Nemozem si pomoct, ale vobec sa mi nepaci. Pri pohlade zboku vidno kombinaciu hatchbacku, liftbacku, sedanu, a este je v tom navrch aj cosi "priusovskeho". Tento dizajn fakt "nerozchodim"...
trosku buranska premiera, obzvlast ty ruchove mikrofony, slysim tam kde co, vcetne Cajkovskeho "Labutiho jezera".
To se hodi k relativne lowendovemu sedanu asi tak, jako "Kdoz su Bozi bojovnici" k traktoru Zetor. Jinak designove myslim jen lehky nadprumer, po zverejneni fotek Mazdy6 jsem asi zmlsanej.
Musím říct, že z těchto obrázků se mi Cerato docela líbí. Uvidíme za pár měsíců na živo, protože Hyundai Elantra se mi na prvních obrázcích také libila, ale nyní už ten design nemusím.
Takže za mě zatím pro Schreyera :yes:
KIA je dnes bezesporu jedním z leaderů auto designu
KIA - na rozdíl od Hyundaie- našla svůj designový jazyk. A ten je jí velmi ku prospěchu. A ani se nemusí nějak jmenovat. Fluidní Hyundaie nadále působí (naživo) rozpačitě, zatímco KIA je naživo ještě hezčí, než na obrázcích. A když jsem se posadil za volant Cee´du, nestačil jsem se divit, jak dokonale je navržená a zpracovaná přístrojová deska. Hm, škodovka zkouší nevzbuzovat ŽÁDNÉ emoce, ale mě se emoce á la KIA zamlouvají daleko více.Nad obrázky tohoto Cerata (K3?) jsem ztrávil dlouhou chvíli, abych si ověřil, zda se nejedná o laciné kopírování přes skleněnou desku (jako u Audi) a došel jsem k názoru, že tento model se opět (stejně jako předchozí) moc a moc povedl. :yes::yes::yes:
Nechápem prečo RIO sedan a ceed sedan, pardon, cerato/forte nepredávajú aj v európe, sedany sa pomaly vracajú do mödy... ;-) Nádhera, ešte zverejniť interiér... :yes::yes:
Důvodů je hned několik, popularita sedanů v Americe(i Jižní) a Asii(Korea, Čína, Indie) je nepoměrně vyšší než u nás v Evropě a Kia má prakticky jistotu absolutního vyprodání kapacity jen těmito trhy. Pokud se podíváš na globální čísla, tak zjistíš, že Evropa s cca 20ti procentním podílem na celkových světových prodejích již není zdaleka tak atraktivní jak bývala. Navíc jsme stále extremě nároční a proč se drát cestou největšího odporu, když to jinde" jde samo".
Myslím, že to dopadne podobně jako s Optimou, až se nasytí ti důležití, dojde i na nás. Je to trochu stylizované vysvětlení, ale je to vlastně tak.Jinými slovy Rapid má cca 3 roky na upevnění pozic, než na něj toto vozítko u nás vlétne ;-)
Tak jestli jsem to pochopil, tak H/K dělají levná auta pro nenáročné zákazníky. Teď už chápu, proč se jim v Evropě rostou prodeje. Evropa chudne a nároky na auto klesají. Jen nevím, proč bych měl nad jejich produkcí jásat. :-)
Ano pochopil si to dobřě, H/K dělají, slovy GTIho, mainstreamová auta s výborným poměrem "výkon/cena". Na rozdíl od tebe si však myslím, že i díky H/K dostáváme za své peníze neustále více a ne méně. Stačí srovnat výbavu/cenu nějaké Škodovky před 15ti lety a dnes. Nebo jakékoliv jiné značky, aby jsi mne nenařkl z nenávisti k VW. U nich, je to ale nejmarkantnější.
Tak v dalším testu (SM) dostla i40 od Mondea na p*del a to rozdílem třídy. A to ještě museli Mondeo testovat v základní 115 koňové 1,6 TDCi. Kdyby testovali Mondeo se stejně výkonným 2,0 TDCi, tak by byl rozdíl tří tříd.
