Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M135i vs. konkurence: Co koupit?

Nejrychlejší kompaktní BMW přichází na český trh se základní cenou 1,077 milionu korun. Co za to nabízí a jaká je konkurence?
Zpět na článek
27. 7. 2012 08:21
27. 7. 2012 08:31
27. 7. 2012 08:46
27. 7. 2012 12:32
27. 7. 2012 08:33
27. 7. 2012 08:42
27. 7. 2012 13:51
27. 7. 2012 16:04
27. 7. 2012 08:58
27. 7. 2012 10:11
27. 7. 2012 10:47
27. 7. 2012 12:21
27. 7. 2012 13:28
29. 7. 2012 23:30
30. 7. 2012 11:36
30. 7. 2012 15:34
27. 7. 2012 11:35
28. 7. 2012 22:29
27. 7. 2012 13:53
27. 7. 2012 18:07
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 08:19
bezkonkurenční výběr
No, ať se na to dívám, jak se na to dívám, pořád v tom tu konkurenci moc nevidím. BMW, Audi i Subaru cílí každý na rozdílnou skupinu kupců. BMW je jakožto jediná zadokolka vyspecifikováno zcela mimo zbytek. No a pak neznám nikoho, kdo by se rozhodoval, jestli RS3 nebo STI. Buď je člověk "civilizovaný" manager a bude volit převýkonovanou pohodu v Audi, anebo horal s vypínacím mozkem, který bude potřebovat něco víc než brutální motor zabalený v nebrutálním balení, a proto koupí Imprezu...

Golf a S3 jsou o patro níž...
Rozbalit vlákno
9
27. 7. 2012 08:25
Re: bezkonkurenční výběr
Kdo chce malýho žebráka s brutálním motorem a RWD, jinou možnost nemá... čtyřkolky jsou někde úplně jinde... ne horší, ne lepší, prostě úplně jiný sport
Avatar - Sysoj Psojič
27. 7. 2012 14:03
Re: bezkonkurenční výběr
S tím žebrákem bych to nepřeháněl. Někdo nepotřebuje velké kupé RWD, které má průměrný výkon byť z objemově velkého motoru. Někdo dá přednost zábavě a oturbené dynamice před bubláním a dynamicky průměrnou jízdou.
Já teda nevím, jestli máš 645i nebo 650i, ale já jezdil s 545i a byl to opravdu nečekaně (na objem motoru) pomalé auto :no:
Avatar - Johny.Rico
27. 7. 2012 15:06
Re: bezkonkurenční výběr
Žebráka, haha >:D >:D
27. 7. 2012 18:22
Re: bezkonkurenční výběr
To bylo láskyplně, nemyslel jsem to nijak špatně. Odborně se tomu říká hot hatch nebo co:-) Jednička se mi líbí... a 650i je proti 545i o hodně rychlejší... ale už ji nemám...
27. 7. 2012 18:27
Re: bezkonkurenční výběr
...ale přesto trvám na tom, že to bylo velice dobré auto, určitě ne sporťák, ale rozhodně ne čistokrevné GT, na to měla moc tvrdý podvozek a ostré reakce...
Avatar - sargis
27. 7. 2012 08:25
Re: bezkonkurenční výběr
Presne tak, kazde auto je zamerane na nieco ine....mne by stacilo nove OPC a pokial sa potvrdi dobra cena pre CZ-SK trh, v porovnani IBA s cenou BMW mam krajsie auto a benzin na par rokov :-)
27. 7. 2012 09:18
Re: bezkonkurenční výběr
:yes:
27. 7. 2012 14:11
Re: bezkonkurenční výběr
Vidím to podobně :yes:
Avatar - Johny.Rico
27. 7. 2012 15:07
Re: bezkonkurenční výběr
Taky nevim, co tam dělá ten Golf a jeho alter-ego audi... :no:
Avatar - kari.laz
27. 7. 2012 08:21
RS3
:yes:
Jedničkové BMW se mi opravdu moc nelíbí, WRX STI sice jízdně naprosto super, ale to je tak vše, pokud se na to budu chtít i dívat a to i uvnitř. Takže RS3 jasná volba. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
27. 7. 2012 08:31
Nekolik rovin
Rozhodoval bych se tak ze bych si vsechny v tabulce projel a podle toho co mi sedi nejvic se rozhodl. Od klavesnice mam sice svuj nazor a preference, ale ten muze byt milny.

Ad auta samotna, dle me jsou tam tematicky dve skupiny aut. BMW a ostatni.
BMW ma pohon na zadek a to ho predurcuje k jinym zazitkum nez jake pujdou treba s Audi. Na druhou stranu nema LSD coz je docela smutne (snad se casem bude dat priplatit) a taky ne kazdy prave toho vyhledava. Z druhe skupiny ted preferuju Subaru. Je mnohem, mnohem levnejsi nez Audi a kdyz se clovek smiri s trochu spartanskym interierem a materialama ve srovnani s audi tak s subaru chybu urcite neudela. Subaru je pro me zajimavejsi i historii, technikou a jistou extravagantnosti. Audi u me diskvalifikuje i to ze rychlejsi nez subaru nebo BMW bude pravdepodobne jen v te primce, zajemce se musi smirit s absenci manualu a hlavne ta cena. 200tis je 200tis.

Golf mi taky prijde jako kapitola sama pro sebe. Je jako chudy pribuzny (nebrat doslova). Neprinasi nic co jeho konkurenti. Nema luxus a auru audi, nema zadni pohon a prestiz BMW, nema WRC kouzlo a velke kridlo subaru.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 08:37
Re: Nekolik rovin
Já se obávám, že LSD už u BMW šlo... Už u E46 ho měla jen M3 a vůbec obecně BMW mechanický svor zcela vytěsnilo a pochybuji, že se k němu kdy vrátí.
Avatar - fOE
27. 7. 2012 08:46
Re: Nekolik rovin
To vse je pravda. ALe prave s pripravovanym programem individualizace ala MB, kde se bude dat priplatit za tovarni tuning (lehce vyssi vykon, lepsi brzdy atd.) tak aby se neohrozila rada M ale pritom aby bylo mozno konkurovat AMG, tak tu vidim jiskricku nadeje ze by snad LSD mohlo byt soucast takove nabidky. Pravdepodobne to neni, to je jiste, ale doufat muzem :-)

EDIT: a uz jen cekam co se tu za chvili ukaze Dinar kterej je jednoduse informovanej lip a me nadeje roztrha na kusy >:-[]
27. 7. 2012 10:15
Re: Nekolik rovin
Tak vzdycky si ho tam clovek muze dat sam a dokonce si muze vybrat jaky mu sedi nejvic.
27. 7. 2012 10:38
Re: Nekolik rovin
Samosvor se dá vždycky nechat dodělat - třeba od Quaife.
Avatar - fOE
27. 7. 2012 12:32
Re: Nekolik rovin
Pravda, ale kolik lidi si to dodelavat necha a kolik by spis uvitalo moznost to tam mit primo od vyrobce. Precijen se nebavime o ojetinach nebo autach za par korun ale o aute za vic nez milion.
27. 7. 2012 08:33
dilema...
Vsetky uvedene auta patria pre vacsinu z nas do kategorie "snov", a preto aj keby z nich clovek vyberal poslepiacky, nemoze sa pomylit. Vzdy si vyberie dobre! ;-)

