Rolls-Royce má pravděpodobně nejkonzervativnější zákazníky, že všech světových automobilek. Experimenty s diesely, elektromotory a karoseriemi je naprosto nezajímají.
spis konzervativni.
dovedu si predstavit, ze znacna cast zajemcu nechce naftu uz jen proto, ze by jim to na jejich sidle smrdelo jak v JZD anebo na stavbe.
A tez v tom bude kousek snobismu...
Ze své podstaty je hloupost aby někdo chtěl RR s dieselem či elektromotorem.Tvrdit ale že je rozumné nepoužívání paliva ,které v sobě má mnohem více využitelné energie na litr než benzín je totální kravina.Naftové motory se rok od roku zlepšují a za pár let budou zas někde jinde.A přiblblé výkřiky o čoudících traktorech mě osobně přijdou k smíchu.Poslední naftu co jsem viděl na ulici kouřit byl před patnácti lety Passat..V dnešní době potkávám maximálně starý Felicie zahalený v modrým oblaku..
Já jsem viděl kouřit i pár let starou A8 - majitel už evidentně nechal vykuchat filtr. Nejhorší jsou samozřejmě starší dodávky a náklaďáky ve stadiu rozpadu.
Nafta má přepočteno na litr opravdu větší výhřevnost, ale když se to přepočte na kilogramy, tak je to stejné či dokonce mírně lepší pro benzín. Je to dáno tím, že nafta má větší hustotu.
Nafta má větší výhřevnost? Kdy se tak stalo? Diesel má vyšší účinnost tudíž odevzdává méně tepelné energie má menší ztráty oproti benzínu. Stačí si jen zkusit za jak dlouho se ohřeje Diesel třeba na 90° a za jak dlouho Benzín ;-\
Hmmm 4 roky staré ML 320cdi, chobotnice se maskuje hadr.... přijeď jakmile bude kolem 30C a já ti ukážu >:D >:D budeš čučet jak to hulí i s "továrním DPF za 21 000".
Ak uz teda uvazujes o energatickej ucinnosti, tak musis uplne vynechat spalovaci motor. Ak si precitas o tom ich koncepcnom elektromobile, tak to je presne ono, co by chceli - sila, akceleracia a ticho, ale vadi im kratky dojazd a dlhe dobijanie. Nafta pre nich nie je ziadna alternativa, lebo to nie je ani najekologickejsie ani najucinejsie palivo. Je to iba kompromis a to RR urcite nie je.
PS aj ked u naftaka nasadis DPF tak vzdy to bude smrdiet za chlorom, neviem ale ci to nie su oxidy dusika, ktore sa daju odstranit SCR filtrom - vie niekto ?
Stale by to ale museli nabijat 8h ale hlavne su konzervativni, takze pokial sa nebude dat elektrina liat do nadrze, tak si to nekupia. Ktovie ako dlho im trval prechod od koni k autam >:D
Články lithium-vzduch dokáží energetickou hustotou konkurovat benzínu (po započítání účinnosti spalovacího motoru). Ale nabíjení se nevyhneš a produkční technologie to také není.
V dnešní době ne. Nicméně je mi záhadou, proč RR nešel cestou palivových článků. Vadí jim hlavně dojezd a nabíjení, což u palivových článků není problém.
Vždyť šlo o koncept představující budoucnost RR. Proto nechápu, proč jen baterie a ne palivové články. Neřeknu, kdyby to postavili na nějakých experimentálních.
V případě zájmu mohly mít okamžitě vůz v nabídce pro normální provoz. Možná tento typ měl být jako kompenzace na bruselské obstrukce s CO2, kdoví. A kdo dnes nemá nějaký ten elektromobil jako by nebyl :-) Tak mi to připadá. A jak jsem již psal, jelikož BMW technologie má, tak zástavbové a konstrukční problémy nejsou nepřekonatelné z hlediska nákladů.
Svaté čoudící traktory. Novodobé Diesely se * do záhuby a je jen otázkou času kdy se pohřbí. Ve spojení s filtry pevných částic se jedná o nejmíň spolehlivé motory dneška. Poslední pořádné nafty byly s rotačním čerpadlem. A to že majitelé kašlali na údržbu hlavně že měli Chip mělo za následek černé oblaky dýmu :no:
jojo, Kia a luxus bude za chvilicku patrit k sobe asi tak, jako * na hrnec.
