Novinky
Nevadí mi ani počet válců, ale objem pod 2 litry. To prostě k dobrým mravům supersportu nepatří.
Ty kola jsou uzasny. A nema je na druhy strane obracene, jak vetsina * na silnicich, co si koupej 4 "litaky" se smerovou orientaci a jsou vsechny stejny a ne dva pary a pak jsou za hvezdy na tuzing srazech LOL. Blbci...
Trochu mi unika smysl, proc se zavodni technologie degraduji elektrinou, kdyz pomer vykon/hmotnost vychazi u spalovaku asi 5x vyssi nez u elektromotoru na baterky plus dalsi vyhoda je, ze spalovak ma narozdil od baterie prakticky neomezeny dojezd.
No, treba mi to nekdo nekdy vysvetli.
Tohle bude sběratelský kousek, u kterého bude problematická údržba, takže bude spíše muzejní.
Porsche 918, Jaguar CX-75, BMW i8... V těchle automobilkách mají moc dobře promyšleno co dělají... Mimochodem BMW vyvýjelo vodíkový pohon velice intezivně 20 let. A v nedávné době uznalo,že tudy cesta-alespoň prozatím,nevede...
Spise to vidim jako marketingovy tah, dneska patri k bontonu mit v nabidce hybridni supersport.
Tahle hloupa moda opadne stejne rychle, jako prisla, az budou znamy realne vykony.
Hybridni supersporty tak jak nam je prezentuji automobilky dneska (se stovkami kilogramu baterii) jsou naprosty nesmysl. :no😒br />
Na autech kde se setri kazdy gram (akcelerace, ovladatelnost v zatackach, vydrz pneu) nelze beztrestne vozit stovky kilo balastni zateze navic.
Motor F1 ma cca 100 kilo a je z neho cca 600 koni, v nejake rozumne civilnejsi verzi s rozumnyma otackama a spolehlivosti si dovedu predstavit motor 150 kilo s 500 konma, coz je presne ta pohonna jednotka, ktera splnuje me ocekvani pro zabudovani do 50kiloveho karbonoveho monokoku.
Plus k tomu pripocti standarni cca 80l nadrz benzinu s hmotnosti 60 kilo plnou a prevodovku cca 70 kilo a to je cele. Nejakych 300 kg vahy a 500 koni vykonu s dojezdem +-400 kilometru.
Proti tomu si vem elektrickou variantu, kde 200kg maji jen baterie a jsi v rejzi milej zlatej, protoze k tomu aby ti to jelo budes jeste potrebovat ten turbo ctyrvalec, prevodovku a jeho nadrz plus elektromotor plus regulator plus chlazeni baterii plus chlazeni elektromotoru a to se do tech 100 kilo ktere mas k dispozici nevejde ani omylem. A v konecnem dusledku se dostanes na uplne tech samych 500 koni, pokud teda da panbuh a budes mit zrovna nabito, tak tam dostanes nejakeho mrzkeho elektrokone navic, ale spise ne, protoze u sportaku se jaksi ocekava, ze jezdi na plny plyn a nebude moc prilezitosti si ty baterky dobit.
A tez je rozdil mit 500 koni z osmivalce s nejakym kroutakem a objemem a 500 koni z oturbeneho a kompresorem nadopovaneho ctyrvalce sesnactistovky, pri vsi ucte
k turbomotorum. Tez by me zajimalo, kolik ta 1600 ccm preplnovana herka bude pri tech 10tis rpm zrat, tak 60l na sto tipuju
>😁
Pokud pujdes cestou atmosferickeho motoru tak neni moc moznosti jak se dostat vyrazne pod 200kg (a 50kg je sakra vyrazne), pro srovnani si skus dohledat kolik vazi boxer v 911 GT3 RS 4.0. A pokud pujdes cestou preplnovani a mensiho objemu tak zase budou vyssi naroky na chlazeni a ve vysledku vaha stejna. Ten tvuj sen o 150kg motoru co ma 500k a bude to "civilni motor" je usmevna.
Dalsi dopocet hmotnosti typu "Nejakych 300 kg vahy a 500 koni vykonu s dojezdem +-400 kilometru." me jen utvrzuje v tom ze to beres jako Hurvinek valku. Promin ale takto se auta nestavi :no: O tom kolik minimalne vazi superlehka auta jako catterham nebo Ariel atom se muzes docist i tady a to jsou auta kde se s hmotnosti snazili dostat nejniz jak jen je mozne.
Bude vazit plus minus tech 150 o kterych pisu protoze hmotnost bude alfa a omega. A to nic nemeni na faktu, ze se bude vlacet s 200 kg baterii navic, takze hmotnostni pomer vyjde mnohem hur, nez kdyby tam ty baterie nebyly.
Ja tvrdim, ze pro trisku v oku nevidis mostni pilir.
50 kilo navic je rozdil mezi slachovitym italem a obtloustlym amikem na miste ridice.
Ale 200 kilo baterek navic plus 2 elektromotory, to uz je obtloustlej amik s celou svou obtloustlou rodinkou navic.
To se musi projevit a taky se to projevi.
Jednoduse i s touto "doplnujici odpovedi" jsou to porad hlouposti a porad si to predstavujes neuveritelne zjednodusene. To co popisujes je sen kazdeho konstruktera a stejne takovy vuz bud nejezdi, anebo kdyz jezdi je to jeden z mnoha vice nez tunovych aut. U jaguaru (bmw a dalsich) vidim v nasazenim elektromotoru do supersportu hlavne snahu se odlisit, byt jeden z mala ne jeden z mnoha, byt ten kdo urcute trendy atd. Jde spis o marketing. 😉
Jinak zjednodusene to vidis naopak ty, treba elektromotor v kole je strasna pitomost, protoze pokud u hmotnosti sasi se hraje o gramy, tak u neodpruzene hmotnosti (zavesy kol, brzdy, rafky a pneu) se hraje i o zlomky gramu a ty bys tam klidne mrsknul deset kilogramu tezky elektromotor.
To muzes u elektroskutru, ale rozhodne ne u supersportu.
k turbomotorum."
som sa z článku tešil na turbínu akú má napr.tank abrams
"Zážehový motor tak nahradí turbíny, které se objevily ve dva roky staré studii."
a teraz sa dozviem že to bude "len" oturbený 4 hrnček 😢
duvod proc to zmenili neuvadi, ale dalo se to cekat.
turbina neplni tak lehce emise, ma problem s vysokou spotrebou, hlucnosti, teplotou spalin, vyrobnimi naklady a servisem ... patrne v tom bude i bezpecnost a zivotnost.
Ale jinak by to byla naprosta bomba.. prijet si na benzinku s hukotem tryskace pro 200litru benzinu, hodinku pojezdit a hura zpatky pro dalsi benzin. I kdyz mozna by to jezdilo na kerosin..