ale tentokrát s udělením ceny Actrosu nesouhlasím. Nejenže nový Actros nepředstavuje posun designu NA vpřed, ale navíc znamená další odklad opravdu potřebné změny konstrukce kabiny s významným posílením pasivní bezpečnosti. Projektů takových konstrukcí bylo prezentováno hlavně na přelomu 80/90 let několik (především Scania), ale do série se nic z toho nedostalo. Výrobci stále více spoléhají na elektronické pomocníky, ale když dojde k havárii, následky jsou stále strašné. Pozor, nejen pro řidiče NA, ale také pro s nimi kolidujícími menší vozy. A to samé platí i pro autobusy.
Zjednodušeně: Actros je oceněn Red Dot nikoliv za progres, nýbrž za nepříliš významnou (a značně diskutabilní) změnu "tváře".
Co mě irituje? Namísto hladkých rozměrných ploch s aerodinamicky příznivými tvary prezentuje nový Actros celkový chaos tvarů, neuspořádanost a rozbití ploch do nesladěných prvků, po vylepšení aerodinamiky ani stopa...
Jestli to nebude tím, že "aerodinamiku" v aerodynamickém tunelu nikdo nezkoumal tři tečky Mne zase irituje ignorování pasivní bezpečnosti u letadel. To je jenom starost o to aby nespadlo, ale když už spadne, tak se rozmlátí na kusy a následky jsou většinou strašné.