Je to uplne to same jako japonske motorky a cinske mobilni telefony.
Podivej se kde je Honda, Suzuki a kde je Jawa, nebo kde je Nokia a kde je Huawei.
Luxus a KIA k sobe patří asi jako hov*no do polívky. A s telefonama moc zkušenosti nemáš,.co. a.huaweo si viděl akorát na obrázku. Až budeš chtít megashit tak si kup huawei. A je jedno jakej.
Hele, npc, já jsem byl jeden z těch, kdo tě grilovali v tom "flejmu", jak píšeš. A pořád si za tím stojím. Ty jsi totiž nepsal o luxusních autech, ale o autech za 1,5 mega. A to je, panáčku, velký rozdíl. Do luxusních aut, jak nám správně říká dnešní článek, zákazníci opravdu naftu nechtějí. Ale u aut za 1,5 mega (což je nedbale vybavená vyšší střední) naopak diesely tvoří velkou část prodejů - a i když si asi budeš říkat, že všichni ti kupci jsou na rozdíl od tebe letadlo, věř mi, že ti lidé svůj důvod mají. Tak tady prosím ty vzpomínky nepřibarvuj, protože jsi mluvil o jiných autech a jiným stylem. P.S. Sám jsem naprosto benzínovej a jsem zvyklý mít i ve velkém SUV benzínový V8 a modlím se za to, aby RR u benzínu zůstal (a také Ferrari a další rozumné značky). Ale na rozdíl od mladistvých militantů tvého typu chápu, proč si člověk v Evropě vezme pětkové BMW v naftě. Osobně myslím, že povedený dieslový V6 se dá v podmínkách Evropy tolerovat (hlavně kvůli dojezdu).
tu rozmazávat diskuze dní minulých, ale já to říkal - jakmile nehrají peníze roli, diesel nikdo nechce. On sice točivý moment je zajímavý, ale u benzínových šestiválců a výš (dvojnásob pak u dvanáctiválců) už je to opravdu podřadný argument, protože i takto silný benzínový motor umí pěkně zatáhnout.
No, to je diskutabilní. Když má někdo peníze na S320 CDI, tak asi peníze nehrají roli, protože kdyby hrály, koupil by Superba. Osobně nechápu 7er, S a A8 v dehtu. Nebo aspoň, proč je jich tolik? Tyto auta v benzínu jako by neexistovaly.
No on je právě omyl, že by v cenové kategorii Mercedesu S nehrály roli peníze. Člověk, který si kupuje Sko bude chtít nejspíš s tímto autem jezdit tak maximálně 3 roky. Pokud je to bankéř nebo zkušený podnikatel, tak ví, že auto je hrozná investice a že v ČR se nejlépe prodávají diesely. Proto si koupí diesel a po 3 letech ho dobře prodá a jde si pro nový model (no u Mercedesu spíš až po 6 letech, ale řekněme pro faceliftovaný). Koupě silného benzínového motoru je v ČR super drahá, protože nejen, že ho draze koupíte, ale pak ho ještě levně prodáte, protože se dostanete do cenových relací, kde již zájemci o ojeté vozy spotřebu řeší a prodejcům pak silné benzíny stojí na place i rok. Nakonec tak se silnými benzíny končí akorát fotbalisté, hudebníci a kolotočáři, protože těm je to buď jedno, nebo si to neumí spočítat. Pak jsou tu ještě automobiloví nadšenci, ale ti musí mít opravdu hodně peněz, aby do toho šli.
Máš v mnohém určitě pravdu, jenomže lidi jsou různí. Všichni prvomajitelé ESklád mají peníze, to je jasné. Někdo si chce ale dopřát a jiný zas musí mít pocit, že někde ušetřil. Jak na palivu, tak na prodeji. Ale proč? Proč si na ty 3 roky nekoupím lepší auto, když na to mám? Proč dělat kompromis?
Hodně dělá okolí a v evropě už jinou alternativu než dehet většina lidí ani nezná, nepřipouští. Vyrostla tady jedna celá generace dieseldegenů.
