Novinky
prejt
0
Saab 9000 bylo krásné auto a jeho nástupce Saab 9-5 ještě hezčí. Po faceliftu 2005 v roce 2005 se mi ale nějak přestal líbit. U novinky se mi tradičně líbí interiér i celkový tvar auta, ale na ten styl přídě si ani po čtyřech letech pořád nějak nemůžu zvyknout...
Plautus
0
človeče, prvé slová, ktoré som si v duchu povedal po vzhliadnutí tohto SAABu boli presne tie, ktoré si napísal v titulku "čakal som viac"...auto, ktoré ma vizuálne vôbec neoslovuje a je to škoda, hlavne pre SAAB, pretože pod týmto menom by sa dali (mali) stavať iné "vrtule"...
prejt
0
Přesně, taková avantgarda mi k Saabu vůbec nesedí.
0
Fanoučci byli u Saaba zvyklí na dva světlomety, mezi kterými byla posazená pěkná maska s dvěma slzami po stranách. Jenže tento styl se nedá dělat do nekonecčna. Například Saab 99 měl úplně jinou masku (nebo spíš neměl žádnou). Po devadesátdevítce nastala změna, která se děje opět. Tohle je prostě vývoj a myslím, že na nový styl si zvyknem všichni.
Jsem rád, že automobilka vyrobila po letech stísněných modelů konečně prostorné auto. Zaujaly mne některé prvky: Přední sloupek je podobný jako u Fabií a Roomsteru, ze strany mi auto připomíná malinko Toyotu Camry, velice zajímavé jsou zadní svítilny - v noci to může vypadat pěkně! 😄
jenže ten přední sloupek je u Saabu tradice a má ho každý model.
Určitě? I např. Saab 9-3 (2000) nebo Saab 9000 (1992) nebo Saab 9-5 sedan (2006) nebo ...? Píši o prvním sloupku ne o prostředním .... 😉
No dobře, u poslední generace Saabu 9-3 to tolik vidět není. Ale u 9000 i jiných modelů nikdy nebyly oblé A-sloupky, vždycky tam byl takový přiostřený roh. U Saabu mi nevadí, je to jeden z jeden jeho výryzných prvků Ale u Fabie mě to štve. U Felicie to bylo zastaralé a najednou je to zase "moderní"...
Bál som sa, ýe klasický interiér Saabu skončil. Veď jeho interiér nebol iba o tvare palubky a o tom, že jej časť bola vyhradená vodičovi a tá mala charakteristický tvar. Saab mal aj veľa tláčítiek. No a v 9-3 a v starej 9-5 ich po inováciach takmer úplne zlikvidovali. Ale, teraz vidím, že klasický interiér Saabu žije ďalej. No čo ten volant z Oplu? A čo ten odporný dizajn? Pretiahnutá línia C-stlpiku a neskutočne masívny predok, ktorý vyzerá, jak keby chcel odhrňať sneh. Saab už naveky skončil. Mal radšej skrachovať. :no: :no: :no:
ty si kus vola ;-\
Nezapomen se nominovat do tve oblibene ankety. Tadytim prispevkem aspirujes na absolutni vitezstvi. >😒]
Ty by jsi si mel taky radsi zlamat prsty, abys' tu s prominutim nevysiral, presto to neudelas...
To je ono, takový má být Saab - netradiční, svádějící k hledání pohledů z různých úhlů (těším se v září do Frankfurtu na "živé" setkání). K názoru na něj se člověk musí trochu zastavit a zapřemýšlet.
Ale u mě má :yes: :yes: :yes:
Ale u mě má :yes: :yes: :yes:
Tie mriezky vyduchov ventilacie a lamely za budikmi su strasne..... :no😒br />
exterier je pekny,velmi sa mi paci :yes:
ale interier-budiky a ich dizajn,spomenute mriezky,stredovy panel,tak to je krok mimo..... :no:
tmave,chaoticke......
exterier je pekny,velmi sa mi paci :yes:
ale interier-budiky a ich dizajn,spomenute mriezky,stredovy panel,tak to je krok mimo..... :no:
tmave,chaoticke......