Napriek tomu skutocnou konkurenciou v tomto vybere je pre BMW asi len Audi. Golf nezaprie svoj "ludovy" povod (aj ked ho "uspesne" maskuje cenou), a WRX-ko zas mieri na uplne ine cesty...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
27. 7. 2012 08:42
EVOlution
Ja by som bral Mitsubishi Lancer Evolution. :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - boost.
27. 7. 2012 16:04
Re: EVOlution
Evo X mě překvapilo docela nevýrazným zvukem. Já preferuji STI sedan :yes:
Avatar - 3_diamanty
27. 7. 2012 08:43
ako fanusik mercedesu
by som bral Acko a kludne aj to naslabsie :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
27. 7. 2012 08:58
5 hvězd
Kdo nemá v hlavě nablito, tak 5x uznale pokyne hlavou. Tohle je parta aut, kde předokolka nepatří i kdyby měla 500 koní a kýbl elektroniky proti prokluzu. Pamatuj nejsi závodník ani Ken Block, takže na cestě na jistotu a na řádění si najdi plac. Já si počkám na zimu, kdy zas budu při řízení čučet i přes boční okna.
Rozbalit vlákno
0
27. 7. 2012 09:28
Největší konkurent je ale někdo jiný
.. trojková řada BMW. Stačí přihodit "pár tisíc" a člověk dostane BMW 335i s tím samým motorem. Tak přemýšlí většina zákazníků BMW v ČR .... vidět šestiválcové BMW řady 1 je úplná rarita, kromě předváděček se jich asi moc neprodalo.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - fOE
27. 7. 2012 09:31
Re: Největší konkurent je ale někdo jiný
Doporucuju zabrousit do konfiguratoru. Kdezto u M135i se mi nepodarilo se dostat nad 1,35mil Kc tak pri velice podobne vybave (navic headup display, roletky...) jsem se dostal na 1,65mil Kc. Vyhodou malych baworaku je ze toho maji dost v zakladu a nemaji tak siroke moznosti rozsireni.
27. 7. 2012 09:43
Re: Největší konkurent je ale někdo jiný
Nemám tolik času a chuti takhle podrobně zkoumat konfigurátor, jen jsem ho tak zběžně prohlédl. Je jasné, že šíře příplatků u trojkové řady je větší, ale pochybuju, že si někdo objedná všechno. Co si pamatuju, tak minulá BMW řady 1 neměla v základu ani klimatizaci, u té současné vidím jen manuální klimu, čili bohatá výbava není silnou stránkou, spíše jde o to, že je u ní menší šíře příplatkových prvků. Co mě nejvíce překvapilo v té tabulce v článku, že všude kromě Subaru chtějí tučný příplatek za tempomat, vždyť je to jen pár drátků a dvě tlačítka s náklady maximálně 500 Kč a má to v základu lecjaký Fluence. To samé je připojení Bluetooth, to je taky "halířová položka" a prémioví výrobci za to chtějí skoro 10 tisíc. Nelíbilo by se mi, kdyby ze mě takhle někdo dělal blbce ... "naštestí" tolik peněz mít nikdy nebudu, takže se mě to netýká :-)
Avatar - fOE
27. 7. 2012 10:44
Re: Největší konkurent je ale někdo jiný
ona ta bohata vybava silnou strankou teto jednicky je, tak jako byla silnou strankou u 1M coupe kde zaklad za 1,3mil se fakticky nedal popohnat nad 1,5mil. Jak pisu jednicka ma vybavu slusnou a i jednotlive polozky nejsou tak vysoke jako u 3er. Navic ani tu 3er jsem nezaskrtaval vsechno, treba byla bez kuze, byla bez adaptivniho podvozku, byla i bez pripravy pro telefon atd. a i tak tam byl ve vysledku rozdil 300tis proti 3er. Kdo ty penize ma a za to auto to da urcite neudela chybu. F30 rozhodne neni spatne auto, ale ciste na zabavu M135i poslouzi lip a s nemalou usporou ;-)
27. 7. 2012 15:38
Re: Největší konkurent je ale někdo jiný
Pro zábavu asi ano ... ale je otázkou, kolik lidí opravdu s BMW kupuje "zábavu" a kolik "prestiž". Řekl bych, že většina zákazníků požaduje to druhé a obvávám se, že dnešní průměrný zákazník BMW by ani nepoznal, kdyby jedničková řada měla přední pohon :-)
27. 7. 2012 10:42
Re: Největší konkurent je ale někdo jiný
Jednička ale přece není konkurentem trojky. Trojka není a nebude nikdy hot hatch. Navíc ty motory nejsou úplně stejné, ve 335i je slabší verze. A je jasné, že silnější motor, navíc v malém autě, to je auto prostě na zábavu, což trojka nejspíš nikdy nebude a asi se to od ní ani nečeká.
27. 7. 2012 11:08
Re: Největší konkurent je ale někdo jiný
jako u každého turbo motoru, je tady dejme tomu +50 hp otázkou pár okamžiků... BMW prodává "krabičku" za nějakých 30 tisíc s podobným efektem... koneckonců Alpina ten motor vždycky prodávala okolo 360 hp...
Avatar - fOE
27. 7. 2012 12:33
Re: Největší konkurent je ale někdo jiný
alpina na 360k teprve zacinala, posledni roky prodava N54 s 400k ;-) Otazkou ale je jak modifikovala chlazeni, privod vzduchu (ten myslim nijak) atd.
27. 7. 2012 10:11
RWD
Myslím, že M135i patří mezi to nejlepší, co nyní trh nabízí: RWD, benzín, manuál a pořádný výkon. Jako konkurenty bych v tomto směru viděl spíš Camaro, Z370 a možná Genesis. Mají stejnou koncepci a podobnou cenu, tedy až na Hyundai.
Rozbalit vlákno
0
Avatar -
27. 7. 2012 10:12
Opět naprosté nesmysly
Tabulková srovnávání aut jsou ZCELA NESMYSLNÁ! Nemohu porovnávat auto jen na základě údaje počtu kW, zvlášť pouze údajů uvedených výrobcem. Z toho pak vznikají ta obrovská divění, že na Rally Bohemi mi zajede porsche 911 s výkonem přes 400 koní 38. čas, někde za Citroeny C2R2...
Killowaty motor nedělají a motor nedělá auto!!!
Zásadní problém je, že pozlátka typu Audi RS nebo Golf R prostě nefungují! Jsou to přeprospektované dětské hračky, které prostě nemůžu vzít na nadcházející Rally Kostelec a zajet s nimi z bodu A do bodu B čas, který by byl alespoň v polovině startovního pole. To prostě nejde, to auto na to nemá kastli, podvozek, brzdy, agregáty...
Impreza STi je něco zcela jiného! Je to auto, které sice tabulkově neohromuje prospektožrouty nějakými supečísly výkonu či zrychlení, ale se kterým skutečně v reálných podmínkách mohu jezdit na hranici možností, aniž by mi v první zatáčce shořely brzdy, ve sruhé upadl výfuk a na třetí díře se mi rozpadla celá nádhera s označením RS. Realita je zkrátka prospektům diametrálně vzdálena.
Ač jsem s novým BMW M135 neujel ani metr, nemám nejmenší důvod se domnívat, že na tom bude jinak než jeho předchůdci, kterým se pravidelně po hodině opravdu tvrdého využívání výkonu zakouřilo z výfuku a byl konec. Je možné, že se s tím mnichovští motoráři už konečně popasovali, ale pohledem do posledních 20 let není nejmenší indicie, která by opravňovala tomu věřit. Stejně tak VW/Audi, které budu na brzdě hodiny trápit, abych z nich po ujetých 5000 km dostal alespoň 75 % výkonu, který výrobce uvádí. Po ujetých 50 000 km je to vrak na odpis, protože tohle jsou prostě pouťová pozlátka pro reklamožrouty a ne auta, s nimiž by někdo mohl jezdit po horách s maximálním využití výkonu motoru. To prostě nejde!
Impreza STi a Lancer Evo jsou úplně někde jinde, naopak za nimi budou úplně jiná auta: Giulietta QV nebo John Coopr Works...
Víra v bižuterii jménem BMW M nebo AUDI RS je naprosto nesmyslná. To je tak dobrý na lov škeblí, ale na sportovní svezení doporučuji zcela jiný výběr...
Rozbalit vlákno
60
27. 7. 2012 10:20
Re: Opět naprosté nesmysly
>:D >:D Všechna auta by měla být stavěna na rally a co tak není postaveno je špatně. >:D >:D >:D
Zkus někdy vylézt z kopřiv u cesty v lese a rozhlédnout se kolem. Co třeba Caterham ? Protože nepobere RZtu, tak to není sportovní auto na sportovní svezení ? Sport není jen zaprášená okreska. Prober se.
Avatar -
27. 7. 2012 10:33
Re: Opět naprosté nesmysly
Vylézt z kopřiv u cesty v lese? Prober se?
Ale to snad ne!
27. 7. 2012 10:59
Re: Opět naprosté nesmysly
Ale ano.
Avatar -
27. 7. 2012 10:35
Re: Opět naprosté nesmysly
Dobrá, vylezu z kopřiv u cesty v lese a rozhlédnu se.
Caterham jako dvoumístný jednoúčelový roadster s téměř nulou užitnou hodnotou asi do moc do výše uvedného výběru nepasuje, co?
Ale přiznávám, jel jsem jen v nějaké replice, nevím, co originál vydrží nebo nevydrží, ale rozhodně má mé sympatie. Nicméně - je to zcela mimo výše uvedený výběr. Já psal o bižuterii Audi RS nebo Golf R či BMW M. Caterham není bižuterie, to je pravý...
S tím probráním - evidentně Vám mladý muži chybí osobní zkušenost s tím, co píši. Tedy doporučuji tento handicap poněkud snížit nějakou praxí (pozor - vyžaduje řidičský průkaz), a pak se pobavíme, jak je to s tím probráním se.
27. 7. 2012 10:57
Re: Opět naprosté nesmysly
Jen pro pořádek, z uvedého výběru jednoznačně STi a ta preference opravdu není založena na teorii. Jak to auto funguje na okresce a to jak se jeho fungování paradoxně zlepšuje s horšícími se podmínkami je neuvěřitelně návykové. V tomhle nemá konkurenci. No, vlastně má, ale jen jednu, se kterou to do budoucna vypadá prapodivně. RS, R, či M rozhodně nepovažuji za bižuterii. Ta auta jsou zaměřena více konfekčně než je pošuk styl STi, i když příchod modelu 2008 STi hodně k té konfekci přiblížil. Podobně jako Evo s X (i když dle mne ne tak výrazně jako práve u X). V momentě, kdy ale vezmem STi kamkoliv jinam, než do jejího prostředí její dominance je pryč. V momentě, kdy někdo neuvažuje o víkendové šotolině, ale o víkendovém okruhu nemá STi co nabídnout. Doporučuji neignorovat trh a rozdílné preference zákazníků.
Avatar -
27. 7. 2012 11:27
Re: Opět naprosté nesmysly
Pokud "rozdílnými preferencemi zákazníků" myslíte lov škeblí, pak budiž.
Všechny ty M, RS a podobně jsou bižuterie v tom smyslu, že nemají skutečnou hodnotu - pouez mají za úkol navodit dojem hodnoty. Ta auta můžete použít jen na to, abyste s nimi jezdil z 80 % jako všichni ostatní kolem Vás s nákupními taškami za 250 000 Kč, jen výrazně dráž. Z 20 % můžete pak na dostatečném rovném prosoru trochu "zamachrovat", případně na dálnici někoho předjet. Toť vše.
Pokud se pokusíte vzít to auto na běžnou českou silnici II. třídy, zjistíte, že to je opravdu bižuterie. Pokud jej vezmete na závodní okruh, zjistíte, že to je opravdu jen bižuterie.
Užitná hodnota je přitom podobná jako u STi, cena je vyšší, servisní náklady obrovské.
Různé preference trhu prostě znamená, že jsou lisé, kteří mají potřebu dávat hromady peněz za věci nulové hodnoty jen proto, aby bylo vidět, že na to mají. je to jejich volba, ale netahejme to pak do diskuse o technice.