V ČR to snad ještě jde, ale já bych benzínové auto na firmu nepřihlásil. Asi by ze mne stáhli kůži a pověsili mne před "finančák" jako výstrahu pro ostatní, kteří uvažují nad "neekologickým" služebákem. Člověka z těch ekologických daní přechází zrak.
Když se podívám okolo sebe, tak naftové bývají ve firmách, benzínové soukromě. Když vezmu například zmíněnou S-klasse, to jsou povětšinou 500, občas 63 AMG a hodně výjimečně 65 AMG. Trochu je to šetření vidět i tady - na prodejích 600. To jsou snad největší rarity. 63 AMG má podobnou cenu, podobný výkon, ale citelně menší spotřebu. Málokdo si připlatí za luxus v podobě dvanáctiválce.
K tomu ti něco řeknu (i když, jak opakuji, jsem sám ryze benzínovej). Díky své práci jsem mohl poznat řadu opravdu bohatých lidí. Část z nich opravdu nekouká na náklady (záleží na životní fázi a stylu, jakým nabyli peníze). Pak to musí být 7-10 aut včetně RR s řidičem. Ale druhá část (a možná i větší) jsou překvapivě dost velcí škrti. Obrátěj každou korunu ne dvakrát, ale třikrát - ostatně díky tomu těch korun taky mají víc. A ti s naprostým klidem koupí obyčejnou S-Klasse v dieselu, protože jim to šetření dělá radost. A to mluvím výhradně o Češích s čistým jměním přes 100 m. Je to typické chování self-mademana, který se ještě hlídá (několik let po exitu z firmy se to trochu mění).
ne že bych se zastával dieslů, ale asi bude kapánek rozdíl prodávat po pár letech benzinový RR s 20tis KM na tachu a stejně starou benzinovou A8 se 150tis na tachu ;-\
plus je potřeba se podívat, kam směřuje většina produkce RR. Ono i D3 nabízí velké benziny, ale jen pár se jich prodá v EU, většina jde mimo
protože začínali na olítaným Passatu a Oktávce popř. na nečem podobným novým a už v tom jeli. Ani je neapadlo zkusit benzín protože někdo říkal že to moc žere atd.
..tak panove, toto bola najkrajsia automobilova sprava z Europy po mnohych mesiacoch, ktora potesila ..velmi potesila :yes::-)
Neda sa nesuhlasit s myslenim zakaznikov a tiez skvelym pocitom zdvihnuteho prostrednika smerom do centrali v EU, kde sa rozhodli zmenit vnimanie motorizmu, a prikazovat co je a co nie je dobre oblasti paliv pre osobne vozidla v Europe !
Akoze by nie Benzin,praveze iba, ale iba R, alebo V12 v benzine (!) ..bolo to tak od zalozenia firmy, je to tradicia, status triedy a to co platilo a plati . Okrem toho koho zaujimaju poplatky a ine nezmyselne vyplodi v hlavach v centale EU... Bezte s tym do prd*le, bolo prave odoslane a oznamene...
bral bych to jako nejkrasnejsi zpravu....
kdyby ty rollsy nemeli v garazich presne ti sami lidi, kteri nam tu zmenu vnimani motorizmu z centraly EU diktuji :no::no::no::no::no:
NEmyslím že "typický majitel" ROLLSu a vysoký úředník EU jsou až TAK "shodné/se překrývající" entity..
..nicméně svět se MĚNí - a rozděluje se na ty co mají (třeba Rolls) a ostatní (pro ty tu jsou novinky typu Toledo/Rapid
čistě náhodou se pohybuji v prostředí úředníků EU, ok, ne těch nejvyšších, rozhodně nepočítej s RR, ale zase ta klasika jako a8, 7er atd, diplomati jezdí S classe, RR je vidět v Bruselu většinou v showroomu ;-)
je vidět, že dýzly jsou pro socky. To je furt, koukej jakou mám káru, ten zátah vocpodu, ale už se nikdo nechlubí tím, že má hluboko do kapsy. Když do tý kapsy holt mám hlouběji, tak si radši koupím auto o třídu níž, ale s kultivovaným motorem a nezasviňuící okolí hlukem, smradem, sazemi.
Proto taky skoro nikdo nemá na tý luxusní káře štítek.
