Saab 9-5: První fotografie a informace
Nakonec to není liftback, který by navázal na úspěšnou řadu 9000, ale klasický sedan. No, klasický je možná trochu nevhodný výraz. Záď má až absurdní délku, tvar evokuje vozy se splývavou výklopnou zádí. Její uplatnění by bylo zřejmě v daných rozměrech a následné "otevřenosti" takové karoserie unikátem.
Příď už dobře známe ze špionážních fotografií. Klasické motivy dobře odlišují značku od zbytku automobilového trhu a deklarují výjimečnost Saabu. Fakticky už to není úplně pravda (automobil vychází z platformy GM Epsilon II), ale jen samotné přivedení nástupce řady 9-5 do výroby je vzhledem k obtížné situaci v Saabu v posledních 10 letech malým zázrakem.
Automobil má délku 5,01 m a bude tak delší než konkurenční Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes-Benz třídy E. Audi je podle Saabu hlavním konkurentem, kterému se devět-pětka vyrovnává přinejmenším rozvorem 2,84 m. Z toho těží především osádka zadních sedadel, kde podle AutoBildu není problém ani s místem pod svažující se střechou.
Zavazadelník s 513 l má celkem standardní objem, vzhledem ke značné délce úložného prostoru bude v nabídce také organizér, kterým bude možno objem rozdělit na několik menších. Něco takového se dnes obvykle nabízí spíše pro vozy kombi. I tato verze Saabu 9-5 je v plánech automobilky, protože dosud tvořila 80 % odbytu řady 9-5. Přijít má s půlročním zpožděním za sedanem, tedy někdy během podzimu 2010.
Interiér se sice v detailech (jako je volant nebo některé ovladače) podobá Insignii, hlavní díl přístrojové desky je ale nový. Za vkusný originál snad můžeme označit přístrojový štít a jeho okolí. Zde je cítit odkaz letecké historie i současnosti značky Saab. Klíč od zapalování na středové konzole vystřídalo startovací tlačítko, díky přítomnosti bezklíčového přístupu a startování.
Na palubu nového Saabu se dostanou moderní komfortní a bezpečnostní prvky. Za všechny jmenujme průhledový head-up displej, bi-xenonové adaptivní světlomety, systém automatického parkování, rozpoznávání dopravních značek nebo audiosystémy Harman & Kardon. Z menšího Saabu 9-3 se do 9-5 dostane poprvé i pohon všech kol se spojkou Haldex.
Motorová nabídka začíná na čtyřválci 1,6T (132 kW), objevit by se měly také motory 2,0T BioPower (162 kW) a vrcholné šestiválce 2,8T V6 XWD (220 kW). Naftové portfolio bude zpočátku sestaveno ze čtyřválců 2,0 TiD (118 kW), které doplní dvojitě přeplňovaná jednotka 2,0 TTiD (140 kW).