Suhlasim, zvonku je to pekne auto...trochu netypicke prvky a linia, ale ako celok posobi pekne a originalne...svojsky, ako sa na SAAB patri...v interieri sa mi zda ze su tam pokusy o retro, ale iba miestami....budiky vyzeraju dost lacno, stredova konzola dost moderne, je to take nevyvazene...do toho prvky z Insignie ako ovladace svetiel...v Opli to funguje ako celok, tu to rusi...
už šetříš? 😉
pche, na převlečeného Opla? Počkám si na F/L Kije a budu u nás na vesnici školit Oktávkáře :-!
>😁
Jak to vidíš? Myslím, že dobrý, ještě je tam pár detailů které se mi moc nezdají, ale uvidí se s dalšíma materiálama a barvama...
No nové Ečko se mi taky moc nepozdávalo, ale vypadá dobře..
Jak to vidíš? Myslím, že dobrý, ještě je tam pár detailů které se mi moc nezdají, ale uvidí se s dalšíma materiálama a barvama...
No nové Ečko se mi taky moc nepozdávalo, ale vypadá dobře..
Zajimalo by me co je to za hrozny fotky - nektere jsou z casti neostre a na nekterych jsou v karoserii videt nohy lidi/fotografa. Je to opravdu oficialni tohleto? Proboha! Takovou hruzu snad neudelalala ani tata s nanem. :no: :no:
no, prý tyhle fotečky uveřejnil Autobild.de, ale nejsou oficiální od Saabu (jako že jejich ofiko prezentace)
takže buď😒br />
1. je prostě získali a uveřejnili
2. Saab se jakože chvíli nedíval, aby je mohli získat a uveřejnit
:-!
nohy fotografe jsem si tam teda nevšiml, to je asi tím že jsem čučel na káru 😉
takže buď😒br />
1. je prostě získali a uveřejnili
2. Saab se jakože chvíli nedíval, aby je mohli získat a uveřejnit
:-!
nohy fotografe jsem si tam teda nevšiml, to je asi tím že jsem čučel na káru 😉
Mám z toho všelijaké pocity. Saaby mám odjakživa velmi rád a jsem rád, že se stará 9-5 dočkala nástupce, nicméně se mi vůbec nelíbí, alespoň co se týče exteriéru. Profil karoserie je protáhlý hodně nevzhledným způsobem, zepředu mi to pořád připomíná stávající 9-5 a zezadu je celkem nezajímavý, ano, má pěkná zadní světla, ale nic extra zvláštního, jak to bývávalo u Saabů zvykem. Interiér je pěkný, je hodně povedený a moderní, zaměřený na komfort jak se na Sabba sluší a patří. Nicméně mě irituje ten Opelovskej volant. Nic proti němu, je sám o sobě pěknej, ale má ho Insignie a vůbec spousta aut z koncernu GM, dokonce i ten "levnej" Chevrolet Cruze. Saabu sice sluší, ale čekal bych, že když je to Saab, tak bude hýřit větší odlišností, individualitou, že bude jinej, jakejsi "lepší", tak jak se na prémiovou značku sluší.....
myslim si ze toto saab potreboval.Konecne novy model.Design je paradny, trochu som sa zlakol clanku kde pisali ze detaily interieru su z insignie, no fotky ma upokojili - je to typicky Saab. Rozmery trochu monstrozne (asi aby zaujalo a bolo niecim "naj") ale napriek tomu krasne afticko - predok snad mohol byt viac "upgade" oproti minulej generacii ale aj tak dobry. naozaj po novom jaguare XJ je toto dalsie auto po dlhsom case, ktore ma vazne nadchlo :yes: drzim saabu prsty, bola by ho skoda...
