Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kabriolety s pevnou, nebo plátěnou střechou? Co je lepší?

Kabriolety dnešních dnů mohou mít buď pevnou skládací, nebo plátěnou střechu. Jaké jsou jejich výhody a nevýhody?
Zpět na článek
10. 8. 2012 08:59
10. 8. 2012 09:04
10. 8. 2012 11:20
10. 8. 2012 21:49
10. 8. 2012 10:15
10. 8. 2012 10:50
10. 8. 2012 13:47
10. 8. 2012 17:32
10. 8. 2012 11:16
10. 8. 2012 13:52
11. 8. 2012 10:51
10. 8. 2012 12:26
10. 8. 2012 12:33
10. 8. 2012 17:39
10. 8. 2012 21:32
11. 8. 2012 10:34
11. 8. 2012 20:29
10. 8. 2012 08:48
Pevná a mimo EU
V zemi, kde všichni jezdí na naftu je jakýkoli kabriolet na nic. Přímý zásah sazí z vykuchaného TDI je silně negativním zážitkem. Ani ve zbytku EU to není jiné, spíš horší. Např. v Itálii je slovo benzím dávno zapomenutý archaismus.

Pak je tu závit lidí, která exituje všude, nejen v postkomunistických zemích, takže jasně musí vyhrát pevná střecha (plátěná se dobře řeže).
Rozbalit vlákno
1
11. 8. 2012 21:19
Re: Pevná a mimo EU
A co chůze po městě? Tam ti výfukové plyny nevadí?
10. 8. 2012 08:59
Targa
Mě se najvíc líbí targa. I když jsou modely, kde bych si snad ani nevybral... :-)
[odkaz]

