Kia uvádí na korejský trh svůj první hybrid – model Forte LPi hybrid. Vůz, který měl premiéru na dubnovém autosalonu v Soulu, se kromě hybridního pohonu vyznačuje v této konfiguraci neobvyklou schopností spalovat LPG.
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
Stejný cyklus spotřeby,jako používají i ostatní ;-) ,takže pro srovnání dobrý.Jako u všech lze jezdit za méně,ale i za více.
Ale určitě budeš jezdit levněji,než s jakýmkoliv autem nižší střední.Spolu s Elantrou jsou navíc použité baterie Li-Pol.Jsou dražší,ale prostorově a kapacitně lepší,takže za toto co zatím nepoužívá nikdo jiný :yes:
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
A na to jsi přišel kde?Spíše je to jejich vlastní vývoj s LG.Když už,tak by to musela být licence Honda(elektromotor pouze pomáhá spalovacímu motoru),ale vzhledem k tomu,že s hybridy Hyundai koketuje už řadu let,tak je to jejich vlastní vývoj.
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
Jak příznačné,pro někoho drahé,pro někoho i přes vysokou cenu použitelné.To je ono,dát zákazníkovi za přijatelnou cenu co nejvyšší hodnotu.
S tou licencí jsi byl vedle před tím a jseš i teď,raďeji piš o čem něco víš.Licenci musíš platit každe firmě,ať je to ta,nebo jiná.A nebo mít vlastní vývoj. ;-)
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
Přesně tak :yes: Kia zdůrazňuje hlavně ty Li-poly baterie, protože je pro skupinu (a podobné taky pro GM) vyvinulo LG Chem. A jak říkáš nahoře, Forte (a Elantra) je první hybrid na světě, který tyhle baterie nové generace má. Ještě dodám, že jsou taky lehčí než jiné typy, a to se u spotřeby počítá. - Skupina bude do vývoje investovat 6 mld USD (jestli správně čtu, tak do roku 2013), většina z toho má jít právě to zelených technologií. Hyundai tvrdí, že jako první automobilka splní americkou normu spotřeby CAFE (35 mpg) v r. 2015, čili 5 let před federálně uloženým termínem. ;-)
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
"Skupina bude do vyvoje investovat 6 mld USD" ano taky uz byla spolecne s Toyotou narcena z domaci nezakonne vladni podpory hybridnich technoogii.
"Hyundai tvrdí, že jako první automobilka splní americkou normu spotřeby CAFE (35 mpg) v r. 2015."
Zatim ani jediny hybrid Hyundai nebo Kia nepujde do US. Proc asi? ;-)
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
V dobe, kdy US vlada zatahla astronomicke dluhy za sve automobilky, pusobi narceni o nezakone vladni podpore hybridnich technologii legracne. Jak se to rika? Smitko v cizim oku nam strasne vadi, ale ze ze my mame v oku zapichnutou vetev, ani nevnimame.
Korejsky koncern nevedou hlupaci. Proste novou technologii zavedou nejdrive doma, protoze stejne vyrobni kapacity novych baterii zpocatku vice nezvladnou. Kazda principialne nova technologie zacina na male serii. Az vyrobni tovarny na nove baterky nabehnou na plnou kapacitu (coz nebude pres noc) zacnou to vozit do sveta. Prozatim se predpoklada, ze prvni velkoseriove vyrabene hybridy vyjedou do sveta nekdy pristi rok. Patrne v globalnim modelu Soul.
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
Abych pravdu řekl, je pro mě tvoje první věta nesrozumitelná - nevím, co s tím do činění Toyota, ani co má co dělat nedovolená vládní asistence s investicemi vynakládanými soukromou firmou. Jestli máš odkaz na zdroj, prosím ho sem dej, aby bylo jasno.
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
Jasně že to je měřený klasickou metodikou, která je s běžným provozem neporovnatelná, ale odhadem když se přičte 1 - 1,5l k udávaný kombinovaný spotřebě, tak se dostaneme na reálnou spotřebu kolem 7l/100km LPG což představuje ekvivalent přesně 3l/100km benzinu při současný ceně LPG 12 Kč/l a benzinu 28Kč/l a to je hodně dobrá hodnota... :yes:
Re: Tak myslím, že tohle auto v době krize by mělo zaručený
Stačí,když budeš brát aktuální cenu LPG,ta je asi 12Kč.Při spotřebě 5,6L/100km vyjde 1km na 0,67Kč,při spotřebě 7L/100km vyjde 1km na 0,84Kč což jsou stále velmi dobré hodnoty a nevím s čím se k tomuto i jen přiblížíš.
V rámci ekorallye tomu věřím, ale v běžným provozu by takovej řidič byl brzdou... Navíc tohle auto je plnohodnotný rodinný auto narozdíl od Lupa, který je stavěný pro 2 lidi a nákup... A věřím že vrámci ekorallye by nebyl problém pro tuhle Kiu stlačit spotřebu pod ekvivalent 2l/100km benzinu...
Sice předek je inspirovanej Hondou Civic (ale u Kii se mi líbí víc) a zadní část je půjčená od Subaru Impreza, ale celek je nadmíru povedenej ;-) Rozhodně mi to přijde hezčí než nová Astra.
Před pár dny to tu bylo u Peugeotu a teď zase - zázračné snížení Cx. Stačí jen nějaké lízátko dopředu na nárazník, o pár milimetrů snížit a zakrytovat spodek a hned je odpor vzduchu o 10 i víc procent nižší. Myslím, že by nějaký aktivní bruselský úředník měl místo hlídání poloměru zakřivení banánů donutit automobilky zavést tyto na výrobu levné věci do celé modelové řady. Tím by se ušetřila spousta paliva - mnohem víc než když si to koupí jen pár ekouvědomnělých lidí v nějakém "grýnlajnu".
Prakticky nejvíc dělají pneumatiky s nízkým valivým odporem. Až se sjedou, tak většina majitelů koupí klasická pneu, protože ta původní jsou drahá a nepřesvědčivě drží na silnici. V daný okamžik se z "eko" auta stává zcela obyčejné , lízátko nelízátko.