A co se týče prodejů i40 v Evropě, tak je to stejná bída. Nestačí ani na letitou Lagunu a krčí se vzadu na 12. místě.
a co si cakal, ze i40 sa etabluje na trh behom prveho roka???
ja myslim, ze je prirodzene...ze to chce cas, kedze "predchodca" i40ky sa netesil ziadnej oblube v eu...a Hyundai je v tejto triede v podstate novy...
a ked sa pokusas o trapne posmesky...popozeraj a zisti, ako velmi su oblubene modely Hyundai Soanta, Genesis a Equus v Amerike.
A mimochodom__tu su hodnotenia a ocenenia, ktore i40 dosiahla...
Štát Médium Ocenenie
Rakúsko Firmenwagen Firemný automobil roka 2012
Estónsko Tehnikamaailm Automobil roka
Nemecko Firmenauto Firemný automobil roka
Maďarsko Az Auto Najlepšie kombi
Taliansko Quattroruote Najvyššia zostatková hodnota (37,2%)
Litva Lietuvos Žurnalists Autoklubo Automobil roka
Holandsko Auto Week Cena za inováciu
Portugalsko Auto Motor Najlepšie kombi
Veľká Británia Business Car Manager Najlepšie kombi
Já to rozhodně nečekal a ni v následných 20 letech ani nečekám. Ale podle včerejších reakcí tvých kolegovů z Korea klubu to mělo vypadat na drtivou porážku Mondea.
Argumentace Amerikou je úplně mimo. Američani mají rádi třeba i basket, baseball nebo ten "jejich fotbal" ;-)
Ocenění si můžou vystavit na nástěnku hned vedle tabulky prodejů a alespoň něčím se utěšovat.
Pokud si vezmeš, že tato ocenění dává v každém státě několik časopisů a autowebů, tak to není žádná sláva. Dohromady to dá stovky anket a z toho se i ta i40 někdy prosadí. :-)
Jiný výsledek jsem ani nečekal, byť rejže klub byl jiného názoru >:D Viz poslední AMS č.7 test malých vozů, Polo s přehledem první, Kia Rio s přehledem předposlední, poslední byl Yaris.
Já ti snad i závidím to uspokojení, které jistě cítíš, zejména když jsi si dal tu práci a naskládal sem ty fotky takhle hezky vedle sebe. Tak si to užij.
Pro mně je stejně kvalitním designerem jak Kabaň tak Schreyer.
Holt mi nedělá problém uznat, že dobří mohou být oba dva....ty se ale asi stále musíš nějak vymezovat, dokazovat, jak je ta škodovka hnusná, KIA nádherná....ono je na pováženou porovnávat vyžehlené fotky KII s reálem Rapida, běda, kdyby to bylo naopak, no, ale jak jsem napsal na začátku, když ti to udělá takovou radost....asi moc nepotřebuješ. Šťastnej člověk, co dodat. :-)
Myslím, že základní rozdíl mezi nimi je, že PS je šéfdesignér globální značky a tedy má daleko volnější ruce než Kabaň, který je nucen se podřizovat rozhodnutím nadřízených, a to i designérů. Škodovka je přeci jenom stále více lokální než globální a VW Group má moc členů, tedy zástupců v jednotlivých segmentech. Původní studie kabaňe byla též někde jinde.
KIA není o nic víc globální značka než škodovka a má taky své "místo" v koncernu H/K pevně určeno. Její pozice v Evropě je více méně dána orientací na východoevropský trh (Hyundai je pkládán za lepší, luxusnější značku), stačí se podívat na destinace zahraničních závodů KII. Její pozice v rámci H/K je plus mínus stejná jako pozice škodovku až na to, že Hyundai zatím má pouze dvě značky.
