Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen převzal Porsche: Slibuje nová fascinující auta

Vytvoření Integrated Automotive Group mezi automobilkami Volkswagen a Porsche bylo podle plánu dokončeno 1. srpna letošního roku.
Zpět na článek
2. 8. 2012 10:40
2. 8. 2012 13:27
2. 8. 2012 10:41
2. 8. 2012 10:56
2. 8. 2012 14:48
2. 8. 2012 15:43
2. 8. 2012 18:00
3. 8. 2012 00:17
2. 8. 2012 11:21
2. 8. 2012 13:05
2. 8. 2012 18:30
2. 8. 2012 20:39
3. 8. 2012 00:21
3. 8. 2012 09:34
3. 8. 2012 13:49
2. 8. 2012 13:55
2. 8. 2012 16:20
2. 8. 2012 18:13
2. 8. 2012 19:54
3. 8. 2012 10:18
2. 8. 2012 19:14
2. 8. 2012 23:43
3. 8. 2012 00:55
3. 8. 2012 08:29
2. 8. 2012 10:40
911 liftback
Uz sa tesim na 911ku liftback s podvozkom z Fabie, motorm 1.2tsi 66kw a Kabanovym dizajnom >:-[]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Sloth
2. 8. 2012 11:05
Re: 911 liftback
Ale i přes to si zachová svojí identitu >:D
2. 8. 2012 13:05
Re: 911 liftback
jo jakoze Hitlerwagen
2. 8. 2012 13:27
Re: 911 liftback
jste hnusni, ale presne neco takoveho jsem si hned predstavil pod temi "novymi uzasnymi modely" ;-)
pro me by bylo naopak uplne supr, kdyby VW prohlasil, ze svou spolupraci s Porsche omezi na cteni hospodarskych vysledku Porsche ve sve vyrocni zprave a jinak jim da uplnou volnost, at si delaji auta ve vlastni rezii jak uznaji za vhodne.
2. 8. 2012 14:47
Re: 911 liftback
...nemůže si dovolit nechat zkrachovat svoji vlastní automobilku ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2012 11:57
Re: 911 liftback
..tak jako to dělá Fiat s Ferrari - což se ale od VW (bohužel) asi očekávat NEdá.. :-|
Avatar - beibej
2. 8. 2012 14:26
Re: 911 liftback
911 TDI ale vy byste ji stejně nedokázali ocenit >:D
2. 8. 2012 16:40
Re: 911 liftback
a k čemu? koupím si za 3 000 000kč auto a pak budu šetřit na palivě? Nechápu?
3. 8. 2012 15:28
Re: 911 liftback
Tak to robi vacsina ludi. Kupi si auto povedzme za 500tKc namiesto 300tKc a potom im to stoji pred barakom, lebo bengal je drahy ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2012 11:59
Re: 911 liftback
...bože KDE je smajlík "ABSOLUTNÍho ZHNUSENí"? :-( :no: ;-\ :no: 8-s :no:
Avatar - Hannu
2. 8. 2012 16:55
Re: 911 liftback
Ježiši to je zase ónanie... Nad čím to tu brečíte? Děje se něco? Nevycházím z údivu kolik je tu špičkových manažerů a odborníků na řízení čehokoli, kteří by z fleku uměli poradit, jak na to má ta automobilka jít...

Kompletní management VW je úplně mimo mísu a bude asi bourat tradici a svébytnost Porsche jen proto, aby Vám dal za pravdu. Vcelku chápu, že někomu nesedí charakter koncernových aut, o tom je svoboda volby, můžete se klidně prohánět v rendlíkách, ale čeho je moc...

Kolik že Vám je?
3. 8. 2012 09:34
Re: 911 liftback
>Kolik že Vám je?<
Este nie tolko, aby som stratil zmysel pre humor ;-)
Avatar - Hannu
3. 8. 2012 09:58
Re: 911 liftback
jj, Hitlerwagen je velká švanda...

Ale jinak to byla reakce i na všechny další pod Tebou.
2. 8. 2012 10:41
Jupí!!!
Obytné Porsche, Porsche pick-up, Porsche s třívalcem... nepochybně budeme fascinováni >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2012 10:56
.
Ti mladí draví manažeři od Porsche, kteří chtěli převzít kontrolu nad VW a pak plakali za dotace u německé vlády by zasloužili od svých tatínků pár (hodně) výchovných facek.

