Lotus ruší většinu projektů, koupí ho Volkswagen?
Ambiciózním plánům bývalého šéfa Lotusu Dany Bahara je konec. Britský malovýrobce totiž ukončil projekt několika modelů, které měly rozšířit nabídku značky. I proto Lotus propustil 50 svých zaměstnanců, kteří na těchto projektech pracovali.
Bahar chystal velkolepé rozšíření nabídky Lotusu o pětici nových modelů, jejichž koncepty byly představeny v roce 2010. Lotus ale trápí finanční problémy, Bahar byl propuštěn, důsledkem toho všeho je tak nový plán do budoucna. Ten už má být mnohem realističtější než dva roky starý megalomanský plán Bahara.
V současnosti není jasné, jak přesně bude budoucnost Lotusu vypadat. Práce na Espritu by nicméně měly pokračovat, Esprit byl totiž jediným ze zcela nových modelů, na jehož vývoji se skutečně pracovalo.
Lotus rovněž plánoval vlastní motor a převodovku. Není tak jasné, zda finančně náročný vývoj těchto komponent bude pokračovat, spíše ale bude ukončen. Vývoj aktuálně nabízených modelů by pak měl zůstat beze změn.
Britského malovýrobce v současnosti vlastní malajská automobilka Proton, jejíž většinu nyní vlastní zdejší konglomerát DRB-HICOM. Podle zprávy agentury Reuters koncern Volkswagen Group zvažuje, že by Proton koupil. Tím by VW Group získal i přístup k Lotusu.
Již dříve se hovořilo o tom, že DRB-HICOM chce Lotus kvůli jeho finančním problémům prodat. Později to ale malajský konglomerát odmítl. DRB-HICOM dokonce obdržel nabídku od nejmenované společnosti, která by Lotus koupila za jednu libru a převzala jeho dluhy vyšší než 200 milionů liber.
Ředitel DRB-HICOM Mohd Khamil Jamil malajskému serveru The Star řekl, že by bylo snadné tuto nabídku přijmout. Když ale zhodnotil hodnoty Lotusu, jako jsou jeho znalosti, technická odbornost nebo talentovaní zaměstnanci, nabídku odmítl. Jamil a vedení firmy věří, že pro Lotus mají obchodní plán, který bude fungovat.