Jinak představa, jak si Schreyer může dělat co chce, zatímco Kabaň musí poslouchat, co mu nařídí z vedení WV AG je dost úsměvná, jsou na tom plus minus oba dva úplně stejně. Že Schreyer vychází víc vkusu zákazníka v Evropě je dáno předpokládanou klientelou, na druhou stranu třeba zrovna nová KIA už ve srovnání s i30 začíná trochu designově pokulhávat - ona ta karoserie u obou je totiž zcela shodná a tvar zadku u KIE musel sledovat základ pro oba vozy, což se na něm docela podepsalo. Hyundai má samozřejmně přednost, na druhou stranu Schreyer (a nejen on - nejhezčí KIA je podle RIO a tu dělal nějaký Ital) uměl globálně vtisknout designu KII dobrý směr a prvky, nicméně ne každá KIA je designerský zázrak. Picanto je přeplácané (daň snaze po unifikaci napříč celou řadou vyráběných aut), Sportage je strašně těžká na zadek (důsledek nutnosti sdílené konstrukce se seterským modelem - který ale vypadá mnohem hůř), RIO dokonalé, Optima dost dobrá (až na Hyundaí dlihá zadní světla...) a Ceed docela slušněj až zase na ten podivnej zadek.
I když se mi třeba i30 zas až tak nelíbí, z hlediska objektivních kritérií je její design jeden z nejlepších (exterier) ve třídě - soumernost, měřítko, používání shodných prvků a markantů, prostě je vidět, co chtěli designeři udělat a dokázat a povedlo se jim to. Objektivně ano. Subjektivně už je to věc názoru.A třeba kombík je v nové generaci už poněkud méně povedený - viz jeho těžkopádný zadek.....
Nevím, nevím, těžko se to srovnává, ale přeci. Pozice Škodovky v koncernu VW Group je úplně jinde než pozice Kia v HKAG, oba to dělají jinak. Podívám li se na prodeje po regionech, tak je role Kia a Škody opravdu jinde. Kia prodává přibližně stejně všude, ale Škoda někde úplně chybí. Říkáš, že Kia v ránci koncernu HKAG zastává pozici laciné značky pro východní trhy, a že tomu odpovídá rozložení továren. OK, pokud budeme chápat Žilinu východněji než Nošovice, tak máš pravdu. Jinak jsi totálně mimo.Hyundai je původní a větší, navíc mu monentálně, po odchodu zakladatele do důchodu, šefuje jeho syn, který ještě nedávno velel Kia.
Pokud se však podívám na prodeje Škody, tak Evropa a pak, pak už jen východ a trochu Asie. Její role v koncernu je jasná.
Pokud chceš dám ti odkaz na čísla.
A co se šéfů designu týká, tak myslím, že jsi mimo též. Zjednodušeně řečeno: U HKAG někdo určilglobální role OBOU značek, nalinkoval pozice aby si co nejméně požírali navzájem a design se tomu přispůsobuje. U VW GROUP představenstvo určilo kam která značka patří a kde bude prodávat. K dokonalosti dovedená unifikace podvozkových platforem a nutně navazujících designových problémů je jasně patrná. Kabaňe si vážím, ale nemyslím, že jeho úloha u Škody je tak významná jako PS u KIA.
Tak to velmi zjednodušeně vidím já.
Čísla obecně znám, KIA je minimálně dvojnásobná, nicméně tedy pošli odkazy na teritoriální prodeje, já nemám čas je hledat a ty zřejmně jenom klikneš. Děkuji.
Jediný trh, kde KIA je a škodvka jsou USA. LA ani jeden, v Indii KIA není vidět, otázkou je Rusko a zajímavý bude vývoj v Číně. Ani jedna ze značek není globální a přednost Hyundaie je zřejmá všude a ve všem. že se to (z našeho evropského pohledu) ne vždy povede, je věc druhá. Američanům nebo i Číňanům se Hyundaie asi líbí víc, než Evropanům. Co se týká sdílení společných platforem, tak na produkci tady v Evropě je to zřejmé. Jsou to možná větší dvočata, než sourozenci od VW. Stačí se kouknout třeba na i30 a Ceed, Sportage a i35 nebo i na Vengu a i (tuším) 25.