Ono taktika to mozno nie je zlá, ponúknut vyssiu strednú s rozmermi najvyssej triedy. Pri blizsom pohlade je ale zrejmé, ze centimetre isli hlavne do previsov, osobitne zadného, ktorý má snád 120 cm (Octavia zaplace). To nie je úplne správna cesta.
Inak dizajnovo nie som sklamaný, ako viacerí hore. Iné som moc ani necakal. A interiér v rámci mozností GM ako Saab vyzerá, skor ma rusia tie (výlucne) koncernové motory.
Inak dizajnovo nie som sklamaný, ako viacerí hore. Iné som moc ani necakal. A interiér v rámci mozností GM ako Saab vyzerá, skor ma rusia tie (výlucne) koncernové motory.
Zadni cast svetel je moc povedena predek mohl byt odvaznejsi, ale nejvis mne mrzi ten interier, chapu ci doufam toto neni interier v nejvyssi vybave, pokd ano tak mne mrzi, ze nepouzili lepe vypadajici materialy mezi budiky, bohuzel to vypada hodne obycejne.
Jen doufam, ze novy majitel prijde za 7 let s necim vice odvaznejsim a nepredpoklada, ze na dalsich 12 let maji hotovo.
Siluata vozu je pekna, a rek;l bych nove 4x4 off road bude rozhodne hezci a mit vetsi uzitnou hodnotu.
Nejdulezitejsi pro SAAB budu stejne nizsi stredni trida, nez tento hezky MAMUT.
Jen doufam, ze novy majitel prijde za 7 let s necim vice odvaznejsim a nepredpoklada, ze na dalsich 12 let maji hotovo.
Siluata vozu je pekna, a rek;l bych nove 4x4 off road bude rozhodne hezci a mit vetsi uzitnou hodnotu.
Nejdulezitejsi pro SAAB budu stejne nizsi stredni trida, nez tento hezky MAMUT.
Asi nemá to "správný voko" ale první dojem je prostě špatný. Jednoduše se mi nelíbí.
Uvidíme naživo.
Uvidíme naživo.
Opravdu zajímavý automobil. Zaujal mě originální profil s poutavě tvarovaným a elegantním pozadím... stejně tak jako osobitá příď :yes😒br />
Interiér je skvělý, obzvlášť středový panel :yes:
Interiér je skvělý, obzvlášť středový panel :yes:
Podle mě to auto vypadá úžasně. Nemůžu si pomoct, ale když se dívám na novou 9-5 a jeho konkurenty, tak právě 9-5 vypadá, že vzhledem o x let předběhla dobu, vypadá extrémně moderně, ale až čas ukáže, jestli je to plus nebo mínus. Ode mě má ale auto :yes:
Hmm kde jsou ty doby kdy saab nevyráběl auta s motory, podvozky atp. s dílu koncernu GM a jiných značek byly to hezké a luxusní vozy, ale teď to směřuje do ....
ja osobne som novým saabom nadchnutý, sám mam saaba..sice nie takeho nového ako 9-5 ale mám...saab sa za celú svoju kariéru musel odlišovať, jeho modely boli vzdy nadčasové, stačí spomenúť slávnu 9000ku, tak isto je to aj u tohto saaba. Interiér posobí velmi nadčasovo, ale pritom verny tradicii saabu ( napriklad pozrite sa na fukáre kúrenia, tie su identicke jak v mojej 9000ke 😊, tiez je velmi orientovaný na vodiča, ako tu už niekto spomenul. Exteriér je podla mojho nazoru velmi podareny, len jedine co sa mi nepaci je dizajn podobny insignii,mam namysli tu splyvajucu zadnu cast na ktoru u saabu nejsme zvyknuty. Takze na zaver 😄 novaa 9-5 je jednoducho krásna 😄
tak je to bomba ale zda sa mi trocha proamericke, v kazdom pripade ma to oslovilo dostatocne aby som ho zaradil medzi konkurentov na moje nove auto, ktore sa chystam v marci
Tak teď honem nevím, jak se mám k Saabu postavit. Škarohlíd by úvodem prohodil něco o tom, že je to navoněnej Opel, poté by vytkl designovou podivnost zadní partie z profilu a zkritizoval by přední i zadní převis připomínající americké sedany let devadesátých, následně by se opřel do českého zastoupení Saabu, neodpustil by si vtipnou glosu o tom, že už víme, jak bude vypadat Saab vyšší střední třídy v dalším čtvrtstoletí a završil by to konstatováním, že to vlastně není jisté, neboť Saab už tu za pár let vůbec nemusí být.