Lambo, Ducati, Bentley, Bugatti, Porsche... Nic proti koncernu, podnikat rozhodně umějí, ale čeho je moc... ;-\
Rozbalit vlákno
4
2. 8. 2012 14:48
Re: .
Ještě Ferrari, BMW a Mercedes a mají to kompletní >:D Ferdinad Piech, když byl malý, rád sbíral autíčka... Na stará kolena začal sbírat automobilky :-) :-!
2. 8. 2012 15:43
Re: .
A to je dobrej koníček, toto >:-[] :yes:
Avatar - PlugIN
3. 8. 2012 00:17
Re: .
Ferrari patří Fiatu ne? A Mercedes jako nejstarší automobilka světa se koupit nenechá. :-)
2. 8. 2012 11:17
No ne, to už tu dlouho nebylo...
"Světlá budoucnost", "fascinující automobily". Nestudoval ten pán nějaký východoněmecký VUML??
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 12:07
Re: No ne, to už tu dlouho nebylo...
...možná je VÍ jak "oslovit" koncernoVWé fanoušky (fanoušky koncernoVWých praktik ;-)
Avatar - Bristol
2. 8. 2012 11:21
smůla
manažeři porsche měli hodně velké oči...a chtěli převzít VW-jenže ono to dopadlo podle očekávání přesně naopak, aneb kdo chce víc nemá nic...i tak je mi osudu porsche velmi líto, už připravovaný maccan, a cayenne jako dvojče touarega mě přesvědčuje o tom, že tuta cesta zřejmě není to správné ořechové... :no:
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 12:05
Re: smůla
Nemyslím - k NEpřevzetí VOLKSWAGENu došlo JEN "nezákonou praktikou" (kterou kritizoval jak německý Ústavní soud tak Evropská unie).
IDEÁLní by bylo, kdyby se VW k Porsche choval třeba jako Fiat k Ferrari, což bohužel asi není reálné.. :-|
Avatar - Bristol
2. 8. 2012 13:05
Re: smůla
no...s velkým štěstím by mohlo porsche dopadnout jako taková civilnejší odnož lamba...(doufám) i když SUV a Panamera budou do budoucna zřejmě jen přepracovaná a nadopovaná audi nebo VW
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 15:07
Re: smůla
Já předpokládám, že "zachována" (nakonec) zůstane jen 911 (alespoň doufám :-) ) a ostatní modely budou (dříve či později, více či méně) "SDÍLET" :-|
Avatar - Eddy82
2. 8. 2012 18:30
Re: smůla
A ono sú Cayenne a Panamera aj v súčastnosti dačo iné ako koncernové autá?

Cayenne je od prvej chvíle prezlečený Touareg, či už prvej, alebo druhej generácie a do budúcna tomu nebude inak....
2. 8. 2012 20:39
Re: smůla
:-) Jenom se musím smát k těm nezákonným praktikám... Vím, na co narážíš - jakési právo veta dolního saska (jestli si tedy ten stát nepletu) při rozhodování o důležitých věcech ve VW... Ano, je to v podstatě protiústavní, ale z hlediska standardní politiky kdy bližší košile než kabát, aneb ať se třeba Španěl kroutí, hlavně že je Němec v pohodě, je to zcela pochopitelné a nikdo s tím nic nenadělá. Možná tak akorát nějaká buzerparta ekologů ještě s nějakým ombudsmanem by se mohli začít rozčilovat a být tím úplně zděšeni, aby to celé dostalo nějakou štábní kulturu...
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 22:17
Re: smůla
Nějak NErozmím proč se SMĚJETE NEzákonným praktikám?
Když vypustíte vámi dodané "v podstatě" - tak takový je nález Ústavního soudu. Z "vedlejší diskuze" vím, že "na zákony moc NEjste" = týká se to (dokonce) i Ústavního soudu? :-)
Z "vedlejší diskuze vím", že vám nečíní problém do tématu "přidat" další národ(nost), ale co TADY s tím mají co dělat Španělé?? ;-) TAdy jde o zákon odporující jak zákonům EU tak německé ústavě (a že to nebylo "z lásky ke koncernu VW" - o tom asi NEpochybujete ani vy, že? ;-)
= je naprosto namístě o tom mluvit jako o "nezákonné praktice" :-)
PS: Pochopitelně se "s tím něco nadělá" - tady šlo jen o ODLOŽENí toho než "se s tím něco nadělá" ;-)
PPS: VÍTE že ze 3 případů jste se (víceméně) stavěl ve 3 případech na tu "špatnou" stanu (zločinců), že? :-)
Avatar - PlugIN
3. 8. 2012 00:21
Re: smůla
Tak za prvé bych Vás chtěl požádat, aby jste začala psát alespoň trochu normálně a spisovně. Ty vaše výlevy číst je opravdu na mrtvici. Jinak k tématu, myslím že všichni zde víme že Němci jsou čistě praktičtí lidé a hlavně "businessmani", takže je jasné že VW si chrání.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2012 11:33
Re: smůla
Vidíte, a já myslela že píši skoro NEJ"spisovněji" ze všech... ;-)
PS: A tady nejde o "Němce", ale o jednu spolkovou zemi a docela BRUTAL "levárnu" co jeho "úředníci" udělali. Když už byli DONUCENi zákon změnit, tak ho "jen jinak přepsali" = smysl nechali stejný. Že to byl "podvod" a "obcházení zákona" atd. si asi uvědomuje i průměrné dítě školou povinné (stejně jako že to asi NEdělali "z lásky ke značce Volkswagen :-)
PPS: Zákon odporoval jak německém (Ústavní soud byl hodně kritický), tak právu EU (a vlastně nejen EU - aby firma obchodovatelná na burze měla nějaká další speciální "ochranná" pravidla je samozřejmě NEpřípustné... bohužel "prsty" FERDINANDa PIËCHa sahají daleko a jeho VWliv je ... stejně "mocný" jako "špatný" :-|
3. 8. 2012 09:34
Re: smůla
1) Moc Ti to nemyslí, jinak by Ti bylo jasné, že za "třeba Španěl" si můžeš dosadit jakéhokoliv jiného EU kosmopolitu :-).