On má totiž S-kládu, A8mu či 7ku ale že je to ten základní typ, tak tím už se chlubit nebude.
Pro neznalý je to pan podnikatel a úspěšnej borec s novu premiovkou,ale že je to ušmudlanej sazínek v základu to už ví jen kdo se víc vyzná.
No a kde ten štítek náhodou je tak je jednoduchý se přesvědčit.
Těžký omyl. Lidi, co nemají peníze na nové auto, nebo stěží dají peníze dohromady, si právě nekoupí diesel, protože je obvykle o 50 až 100 tisíc DRAŽŠÍ než všechny ty sociální benzíny 0,9 - 1,0 - 1,1 - 1,2 apod.
Dokonce i 1,1 CRDi Kia/Hyundai je v např. i20 o 90 tisíc dražší než základní benzín.
Škoda Fabia 1,2 TDI stojí 360 tisíc - to opravdu není auto pro socky.
Nene, hochu, socky kupují benzín. A ukecat to nemůžeš, protože fakta jsou fakta.
Pokud to tedy není o penězích, tak je to o demenci. A nebo alespoň o nezvládnutí matematiky. Pokud člověk není taxikář, tak se dýzl stěží málokomu vyplatí.
Aha, teda aj tí, čo kupujú RR - a ten je iba v benzíne - sú vlastne socky ??? 8-s >:D >:D
Bože nekecaj...
Problém je v tom, že si to ľudia nedokážu spočítať. Na pomerne malý ročný nájazd kilometrov si kúpia diesel a čudujú sa, že vlastne tak nejako nešetria, lebo prevádzkové náklady na diesel sú vždy vyššie ako na benzín.
Samozrejme na veľký ročný nájazd kilometrov je vhodný diesel. Ale koľko majiteľov dieselov - nie firemných - najazdí ročne 30000 a viac kilometrov, čo je hranica rentability kúpy diesela ??? Odhadujem to mimo firemných aut tak na 1 percento...
máš částečnou pravdu, ale jedno "percento" je asi málo. Jinak s tebou samozřejmě nelze nesouhlasit. Dá se samozřejmě každý den akorát diskutovat o absolutní rentabilitě ročních nájezdů (v tvém podání 30 000 km ročně) vzhledem k současným a okamžitým změnám cen paliv pro motorová vozidla. Jistě že také ve vztazích k okamžitým pořizovacím cenám těch možných auťáků. A to nechci raději ani zabředávat do problematiky různých výší cen, kvality a výdrží dieselů na trhu (myslím tím populartu určitých značek nebo modelů). Abych to trošku zjednodušil, mysleme si, že třeba jen žijeme v té naší umrda.né ČR. A ta zatím Evropou nehýbe. A světem už vůbec ne.
Takže to, co ti dnes nabídne trh a tobě se to zdá jako super volba k tvým potřebám, ještě neznamená, že budeš spokojený i třeba za půl roku. A auto, (nové zvlášť) si - jak ty rád říkáš - kupuje 99% na delší dobu, než je 6 měs.
Vím, že sem, tam, se objeví i nějaká skleníková květinka, (která, bohužel, už asi do tohoto světa moc nepatří) by se mohla bobouřit nad výrazem " umrda.ná". Ale, bohužel, já to tak cítím čím dál víc. Možná se raději ještě opravím na trvale, kontinuálně, sofistikovaně a programově řízeném připorozkrádaní ČR, za pomoci legální legislativy, vytvořené právě úctyhodnými, námi všemi, v nejlepší víře zvolenými, megazloději. ;-\
Sorry, tohle rozvášnění už k autům asi moc nepatří, ale po kořalce jsem si tentokrát výjimečně nemohl pomoci.
To jedno percento som myslel na súkromné vozidlá - nie firemné. Samozrejme môže to byť viac a strop 5 percent je už podľa mňa dosť smelý odhad.
Čo sa týka porovnávania renatbility kúpy diesla a benzínu bol pred pár rokmi veľmi pekne spracovaný v našom denníku Pravda, kde urobili porovnanie pre viac vozidiel - od Fábie po tuším Passat a napísali tam vlastne to, čo som vedel už dávno a čo vlastne tvrdia aj niektorí kolegovia z diskusií - ľudia si to nevedia prepočítať.