Takhle nějak jsem si to plánoval, jenže pak jsem si devět pětku pořádně prohlídnul a přeplul jsem na druhý břeh. Vidíme, že Saab i přes své problémy nezapomněl, jak se dělají božské kokpity. Bez nadsázky bych řekl, že (čistě takhle podle fotek) se jedná o nejvíc "sexy" interiér ve třídě - obzvlášť zachoval-li si zelené podsvícení. ***ka a čumáček jsou možná malinko přeplácáné, ale nějakým zvláštním způsobem to dohromady skvěle funguje a z toho auta vyzařuje přesně ta magie, jaká vyzařovala z devět-trojky, když byla představena (první pohled na živo mě tehdy ohromil). A navíc si můžeš řikat, že v tom Saabu máš i kousek z Koenigseggu. :yes:
Takhle nějak jsem si to plánoval, jenže pak jsem si devět pětku pořádně prohlídnul a přeplul jsem na druhý břeh. Vidíme, že Saab i přes své problémy nezapomněl, jak se dělají božské kokpity. Bez nadsázky bych řekl, že (čistě takhle podle fotek) se jedná o nejvíc "sexy" interiér ve třídě - obzvlášť zachoval-li si zelené podsvícení. ***ka a čumáček jsou možná malinko přeplácáné, ale nějakým zvláštním způsobem to dohromady skvěle funguje a z toho auta vyzařuje přesně ta magie, jaká vyzařovala z devět-trojky, když byla představena (první pohled na živo mě tehdy ohromil). A navíc si můžeš řikat, že v tom Saabu máš i kousek z Koenigseggu. :yes:
No, tak ho tu máme. Dlouhé, předlouhé čekání a... vyplatilo se. Velmi originální, velmi tajuplný, velmi přitažlivý saab. Až aristokratický styl, až nesaabovský akcent na vysokou eleganci, to vše bude samozřejmě umocněno naživo ještě faktickou délkou přes pět metrů. Za "C" sloupek dávám palce hore. Velmi taktéž oceňuji stopy klasického saabovského vnitřku. Jediné, co neberu je ten až lehce naivní úsměv přední masky. Závěr - solidní subprémie. Nic více, ale hlavně... nic méně.
Zvedám palce, SAABRAVO :yes:
Zvedám palce, SAABRAVO :yes:
:yes: Velmi mě překvapilo tvoje hodnocení C sloupku, sám v tom tak jasno nemám.
Ano, souhlasím s Tebou až na ten závěr, protože věřím, že se jich prodá rozhodně víc, než hraběte Phaetona z Vlkohradu...
:yes:
:yes:
A řádově méně než passatů, šmankote, zkus se pohybovat v rámci třídy, smrťáku.
Dinare já to napsal schválně toho Phaetona... ale přiznávám, že jsem tam měl dát víc ironie - vzal jsem jen poměr prodejnosti toho nej co každá z těchto značek dělá... nebral jsem to v tu chvíli podle třídy...
Klasicky mi totiž rozproudil krev výraz "subpremie", jelikož až budete znát přesně výbavové stupně tohoto krasavce, tak pochopí většina, že se mu vyrovná až možná další generace passatu, protože teď bude mít hodně navrch saab díky tomu, že vývoji mohli věnovat daleko delší čas než je běžný průměr... :yes:
Klasicky mi totiž rozproudil krev výraz "subpremie", jelikož až budete znát přesně výbavové stupně tohoto krasavce, tak pochopí většina, že se mu vyrovná až možná další generace passatu, protože teď bude mít hodně navrch saab díky tomu, že vývoji mohli věnovat daleko delší čas než je běžný průměr... :yes:
Zrovnávať 95-ku s Passatom???
Chlapi, neviem, na čom šlapete, ale dajte trochu...
Chlapi, neviem, na čom šlapete, ale dajte trochu...
to je pravda... postavit pašíka vedle 95 nejde, to je pro saab urážka... >😒]
oni postavěj na podvozku auta střední třídě pětimetrovou loď! Vždyť přes 5m je už luxusní třída, i když motory a nejspíš i vnitřní prostor bude pořád na vyšší střední, ty vnější rozměry mě fakt rosekaly >😁 :yes: Ale vše myšleno v dobrém, protože design je naprosto dokonalej a úchvatnej a palubka taky jedna z nejhezčích ve vyšší střední. :yes: Po ukončení výroby Thesisu a stále čekání na nástupce 166ky jsou teď pro mě nová 9-5 společně s Jaguarem XF nejhezčí auta ve svý třídě. Jsem ještě zvědavej na kombík, tam zatim u mě v týhle třídě vede novej Cadillac CTS...
Současný Saab je pro mě další osobitou značkou, která za účelem větších zisků ztrácí svůj styl. Stejně jako například Jaguar. Já vím, že cestou masově oblíbeného designu a-la asijská spotřební povrchnost se tyto značky mají alespoň šanci vyhrabat ze současných existenčních problémů... Ale už to prostě není pro mě
Chvála na plochy a plochy. Na supermasívny predok alias odhrnač snehu. Som zvedavý, že ak chválite túto slabotu, tento slaboduchý Saab, tak čo by ste hovorili na ten ozajstný.
Pozri, SAAB nikdy nebol auto pre bežného konzumenta...
A to mi načo hovoríš? Veď práve, toto je auto pre toho najbežnejšieho konzumenta.
ale veď sa tolko nečerti 😉
prečo je podla teba tento nový Saab slaboduchý? Veď aj stará 9-5 a 9-3 majú velmi výrazné (ano, masívne by som možno nepoužil) predky. Teraz to ešte viac zvýraznili.
Ja mám v podstate zatial jedinú výtku - absencia 6valcového diesla. To je v tejto triede, ak chce ísť proti Audi ktoré má vynikajúce 3.0TDI, a pri rozmeroch cez 5 metrov výrazný handicap.
Ano, všetci vieme, že pravý Saab "lieta" na benzín, ale realita predajných čísel nafta vs. benzín je krutá.
Plus by som bol zvedavý napr. na automatické prevodovky, či na tomto poli budú mocť ponúknúť niečo konkurencieschopné.
prečo je podla teba tento nový Saab slaboduchý? Veď aj stará 9-5 a 9-3 majú velmi výrazné (ano, masívne by som možno nepoužil) predky. Teraz to ešte viac zvýraznili.
Ja mám v podstate zatial jedinú výtku - absencia 6valcového diesla. To je v tejto triede, ak chce ísť proti Audi ktoré má vynikajúce 3.0TDI, a pri rozmeroch cez 5 metrov výrazný handicap.
Ano, všetci vieme, že pravý Saab "lieta" na benzín, ale realita predajných čísel nafta vs. benzín je krutá.
Plus by som bol zvedavý napr. na automatické prevodovky, či na tomto poli budú mocť ponúknúť niečo konkurencieschopné.
U značky honosící se leteckou image bych očekával alespoň něco jako pravidlo ploch. Místo toho tu je snad aerodynamicky účinný, ale nájezdovými parametry a podmínkami ochrany chodců zoufale utopený přední převis s combicoupe-like linii střechy, zadního okna a zádě. Na velký prestižní Saab výrazně nesladěná forma s obsahem a dojmy... Dosavadní 9-5 považuji po stránce stylingu mnohem vyváženější a proto zdařilejší.