Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lotus ruší většinu projektů, koupí ho Volkswagen?

David Bureš
Diskuze (10)
Vývoj supersportovního modelu Esprit patrně pokračuje.

Ambiciózním plánům bývalého šéfa Lotusu Dany Bahara je konec. Britský malovýrobce totiž ukončil projekt několika modelů, které měly rozšířit nabídku značky. I proto Lotus propustil 50 svých zaměstnanců, kteří na těchto projektech pracovali.

Bahar chystal velkolepé rozšíření nabídky Lotusu o pětici nových modelů, jejichž koncepty byly představeny v roce 2010. Lotus ale trápí finanční problémy, Bahar byl propuštěn, důsledkem toho všeho je tak nový plán do budoucna. Ten už má být mnohem realističtější než dva roky starý megalomanský plán Bahara.

V současnosti není jasné, jak přesně bude budoucnost Lotusu vypadat. Práce na Espritu by nicméně měly pokračovat, Esprit byl totiž jediným ze zcela nových modelů, na jehož vývoji se skutečně pracovalo.

Lotus rovněž plánoval vlastní motor a převodovku. Není tak jasné, zda finančně náročný vývoj těchto komponent bude pokračovat, spíše ale bude ukončen. Vývoj aktuálně nabízených modelů by pak měl zůstat beze změn.

Britského malovýrobce v současnosti vlastní malajská automobilka Proton, jejíž většinu nyní vlastní zdejší konglomerát DRB-HICOM. Podle zprávy agentury Reuters koncern Volkswagen Group zvažuje, že by Proton koupil. Tím by VW Group získal i přístup k Lotusu.

Již dříve se hovořilo o tom, že DRB-HICOM chce Lotus kvůli jeho finančním problémům prodat. Později to ale malajský konglomerát odmítl. DRB-HICOM dokonce obdržel nabídku od nejmenované společnosti, která by Lotus koupila za jednu libru a převzala jeho dluhy vyšší než 200 milionů liber.

Ředitel DRB-HICOM Mohd Khamil Jamil malajskému serveru The Star řekl, že by bylo snadné tuto nabídku přijmout. Když ale zhodnotil hodnoty Lotusu, jako jsou jeho znalosti, technická odbornost nebo talentovaní zaměstnanci, nabídku odmítl. Jamil a vedení firmy věří, že pro Lotus mají obchodní plán, který bude fungovat.

David Bureš
Diskuze (10)
30. 7. 2012 20:04
Re: Hm
Na Lotusu má největší cenu divize Lotus Engineering. A ta by se VW určitě hodila. Také se říkalo, že je to fakticky jediný důvod, proč by někdo měl o Lotus zájem. Pokud jde o portfolio a filosofii obecně, tam opravdu nejsou moc kompatibilní a nejsem si jist, jak by je chtěli vést. Když už, tak si myslím, že by jim celkem byl příjemný původní plán na velký rozmach. Sice by tak víc konkurovala zbytku koncernu, ale zase je to cesta k ziskovosti a soběstačnosti, což je všeobecně styl VW.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 7. 2012 01:18
Re: Hm
Tak mohl by to koupit ČEZ a hybridy by měly levnější elektřinu. Ale vážně. Smysl by mělo, kdyby někdo koupil Saab, Lotus a k tomu ještě nějakou značku, která by plnila roli Seatu. Vlastně kdyby se VW chtěl zbavit Seatu, pak by to byl ideální parťák, do takového portfolia. Ale problém je, že všechny tři značky by potřebovali ohromné peníze na vývoj.
26. 7. 2012 14:46
Re: Hm
Snad ne. Alternativy jsou třeba, jen je nutné, aby nebyly příliš alternativní, jinak nemají šanci na trhu přežít.
26. 7. 2012 13:55
Re: Hm
Nac takove slozite tanecky kolem ruznych alianci?

Kdyz se to nakonec ....

......vsecko sejde v koncernu VW ;-)
26. 7. 2012 13:16
Re: Hm
Jo, posun do třídy otevřených lighweightů by měl svou logiku. Purističtější 911 už tak jednoduše nevidím. Možná cenově na úrovni základních 911, tedy nic přemotorovaného (což odpovídá filozofii Lotusu). Něco ve stylu dospělejšího Elise, nebo chceme-li Evora GTR. Cokoliv výše narazí na GT3RS.