2) V tomto případě se na žádnou starnu nestavím a

3) Je legrační, jak snadno ty dokážeš černobíle rozdělit ty dobré a ty špatné.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2012 11:56
Re: smůla
1) No ono to krom zákonům EU a Ústavě Německa odporuje i mezinárodnímu obchodnímu právu atd.,ale "ok" - NEbudu se v tom "nimrat" (URČITĚ se to NElibílo i někomu ze Španěl :-)
2) Fajn (tak "jen" 2 ze 3 ;-)
3) ono to také (většinou) snadné je.. :-)
Legrační - vy snad, třeba právě V TOMTO PŘÍPADĚ, máte jakékoli "pochybnosti/nejasnosti"? ;-)
3. 8. 2012 13:49
Re: smůla
Fakt nebudu roztáčet kola dalších zbytečných diskuzí. Podle mého názoru Tvůj problém (a nejen Tvůj) spočívá v tom, že na věci nahlížíš příliš povrchně a máš sklony k černobílému vidění světa (ono je to dnes moderní, pravda).... Měl jsem to podobné, když mi bylo sedmnáct.
Avatar - Hammunasakra
3. 8. 2012 13:57
Re: smůla
Ale (to je) "fuj" únik (to jsem možná dělala tak v 17ti ;-)
Tohle je krásný příklad kde vše je (asi tak na 99,99%) zcela JASNÉ a ZŘETELNÉ a černá a bílá oddělitelná VÍCe než snadno (k tématu najdete asi "tisíc" článků/názorů od onoho Ústavního soudu, přes hodnocení EU, různé německé "autority" až po běžné novináře..
PS: A myslím že se mýlíte i v onom "dnes moderní" - myslíme/chováme se STÁLE STEJNĚ (povětšinou) "pitomě" - jen "kulisy" se trochu mění.. :-)
Avatar - white label
2. 8. 2012 11:25
To jsou velmi slabé ohlasy
Přece musí být každému jasné, že VW předělá produkci Porsche na výrobu zahradních traktorků a golfových vozíků (samozřejmě vše pouze s jednoválcem TDI-PD/ADA), které budou navíc pojídat ženy a děti... :-O 8-s
Rozbalit vlákno
45
2. 8. 2012 11:33
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Netřeba to hrotit ;-)

Na druhou stranu VW ("lidový vůz"!) dokázal vzít Bentley, přebouchat mu karoserii, nazvat to Phaeton a prodávat to. Tehdy mu na to zákazníci naštěstí neskočili.

Také již dokázili vzít Touareg - vynikající auto, o tom žádná - přebouchat mu karoserii a nazvat to Cayene - na to už zákazníci skočili.

Prostě čím méně konkurence, tím hůř pro nás všechny. To není primárně o tom kdo fandí či nefandí koncernu. Mě je to jen prostě líto - klenoty jako Lambo či Porsche by neměli patřit do jedné stáje - měli by být sobě soupeři.
2. 8. 2012 11:40
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
No u toho Touaregu spíš Touareg těžil z vývoje i pro Porsche.
Lambo a Porsche by měli soupeřit ? Vždyť si nekonkurují ani teď, kdy VW Porsche neovládal. Lambo by mělo jít níže ? Nebo Porsche výše ? Nesmysl.
2. 8. 2012 11:53
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
1.) Vyšší nabídka Porsche a nižší nabídka Lamba (to je docela legrační slovní spojení) si rozhodně konkurují. Nesmysl leda tak pro tebe.

2.) To že v podstatě identické auto může mít logo lidového vozu i Porsche se mi prostě strašně nelíbí. V případě jiných velkých výrobců by se mi to nelíbilo úplně stejně - např. Fiat a Ferrari. Notabene v Cayenu prostě nevidím ani špetku "ducha" Porsche. I jeho zákazníci jsou jiní lidé než ti, které zajímá zbytek portfolia Porsche. Jestli je toto ukázka citlivého vedení koncernu tak to pánbůh potěš.
2. 8. 2012 12:29
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
V rámci SUV tam toho ducha najdeš, stejně jako ho najdeš v Panameře. Nejvíc bývá cítit ve verzích GTS. :-) A Cayenne je z hlavy těch lidí, kteří chtěli koupit VW. Ne z hlavy VW. Stejně tak Panamera.

Nevím, co si mám o rozrůstajícím se Porsche myslet, ještě jsem ta auta neviděl, ale pokud budou dobře postavená, budou mít ty kvality, které od Porsche očekávám, tak proč ne. Pokud budou dál dělat sporťáky, tak mi to vadit nebude.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 12:53
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Pří zvyšování počtu modelů a výroby jaká je pro Porsche VOLKSWAGENem plánována (zákonitě) dříve či později M-U-S-í dojít k (řekněme) "snížení" onoho "cosi" co od Porsche očekáváte/-me..
Nemusí k tomu nutně dojít u VŠECH modelů a VŠECH motorizací, ale ... ;-)
..ale u "sdílené" techniky se JISTO-JISTĚ NEpodaří všechnu (u)držet na stávajících Porsche "standardech" = prostě ten "horší" se NIKDY NEzvládne (plně) přizpůsobit tomu lepšímu - a je jedno zda jde o tenis, šachy ... nebo techniku Volkswagen vs Porsche
2. 8. 2012 15:03
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Nemusí. Kvalita ani tak nezáleží na vlastním objemu, ale na tom, kolik člověkohodin produktu věnuješ, jaké používáš technologie a jak máš pracovní sílu kvalifikovanou a schopnou. A samozřejmě, větší podnik a portfolio znamená složitější řízení.

Jenže o tom, co se bude sdílet a jak to bude kvalitní, víme kulové. Takže o tom nemá smysl diskutovat.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 15:11
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
NEmyslím že "víme (přímo) kulové" - vždyť "sdílení" je ZÁKLADní filozofie koncernu Volkswagen a NEvyhnuly (a nevyhnou - jak už u některých připravovaných modelů VÍME ;-) ) ani "dražší/luxusnější" značky než je Porsche = NELZE očekávat že by Porsche bylo výjímkou z "pravidla"
Já (v dlouhodobém horizontu) sázím na 911 (ta snad zůstane ORIGINÁLem) a zbytek portfólia...
PS: Mně už NE"vyhovuje" fakt, že zda bude "lepší" příští Gallardo nebo 911 Turbo NEbudou "rozhodovat" schopnosti inženýrů, ale šéfstvo VOLKSWAGENu Group (stejně jako dnes rozhodují zda tenhle prvek výbavy půjde do SEATu i Škody nebo jen ... no prostě "tohle mne NEbere"
2. 8. 2012 12:57
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Já tam toho ducha prostě nevidím. V Panameře ano, proti ní nemám nejmenších námitek. I když bych preferoval "čtyřidveře" od Italů.

Že je to z hlav těchto hejsků vím - to také o něčem svědčí ;-) Mimochodem, osobně jsem v Německu zjistil že ta aféra - zejména žádost o státní dotaci, běžným Němcům obrovsky hnula žlučí.

S tvým druhým odstavcem naprostý souhlas, jen bych dodal že já prostě mám obavu aby tomu tak skutečně bylo... VW je výborně vedený kolos, ale jak to u těchto obrovských firem bývá, chybám, i velkým, se nedá vyhnout.
2. 8. 2012 15:11
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Jo, Panamera má v tomhle výhodu. Jen ten zadek není úplně podle mého gusta, tahle partie s mi naopak hodně líbí na Quattroporte.

Ono ani dnes není Porsche bezproblémové. Ale jak už jsem napsal, větší portfolio se udržuje hůř.
2. 8. 2012 12:57
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
OK. Které modely Porsche konkurují Aventadoru a Gallardu ? A kolik ty modely tvoří % produkce Porsche ?
U toho Touaregu nejde ani tak o přebouchání Touarega na Cayenne, ale spíše opačně. Základ musel splňovat (v rámci možností) Porsche požadavky. Z toho těží Touareg. O tom, zda se mi to líbí, nebo ne jsem nepsal nic.
2. 8. 2012 13:05
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Už ti odpověděl MT. Gallardo stojí pod 3,5M bez DPH. To mi vážně chceš říct že Porsche nemá pro tento vůz přímého konkurenta?

A snad píši zcela jasně že je tam překrytí zdola (Lambo) a zhora (Porsche). Co je na tom nepochopitelného?

Touareg vs. Cayene - sorry, nehodlám se přít o to co bylo na co přeboucháno. Jen tvrdím že mít auto s totožným technickým základem jako "lidová automobilka" je pro Porsche nedůstojné. A tvrdím to proto, že Porsche mám hodně, ale hodně rád. Už od dětství kdy jsem v 80tých v Brně viděl poprvé jako kluk 911ku...
2. 8. 2012 13:19
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Jistě. Sám to píši níže, ale % modelů, které konkurují Gallardu a které Porsche vyrábí a prodá nepovažuji za dostatečné, aby se dalo paušálně tvrdit, že Porsche je konkurentem Lamba. Navíc je tu ještě Aventador. Dle mne je Porsche o patro níže (obecně). Lambo je dle mne tak úzce specifikováno, že už začínám i pochybovat o plné konkurenci s Ferrari. Rivalové ano, ale Ferrari nabídkou Lambo značně převyšuje a má v portfoliu univerzálnější i "ostré" modely, kdežto i to "nejhorší" Lambo je velmi úzce profilováno.
2. 8. 2012 13:34
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Já jsem podíl prodejů 911 Turbo a 911 Turbo S nikde nedohledal. Ale vzhledem k tomu, že v roce 2011 prodalo Porsche skoro 120 tisíc aut (ano, polovina byl Cayene) a Lambo prodalo v tomto roce 1600 aut, troufám si tvrdit, že prodeje 911 Turbo a Torbo S mohou být vyšší než prodeje celého Lamborghini.

Já prostě subjektivně vnímám Lambo jinak než ty. Ovšem existenci 911 Turbo a Turbo S, tedy přímých konkurentů Gallarda, prostě popřít nelze.
2. 8. 2012 13:54
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Samozřejmě, Turbo a Turbo S (a ještě GT2, GT2RS) jako konkurenci Gallarda opravdu popřít nelze. Přesně v tom co píšeš vidím to nekonkurování mazi Lambem a Porsche, ale znovu zdůrazňuji v obecné rovině. Porsche je proti Lambu masový výrobce. Lambo je proti němu nic. Ty modely, které ale Lambu přímo konkurují tvoří max. 10% produkce Porsche. Proti kompletní produkci Lamba.
Podobně, z důvodu počtu vyráběných kusů, s tím související exkluzivity a ceny nepovažuji Lambo za kunkurenci Pagani, byť se Aventador dá porovnat s Huayrou. V tomhle vidím výrobce jako Lambo, Ferrari, Pagani, Koenigsegg jako samostatné, na vlastních úrovních, byť si konkurující. Porsche vnímám jako to absolutně nejvyššího z masových výrobců.
Sakra. Působí to trochu zmateně. Doufám, že pochopíš, jak to myslím. ;-)
2. 8. 2012 15:27
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Ono záleží, jak se na tu konkurenci podíváš. Jsou to rozdílné automobilky, Porsche je mnohem větší, nicméně si nemyslím, že by ho to mělo diskvalifikovat. Nevím, jaký podíl má dnes Aventador, ale Porsche dlouhodobě konkurovalo většině produkce Lamborghini. Takže Lambo sice sedí o něco výš, ale jestli tomu tak zůstane fakticky záleží jen na tom, jestli z 918 bude trvalá účast v tomhle segmentu. Potom by Lambo bylo jen menší a specializovanější automobilkou, nikoli výše umístěnou. Plnohodnotný konkurent Ferrari to není, protože celou nabídku nepokryje. Fakticky si opět konkurují jen na úrovni Gallarda. Lambo trvale nabízí ještě něco víc, Ferrari jen občasně, ale za to ještě o něco výš. A k tomu má silné portfolio GT bokem.

Ve výšinách, kde se pohybuje Pagani a Koenigsegg, se stejně už o konkurenci nedá tolik mluvit. To jsou silné osobnosti. Řekněme od Aventadoru nahoru. Tady bych spíš mluvil o klasické rivalitě.
2. 8. 2012 15:49
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Jo, pochopil jsem, jen nesouhlasím ;-)

Souhlasím s tím co ti odpověděl MT.

Konkurenti jsou a basta. Ale souhlasím s tím Koenigseggem či Pagani - tam už je to o něčem jiném, to vnímám stejně jako ty.
2. 8. 2012 15:50
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
OK ;-)
2. 8. 2012 12:24
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
911 Turbo a Gallardo tvoří překryv. A máš tu občasný zásah výš - Carrera GT, 918 Spyder.
2. 8. 2012 12:59
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Já vím, že tam určitý překryv je, ale % z produkce Porsche je to tak málo že dle mne nelze generálně tvrdit, že by si Lambo a Porsche konkurovali.
2. 8. 2012 14:56
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Hlavní objem prodejů Porsche je někde jinde, to je pravda, ale otázka není, kolik procent produkce Porsche to tvoří, nýbrž jestli se víc prodává Gallardo nebo 911 Turbo/ GT2. Pak je také otázkou, co bude s Lamborghini do budoucna, protože Porsche je trochu někde jinde. A pokud se Porsche na úrovni 918 usadí trvale, tak to bude plnohodnotný konkurent.
2. 8. 2012 14:59
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
viz. o 3 příspěvky nahoře
Avatar - PlugIN
3. 8. 2012 00:46
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Přesně tak. Porsche nedávno oznámilo, že hodlá vytvořit nový model (asi na základu 918-ky) s velice vysokým výkonem.

Jinak k prodejům, zjistil jsem že Lamborghini dosud vyrobilo asi 24 000 automobilů, Porsche 911 bylo dosud vyrobeno skoro 650 000. Z toho lze vyvodit že oněch výkonově se Lamborghini rovnajících modelů bude asi také prodáno více. (Do produkce Lamba jsem nepočítal traktory a jiné zeměďělské nářadí, ale jen sportovní automobily).
2. 8. 2012 12:21
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Ono to není ani tak o přebouchávání, nabídka pod více značkami byla důležitá, aby to vůbec dali do výroby. Podívej se na BlueSport, Porsche od toho dalo ruce pryč, mají to problém umístit k jiné automobilce a projekt je věčně na smrtelné posteli. Ředí tak riziko. Mimochodem, techniku Touaregu vyvíjelo Audi, byť s Q7 přišlo jako poslední. Porsche s Audi spolupracovalo a Cayenne měl nějaké specifické úpravy.
2. 8. 2012 12:49
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Já ty důvody samozřejmně chápu. To ovšem neznamená že se mi to musí líbit - já to prostě vnímám tak že už několik let Porsche ztrácí identitu - jedná se jen a pouze o můj osobní názor - a je mi to líto. Nic víc, nic méně.
2. 8. 2012 14:57
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Neřekl bych, že ztrácí, ale spíš rozšiřuje, pokud už chceš negativně, tak ředí. A o ředění jsem tu psal už v minulosti. Asi jsem se s tím už víc smířil. :-)
2. 8. 2012 15:51
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
"Ředí" je dobrý výraz ;-)

Jo, mě to stále nějak nejde, stále si nemohu zvyknout.
Avatar - white label
2. 8. 2012 12:41
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Ohledně Lamba, Bentley apod. už tu chybí jen tradíční bláboly jako: "raději zemřít, než přežít pod VW...
2. 8. 2012 12:46
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
To mi nepodsouvej, to jsem nikdy neřekl a rozhodně si to nemyslím.
Avatar - white label
2. 8. 2012 12:49
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Nebuď tak vztahovačný, nic ti nepodsouvám, nikde nepíšu, kdo to tu konkrétně píše/nepíše a kdo tu chodí častěji ví to stejně nejlíp sám...
2. 8. 2012 12:51
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Omlouvám se. Je vedro a nějak mi to rychleji píše než myslí ;-)
2. 8. 2012 13:30
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
S tou konkurencí to je bohužel pravda, to je odvěký zákon a s tím musím souhlasit i jako spokojený uživatel VW.

