Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Rapid jako hatchback se zádí Golfu? Prý už se chystá.

68 komentářů

Avatar - biscuit
biscuit
rapid mel bejt podle myho gusta od zacatku hlavne tridverovej liftback! jako varianta pak petidvirko a sedan jen jako kusovka/exot. hatchback a kombi bych uplne vyskrt. nejaka cest k nazvum, ktery skodovka postupne znasilnuje by nebyla na "skodu".
Autoservis
Vysvětli mi prosím tu stupidní hlášku Lowend ve spojení se Škodovkou? Ale prosím aby to mělo vyšší úroveň než tvé dosavadní příspěvky, jestli to teda dokážeš. ;-\
Nicco
Priznam sa, ze som Sandero aj Logana radil medzi male auta a asi ich tam budem radit aj nadalej. Ak by som uvasoval o hatchbacku v nizsej strednej, tak Sandero by som do vyberu nezahrnul. Keby som ale vyberl male auto do mesta, tak tam by sa uz dostal. To same by bolo z Rapidom, ale ten ma kufor, tak mi ten vyber poriadne rozhodi. Este ze nie je kombi. 😄
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
adamzprahy
"Až začne přemejšlet o tom že chce Logana za každou cenu, tak se marketing změní."

asi nechápu jak to myslíš, ale hovořím o tom, že zájemce v této kategorii bude hledat auto, kde dostane maximum za relativně málo peněz - typicky koukne k Dacii, která živoří z tohohle segmentu, vybere Logana, porovná ho s Rapidem, který se tváří jako auto stejné kategorie, ale zákazník zjistí, že Rapid nabízí v podstatě to co Dacie jenom o 100t dráž. O tom jsem psal.

Jak píšeš - nevíme. Vše záleží na ceně Rapidu.
flexo
tak si daj vedľa seba fotky s prednými pohľadmi na vision-d a rapida a potom mi ešte raz napíš, čo je pekný a vyvážený dizajn 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Co je správné tady nikoho nezajímá, teda v koncernu. Tam se, jako všude, jede jen na peníze...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Škoda se prostě dostala tam, kde jsem to předpovídal před 5 lety na těchto diskuzích. Prostě najednou VW vyprofiloval Škodovku v mainstreamovou značku bez, která směle konkuruje VW, což ale VW nepotřebuje, protože potřebuje konkurovat mimokoncernové konkurenci a tudíž je třeba najít něco, kde se bude Škodovka bude soustředit. Místo aby se použil skomírající Seat, ze kterého stejně nikdy Alfu Romeo neudělají, tak vykrývají stále početnější skupinu krizí chudších a chudších obyvatel toužících po levném voze za každou cenu (viz úspěch Dacie i tam, kde se nečekalo - Německo) a ze Škodovky se snaží udělat zase lowend.
Jenže pak tady VW najednou vidí, že udělat lowend z dobrého image je problém, takže si ponechá dvě modelové řady...

Trochu mi to připomíná Citroen, tam je mainstream a něco mezi mainstreamem a prémií DS, Škodovka má modely mainstreamové a něco mezi mainstreamem a lowendem... jen pod jednou značkou.

Ale to je to, co jsem tady tvrdil už dříve, že VW má své značky málo profilované a marketingově se mu budou více prát mezi sebou než mezi konkurencí.

