Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Samočinné brzdění se má v Evropě stát povinným standardem

Samočinné nouzové brzdění, které má zabránit čelní kolizi bez zásahu řidiče, se možná stane u nových vozů v Evropě součástí základní výbavy.
Zpět na článek
7. 8. 2012 12:16
7. 8. 2012 23:25
8. 8. 2012 07:28
7. 8. 2012 11:58
Nalepeny na narazniku
A co takto kopa ludi,co tento system v starych autach nema ,bude sa lepit na auto pred sebou,ktore tento system ma. Nastane krizove brzdenie a ja vidim,ze ten za mnou nema sancu dobrzdit a bude vo mne(aj ked je to jeho chyba),ale ak by som brzdil na milimetre s autom pred sebou, tak by som mu mohol dat priestor, aby som mu tu brzdnu drahu ponukol a nerozmasiroval mi zadok ,no ked zasiahne tento system, sme v * obaja 8-s . Co hovoria na taketo krizovky ??? A presne toto sa mi stalo minuly tyzden. Chlapik zaveseny na mne,zrazu nakladiak odbocuje na stavenisko,dava brzdu,ja tiez,ale ten za mnou sa kocha este prirodou,ked som to videl, hned prerusovane brzdim,aby videl blikajuce svetla, potom som to pribrzdil ku nakladiaku ako to slo a ten za mnou to ledva ubrzdil a hodil sa az na krajnicu. :no: potom si uz * drzal odstup minimalne 30 m
Rozbalit vlákno
4
7. 8. 2012 12:28
Re: Nalepeny na narazniku
jeho chyba, jeho problem

z meho pohledu porad lepsi mit rozmastenej jen zadek, nez mit rozmasteny i predek auta, na toho kdo je zamnou v takovem pripade doslova kaslu, ja dobrzdim par cm od auta predemnou jen aby ten zamnou mel vetsi sanci, ten zamnou to dome napali a tech par cm razem vezme zasve a v tu chvili muzu bejt vlastne spoluvinik (ne kazdej polda to pochopi, stejne jako soud v te horsi variante), takze radsi budu mit predsebou treba 5 metru mista a jistotu, ze pojistovna bude plnit me
7. 8. 2012 13:49
Re: Nalepeny na narazniku
Tenhle systém, když bude spolehlivě fungovat, zasáhne až ve chvíli, kdy jsi pochybil. Pokud začneš brzdit sám, tak by ti měl nechat kontrolu.
7. 8. 2012 18:43
Re: Nalepeny na narazniku
Mal ... pekne povedané ....ale ako vieme čo sa môže pokaziť ... sa pokazí ....
8. 8. 2012 11:08
Re: Nalepeny na narazniku
Ona je to důležitá podmínka. Udělat tenhle systém opravdu spolehlivý není jednoduché. Jsem radši, když tyhle systémy vyvíjí s nulovou tolerancí pro falešné poplachy. Klidně ať pak nefunguje v každé krizovce, ale hlavně ať je sám nevytváří.
Avatar - Blue Sun
7. 8. 2012 12:16
blue.sun
doufá, že jen to ne! Už teď jsou plné silnice polovodičů, kteří koukají do krajiny (mobilu, výstřihu partnerky...) namísto na silniční provoz a tohle má přijít do takového světa? Nemluvě o "spolehlivé" funkčnosti takových systémů v aktuálních verzích... EU asi chce, abychom se stěhovali někam jinam, dobře jí tak.
Rozbalit vlákno
0
7. 8. 2012 12:37
Hlúposť pre hlupákov ...
Ak sa niekto chce spoliehať na to, že nejaký systém zabrzdí namiesto neho .... nech vráti vodičák ....

A konkrétny prípad, kedy tento nezmysel môže zabíjať ..... vošiel mi na križovatke do jazdnej dráhy vodič a mal som fakt málo času na reakciu a brzdy by to už nezachránili .... rýchlo som strhol volant doprava a potom späť - pod plynom podotýkam .... chvíľu som ani neveril, že nepôjdem do hodín ....

No a čo by urobil ten "inteligentný" asistent ? .... určite núdzovo zabrzdil, čo by pre toho vola v starom črepe znamenalo rozsudok smrti ....
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
7. 8. 2012 12:43
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
Teď mě tak napadlo, po přečtení tvého příspěvku, že ten systém vlastně bude mít svůj smysl - ve spojení s omezením rychlosti na 30 km/h ve městech, které prosazuje čím dál více evropských měst či států. Tam by to mohlo fungovat. Nedovedu si to ovšem představit kdekoli jinde. Třeba další případ - kolona aut, ve které jede idi*t s nutkáním všechno předjet za každou cenu i tam, kde není místo. Nacpe se před auto s takovým systémem, to nouzově zabrzdí a za ním jedoucí vozy to už nestihnou. Idi*t vyvázne beze škod, zatímco nevinní řidiči budou mít problémy.
7. 8. 2012 18:42
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
Presne ... a ešte dodám, že môj "systém" v mojej hlave neustále kontroluje nie len koľko mám miesta vpredu, ale koľko mám i za sebou .... resp. či sa z boku niekto neblíži .... a za 20 rokov za jazdy nezlyhal .... len raz, keď som stál na prechode a chalanisko nedobrzdili .... ale to by ma nezachránil, ani ten povinný ....
7. 8. 2012 13:25
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
má to tuším fungovat do rychlosti 30 km/h, takže v tomhle případě by to tvůj manévr asi neohrozilo. Předpokládám, že si jel rychlejc než 30. Pokud by si jel
7. 8. 2012 18:38
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
Išiel som okolo 50 - 60 km/h ....

Ale to je jedno, niekedy môže byť cielená menšia havária menším zlom, ako nechať sa napr. od boku zrolovať kamiónom ...... a vtedy by ten "záchranný systém" zabil zas mňa ...

Vždy to skončí rovnako ... normálni vodiči si dávajú pozor a nepotrebujú tento systém a volovia sa na to začnú spoliehať ....
7. 8. 2012 21:33
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
souhlas. Normální řidič to nepotřebuje a blb na to bude spoléhat a nabije si kokos.
Avatar - Blue Sun
8. 8. 2012 06:21
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
Blb to nepotrebuje a naboura... jenze nerozbije si kokos sam,ale nekomu jinemu,nejcasteji. To uz je horsi.
8. 8. 2012 00:32
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
Ešte stále ste sa nezobudili ľudkovia :-) ? Ešte stále tu diskutujete o hlúpostiach typu "prínos pre bezpečnosť"? Ešte stále žijete v presvedčení, že zavádzanie týchto "bezpečnostných prvkov" (a to nielen v automobilizme) je motivované snahou o vašu bezpečnosť? To je tá povestná nekonečná ľudská hlúposť >:-[] ... Ak po správe o povinnom zavedení takéhoto systému do áut tu niekto začne rozoberať, ako mu to pomôže (nepomôže) v konkrétnej situácii na ceste...
Avatar - 4hill
8. 8. 2012 06:47
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
Je až neuvěřitelné kolik lidí odsuzuje jekýkoliv přínos v bezpečnosti dopravy a považuje to za omezení jeho svobod...Právě proti podobným nevyzrálým řidičům co silnici považují za jakési znázornění jejich svobod nebo hřiště kde většinou dokáží že je jejich vůz chytřejší a silnější než oni sami...Takže díky hovadům co jezdí jak prasata,nebo jednoduše jezdit neumí bude podobných systémů přibývat.Až se na silnicích začneme chovat jako lidi tak si třeba tu svoji "svobodu" zasloužíme...
8. 8. 2012 11:29
Re: Hlúposť pre hlupákov ...
Za normálních okolností si může člověk asistenty povypínat, jak chce, auto si to pamatuje a neotravuje tě. Když to bude povinné, tedy bude to součástí homologace, tak to bude jako s ESP a start/ stopem - při každém startu se automaticky zapne a ty ho budeš muset vypínat. A to mne štve. Pokud ti tedy vůbec "vypínač" dají.

Tenhle systém má "v hlavě" minimalizaci škod. Na kolik je užitečný a na kolik nebezpečný záleží jen na tom, jak funguje. Například, co se stane, když začneš manévrovat. Některé systémy jsou navržené tak, aby nebránily řidiči při řešení krizových situací - omezovač rychlosti se vypne při prudkém sešlápnutí akcelerátoru, udržování v jízdním pruhu ignoruje velké změny směru atp.
Avatar - Slavek-TDM
7. 8. 2012 13:40
Co udelal Skynet
Kdyz zjistil, ze nelze odlisit dobreho cloveka od spatneho? Odpojil je vsechny >:D Totez nas ceka v autech, nejnespolehlivejsi soucast vozidla je ridic/ka, takze je zkratka odstranime...
Rozbalit vlákno
2
7. 8. 2012 16:16
Re: Co udelal Skynet
:yes: skynet, skynet, skynet!!!!!!
7. 8. 2012 16:15
Dožiji-li se
scénky...A dědečku - tys opravdu řídil auto? - Jo, řídil kluku. Fakt si jako sám nastoupil držel ses volantu? No jasně. Otevřel si auto klíčkem nebo ovladačem..Ono se samo neotvíralo, když zaregistrovalo schválenou DNA v blízkosti? - Ne - musel si to otevřít sám..... A co bylo pak dědo? Povídej... - No pak jsi otevřel dveře...-Sáám? Týýý jooo Hustýýý. - Jo normálně sám jsi otevřel. Sednul sis dovnitř. Otočil klíčkem.... Dědoooo nelži.... co to je otočit klíčkem? - No víš , to auta startovala klíčkem - taková malá kovová věc, dala se do takový zásuvky a otočilo se s ní a motor naskočil... --- Tý jo, jako ty si fakt sám nastartoval motor?- Jasně kluku... No a pak jsem zařadil rychlost.....-Co? Jak zařadil? - To Ti vysvětlím někdy jindy. Zařadil jsem rychlost pustil spojku, sešlápl plyn a vyjel jsem na silnici.... - A to jsi dědo jel kam chtěl? - Jasně, kam si zatočil volantem - tam to jelo, když jsi chtěl, tak to zrychlilo, sešlápl si brzdu - zastavilo to.....
Dědo, dědo, to muselo být prima..... Jo chlapče a to vůbec neznáš vůni benzinu....O tom nám vyprávěla úča v muzeu - byl tam kanystr - prý se to do něj lilo..........

Tak jestli se toho dožiju......bude asi nejadrenalinovější zážitek na silnici, když mi holub pos..re čelní sklo.........
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Aladeen
7. 8. 2012 16:24
Re: Dožiji-li se
>:D >:D >:D Pekne som sa zasmial , bohužiaľ je to dosť reálne ;-\
7. 8. 2012 21:21
Re: Dožiji-li se
schvalne se zeptej dedy nebo nekoho kdo pamatuje rizeni tak 70-90 let spatky jake byli jeho ridicske zazitky, moc se to lisit nebude, jen v detailech :-)
8. 8. 2012 09:11
Re: Dožiji-li se
no ;-) - víš čeho si všímám poslední dobou? Dost lidí si pořizuje "veterány" - auta z období 80.-90. léta - "stroje" bez asistenčních systémů.... "čisté stroje" - bez elektroniky - jen mechanika - pro zážitek z toho, jak to jezdí, jak se to chvěje, jak si to s majitelem "povídá"..... Jasně - nechci aby lidé vyměnili svoje auta za staré warťasi, cortiny, lancie.... jde o to, že prostě existuje část lidí, pro které je jízda "požitkem" a tenhle faktor se čím dál víc vytrácí. A to pomíjím další faktory, o kterých píšu o kousek níž v odpovědi - abych to zbytečně nedubloval....
8. 8. 2012 09:41
Re: Dožiji-li se
ja ale nepsal o 80-90 létech, ale o 70-90 let naspet, tedy o 20-40 létech, takze auta ktera by drtiva vetsina dnes nedokazala ani nastartovat, natoz pak zaradit rychlost a rozjet :-)

a to ze si lidi kupuji "veterany" je spis modni vlna, me se taky libej veterani a zvazuju nejakeho jiz nekolik let, ale ne proto abych v nem denne jezdil, ale abych ho mel v exkluzivnim stavu a vzal ho treba 2-3x do roka v lete na vyjizdku treba na nejaky sraz, a pak zase sup spatky pod plachtu v garazi aby ten exkluzivni stav vydrzel
7. 8. 2012 21:31
Re: Dožiji-li se
Ty si z toho děláš srandu ale k tomu to přesně spěje. A některý chytráci jsou ještě rádi, že za ně elektronika brzdí, zatáčí, parkuje, rovná smyk, zatahuje ručku a otvírá dveře. Doufám, že se toho co tu popisuješ nedožiju. To můžu zrovna jezdit autobusem. Autem jezdím pro radost a proto mi každá elektronická * co mi to jako "ulehčuje" v autě vadí a nechci ji tam.
8. 8. 2012 09:08
Re: Dožiji-li se
no ono je to na širší diskuzi.... na jedné straně vítám každý prvek, který pomůže zachránit byť jeden jediný lidský život - na druhé straně je lidské povaze vlastní "zpohodlnění" - ve stylu - mám tam tohle a tohle - nemusím přemýšlet -"ono se to udělá samo"....
A lidé budou jezdit dál víc a víc jako prasata, protože se budou spoléhat na elektroniku. A pak přijde někdo, kdo hackne systémy a zařvou stovky lidí, protože jim auta zrychlí a budou do sebe narážet atd. atd....
Zkrátka pohodlníme a díky své pohodlnosti "měkneme" a systémy, které měly pomáhat, přebírají vládu a místo ku prospěchu nás pomalinku ničí...
To neber jako pláč "nad příchodem páry" - to je zkrátka názor na to, že přestáváme používat vlastní rozum, potažmo se vzdáváme odpovědnosti za své konání.... ach jo............A největší atrakcí na Matějský jednou bude??? - Auto na benzín......
Avatar - Stefič
8. 8. 2012 09:34
Re: Dožiji-li se
nechci obhajovat ani elektroniku ani mechaniku, ale pravdou je, že nejslabším článkem téměř kdekoli bývá člověk. Tohle všechno je věc poměrně daleké budoucnosti, ale zcela jistě k tomu dojdeme. A asi je to dobře. Pokud bude všechno hlídat elektronika a vyčleníme ten nešťastný lidský faktor, na silnicích zemře mnohem méně lidí. Jízda sice nebude zábavná, ale pojďme to povídat pozůstalým po stovkách mrtvých na silnicích. Odhaduji, že 99 lidí ze 100 zemřelo buď blbostí svojí nebo blbostí někoho druhého...
8. 8. 2012 13:15
Re: Dožiji-li se
Je sice pravda, že je potřeba snižovat počet úmrtí na silnicích a nejslabší je vždycky lidský článek, ovšem pokud se lidstvo uvrhne v budoucnu do naprosto bezpečný doby kdy svoje chyby eliminuje tím, že za něj bude myslet počítač a všechno dělat elektronika, tak co to pak bude za život?
7. 8. 2012 23:25
Buducnost
V 2015 bude povinne obmedzenie rychlosti podla sledovania znaciek a GPS, v 2017 bude povinne tocenie volantom v snahe zabranit zrazkam, vyboceniu z predom nahodenej trasy GPS a zbludeniu, V 2020 bude odstraneny volant z auta a jazdit sa bude iba automaticky podla GPS.
V 2030 uz nebudeme v F1 tlieskat jazdcom, ale nejakemu R3D3, ktory vyborne odjazdil celych 70kol pretekov trate Monza s priemernou rychlostou 335,65km/h...
Rozbalit vlákno
0
7. 8. 2012 23:43
Další hovadina k ničemu,
akorát způsobí víc nehod. Proč? Plno blbců si řekne "hele, proč bych brzdil, kdyžtak zabrzdí auto samo". Jako dneska když má každý 7 airbagů, klidně předjíždí na plné čáře v nepřehledným místě - kdyby něco, jeho zachrání 5* a airbagy.
Dřív ani nebylo potřeba moc omezovat rychlost - všude v obcích bylo ve dne 60 a v noci neomezeně. Žádný přechody po pár metrech, žádný zpomalovací prahy, nesmyslné šikany zužující silnice. A stejně bylo míň nehod, protože lidi mysleli. Věděli, že když se starou Oktávkou vjedou do ostré zatáčky 50, jdou do hodin. Že mají brzdy jak 2 víčka od Nivey a nedokážou rychle zastavit před nenadálou překážkou když pojedou moc rychle. Dnes? ESP a ABS to přece nějak zvládne. Dřív věděli, že když budou nebezpečně předjíždět a někdo je čelně sejme, jsou zcela jistě mrtví. Dnes? 7 airbagů je přece zachrání, v nejhorším za pár minut přiletí vrtulník, tak proč to nerisknout?
A to je ten dnešní problém. Dnešní pocit falešného bezpečí je příčinou naprosté většiny vážných nehod. A tento pocit bude dál růst jak budou další systémy přibývat.
Rozbalit vlákno
4
8. 8. 2012 02:22
Re: A na to jsi přišel vlastní hlavou?
Vždy mne pobaví, jak se zde u každého nového bezpečnostního systému vynoří davy nepřekonatelně dokonalých řidičů, kteří nic takového nepotřebují, dokáží brzdit každé kolo zvlášť jako ESP nebo náraz v šedesátce absorbují bez pásů tak že se zapřou silou svých bicepsů.

A protože auta jsou plná "zbytečných" elektronických bezpečnostních systémů zajišťujících "čím dal větší pocit falešného bezpečí", klesl počet mrtvých na českých silnicích za cca 10 let na polovinu. O 500 mrtvých méně !!!! Velkou část z toho mají na svědomí bezpečnější vozy.

Nejlegračnějši na tom je, že i ti, kteří vášnivě tyto systémy odmítají, budou těmito systémy chráněny a budou jim vděční, až jim zachrání karoserii ve městě a nebo nedej bože život jejich blízkých na přechodu, když někdo druhý udělá obyčejnou lidskou chybu (které se místní dokonalí řidiči samozřejmě nikdy nedopouštějí) .
8. 8. 2012 23:27
Re: A na to jsi přišel vlastní hlavou?
Každý má nějakou míru rizika, která se mu zdá ještě přijatelná. Neplatí to jen při řízení auta. Každý kalkuluje s určitou pravděpodobností, co by kdyby. A pokud člověk řídí superchytré a superbezpečné auto, míra rizika klesá. Člověk se potom míň věnuje řízení, nepřemýšlí dopředu, klidně se hrabe někde v přihrádce a potom svým velkým bezpečným SUV přejede třeba člověka na mopedu. Takhle kalkulujeme všichni. Když třeba vidím, že může být kluzká silnice, nepojedu s autem bez ESP do zatáčky jako prase. S ESP to každý riskne a když to už ani elektronika nepobere, strašně se diví, že je v přikopu na střeše nebo v protisměru zkoumá podvozek kamionu zespodu. To je prostě hlavní problém ESP. Dlouho žehlí problémy a najednou to bez varování nezvládne a přijde tragédie. Bez ESP člověk má šanci cítit, že auto pomalu začíná klouzat a podle toho se zachová než se dostane na hranici přilnavosti.
Já jsem měl už hodně aut. Jako jedno z prvních hodně silné Mitsubishi. S tím jsem jezdil jako prase. A proč taky ne, perfektní brzdy, skvělá bezpečnost, kdyby něco, přece to ubrzdím, a když ne, mám přece airbag. Raději jsem ho prodal. Potom jsem koupil starý W353 1.3. Ten neměl ještě ani posilovač brzd. S ním jsem se naučil jezdit podstatně opatrněji, naučil jsem se předvídat, cítit chování auta na silnici, přesně poznat hranici smyku. Žádné zběsilé brzdění na poslední chvíli a 2x vyšší rychlost než je povolená.
Teď mám auto s nejhorším crash testem všech dob (mizerná pasivní bezpečnost) ale zase perfektně vidím ven díky úzkým sloupkům, žádné mrtvé úhly (perfektní aktivní bezpečnost), dokonalé vozidlo do města. A jezdím skutečně opatrně, protože i kdybych srazil chodce, odnesu to možná v tomhle papírovém autě víc než on :-) I když proti Velorexu, ve kterém taky občas jezdím, je to pořád ještě superbezpečné vozidlo.
8. 8. 2012 11:33
Re: A na to jsi přišel vlastní hlavou?
V dnešní době tyhle systémy zvládnou bezpečně zastavit z nějakých 30-35 km/h. Jinak pouze minimalizují škody, ale nárazu nezabrání. Takže přeji hodně štěstí, hluboké kapsy a dobré pojištění všem takovým lenochům.
8. 8. 2012 13:20
Re: A na to jsi přišel vlastní hlavou?
Ty už koukám ale taky hodně pamatuješ. Kdy zrušili neomezenou rychlost v obci přes noc ;-) ? To už bude nějakej pátek. Jinak míň nehod bylo taky kvůli tomu, že jezdilo podstatně míň aut. Na dnešní přecpaný D1 je spíš div, že je těch nehod tak málo. Když auta jedou po roztlučený, přetížený silnici celkem rychle jak husy za sebou, pravděpodobnost nehody je veliká.
8. 8. 2012 07:28
Euroncap
.To bude super...
Auto kontrukciou Daewoo tico ,alebo hadraplan bude mat 5 hviezdiciek a ford nejake normalne auto, alebo F 150 ziska iba 1 :-) pretoze nebude mat potrebnych 999 asistencnych systemov :-).
Rozbalit vlákno
0