ČR ani SR Európou ani svetom NIKDY nepohnú a súhlasím, že sme si nemuseli dať všetko a bohužiaľ aj to čo bolo dobré rozkradnúť.
Ak však pozeráš na okolité štáty, tak niektorí majú tuším snáď okrem Nemecka vo vedení ešte väčšie "ESÁ" ako mame my a bude zaujímavé sledovať ako to celé dopadne...
Slovník nerieš, ja mám v súkromí slovník podstatne ostrejší a rád nazývam veci pravými názvami :-)
Konečně někdo snad normální. Alespoň podle mě. Jo, " Európa " na tom fakt není zas až o tolik moc líp než my (a asi ani i vy). Možná kromě výše hrubého národního ........ . A to je všechno.
Já bych ("celkově") SOUHLASila s těmi politiky, nicméně ROZDÍLy (vzniklé za ta desetiletí ekonomických pokusů zvaných socialismus) by tu přece jen BYLY. Krom zmíněného HDP i (při dnes víceméně STEJNÝCH cenách) PRŮMĚRNÝ příjem - ten německý je třeba 3.661 €
krásne povedanééé :-) to je pravda ... teraz som sa vozil ma Mazde 6 a Mazde 3 a obidve dymili ako stare parné vlaky idúce na spaľovanie uhlia ... >:-[]
až mi to prislo smiesne ked kamarat na M-6 pridal a zadymil obehujúceho >:D
Nechci vnucovat nikomu druh pohonu jeho auta. Jezdil jsem benzín, naftu, tykadlovitě i plyn a všechny alternativy mají svá pro i proti. Záleží na .....la la la la ...... miliónkrát omleto v diskuzích a nejen v nich.
Diskutabilní je samozřejmě snaha ušetřit nějaká % na palivu, když kupuji nové auto za x mega, které by nemělo být moje jediné auto a nebudu nucen s ním každý den jezdit do kolbenky ráno v pět 130 km tam a večer 130 km do pelechu. Já raději preferuji absolutní samet benzínového vekoobjemového mnohaválce, tedy, když na to doopravdy mám prachy. A ne, že se jen tak tvářím.
Návratnost úspory na palivu a dejme tomu lehce vyšší prodejnosti ojetiny u dieselu mnohdy nevyváží už tak strašný propad v ceně od nového auta, zvláště u aut vyšších tříd. Záměrně pomíjím otázku servisu a připojených dvouhmotých dpf egr vstřiko řepko problémů.
Ale jak říkám, když někdo touží např. po S klass se čtyřválcovým nebo lépe tříválcovým dieslem, je to každého volba. Když bude takových lidí dost, budou to třeba i vyrábět.
Já ale děkuji.
A absolutně chápu zákazníky, co naftu do RR nechtějí.
Mám tu možnosť vlastniť dve vozidlá. Prvá je Vectra o objemu 2,2L Diesel s chip tuningom upravená na 200 koní. Nie žiadny dym z nej nejde. To druhé je Insignia OPC V6 2,8L 325 koní. Jazdím stýmito autami deň čo deň, 7 dni v týždni... 50km z domu do roboty a späť (+ vybavovanie)... Myslíte si že v tých autách je rozdiel ? Insigniu som si doprial pred rokom no Vectru mám už vyše 5 rokov. Ak mám pravdu povedať na to aby som si zajazdil využijem výkon Insignie na to aby som šoféroval využijem Vectru. Možno sa to zdá zvláštne no nejazdím na spotrebu. Obe autá mám nad 9L spotrebu... Užívam si či už s naftou alebo benzínom. Preto si nemôžem pomôcť prečo v tom robíte také rozdiely? :-):-)
Věřím ti, dokonce si i jako odpustím otázku, proč zrovna dva Opely ? (Jako kdybych nic nenapsal :-) )
Několikrát jsem se pokoušel - někdy dokonce i přes své přesvědčení - naznačit, že každý uživatel může mít různé priority výběru auta. Dokonce i v průběhu času. Ne. Nejde to.
Nejlepší je ..................... diesel, benzín, LPG, CNG, D3, frantík, íčko, dachna - tedy Rumun, pro patrioty Škoda i když patří také do D3, turbo, kompresor, atmosféra, 2B, 2R, 3R, 4B, 4R, 4V, 5R, 6B, 6R, 6V, 8V, V10, V12, W12, WA2, k tomu i +E. Snad je to všechno.