O látku bych se bál, zakomplexovaní krip*ové jsou schopni korunou objet i bílou Fabii...natož Ferrari nebo BMW.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Katikakus
10. 8. 2012 09:04
Re: Targa
Bohuzel, v nasich koncinach je to opravdu tak. Pro me sice ke kabrioletu patri platena strecha, ale v Cesku je riziko poskozeni nejakym hlupcem prilis vysoke.
10. 8. 2012 11:20
Re: Targa
U mne jednoznačně vede plátno. Pevná je pro mne takový kompromis - nemůžeš mít plátno, musíš mít pevnou. Ať už je důvod jakýkoli. Osobně jsem za to, že u kabrioletu je střecha nouzovou záležitostí a správně má venku stát bez střechy, pěkně se vystavovat na obdiv. Ale nechat kabriolet bez střechy jen tak stát venku, to chce hodně odvahy. Sice ti ji tak nikdo nerozřeže, ale za to spíš v autě najdeš nějaké svinstvo, které ti tam přející spoluobčan se škodolibou radostí hodí.
Avatar - Sysoj Psojič
10. 8. 2012 21:06
Re: Targa
Plátno je pro Ty, kteří mají další 1-2 auta a kabriem jezdí pouze občas.
Plech je univerzální, mají ho zejména lidé, kteří si víc aut nemohou dovolit.
10. 8. 2012 21:49
Re: Targa
S tím se dá více méně souhlasit. Ale pokud máš garáž, nestojíš běžně na ulici a k tvému autu lze koupit hardtop (na zimu je to lepší), tak může sloužit i jako jediné auto. Větší otázka je, jestli jsi ochoten takové auto prosolit.
12. 8. 2012 08:57
Re: Targa
Autá mám momentálne v prevádzke 3 (takže spadám do kategórie "ďaľšie 2 autá"), roadsterom jazdím len občas (sezóna, vílety, víkendy) a zvolil som plech. Prečo? asi som divný.
A čo sa týka "plátna" tak napr.370z (ktorý sa mi inak dosť páčil aj keď neskôr z výberu vypadol) mi s tou plátenou strechou pripadne vyslovene nepatričný až hnusný (asi nemám vkus ani rozum)
10. 8. 2012 10:15
F12
Do nasich koncin bych bral spis pevnou. Ale hlavni argument by pro me byl jestli to chci jako hlavni auto na celorocni provoz nebo jako letni auticko. Kazdopadne cabrio me laka. Motorku diky tomu kolik potkam hovad na silnici uz nechci a tohle je aspon mala kompenzace.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Nerez
10. 8. 2012 10:50
Re: F12
Nedávno jsem se bavil s majitelem jedné z posledních verzí Mazdy MX-5 2.0. Měl plátěnou střechu a sám ji uznal jako drobnou slabinu. Zvýšený hluk oproti autům s pevnou střechou, když se prý do černé plátěné střechy opře slunce tak je uvnitř neskutečný vedro(nadruhou stranu má prý MX-5 velice výkonnou klimu, tak se to dá vykompenzovat).
Prostě chtěl mít MX-5 v kabriu, tak i tohle fešandě odpustí. Za ten pocit z jízdy to prej stojí. Na zimu má jiné auto, takže Mazda je jen na léto :-)
10. 8. 2012 13:47
Re: F12
Nebyla nějaká verze se skládací plechovou střechou? myslím MX-5?
Avatar - wawawa
10. 8. 2012 10:40
Brunetku alebo Blondinku?
To ja asi taka otazka do uhorkovej sezony :-)
Ale je dobre, ak aj v takych otazkach mas jasno - takze beriem Brunetku do Hardtopu.
Rozbalit vlákno
1
10. 8. 2012 11:08
Re: Brunetku alebo Blondinku?
obidve - ale len na víkend tak ako aj roadster (s pevnou strechou)
10. 8. 2012 11:16
Plátno
Jedině plátno :-) s ním to vypadá vždycky lépe, sám šéfdesignér volva prohlásil, že "Taková C70 nadělala velká pnutí. Je to stále velmi atraktivně vypadající auto, ale přál bych si, aby nikdy nemělo plechovou střechu. Měli jsme je udělat s plátěnou střechou." Zdroj: [odkaz] (jeden z posledních odstavců).
Rozhodně musím souhlasit. Auta s pevnou skládací vypadají jako tuctová kupé, kdežto s plátnem pak vypadají mnohem exkluzivněji i s nataženou střechou ;-)
Rozbalit vlákno
6
10. 8. 2012 13:52
Re: Plátno
Plech umožní vlastnit kabriolet i člověku bez garáže. Hadra má určitě svoje místo u aut, které jsou jako druhé-třetí v rodině nebo u ultimativních sporťáků. Na druhou stranu C70 nikdy moc sportovní nebyla. A mimo to právě jí plech sluší nejvíc ze všech "plechových" kabrioletů, zadek má moc pěkný. Ale s předkem by mohli něco udělat:-) Ne, opravdu, podle mého je C70 příkladem nejlépe zvládnuté zádě se skládací střechou.
10. 8. 2012 14:05
Re: Plátno
Neříkám, že vypadá zle, naopak je to kráska :-) ale jak říkám, plátno je i o tom puncu exkluzivity.. Ale chápu, já sám nemůžu usnout když mám nechat svoje auto s nataženou střechou někde kde to neznám a pak se mi ještě tři noci zdají katastrofické scénáře >:D tak nemít garáž, asi bych taky každý den ráno posiloval s nasazovacím hardtopem >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
11. 8. 2012 01:19
Re: Plátno
No jo, ale třeba zrovna u toho tvého Fiátku je sklápěcí střecha zbytečný kila v kufru. Hardtop je pro takovýhle malý auto, ideální, pokud máš garáž, To samý třeba MX-5.
12. 8. 2012 18:34
Re: Plátno
S tím naprosto souhlasím, jsem rád za plátěnou střechu a i za ruční pohon.. Aspoň se nemá co rozbít a nandaná je za pár vteřin.. Jen mě štve, že narozdíl od MX-5, kde se to dělá tím, že člověk prostě šáhne za sebe, já musím zastavit, vystoupit a zvednout plechový kryt střechy.. Ale zas to vypadá elegantněji ;-)
Nicméně garáž mám a nasazovací hardtop taky, ale i tak většinu roku jezdím bez něj protože se mi prostě nelíbí "kupé" verze.. Už jsem i zvažoval variantu nechat ho pofoliovat matnou černou, aby vypadal víc hadrově >:-[] Ale nějak na to nedošlo, takže skutečně většinou ho nasazuju jen, když jedu parkovat někam, kde se mi to nezdá. A taky už začíná kamaráda/souseda docela štvát, když vždycky k večeru zvoním, ať mi jde pomoct >:D >:-[]
Avatar - Sysoj Psojič
10. 8. 2012 21:10
Re: Plátno
A co nová Z4? Podle mně oproti Volvu jiná liga :yes:
11. 8. 2012 10:51
Re: Plátno
ale zadek má bachratý... a je pro dva, asi je daleko větší kumšt udělat střechu pro čtyři než pro dva... viz BMW tři kabriolet - nic moc...
Avatar - Johny.Rico
10. 8. 2012 11:51
Pevná jednoznačně.
Plátěná vypadá jak pro... no... nechci to ani říkat. Mít plátěnou střechu, kdyžužteda, tak ji vůbec nenatahuju.

Na druhou stranu - zatím jsem to ještě neřešil >:D
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2012 11:58
plátno / plech ?
Podľa mňa veľmi záleží na tom o akom aute je práve reč. U kabrioletov odvodených od bežných spotrebných áut (megane, golf, astra...) by som jednoznačne volil plátenú strechu, pretože pevná skladacia výrazne negatívne ovplyvňuje dizajn týchto áut. Zadnice takýchto áut potom vyzerajú ako keby to niekto prehnal z botoxom a silikónom. Proste hnus :no:

V ostatných triedach je to už kus od kusu. Napr. Ferrari v galérii je veľmi podarené s tou pevnou sklápacou strechou a s plátenkou si ho popravde moc ani neviem predstaviť. Naopak Carrera s pevnou skladacou strechou je pre mňa nepredstaviteľná a tá plátenka je pre ňu podľa mňa to jediné a pravé riešenie.

Vo všeobecnosti sa mi z hľadiska pojatia myšlienky kabrioletu pozdáva plátenka. U kabria má byť predsa strecha naozaj len ako záchrana pred nepriazňou počasia.
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2012 12:26
Podle účelu
Já to vidím jednoznačně: pokud to má být víkendovka a/nebo něco s většími sportovními ambicemi, tak plátno. Pokud auto na denní ježdění vč. zimy a parkování venku, tak plech.
Stručně řečeno Caterham vs. 308 CC...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ham.
10. 8. 2012 12:33
Re: Podle účelu
:yes:
Souhlas, plátno a plech si nekonkurují. Plátno volí ten kdo má víc aut v garáži a s plátnem jezdí jen za hezkého počasí a pro radost nebo sportovní zážitek a na denní rutinu má něco jiného s pevnou střechou. Skládací plech volí ten kdo chce celoroční použitelnost a má to jako jediné auto. Osobně jsem pro první variantu.
10. 8. 2012 17:39
Re: Podle účelu
Pro větší sportovní ambice je nejlepší kompletní absence střechy, tedy v tom moderním smyslu. Když už, tak nouzový "stan". :-)
10. 8. 2012 19:50
Re: Podle účelu
to je další věc. Sporťák a kabrio nejde dohromady. Kabrio beru jako odpočinkovou pohodovou záležitost za pěkného počasí. Sport coupe jako adrenalinovou hračku. Dohromady to nefunguje,viz moje zkušenostu s Ferrari 430 spider. Skutečně nepříjemný svist vzduchu a hluk od motoru v negativním smyslu (samozřejmě v rychlostech, na které se staví eFko, ne při 50kmh po městě).
10. 8. 2012 20:04
Re: Podle účelu
Tak u supersportů samozřejmě, tam je kabrio hlavně o vnímání zvuku. Ale u Lotusu, Morganu apod. jsou naopak verze bez střechy základem a kupé "nástavbou". A u Caterhamu, Radicalu, X-Bow atd. kupé vůbec není...
10. 8. 2012 21:32
Re: Podle účelu
Určitě je na užívání si. Ať už jde o pohodovou jízdu se ševelícím motorem, nebo o emotivní doprovázenou rykem. A na to potřebuješ správnou silnici. To není o 200 na Autobahn, ale o pěkných silničkách, kde prostě víc než 70-100 ani jet nemůžeš. Užíváš si častých zatáček, motor proženeš přes dva kvalty, brzdy, zatáčka a znovu.

Nicméně v motorsportu nejsou otevřená auta nic výjimečného. Viz F1, vytrvalostní závody atd. A i extrémní civilní stroje bývají bez střechy.
10. 8. 2012 12:42
To je otázka...
...jednozančně plátno. Kabriolet je potěšení, měl by být poznat, navíc se pak konstruktéři vyhnou obtlouste vypadající zádi.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Pekelná Micinka
10. 8. 2012 12:58
Re: To je otázka...
No jo, ale třeba u toho před pár dny uveřejněného článku o SL je jasně vidět, že to jde i umně schovat, konečně i minulá generace to uměla. Pro mě je zklamáním, že 6er má plátno, nějak jsem si všiml až teď a oba němce považuji spíše za auta na celý rok (samozřejmě moc univerzální nejsou), je to jen dojem. O tom, čemu dát přednost, bych se nijak explicitně nevyjadřoval. Kabrio je pro potěšení, ale jen pokud jedeš s otevřenou střechou. Jinak se ten emoční prvek vytrácí a pak má ta pevná smysl. Podle mě je nejemotivnější, ovšem také nejméně používanou variantou Hardtop. Prostě si vyjedeš bez střechy, a když se zkazí počasí, musíš vyhledat úkryt. To nabízí řadu nahodilých, i nepříjemných emocí. No a když je ošklivo a přesto chceš jet, tak to prostě v garáži nabastlíš. Třeba u 911 mám jasno, protože tam se mi nejvíc stejně líbí Targa v porcelánu. ;-) XK Convertible nevypadá vůbec zle, i když má zataženo, ale tam je pro mě etalonem coupé... no jenže, řekni mu, že si ho nevezmeš domů, jen proto, že nemá stříšku :-) [odkaz] Škoda, že se Jag nerad chlubí snímky s, protože se nemá za co stydět.
10. 8. 2012 13:13
Re: To je otázka...
SL je kapitola sama pro sebe ;-) Jinak mám radši plátno, třeba targy od Porsche neee, F458 s plechem by ani nešlo... Kdepak ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 8. 2012 14:06
Re: To je otázka...
Jak to myslíš, kapitola sama pro sebe? PS.Viděl naživo, naprosto úchvatná kombinace. [odkaz]
10. 8. 2012 14:21
Re: To je otázka...
Ano, právě proto...kapitola sama pro sebe...neviděl, na obrázku ne. Naživo jo i jel ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
10. 8. 2012 14:35
Re: To je otázka...
Já myslel to Porsche, že jsem viděl v téhle barvě Targu a že to je pro mě No.1, co se týká 911ek. Že si jel SL si pod článkem o SL psal.
10. 8. 2012 17:45
Re: To je otázka...
Porovnávat roadster s klasickým kabrioletem ohledně pevné střechy není zrovna fér. Roadstery těží z krátkého prostoru pro posádku. Při pohledu na SLS je jasné, že by to byl krasavec i s plátnem. Víš, co je velký kiks nového SL? Alespoň podle mne. Neumí nandat střechu za jízdy. S plátnem by tenhle problém nebyl.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 8. 2012 01:06
Re: To je otázka...
Tak teď v tom mám guláš, SLS, to byl jen překlep, že? Upřímně řečeno, ty dvě zadní sedačky v kabrioletu, pokud to není vyloženě odvozené od sedanu, jsou obvykle použitelné s velkými omezeními, fakt je, že na pevnou střechu by místo asi nebylo, ani u 6er, ani u XK, resp. zmizel by kufr a asi by to vypadalo všeljak. Uvidíme, jak to bude v další generaci XK, avšak vzhledem k příchodu F-Type to nejspíše zůstane ve stejném duchu 2+2 plátno.
11. 8. 2012 09:06
Re: To je otázka...
SLS má plátno, SL plech; při pohledu na SLS je jasné, že by SL vypadalo dobře i s plátnem. SL je komfortní záležitost, takže mi plech nevadí, ale nutnost zastavit opravdu zamrzí. Na tohle mohli v Bruselu pamatovat, těch pár vteřin snad bezpečnost provozu neohrozí (pokud nevíš, problémem je třetí brzdové světlo).