A pak ten guláš....
Avatar - Ronault.
Ronault.
Multilink nic? To už dnes dle VW fans není středobod vesmíru? V dobách, kdy to bylo u Golfu a Octavky ve všech verzích, tak to bylo jako modla všehomíra... podobně dopadly měkčené plasty. (a taky spolehlivost)
Avatar - Ronault.
Ronault.
Rapid je svou šířkou prostě v nižší střední třídě podměrečný. Tečka.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Trochu to motáš. Podle tebe je Rapid urážkou ve své třídě, ale Sandero (lowend) není urážkou ve své třídě?
edo123
ak dopadne hatch. rapid ako nový rapid po zásahu vedenia VW group,tak ho nemusia ani vyrábať.márna to práca pána kabáňa.škoda nemôže byť predsa lepšia a krajšia ako "das auto",však herr direktor?! 8-s
Nicco
nie s Pandou ale s Puntom
Dacia tvrdi o nastupcovi Loganu - Sanderu, ze patri rozmerovo medzi nizsiu strednu, ale inak je to male auto. Tak je to aj s Rapidom.
Avatar - praptak
praptak
:yes: Přesně tak. Malé auto automaticky přece neznamená, že bude hůře vybavené. Navíc pokud je menší a větší auto za podobné peníze, tak logicky to menší může být lepší a na tom větším se musí někde ušetřit.
Avatar - kari.laz
kari.laz
To auto je urážkou jen pro antikoncernfans, koncerhatery a koncernkillery.
Podle tvé logiky by jsi musel řadit logana do segmentu s Pandou.
_MT_
Pokud to postihne OIII, tak to asi těžko mine Fabii.
Nicco
presne ako V6 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kde si ho můžou koupit?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Rapida kupé by v modelové řadě každý chtěl, ale nikdo nekupoval, takže asi tak. 😉
Nicco
To auto je urazkou nizsej strednej triedy, takze radsej nech kraluje malym autam.
Karel6
5 dveřovou hatchback verzi , 5 dveřového hatchbacku ? Proboha PROČ ????? Kombi ? Ano . Klasický sedan pro nejvyšší verze uplatnitelný na trzích kde sedany letí ? Možná . Ale hatchback verze hatchbacku ?????
npc
muzou si koupit prece 3dv citigo rallye, to je "coupe" ala skoda.
Xawier
Proč myslíš,že není solidní?
A s čím to srovnáváš? Ve srovnání s čím to má "laciný 20 let starý podvozek",laciny design předku (pominuli to,že design je absolutně subjektivní záležitost). Ve srovnání s čím to má laciné materiály přístrojovky a jaké ergonomické nedostatky? Široký tunel mi naprosto vyhovuje, ručku pod loketkou kdo nemá?(nevyjmenovávej mi auta,co ani nemají loketku😉 ) ???
npc
Hm.
A co maji teda delat... prekarosovat Audi a prodavat to jako Skodu za cenu Audi?
To by si kazdy rovnou koupil to Audi, ne ?
Anebo prekarosovat Passata jako Superba a prodavat to za vyrazne min penez jako Passata ? To uz tu jednou bylo a kazdy vi jak to dopadlo.

Dost na tom, ze Citigo je to same jako UP!
Skoda musi jasne vedet, kam patri a jeji domenu je simply clever... tzn catovani costu na vecech podstatnych a marketingove tanecky kolem blbinek, ktere vyrobce stoji redove eura navic.
karfiol
nebudu ani číst.Zítra a pozítří jich tady bude dalších sedm...
Avatar - kari.laz
kari.laz
jsi chudáček. :no:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A co jiného chceš porovnávat? Sám jsi tyto modely vypsal. A proč hned mluvíš o prémii? Já jen předpokládám, že Fabia III se bude víceméně snažit držet krok s třídní konkurencí, u které pravidlo "malé=low-end" neplatí.
Avatar - nalimer
nalimer
tooper1982 - dovolím si veľmi nesúhlasiť. Rapid HB by na prvý pohľad bol triedou samou o sebe. Na pokraji medzi nižšou strednou triedou a malými autami. Ani tam, ani tam. Na čom stráca je podvozok, nižšia motorizácia, vnútorný priestor.
Treba si povedať, že hlavnými konkuretmi nie sú len lacné HB, ako je Chevrolet Cruze (ponúka lepší podvozok, motorizáciu, priestor), Dacia Sandero a hlavne nespočetné množstvo výpredajových HB nižšej strednej triedy (dnes je to Seat Leon, Fiat Bravo... v čase príchodu Rapid HB to bude Peugeot 308, Renault Megane). Avšak áno, našinec kupuje Škodu, lebo je "naša"...
Nicco
>😁 co uz si v poradovniku?
Avatar - kari.laz
kari.laz
"Rapid je Fabia s kufrom."

