Po první fotografii nové Mazdy 6 kombi uvolnila japonská automobilka téměř čtvrt hodiny dlouhé video ze slavnostního ceremoniálu k zahájení její výroby.
Je divné, že blinkry vpředu i vzadu jsou stále se žárovkami, čekal bych u takové novinky LED blinkry, které měl třeba Passat už hodně dávno. Taky možná bude tato mazda trpět nectností mnoha nových aut - když svítí světla za slunečného dne, přední blinkry nejsou prakticky vidět, protože záře denního svícení je překryje. Dobře to řeší Audi - kde bliká blinkr, tam denní svícení pohasne. Uvidíme v sérii.
To auto se mi na fotkách v galerii líbílo mnohem víc. Na tom videu vypadá naopak dost tuctově, i když je tam zrovna dost málo světla. Ale věřím, že auto bude v reálu působit aspoň z poloviny tak dobře, jako v nedávné galerii. Jinak samotné video se mi nepodařilo protrpět až do konce, mávání "papalášů" z vozu kýčovitě "ozdobeného" vánočními řetězy a dlouhé proslovy připomínají spíš praktiky politiků v Severní Korei, nebo časy místních prvomájových průvodů apod., prostě nechápu proč Mazda uvolnila zrovna tohle "privátně-firemní" a velmi zdlouhavé, o autě v podstatě nic neříkající, video.
Zapni si k videu cz titulky a zjistíš, že to jsou, i přes kostrbatý překlad, úplný padesátý léta. Myslím jako formou, ne obsahem.
Šestka se mi celkem líbí, není to sice můj šálek kávy, ale Mazda má teď nejlíbivější Asijský design.
Díky za info, ale v tom případě si titulky raději ani nebudu zapínat a vůbec raději počkám na živé setkání s vozem, které mě snad (po slibné galerii) nezklame.
No já nevím zda zrovna LED blinkry jsou výhoda, spíše naopak, což ostatně Passat dost dobře dokazuje. Z přímého pohledu je to více než OK, ale čím šikměji to člověk vidí, tím je viditelnost blinkru slabší.
..suhlas, myslim, ze je to nevhodne. Chcem sa pozriet na vysledok prace a pokec vedenia, ma v tejto chvili velmi neinteresuje ;-\
K autu : ..ako celok, posobi karoseria dynamicky, pekna praca :-)
Zaraza ma trochu velmi ¨plastovy gril¨ ..., k osvetleniu s tazko vyjadrit ..., vyfukove zvody mali by urcite ineho tvaru, ich zakoncenie tam celkom nesedi...
Chcelo by to viac svetla a bez tych vianocnych ozdob ;-)
Souhlas.
Jeden celkem tuší, že z našeho evropského pohledu je asijský přístup, diplomaticky řečeno, hodně zvláštní, ale když to vidí/slyší tak je stejně perplex.
Ano, osobně mám také pochopení/uznání spíš pro některé jejich produkty, než pro jejich samotnou mentalitu..., přesto, že obojí spolu do jisté míry souvisí.
I pokud jde o tu mentalitu. Určité vlastnosti jejich společnosti můžeme závidět. Zajímá mne, jak se bude vyvíjet v příštích desetiletích, jestli se víc nesrovnají s USA/ Evropou.
ale ako lekcia japonciny pre pokrocilych to ujde :yes:
inak mam pocit ze nazivo to nebude ziadne superdielo.... klasicka mazda.... prezvejkana , spredu vyzera stale akosi rovnako ako ine mazdy.... nejeako ma ta mazda nechava chladnym pritom japoncov mam rad... neviem no..... mne to nepride nejake superauto..... bude to klasicka mazdicka.... trosku natiahnuta prezvejkana .... spredu nic nove.... zozadu ziadna extratrieda... zboku tiez.... normalne auto ;-)
realna fotka uz zrazu nie je taka cool a emotivna ako fotky studie:
[odkaz]
relativne nuda co? ta maska chladica ma teda skutocne neuchvatila, rovnaku maju aj 10 rokov stare ine mazdy, som zvedavy na motory a interier... nejaky dovod na jasanie nevidim... P508 sa mi paci ovela viac ako tento japonec a ten je na svete uz nejaky ten piatok....
emocie opadli.... ano ... klasicka mazda je tu.... nic svetoborneee , boom skonci a bude to opat nuda po nejakych mesiacoch....
Každému je někde, co tě uchvátilo na masce chladiče nebo ne, hodnotíš pořád jen vzhled, porovnáváš rozvory atd., Lamborghini odsuzuješ, protože výjimečně některé shoří. Automobilky zaměstnávají kvalitní a vzdělané lidi, když si takový odborník na design, tak běž a domluv si schůzku s Panem Kabaňem, jestli ti to jméno něco říká, předpokládám, že nic.
Konkurenti Mazdy majú jediné šťastie - že Mazda (zatiaľ) nevyrába v Európe, a preto si nemôže dovoliť agresívnu cenovú stratégiu. Inak neviem-neviem.
Niektoré automobilky majú super techniku a jazdné vlastnosti,iné pekný dizajn, ďalšie zase zaujímavé ceny. Ale asi nikto v súčasnosti neponúka taký zaujímavý mix dizajnu, kvality, jazdných vlastností a ceny ako práve Mazda - minimálne v strednej triede.
A je to asi jediný z konkurentov, ktorý si do rodného listu môžu napísať Made in Japan.
Na druhej strane to Made in Japan ma aj vyhody...Japonske auta vyrobene v EU ci na blizkom vychode postradaju tu japonsku kvalitu,osobne som sa s tym stretol u Avensisu a Civicu a vzdy tam niečo proste nasralo...
Já nevím, kdes přišel na to, že iggy11 mluvil o absolutní spolehlivosti. Když někdo řekne, že je to spolehlivější, neznamená to, že je to 100% spolehlivé. Kde to tam čteš? Je známý fakt, že japonská auta vyráběná v Evropě mají často nižší spolehlivost než japonská auta vyráběná v Japonsku. Např. Primery v sedanu (vyráběné v Japonsku) bývaly často o něco spolehlivější než liftbacky (vyráběné v Evropě).
Asi takhle:je jedno,kde se co vyrábí. M6 má fantastické jízdní vlastnosti,s předním pohonem určitě vede.Do letoška jsem měl 1.generaci,poslední várku z 2007.Skvělé brzdy,řízení,slušná ergonomie.Design se mi hodně líbil a je fajn,že 3.generace vypadá opět jako M6.Ale zase to není takový odvaz,jak majitelé mazd píší.Aerodyn.hluk nad 120,hluk od kol,v dešti od zadních podběhů,hluk motoru(měl jsem naftu) také "solidní",tvrdě klapavý.Kvalita auta je otázka.Interiér obstojně povrzával,zejména v zimě,řemeslnné zpracování bylo někde na úrovni O1.Nic moc....Pominu nedořešenou konstr.DPF u 1.generace,druhá je údajně v tomto směru lepší,ale trošku problémy má rovněž a mazďáci na klubu řeší.Roste hladina v klikovce,stéká tam nafta z regenerace DPF,a to docela slušým tempem,asi 750g po 7-8tkm.Dvakrát jsem ji při minus 13C nenastartoval,nafta Verva i aditivum.Zamrzal pal.filtr,je před pravým oknem,těsně pod kapotou.Jiná auta v rodině se stejnou naftou to nikdy neudělala,tankováno u stejných a prověřených čerpaček,dokonce v jeden den.Tak šla okamžitě z domu,pro rypáky info:auto velmi pečlivě a vzorně servisováno.Osobně mne zklamala a raději jsem nečekal na 3.generaci s určitě skvělým benzínem a věřím,že s famózními jízdními vlastnostmi.Ztráta důvěry se tomu říká.Snad se japonci z předešlých generací poučili,viz koroze 1.generace.Uvidíme.Shrnuto: auto jako každé jiné,design 3.gen určitě nádhera(ale to byla ve své době i 1.generace),zbytek se uvidí.Po FL by se možná dala risknout... ;-\
..povedal by som, ze to co sa ti prihodilo, sa stalo viacerim majitelom vznetovych motorov, bez ohladu na znacku :-! Standartna nafta kristalizuje uz okolo -8C, ..preto je nutne aby sa predava z primesami, a aj tak to nie je ono. Pomoze len teplo.
Vznetove motory poslednych 10-12.rokov su velmi narocne na kvalitu nafty, a aj preto je nutne, aby sa predislo tomu co si pisal ... Riesenie je velmi jednoduche, bud je temperovana garaz, garazove statie, alebo nezavisle kurenie, ..ktore udrzi nie len blok.motora (motor.priestor) ale aj interier v prijatelnych teplotach . Napr. v Nemecku , aj ked maju podstatne lepsiu naftu, ma velke mnozstvo hl.vznetovych motorov pridavne kurenie ;-) (inak vybava vhodna pre kazde auto)
Keby si ho ty vo svojej M6 mal, ako i vela inych ludi vo svojich autach , nikdy by se taketo nezmyselne problemi neriesili ...
A jak víte, že tam bufík nebyl? Já bych řekl, že ano, a jak už 6B6 psal, na servise a údržbě se nešetřilo ;) .. Problém je s DPF, které se honem honem začaly montovat do aut. Podle studie DPF po 80 tkm místo až 3 kg sazí o velikosti 50 um vypustí ani ne 100 g, ale to by musel také správně fungovat a být konstrukčně dobře umístěn, aby vypaloval a nenutil uživatele jezdit 20 km pro vypálení sazí.
..pretoze p.6B6 napsal, ze mu zamrzal pal.filter, co ako uznate nie je mozne pri chode motora, resp. ..do -30C, nad tuto hodnotu moze prichdzat zamrzaniu i pri nastartovanom motore, zvlast vznetovom.
DPF je jedna velka tragedia, ale majitel urcite vedel, ze co je s tym spojene, jedine ,ze by mal nestastie na neprofesionalne predajcu... Problemi s DPF ma naozaj vela automobiliek, a moderne vznetove motory ak maju plnit co od nich chccu v EU ..musia tento diel vo vyfukovom systeme mat ... Takze, Sorry - alebo tankujem Super, alebo diesel, ale potom nenariekat, a dat tomu co technika potrebuje mat, aby mohla fungovat...
Ze komorkovy diesel jede aj na rastliny olej je vec minulosti, moderne vznetove motory to nie len nedokazu, ale aj v nafte si dokazu vyberat ;-)
Rada s vytápěnou garáží byla myšlena vážně?Nemyslím,že auto je konstruováno na pobyt v garáži,ale venku.A co takhle hory a zima?Také do garáže?Nechme toho.Ve stejný den,kdy mi zamrzl při minus13C nový pal.fitr v M6 (po servisu měl 1000 km!!!) druhé auto v rodině tankovalo tentýž den stejnou naftu,popojelo na druhý konec republiky a při minus18C naskočilo po jednom žhavení.Takže je to konstrukcí,obě byla v perf.stavu.Děkuji za radu s příd.topením,bylo tam přímo z výroby, věta o šetření je irelevantní,že? Auto bez příd.topení nastartovalo při nižší teplotě,je to konstr. pal.systému.Řešením je elektricky vyhřívaný pal.filtr,např.Levné a spolehlivé.Většina aut není vyhřívaná příd.topením.
..tak to brrr pane ! ..tvrdite, ze auto malo pridavne kurenie, vy ste ho aj pouzil a aj napriek tomu, Vam zamrzol pal.filter pri -13C ...!??, i napriek pouzitu aditiva v nafte... Prepacte, ale to Vam neverim !!! ..v mojej E-classe(bezin) aj v G-classe(nafta) mam nezavisle kurenia a zijem v Scandinavii, .. so zimou som kamos pol roka z roka a s autami jazdim v zime i pri -36C a polmetrovych zavejoch ... Ani jediny raz som nemal podobny problem, ..a ze par mojich kolegov ma 6.ku od mazdy tiez .. ;-)
Preco si myslite, ze som to nemyslel vazne ? ..fakt, ze vozidla su konstruovane na pobyt v exterieri, nic nemeni na fakte, ze pocasie a cinnost cloveka( solenie, kamienky,atd) ma priamy vplyv na zivotnost, ktoru si zacnete cennit po uplinuti zaruk vyrobcu. Ci mi chcete povedat, ze vozidlo parkovane podla Vas v exterieri bude v takom istom technickom a estetickom stave ako to, co stalo v temperovanom a vetranom priestore celu svoju zivotnost ? ..zza predpokladu rovnakej servisnej starostlivosti, o zimnom obdobi ani nehovoriac ...
Okrem toho si uvedomte, ze Vami udavanu poruchu, nezapricinilo auto, ale pocasie a kvapaliny vo vozidle, a to nie je to iste !
Myslim, ze na to aby ste mohli porovnavat dve vozidla, museli by byt v identickych podmienkach, a to urcite neboli uz podla toho co tvrdite, a tiez podla toho ...,ze argumentacia nejak viazne ...
Vedcsina aut predanich so vznetovym motorom, sa v Nemecku, ale i v inych krajinch ..predava s vedcsinim percentom instalacii nezavisleho kurenia, ako je tomu pri motorch zazihovych ... U mna povinna vybava v kazdom aute, okrem mojeho veterana ... Jo a este nieco, prave preto, ze sa k autu staviate, ako pisete, zi to nezavisle kurenie naozaj nechajte nainstalovat (!) ..a mozete chodit na hory a kade chcete ..vzdy budete ma cisle skla, pohodu v interieri, a auto vzdy najdete, lebo sneh, ano mraz nemaju sancu ... :-!
Ja mám rovnakú šestku ako ty, len 2006, a v podstate som mal s autom úplne iné problémy. Na to, že sa jedná o 1.generáciu DPF filtra, funguje celkom obstojne. Tvoj problém mohol byť spôsobený aj tým, že ti možno v servise neaktualizovali softvér pre regeneráciu filtra. Pôvodne,keď sa motor vypol, regenerácia sa začala vždy od začiatku, po aktualizácii softvéru (autorizované servisy to mali robiť bezplatne a automaticky počas servisnej prehliadky) už regenerácia po zapnutí motora pokračovala tam, kde pri vypnutí motora skončila.
Olej som nedolieval ani raz a hladina oleja ani počas jediného servisného intervalu nevystúpila nad kritickú hranicu (u áut s DPF filtrom hladina oleja neklesá, ale stúpa kvôli sadziam v oleji.)
Za 70.000 kilometrov som ani raz nezaznamenal vŕzganie - možno si mal búranú šestku, ktorú niekto zle poskladal. Nafta mi nezamrzla ani raz, a to ani pri najväčších mrazoch - a to nikdy žiadne aditívum nedávam a bežne sú u nás mrazy aj -20. Asi si nemal najvhodnejšiu naftu.
Čo mne odišlo (medzi 80.000 a 150.000 km), bolo hliníková trubka na klimatizácii za 150 €, a olejové čerpadlo. Staršie som kúpil za 200 €. Pravdou ale je, že je servisované len v Mazde, a mám k nim plnú dôveru - počas výmeny oleja alebo opravy môžem byť pri aute.
Baterka má 6 rokov a funguje ok. Len v zime pri silných mrazoch, keď sa s autom dlhšie nejazdí, auto štartuje trochu ťažšie, ale na prvý krát.
Hladina oleje s DPF nestoupá kvůli obsahu sazí, ale kvůli obsahu nafty v oleji. Kvůli regeneraci vstřikovač v sekundárním dovstřiku podá vyšší dávku, aby se ještě více zvýšila teplota.
1.psal jsem,že hladina v klikovce rostla,roste díky těžkým frakcím nespálené nafty a dostanou se tam vždy,pokud je konstr.DPF řešena takto debilně,lehké frakce se odpaří,regenerace jsem nikdy neukončil,ale doběhly
2.skládaná auta nekupuji,zatím jsem vystřídal asi 15 aut a kam mi sahá paměť,vždy je to funglovka,zadané do výroby,ale souhlas,že to někdo v továrně nepřesně poskládal
3.SW-zase to nepřeceňuj.V 2009 nahrávali grátis a iniciativně nový SW,bylo to údajně skrz DPF,který se do té doby regeneroval po asi 220-240 km(skutečnost byla,že měnili SW skrz snížení otáček turbodmýchadla-toči 130tis-některá se trhala-plášť nebo lopatky,na DPF to jen svedli,aby nebyli za pitomce).Po nahrátí nového SW nejprve rege.po 50km,pak 100,dlouho po 120 km a po asi 7 tkm se ustálilo na přesných 150km,ať bylo léto,zima,dálnice,***čky,vždy 20 km vypalování,spotřeba 12 l a pak zase šup dolů,proto byla průměrná 7,5 l.Dokonce jsem DPF vyndal,jiný SW,auto jelo lépe,emise hluboko v normě,spotřeba 6.4...i tak šlo do světa.
Řešením je dobrý benzín,ten mazda snad konečně má.
Moje skúsenosti s DPF filtrom sú podobné - regenerácia každých 150 km v dĺžke cca 15-20 km (podľa rýchlosti), zaujímavé že v zime sa interval vždy predĺži na cca 180-190 km. Po celých 70.000 km si zapisujem KAŽDÝ bloček, takže viem, aká je dlhodobá spotreba - pohybuje sa medzi 6,6 a 6,7 km. 40% jazdím po diaľnici (tempomat - 140-ka), zvyšok väčšinou mesto a občas medzimesto. Na 7,5 sa dostanem len, ak celú nádrž miniem jazdami po meste.
Bez DPF filtra by som jazdil tak za 5,5, max. 6 litrov. Niekde na Morave je firma, ktorá vie vyhodiť DPF a preprogramovať riadiacu jednotku, a bez problémov sa zmestí do emisných limitov. Ja som pred 2 rokmi prešiel emisnou kontrolou počas regenerácie DPF :-) . Technik stále nemohol namerať správne hodnoty, a tak dovtedy skúšal a škúšal, až ich nameral. Až potom ma napadlo, že asi prebiehala regenerácia DPF.
A k tomu preprogramovaniu jednotky - ja som si auto doviezol z Nemecka, keď malo 80.000 km, a už malo zmenený software. Úprava spočíva v tom, že aj keď sa jazdí len na krátke trasy po meste, regenerácia môže prebehnúť. Pôvodne bol softvér nastavený tak, že keď regenerácia neprebehla do konca, pri naštartovaní motora sa začala vždy od začiatku. Takže pri jazdách do 20 km sa regenerácia nikdy neskončila, čo sa samozrejme prejavilo na spotrebe, ale viedlo to aj k poškodeniu samotného filtra.
Auto s DPF nie je vhodné do mesta - primárne je určené na diaľnice. Pokiaľ niekto s takýmto autom jazdí len po meste, má zarobené na problémy. Ale napriek tomu, že moja Mazda pôvodne behala po Berlíne, s DPF-kom je to zatiaľ ok. klop klop klop.
..jasne, sak mestke okruhy v D su neporovnatelne dlhsie ako 20km ;-) ..Ked sa pozries na obchvat napr. v BA tak to aby si si, robil kazdy ten Tour de Pressburg :-! Praha je na tom ovela lepsie z tohoto pohladu...
solidní jedničce a lístečkově obloučkovém dvojkovém kýči přichází velmi solidní design trojky. Zjednodušení detatilů oproti konceptu jistě trochu ubere na výsledném dojmu, to je obvyklé, ale jisté je, že s novou šestkou přichází do Evropy auto s designem, který mezi asijskými výrobci jednoznačně dominuje svou vstřícností evropskému vkusu. :yes:
otázkou je proč ten design zjednodušovali, když z něho bylo obrovské množství lidí nadšeno??? Že by to zvýšilo cenu nebo kvůli bezpečnosti(třeba chodců, ...) nebo něco jiného?
PS: snad mazda ještě před tou ruskou premiérou odhalí interiér!