Na druhou stranu, ty plačky, že Porsche dělá Cayenne a Panameru, no mě by zajímalo, kolik těchto fandů dalo firmě Porsche utržit a kolik sportovních modelů vlastnili/vlastní/budou vlastnit. Počet je na 99,9% - 0. Takže je sice hezké provolávat, že SUV od Porsche není Porsche, ale ta automobilka musí taky z něčeho žít aby ty čistokrevný sporťáky mohla vyrábět, to už si mnozí jaksi nedomýšlejí.
2. 8. 2012 13:38
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
A jak tedy mohlo Porsche přežít desítky let bez existence SUV ve svém portfoliu? Ať mi nikdo netvrdí, že Cayene bylo jediné možné řešení jak pomoci Porsche z krize.

Těch "plaček" co dají Porsche vydělat je samozřejmně velmi, velmi málo. Asi tolik co obhájců Cayena...
Avatar - white label
2. 8. 2012 14:07
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
A jak tedy mohlo přežít tak dlouho tolik dalších automobilek, které dřív problémy se ziskovým odbytem neměly? Namátkou Lambo, Bugatti, Bentley, RR, MINI, Jag, Rover, SAAB, Volvo, Oldsmobile.... Jak je možné se např. tolik tradičních britských automobilek dostalo do rukou německých automobilek?
Prostě argument s nulovou argumentační hodnotou..., někdy rozhoduje poměrně málo o tom, jestli firma "přežije" pod současným majitelem a Cayenne byl prostě "jen" jazýčkem na pomyslných váhách, pomohl překonat hlavní krizi a později už se zase dařilo i klasické 911ce apod..
2. 8. 2012 14:23
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Náhodou otázka je to zajímavá. Já mám pocit, že ty desítky let, kdy dle mne to hospodaření nebylo nic moc se začalo projevovat koncem minulého století a právě na těch značkách, které uvádíš. Můžeme být rádi, že Porsche si toto uvědomilo brzy a spustilo "záchranou akci Cayenne". Jinak to dnes mohlo být uplně jinak.
Myslím, že třeba Lambu pomohla R8, kde se umístila část nákladů na Gallardo. Uvidíme co bude z tohoto finálního spojení. Jestli třeba základ Boxsteru nebude použit pro nějakou menší sestru R8. Nevěřím tomu, že by nějaký základ třeba Audi mohl sloužit jako výchozí pro čistě sportovní Porsche, jak naznačuje Kylie. Vidím to naopak. Trochu obavu mám z něčeho níže pod Panamerou na základu Audi. Na druhou stranu je v této oblasti už tak našlapáno modely od Audi, že nevím, kam by toto Porsche postavilo. ;-\
2. 8. 2012 15:55
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Já s tebou v podstatě souhlasím. Jen si myslím, že tím jazýčkem na vahách mohlo být něco jiného než Cayene, toť vše.
Avatar - white label
2. 8. 2012 20:58
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Kdyby to bylo něco jiného, nemuselo by to finančně dopadnout pro Porsche tak dobře. A není náhodou mnohem podstatnější to, že to dobře dopadlo, než to, že to nebylo zrovna něco jiného...? ;-)
2. 8. 2012 15:55
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Příčiny byly různé, ale nakonec je zabila jejich zkostnatělost, neschopnost se přizpůsobit měnícímu se trhu.
2. 8. 2012 15:44
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Za dobrých časů se 911 uživí, rozšiřování portfolia je tu vlastně jako záchranný kruh pro ty hroší časy. Pod střechou VW by Porsche rozšiřovat portfolio nemuselo. Problém byl, když to byla samostatná automobilka. Určitě je mohlo zachránit i něco jiného než Cayenne, ostatně první krok byl Boxster. Spíš jde o to, že si zase tolik nemohli vybírat. Vlastní vývoj by je mohl pohřbít a kolik bylo v té době vhodných rozjetých/ rozjíždějících se projektů, do kterých mohli naskočit?
2. 8. 2012 15:41
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
no cipisku, zrovna jses mimo, jen loni jsem jim dal na servise a nahradnich dilech +- 100 litru ;-)
Coz je u Porsche celkem normalni stav.
2. 8. 2012 22:24
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Ok to jsi ty a kolikpak je dalších? ;-) a to že dříve Porsche SUV nepotřebovalo... Ona taky byla kapku jiná doba, nebylo tolik modelů, specifikací, motorizací... Dnešní zákazník je rozežranej, ovlivněnej reklamou atd. Teda to je jen můj soukromej názor.
2. 8. 2012 18:24
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
phaeton nie je vobec bentley s prebuchanou karoseriou... :no: :no: :no: to, ze tam je platforma spolocna s tou, ktoru pouzili aj v bentley este neznamena, ze to je bentley... to potom aj octavia je golf s prebuchanou karoseriou...
2. 8. 2012 19:34
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Nadhled, nadsázka, lehká ironie? He, stále nic?