To je slušnej blábol.
Xawier
:yes: Tak ono tam také není už co pořádně vymýšlet... Macpherson je jasný a torzní tyč také. Můžeš jen drobně vylepšovat.
mozgog
tak jsem zvědavý co ještě vytlačí, předpokladám Rapid kombi, Rapid coupe, Rapid SUV, Rapid Van ...
King of rain
Nevíš, nevím, nevíme....chtějí oslovit jiný druh zákazníka.Tedy toho co je ochoten si připlatit.Pokud jim to zafunguje, nechají to bejt...když ne, s cenou mohou jít dolů.Jednoduché...bussines a ne tyhle vaše terorie."Kupec" přemejšlí (pokud se to tak dá někdy nazvat) zcela jinak, tedy zatím.Až začne přemejšlet o tom že chce Logana za každou cenu, tak se marketing změní. >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Zbozne prani, mozna tak lacinym frantikum pro cinsky trh >😒]
King of rain
Ano, tohle je ten správnej Rapid, dát tomu pořádnou a vytříbenou techniku, tak by to nemělo chybu.Nic proti "klasice", která vyjede na podzim,ale tohle by byl ten správnej a jedinej nástupce.Howgh. :yes:
Avatar - Choochoo
Choochoo
To je jako, kdybys rekl, ze pred uvedenim Ciga, nam napovedou na jeho kvalitu bude OIII 😉 V dobe blizici se krize autoprumyslu v Evrope se da predpokladat a ocekava se tlak na cenu. Tak jako jsme slyseli do ted o tom, ze Leon bude na MQB a kde kdo se z toho MQB malem podelal a ona je tam torzka, tak silne pochybuji o vyraznem kvalitavnim odskoku FIII.
Avatar - Choochoo
Choochoo
No hodnotit naklady aut, ktere nevyjeli z pasu ve stejne dobe, je jaksi trochu mimo. Jit pro premiove male auto k vyrobci co dela ve vyssich tridach lowendy tak trochu nechapu 8-s Nerikam, ze to bude nejak extra horsi nez Rapid, ale ze to bude cca stejne 😉
_MT_
:yes: Také nechápu, proč by člověk měl automaticky dostat horší kvalitu, když chce jen menší velikost. Nicméně bych automaticky nepředpokládal, že Fabia bude výrazně kvalitnější než Rapid. Malou nápovědou bude nová Octavia.
Nicco
tak toot si vazne nemyslim: "Fanoušci značky, kteří doufají v návrat cenově přijatelného kupé značky Škoda již více než dvacet let se tedy zase nedočkají. To je určitě škoda, protože mezi zákazníky mladoboleslavké automobilky jich bude ještě mnoho..."
Fanousek znacky Skoda je velmi prakticky typ. Zerie mu to 3l/100 a do kufra nalozi miliony reznov ktore vystacia na 10x cestu do Chorvatska a spat. >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Když někdo chce koupit malé auto, nechce automaticky low-endové auto. A i při porovnání současné Fabie s Rapidem jde na první pohled vidět, kde se na výrobní náklady hledělo víc.
Nicco
Lenze ani Astra ani Ceed a Megane nemaju podvozok zo svojich mensich modelov a su daleko viac vyprofilovane. Rapid je Fabia s kufrom.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Konecne rozumny slovo. Ono to nakonec bude tak, ze se vypusti nejaky nesmysl do medii a je o reklamu na znacku postarano. Moc tomu neverim, ze bude hatch.
Avatar - Choochoo
Choochoo
No tak za prve pro me neni solidni=laciny 😉
Proporce auta ukazuji, ze je na okraji tridy, laciny 20 let stary podvozek, laciny design predku a da se rici i jako celku. Lacine materialy pristrojovky s ergonomickymi nedostatky. Uzky interier, siroky tunel, rucka pod loketkou. Skoda slov 8-s
petrbehounek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ja verim ze to bude lepsi nez stavajici, ale ne 2 generace. No kazda torzka u kazdeho auta je jina, jinak tuha, jinak uchyvcena, takze tohle nebude vijimkou a bude to pouze dalsi kus do skupiny techto podvozku, coz dokazuje i to ze se neobjevuji zadne funkcni technicke vychytavky v popisu ???
Xawier
A proč si to myslíš? 😄
Xawier
Nebude,...může konkurovat frantíkům,iItalům a korejcům v nižší střední,kategorie hatchback...
Xawier
To je její ekonomický přínos (proto je VW tak úspěšný a jiní krachují-protože vymýšlí věcy,které pro něj budou mít ekonomcký přínos). Ale pak je tu také technický přínos, který ty vidět samozřejmě nechceš 😄 Už jsem ti to psal... Je robustnější,pevnější,má jiné uchycení tlumících prvku atd... Není torzka,jako torzka >😁 😉 Jak bych ti to....... To máš jako auto a auto... Jmenuje se to stejně, ale mezi Tatou Nano a BMW 7 je přeci jenom rozdíl 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nějak mi to nedává smysl. Rapid liftback dokáže vyplnit místo po Touru a určitě si najde dost zákazníků, po které je Octavia drahá a Fabia malá. Nebude vedle něj hatchback tak trochu zbytečný?
Avatar - Choochoo
Choochoo
No tak kvalita s rostouci velikosti roste, to je proste fakt a neplati to mozna u premie, coz lowend Sade opravdu neni a dokazuji to za posledni leta jeji modely FI vs FII, Rapid 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hloupost, od menších aut se rozhodně neočekává šetření na všem, na co se člověk podívá.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Uz ta prvni veta dustojny a solidni hatch je nesmysl >😒] To neplati ani dnes a to nabizi akorat ten pochybnej kufr >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
No tady bude skubat pochybne vlastence a v cizine ho pak nabidnou za cenu klidne o 60 tis nizsi >😒]
Avatar - wawawa
wawawa
Vision D mi prijde ako vernejsi nastupca starej rapidky. predsalen lowcost sedan nie je to prave orechove, co by som si predstavil pod menom rapid.
Na druhej strane palec hore pre skodu, ze ma z coho vyberat z historie, ze ma par zvucnych mien modelov a nemusi svoje modely len cislovat, ako to robi dnes vacsina vyrobcov(co zase niekomu inemu moze vyhovovat, ze sa lepsie vyzna v tom, ze Q3 je mensia ako Q5 atd).
Avatar - Choochoo
Choochoo
MQB je jen takove zaklinadlo pro upravenou torzni pricku vzadu. Jeji hlavni prinos je usetreni vyrobnich nakladu, coz uzivatele vubec nezajima, kdyz cena zustane stejna. Co je(bude) na te platforme, ktera bude mit urco torzku vzadu 2 generace (20let) novejsi oproti stavajici torzce u Fabie ??? 😲 😲 😲
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
presne tak,,,,,

fabia bude mensia a lepsie namakana .... ako rapid, pojde o to ci clovek si zvoli namakanejsie male auto alebo jednoduchsie vacsie auto teda fabiu alebo rapid hatch...........

osobne si myslim ze vela ludi ozelie makcene plasty mne ich vobec netreba takze ak by som mohol mat rapid hatch len o kusok drahsi ako fabiu zvolim si rapida :yes: uvidime ako budu uvazovat skutocni zakaznici, ale kadopadne budu aj fabia aj rapid hatch uspesne auta akurat si predaje trosku porozdeluju medzi seba... rapid zoberie nieco fabii a nieco octavke takisto ako citigo mozno vezme nieco fabii alebo octavia superbu.... ale ako celok bude mat skodovka uspesne auta :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
praveze hatch bude spravna volba lebo mnoho ludi si bude moct konecne kupit dostojny a solidny hatch v nizsej strednej triede za slusnu cenu a za cenu zakladneho golfa dostanu uz silnejsi a dobre vybaveny rapid hatch ktory im posluzi rovnako a nebudu brzdou na ceste... ja si myslim ze prave hatch od rapida je tou najspravnejsou volbou a ocakavam ze to narobi vrasky aj fabii....hatch je spravna volba , predaje mi to iste potvrdia :yes: , naopak kupu liftbacku nechapem...komu na co je to cudo treba s tym velkym kufrom ako jasna dvojicka octavie, nechapem
adamzprahy
přesně, taky to moc nechápu, levých sedanů je spousta si myslím a pokud má Rapid opravdu začínat na 300t Kč, tak fakt nevím co kromě kufru s 550l nabízí navíc oproti konkurenci. Navíc má přijít nový Logan, který pokud udrží laťku nastavenou Lodgy a bude stát stejně co Logan sedan dřív, tak nevím co chce Škoda dělat s Rapidem na jiných trzích než ČR 😐
Xawier
To je známej fakt,že nová Fábia bude postavená na platformě MQB, která je o dvě generace (asi 20 let) novější,než přední a zadní náprava u Rapidu...
Avatar - Choochoo
Choochoo
Ve vysledku je ale Skodovce jedno jestli budou mensi prodeje OIII, pac asi videla na tom osizenym Rapidu vice. Take predpovidam nizsi prodeje OIII. HB u Rapida je dle meho take nesmysl, pac nabizi pouze ten kufr. Vzhledove bida s bidnym prostorem pro posadku. To jedine proc by stalo ho koupit je kufr.
Avatar - nalimer
nalimer
Octavia bude mat 3 variacie... Fabia bude po prvykrat 3 dverova...
Golf ma byt aj vo verzii CC... Leon ako kombi... A3 ako sedan...
VW Group skusa a robi pokus-omyl. Ak ma na to financie, prosim.
Stale si davam vnutornu otazku, kde je miesto Rapida.
Ma to byt akysi Golf a Octavia pre vychodne a juzne trhy (v pripade Seata)? Tak by to malo zmysel. Lenze... ...Dacia sa stala popularnou na zapadnych trhoch a jej prvotna myslienka tiez bola ovladnut vychodne trhy. Ludia chcu novy voz a za rozumny peniaz.
Kto bude (ci skor co) tratit je Octavia. Bude viac hi-tech orientovana. Moze sa viac priblizit k Superbu technologiou a velkostou. Ale predajne cisla budu uz o cosi mensie.
Ci HB je spravna volba pri Rapide - netusim. Podla mna, nie. Ale cas ukaze.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Na to s prisel jak?
Co na te platforme je vyspelejsi? ze se ustri vyrobni naklady?
Neverim ani trochu, ze bude Fabie III na vyssi urovni a s vyssi cenou. Dle meho bude delana v duchu stavajiciho Rapidu, pac stejne od mensich aut clovek ceka akorat nizsi cenu a horsi vybavu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Doufejme...
Xawier
Fábia bude menší,ale "poctivější" auto. Měkčené plasty v interiéru,čalouněné výplně dveří,lepší odhlučnění,prostě celkově kvalitnější materiály a propracovanější detaily. Navíc bude stát na nové a vyspělejší podvozkové platformě. Bude to menší auto,za cenu stejnou a vyšší,než u Rapidu. Jinak řečeno,nebude se u ní muset při vývoji šetřit tak úpěnlivě na všem,na co se podíváš i nepodíváš...
Avatar - umo
umo
Myslím, že v tomto nebude problém. Medzi fábiou a týmto rapidom to bude fungovať tak ako napr. u opla medzi corsou a astrou, u kie medzi ceedom a rio, u renaulta medzi cliom a meganom atď. Vítam tento hatchback, takto som si predstavoval model medzi fábiou a octaviou. V meste sa s ním bude lepšie parkovať.
cjoctavian
A kto si potom kupi Fabiu? Podla mna medzi Fabiou a Rapidom uz nie je vela marketingoveho priestoru...
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
veru hatch by mal byt este lacnejsi ako liftback aj lahsi a snad vdaka mensiemu zadnemu previsu bude mat aj sportovejsie jazdne vlastnosti..... ja hatch len uvitam.... skutocne 550L kufor mi netreba.... takze ak pride aj hatch bude to zaujimavejsie.... inak podla mna je predna cast praveze najvydarenejsia takze s tym nazorom ze predna cast je najmenej dotiahnuta nesuhlasim... skor by som povedal ze na terajsom rapide je najmenej dotiahnuta zadna cast a zadne svetla a veko kufra....tie zadne thaliovske svetla vyzeraju skutocne o dve triedy horsie ako svetla toleda.... naopak spredu je rapid paradny.... ale viem ze dizajn je vec skusu... ale uz viacero odbornikov sa vyjadrilo ze spredu je rapid vydarenejsi...ako zozadu....

Na hatch sa tesim... tusim az prave prichod hatchbacku moze narobit fabii problemy teda problemy..... no, proste moze prebrat par zakaznikov fabie , lebo nie kazdy ak chce vacsie auto tak potrebuje 550L kufor a chce jazdit v nejakom liftbacku ktory je v meste navyse zbytocne dlhy a neprakticky.... a prichod hatchu od rapida podla mna bude zaujimavy.... lebo rapid liftback je v podstate druha octavka ale s privlastkom holatko.... ale rozmerovo proste to iste... ziadna novinka.... ale hatch rapid bude presne to co skode chybalo - a to je hatch v nizsej strednej triede..... navyse bude iste lacnejsi ako liftback a aj sportovejsie bude vyzerat.... super sprava... ja sa na rapid hatch tesim,..... sam som pisal ze meno rapid a model rapid mal byt hatch alebo kupe a nie liftback tak som rad ze aspon co to sa splni a dockame sa hatchbacku ktory skodovke v nizsej strednej triede chybal...........super :yes:
flexo
no to som teda zvedavý... hatchback by bol celkom zaujímavá a určite ešte lacnejšia alternatíva ako liftback, ale neviem, ako sa dizajnovo vydarí, pretože predok je na rapide asi tá najmenej dotiahnutá časť (všetky svetlá sú hrozné a vôbec spolu "neladia") a navyše aj predný previs je oproti vision-d oveľa väčší, čo mu na kráse zrovna nepridalo. ak by predok (a hlavne svetlá) vyzeral ako na vision-d, tak potom by to bolo "iné kafe". realita vyzerá, ako nedotiahnutá do konca bohužiaľ.

takže nechajme sa prekvapiť 😉