Nikde netvrdím, že Hyundai je mladší nebo menší, to snad ví každý, takže nechápu, proč mi to píšeš. Že Hyundai KIU ovládl ( a není to zas tak dlouho), když byla (no řekněme) v ne dobré kondici, stejně jako VW AG další značky (nejen škodovku), je přece jasné a tudíž poněkud nechápu argument, že syn Hyundaie šéfoval KIU. Je asi tak stejně vypovídající, jako že šéf technického vývoje škodovky jde dělat šéfa užitkových aut VW AG. To s tím vůbec nesouvisí.
Ve skutečnosti je to o obou uskupení zcela shodné, pouze VW AG těch značek má trochu víc. Ale jak píšeš, v obou případech platí, že "někdo" určí globální (i lokální) pozice značek tak, aby se co nejméně požíraly a taky určí kde s e co bude prodávat. A u obou platí, že se prodává všude, kde to jde a kde to přináší profit. Je naivní si myslet (i když většina lidí takovou představu má), že VW AG upřednosňuje jakési "národní" zájmy zájmům ekonomickým. Tohle dělají možná ve FIATu a u PSA a proto jsou taky tam, kde jsou....
Ve vsem asi s Tebou nesouhlasim, to by ale byla asi jakakoli konverzace a moznost prispevku zbytecna, kazdopadne s tou i30kou musim souhlasit a vystihls to presne jak to citim i ja. Ten design je povedenej, proporcne to auto nema chybu, Je znat, ze to byla predem naplanovana designova evoluce auta, a az na interier bych v tom nevidel kvalitativni problem, hlavne kdyz exterier porovnanam s Focusem (ale klidne i vnitrek, myslim si, ze designove je to podobny smer, ale korejci to zvladli mnohlem lip). Ale subjektivne mi to auto uz tak moc nesedi.
I30 kombi kopíruje Focus kombi, neviem či je to schválne, ale je to nehorázne kopírovanie.
Páči sa mi ako i30, tak Focus, i30 však vyzerá vyváženejšie a v prevedení kombi z profilu atraktívnejšie. Páčilo by sa mi, ak by auto.cz obe autá porovnalo.
Čo sa týka ombedzovania jednej značky kvůli druhej, vidieť to napríklad aj pri Citroene C4 Aircross/Peugeote 4008. Zatiaľ čo na Citroene sa mi baculatý zadok páči, pripomína C4, Peugeotu to škodí, samotné auto totiž vyzerá elegantne a baculatý zadok sa mu proste nehodí... Je to tak u všetkých značiek, ale napríklad pri dvojici ceed/i30 sa mi ceed páči mierne viac...
Mne sa z kompaktných kombi páči najviac nový ceed SW. Fakt sa mi ceed páči, aj ako kombi. Ale popravde, všetky tieto kombíky vyzerajú podľa mňa vyvážene a dobre : ceed SW, i30 kombi, Focus kombi, Golf Variant, Mégane Grandtour aj Astra ST... ;-)
JJ, obaja sú super dizajnéri - dokonca obaja pracovali v Audi, Schreyer navrhol TT a A2, Kabaň neviem aké Audiny. Lenže vždy záleží od zadania, obmedzení automobilkou...
par dovodov,preco K3 bude v CZ+SK porazena Rapidom...
1. Nema integrovanu špecialnu škrabku
2. Kufor ma Rapid vacsi
3. Zakladna motorizacia Rapidu je skvely 1,2HTP
4. Aj ked draho...ale Rapid sa tu hlavne bude predavat!
Cerato útočí na Jettu a sesterskú Elantru, nie na Rapida. Rapid sa zaraďuje medzi lowcost sedany nižšej strednej triedy (on je síce liftback, lenže je jediným liftbackom z triedy, takže ho môžme označovať za sedan) ako Chevy Cruze, Renault Fluence, Peugeot 301, Citroen C-Elyssé, zatiaľ čo je Cerato konkurentom VW Jetty, Oplu Astra sedan, Fordu Focusu sedan, Hondy Civic sedan a Hyundaia Elantry... ;-)
Popravde, mne sa páčia obaja, ale navrch má Cerato...
Jojo, ovsem musis uznat, ze to uz neni ani dan tim kvalitativnim rozdilem, ale spis specifickym EU trhem, kde az tak moc tahle trida malych sedanu nefrci, jeste si pamatuju tu hranatou Boru, pred 10 lety to bylo relativne rozsirene auto, dnes uz si vetsina lidi v teto tride koupi spis HB. Ale jako auta se mi libi sedany vic, a myslim si, ze ted uz i ty mensi jako treba Bora, tady Cerato nebo Elantra, dale Corolla, klidne i Focus a predpokladam ze uz i nova Octavka... atd vyrostly do prostorove i opticky prijatelne velikosti.
A Topper je tradicne mimo, Rapid je o tridu niz, ve ktere uz dlouha leta statecne bojuje Thalia s konkurenci at uz je to Logam, nebo byla Fabia sedan a v tom pripade musime uznat, ze i kdyz je Rapid opticky kratke auto, v tom neni nic prekvapiveho, ale oproti konkurenci ma relativne vyvazene proporce a vypada vic dospele, mozna jediny konkurent, ktery je uz sice starsi a designove vypada podobne prijatelne je Fiat Linea, ktera se ale urcite nevyrovna skodovce co se kvality a jizdnich vlastnosti tyce.
Byly tady taky doby, kdy kombík byl pokládán za poloviční náklaďák. Doba se změnila, životní styl taky. Já mám třetího sedana v řadě (Honda Civic, AR 156 a teď Mazda 6) a kdykoliv někam jedu s větším nákladem, tak si nadávám. A to ještě ta Mazda na rozdíl od Alfy nebo Civica má zklápěcí sedadla, takže plošší věci z kufru prostrčíš. Ale třeba ani stovkovou televizi mi musel přivést kamarád s Oktávkou....
A na východ od nás (až po Šangaj) to platí dodnes.
Jasně, mozku, proč jsi rovnou nenapsal, že Rapid je český Great Wall a bude se prodávat za cenu Mercedesu CLK, to by bylo ještě lepší....proč troškařit?
Protože porovnávám porovnatelné, Great Wall je globální mega firma a mohu ji porovnávat s VW, nechce se mi hledat prodeje, obrat atd..., předpokládám že VW vede a své prvenství si ještě několik let udrží (ve východní Evropě určitě). Great Wall nabízí řadu modelů aut, údaji i na fotkách vypadají velmi dobře, moderně, solidně. Protože s auty Great Wall nemám osobní zkušenost nechci je porovnávat s produkcí Škody.
Rapid je výrobně levný slepenec postarší VW techniky v hezčejším obalu než Thalie, ale ten obal nebude zadarmo >:D , ale když si vezmeš množství Čechů, kteří utrácí za kouzelné hrnce, zázračné diety, elektronické cigarety a podobný šmejd, tak se o prodejnost Rapidu nebojím, a na východních trzích bude o třetinu levnější než v ČR.
Já jsme na rozdíl od tebe v Great Wallech byl, aspoň na autosalonu, takže vím svý.
Jinak samozřejmě porovnáváš neporovnatelné, asi jsi nikdy nejel ani Thalií, ani Focusem ani oktávií I a o cenách to taky asi moc nevíš, protože zrovna Focus má s cenou problém. Takže se můžeš klidně vrátit k tomu Grat Wallu a třeba můžeš přidat a napsat za cenu Bugatti Veyron.....
a paradne ;-):yes: slape :yes: skus vyjst mimo ciech za hranice... svet to nie su len vesnice kdesi na venkove na morave... svet je trosku vacsi ako cechy..... si pozri ako sa forte predava uspesne v USA, pod menom K3 v korei a v azii, posudzovat celosvetovy uspech alebo neuspech len podla nejakeho malickeho ceskeho trhu je smiesne.... a nevkusne.... je jasne ze kia lame rekordy a tento rok pojde pekne hore a o rok opat hore.... sa dosmeju mnohe znacky ;-)
kia ma uz dnes take celosvetove uspechy ako znacka ze tam dve kde je dnes dve tretiny euroskych znaciek nebudu ani o 20 rokov....ja sa skor bojim o to ze europske znacky aby neskrachovali... kia s hyundaiom ich dorazia.... potom sa nebudes smiat, ale ja hej :yes:
;-) KIA se prodává hlavně v bývalé RVHP. Jinde v Evropě je vygumovaná!!!!!!! V mnoha státech se nedostane ani do první padesátky. Hnojadné je úplně o něčem jiném.
kia raste kazdym rokom ;-) a nikde nie je povedane ze jej ulohou je porazat europske bestsellery uz teraz.... ale ten cas tiez pride... hlavne ked europska produkcia coskoro krachne :yes:
opel fiat pezot citroen renault seat - co znacka to problem... za par rokov tu nemusia byt.. hlavne s oplom to vyzera biedne
Krom toho, že analýzy ti moc nejdou (už jseš aspoň u kapitoly ex ante prognózy?), tak co má jako znamenat radostný palec za "europska produkcia coskoro krachne"?
[odkaz]
Hyundai uz vubec neni takovej outsider, a Kia je 4. nejsilnejsi azijska automobilka na tom trhu... neni to spatny vysledek, kdyz si vemes ze pred 10-15 lety byla vnimana spolu s Hyundaiem nekde na urovni Daewoo...
[odkaz]
Jak vidis v UK maji jeste vetsi podil a je za nima i Skodovka...
[odkaz]
Ve Francii jsou na tom pochopitelne hur, jelikoz souperi prave s armadou domacich znacek nebo tak vnimanych znacek (Dacia, Nissan), ktere treba v Nemecku porazi.
[odkaz]
Tady vypadla Kia z prvni dvacitky,ale stejne jako i v UK a ve Francii i v Italii ji porazi.
Tak nevim jak s tou vygumovanosti, ja se v ni moc nevyznam, ale bude zrejme pritomna nekde jinde...
Ten svět mluvíš z vlastní zkušenosti,nebo jen tak táráš?Nicméně bysme se ti tu mohli složit na zájezd do Vietnamu,je to za nějakých 64 tis a tam bys pookřál.Vede Toyota na všechny způsoby a pak ten tvůj Hjůndaj a Kyja,ale obecně japonci,niceméně německé automobilky jsou k vidění na to,jak chudičká země, docela často a nic levné modely. Pokud BMW 5,A6, Passat,C+E Klasse atd nepovažuješ za odpad.A ani jedna Škoda,si to představ.Za tu radost bysme ti to mohli pořídit,co říkáš?Jo a pokud bys tam chtěl zůstat,nikomu nebudeš chybět. :-! BTW:ten svět je větší než celá EU,takže na moravu a čechy se laskavě vys€r,ono stačí,že tu otravuješ,ale co,i b*bci mají právo na život,jsme vekorysí demokraté,žádní východní měčarovští a slotovští nacionalisté,akorát seš už nudný...Něco jako obecní troub@
Co chceš za rakci od vola, kterej jezdí ve staré Felicii po rodičích, jako sen má low-end korejce, jako mega sen SUV korejce, vše ostatní je pro něj hnus, hlavně ty dražší, se kterejma nikdy nejel, ani v nich neseděl a na které tento člověk nikdy mít (bohudík) nebude. Asi to uráží jeho dělnický původ.
PS: nic proti dělníkům, levným autům či korejským značkám.
hoci mi pripomína mazdu3 sedan.
>:D
kia vyťahuje ťažké zbrane.oproti k3 vyzerá nový rapid po zásahu vedenia vw group ako kočiar pre chudobu.márna to snaha jozefa kabáňa,hlavne po tom ako mu osekali koncept mision l na výsledný dizajnový brak menom škoda rapid.mal by porozmýšľat nad odchodom zo škodovky. 8-s
Krása, nádherný sedan, len škoda že to nie je liftback... alebo ?
V porovnaní so škodou rapid je to ovela krajšie, modernejsie, kvalitnejsie. Teraz mi tá rapid pride ako 10 rokov staré auto ale toto tu bude moderne a krásne aj za budúcich 10 rokov :-)
Pán dizajnér Peter Schreyer klobúk dolu :-):yes: