na taketo auto ale podla mna slabsia motorizacia ale ako zaklad diesel ok, kto planuje jazdit na dlhe vzdialenosti a trosku nalozeny tak urcite zvoli silnejsi diesel alebo aj benzin ak nenajazdi rocne nejako extra vela km...
musim povedat ze ta nenapadna farva ceedu akosi pristane co ma prekvapilo, vyzera vaznejsie ako v nejakej cervenej alebo modrej :yes:
presne ako sa pise v teste,, kazdy iny motor dava zmysel ale tento slaby diesel s paketom eco je nezmyselna kombinacia... clovek stejne neusetri tolko na nafte a ani to nejde to auto.... bud benzin alebo silnejsi diesel, v tejto testovanej kombinacii si toto auto urcite vela ludi nekupi a este paket eco nieco stoji
ono je to blba kombinacia... superdrahy maly slaby diesel v realtivne velkom aute este s priplatkovym paketom eco ktory nie je zadarmo.... doteraz som nepochopil na co automobilky robia male drahe diesle.....
Samozrejme v silnejsom diesli alebo benzine je to absolutne ok, moja kritika sa tyka len tohoto slabeho diesla..... ved aj rapid s htp je nezmyselna kombinacia.... ,nic nove teda
Mne sa tiez ceed paci viac ako i30 a to podstatne viac, cela linia auta hlavne zboku a aj ten interier je zjavne blizsi europe ako i30tka :yes:
jelikoz pracuji v automobilovem prumyslu tak jsem "postizenej" z prace :-) mam na to cuch :-) a hlavne proste se mi to nelibi ty tlacicka v detailech , viz tyto foty vyse. to zpracovani dycha levnosti, mozna vec nazoru.
Auto.cz: "Propracovaný design exteriéru i interiéru, prostorná kabina, plně postačující základní motor a v neposlední řadě záruka a příznivá cena jsou pádnými argumenty. První generace Cee’du ukázala, že Korejci mají odhodlání a umí přejít od slov k činům. Ta druhá staví na dobytých pozicích a směle může pomýšlet na to, že se pevně zabydlí mezi špičkou evropské konkurence." ;-)
taketo veci sem nepis, nerypaj ak nechces aby ti nadavali do prostackov a jednoduchych a neviem akych......
je jasne ze ceed je medzi spickou v triede a porovnavacie testy ceeda so civicom alebo focucom pripadne golfom na konkurencnych serveroch su toho dokazom, predosly ceed sa dal este oznacit ako za taky no povedzme ze lowend aj ked ani to uz nebolo spravne oznacenie ale tento novy? Tento novy ceed je razom na spicke v triede a siel milovymi krokmi dopredu oproti predoslej generacii vo vsetkom...a i30 takisto .....kedze je to technicky zhodne auto so ceedom.
Zrazu sa i30 aj ceed zaradili k jasnej spicke v triede, bez pochyb mozeme povedat ze su konkurentom pre vsetky znacky v nizsej strednej triede akurat okrem nemeckej trojice a volva.
tesim sa uz na cerato aj ked sedany velmi nemusim , cerato vyzera uzasne
KONENE další test nového Cee´du, este ocakávam nejaký dlhodobý test, a porovnávacie testy.
Najlepšie so špičkou triedy tj: golf, focus, i 30 ... dúfajme že sa ho čoskoro dočkáme :-):yes:
Jistě, dlouhodobý test, krátkodobý test, rozebíračku, skládačku, poznatky znalců z oboru, návštěvu továrny, večírek s nadšenými dělníky a jejich rodinami, rozhovor s šťastnými majiteli, ochutnávka kuchyně, vaříme exotické jídlo z místních surovin, znalostní test dějin...už to s tím PR žvatláním nepřehánějte, kucí... >:D >:D
jediny kto tu prehana si ty a v kazdom prispevku prehanas a urazas a ponizujes pritom si urcite nejaky bezvyznamny cloviecik ktoreho najvacsim stastim bolo ze sa narodil v rodine ktora mu vsetko dala.... bohuzial rozum ti uz dat nemohla ;-\ velka skoda
toto bol tvoj asi najlepsi prispevok z tvojich vsetkych 16tich co tu pod clankami mas za ten rok aj tri mesiace co si tu registrovany .... sa nezdas >:D:yes: riadne davas :yes:
TA sorry ze sa vy česi idete posrať s vasho skaredeho, bezvyznamneho, lacneho rapidu a uz asi mesiac vkuse nic ine nevidim ked zapnem stranku auto.cz len RAPID RAPID RAPID, jak keby to bolo nieco uplne nove novy prevrat, lietajuce auto k***a...!
tak ma potesi ked raz za cas vidim aj nejaky iny test ako len RAPID a na Ceed cakam uz dlhsie, pretoze je to nove auto, je krásne, moderne, vyspele, kvalitné ... !
Preto chcem testy a porovnania a nie ta vaša Česká thalia - "prepáč thalia si krajšia" ...!
Já ti nevím, třeba ta linka v zadních světlometech, co končí rovnoběžně se spárou. Z toho vidím dvojmo. Astru nepřekonali. A když už jsem u té spáry, na fotkách nevypadá zrovna rovnoměrně.
První Ceed nebyl super, ale po stránce designu to byl posun dopředu, a velký. Ten nový je teda hnus, to to raděj měli nechat tak.... U i30 je to zrovna naopak.
Je zajímavé, že Škodovku a Cee'd napíšeš s velkým písmenem, ale Čech, respektive Češka, s malým. Unikla mi snad nějaká gramatická odlišnost slovenštiny? :-)
Mě by spíše zajímala jiná věc. Tohle je článek o Ceedu a i v mém příspěvku jsem žádnou škodovku nezmínil. Jakmile jsem napsal, že by Ceed nemusel být nejlepší na světě, okamžitě tu nějaký slovák píše, že "proti Škodovkam a čechom nič nemám..... a je krajší ako Rapid". Absolutně nechápu souvislost. Jsou to ti samí, kteří nás tady přesvědčujou že škodovka není česká, a přitom, když se objeví nedejbože nějaká hana na slovenskou modlu Ceed, okamžitě ztotožní ty nezdvořáky čehůně se škodovkou. Tak jak to vlasně je? Klidně by mohl napsat "krajší jako C1, 107, Aygo nebo i30", taky se vyrábějí v česku. Odpověď je nasnadě, škodovka jim leží v žaludku, je úspěšná, kraluje i slovenskému trhu a tak komplexíky neustále hlodají a hlodají....
Chápal jsem kupce smradlavých rozvrzaných bakeliťáků ceed a i30 předchozích generací s cenou 250k. Na Golfa není, tak budem jezdit v Kia, mámo, Franta to stejně nepozná. Neumím si dost dobře představit někoho, kdo vysází 470k Kč a odjede v...rejži >:D
Tak tak. Vybrat si za stejnou cenu horší auto, to chce notnou dávku sebemrskačství :-) Při dnešních nízkých cenách koncernových vozů už nemá smysl o Korejcích přemýšlet. Navíc toho Korejce za 5 let prodáš za tak mrzký bakšiš, že by se ti chtělo brečet.
Těm co se Korejcům neustále smějí, bych rád řekl, že jejich motory nemají problémy s rozvody, resp. s přestavovačem vačkové hřídele (1.2 a 1.4 TSI). U dieselů může vlivem přenosu kroutícího momentu do převodovky odejít DSG, (viz. test Yeti jako ojetiny jednom z konkurenčních webů) skutečně důvody proč nezvolit konkurenci ;-) a nejen tu korejskou. Slabší diesel skutečně moc smyslu nedává, ale argument, že pod 1500 ot/min netáhne mi přijde směšný, to jen tak na okraj. Taky bych rád věděl, která ze značek v nižší střední má turbo s proměnnou geometrií lopatek, o žádné nevím. Zůstatková hodnota bude o něco málo vyšší u Golfu, ale jestli je to jediný argument proč koupit Golf....
Jak nedava, vzdyt se 1,4 TDI ve Fabich prodava i s 55kW, 175Nm a zdejsi znalci by ti urco rekli jaka je to bozska motorizace ;-) Pro bezneho ridice do mesta a mimo uplne v poho ;-)
Varaibilní geometrii lopatek má třeba 1,3 CDTI v Opelu, 1,4 D-4D v Toyotě nebo 1,6 TDI, který sice není "malý" v pravém slova smyslu, ale výkonově těmto motorům ve slabší verzi konkuruje.
Kdyz je ten koncern takova vyhra, ma spolehlivy a usporny motor ktery by treba tomuto konkuroval? Po zaplaceni servisu za tech 5 let a odecteni z prodejni ceny si na stejnych mrzkych penezich ;-)
U 2.0 TDI praskají hlavy (103 kw) navíc může mít problémy s mazáním, u 2.5 TDI se mísí provozní kapaliny, to že se VW snaží motory v tichosti modernizovat je zcela jiná věc. Mně by to stačilo jako důvody se těmto motorům vyhnout obloukem, jediné koncernové diesely které se zdají být spolehlivé, jsou 1.6 a 1.9 TDI.
Moje chyba, myslel jsem, že 2.5 TDI se ještě dělá, přiznám se že motorovou skladbu koncernu nemám příliš v oku, (jako zastánce benzinu mně diesely moc nezajímají) co se týká 2.0 TDI, tak ten má už Passat B6 a ten je pokud vím CR, přesto má popisované problémy.
Hele, běž si nejdřív o autech něco přečíst, cokoli, a pak jdi kritizovat. Je zajímavý, že nejodvážnější soudy mají vždycky ti, co jsou nejslabší ve faktech...
Aha,a koupit si za takovou cenu "chcípáka" z VW produkce dává význam??? Mě ne,nehledě na to že ta KIA poskytne vyšší spolehlivost jak koncern a už to ,může být důvodem ke koupi.
Když bych šel do téhle třídy co třeba Aurise 1.4D4D?? Myslíš že má VW na to odpověd? Myslím že ne a hlavně spolehlivostí ne!
zdar, tvrdím to tu od první fotografie, co jsem tu viděl, ani nevím, zda měsíce dva tři, ale naživo, když jsem to postavil vedle sebe, tak jde vidět, že Bravo je Bravo a to ze všech úhlů. Za ty peníze je BRAVO s nejlepší 1,6 Multijetem [odkaz] :-!
Časem se možná taky dočkáme nějaké té C02 daně, ale do té doby je lepší upřednostnit větší životnost u větších objemů. No líbí se mi ta záruka u korejců, ale asi to mají dobře spočítáno a část výhodnosti si vezmou zpět při povinných servisních prohlídkách. Design se mi líbí a je smutné, že zatímco dřív byly korejci hnusní, tak dnes je víc hnusná Škoda (extreriéry) - Superb (příšernost), Fabia (jen divná), Roomster (ohavnost). Ještě že se to zlepšuje - pro Škodovku. Na druhou stranu interiéry mi víc sedí u všech Škodovek a exteriérové vlnky Hjuiöndé jsou trochu moc.
PS: Obětujte se někdo a řekněte místnímu korejcofilovi a nepříteli sportovních aut, proč se na začátku věty píše velké písmeno a na jejím konci tečka. Hraje si na Freuda a i ta psaná forma je příšerná. Nedá se to číst. Vím, že Vám za to nestojí, ale třeba mu tím změníte život a uděláte tak dobrý skutek.
Často se tu ztrapňuješ pouze ty, můžeš si podat ruce s místními koncern fans. Obrovský skok v kvalitě aut se Korejcům jistě upřít nedá, ale řidičsky zábavná nebo sportovní auta opravdu nedělají a nelze mezi ně počítat ani americky naladěný Genesis, či dost kontroverzně vypadající Veloster.
Je zajímavé, že obdivuješ Korejce a přitom bys v Korei skončil jako bezdomovec. Tvůj písemný projev je na úrovni mentálně zaostalého - nejde to omluvit ani dyslexií nebo něčím podobným. Chybí ti korejská disciplína a hrdost, protože ze sebe děláš blba a nejseš schopný respektovat/naučit se základní pravidla. Styď se, nehyzdi diskuze a nedělej ostudu Korejcům.
Nebagatelizoval bych to, nesouhlasím s Topperem, jeho názory nepovažuju za zrovna vydařený, ale něco podobnýho bych nenapsal. Už kvůli tomu, že bych začal komunikovat na stejný úrovni, jako se mu to někdy podaří.
Je smutné navážať sa do človeka takýmto spôsobom. Dotkol sa snáď Topper niekedy niekoho z vás? Osobne si nespomínam, neviem, opravte ma ak sa mýlim. Majster urážok, ponižovania, zosmiešnovania, prekrúcania faktov pochádza z poza rieky Moravy, národa českého. Chápem, ľudskému oku vždy lepšie padne ľúbivá forma než obsah o ktorom mimochodom je možné viesť bezhraničné debaty do úmoru bez uspokojivého výsledku. Nech je každému umožnené prispievať do diskusie podľa svojich schopností a možností. :-!
Přesně tak. Já bych šel do 1.6 GDI, nehledě na to, že diesel bude těžší na příď, (auto bude víc nedotáčivé) taky mám pocit, že diesel do nižší střední je nesmysl, některým to holt nemá cenu vysvětlovat.
Ten benzin snad rozsiri o 1.6 cvvt, coz je optimalni motor, da se predelat na lpg a je konstrukcne vychytany, 1.4 je slabsi, motor gdi me nepresvedcil.
To nevím, ale s tímto motorem s lpg jsou najezdeny desitky tis km a defakto bez problémů, porad je to strojne lepsi nez evropska atmosfericka konkurence.
Spíše bych to řekl tak, že Evropa už žádnou atmosferickou konkurenci nemá. Která evropská automobilka v posledních letech zkonstruovala nový atmosferický motor s objemem kolem 1,6 litru ?
Tak ford provádí evoluci motorů duratec a jsou alternativa k oturbenémi litru co nabízí, psa vyvinulo s bmw vti, to jsou ty novější, pak starší motory ostatních evrop. automobilek.
Je fakt ze neni uplne novy, ale je inovovany, cvvt je taky neni nejnovejsi zbozi, gdi je je relat novy, ale technologie mitsu je dlouho známá. Proste nekteri maji spolehlive motory, coz cvvt jsou, jedou a daji se predelavat, nejsou nachylne na palivo. Pro mnohe to muze byt vyhoda.
Takový výkon už je (bráno optikou běžného zákazníka) okrajová motorizace. Je chyba, že ji H/K nemá, ale 3.6 FSI se taky prodá minimum. Pokud vím, podobný výkon má mít Pro_Ceed
Superb je ale trošičku iná trieda, porovnávaj porovnateľné. Keby taký motor tvoril 10% predaja Octavie, bolo by to možno na zváženie...
Ak chcú Kórejci predávať autá predovšetkým širokým masám, tak je logické, že podobné chuťovky si nechajú úplne na záver, ak vôbec niečo také ponúknu.
Spíš se skoro zeptej, která automobilka v nižší střední takový výkone nenabízí. Téměř každá Evropská automobilka má auto s výkonem kolem 150KW, často i více. Sice se jedná většinou o různé GTI, RS a podobně, ale mají to.
kia slape :yes: a neprajnikov ktori tuto znacku ponizuju moze roztrhnut >:D:yes: a ja im mozem nagrcat do xichtu
tesim sa na rekordny rok 2012 v podani H/K na konci roka si tie uspechy jednotlivych koncernov pekne zhrnieme ak podaktori este neskrachuju dovtedy >:D
Další rádoby EKOauto, co má jezdit za hubičku. Mě by ale zajímala spotřeba při jízdě 50/100/140 km/h s nějakým tím předjížděním.
Jak je psáno v testu. Úsporné auto, které šetří jen když se jede pomalu, není úsporné >:D
Pro mě jsou korejci auta z konce devadesátých let. Už se dají koupit za hubičku a jako dě*ka na denní dojíždění jsou fajn. A spolehlivost je díky jednoduchosti celkem solidní.
Ale kia s navigací co se chce cpát mezi golfy a focusy. No nevím.
Běž se svézti a uvidíš.To auto je fakt hodně dobrý, kvalitní a není žádný problém si ho místo Focuse, či Golfu koupit.Ve většině parametrů je to stejně dobré auto, jako jmenovaní.Snad jen kdo chce nadupanější motor, ten zatím není, ale to je vše, rozdíl až na prkotiny smazán. :yes:
Je tu prosím někdo nezávislý, kdo by mi odpověděl na jednoduchou otázku? Zajímalo by mě, jestli nový ceed po zakoupení stále smrdí stejně jako předchozí generace. Nebo už se podařilo najmout nějakého Němce či Itala, který nadesignoval lepší zápach lepidla? Ptám se proto, že miluju vůni nových aut, ale ta se u dosavadních korejců jaksi nekonala. Třeba už došlo ke změně. Placené PR zástupce koncernu H/K a další takové ty icescenty prosím, aby se tentokrát zdrželi komentáře.
Nový Ceed, alespoň ty tři, ve kterých jsem seděl, nesmrdí tak jako starý Ceed. Jel jsem po sobě s funglovkou Ceedu a asi půlročním první generace a i po půl roku ta první generace o dost více smrděla. Ale ne že by to byla vůně. Které auto smrdí, to je Rio... hrozně. To jsem po usednutí v Showroomu musel rychle ven, protože se to nedalo vydržet 8-s To už se dneska nevidí snad nikde 8-s
Ja som na autosalóne, kde bol ceed, sériový, horúcou novinkou žiadny zápach nepostrehol - Mazda CX5 zapáchala, Audi A3 zapáchalo, VW Golf Cabrio zapáchal ale ceed nie.
Za poslední dobu jsem měl možnost funglovka RIO-a buď nemám čich, o čemž pochybuji, nebo tam nic nesmrdělo-ani při nastupování do rozpáleného auta na sluníčku). A v druhém případě se jednalo o 9 měsíců staré RIO verzi exclusive a ani tam nic nesmrdělo.(V obou autech jsem už něco najezdil) Asi jste trefili na kousky z nějaké "vesele voňavé" serie.
mal som moznost pri kupe auta/ sukromne/firemne obehnut zo par znaciek a vonu noveho auta mam rad..... podla vone je totizto mozne zistit kvalitu inerieru...
najviac si ale pamatam Renault megane minula generacia a clio...tieto mi smrdeli najviac ak teda neratam cinske auta na autosalone... dalej tam bol fiat,citroen..ale samozrejme zalezi aj od modelu...
Pri mojom cuchovom zmysle mi kia a ani hyundai novi nesmrdel... Rio,ceed,sorento(min. generacia)
V téhle kombinaci naprostý paskvil. V zemích CO2 nezaslíbených možná laciná vstupenka do center měst, v zemích jako ČR, kde se debilita nedostala k moci z důvodu hrabivosti, jen zbytečný řádek v ceníku.
No zpět ke kvalitám modelu. Zpracování se snaží tvářit slušně. Nicméně vzhled, ten zastarává rychleji než hvězdy superstar 8-s
Pokud se ale podívám na motorizace, tak je to korejská zoufalost. Základní 1.4 slabý, 1.6 GDI vlastně jediná rozumná volba schopná alespoň vzdáleně konkurovat turbomotorům konkurence, no a naprosto průměrný diesel v jedné použitelné výkonové varianě. A pak tohle...
Mégane, Golf a Astra můžou s klidným svědomím dál šířit svoji slávu, Ceed i i30 bojují zatím v prvé řadě sami se sebou :-!
Zoufalé jsou ale hlavně tvoje texty a tvoje pravda, která je zcela mimo realitu a to bychaření jak ty bys kupoval auto.Pro spoustu lidí jsou to normální motorizace.Sečti prodeje I30 a Ceedu a pak piš.....jo a půlka republiky jezdí v HTP a ty tady píšeš jak 74 kw je málo.Auta nekupujou jenom rádoby fajnšmekři tvého typu....Howgh.
Vidím to podobně. Bohužel, výkon okolo 100 k musí být pro většinu lidí dostačující, (vzhledem ke kupní síle) pokud nechtějí olítanou A6 z Deutschlandu ;-) Taková je u nás silniční realita. Proto mi přijdou otázky typu, jestli má Hyundai v nabídce motor se 150 kw, celkem směšné. Pro prestiž značky by takové motorizace (i mnohem výkonnější) samozřejmě značka mít měla, ale je to to samé, jako se ptát, kolik Superbů 3.6 se u nás prodá. Mizivý počet.
Otázka vyšších motorizací není vůbec směšná. Jednak jsou lidé kteří je požadují a jednak je to základní pilíř image každé značky/modelu. Jestliže se Hu/Ki neodhodlá k jejich instalaci tak se také nikdy nezbaví nálepky low-endu se vším co s tím souvisí, včetně nízkých prodejů na vyspělých trzích západní Evropy. Samozřejmě i v Německu se 1er, Golf nebo A3 prodávají ve verzích 1M, R, GTI nebo RS ve zcela zanedbatelných počtech, ale bez jejich existence by to mohli výrobci rovnou zabalit. V chudých zemích jako jsme my ovšem platí to samé, když Golf nebo Focus zlevní na úroveň Korejců tak si cedník ani neškrtne, protože image má na nule. Když se bude dlouhodobě Cedník prodávat za nejnižší ceny tak výrobci po pár letech dojde dech, protože sice může chrlit objemy ale s minimální marží a to nikdo, ani Korci, nemůže dělat věčně.
Říkám snad, že jsou vyšší motorizace nesmysl? Ne, ani v nejmenším, vždyť sám tvrdím, že by je H/K mělo mít, ale v ČR to bude víceméně kvůli prestiži, zájem i o ty silné motorizace samozřejmě je, ale u nás se jich prodá řádově méně než v Německu, Rakousku, Británii aj a bohužel to pár let ještě tak bude, proto píšu, že u nás jde v podstatě o prestiž.
Vždycky mně pobaví jak někdo v nižší střední řeší image. V nižší střední jde především o value for money, takže je nějaká image dost mimo. (Aspoň u nás). Ve střední a výš už samozřejmě o image jde, ale to už je jiná story. Potom argumenty typu, když konkurence zlevní na úroveň Ceedu... Ony ty ceny jsou v podstatě stejné a přesto se Ceed prodává.. Neříkám, že je to nejlepší možná volba, ale proti konkurenci mu nechybí nic.
V nižší střední se image samozřejmě také řeší a právě image je to co HuKi chybí proti konkurenci. Může mít dobré motory, může dokázat naladit podvozek, může si koupit evropské designery a trefit se do vkusu průměrného Evropana, ale image má nízké.
Ty si totiž krásně odporuješ sám sobě, pokud by o image nešlo (když tě tak pobaví jak někdo v nižší střední řeší image) a zároveň by HuKi nic nechybělo proti konkurenci tak by vzhledem k nejnižším cenám bylo HuKi dávno nejprodávanější značkou. A protože není, tak jediné vysvětlení je nízké image. Prostě i přes nejlepší VfM na trhu dá řada lidí přednost image a jediné vysvětlení je právě to kouzelné slůvko image.
Asi takhle, auto se musí líbit, mít pohodlný sedačky a schopný motor v benzínu bez turba. Jestli mám na masce orla či slepici je mi skoro v tomto případě jedno. Pro ženskou, co jezdí jen pro děti do školy a nakupovat tohle auto-Kia nebude. Nedávno jsem řešil se ženou koupi nového-lehce jetého auta pro ni a hned pelášila k Lexusu RX>:D Nu holčičko, tak tohle ne, nebudu platit raketu za roční garančky,gumy atd. a když slyšela kolik, tak si vybrala menší a levnější na provoz. A věř, že nemá ponětí co je Lexus, vybírala pohledem :-!
když image nikdo neřeší, tak proč je u nás tak prodávaná Octavia, když je drahá a v porovnání falue for money je to ryzí propadák >:-[] ? Proč se Citigo stalo nejprodávanější ihned po příchodu a kolínská trojka smutně vzívá bohy, když nikdo image neřeší? Proč se u nás neprodává Mégane, když v Evropských číslech je to jeden z nejprodávanějších modelů? Ne, image opravdu nikdo neřeší >:D:no:
Ano, image řeší všichni. A domácí prostředí samozřejmě image posiluje. Renault má ve Francii velmi silné image. A tak jako image Škodovky v CZ funguje silné image Renaultu ve F. Jsou značky které si dokáží vybudovat silné image ve více zemích nebo regionech, jsou značky které si dokáží image udržet jen doma a jsou značky které se neudrží ani doma a ty pak tiše odchází.
No jistě. Renault už je nějakou dobu v rámci evropy globální značkou. Škoda byla lokální automobilkou, které se do okolního evropského prostředí začla rozhlížet před 20ti lety. Za tu dobu nemužeš čekat, že se povědomím a image vyrovnáš stabilním hráčům.
Na to se dá klidně odpovědět, že Škodovka nemá dobré prodeje jen v ČR. Dokonce kdyby dnes Škoda doma nic neprodala tak má menší problém než kdyby se Renaultu zhroutily prodeje ve F. Škodovka má dobré postavení v Rakousku, Švýcarsku, GB, Severských zemích, Číně, nakonec i Německo je pro Škodu důležitější než ČR.
Ono je to v CZ trochu jinak. Občané si myslé, že VW-Škoda je domácí značka a tak se prostě prodává. Jak tady někdo zmínil, půlka národa jezdí s motorem HTP. Takovou bídu motor nemá ani Kia. Mě je celkem VW u zadku jako já jemu.Měl jsem od něj asi dvě auta, dobrý i když "nepohodlný" a neměl jsem nikdy pocit jak moc jsem velký bombarďák >:D Na to jsou dělaný jiný káry za hodně peněz. To třeba s Mazdou jsem měl pocit o eleganci. Líbí se mi Asijský desing. Korejci, prostě se snaží a jde jim to a nemám důvod jim nefandit :yes: Oni mají či měli podstatný vliv na cenu nových aut a za to jim patří dík. Dnes si nikdo (Čína ano), nedovolí vyrobit šmejd. Mezi Korejci bych su vybral např. Ssangyong Rexton či Korando a něco od Hyundai, Kia je moc tvrdá. :-!
Neumíš si přiznat reálná fakta. Ceed i i30 mají de facto dva použitelné motory - GDI a slabší CRDI.
Náročnější zákazník prostě u Hyundai/Kia nepochodí. To je fakt.
Když to napíšu jinak - i30 i Ceed je dnes opravdu dobrý třídní lowend. Problém je ale v tom, že cenově je na tom již srovnatelně s mainstream zavedenou evropskou produkcí.
To, že základní motorizace 1.4 MUSÍ stačit klasickému českému zákazníkovy,co zavítá k prodejci Kia, to přeci nedělá z vozu dobrý produkt 8-s:no:
S touto logikou dospějeme k závěru, že HTP je vlastně výborná motorizace, naprosto dostačující, protože předjedeš kdejaké Picanto, i10, Aygo nebo Favority, 120ky adp 8-s
Navíc problém není až tolik v 74 kW základního Ceedu, problém je těch 5500 ot. při kterých je k dispozici v souvislosti s pouze 137 Nm ve 4200 ot. Navíc Ceed není lehký, 1250-1380 kg s tímto motorem!
Ceed - lowendová volba za mainstreamové peníze (v ČR) :-!
Nabídka je dostatecne siroka, jsou benziny i diesly, nevim co resis, pokud chces silnejsi najdes jinde. Pokud by to byl spatny produkt tak by to lidi nekupovali, ale je to presne obracene, hy/k prodavaji u nas dobre. 1.4 je slabsi, to prece nevadi, slabsi 1.2 tsi je na tom jeste hure.
1. slabší TSI na tom hůř rozhodně není, a to dokonce ani papírově:
Ceed 1.4 CVVT
0-100 12.8 s
73,5 kW při 5500 ot. (a půl >:D >:-[] )
137 Nm při 4200 ot.
Golf 1.2 TSI 63 kW (tedy slabší)
0-100 12,3 s
63 (85) při 4 800 ot.
160 Nm při 1 500 - 3 500 ot.
2. Lidi by to nekupovali? No HTP kupovali taky a asi to nebyl ten největší zázrak pod sluncem...
Tedy dokonce ani papírově sice méně výkonný TSI na tom není o nic hůř, dokonce i papírové hodnoty zrychlení jsou lepší. A to nehovořím o pružnosti a o tom, jak si vůz poradí s plnějším vozem >:-[]
Tohle jsi napsal vcelku spravně, ale rozdíl není zásadní, je možnost volby a kdo chce turbo musí jinam a i to se brzo změní.Atmosféra je zas pro změnu spolehlivější a možnost levného továrního plynu, je také výhodou.To u VW nezažiješ, abys na to dostal záruku.O možné problémovosti TSI se nebudu rozepisovat, kdo to sleduje a chce auto na delší dobu, raději si to nepořídí, i když to jezdí parádně, nutno uznati....holt každej nabízí něco jiného.
Autobild to otestoval a slabsi tsi to prohralo na cele care, i v pruznosti, tady neni o cem. A to byla verze cvvt jeste s 5 kvaltem. Golf se slabsim tsi moc nejede, je to rozdil oproti silnejsi verzi. Navic vetsi prodeju golfu v cr je prave s touto motorizaci, takze ani zakaznici golfu nejsou takovy fajnsmekri.
V autotipu, jeste tam byla astra, Kia Ceed - 66kW a 137 Nm (při 5000 ot), Golf - 63kW a 160 Nm (při 1500 ot)
Sprint 0-100 Km/h : Ceed za 11,9s , Golf 12,4s
Pružné zrychlení 60-100km/h (4.): Ceed za 10,7s , Golf 12,8s
Pružné zrychlení 80-120km/h (5.): Ceed za 15,9s , Golf 22,7s
Spotreba u obou stejna 6.3
Ja tady vidim rozdil tridy a i pocitove je to znat. 1.4 jede kopec nekopec zrychluje na kategorii atmo velice slusne. Golf s timhle motorem je nad 100 velmi liny a nechce se mu akcelerovat.
Současný Ceed má o metrák víc. Navíc ti ani ty čísla nehrají. Minulá generace měla
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 66 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 137 / 4000
P.S. To myslíš ten AutoTip, kdy v současném čísle vyhrál srovnání Rapid, i když s motorem MPI zatím nikdo nejel a ani není známa jeho cena >:D >:-[] ? Jo, to je opravdu důvěryhodný žurnál >:-[]
Jinak děkuji za čísla, ale opravdu jim nevěřím. 80-120 dávala myslím 1.6 GDI okolo 16 s, 15,4 pro slabou 1.4 CVVT je nereálných. Možná přepis, 25,4s... Navíc 0-100 měla předešlá Ceed za 13 s. Aby to dávala o vteřinu líp než udává výrobce... Horko těžko :-!
1. hlavně jak jsem dohledal, tak se nejednalo o minulou generaci, jak si mi odsouhlasil, ale o současnou...
2. ano, zpochybňuji, věci se mají přesně jak jsem psal. i30 1.6 GDI na PÁTÝ stupeň 80-120 15,74 s !!! To mi tu chceš tvrdit, že 66 kW 1.4 oproti 99 kW to dá jen o necelé 2 desetiny hůř??? Čísla jsou měřená, ze SM č. 10/2012, str. 20.
Navíc Venga (podobná hmotnost)
80-120 22,46 s!!!
Současné Rio 1.4 CVVT 80 kW 80-120 za 15 s, a to je o cca o 1/4 tuny lehčí než současný Ceed!
Navíc Ceed má 6st. převodovku vs. 5st. u Golfu 63 kW TSI. Takže by bylo košér 80-120 u Ceedu na 6 převod. stupeň vs. 5. u Golfu.
A korunu tomu dává, že při 130 točí Golf okolo 3 tis. ot. na pátý st., zatímco Ceed má okolo 3,5 tis. na šestý... (tohle bych si ještě ověřil, ale jestli si pamatuji dobře, je to tak) :-!
Jednalo se o minulou generaci jeste s peti kvaltem, tady na diskusi se to srovnani s golfem pred dvema roky nebo jak je to dlouho probiralo taky. Svet motoru ma cisla horsi nez prevzaty autotip-autobild, navic ty auta nemeli proti sobe, takze tam neni co srovnavat. Museli by mit ve stejnem testu obe 1.4 cvvt a 1.6 gdi proti sobe, aby se to dalo srovnavat, jinak ty podminky mereni nejsou stejny. To je ktem rozdilum mezi nimi. A ano jak jsem psal nize, 1.6 cvvt mi prijde pruznejsi, energictejsi a vic graduje, proto asi i v realnych cislech gdi neexceluje. Po vyzkouseni obou sem byl s gdi mirne zklaman.
Sorry, ale začínáš se jen a jen vymlouvat. Muselo by tohle a tamto... Ty čísla prostě nehrajou a ty nemáš žádný protiargument... Prostě nic.
Jinak beru zpět generaci, jednalo se o minulou. Tím spíš je to blbost. 0-100 nedá o vteřinu líp než výrobce... Jedině že by měřili z kopce >:-[]
Argumenty nemas ty, test jsem zde dal, auta vyzkousel, ten konec jsou jen me osobni domneky pri jizde, takze bych to nemusel sem davat to je fakt. Proste ty cisla neber to je tve pravo, ale co jineho se da srovnat nez dve auta vedle sebe za stejnych podminek, coz test ceedu a golfu byl.
Doložil jsem ti tu několik testů s měřenými daty, které ukazují na nesmyslnost tebou uvedených čísel... Za všechny ještě jednou - o 1/4 tuny lehčí Rio to dá s 80 kW verzí 1.4 CVVT za 15 s! A Ceed bude jen o 0,7 s horší se slaběji naladěným motorem??? Ty jen tupě věříš číslům. Zamysli se.
a) Zrychlení z 80-120 se provádí na konstatní převodový stupeň, takže velkou roli hraje zpřevodování. Pokud má 1.4ka z Ceedu k dispozici krátké převody, proč by nemohla mít kratší čas než 1.6 GDI a 1.2 TSI ?
b) U něterých aut bývá rozdíl ve zrychlení i dvě sekundy. Myslím, že něco takového naměřili třeba u Mazdy 3.
protože se stačí podívat, za kolik to dává Rio, o 1/4 tuny lehčí, naladěný na 80 kW, taky s 6st. převodovkou...to ani zpřevodováním nezakecáš...
Ale ano, zpřevodování hraje jistě velkou roli.
Nemyslím si, že jde o zoufalost. Tvary jsou sice bezpohlavní, ale zcela evropský... Motory jsou krátce po představení základní a dostačující. To jestli se přidá nějaká silnější verze je otázkou, ale u vozu, kde se obecně řeší cena od...to je minimálně u nás irelevantní.
Ham. píše níže o image, tu budou možná sledovat fleet manageři a menší část kupujících, ostatní pak budou jednoduše kupovat co jim za danej peníz vyhovuje. V tomhle tržním prostředí se jednoduše H/K nachází...
Pokud to mysleli korejci vážně s tím, že chtějí konkurovat evropským modelům, tak v současné generaci podle mě měli s něčím takovým přijít, i kdyby prodali po Evropě jen pár set kusů. A rozhodně tím nemyslím Veloster 8-s:no:
Tohle je běh na dlouhou trať a v současnosti to pro ně imho nemá cenu nabízet.Proč se rvát někam, kam to nemá (zatím) smysl.Myslím že konkurence má hodně velké problémy už s tím co H/K teď nabízí a co je schopna prodat.
Řekl bych, že právě ta 1.4ka byla nejprodávanějším motorem v minulé generaci. Typickému zákazníkovi Ceedu to asi vyhovovalo. V nabídce byl i benzinový dvoulitr, který mohl směle konkurovat i Golfům a Focusům, ale kolik zákazníků si ho koupilo ? No a pak tu byl diesel 1.6, který našel uplatnění ve fleetových a podnikatelských kombících. Dieselový dvoulitr byl taktéž na okraji zájmu.
Je pravda, že současný Ceed nemá bohatou určitě nebude stěžovat, že v nabídce není 1,4 triturbo 200 kW ...
Je fakt že lehce sportovní design a dobrý podvozek by snesl i silnější motory. Každopádně CRDI motory jsou povedené a dle všech testů i osobní zkušenosti velmi spolehlivé. Rozdíl 15 tis. mezi 1,4 a silnější 1,6 crdi při ceně auta která ve slušné výbavě leze přes 400 tis je tak malý, že volba nejsilnější verze by byla pro mě jednoznačná. Prozatím mám se starší verzí i30CW crdi najeto 40 tis. za 2 roky a pořád jsem s motorem velmi spokojený. Čistě ekonomicky je těch 20 tis ročně asi na hraně pro rozhodnutí zda volit benzín či diesel, ale po dobrých zkušenostech bych šel zase do dieslu. Měl jsem předtím H accent 1,3, 63 kW a při naloženém autě chybí malým benzínům zespodu ten výkon dost citelně. Na předjíždění jsem měl dokonce naučeno vypínat klimatizaci. Diesel není vhodná volba pokud jezdíte jen po městě, ale na dlouhé trasy je dle mého názoru lepší.
jistě. Je taky třeba se zamyslet, kdo ty ceedy kupoval - nenáročný zákazník, který měl hluboko do kapsy. Já je nijak neodsuzuji a jejich volbě rozumím, ale je třeba nelhát si do kapsy - byla to volba z nouze, lowendový splněný sen. Stačí si to přiznat a jít dál :-!
To je v pořádku, zaplněná mezera na trhu, rozumnej obchodní model, kterej nechtěly dělat evropský automobilky. Doufám, že posunem HK do vyšší cenový hladiny začne znova Fiat, PSA a Rendl fungovat...
Nemyslím si, že se posunou cenově vejš, na to není moc prostor, jedině snad, že by to tebou jmenovaní začali dotovat.H/K jsou jakoby dvě automobilky, takže oni můžou s jednou jet cenově víše a s druhou níže a marketingově si s tím hrát.IMHO mají marketingový model dávno vymyšlen a jen se přizpůsobují situaci na trhu, t.j úplně stejně jako VW s torzkama v dalších modelech ;-) Někdo zde péše o silných motorizacích, ano nemají je, zatím loví tam kde je nejvíce zákazníků.Je to stejné jako u operátorů, taky nejdříve pokryli Prahu,Brno, Ostravu..no proč asi.Kdo chce silnej motor, prostě musí jinam, je ale nesmysl zde psát jak díky "nemotorizacím" to auto je vlastně špatné, o ničem.Až budou motory, začne se psát že to nemá 4x4, pak DSG a posléze šestivál.Když se to hodí, řeší se jednotlivosti (t.j když se něco nepovede) a když ne, tak se to řeší komplexně, nejsou motory, je to auto ničem, všichni jsou najednou ti bohatí a jen jedna je Švorcová.Jednou třeba přijde doba, že přijde kritika, že Ceed nenabízí levnou verzi auta s torzkou vzadu a že je všechno špatně.H/K prodá v Ceedu a I30 přes 300t aut za rok..kdo by to byl řekl.Mne osobně je to vcelku jedno, jen mi vadí, že se kritizuje za každou cenu něco, co je opravdu už dobré, funkční..no prostě se to povedlo.Věřím že 80% ortodoxních kritiků, má v garáži mnohem horší vůz jako celek, svůj vyběr nezkritizuje, většinou tají co domá sedlá, ale na stránkách auto.cz má jasno.No klasika...
"...Je taky třeba se zamyslet, kdo ty ceedy kupoval - nenáročný zákazník, který měl hluboko do kapsy. Já je nijak neodsuzuji a jejich volbě rozumím..."
Tomu říkáš kritika 8-s ? Ne, jsi vedle. Jen je třeba se snažit hodnotit objektivně. 1.4 CVVT je dostatečný, to je to správné slovo. GDI je jedinou rozumnou benzinovou volbou. Slabší CRDI pak jediná použitelná dieselová varianta. Tečka.
Konkurence? Golf má použitelné minimum základní slabší 1.2 TSI. Silnější 1.2 TSI už se dá srovnávat s GDI, a to tu ještě máme 1.4 TSI 90 kW, 1.4 TSI 118 kW, 2.0 TSI 155 kW, 2.0 TSI 173 kW, 2.0 TSI 199 kW a podobná situace u dieselů.
Je snad nad slunce jasné, že Ceed/Kia je zkrátka třídní lowend...
To nikdo nerozporuje, výběr je u VW větší a pro zákazníka jedině dobře.O tom není sporu.Je mi jasné, že vše je jen o úhlu pohledu na věc.Ano, název třídní lowend lze použít, ale je svým způsobem zavádějící, protože jinak technicky (krom možností vyběrů motorů,DSG) jsou ty auta hodně konkurence-schopná, myšleno hlavně v tom, co se v 80-90% v současnosti kupuje a co je zákazník ochoten za auto této třídy dát a je jedno jestli to je to H/K nebo Renault, či VW.Ano souhlasím H/K nemá tak široké portfolio, ale v tom co má, je plně konkurenceschopné, v něčem lepši, v něčem horší, ale plně konkurenceschopné.Takže když to shrnu, tak ve vozech co H/K vyrábí je plně konkurence schopná a v tom co nenabízí, to holt nemá a nekonkureje, zakazník musí jinam.
ale co dnes rozděluje lowend od mainstreamu? Dnes není vyloženě špatný model a rozdíly jsou především v tom, co si můžeš s jakým modelem dopřát.
Možná právě proto se otevřela mezera na trhu, kdy se vlastně zjišťuje, že ne každý potřebuje vzadu víceprvek, měkčené plasty nejsou zas až tak nezbytné atd. Takže lowend v pravém slova smyslu opravdu již není Ceed, ale Rapid (když už ho nutně chtějí mít v nižší střední >:-[] ). To je veskrze lowendový přístup. Nebo Dacia. Mimochodem Lodgy je opravdu hezký kousek, všem doporučuji seznámit se...
Mimochodem - srovnání Ceedu, Rapida a Lodgyho v nejmenovaném časopisu AutoTIp vyhrála... zcela nečekaně Rapid. byl jsem naprosto uzeměn argumenty, kdy Rapid vyhrál, protože nabídl nejkomplexnější přístup >:D >:D >:D A nejlepší na tom je, že vyrál Rapid, u kterého neznáme cenu, ale AutoTip vymyslel, že MPI bue za 280. Přitom s ním ani nejeli, protože MPI bude mít 5st. převodovku, jenže oni měli 6st. takže evidentně jezdili s TSI... takže vyhrál model u kterého neznají cenu a ještě s ním ani nejeli >:D Tak se dělá test :yes: >:-[]
Rozumnejsi volbou nez gdi je cvvt 1.6, ktera subjektivne jede lepe, je odzkousena spotreba bude podobna, crdi 1.6 jsou naprosto v pohode. Na silnejsi verze si pockame. To ze nejsi cilovy zakaznik jeste neznamena ze to lidi dal nebudou kupovat, nehlede na to, ze auto kupujes jako celek ne jen motor.
Postatne tissi neni, asi si v nich nejel, je to skoro nastejno, otacky podobne. Spotreba je podobna i dalnici se da u obou vejit do 7 litru. Navic se da cvvt predelat na lpg. Cvvt je pruznejsi, gdi je mdla, hlavne ve spektru 2-4 tis otacek. Me teda pri primem srovnani ten motor nepresvedcil, porad povazuji 1.6 cvvt za nej v kategorii.
Člověče, rohypnole, já ti nějak nerozumím. Sám si správně napsal, že hlavním zákazníkem je pro H/K "nenáročný chuďas" a zároveň se divíš, že této cílové skupině odpovídá i nabídka motorizací. Nejsi nějak mimo?
Pokud to dobře chápu, tak kromě jednoho super topper bratra tu nikdo nikdy neporovnával H/K s MB/BMW ... .
Ano, korejci už došli na konec své současné obchodní strategie - rozuměj dostatečně opanovali "chudinu" a pokud chtějí výš musí přidat ty "třešničky". Pokud já vím dost se již chystá.
Těšme se, že se jim to povede a bude zase o něco širší výběr.
1. já se nedivím
2. není mojí myšlenkou, že Kia/Hyundai chce konkurovat zavedeným hráčům kalibru VW... takže pokud se začnu na Ceed dívat optikou Golfa a jemu podobných, tak to co model jako takový nabízí, je velmi dietní sousto. Pokud začnu na Ceeda nahlížet pohledem lowendu, tak to v konkrétní výbavě a motorizaci nemusí být vůůůbec špatná volba. Konkrétně vidím 3 varianty: skladová 1.4 CVVT v úplném základu, slušně vybavená GDI a slušně vybavená slabší 1.6CRDI.
No schválně jsem VW neuváděl, neboť má dost odlišný obchodní model, ale když si ho zmínil, rozeberu-li VW group na značky, tak H/K již útočí na Škodu, Seat a VW. Aby se to povedlo musí přidat ty v.u. třešničky, a to přijde neboj. Oni prostě nemají jinou cestu. Konkurenti Typu Fiat, francouzi, japonci jsou dle mého lehce pod značkou VW a tam korejci právě vkročili. Nezapomeň, že první opravdu solidní/v evropě dobře prodejné auto předvedli před 7mi(ceed, i30) resp. 15ti(SUV) lety.
Rozhodli li se nejít cestou VW Group, nákup jiných značek, nemohou tedy ani jinak než začít přidávat a přidávat "ozdobičky" na stávající produkci. Jak tu již někdo napsal, bez toho již výš šanci jít nemají.
Právě jsem někde četl, že Kia už v USA nastoupila do okruhových závodů, v GB již zkouší rallyové závody a to je ono.
Je to marné, můžeš je nenávidět xnebo je mít rád, ale je třeba přiznat - jde jim to zatím.
Když už sázometa, tak na dlouhý dálniční štreky. Když auto do města, tak dobře a pohodlně zpřevodovaný. Ale k čemu dehťáka, kterej je na dálnici dýchavičnej a pro město má nepohodlný zpřevodování a navíc je jen o 16 tis. levnější, než mnohem praktičtější silnější diesel? No moc mi to nedává smysl
Přeplňovaný diesel který je do 1500 otáček "mrtvý"? Nízká spotřeba v nižších rychlostech, na to nepotřebuji 1,4 Diesel s letitým turbem stačí mi 1,6 benzín se kterou na dálnici při 130 s obsazením čtyř sedadel jezdím pod 7 litrů. No nevím jestli je tenhle motor a vůbec snižování obsahů "TDíček"opravdu šlágr :no: