Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To trvalo
autickar
| 7. 8. 2012 10:05
Že to aj Spykera napadlo žalovať GM.
Avatar - Aladeen
To trvalo
Aladeen
| 7. 8. 2012 10:35
Poslednou dobou robí Gm samé hlúposti a ruší známe značky s kusom histórie , len preto lebo sa im nechce pomáhať
Avatar - WinDiesel
To trvalo
WinDiesel
| 7. 8. 2012 11:01
Je to trochu jinak. Před 5 lety vytáhl 3 miliardy USD z GM Fiat, tak si Spyker řekl, proč to nezkusit?
Jenže Fiat měl smlouvu a GM se chtělo vykoupit. Spyker nemá nic moc. Koupili to za míň než o co se teď chtějí soudit .....
Uvidíme.
To trvalo
chrudoš
| 7. 8. 2012 11:49
Presne tak, ta nemoznost prodeje dalsi strane byla urcite zakotvena uz ve smlouve o prodeji do rukou Spykeru, museli vedet do ceho jdou, meli akorat velke oci, tak si to chteji nekde kompenzovat.

Onehda jsem videl jednu novou 9-5, jo to bude sberatelska bomba za par let, kor kdyz je tak krasna, skoda ji a vsech saabu...
Avatar - EauRouge
To trvalo
EauRouge
| 7. 8. 2012 15:18
Máte pravdu, je známo, že GM mělo ve smlouvě dáno že v případě dalšího prodeje SAABu má právo blokovat prodej pokud se jim nebude zdát jak nabídka nebo případný zájemce. Proto mohlo GM blokovat Spykeru jeho prodej. Teď jde o to zda vše bylo fér a v rámci smluv, to ale rozhodne soud.
Je jasné, že Spyker cítí křivdu za případný ušlý zisk, ale na druhou stranu GM nedávno poskytlo licenci jedné švédsko-japonské společnosti na výrobu elektrických aut, tak to asi nejsou uplní zlouni co by chtělinza každou cenu zničit SAAB.
No uvidíme...
PS: Velká škoda SAABu, nová 9-5 je/byla opravdu krásné auto
To trvalo
chrudoš
| 7. 8. 2012 16:14
No ale pokud by tato klauzule byla nezakonna, tak na to mel spyker prijit. Nicmene toto je podle me normalni obdoba konkurenci dolozky, nic nelegalniho na tom byt nemuze, Spyker se snazi ale asi jim to nevyjde. No ale nechame se prekvapit
Avatar - EauRouge
To trvalo
EauRouge
| 7. 8. 2012 18:56
Tato klauzule není nic neobvyklého a ani nezákoného(tudíž na to Spyker bezproblému kývnul), jde o to, že i toto má svá omezení. Například jak velký podíl může Spyker prodat bez souhlasu GM - o tom asi bude i tento spor. Ale tyto smlouvy jsou tak složité, že to může úplně cokoliv.
Hlavně ať to dopadne dobře pro to co zbylo ze SAABu
Avatar - Barrichello
To trvalo
Barrichello
| 7. 8. 2012 11:49
Taky nic nedostanou, to je jen plácnutí do vody..
Avatar - Norge
Saab
Norge
| 7. 8. 2012 13:20
..k tomu sa tazko vyjadrit, z pohladu zmluv, nepoznam ich.

Poznam, ale par ludi co pracovali v Saab-e a teraz upravuju a ladia motory... a suhlas s nimi :yes:

Po vstupe GM do Saabu, zacal sa pisat jeho koniec :-( Vykradli Saab, a potom ho zahodili..., to im nebude zabudnute (!), ani historicky, ani ludsky.
Myslim, ze, v ere samostatnosti ponukali vzdy zaujimavu alternativu, v dobrej kvalite, dokazali by tvorivy ( bez,pasy, deformacne zony v 70.rokoch, turbo-motory a ine), a mali svoj vlasny design styl od vzniku automobilky. Letecke geny tomu davali iba korunku, ..skoda ;-\
Saab
kuko
| 7. 8. 2012 13:44
letecké gény sú len klišé, na reálne produkciu to malo minimálny vplyv. ale pekné klišé, to uznávam ;-)

GM - jeho posobenie v Saabe vobec nie je také čierno-biele ako to na prvý pohlad vyzerá. Ano, možeme mu vyčítať absenciu jasného smerovania a vízie že čo vlastne zo Saabu chce urobiť, ale že ho len vykradli a zahodili, to snáď nie. Áno, vzali si know how pre svoje dalšie značky, však za to aj zaplatili a kúpili akcie Saabu, tak to je to snáď ok, na druhú stranu zabezpečili aj techniku akú Saab dovtedy nemal - diesle napr.
Faktom je, že Saab bol dlhodobo (tuším od konca 80tých rokov) v strate a bez GM by zbankrotoval už možno v polovici 90tých rokov....
Avatar - Norge
Saab
Norge
| 7. 8. 2012 15:41
..moc priamociare , ci ?! :-!

Hovoris o vznetovych motorch ako 3L-ter od Isuzu, ci 1.9TTID ?? ..to nemyslis vazne u Saab-u.

Malo seriova automobilka akou Saab bol, nikdy nemohla byt ako Opel, a GM to nechel pochopit. Na velkost fabriky, dali motoristickemu svetu celkom dost, od znamych bez.pasov, po bezpecnostne vyplne dvery a stlpikov, deformacnych naraznikov, fantastickych benzinovych turbomotorov a modelov Aero az po kvalitativne vynikajuce auta v dobe, ked mi sme jazdili na S 120 L s 33kw ...v Tatrach varili parky v expaznych nadobkach a kazdych 100.tis. km robili Go s vybrusmi od A do C ... tak v tedy robil Saab auta ktore vydrzali v testoch stvrt miliona km, ...a neskor sa ukazalo, ze motory dokazu pri pravidelnej udrzbe dojnasobok, pretoze boli predimenzovane ... vtedy jazdil v klidku a pohodli 200km/h a ich motory fukali poctive turba ... atd, atd ...

Po prichode GM prisiel 9-5 a 9-3 ..na podvozkoch Opel s technikou Opel ..a Saab zacal ist do ...vieme kam. Ten slavny motorovy blok, bol osekany tak..ze sa ohybali ulozenia kl.skrine a samotnej steny bloku motora ...aj to je GM v Saab-e ... Este,ze sa podarilo zachranit aspon muzeum..., pre dalsie generacie.
Saab
kuko
| 7. 8. 2012 15:57
tak náhodou 1.9TiD je velmi slušný motor, trojliter od Isuzu je tragédia, a starší motor od Opla tiež nebol žiadny zázrak, každopádne v dobe nástupu masívnej dieslovej éry v EU Saab nemal vlastnú kapacitu na vývoj akéhokolvek vlastného dieslu.

predimenzované v 80tých rokoch bolo takmer všetko - Mercedesy, Bavoráky, Volvá. Na tých autách, ak to nezmrvili konštruktéri hneď na začiatku, sa prakticky nemalo čo pokaziť. Samozrejme, Saab má na svojom konte peknú zbierku technických fičúr ktoré zaviedol do výroby, faktom však je, že malá automobilka s ročnou produkciou okolo 100tis áut nemala v dobe vstupu GM šancu sama prežiť, a dnes je to ešte ťažšie.

Podvozky od Opla boli dosledkom šetrenia, každopádne ich v Saabe značne upravili, a s povodnými sú zhodné zhruba len z 30% percent.

A s tým osekaným motorovým blokom to zďaleka nie je také jednoznačné - nedávno som na nejakých saabovských stránkách čítal zaujímavý článok, ktorý naopak "vinu" za toto fópá presúvalo na vývojárov v Saabe bez pričinenia GM. Takže opať to nebude také čierno/biele.

Osobne si myslím, že najvačší problém GM, keď odhliadneme od jasnej vízie čo má Saab predstavovať, bol odklad uvedenia novej generácie 9-5. GM vtedy proste nemalo love, takže keď sa nová 9-5 objavila, bola už fakticky 4 roky stará, potom ešte z "politických" dovodov dostala prednosť Insignia, nezvládli marketing, takže miesto aby Insignia bola prezentovaná ako lacnejšia verzia 9-5 sa to otočilo presne naopak....
No a k tomu nepochytenie trendu SUV, menších tried a pod.
Avatar - Norge
Saab
Norge
| 7. 8. 2012 16:15
..pozri na toto, kolko ludi sa este pamata ??

inak do dnes neprekonane !!!! ..toto bol Saab, ako si ho pamataju mnohi v Scandinavii

odkaz : [odkaz]

Avatar - petrumr
Saab
petrumr
| 7. 8. 2012 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Saab
kuko
| 8. 8. 2012 08:55
neměl bys možná reagovat na témata, o kterých toho evidentně moc nevíš

Saab 9000/Fiat Croma/Lancia Thema/Alfa 164 začal jako společný vývoj (podvozek), ale v druhé polovině se nakonec nepohodli a dovyvíjeli si to každý sám.

A nevím o kterém motoru píšeš, protože právě v této době (80tá léta) vyvinul Saab většinu svých legendárních a nadprůměrně spolehlivých motorů
Avatar - Norge
Saab
Norge
| 8. 8. 2012 21:23
.. :yes:
Avatar - Norge
Saab
Norge
| 7. 8. 2012 16:31
..predimenzovane bolo, to je pravda, lebo utrzit hanbu nechcel nikto ... , na rozdiel od dnesnich dni, Volvo aj MB suhlas, ich modely s tych cias jazdia do dnes ...a este dlho budu, u BMW to take jednoznacne nebolo ...okrem modelov M, skutocnu kvalitu mal predchodza serie 7 a potom i samotna 7ma, 6 a 5 ..pri udrzbe vydrzali hodne, u 3.jky to bolo na silne zamyslenie, ..lenze ona ta 3.ka mala v tom case od vedenia ine priority vo vienku ako byt nekonecne pojazdna ...
Nechcem, sa ale dotknut BMW fans, tak to na inom mieste raz ...