S tím zbytkem souhlasím. Nevím, jestli to už nevyřešili, XK mám radši jako kupé, ale kabriolet měl ve vyšších rychlostech problém se stabilitou.
Avatar - Pekelná Micinka
11. 8. 2012 12:26
Re: To je otázka...
Aha, tak to jsem opravdu nevěděl. Zajímavý, co všechno si ti úředníci nevymyslí. ;-\
11. 8. 2012 21:18
Re: To je otázka...
zažil jsem pár kabrioletů, co to za jízdy "uměli". Obvykle to bylo v rychlosti do cca 10 km v hodině, na jedničku, bez plynu. Ačkoliv garantovali rychlost třeba do 30 km/h. Nevidím v tom žádný problém, jestli v desetikilometrové rychlosti nebo stojím, přijde mi to nastejno...
12. 8. 2012 08:33
Re: To je otázka...
Už jsem sundaval střechu i v 50 km/h (podle přístrojů, takže řekněme 45 reálných). A to už považuji za použitelnou rychlost.
10. 8. 2012 16:08
Spatne polozena otazka
Ktery praktictejsi? Zrejme s pevnou skladaci strechou, v lete kabrio, v zime coupe. V pripade 3er, nebo i Eos to ani nemusi znamenat neestetickej tlustej zadek. A co se kufru tyce, i pri otevrene strese je tam dostatek mista na drobnejsi predmety.
Ktery ji elegantnejsi? Urcite platena strecha. Je mozna sice min prakticka, ale kufr je relativne prostorny v jakekoli poloze. Na druhou stranu, kolemjdouci hospodsky povalec, neprejici soused atd ji kdikoli muze poskodit...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - JGucci
10. 8. 2012 16:58
Re: Spatne polozena otazka
Presne tak! Z vlastni zkusenosti vim, ze kdo pozna pevnou strechu by uz platenou nechtel.
Avatar - 3_diamanty
10. 8. 2012 16:33
ono vobec kupovat kabriolet
je dnes uz dost o nicom..... dnes je to samy smradlavy naftak pred vami na krizovatke.... nezavidim ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ham.
10. 8. 2012 16:46
Re: ono vobec kupovat kabriolet
Jasně, fanoušek Korců nemá důvod závidět, zvlášť když si může vybrat skládací plátno nebo plech, výkon od 150 do 600kW, roadstery, cabria, prostě na co si vzpomene. To se to pak nezávidí.
>:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
11. 8. 2012 01:08
Re: ono vobec kupovat kabriolet
No jo, všude GDÍčka, a rozjížděj se, šlapou... to pak musí bejt smrad, no. >:-[]
Avatar - jozephko
10. 8. 2012 20:08
Voľba strechy závisí od typu bývania
U nás je voľba strechy jednoduchá - ak niekto býva v paneláku, plátená strecha je riziko. Ak býva v rodinnom dome, tak je to ok. Ale ja by som volil aj tak vždy len pevnú skladaciu strechu (ten pojem vždy vo mne vyvoláva schyzofrénne pocity podobne ako "studená teplá voda" :-)).
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2012 22:42
Za mě určitě plátno...
... AR Spider, Mazda MX5, BMW 1er, Audi A3, no a také nový Golf cabrio, to jako výběr plátna stačí :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
11. 8. 2012 10:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
11. 8. 2012 20:29
kabriolet nie
mal som pozicany na dovolenke kabriolet no uz nikdy viac dostal som upal a ked som po hodine sadoldo tej horucej sedacky tak som skoro odpadol auto som hned siel vymenit za klimatizovane to bola parada
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uhlik
12. 8. 2012 01:44
Re: kabriolet nie
No ja tiez nemam moc rad slnko a jazda v Crossfire-i ci Lexuse SC pocas slnecneho dna neprisla s otvorenou strechou nejaka moc pritazliva. Tiez nemam rad ked je v nasom Korejcovi odsunuta strecha...

Ale na druhej strane, je ten pocit ist bez strechy nieco ine a slnkomilni ludia to urcite ocenia :yes:

Ja osobne volim teda coupe.
12. 8. 2012 21:10
Re: kabriolet nie
no a ja som mal minule pozicanu suzuki hayabusa no a uz nikdy viac. nedalo sa s nou orat (neutiahla pluh) a ked som chcel stahovat skrinu tak nemala vobec kufor a zo sedacky mi ta skrina spadla...
nechapem ako si moze niekto svojpravny stazovat na upal a vinu davat autu. takisto nepoznam kozu co sa na slnku nehreje a ak to nebol vrak tesne pred smrtou tak predpokladam ze klimatizaciu malo auticko funkcnu.