Ale opět - smysl diskuse má jen v případě, že ta auta vyzkoušíte v reálném provozu (ne, že si koupíte voucher na 10 minut jízdy, kdy s přemapovanou ECU na min, výkon jezdíte malá kolečka na letišti pod dohledem opičky, která Vám neustále říká "už brzděte", "jsme moc rychlí", "zpomalte" a pod.). Pak teprve budeme hovořit o autech a ne o práci autorů prospektů.
27. 7. 2012 11:49
Re: Opět naprosté nesmysly
Píšeš tady o voucheru a osobních zkušenostech, ale podle toho co píšeš to spíš vypadá, že jsi s těmi auty nejel nikde jinde než na té šotolině. Argumentace okruhem u STi mne v tom jen utvrzuje. I na té silnici II. třídy to STi nikterak zásadně. Jakmile se silnice více narovnává, je to jen celkem rychlé auto.
U 2008+ vnímám obrovský posun na brzdách, jinak tupější řízení. Ano, trakce funguje, ale s menší dávkou citu. A ano, samozřejmě tuhost karoserie. Co do ovladetelnosti ale řadím nejvýše 2005 facelift, musí mít ale DCCD. Ano, motor má ještě charakter všechno, nebo nic, ale při ostré jízdě není problém držet se v pásmu "všechno". Popř. ještě jap. verze před 2000, ale tam je velmi cítít právě neodstatečná torzní tuhost.
Avatar -
27. 7. 2012 16:56
Re: Opět naprosté nesmysly
Pokud je u Vás měřítkem rychlosti auta absolutní hodnota rychlosti vyvinuté za ideálních podmínek na naprosté rovině, pak opravdu nemůžete pochopit, o čem tu píši. Ono to STi i na tom okruhu jede velmi dobře. nevěřte těm novinářům všechno (nebo jejich schopnostem?).
Avatar -
27. 7. 2012 11:32
Re: Opět naprosté nesmysly
Mimochodem - s tou Imprezou je to přesně opačně. Až od N14 nahoru je to skutečný skvost. Má sice méně spojlerů, vypadá jak korejec, image naprd, ale ve skutečnosti je to nesrovnatelně lepší, než to kdy bylo. Trakce funguje přesně tak, jak má, motor konečně začal žít i pod 4400/min., kastele má mnohem lepší tuhost a je mnohem líp postavená i z hlediska servisu, pravda - zadní náprava při velkých propérováních trochu ztratila, ale žádný velký problém to není.
Ale opět - jsme u praxe a techniky a ne u výkřiků nad prospekty.
Avatar - JDM
29. 7. 2012 23:29
Re: Opět naprosté nesmysly
eMko RS i STI jsou podlě mě víc sportovní něž si někteří dokážou představit ať vezmeš jakýkoli tohle auto do brna na okruh na jízdy veřejnosti moc aut ti tam stačit nebude (ani STIčku) ty auta jsou stejně rozdílná jako jejich majitelé .emko tě pohodlně převeze přes evropu a můžeš driftovat na každým kruháku , s RS vyprášíš kde jakou FWD popelnici co si na sport jen hraje a s STI si dáš v neděli po obědě amater rally v sosnový >:-[]
30. 7. 2012 16:45
Re: Opět naprosté nesmysly
Jen nevím, proti čemu protestuješ. Nikdo ani netvrdí, že jsou to auta v závodní specifikaci. Ani to nejsou civilní verze závodních aut. Takové auto se u D3 objeví jen výjimečně. Z určitého úhlu pohledu takové srovnání dává smysl. Je to prostě velmi nesourodá skupinka, která má podobnou snad jen cenovku.
27. 7. 2012 10:26
Re: Opět naprosté nesmysly
bmw m bych taky uplne nezatracoval, minimalne do generace e46, pokud vyhazis vsechen sajrajt zevnitr, das svuj podvozek, brzdy a svor, tak si s tim taky pekne pojezdis.
Avatar -
27. 7. 2012 10:29
Re: Opět naprosté nesmysly
S M3 e46 tak hodinu po letišti. Nic víc.
Poslední sportovní BMW byla M3 E30 Evo
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 15:21
Re: Opět naprosté nesmysly
Ano, z jednoho kusu (zcela jistě ve skvělém stavu), lze rovnou zlomit hůl nad celým modelem 8-s
Avatar - boost.
27. 7. 2012 15:44
Re: Opět naprosté nesmysly
Proč bych kurnik jezdil s M3 po letišti? To auto je na okresky a jak to nade mnou někdo řekl, když se to poupraví, tak je to okruhové náčiní. A jasně, é-tříca nejlepší bávo voe 8-s
Avatar -
27. 7. 2012 16:04
Re: Opět naprosté nesmysly
Na okresky? BMW? Myslíte tím okres dálnice? Proboha to jsou nesmysly. Víc jezdělte a míň čtěte prospekty! Vždyť to auto nezatáčí!
Avatar - boost.
27. 7. 2012 16:06
Re: Opět naprosté nesmysly
Ne, myslím zatáčky na okreskách. Kdyby BMW nezatáčelo, tak právě nečtu ty Vaše příspěvky s nádechem RZ kolem Kostelce.
Avatar -
27. 7. 2012 16:58
Re: Opět naprosté nesmysly
Tak si povíme v cíli? ;-)
27. 7. 2012 17:43
Re: Opět naprosté nesmysly
Zdravím, pane Řezníčku, dle Vašich příspěvků i Vašich stránek usuzuji, že odježděno něco máte, ovšem řekl bych, že se mýlíte, velmi doporučuji stránky fastestlaps.com kde jsou jednotliví borci srovnáváni. Např. u [odkaz] WRX STI se můžete dočíst, že na okruhu byla pomalejší než zmiňovaná 135i... O rallye Kostelec tam nic nepíšou, ale upřímně věřím, že v ní by byla WRX STI lepší... jinak jsem tady ještě někde zahlédl nějaké řeči o tom, že dokonce i předokolka je rychlejší než zadokolka, musím říct, že odteď nechápu význam vozů jako je 911 GT3/RS... asi jim to nikdo neřekl:-) a že je BMW nedotáčivé? Potom mi není jasné jaktože mi jde tak lehce do driftu.
Avatar -
30. 7. 2012 11:30
Re: Opět naprosté nesmysly
Také zdravím a v první řadě doporučuji popřemýšlet nad metodikou měření a reálnosti podmínek v uvedeném odkazu. Jak často se s vozem pohybujete v podmínkách, za nichž byla tato měření prováděna? Versus jak často se pohybujete po silnicích, na nichž se jezdá například právě ty rally (tedy na zcela běžných silnicích; v ČR jezdíme soutěže na hodně rychlých tratích s maximálkami přes 200 km/h, takže se nejedná o nereálné silničky, které by byly mimo realitu). Proč od doby BMW M3 E30 NIKDY BMW nic nezajelo, přičemž výkony rostou raketově nahoru? Možná proto, že na tom ve výsledku tak moc zase nezáleží? Proč na těch běžných silnicích - tedy soutěžích - nevídáme Audi RS3, která by proti Lanceru přeci měla kompaktnější tvar, lepší poměr rozchodu proti rozvoru, netahá za sebou ten zbytečný a velký kufr a podle prospektů (a těch "testů" ve Vašem odkazu) se dokonce tváří, že je rychlejší? Kde je problém? proč toho Lancera nebo STi prostě neporazí???? Proč všichni nakonec skončí u té Impreza nebo Lancera a ne u Audi RS3, RS4, BMW M125, Golfa R a podobně? Napadlo Vás někdy, proč je tomu tak? Jezdíme v REÁLNÝCH podmínkách, které představují - na rozdíl od letištních rovin - krajnice, vlny, nerovnosti, díry, záplaty (a že právě v ČR si jich užijeme hodně, takže jejich neustálé ignorování právě v ČR je pro mne nepochopitelné), na těch cestách bývají různé nečistoty, spadané listí, sem tam nějaký štěrk, občas prší, sněží, mrzne...
Zkusme se prostě přenést z nějakých letišť do reálných podmínek. A nemusí to být je rally - podívejte se i na závody na okruzích - copak tam BMW dominuje? Jak to, že ne, když má zadní pohon, který Vám jde "do driftu (což je nesmysl, musel by tam být samosvor!!!)? Mělo by ty Alfy, Seaty, Chevrolety/Dawoo a další přeci sfouknout jak svíčku? A ono tomu tak není! A BMW jsou tím pomalejší, čím menší poloměry zatáček na trati jsou a čím jich je víc! Kde je ten problém? Proč to evidentně nefunguje, ač Vy a Vámi linkovaný odkaz tvrdí opak?
Působíte inteligentním dojmem, zkuste se oproti od dogmat a zamyslet se nad tím, co píši? Proč to nefunguje?
27. 7. 2012 10:46
Re: Opět naprosté nesmysly
Vychadzas z mylneho predpokladu, ze kazdy vodic bude s autom jazdit "Rally Kostelec". Nic proti STi/Evo, ale pri jazde po kvalitnom suchom asfalte nebudu mat proti RS3/M1 (alebo aj Golf-R) ziadnu podstatnu vyhodu.

