jen skoda te padesatku navrch, takhle oto zase nebude as takovej zajem, kdyby dali navrch treba dvacku bylo by to hned zajimavejsi :-) ale kazdopadne palec nahoru, tovarnich LPGcek neni nikdy dost a kor u rodinnych aut
Principiální problém v tom nevidím, vždyť LPG má vyšší oktanové číslo, takže turbomotoru by to nemělo nijak vadit. Přestavba motoru 1.8 20V Turbo vyjde prakticky na stejné peníze jako u nepřeplňované varianty.
V článku se uvádí, že motor má jiné materiály u venttilů a jejich sedel, což s přeplňováním nesouvisí.
turbonaftu?? sorry, ale toto je somarina >:D nafta (93kW) stoji o 5k CZK menej ako LPG, no musis si uvedomit, ze LPG stoji 60>% z ceny nafty, co sa pri takych 100k km uz poriadne oplati :-) a 10kW navyse u LPG si myslim, ze bohate postaci na nahradu zopar Nm z nafty.
Základ benzíňák. Příplatek za LPG přestavbu 50 tisíc. Příplatek za diesel 45 tisíc. Z toho vyplývá, že Opel se snaží zákazníky nalákat spíše na diesel. a většina zákazníků se pro ten diesel logicky rozhodne.
Proč je příplatek za LPG tak vysoký ? Asi to bude tím, že konkurence je prakticky nulová ... z hlavy neznám jinou automobilku, která by u nás "plynové" MPV nabízela.
Problem je v tom, ze zisk na aute s fabrickym LPG je nizsi nez na identickym naftovym aute. Verze na plyn je v portfoliu pouze k drobnemu snizeni emisi a pro pripad, ze by se neco zvrhlo a plynovy auta se zacaly prodavat ve vetsich objemech. Takze ani neni duvod se cenove podbizet, naopak.
Urcite by som voli LPG/CNG nad dieslom, ale zase pri tom obsahu OMG 1.4 turbo na Zafiru? to je snad vtip, cital som dost a skusal som 1.4 Turbo hatchback a ta motorizacia sa mi zdala akurat na astrau, ta 1.4 turbo sa vsak poserie ked zapne clovek klimu a este auto trochu nalozi, snad vacsi idiot je uz iba VW group, kde pchaju 1.2 TSI do Skoda octavia kombi a golf, ale aj tam uz VW/Skoda avizovali ze 1.2 tsi nebude uz pre Octaviu III v ponuke. Keby aspon 1.6 Turbo co ma 180 koni to uz by bolo fakt zaujimave,