Ty evidentně opluješ, já od Citroëna 11 BL,....x...........x.........x......x...… Fiat 500..........x.............x.......F131 Mirafiori........x...........x........Fi… turbo (jistě benzín)....… Sierra Cosworth Executive (oba Fordy poslední káry bez kat a jely, že se mi tehdy fakt zdálo vo čertech) ...........x..............x....… kolik ještě x ? Teď, na stará kolena, mám rád V8. Nemám zas až tolik prachů, takže raději atmosféra a benzín, podvozek mi stačí a 333 koní taky. :yes::yes:
Opel je v našej rodine špecialita. Dlhé roky sme hľadali niečo čo nám sadne. Bolo to rôzne... Favorit, Felicia, Fabia, Cordoba, Golf, 407 Peugeot, Nissan Qashqai až po Opel... Prvá bola spomínaná Vectra pak Astra, Insignia a teď onedlho pribudne i nová Corsa... Ak mám pravdu povedať zvykly sme si na Opel aj sme spoznali rôznych ludí od mechanikov a tak. To je dôvod prečo nás táto značka drží a i keď nie som, nie sme nároční zákazníci, sme s touto značkou spokojní :-) ako rodina. Osobne som si obľúbil blesk v logu :-) a mimo môjho sna (GT-R) je to moja asi obľúbená značka.
Zcela chápu. Jsi prostě paciet. A to myslím v dobrém slova smyslu. Jistá míra nadšení a snad i lásky, byť ne třeba vždy pro optimální řešení, dělá život barevný a krásný.
Jinak by celá Európa jezdila v nažloutlých koncernových benínovodieselovoelektrickovodíkových bezpohlavních hybridech, proti nimž by byl Nissan Leaf nedostižnou královnou krásy. >:D >:D
A hodně štěstí, stém pertinaxom. :-)
Edit: teď si uvědomuji, že jsem dokonce Opela měl krátce také. Poslední Omegu 2.0i. Krasavce od kámoše, za cenu, že jako skoro zadarmo, no asi jako prodej na teď za hotové v bazarech. Krátce nato nešlo odolat prodeji, zvláště, když jsem měl tehdy 2 slušné káry.
dehet je specialitou evropských fleetů-a je to pochopitelné protože s vysokým ročním nájezdem(u fleetu a taxi naprosto obvyklé) se ten diesel vyplatí a navíc pozdější prodej bude zřejmě výhodnější. Když zabrousíme do sféry fyzických osob rázem se to přelije zpět k benzínu-FO si diesely kupují maximálně tak jako ojetinu a často ani netuší jakou dělají chybu: nejvíce FO aut se u nás prodá v segmentu B a C a s motory od 1.2-1.6 a vše v benzínu. A přibližně takto to vypadá v celé evropě akorát s mírnou obměnou značek.
Stačí vyjet jen mírně za hranice evropy: klasickým příkladem je blízký východ, kde jsou ceny pohonných hmot mizivé v porovnání s tuzemskem-tam nikdo slovo nafta nezná-v těchto zemích jezdí na naftu skutečně jen trucky, vany(busy tam nemaj), kamna a zemědělská technika, zajímavým případem je Libanon kde je provoz dieselových osobních vozů zakázán(proč to nevím) ale stejně to tam nikomu nechybí protože diesel by si tam stejně nikdo nekoupil
z toho nám vychází že diesel se usadil v zemích kde je cena pohonných hmot skutečně abnormálně vysoká(Evropa) jenže dnes kdy už jsou ceny pohonných hmot víceméně stejné a že benzínový motor už dokáže být aj úsporný tak už to pro většinu FO ztrácí v běžném autě smysl a ti co to kupují tak už víceméně ze setrvačnosti a nebo si prostě na ježdění s dieselem zvykli...
Rolls-Royce má pravděpodobně nejkonzervativnější zákazníky, že všech světových automobilek. Musím dát jedničku BMW, že nakopl vývoj v RR dalším pozitivním směrem. Poslední modely jsou úžasné. Mě se líbí čím dál více. Třeba má na to vliv, že stárnu. :-)