Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lotus ruší většinu projektů, koupí ho Volkswagen?

Vývoj supersportovního modelu Esprit patrně pokračuje.
Zpět na článek
26. 7. 2012 10:37
26. 7. 2012 11:12
26. 7. 2012 11:45
26. 7. 2012 13:16
26. 7. 2012 13:55
26. 7. 2012 14:46
30. 7. 2012 20:04
26. 7. 2012 10:37
Hm
Tak jak bych si dokázal pod křídly koncernu představit Alfu, tak u Lotusu už to tak jednoduše nevidím. V celku vyhraněná značka s produkty, které jsou z mého pohledu pro koncern a začlenění značky do něj nízko. ;-\
Zvláštní zpráva. Přijde mi to jako uvažování nahlas podobně jako s možným nákupem Alfy.
Rozbalit vlákno
9
26. 7. 2012 11:12
Re: Hm
Cim dalej, tym viac som alergicky na tuto znacku (VW). Ale pravda je, ze na to peniazky ma [odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2012 11:24
Re: Hm
Já si naopak mylsím, že VW by byl pro Lotus dar z nebes. Stačí se podívat, jak jsou vůči sobě vyprofilované Bentley, Lambo a Porsche, všechno luxusní zboží, ale navzájem si nelezou do zelí.

Lotus je značka, která by v portfoliu VW vyplnila jednu z polsedních mezírek (pak už chybí asi jen Land Rover >:D ) a myslím si, že by budoucnost Lotusu byla světlá a postavená na původních chapmanovských základech (kdyby značka držela směr stanovený za Bahara, sežrala by se s Porsche)
26. 7. 2012 11:45
Re: Hm
Právě že vidím potencionální problém v tom profilování. Jakou má Lotus image, ale také kam by chtěl. Elise je jasný lehký puristický sporťáček, který by byl v rámci koncernu jasně mimo cokoliv, co zatím nabízejí. Ale co dál ? Evora. Je zde 911 (a její verze) a ze spodu i Boxster. Evora by musela přitvrdit směrem k filozofii Elise a je otázkou, jestli by v této cenové kategorii pro toto byla klientela. Novodobý Esprit ? Ještě větší komplikace. Záleží, kam by ho výkonostně a cenově chtěli profilovat, ale "na začátku" (cenově a výkonostně) je 911, která se stupňuje verzemi a navíc je vedle i R8 a pokud by měl být novodobý Esprit supersportivní odlehčeným kladivem s 500HP a více, bude také stát odpovídající balík a v tom případě je zde R8 V10 a skoro i Gallardo, resp. jeho připravovaný nástupce.
Avatar - Enthusiastic.driver
26. 7. 2012 12:24
Re: Hm
Viděl bych prostor pro 3 modelové řady - Elise/Exige je jasný, ale Lotus by mohl jít ještě níž, zacílit na hardcore lightweighty a la KTM, no a pak vrcholná řada někde na pomezí Evory a Espritu, která by byla mnohem purističtější, než 911. Pravda, jestli trh takové auto chce, je otázkou...

Na druhou stranu, s podporou VW by mohl Lotus přijít k převodovkám, motorům a kvalitě, která by se se současnou více méně tristní situací nemohla rovnat a to by určitě nějaké nové zákazníky přilákalo.

Navíc si myslím, že spousta techniky by šla "nasdílet" a výroba by zlevnila...
26. 7. 2012 13:16
Re: Hm
Jo, posun do třídy otevřených lighweightů by měl svou logiku. Purističtější 911 už tak jednoduše nevidím. Možná cenově na úrovni základních 911, tedy nic přemotorovaného (což odpovídá filozofii Lotusu). Něco ve stylu dospělejšího Elise, nebo chceme-li Evora GTR. Cokoliv výše narazí na GT3RS.
26. 7. 2012 13:55
Re: Hm
Nac takove slozite tanecky kolem ruznych alianci?

Kdyz se to nakonec ....

......vsecko sejde v koncernu VW ;-)
26. 7. 2012 14:46
Re: Hm
Snad ne. Alternativy jsou třeba, jen je nutné, aby nebyly příliš alternativní, jinak nemají šanci na trhu přežít.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2012 01:18
Re: Hm
Tak mohl by to koupit ČEZ a hybridy by měly levnější elektřinu. Ale vážně. Smysl by mělo, kdyby někdo koupil Saab, Lotus a k tomu ještě nějakou značku, která by plnila roli Seatu. Vlastně kdyby se VW chtěl zbavit Seatu, pak by to byl ideální parťák, do takového portfolia. Ale problém je, že všechny tři značky by potřebovali ohromné peníze na vývoj.
30. 7. 2012 20:04
Re: Hm
Na Lotusu má největší cenu divize Lotus Engineering. A ta by se VW určitě hodila. Také se říkalo, že je to fakticky jediný důvod, proč by někdo měl o Lotus zájem. Pokud jde o portfolio a filosofii obecně, tam opravdu nejsou moc kompatibilní a nejsem si jist, jak by je chtěli vést. Když už, tak si myslím, že by jim celkem byl příjemný původní plán na velký rozmach. Sice by tak víc konkurovala zbytku koncernu, ale zase je to cesta k ziskovosti a soběstačnosti, což je všeobecně styl VW.