To nic nemění na tom, že technicky tam příbuznost prostě je. Stejně jako u dua Golf/O.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 22:42
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Je tam snad i VELKÁ technická "spřízněnost".. :-)
..a NEčekala bych zrovna, že koncer VW plánuje tyto "sdílecí praktiky" do budoucna OMEZOVAT ;-)
Avatar - PlugIN
3. 8. 2012 00:51
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Takhle doslovně to není, ale i ti kteří testovali kupříkladu nové Rollse tak taky říkali že poznávají řadu 7. Samozřejmě v Rollsu je to vše dotaženo k dokonalosti a pocit z auta je úplně jiný.
2. 8. 2012 11:41
Re: To jsou velmi slabé ohlasy
Každému to jasné je. Nejhorší pro toho každého je, že ty rozhodující hlavy na to mají trochu jiný pohled. >:D
Avatar - www.skodaoctavia.cz
2. 8. 2012 12:29
Jako třeba Combi :-)
Cayenne dokážu odpustit, někde se musí vzít peníze pro vývoj opravdového sporťáku, takže když si to ti tupci s malým koupí. Ale udajně připravované Combi to je opravdu konec.
Rozbalit vlákno
8
2. 8. 2012 13:09
Re: Jako třeba Combi :-)
Jakože Cayenne je špatný auto?
2. 8. 2012 13:31
Re: Jako třeba Combi :-)
auto spatne neni, ale je to spatne Porsche ;-)
Avatar - wladyk
2. 8. 2012 13:53
Re: Jako třeba Combi :-)
Teď mají šanci to vyřešit. Proč cpát na vozy VW znak Porsche? Když značky VW, Audi, Škoda atd. jsou v plusu, tak Porsche může být jen značka sporťáků a ne stejné typy aut dublovat s jiným znakem na kapotě. U jiných automobilek to taky kvůli prestiži praktikují. Sporťák v malých sériích nevydělává a zbytek koncernu to hravě dohání.
Avatar - Deutsch
2. 8. 2012 18:27
Re: Jako třeba Combi :-)
Tím chceš řict že VW by ted mělo zrušit vyrobni linky pro Ceyene, Panameru atd..a nechat pouze 911 ? a ze ziskové, skvétajicí značky udělat trosku? :no: :no: 8-s
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 15:18
Re: Jako třeba Combi :-)
:yes: :-)
2. 8. 2012 15:58
Re: Jako třeba Combi :-)
Auto není špatný a je pro tupce s malým??? Nechápu...
3. 8. 2012 22:46
Re: Jako třeba Combi :-)
:-) to jsou ty paradoxy.
Spielberg taky natocil spoustu dobrejch filmu a jak se sam vyjadril, musel udelat spoustu hnoje, aby mohl zrealizovat Schindleruv seznam.

Jursky park a Celisti byly fajn, remeslne jim nejde nic vytknout, ale s odstupem casu to bude vic a vic hnuj. Schindleruv seznam bude pilir svetove kinematografie naveky.

Stejne tak porsche 356ka bude pojem naveky. Cayman, Cayenne, Panamera... jsou remeslne dobra auta. ... , ale zadny pilir techniky. Strojek na penize, rekneme.
Avatar - Hammunasakra
4. 8. 2012 00:51
Re: Jako třeba Combi :-)
Já bych Cayman zařadila možná spíš k tomu Schindler´s List.. ;-)
..jinak SOUHLAS :-)
Avatar - 3_diamanty
2. 8. 2012 13:55
sa smejete
ale taky je trend..... aj aston martin aj lambo aj dalsie sportiaky su vzdy pod niekym kto im vladne... porsche nemohlo urobit lepsie pre svoju buducnost ako sa dostat do ruk uspesneho a silneho koncernu ako je domaci VW..... nemci si navzajom svoje auta predsa budu len podporovat a to je dobre..... za par rokov bude na svete len par koncernov a polovica europskych znaciek mozno zmizne ale porsche bude spolu s vw nadalej ziarit ..... takze je to len a len dobre a je to plus pre tuto znacku..... :yes:

treba si zvykat ze preziju len ti najsilnejsi a len tie najvacsie koncerny...... , porsche nemohlo spravit lepsi krok pre svoju buducnost, navyse vw je domaci nemecky koncern, takze sa porsche nepredalo ziadnej cudzej automobilke ale domacemu koncernu.

ja osobne tento krok vitam a je to logicke riesenie do buducnosti, super :yes:
Rozbalit vlákno
4
2. 8. 2012 14:26
Re: sa smejete
Viděl bych to jako výhru, pokud by Porsche negenerovalo zisk. Tak to ale není. Dokázali se ufinancovat a pro Porsche nevidím přínos koncernu nikterak zásadně.
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 15:17
Re: sa smejete
..kdyby jen "ufinacovat", snad žádná automobilka NEvydělávala na jednom voze tak jako Porsche - a jeho převzetí VOLKSWAGENem pro Porsche přínosem asi tak na 99,9% NEbude.
Piëch se nijak netají že mu jde o KVANTITU - TA je jeho "alfou i omegou", kvantita je jeho ABSOLUTNÍ PRIORITA :-|
2. 8. 2012 16:01
Re: sa smejete
Ne kvantita, ale výdělek, ten se rovná záruka peněz na vývoj, to se rovná ovládnutí trhu se vším všudy...
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 16:24
Re: sa smejete
No ale FERDINANDovi "VWelikému" PIËCHovi jde dnes (vzhledem k jeho věku a "stanoVWenému cíli") HLAVNĚ o tu kvantitu...
PS: A s tím vývojem to do budoucna vidím ... obávám se že svět aut jak ho známe (alespoň někteří ;-) ) rádi máme pomalu (a nenávratně) KONČí ;-\
A je faktem, že v tématu "prefabrikoVWaná" výroba je koncern VW schopen autoprůmyslu "přinést" to co kdysi Ford s první montážní linkou (což ale zrovna není to co mne na autech "zajímá a těší" - ale jejich "systémy řízení a plánování" asi jsou "k chválení" :-|
2. 8. 2012 15:09
super, zvedne se nám export
... teď budou páčky z Fabie i v Porsche 911 >:-[] :no:
Rozbalit vlákno
3
2. 8. 2012 15:32
Re: super, zvedne se nám export
nene, ted budou budiky z porsche 911 ve Fabii za priplatek 150 tisic >:-[]
Ale proslycha se, ze 911ka dostane skrabku pod vicko nadrze uz v zakladu.
2. 8. 2012 15:59
Re: super, zvedne se nám export
Porsche sice nemá páčky z Fabie, ale ze starších modelů VW a Audi už dávno mělo.
3. 8. 2012 22:51
Re: super, zvedne se nám export
vsak to taky zakosi dali znacce pekne sezrat... viz 924ka napriklad.
na druhou stranu spousta lidi si motory z audin nakonec prehazovala sama do 944ky, takze to je cele trochu srandovni story.
2. 8. 2012 16:20
Porsche
Uz sa tesim na Porsche Up, Poloporsche, Porsche Golf, Porche Transporter :-)
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2012 17:17
nadpis vtip roku 2012!
>:D
Rozbalit vlákno
0
2. 8. 2012 18:13
skoda
No, skoda...teraz sa tie auta budu od seba rozlisovat uz len v designe...Na vyber o chvilku bude uz len 5 variant:
- VW
- Toyota
- GM
- Kia/Hyundai
- PSA
zvysok sa medzi nich rozdeli a uz vidim, ako bude mat kazdy koncern (az) jeden tim pracovnikov na kazdu oblast a ten posun v technike bude (rapidny)...
Rozbalit vlákno
2
3. 8. 2012 10:18
Re: skoda
To víš, no, jedním z důsledků vytvoření EU je i ten, že podle hesla "větší pes m*dá", zřejmě za chvilku koncern VW bude vyrábět i Renaulty, Peugeoty, Fiaty (a tedy i všechny jejich ostatní "podznačky") a konečně bude na čas tím největším výrobcem aut na světě. A co dál?
Avatar - Sonny Crockett
2. 8. 2012 19:14
R.I.P.
Sbohem kamaráde Porsche, budeš nám chybět...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
2. 8. 2012 22:40
Re: R.I.P.
Ale VWariace na automobily Porsche budou vyráběny DÁLE - a bude jich dokonce VWíce než dříve.. ;-)
Avatar - Ham.
2. 8. 2012 23:43
Koukám,
že dnešní debata o VW je velmi slabá a ideologicky pomýlená, jako vždy se zaměřuje na otázku jak se z Porsche stane přebouchané VW.
No doporučuji zdejším odborníkům nahlédnou do vedlejší diskuze o Fiatu. Tam by se jim otevřela studna poznání dokořán a zjistili by, že uvedená otázka je již dávno vyřešená, protože:
Fiat sice vlastní auta tak nějak přestává vyrábět, ale jde na to od lesa a stal se největším a nejvýznamnějším dodavatelem tech. celků ostatním automobilkám a největším prodejcem patentům a know-how. Takže Porsche i VW je již dávno jenom skládačka z dílů Fiatu a nemá cenu řešit jestli první bylo Cayenne, Touareg nebo Q7 nebo jestli si konkuruje Lambo s 911, protože všechno je to zbouchané z dílů a vynálezů firmy Fiat!
>:-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - PlugIN
3. 8. 2012 00:55
Re: Koukám,
To co tu píšeš je naprostá hovadina.
Avatar - donPedro
3. 8. 2012 08:29
Re: Koukám,
Tož ano, je. Ovšem zajisté zcela naporsto záměrně, nemám-li pravdu Ham-e, že. A to v kontextu všech předešlých (cituji) "hovadin" (konec citátu) v celé této diskusi, čest těm několika málo vyjímkám. Tož tak.
Avatar - white label
3. 8. 2012 10:04
Re: Koukám,
[odkaz]
Příště víc mysli a piš méně "hovadin". ;-)