Druha vec: "civilne" STi/Evo ma este hooodne daleko k tomu co sa pouziva na sutaziach. Ich brzdy/podvozoch nie su o nic lepsie nadimenzovane ako RS3/M1. Vybavu maju tie auta +/- rovnaku, vykonove su tiez podobne, aj hmotnostou. Tazko mozes nieco nadimenzovat na vyssiu zataz, ked pouzivas +/- rovnake mnozstvo rovnakych materialov...
27. 7. 2012 11:32
Re: Opět naprosté nesmysly
V mnohém souhlasím, ale k tomu porsche a c2r2.. jak by dopadl jejich souboj na okruhu? Výhody malého agilního citroenu by byly setřeny.
Avatar -
27. 7. 2012 12:28
Re: Opět naprosté nesmysly
Je okruh "reálnými podmínkami". Není.
Upřímně - Ferrari 430 je moc fajn auto, ale tak na pár hodin v Brně či Mostě. Nemám nejmenší potřebu to auto vlastnit a jednou za x si jej raději půjčím, povozím se (nevím, jakou máte zkušenost, ale po 20 "ostrých" kolech brněnského okruhu toho máte plný vinty) a pak jej zase vrátím. Sice se slzou v oku, ale kupovat to kvůli pár hodinám ročeně je prostě nesmysl. A krom toho okruhu to auto nemá smysl své existence: je tvrdý, buď studený nebo se naopak moc hřeje a na rozbitý silnici dostane na * od 147 GTA. Pak jsou taky typy, co s tím jezdí i po Praze - no comment. Horší městský auto už asi nelézt nelze.
M nebo RS na okruhu nefunguje taky, po dvou brnech shoří nejdřív brzdy, pak upadne výfuk, začnou postupně bouchat různý prvky odvozku, pak se z výfuku zadýmí a je vystaráno. Za měsíc a 300 000 Kč zase nashle... jak to dostane čočku dýl, než nějakou minimální dobu, nejdřív se rozblikají všechny kontrolky a pak začně odcházet v podstatě všechno. Je teda fakt, že se zase seznámíte snad se všema řidičema odtahovek v okolí...
S STi nebo Lancerem mohu jezdit denně, normálně fungue a jeho vlastnosti jsou teoreticky využitelný kdykoli (na krásném suchám i rozbitém a uskákaném asfaltu, šotolině, v dešti, sběhu, vánici a i na tom okruhu) a kdekoli (na dálnici to jede víc, než je potřeba, na rovný silnici to předjíždí dostatečně, v zatáčkovitých pasážích smete všechno).
Jenže upřímně - i to je víc teorie, protože ta auta jsou nejsilnější v trakci, a tu v principu za běžného provozu nelze využít. Představa, že s tím budete jezdit dveřma napřed v místech, kde může kdykoli a za jakoukoli zatáčkou poskakovat stará poloslepá bába s reakční dobou řádově v minutách ve své totálně shnilé Š105 s brzdicíma pouze předníma kolama a vůlí v řízení přes půl otáčky na každou stranu, je zcela šílená. Ta auta už jsou tak rychlá, že je prostě využívat dostatečně efektivně téměř nelze.
No a tím se dostáváme k těm rally... je to totiž nakonec jediný způsob, jak se skutečně pořádně svézt, na hranici schopností vlastních i toho auta. Jiná možnost dost dobře ani není. No a tím se vracíme zpět: M, RS apod. je bižuterie, protože na okruh to není, na rally to není, na sportovní jízdu to není... je to jen na jízdu po dálnici (kde se ale nejvíc měří právě rychlost) a silnice I. třídy, jsou-li dost rovný a prostorný a je-li hezké počasí, slabý provoz a jízda netrvá moc dlouho (ona jen ta spotřeba paliva je taky slušná)...
Chápeme?
27. 7. 2012 12:39
Re: Opět naprosté nesmysly
:-) :yes: já to všechno chápu hned od začátku a v mnohém jsme na stejné lodi. Jenom můj názor na ježdění na hraně, v terénu nebo na silnici si na to netroufnu, soutěž v rally už vůbec, tady není prostor na chyby, žádná široká trať, kde mimo ní jsou obrovské plochy s kačírkem a před pevnou bariérou bariéry z pneumatik. Na rally je hned za krajnicí 300 letá lípa a nemám koule na to, abych jel pilu tady. Na okruhu se můžu mnohem snadněji přiblížit k mým limitům a když se přecením, mám velice slučnou šanci, že z toho vylezu se zdravou kůží. A tohle mnohým lidem vyhovuje.
Avatar -
27. 7. 2012 13:01
Re: Opět naprosté nesmysly
OK, ale vyberete si na to Audi RS nebo BMW M, který víte (tedy zatím asi nevíte, ale až vyzkoušíte xkrát, tak vědět budete), že po pár kolech skončí a Vás čeká drahá a pravidelná genrálka téměř celého vozu? přičemž co jste vyměnil, zase odejde? Není lepší si na tyto účely pronajmout nějaký Porsche, GT-R, Ferrari nebo něco, co opravdu funguje tak, že tomu můžu dát i kapky a ono to vydrží? A musím si to kupovat, když to absolvuju celkem 6x ročně? Není lepší si to pronajmout, nejlíp i tochu pošetřený nějakým nekompromisním podvozkem, odlehčený a trochu nakrmený?
Jasně, s RS nebo M můžu jezdit do práce a na chalupu a na dovolenou... vážně? Když ve 180 km/h ta RSka žere skoro 20 l/100 km/h, takže pokud nechci jet od pumpy k pumpě, pojedu nějakých 130-140, na což mi stačí 1.9 JTDm, který to umí za stejný čas za poloviční spotřebu?
Takže jestliže chci auto, se kterým se mohu sportovně povozit a přitom jej používat v denním provozu od cesty do Lidla až po cestu k moři, tak se mi ten okruh dost zůží. A vezmeme-li k tomu cenu, servisní náklady, prostě celkové výdaje na provoz toho auta - je nějaký BMW M nebo Audi RS naprostý outsider, který toho za hromadu peněz nabídne nejméně.
není to slovo Boží, je to jen má zkušenost, ale kdybyste jen tušil, kolik bývalých majitelů těch emkových BMW dneska jezdí v tom STi... přesně z těchto důvodů...
Avatar - white label
27. 7. 2012 13:19
Re: Opět naprosté nesmysly
Tak třeba zrovna ta RS3 nežere 20l při ustálených 180km na dálnici, ale s tím okruhem v principu souhlas. Kdo to myslí s (amatérským) okruhovým ježděním jenom trošku vážně (a častěji), pomšrně rychle zjistí, že nemá cenu trápit na nich drahé a (relativně) těžké vozy jako je M/RS/AMG, homologované pro běžný provoz.
27. 7. 2012 13:20
Re: Opět naprosté nesmysly
Já bych si vybral toyotu gt-86 (subaru brz) nebo mazdu mx-5. Oboje se dají používat na denní ježdění úplně bez problémů, nejedná se o nadopované foukané motory (jsem fanda točivých japonských atmosfér), dá se s nima vyblbnout (v rámci silničních limitů) aji na okreskách, oboje mají takové výkonové parametry, že se nebojím, že bych je nezvládnul, ekonomika provozu relativně nízká, navíc v miatě si opálím čelo:-) Na cestu na dovolenou to zrovna není, ale ve dvou bez kol a potápěčské výstroje, proč ne? Navíc s těmito autami bych ani nevjel na dálnicu, projel bych všechny alpské horské průsmyky :-)
Avatar -
27. 7. 2012 16:11
Re: Opět naprosté nesmysly
Přesně.
BMW M, Audi RS a Golf R jsou určeny do úplně normálního provozu, na dálnice nebo rovné silnice první třídy s pěkným povrchem. Nepředpokládá se u nich, že by je někdo používal na skutečně sportovní (tedy na hranici možností) jízdu. Také je pravda, že 80 % majitelů to ani nezkouší (mnozí po zkušenostech, které je stály hromady peněz).
STi do tohoto výběru nepatří, ta je skutečná a opravdická, jako sportovní auto se netváří - sportovním autem je.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 16:16
Re: Opět naprosté nesmysly
:yes: proč v tomto duchu nemohl být i ten první příspěvek?
Avatar -
27. 7. 2012 16:59
Re: Opět naprosté nesmysly
Byl. Přečtěte si jej.
Avatar - boost.
27. 7. 2012 16:20
Re: Opět naprosté nesmysly
Konečně se to povedlo. ;-) :yes:
Avatar - white label
27. 7. 2012 16:23
Re: Opět naprosté nesmysly
Konečně něco, co nevypadá, jako když se o autech dohadují kluci v první třídě.
Sport je mnohem širší pojem, než jízda na hranici možností...
28. 7. 2012 08:25
Re: Opět naprosté nesmysly
:yes:
Avatar -
27. 7. 2012 17:01
Re: Opět naprosté nesmysly
Počkejte si na novou Miatu. Ale nedíejte se pod kapotu nebo na spodek, abyste se nemusel stydět. Možná tam někde na odlitku zase zapomenou kosodélníčky z Fiatu, jako tehdy ve Frankfurtu u Vectry >:D
28. 7. 2012 08:26
Re: Opět naprosté nesmysly
Já chci tu současnou, s dvoulitrem a samosvorem :-)
Avatar - Sysoj Psojič
27. 7. 2012 14:40
Re: Opět naprosté nesmysly
Romane, já nevím, proč tu děláš takový divný marketing Tvému webu :-)
Jednak jsi asi špatně četl nadpis, tady se neřeší "N"ka na soutěže nedej bože na nezpevněný povrch. Tady se řeší hothatche neboli malá kompaktní ale silná a zábavná auta na rozličný denní provoz. Ty mají jiné poslání.
Každé z těch výše uvedených to bere z jiného konce, ale to je právě to, že musí vyhovět požadavkům různých zákazníků.
V lecčems máš pravdu, tyto auta nadávají dlouhodobou zátěž brzd. Před pár dny jsem projel novou Audi S5 a po 5km na okreskách s převýšením se z nich kouřilo. Podvozkově a ovládáním to taky nemělo se sportem nic společného. Navíc jsem ani jednou nenašel v nájezdu do vracečky pádlo, abych si včas podřadil. Audi je ale úspěšné právě kvůli tomuto přístupu k věci a auta se vyrábějí pouze kvůli zisku, je to produkt stejný jako toaleťák nebo mobil.
Tvé příspěvky zde jsou tendenční, ačkoliv (až na Giulietu, Je-be???) dost pravdivé. Jen je píšeš pod špatný článek :-!

A myšlenka dne? Kdo chce jet rychle, ať si koupí GT-R >:-[]
Avatar -
27. 7. 2012 16:30
Re: Opět naprosté nesmysly
Přečti si, co píši. Výhrada byla: NELZE SOVNÁVAT AUTA PODLE PROSPEKTŮ A POČTU KILOWATTŮ. Je to absurdní nesmysl. Pak nám do srovnání padne Golf R a Impreza STi na stejné úrovni. Jsou tato auta srovnatelná? Technicky? Marketingově? Cenově?
Článek přeci není o ekonomice a neřeší problém, zda víc vydělám na špercích nebo bižuterii. Pokud totiž budeme řešit otázku úspěchu, samozřejmě, VW se s tou bižuterií škrábe na samý vrchol, zatímco Mitsubishi s Evama končí.
Ale bavíme-li se o autech, tak nás přeci nezajímá o kolik na nás prodejce obral a kolik na nás vydělá v nejbližších 3 letech, než to zameteme do šrotu. Správně píšeš: "Tady se řeší hothatche neboli malá kompaktní ale silná a zábavná auta na rozličný denní provoz." Nemyslím si, že pro úplně typický denní provoz, protože tam 147 JTD vyhraje >:D
Myslím si, že ten výkon tu hrál prim, a tedy myslím si, že je správné se domnívat, že byl základním faktorem pro výběr. Je tomu tak? Pak to byl počet dveří (GT-R vypadává) a jakýsi fun-faktor. tedy asi autor očekával, že s těmi auty bude jezdit tak, aby jejich výkon využil. Nebo ne?
Pokud ano, dostáváme k bodu b: z oněch 4 aut máme 3, u nichž nikdy, NIKDY ten výkon nemůžeme dostatečně využít. A nejde zdaleka jen o brzdy, ale o celkovou konstrukci - copak můžu s něčím z nich střihnout zatáčku nahoře na Rovinách? S Giuliettou jo...;-)
Tedy zadávací parametr se nám hroutí. A máme 1 auto, u něhož ten výkon můžeme využít nejen dostatečně a téměř všude, ale naopak - za dva roky budeme chtít víc a víc...
Podle mě právě přesně k tomuto článku to pasuje, protože jsem chtěl říci a řekl: nesrovnávejte auta podle propsektů a kilowattů. A to článek dělá.

A myšlenka dne? GT-R dobrý, ale Lancer Evo IX nebo STi jsou skoro stejně dobrý na dráze, lepší na uskákaných serpentinách a můžu s ním jezdit i do práce, do Lidla, s rodinou na dovolenou a do Zoo. Takže u mě vedou. Ale jinak GT-R je very very good. Ale tohle, myslím, nikdy nevyřešíme >:D
Avatar - Sysoj Psojič
27. 7. 2012 16:45
Re: Opět naprosté nesmysly
Nechci tu rozvířit debatu, zda je GT-R v reálném provozu třeba a zda nestačí EVO nebo STI, ale už pár slovutných testerů (EVO) dokázalo, že je to jiná liga.
Hlavně koncepčně jiné auto. V GT-R jedeš 250 km/h v klidu, náhon je skoro jen na zadek a jedeš za 22l/100km. V EVO/STI jedeš za 40 a hluchneš, o nižší stabilitě nemluvě. Na klikatých tratích je rozdíl malý. Na okruhu (Brno, NS...) propastný.
Ale je to i tom, zda chceš dát za auto mega a 20tisíc ročně za servis a pneu nebo 2,4mega a za servis 100tisíc ročně... A je to i o tom, že ke GT-R potřebuješ i rodinné auto, k STI/EVO ne.
Vše je o prioritách, já bych GTR nikdy neměnil ;-)
A pokud zvolíš správné úpravy, tak je to teprve šílenost. Líp se upravuje 3,8 V6 twinturbo než 2,0 turbo.
Avatar -
27. 7. 2012 16:52
Re: Opět naprosté nesmysly
Tak jasně, GT-R fajn, Evo fajn, STi fajn, ale i další auta fajn, klidně Focus RS fajn, John Cooper Works fajn, i to Clio RS nebo 207 RC fajn... to všehcno je fajn proto, že to je tím, čím to je. Je tam to, co tam patří, co se tam dá čekat a platím za to, co tam skutečně je.
Ale BMW M nebo Audi RS není tím, čím se tváří, že je. Neplatím za to, co tam je, ale za reklamu a image. A image dělá reklama. A reklamu dělají podobný články.
O to tu jde.
Avatar - Emel
28. 7. 2012 22:15
Re: Opět naprosté nesmysly
Ale to je nesmysl... Focus RS není v ničem "pravější" auto než BMW M nebo Audi RS. BMW M je v dnešní době (kupodivu) jednou z nejdostupnějších zadokolek se samosvorem a "důstojným" výkonem, to je sporťák se vším všudy. Samozřejmě - o kolik je běžné BMW1 dražší než běžný Focus, o tolik je také 1M dražší než RS. A třeba brzdy jsou výborné. Zkuste se schválně zamyslet, jakou má BMW 1M konkurenci... pro někoho, kdo preferuje zadokolku a chce auto dané výkonové kategorie. Moc toho nebude...

Z uvedených aut vyčnívá 207RC, v tom horším slova smyslu... to je jen (relativně) silné auto.
Avatar -
30. 7. 2012 11:35
Re: Opět naprosté nesmysly
Vyzkoušejte, vyzkoušejte, vyzkoušejte...
A ptejte se sm sebe: proč Audi RS, BMW M nebo GOLF R neslaví VŮBEC ŽÁDNÉ (!!!) sportovní úspěchy, když jsou to tak Božská auta? Proč nikdy nic nevyhrála?
Já to vím, protože s tím mám osobní zkušenosti, ale zkuste se nad tím zamyslet pouhou jednoduchou logikou. Oprosťte se od dogmat typu "musí to být rychlé, když to píše německý časopis" a zamyslete se nad tím, kde je skutečný problém. Proč reálné a hmatatelné výsledky neodpovídají té mediální masírce?
A proč BMW není schopno prakticky nic vyhrát, když je ten zadní pohon takovým strašným plusem?
30. 7. 2012 14:48
Re: Opět naprosté nesmysly
Zajímalo by mě, jakou soutěž by třeba BMW M mělo asi vyhrát. Je pravda, že poslední sportovní úspěchy slavilo BMW M někdy v roce 1990, ale za to do jisté míry můžou také změny technických pravidel, které hlavní soutěže zcela vzdálily od koncepce vozů BMW. Srovnejte např, technické specifikace skupiny B a současnou specifikaci WRC (ale asi mi málokdo bude tvrdit, že když pojedu v BMW M1 nandá mi to Citroen C4). Jedinná soutěž, kde se můžou "M" v současnosti uplatnit je asi šampionát DTM. Asi to není auto pro Vás, ale taky to není čistá "imidžovka" (akcelerace - slušná, brzdy - dobré, řízení - poměrně přesné,...)
Avatar - JDM
29. 7. 2012 23:10
Re: Opět naprosté nesmysly
a není v GT-R omezovač na 180km\h pokud nejsi na okruhu ? nebo se o tom ze začátku aspoň mluvilo ,a srovnávat STI\EVO s GTR je už minulost to šlo tak před 10 lety dneska už je GTR někde jinde
30. 7. 2012 17:15
Re: Opět naprosté nesmysly
V principu souhlasím, jen nevím, kde jsou ti lidé, kteří považují tahle auta za náčiní vhodné pro seriózní závodění. To je pitomost. To je sportovní vůz pro člověka, který se neúčastní soutěží, na okruh ani nepáchne, nebo si tam příležitostně odjede pár kol na hraně svých možností, tedy pravděpodobně bezpečně v rámci možností auta. Opravdu nevím, proti čemu bojuješ (píšeš, že nelze srovnávat auta jen na papíře, což je pravda, ale ty litánie, co pak následují, už nechápu). Neznám člověka tak naivního, aby takovouhle hračku vytáhl do soutěže. Těmhle autům někdy trochu hanlivě říkám sporťáky pro chudé. Přináší příliš mnoho kompromisů.

Pokud jde o účast STi v tomhle srovnání, ne každý jeho majitel je rozený závodník, který auta tahá na hranice možností. STi umí v tomhle ohledu víc, ale otázka přeci je, jestli na tom vůbec záleží. Kdo je ten hypotetický zákazník. Co od auta chce. To jsou ty důležité otázky.
27. 7. 2012 13:29
Re: Opět naprosté nesmysly
Promiňte, ale musím zareagovat. Na začátku píšete, že okruh není typem reálných podmínek a druhým dechem píšete, že Mkům, RSkám apod. dojde po dvou kolech okuhu dech. Tak co od těch aut vlastně chcete? Chcete, aby na okruhu fungovaly nebo ne?

Já od takového auta nečekám, že je to okruhové náčiní, na to bez větších úprav skutečně dimenzována nejsou, ale na běžné ježdění mi přijdou naopak perfektní. Ve městě sice tvrdší, ale zajistí odpovídající svižnost. Na okresce zpravidla fungují dobře, jsou rychlá a v zátáčce leccos snesou (jakkoli mají své nedostatky hlavně kvůli váze). A na dálnici se s nimi, potřebujete-li to, dá přesunout velmi rychle, takže co jim chybí? Jestli jim chybí to, že se na okruhu po dvou kolech rozsypou, budíž, ale sám říkáte, že okruh není tím správným měřítkem, takže co jim vlastně vytýkáte?
Avatar -
30. 7. 2012 12:09
Re: Opět naprosté nesmysly
Viz jinde. Stále dokola. Vytýkám jim, že - na rozdíl od STi - nelze jejich výkon reálně využít a nelze s nimi jezdit sportovně. S STi ano. Proto je ten výběr a "porovnání" nesmyslné. Vychází z předpokladů na základě prospektů, nikoli z reality.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:11
Re: Opět naprosté nesmysly
Impreza STI je jen předražená nevyužitelná pozéřina... Caterham CSR koupíš za menší peníze, jeho mrštnost se s tou obludou 1,5 tunovou nedá srovnat, zvládne větší přetížení v zatáčce, ovládání je mnohem snazší a intuitivnější a to všechno za náklady o řád nebo dva nižší! V každém slalomu a na každé úzké technické trati nadělí Impreze takovou sadu, že řidič zapomene, co je to DCCD. Takže Impreza je vlastně zcela na ho*no, vůbec nefunguje! Chápeš, jo?

Je krávovina chtít po sprinterovi, aby běhal maratón, stejně jako je krávovina chtít po eMkových BMW, aby fungovaly na rozbité RZ. Ale to ty očividně nechápeš. Golf R se rozpadne na erzetě, ale STI pohoří při dálničních přesunech a denním použití. Nemluvě o spotřebě...

Znakem skutečného znalce a fandy aut je schopnost chápat kontext a souvislosti. Pokud se někdo s eMkovým BMW vydá na rally, tak není znalec ale bl*bec.
A dál už jen bodově:

* 911 vs. C2 - to je to samé, jako ten Cat vs. Impreza na slalomu a asi k tomu není co dodat 8-s
* prakticky sériové 130i a 330i, které jezdí carbonia cup a nic jim z výfuku nekouří jsou teda asi sci-fi... ale já je viděl...
* naopak - výkony u koncernových přeplňovaných motorů jsou poslední dobou reálně vyšší, než udává výrobce
Avatar -
27. 7. 2012 12:45
Re: Opět naprosté nesmysly
proboha reklamožroute, myslete! Copak Cathermamem budu jezdit do prácem na dovoelnou, na nákupy, na chalupu, s děckama do Zoo? Co to je za nesmysly? Chlapeček viděl v Top-Gearu Caterhama na letišti a už ví, že STi je proti tomu šmejd. Úplně mimo realitu - realita NENÍ v televizi, je kolem nás! Kde pak máme ty zástupy těch laciných a provozně levných Cathmanů? Aha, takže se sneseme z prospektů na zem, ano?
Zbytek fajn, je vidět že novináři od německých médií nedostávají peníze zbytečně, ale je to prostě mimo realitu. Tak si řekni tatínkovi, ať ti to koupí a zkus si to.
STI samozřejmě nepohoří při dálničních přesunech, najezdil jsem s tím trasu Praha-San Marino několikrát a ano, jsou auta pohodlnější nebo ekonomičtější, ale buď si s nimi zase nezajezdím sportovně nebo zase bude ta dálniční cesta utrpením. A spotřba? Proč asi všichni majitelé Audi RS přijedou všude poslední, když je to taková raketa? Protože šetří palivo a na ropáky koukají na delší cestě zásadně zezadu...
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 13:05
Re: Opět naprosté nesmysly
To zdětinšťování a kydy o realitě si prosím nech pro někoho jiného. Bohužel jsi opět nepochopil, že na Catu jsem pouze chtěl jiným způsobem demonstrovat tvůj omezený přístup typu - dobrá auta jsou jen ta, která přežijou rally.

Sám teď píšeš, že jsou auta pohodlnější a ekonomičtější a dám krk za to, že by se ti do toho San Marina místo v Impreze cestovalo líp v tom BMW, které kupodivu nikdo nekonstruoval na honění desetin někde na kopci mezi stromy, jak se mylně domníváš. Protože stejně jako ty chceš od auta maximální efektivitu, výdrž a funkčnost, na úkor ekonomiky, či komfortu, chce někdo jiný více komfortu a každodenní použitelnosti, na úkor jízdních vlastností v extrémních podmínkách.

Upřímně řečeno je z aut výše Impreza mému srdci jasně nejblíž, protože to je jediné sportovní auto --> to ostatní jsou jen výkonné daily drivery. Jen nemám rád, když někdo znásilňuje skutečnosti tak, že srovnává nesrovnatelné, a strašně se diví, že eM nebo RS vydrží na rozbité okresce méně, než STI.
Avatar -
27. 7. 2012 13:19
Re: Opět naprosté nesmysly
Ano, na cestě do San Marina existují lepší volby, jenomže až tam dojedu, tak je zase můžu nechat stát na parkovišti, protože si tam na těch úžasných silničkách, kde zatáčka střídá zatáčku, nic neužiju. Takže Cathermanem sice do San Marina taky nakonec dojedu, i když to bude utrpení a pokud cestou zaprší, tak i s chřipkou, tam se sice pěkně povozím, ale děti a veškerou bagáž nechám doma... jasně, vím, byl to příklad, ale právě na tom je vídět, jak úplně mimo. Proto to zdětinšťování - vím, že jsi mladý jinoch, který má nulové osobní zkušenosti. V poho.
Že by se jelo s rodinou lépe do San Marina eMkem než STičkem? No, jak se to vezme. Pohodlněji ano, ale dráž. To samý platí o RS. A zajezdit si tam - no tak to už eMko ani Rs nedá. je to uskákaný, ale zase se to houpe, je to těžký, po čtyřech cutech zatáčky je to na šrot... Pak budu shánět, jak to ze San Marina dostat domů. A za kolik. Co jsem získal a za jakou cenu? Ano, přesně toto je ta špatná volba, o níž zde píši. To auto není sportovní - sportovní zátěž nevydrží. To auto není na dlouhé cesty, na to je moc užrané. Není ani na pořízení levné, naopak, je dražší než STi, nemá nižší servisní náklady - naopak , jsou podstatně vyšší... tak co jsem vlastně za ty peníze získal?
Avatar - Stefič
27. 7. 2012 14:59
Re: Opět naprosté nesmysly
teda nikdy jsem s výše zmíněnými vozy nejel, ale myslím si, že skutečný jezdec ví co si koupit. Pokud si koupí M ví, že na to musí polovinu věcí vyměnit a teprve pak na okruh. Pak je skupina lidí, kteří si M koupí prostě jen proto, že se jim líbí a mají na to peníze. Ti většinou machrují na dálnicích a na okruh stejně nepolezou, páč si přece nebudou naleštěnou káru za 2,5 mega likvidovat někde v kačírku...
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 15:18
Re: Opět naprosté nesmysly
My se známe, že tak detailně znáš mé osobní zkušenosti s auty? >:D A co ještě o mě víš?

Asi žijem každý v jiném světě - v tom mém jsou eMkové BMW (a ty tamosférické starší obzvláště) úspornější, než Impreza. O plné zátěži ani nemluvím, tam se nůžky mezi třeba M3 E46 a Imprezou rozevřou tak výrazně, že Impreza musí tankovat za poloviční dobu.

Špatná volba je to pro tebe, pro někoho to může být volba lepší, protože necutuje zatáčky, neždíme to na RZ, při běžném provozu se nechává hýčkat kvalitnějšími materiály a odhlučněním a všechno co potřebuje ke štěstí, je jen charakterní motor a solidní podvozek, který umožní občasnou návštěvu trackday, ale nejlépe funguje při svuižném pohybu po běžných silnicích...
Avatar -
27. 7. 2012 15:39
Re: Opět naprosté nesmysly
"při běžném provozu se nechává hýčkat kvalitnějšími materiály a odhlučněním"
Ano, to podepisuju, to jsou přesně ty benefity, které u těchto automobilů získávám. A ještě image, to bych řekl že hraje nejpodstatnější a rozhodující roli. Za 2 mega...
Jen mi to ve srovnání s účelově stavěným STi -o čemž byl původně článek - přijde příliš málo. A samozřejmě pak jakékoli srovnávání, které je navíc vytržené z reality a probíhá jen papírově na základě prospektů, kulhá na všechny čtyři.
Jinak je vidět, že jsme se konečně pochopili, což vítám!
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 15:49
Re: Opět naprosté nesmysly
já to ale tvrdím od začátku - stačí se podívat na úplně první příspěvek v diskuzi, kde píšu, že neznám nikoho, kdo by se snad rozhodoval mezi RS a Imprezou, protože ty auta jsou jinde a srovnání nesnesou.

Celou dobu se tady hádám jen kvůli tomu tvrzení, že Impreza je za ty peníze skvělá a ty ostatní auta hujdy, protože se rozsypou na RZ. Vše je jen o preferencích.

M135i nebo RS3 bych si nikdy nekoupil, ale nepřijdou mi jako nesmyslná, nebo špatná auta. Že člověk platí za značku je u německé prémiové trojky samozřejmé...
Avatar - boost.
27. 7. 2012 15:52
Re: Opět naprosté nesmysly
Vy asi nevíte, co je to hot hatch. To je takové autíčko, se kterým pojedete do Albertu pro kaiserky, hodíte je domů a jedete na okresku či na track day si s tím autíčkem zajezdit. O víkendu. Pro zábavu a tyto hot hatche nejsou stavěné na Rally Kostelec. Caterham bych sem vůbec netahal, článek je o daily driverech a ne o autech na erzety.
Avatar -
27. 7. 2012 16:45
Re: Opět naprosté nesmysly
Na otázku "co vytýkám těm autům", myšleno asi těm 3, ke kterým jsem měl obrovské výhrady, zní NIC. Podle mého je to bižuterie za cenu šperku, ale to je věc zákazníka, jeho svobodná volba. On rozhoduje, zda své peníze dá těm, co to dělají "jenom jako" nebo těm, co to dělají doopravdy. Do té chvíle bez problémů.

Pokud by otázka zněla "proč se tu vztekáš?", tak odpověď zní: autor článku na základě údajů v prospektech míchá hrušku s jablky a mně to vadí! Proč mi to tak moc vadí? Protože to vypadá, že mezi bižuterií a šperkem vlastně není rozdíl. Že je můžeme vrazit do jednoho pytle, protože mají v tabulce podobný počet kW.
Já jsem technik - konstruktér a mám obrovskou úctu k těm, kdo se piplali s tím STi. Mám představu, kolik takový vývoj představuje práce, nadšení, energie, trpělivost (hlavně od rodinných příslušníků), znalostí a zkušeností. Je to obrovské dílo, jehož výsledkem je skutečně úžasné auto.
A pak přijde nějaký trouba, který neví o technice nic, srovná do tabulky údaj o kilowattech a všechna ta práce, to piplání, ty problémy - to je v tu chvíli v tahu. A jsem-li mladé ucho bez osobních zkušeností, tento model přejímám, podílí se na formulaci mého názoru.
Jsou tu média proto, aby opisovala prospekty? Aby tvořila podprahovou reklamní kampaň? Aby s objemem inzerce rostlo hodnocení technického produktu?
Ale upřímně - nejvíc ze všeho mi vadí skutečnost, že se v pracovní době na těch blábolech aktivně podílím, protože mne živí. A pak si musím v podobných záležitostech dokazovat, že vlastně nejsem až takový zločinec, protože v diskusích pod články se snažím říkat "pravdu", jakkoli relativní tento pojem je.
Avatar - Sysoj Psojič
27. 7. 2012 16:56
Re: Opět naprosté nesmysly
OK, to beru, ona i městská Karosa má kolem 230kW >:D
Doba je ale taková, že EVO nebo STI neuspokojí lidi, kteří chtějí mít dobře a pěkně udělané auto i vevnitř (interiér).
Osobně bych si právě proto EVO ani STI nekoupil, byť o jejich tecnických kvalitách nepochybuju. Tak stejně mi ale vadí nesportovnost "S"kových Audi. Já beru například novou S6 jako ideální rodinné auto, ale sport? Neee :-)
Avatar -
27. 7. 2012 17:10
Re: Opět naprosté nesmysly
Jasně, ale to už záleží na tom, jestli je ten interiér tak důležitý. Tomu já nerozumím a je to podle mého věc osobního vkusu a priorit.
Vidím to jako u lidí. Taky si vezmeme všichni nejhezčí holku s nulovou hodnotou, nebo trochu slevíme ze zevnějšku a vezmeme si tu, která má i nějakou duši? je to svobodné rozhodnutí každého, ale neříkejme, že jsou všechny stejné, protože 173 cm a mají 70C...
30. 7. 2012 17:34
Re: Opět naprosté nesmysly
Ale stejně je to s tou sportovností. Každý má na auto jiné nároky. A někdy auto v některém ohledu nabízí mnohem víc, než jeho majitel využije.
Avatar - Johny.Rico
27. 7. 2012 15:08
Re: Opět naprosté nesmysly
Kola dělaj auto >:D >:D >:D
27. 7. 2012 10:47
BMW
Jedině BMW. :-) Jako jediné je zadokolka a hlavně má řadový šestiválec. :-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - JDM
27. 7. 2012 12:21
Re: BMW
STI má aktivní dif. takže když si to nastavíš na zadek máš skoro zadokolku ;-)
Avatar -
27. 7. 2012 13:28
Re: BMW
Od N11 do 13 (podvodně značená jako N12b, aby třináctka nebyla nešťastný číslo) skutečně sériově naladěný STi připomínaly spíš auto s pohonem zadních kol, a tím byly dost pomalý a zaostávaly za Lancerama, ale naštěstí od N14 je to úplně jiný kafe a právě trakce doznala nejpodstatnějších změn. Je pravda, že to auto při běžném ježdění působí nudněji, ale ve skutečnosti je výrazně rychlejší.
Zadní pohon má přes své obrovské nevýhody zásadní výhodu: proti permanentímu quattru má nižší ztráty = vyšší maximálka a hlavně spotřeba paliva. Jenomže to je zase teorie, eMko chlastá víc jak to STi, takže... Sti nejede 250 km/h. Asi. nevím, ani jsem to nikdy nezkoušel. Nevím totiž, co bych z toho ňál. Ekzém?
Jasně, nejhůř je na tom pohon předních kol, a přesto v cesťácích předohraby nakládají zadokolkám.
Šedá je teorie, zelený strom života...
Avatar - JDM
29. 7. 2012 23:30
Re: BMW
nevím kdy zaostávali za lancerama ;-) [odkaz]
Avatar -
30. 7. 2012 11:36
Re: BMW
Od roku 1993 do roku 2010.
Avatar - JDM
30. 7. 2012 15:34
Re: BMW
>:D já myslím že nikdy. Do 5 generace bylo evo příšerný auto pak se to trochu zlepšilo a od 7 gen.se může s sti rovnat :-! asi si neviděl video >:D
27. 7. 2012 10:48
Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Takhle z výběru vypadla třeba nová ASTRA GTC OPC, která se svými 206kW a 400Nm výkonově moc neztrácí, na rozdíl třeba od BMW má i samosvor v sérii a navíc cena 627tis. je více než konkurenceschopná. A nebo to byl úmysl >:-[]
Rozbalit vlákno
65
27. 7. 2012 10:57
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
To jo, ale má jen přední náhon. Takže si podá maximálně tak Golfa R...a to jen na suchu.
27. 7. 2012 11:03
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
:-) :yes:
Avatar -
27. 7. 2012 11:20
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
"To jo, ale má jen přední náhon. Takže si podá maximálně tak Golfa R...a to jen na suchu."

Čím to je, že Mercedes a BMW ve sportu nevynikají, když mají pohon zadních kol a dostávají natlučeno od předohrabů?
Že by ten zadní pohon byl spíše teoretickou výhodou? Proč BMW dostane nařezáno právě v zatáčkách, kde by se měla projevit výhoda zadního pohonu? Ano, z místa odjede to BMW lépe, ale je jedenapůl sekundy v tomto okamžiku taková spása? Zkušenost opět ukazuje, že nikoli...
Torie, teorie, teorie... prospekty...
Realita je prostě jiná!
27. 7. 2012 11:37
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ono k pohonu, ideální by bylo, kdyby auto najelo do zatáčky jako zadokolka, kolem apexu jako 4kolka a na výjezdu jako předohrabka (s poctivou špérou). Takové auto ale není. A teď bych chtěl ale vědět, který předohrab s příčně uloženým motorem a vlastně se vším těžkým nad (nebo dokonce před) předními koly nařeže v zatáčkách zadokolce s podélnou zástavbou řadového motoru.
27. 7. 2012 11:53
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Pozor, třeba Focus RS na okresce je velmi silný.
Avatar -
27. 7. 2012 12:11
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Kterýkoli, například právě třeba ten Focus RS, John Cooper Works, Giulietta QV, Clio RS... lidi neblázněte, jedinou výhodou zadního pohonu v provedení těchto automobilek je rozjezd z místa. O zadním pohonu můžeme hovořit u Ferrari, Lamborghini, porsche... ale prostě BMW nebo MB jsou naladěný na krutopřísnou nedotáčivost. Ta auta cestují ze zatáčky dávno před tím, než předohrab s napříč umístěným motorem, jehož transcerální moment je poloviční proti tomu emku. V nájezdu je to nedotáčivý, na výjezdu zase přetáčivý, takže vlastně toho výkonu téměř nejde využít. Sporotvní auto nemusí mít milion koní, ale musí umět jet na co největší výkon za všech okolností - nejen za ideálních podmínek rovně na letišti.
A upřímně řečeno, 80 % lidí vlastnících tuto bižuterii s tím nemá problém, protože se těchto aut bojí a mají je obvykle jen na lov škeblí a závody na dálnici. Tahle auta dostávají nářez běžně od trochu vylepšeného Fiata Coupé Turbo. Drtivá většina majitelů všech těch M a S či RS s tím nikdy nepojede rychle mimo dálnici či úplně rovnou silnici s hromadou místa, protože se bojí, aby to někde nerozstřelili. Oni moc dobře vědí, kolik to stálo a hlavním důvodem vlastnictví těchto aut je image. Žádný sport.
27. 7. 2012 12:14
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ono je to tak, že se silnou předokolkou dokáže jet rychle i průměrný řidič. S RWD je to často o hubu i pro profíka.
V dnešní době elektronických pomocníků se to dá dobře maskovat...ale fakt, že dobrý RWD bude vždy vyváženější než předokolka se skrýt nedá. ;-)
27. 7. 2012 12:21
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Opět v mnohém souhlas, až na to Lambo se zadním pohonem (drtivá většina lamb se dělá 4x4) a pak k tomu sportu, Giulieta QV, Clio RS a všechny tyto HH nejsou o nic víc sportovní, než RS od audiny. A kdes byl při diskuzi o toyotě gt-86, kde všichni plakáti brečeli nad žalostným nedostatkem výkonu? :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:24
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Clio je o moc sportovnější, než RS od audiny ;-)
27. 7. 2012 12:27
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Je o hodně menší a lehčí (agilnější), bude s ním bžunda, ale nevím, esi bych ho nazval sportovnější.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:29
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Clio na CUPovém podvozku je okreskový "skorosoutěžák". RS3 je pořád jen přemotorovaný kompakt...
27. 7. 2012 12:42
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ok, může být :yes:
Avatar - white label
27. 7. 2012 12:51
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Svým způsobem ano, ale tyhle auta jsou homologována především pro běžný silniční provoz, nikoli pro soutěže, na ty se bez podstatnějších úprav úplně nehodí ani CRS.
Účinnost RS3 je drtivá, CRS mu moc stejně nikam neujede ani v zatáčkách a co se týče rovinek, stoupání, ale i výjezdů ze zatáčekm, tak tam skoro není o čem diskutovat...
Slabina Clia RS je "mrtvý" spodek jeho točivé atmosféry a její rozpačitý zvukový projev (s výjimkou hodně vysokých otáček).
Řídil jsi někdy RS3, nebo TTRS?
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 13:13
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Nejel... A nemyslel jsem teď, co čemu ujede - věřím, že RS3 je velmi efektivní - ale to, o čem se tady pořád baví pan Řezníček. Z mnoha testů vyplývá, že RS3 nebo TTRS má po pár kolech dost, Cliu bude dlouhodobější zátěž vadit méně.
Avatar - white label
27. 7. 2012 14:35
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Tak to já nepsal o nějakém "maratonu" na okruhu, ale o ostřejší jízdě na okreskách, na které jsou hh s běžnou homologací určeny především. :-)
Avatar -
27. 7. 2012 13:47
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
I prd velebnosti. Z Řitky do Řevnioc dorazí Clio RS několik sekund před tou RS. A to je pár kiláků. Clio za prvé dojede, což je první základní věc, kterou musíme vzít v potaz. A to rozhodně Clio RS není právě vrchol spolehlivosti, ale proti BMW M nebo Audi RS byl spolehlivý asi i Alfasud nebo Regata.
Druhá věc je, že v každý zatáčce M nebo RS dostanou docela slušnou čočku. To je dáno hmotností a podvozkem. Doženou to na rovině, pokud bude součet rovin delší než zatáček, mají chvíli šanci. Než jim ale před další zatáčkou shoří brzdy. Ty mají totiž stejný, ale brzdí dost rozdílnou hmotu z dost rozdílných rychlostí.
A pak tu máme cenu. Pokud si řekneme, že ceny těch aut srovnáme, můžu dát do Clia kovaný písty od Wössnera i s ojnicema z "letecký" oceli, vybroušenou a vyleštěnou hlavu s vačkovými hřídely Colombo & Bariani, samosvor Quaife, ještě vetší a účinnější brzdy, podvozek OSRAV THR, výfuk CSC...
27. 7. 2012 14:06
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
>:D >:D >:D
Avatar - white label
27. 7. 2012 14:41
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
>:D Tak tos mě trošku dostal "Troško"...
Na účinnost RS3/TTRS sériové CSR celkově prostě nemá, svez se s oběna a pak to rozeberem znovu. Jistě, brzdy jsou v tomto ohledu nelslabším článkem každého sériového vozu (včetně hh), ovšem argumentace jakýmkoli tuningem je u podobné diskuse zcela irelevantní. ;-)
27. 7. 2012 16:15
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Řezníčku, ty seš dobrej blázen >:D

Clio RS patří na okreskách mezi ty pomalejší (viz [odkaz]

Zajelo až 7. čas (mimo jiné za Golfem GTI :-) )
Avatar - white label
27. 7. 2012 16:19
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Přesně tak, prostě "prd velebnosti" ... >:-[]
Avatar -
27. 7. 2012 17:13
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
A to musí bejt stoprocentní pravda, protože to říkali v televizi.
Až se naučíš číst, tak si přečiti, kolikrát jsem psal MIMO DÁLNICI A LETIŠTĚ...
28. 7. 2012 08:46
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Nevím co říkali v televizi, ale v odkazu byly naměřené časy na okresce, protože nikdo z nás nemá možnost projet naráz 12 hothatchů a změřit čas ;-)

Číst umím, psal jsi "Z Řitky do Řevnioc dorazí Clio RS několik sekund před tou RS." Myslím, že z Řitky do Řevnic dálnice ani letiště nevede >:D
Avatar -
30. 7. 2012 11:47
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Na žádné okresce tam nevidím nic, pouze na letišti.
A už vůbec tam nevidím časy Řitka-Řevnice...
Zkusme být věcní.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:23
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Jestli Giulietta QV vydrží víc, než RS3 nebo 135i, tak sežeru svoje vlastní boty >:D
Avatar -
27. 7. 2012 13:49
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Dobrou chuť!
27. 7. 2012 14:42
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ha, ha, ha - sem si nějak nevšimnul, že by moje 130i byla v zatáčkách nedotáčivá. Bez plynu díky vyvážení neutrální a pod plynem zadkem napřed. Jak jste na to s tou nedotáčivostí u zadokolek BMW přišel?
Avatar -
27. 7. 2012 15:32
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Třeba už jsem s tím jel i rychle... >:D
27. 7. 2012 15:48
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ano, a dál? :-)
Avatar -
27. 7. 2012 17:13
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Dál nic. Je to nedotáčivý. Toť vše.
27. 7. 2012 20:18
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Zvláštní, že jsem nic takového nepozoroval. Už jsem s tou svou 130i něco najezdil (cca 30 tisíc km), ale nedotáčivě se nechovala v rychle jeté zatáčce nikdy. Hmm, vážně jste s tím autem někdy jel? Dost o tom pochybuju. Kolik jste s tím autem najezdil?
Avatar -
30. 7. 2012 11:49
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
cca 500 km, jako s většinou.
Že jste něco nepozoroval ještě neznamená, že to tak není.
Vezměte si jako zkušební vozek třeba AR 147 GTA a zkuste se jí s tím BMW v zatáčkách držet. Pak si to prohoďte.
Pak pochopíte.
Do té doby nemá smysl o tom psát.
Avatar - Enthusiastic.driver
30. 7. 2012 14:04
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Jen k té 147 GTA. Jestli u BMW a Audi padaly stížnosti, že jim nevydrží brzdy, tak u 147 GTA by to taky bylo vhodné uvést.

Brzdy jsou největší slabina toho auta. A nedotáčivost v pomalých zatáčkách jak by smet...
30. 7. 2012 18:00
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ta auta jsou nedotáčivá schválně. Reflektuje to cílovou skupinu a vůbec zaměření auta.

A to zmiňování Giulietty mi přijde úsměvné.
27. 7. 2012 12:13
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Neříkám, že není, ale ideální by bylo, kdyby jsme mohli oba vozy porovnat na stejné zatáčce. Další věc je jakýsi fun-factor, předokolku nepošleš plynem bokem do zatáčky, maximálně, když v zatáčce plyn prudce ubereš, odlehčíš zadek a ten ustřelí. Nevím ale, esi je tohle žádoucí.
27. 7. 2012 12:19
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Jistě. Záleží i na preferencích řidiče, co mu vyhovuje. Pro někoho může být zábava za volantem drtivé efektivita, pro někoho hledání možností. A ano, právě to porovnání na stejné silnici by napovědělo. Bohužej, jak vidíš, někdo tady uvažuje jen v úrovni rzety.
27. 7. 2012 12:25
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
No, dyť to není vůbec špatně, já mám rád, když se můžu bavit s někým, kdo má na věc úplně jiný názor, navíc nečím podložený.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:28
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
to já si teda myslím, že to špatně je. Protože se tady stejně tak můžeme bavit o tom, že Impreza umřela, když v ní pravidelně bylo voženo 800 kilo nákladu.
27. 7. 2012 12:43
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Když má někdo jiný názor, tak to je špatně? To snad nemyslíš vážně :-O
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:46
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Nemyslím jiný názor, ale pohled na věc způsobem --> co nepřežije RZ, stojí za prd a je to bižuterie...

Je to stejný extrém, jako Octavka Combi v TDI je nejlepší auto na světě, protože táhne, nežere a odvezu v tom škříň, stolek i drbátko na kule z ikea >:D
27. 7. 2012 12:48
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
ok :-) :yes:
Avatar -
27. 7. 2012 15:47
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Pokud bude diskuse o autě, jehož hlavními benefity má být kolik žere a zda odtáhne skříň, stolek i drbátko na kule z IKEA, tak nevidím nejmenší důvod, proč by to Octavia Combi TDI nemohla vyhrát?
Já jsem napsal, že ani BMW řady M, ani Audi RS nemá praktický žádný význam a žádnou hodnotu, protože sportovní jízdu - pod níž já si tedy evidentně představím asi něco zcela jiného, než Vy - nevydrží. Ale tváří se to a stojí to jako extra supersport. A bylo to se sportovním vozem v článku srovnáváno. Pokud něco vypadá jako cosi, ale nemá to žádnou skutečnou hodnotu onoho cosi - jak jinak byste to nazval, než bižuterií? Je kýč lepší slovo?
Avatar - boost.
27. 7. 2012 16:01
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Vy si pod pojmem sportovní jízda představíte erzety mezi topoly, někdo víkendovou projížďku po okreskách, jiný odpolední track day na okruhu...
Avatar -
27. 7. 2012 17:44
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ale ve dvou z těch tří představ ta Německá trojka selhává. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 16:04
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Jenže to není srovnávací test - ten článek je jen výpis hatchbacků kolem mega. Nejmenuje se to "Hledáme největší sportovní hardcore".

Kdyby to bylo v rubrice testy, bylo by tady srovnání RS3 versus Impreza a M135i a bylo by řečeno, jak to jsou všechno utimativní sporťáky, tak ani neceknu a podepíšu všechno to, cos tady napsal (krom těch BMW motorů, co nevydrží víc jak hodinu).

Ale teď jinde jsme, je to jiná vesnice >:D
Avatar - boost.
27. 7. 2012 16:08
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
:yes:
Avatar - boost.
27. 7. 2012 15:58
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Poslední odstavec mě teda rozesmál >:D >:D :yes:
Avatar -
27. 7. 2012 13:53
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
BMWE řady M taky ne. Tedy řekněme z rychlosti vyšší než 50 km/h. Ta přetáčivost eMka se dělá tak, že řidič vjede do té zatáčky velmi pomalu a v oblouku prudce otočí volantem a přidá plyn. Fotograf udělá cvak a řidič ihned sundá nohu z plynu, aby ho ruhá harmonická nevyhodila ze silnice. Fotky hezký, ale jezdit s tím takto znamená být nákupním taškám pro smích (z hlediska rychlosti). Nevěřte všemu, co vidíte. Hromadu věcí je lepší si vyzkoušet.
V reálu je bohužel BMW velmi nedotáčivé auto, což je dáno podélně uloženým motorem. Je to prostá fyzika - k otočení stejného motoru umístěného napříč by Vám stačil mnohem menší moment...
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 14:54
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
>:D >:D >:D Tak teď už stačí jen napsat, že M je nedotáčivější, než Impreza a je hotovo.
Avatar -
27. 7. 2012 15:49
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ano je. A to podstatně.
Hotovo!
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 15:54
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Tak o tom se chci nechat někdy na živo přesvědčit :-!

a tato věta: "Ta přetáčivost eMka se dělá tak, že řidič vjede do té zatáčky velmi pomalu a v oblouku prudce otočí volantem a přidá plyn." zní jako od někoho, kdo se zadokolky dotýkal jen tyčkou na pošťuchování opic.

Což mi v kontextu ostatních příspěvků příjde podivné, protože jakkoli se názorově neshodujem, řidičských zkušeností i schopností asi budeš mít více než dost.
Avatar -
27. 7. 2012 17:30
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Ono je fajn se jenom oprostit od dogmat. Na okruzích třeba jasně vidíte, že pohon přední nebo zadní nerozhoduje. Není to zdaleka tak, že by BMW jasně válcovalo o půl kola zbytek světa. V soutěžích to platí ještě víc.
Zadní pohon mi dává jisté výhody proti přednímu, ale nemohu apriori tvrdit, že každé auto s pohonem zadních kol je lepší, než to s pohonem předních. Takto to prostě neplatí! kdyby ano, pak by Fandův Trambus vítězil, protože má 238 kW a zadní pohon. Přesto dojede z Řitky do Řevnic suverénně poslední, i když jej budeme konfrontovat s Trabantem.
Zadní pohon mi dává jistou výhodu v trakci proti pohonu přednímu, ale představuje o fous vyšší hmotnost a zejména podélně uložený motor je handicap v každé zatáčce. Pokud je ten motor lehký a celé auto váží nula nula prd, je to v pohodě. Ostatně třeba ještě lehké čtyřválcové BMW M3 E30 sk. A a Ford Sierra Cosworth sk. A dokázali na Korsice sejmout i permantní quattra a R5 Turbo jim zdárně se***val. A stejně tak i Citroen s pohonem pouze předních kol dokázal vykostit zbytek světa. Ale jen dvakrát....
Ono i to permanent quattro má mínus: výborná trakce je vykoupena mnohem většími ztrátami v pohonném ústrojí. Teoreticky představuje handicap naopak na rovině, zejména ve vysokých rychlostech. Ale budeme-li to brát zase dogmaticky, jak to, že Mercedes nedominoval v DTM/ITC proti permanentním quattrům jako AR 155 V6 TI nebo Opel Calibra V6 DTM?
Musíme brát vždy v úvahu konkrétní výrobek a konkrétní podmínky.
Žádná nadřazenost pohonu zadních, předních nebo všech kol v absolutním měřítku neexistuje. Každá koncepce má svá pozitiva a negativa a záleží nejvíc na tom, jak se konstruktérům podaří se s tím popasovat pro konkrétní použití.
Tedy opět se vracím na začátek: podle prospektů nemohu nic srovnávat!
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 18:28
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Moc nechápu, jak tento text souvisí s výše psaným. Já jen tvrdím, že M3 E36 i M3 E46 jsou méně nedotáčivé, než WRX STI. Ono z podstaty fyziky jsou nedotáčivá všechna auta, ale to je jedno...

A pak jsem narážel na způsob, kterým byla popsána přetáčivost eMka. Protože (jak už jsem psal) takhle by ji popsal jedině neandrtál, který to auto viděl leda z toho tolikrát zmiňovaného prospektu. Clutchkick, přes brzdy, přes rukáv, plynem, rozhozením - je tolik způsobů, jak ji poslat do zatáčky...

Zrovna čerstvá zkušenost - [odkaz]
Je to sice dětské hřiště a ne okruh. Ale EVO X s 360 koňmi dostalo na * a právě na téhle motokárové dráze je vidět, že nedotáčivost M3 rozhodně netrápí!
Avatar -
30. 7. 2012 12:03
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Kola jsou na výjezdu z oblouku ve směru oblouku; kde je, prosím, ta přetáčivost (v rychlých kolech, nepočítáme-li ránu od obrubníku)? Aha... >:D
Proč tedy tomu Evu někde někdy nenaložíte, když je to tak snadné? Budu Vám držet palce. Zatím je to bohužel Mitsubishi vs. BMW 12 : 0. Je mi líto, ale fakta jsou nějak proti Vám...
Avatar - Enthusiastic.driver
30. 7. 2012 14:28
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Tak popořadě:

1 . [odkaz] EVO mělo časy na kolo kolem 0:52+, M3 jak je vidět z videa 0:50+ (bohužel přijela až po měřených kolech). To jsou fakta.

2. Volantu jsem si nevšímal, ale při pohledu zvenčí byla M3 čistá s lehounkými slidy na výjezdech, narozdíl od znatelně nedotáčivější dvojice Imprez (II. generace - žabí oči), které dorazily spolu s ní. Už jen to, že se v zatáčkách drží Catu vypovídá o tom, že žádná strašná nedotáčivost se nekoná. Rád bych tady viděl třeba tu zmiňovanou Alfu 147 GTA... Ta by asi působila jak slon v porcelánu.

3. Nahoře jsi psal: "Ta přetáčivost eMka se dělá tak, že řidič vjede do té zatáčky velmi pomalu a v oblouku prudce otočí volantem a přidá plyn.", já už 2x oponoval, že to je popis člověka, který zadokolky nezná, nebo je neřídí, protože "ta přetáčivost" se dá vyvolat mnoha způsoby. Ale ano, když jsem byl minule tuším že v Sosně, byl tam jeden pán, který M3 imrvére hrnul po předních a nevěděl jak na to...
30. 7. 2012 17:57
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Teoreticky je. Když pomineš ztráty, kterým se u čtyřkolky nevyhneš, tak ti stačí torque vectoring na všech čtyřech kolech. Otázkou je pak jen řídící logika. Tyhle systémy to zvládnou ještě líp, než to tvoje hypotetické auto, protože umí nejen ty extrémy, ale i mezi nimi plynule přecházet. Je to vrchol potravního řetězce.
27. 7. 2012 11:52
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Zabedněnost, zabedněnost, zabedněnost. Život není rozbitá trojka.
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:16
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
>:D >:D tak tvůj koment jsem viděl až poté, co jsem odeslal svůj. Copyright jsem porušovat nechtěl >:D
27. 7. 2012 12:22
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
V poho >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 7. 2012 12:13
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
jaktože Subaru nebo Mitsu nikdy nevyhrálo něco jako WTCC, BTCC, GT series??
zabedněnost, zabedněnost, zabedněnost... realita je prostě jiná!
Avatar -
27. 7. 2012 13:54
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
třeba prot, že se jej nikdy neúčastnil?
zabedněnost, zabedněnost, zabedněnost... realita je prostě jiná!
27. 7. 2012 14:09
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
To jsou tedy pěkný krámy, když si na to ani netroufli. WTCC, BTCC, GT jsou, nebo nejsou automobilový sport ?
Avatar -
27. 7. 2012 15:51
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
FIA tvrdí, že ano.
Jenže podle Vaší teorie by si nikdo s předním pohonem neměl ani škrtnout, a ono nám to BMW nějak moc nezáří, že?
Kdepak jen soudruzi udělali chybu? A kdepak je v té teorii o nadřazenosti pohonu zadních kol asi chyba, že nefunguje?
Avatar - Emel
28. 7. 2012 22:31
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
No jo, a Subaru už si spoustu let ani neškrtne proti Citroënu. Že by ty soutěže přece jen nebyly tak úplně vypovídající?
Avatar -
30. 7. 2012 12:06
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
Aha... tak se naučte číst a zkuste si ty výsledky přečíst ještě jednou, ano?
A navíc, škrtnout by si nemělo proti Audi RS nebo BMW M či Golfu R, ne proti Citroenu C3 WRC... ten je zrovna přesně na tom druhém břehu... ;-)
27. 7. 2012 15:46
Re: Proč zrovna 5 dveří jako kritérium výběru sporťáku?
a to jen na rovince
27. 7. 2012 11:35
bmw ???
Nechápu kdo si může jedničkový bmw koupit za takový prachy už bych chtěl at to vypadá aspon líp jak fabie...Subaru je jinej level něco jako dílenský zpracování japoncům nic neříká. a zvuk pětiválu v rs3 je bombastickej audi prostě dělá nejlepší auta. Bi TDI i při nižší psaném výkonu(o 50KW !!!) jede stejně jak M55OD s už trochu přestřelenými třemi turby
BRAVO AUDI :yes:
Rozbalit vlákno
1
27. 7. 2012 12:18
Chtěl bych vidět toho...
kdo si řekne: Nechci BMW M135i, nechci Audi S3, nechci Audi RS 3, nechci ani Subaru WRX STi......

Já chci Golfa!!! >:D
Rozbalit vlákno
4
27. 7. 2012 12:23
Re: Chtěl bych vidět toho...
Viděl bych to obráceně. To R spíš jako maximální alternativa k top předokolkovým HH.
27. 7. 2012 12:27
Re: Chtěl bych vidět toho...
No tak pokud jde o FWD HH tak to bych lovil v jiným rybníku jižně od Německa. Nicméně dá se s tím souhlasit... každopádně do úartý navrchu ten Golf nějak nepasuje.
27. 7. 2012 13:42
Re: Chtěl bych vidět toho...
Jo, do té party tady zmíněné kouká zespodu.
30. 7. 2012 18:16
Re: Chtěl bych vidět toho...
Spolu s S3 dělají křoví. Asi slouží pro cenové srovnání. :-)
27. 7. 2012 12:23
Mercedes A45 AMG
Mohli jste chvíli počkat a přidat srovnání s A45 AMG. Přece jen to bude asi největší konkurent k M135i
Rozbalit vlákno
0
27. 7. 2012 12:39
no tak začnem škrtat
Začnem Golfem, který není sportovní ani zábavný. Obyčejný Golf se silným motorem. To samé, ale v jiném kabátě je Audi, s kterou si lidi moc srandy neužijí. No a zbývají BMW a Subaru. Osobně si myslím, že ani s jedním by sportovní fanda a nadšenec nešlápl vedle. Te´d jen vybrat jestli zadokolku nebo 4x4. No nechám to na Vás.
Rozbalit vlákno
0
27. 7. 2012 13:53
ASTRA OPC
206kW, 400Nm, samosvorný diferenciál Drexler, brzdy Brembo... za 627 tis... Value for Money :yes:
Rozbalit vlákno
2
27. 7. 2012 16:22
Re: ASTRA OPC
Ta Astra může konkurovat leda Golfu, jinak je to nižší liga ;-)
27. 7. 2012 18:07
Re: ASTRA OPC
195kW, 360Nm, špéra, Bremba za 745 000... papírově chudák a navíc dražší než Astra... v reálu ji dá na * i s jedním prstem v nose. Taky by v této tabulce mohl být Megane uvedený.
28. 7. 2012 15:17
Každé z těchto auto
Si najde svého příznivce. Osobně bych nad Golfem R nebo S3 trojkou ani neuvažoval. Pro potěšení je volba jasná BMW nebo STi. RS3 díky motoru před přední nápravou nedosáhne jizndích vlastností jako STi.
Rozbalit vlákno
0