Určitě dobrá volba! Já bych bral za 1) turbodiesel 1.6 CRDi/94kW: "Jenom SAMOU CHVÁLU zasluhuje motor i30. K testu nastoupil turbodiesel 1.6 CRDi/94kW, který běží příjemně potichu a mnohem klidněji než objemově shodný agregát TDI v Golfu se 77kW. Ten by potřeboval zlepšit chování a přidat několik koní." - AUTOTIP 24/11 srovnání nové i30 s Golfem...
Nebo pak 1.6 GDi: "na naše silnice skvělým společníkem, v běžných otáčkách včetně dálnice je tichý, a pokud jej vytočíte, nastoupí 135 atmosférických koní, výkonová charakteristika motoru je příjemná." - [odkaz]
za 2) Kia Ceed 1,6 GDi: "Při devadesátce točí 1.6 GDI necelých 2500 otáček a při rychlém předjíždění jsem raději podřazoval na trojku. Pod 4000 otáčkami totiž motor ožije jak toreador při pohledu na býka, a ochotně se žene k červenému poli nacházejícímu se až těsně pod sedmi tisícovkami otáček. Na rozdíl od nejsilnějšího naftového motoru tady jsou koně opravdu znát. Auto působí v tomto režimu docela sportovně, čemuž přispívá i sympatický zvuk motoru.
Dálničních 130 km/h vyžene ručičku otáčkoměru k rozumným 3500/min. I když jsme většinu testu drželi šestnáctistovku GDI nad čtyřmi tisíci otáčkami, nepřesáhla spotřeba dvanáct litrů, což není ve sportovním režimu vůbec zlé. Při krátkých klidnějších vložkách se nám dařilo držet spotřebu kolem šesti litrů, tedy poblíž čísel udávaných výrobcem (5,7 l)." - Vybermiauto.cz
No zcela upřímně, já vlastně nevím, proč si vybrat jinde, než u Škodovky, pokud netrváte na klasickém hatchbacku. Snad jen, že Octavia je dnes za zenitem. Výhoda je i rozsáhlá síť servisů.
Kazdy ich model ma tie iste nedostatky: uzky interier a vysoku cenu. Este pridam, ze aj vyskyt na cestach z toho robi cistu masovku. Tolko k nedostatkom Skody ;-)
Nechápu. Každá masovka, je sériová výroba, co se týká aut. A v téhle třídě jsou masově vyráběna všechna auta, veškerá konkurence. Žádný malosériový, či dokonce kusový auto ve střední třídě neznám, nepočítám tuningy.
Úzký interiér? No nevím podle čeho se to posuzuje, ale neznám žádné auto dané třídy které by svezlo pohodlně vzadu tři dospělé lidi. Pro čtyři místa až až. A co se týče ceny. To že na něco nemáš neznamená že je to drahé. Cenou se podbízející Korejci jsou pro spoustu lidí taky drazí ;-)
No ze sa zoberie priamy konkurent a odmeria sa vnutorna sirka interieru. Skodovky (Superb, Octavia a Rapid) maju celkovy dlzku presahujucu o triedu vyssie, nez skutocne patria (to je dane tym kufrom), ale vnutornou sirkou interieru zaostavaju za najsirsimi konkurentmi. Samozrejme, ze aj minimum v triede moze niekomu stacit.
Este ma napadla jedna nevyhoda Skodovky - kradeze celych aut, vybaveni interieru alebo suciastok. To uz je na kazdom zvazeni, ci do Skody pojde, ja mam najvatsi problem s ich pocetnostou na cestach.
Co sa ceny tyka, tak to je relativne. Niekomu aj iPhone stoji za tie prachy, niekto si kupi Samsunga. Cena je taka, aku su ochotni zakaznici zaplatit. Pamatam si uste nedavno sa jazdilo kupovat Skodovky do Nemecka, lebo tam boli lacnejsie a tam to aj malo zmysel. Bola to lacnejsia nahrada za VW, kto chcel usetrit, kupil si tento lowcost. Co sa z toho ale stalo v niektorych krajinach, to uz hranici s fanatizmom. :-(
Nevím proč všichni kritizují vnitřní prostor který je pro 4 cestující dostačující. Žádné auto ani A8 nesveze pohodlně pět dospělých a abych se přiznal ani nevím kdy jsme viděl na posledy 4 nebo dokonce 5 lií například v i30, Octavce nebo astře ;-\
Já vozím v autě velmi často 4 lidi, tzn., že jezdíme v pěti a pasažéři se vždy najdou, včetně pěti kusů zavazadel (krosny)... nikdo si na těch 220 km nestěžuje, naopak. Auto střední třídy.
Lidi jsou dneska trochu moc rozmazlení, kdysi se jezdilo ve Š100, kde bylo vzadu místa poskrovnu a taky se to zvládlo, dneska jak si nedá pasažér nohu přes nohy, tak je nespokojený.
pamatam si casty s rodicmi, alebo starymi rodicmi na chatu v skodylaku 105 a 120. Dvaja dospely vpredu, 2 niekedy 4 deti vzadu a este kopa tasiek rozsypaych okolo nas. Drzali sme hubu, lebo to bolo lepsie ako cesta autobusom >:D . Ja som nacpal minule do auta 3 dospelych a 2 deti v autosedacke >:-[] . Tiez nikto nefrflal, mohli ist pesi
Typyckej čech přece bezpečnostní a komfortní výbavu běžnou v této třídě nepotřebuje... typickému čechovi přece stačí, že má Octavii ;-) (aneb "já na to mám").
Popravdě řečeno, Champion je pro opravdu nenáročné výborná nabídka, celkem i cílovku chápu.
Jenže já bych chtěl 16" kola, komplet elektriku, lepší rádio, asistent rozjezdu, nějaký hezký lak, parkovací senzory vpředu i vzady, vyhřívané sedačky, MaxiDOT a záruku na 4 roky/120 tkm...tedy standard, co nabízí i ostatní. A z hlavy jsem podle ceníku někde za půlmilionem.
Kdysi jsem si hrál s ceníkem a podobně dovybavená Octa vyšla na nějakých 450, k tomu co píšeš ty, jsem ještě přihodil 8x bag, tempomat a možná xenony, už si nepamatuju. Nicméně když je startovačka na 250, tak mi rozdíl 200 - 250t přijde docela dost, nehledě na to, že výkonově jsou MPI dost "impotentní," že nenabízí starší 6 Tiptronic považuju taky za chybu. Navíc, za těch 450 už je opravdu z čeho vybírat, za mně Mazda 3, ta je za tuhle cenu s automatem, ve fullu.
Mazda 3 (sedan) je prostě nádherná! Nedal bych asi automat, ale dvoulitr určo. Škoda, že před rokem jsem měl strop na 350 litrech a nebyly tyto akční slevy. :-(
Přední parkovací senzory, vyhřívané sedačky, asistent rozjezdu (jseš ženská?) nebo metalíza/perleť, to je vskutku dnešní minimální standard nižší střední :-)
Bez metalízy je Octavia s uvedenou výbavou za 439 300Kč s 1.4TSI. Co myslíš pojmem "komplet elektrika" netuším.
Nejsem ženská, ale bydlel jsem nějakou dobu na Žižkově u Seifertky...dost nepříjemnej svah, kostky, málo místa - v zimě je parkování o hubu, v létě je to otrava. Navíc s autem jezdí i přítelkyně, tu tyhle vymoženosti strašně těší.
Elektrikou jsem myslel okénka a zrcátka, nic víc. Vyhřívaný sedačky vyžaduju, kdo nezažil nepochopí.
Co se barvy týče, chtěl bych tu metalízu, pastelové barvy vypadají na Oktě hnusně.
Víš jsou lidé kteří ví co chtějí a nepotřebují k rozhodování výbavu. Všem vám přeji výbavou nabitá auta. Osobně mi stačí 2 vaky a manuální klima a jsem spokojený člověk. Je to vždy o subjektivním pohledu na věc. a Tvrdit někomu že tohle je lepší jelikož to máš našlapaný výbavou je trochu ubohý nemyslíš? Každý si koupí to co mu sedí a co se mu líbí i když cpát někomu svojí pravdu je v ČR běžným a ubohým zvykem.
Ne kazdy je ovsem umasteny opravar skodovek, kteremu staci vybava Holobyt. Jsou lide, kteri maji vyssi naroky nez ty, smir se s tim...
Tak tem zase ty netlac tu svoji low-endovou pravdu. ;-)
Co komu tlačím prosím tě? Když nerozumíš psanému textu tak sem ani nelez. A výrazi typu Low-end nejdřív si zjisti pořádně co to znamená ať ze sebe neděláš hlupáka. A ještě jednou když na něco nemáš tak to nehaň ;-\ :no: Jsou lidé kteří na to mají a taky ti nehaní tvého frantíka nebo korejce ;-)
Koukam, ze to mas v hlavicce nejake pomotane, Peto. Jeste jednou - rec je o tvych low-end narocich na vybavu auta. Jsou lide, kteri se, bez ohledu na znacku, neuspokoji, se dvema bagy a svihadly.
Dobre vybaveny francouz, japonec ci korejec, muze byt treba o 200k drazsi, nez ten tvuj okridleny holobyt.
Jejda tak teď jsi mi to nandal vážně. Víš jsou lidé kteří mají hodnoty položené trochu jinde než v šesti vacích atd. V autě potřebuji jen to co jsem napsal a nevím proč mi to stále haníš, jseš trapnej a příjde mi že s i tím pouze léčíš ego nebo něco jiného?
Peto, projdi si jeste jednou tohle vlakno. Ty ses tady zacal navazet do lidi, kterym nestaci zakladni vybava a presvedcoval nas tu, ze cokoli nad ramec toho low-endoveho zakladu je vlastne zbytecne. O leceni cehokoli tedy radeji pomlc. ;-)
Že bych teda 2.0 TDI označoval za výborný motor, nevím nevím. Četl jsem na něj spíš kritiku než chválu. Samozřejmě spousta toho můžou být fámy, ale na každém šprochu....A když už přišla i oficiální svolávačka od VW, asi na to mněco pravdy bude.
[odkaz]
Když už Octu, tak s 1.8 TSI :yes:
Ta už ovšem cenou bude jinde. Nicméně pokud by jsem vybíral octu, tak 1,8TSI, pak dlouho nic a pak by se teprve to ostatní. Naprosto ideální a moc povedený motor do Octavie.
Bohužel, jsem orientovaný jen na benzíny. A tam krom 1.8 TSI není moc z čeho vybírat.
Kdybych měl 100% jistotu, že jsou rozvodové problémy vyřešeny, klidně bych vzal i menší TSI. Jinak by mi zbyla jen atmo 1.4 :-!
Nemám na mysli přestavbu, ale originální verzi na LPG přímo od výrobce. Ale souhlasím s vámi, že v motorové nabídce Octavie se příznivci benzínu těžko vybírá. Chybí nějaká atmosferická osmnáctistovka nebou dvoulitr.
U 2.0 TDI 103 kw praskaly hlavy, (nevím jestli už VW vyřešilo) takže raději nebrat. 1.8 se problémy celkem vyhýbají, ale pro většinu co chtěji Octu je way off budget. Za mně Ceed, jinak mi tu chybí Japonci, takových Swiftů vidím docela dost, jinak Clio taky chybí, že by čekání na nástupce? Nevím.
Svolávačky mají všichni,jdi na RAPEX a každý týden několik aut napříč spektrem, a to ještě naprostá většina zase napříč spektrem se nepublikuje,protože se to lidem opraví v rámci servisních intervalů. :-!
Hlupákovi každý hloupý... ;-) Nicméně naftový dvoulitr CR je skvělý motor, výbava má to co bych normálně potřeboval (klima, centrál s dálkou, elektrika vpředu, nějaký ty pytle) jo ještě rádio, pravda. Jinak za podobný peníz nemá ani korejec ani 1,6naftu... Skvělá nabídka!
No tak to je výhra panečku! Za 335 000Kč Oktu v dieselu bez rádia (v seznamu výbavy není psaný a když tam píšou, že to dokonce má i vnitřní zpětné zrcátko, tak rádio by asi zmínili), s dvouma pytlema, cerny kliky, plastovej volant, 15" plechy bez poklic...a to se vyplatí! Protože pak budeš ten největší frajer protože jezdíš Oktávkou! :yes: za odvahu, :no: za zoufalost
Lakovaný kliky z blbce menšího blbce neudělaj... ;-) Jinak Octa má v základu jako všichni v této třídě 15" plechy s poklicema, plastovej volant atd... Jinak za frajera být fakt nemusím, tak by mi tahle octávka do baráku mohla, jen nechci být za zoufalce, takže Hjundééé fakt ne >:D
Do nedávna žádný problém u i30 a Ceeda... Předpokládám, že OIII už taky bez ESP nebude existovat, když je v základu i u Citigo... Jinak si život bez ESP dovedu docela dobře představit.
Naprostý souhlas... výborná volba rozumem ... a ten motor je opravdu skvělý. Korejci to podle mě trochu přehnali s cenama - u hatchbacků se dneska dá okolo 350 tisíc koupit opravdu ledacos, včetně mých oblíbených japonců ....
Neříkám, že by nesnesla víc, ale za 335tisíc dvoulitrová nafta s klimou a nutným základem + rádio... To je sakra dobrý! Nenašel jsem nic podobně výhodnýho než toto [odkaz] Mají tam i Kiu, tak to člověk může porovnat s Korejcem... ;-)
Z důležitých věcí klimatizace, el. okna vpředu, el. ovl. a vyhř. zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 4x airbag, přední mlhovky, palubní počítač. To je za 329 900Kč s TSI 90kW nebo 1.6LPG 72kW. Diesel 81kW je za 349 900Kč.
Ambition je za 384 900Kč nebo 409 900Kč a má navíc litá kola, lakovaná zrcátka a kliky, radio Swing, loketní opěru, tempomat, kožený paket, ESP, hlavové airbagy atd.
Peto, ja si opravdu nemam potrebu neco nalhavat a v pripade krizove situace vim, ze nemam sanci reagovat rychleji nez ESP, takze jsem si za nej velice rad priplatil.
Ty sam sebe klidne presvedcuj, ze jsi tak skvely ridic, ze ESP nepotrebujes, oba vsak vime, ze pravy duvod ma svuj puvod nekde jinde - v tve penezence, jak jsi sam prozradil v jinem vlakne. ;-)
Pojedeš li tak jak se na daném podkladu jet má nemůžeš se dostat do krizovky. Pokud jsi střelec nepomůže ti ani ESP fyzika se obelhat nedá. Patříš li mezi ty co si myslí že je ESP spasí pánbůh s tebou >:D za svých 450tkm za necelých 11 let co mám od 18 papíry jsem se dostal do krize párkrát kdy už jsem si o to vyloženě říkal a nepomohlo by mi ani tvé všemocné ESP. Vždy na uzavřené trati, praxe je mocnější než pár čidel a odporů. Netvrdím že jsem skvělej řidič, naopak vždy jedu tak abych dojel. Prší li na dálnici jedu max. 110 v zimě je li mokro klidně i 100 nepotřebuji si na nic hrát a už vůbec ne se opírat o falešný pocit bezpečí v podobě ESP.
Peto, v 29 bys uz trochu mohl mit rozum. Ja nikde netvrdim, ze je ESP vsemocne, to ses zrejme uhodil do hlavy vic, nez bylo zdravo. Srovnej si myslenky a pouvazuj nad situacemi, ktere ani pri nejvyssi opatrnosti nemuzes predvidat, a ktere muzou zpusobit krizovou situaci. Pak se klidne vrat a muzeme si povidat dal. Zatim neni o cem, trapne si tady sam pred sebou omlouvas absenci ESP tim, ze tobe by bylo stejne k nicemu, zatimco pravy duvod... 8-s:no:
Tak mi takovou situaci vysvětli prosíííím >:D Jsem moooc zvědavý. To že je pro tebe ESP všemocné vyplívá už jen z toho co o něm píšeš tedy jak k němu vhlížíš.
Koukam, ze jsem tve intelektualni schopnosti ponekud precenil. Ulehcim ti to tedy. Klidne se podivej na par videi a srovnej, co se stane pri nahle potrebe vyhnout se prekazce v tom samem aute s vypnutym a zapnutym ESP: [odkaz]
Je to o řidiči. A jelikož se 90% procent řidičů nepokouší vyhnout, ale pouze šlápnou na brzdu a čekají co se stane je jim ESP úplně k ničemu stejně jako ABS ;-) Kapišto?
Ještě jednou. potřebuješ li v rychlosti 50 km/h ESP k tomu aby jsi se vyhnul jseš VŮL který nemá co dělat za volantem v takové rychlosti se ESP ani neprobudí jelikož nemá proč. A jinde než v obci kde máš jet 50 se s náhle s dítětem nesetkáš. A jestli podle toho že nepotřebuji v autě ESP usuzuješ že se nevyhnu překážce jseš vůl ještě větší. ESP není potřebné k vyhýbání stejně jako ABS není zapotřebí k brždění.
Nahore si napsal, ze ESP k nicemu pro ty, co se nevyhybaji, pouze brzdi. Ty, jak se nas tady snazis presvedcit, si za ESP nepriplacel ne kvuli tomu, ze na nej nezbylo, ale kvuli tomu, ze je pro tebe k nicemu.
Z toho plyne jedine, Peto - ty by si se diteti nevyhnul...
K tomu jsi se tady dobrovolne verejne priznal, pokud ti to uniklo... 8-s:no:
Přečti si to ještě jednou a nedělej ze sebe vola. Psal jsem že 90% lidí pouze brzdí a čekají na náraz. Tudíž je jim ESP k ničemu a ABS taky, jinak si nedokážu vysvětlit počet nárazů zezadu nebo čelně do jakékoliv překážky na cestě široké jak ranvej . Na to aby jsi se bezpečně vyhnul ti stačí ABS můžeš plně brzdit a přitom ovládat auto. Bez ABS musíš brzdit - pustit brzdu vyhnout se a brzdit tím ztrácíš cenné vteřiny brzdění. Je vidět že jsi takovou situaci ještě nezažil tudíž vůbec nevíš o čem mluvíš. Nevím kde jsem napsal že bych se nevyhnul ať už dítěti nebo něčemu jinému. Chce to chápat psaný text ;-) Podívej se na video kde se provádí losí test, vždy při vypnutém ESP!
Trapny pokus se z toho vyzvanit, hloupy, Peto. Pokusis se tady omluvit svou lakomost, ci prazdnou penezenkou a klidne bys kvuli tomu prejel dite. Jsi hnusna spodina lidske spolecnosti. Nestojis ani za plivanec do toho hnusneho umasteneho ksichtu.... 8-s:no:
Vsadím se o co chceš když 20 metrů před tebou náhle zastavím třeba jen v 90km/h nestihneš nic jiného než zpomalit před nárazem natož aby jsi se začal vyhýbat a využil to tvé ESP.
Urcite ne, ale zabilo se jich vic, nez s ESP. ESP neni vsemocne, fyzika se oklamat neda, ale ESP dokaze zachranit mnoho situaci, ktere by ani nejlepsi ridic bez ESP nezvladl. To jsou proste fakta, ktera muze popirat jenom naprosty hlupak... 8-s:no:
Ještě jeden detail. Na dálnicích děti běžně nepobíhaj, na okrskách jsem taky žádný nepotkal a v obci kde máš jet 50 nepotřebuješ při vyhýbacím manévru pořádně ani brzdy natož ESP ;-\
Stejne tak nemuzes vjet na zledovately usek, vjet do louze, ktera nebyla videt, nemuze ti pred auto vbehnout diva zver, nemuze ti do protismeru vjet jine auto, nepotrebujes se vyhnout spadle vetvy na silnici, vyhnout se autu, ktere ti nedalo prednost atd. atd. atd... Chlapce, pokud ty mas opravdu ridicak, o cemz silne pochybuji, ten clovek, co te ho nechal udelat, by zaslouzil par facek.... 8-s:no:
Vjedeš li na zledovatělý úsek je ti ESP úplně k ničemu stejně tak trefíš li opravdu velkou louži kdy bude muset zasáhnout ESP. V ostatních situacích které popisuješ to v případě kdy pojedeš jak máš zvládneš i bez ESP! V případě že pojedeš jako prase dobře ti tak TEČKA.
Škodárna dělá samé užofky... článek to jen dokazuje.
Posledním Mohykánem je FL Octavia... tak jsem zvědav, jestli ta nová O3 půjde ve šlépějích ostatních sourozenců a stane se z ní další krabička na sardinky... 8-s
Volba je jasná... Golf, hned za ním bych sáhl po Ceedu s GDI (batoh nepotřebuji)
" tak jsem zvědav, jestli ta nová O3 půjde ve šlépějích ostatních sourozenců a stane se z ní další krabička na sardinky..."
OIII už míří o třídu vejš, takže krabice na sardinky bych se nebál ;)
Tak já jsem spíš myslel celkově velikost interiéru. Je pravda že superb je takovej jezevčík, řekl bych že tenhle škodováckej nezmar kterej postihl i fabii vymře s novym designovym "jazykem" škodovky.
P.S.: to že je superb užovka podle mě neni až takovej problém. Jen to blbě vypadá. Jinak 4 lidi se v tomhle autě svezou úplně královsky. Já mám bezmála 2 metry, do šířky taky nemám nejmíň, a v superbu jsem měl kolem sebe víc místa jak v touaregu. a to dokonce i když jsem si sedl "za sebe". Zatim jsem v žádnym jinym autě takhle dobře neseděl
Pro mě je zásada, že si kupuju auto, který mě musí potěšit i na pohled. To Sup, minimálně v sedano-lb nesplňuje. Tím vůbec nezpochybňuju jeho prostornost v podélným směru. Ta je bezprecedentní.
Nevybrat si Superb, který tady převyšuje ostatní min o třídu mi nejde do hlavy, snad jedině kdybych neuměl řídit a bál se velkého auta. Snad ještě kdybych nosil čepku směrem dozadu bych bral Golfa.
A co když spousta lidi tak velké auto nepotřebuje. Čím větší auto, tím větší provozní náklady. Proč by si např. mladý pár bral Superba. Co by s tím dělali? >:D
Mě zase nejde do hlavy jak si někdo muže vybrat Superba ktereho nevyužije. Auto se snad vybira podle potřeb a ne podle toho že musim mit tu největši obludu jakou za dane penize dostanu.
Tak asi máš pravdu, ale co si máš koupit, pokud jsi "dobře situovaný" a máš všech "pět pohromadě" ... Je to nenápadné auto a ještě máš pocit, že podporuješ českou fabriku ....
Co si mam koupit ? Třeba auto ktere mi vyhovuje podstatně vic než auto středni třidy ktere nevyužiji a v městske džungli bude spiš na zlost než ku prospěchu. Takže by něco z nižši středni ?
OK ... já nemluvím o normálních lidech jako jsem třeba já ;-) .... v Superbu se podle mě dobře cítí i majitel prosperující firmy a není podezřelý svému okolí (či zákazníkům), že si nějak moc vyskakujeme nebo nemístně šetří .....
Já teda zastávám částečně stejný názor, ale.... třída neznamená jen velikost, ale i další vlastnosti jako použitá technika, pohodlí, ODHLUČNĚNÍ, atd. Prostě malé auto B segmentu nejen, že je méně prostorné, ale interiér je horší, podvozek je méne pohodlný proti kompaktu. Osobně bych pod kompakt nešel, tedy pokud jde o jediné auto. Možná ještě jakýsi rozumně vybavený subkompakt.
A na tom vydělávají prémiové malé vozy a snaží se i Citroen s DS... lidi často dnes nepotřebují velké auto, ale chtějí luxus.
Kankunene nic ve zlym, ale zrovna ty o tom, jestli nekdo umi nebo neumi ridit, pomlc ;-) Tva nedavna perla o tom, ze te obtezuje ve vysich rychlostech tuhnouci volant Q5, mluvi za vse >:D >:-[]
A tvoje dnesni bomba, ze Sup "převyšuje ostatní min o třídu" jen potvrzuje, ze si ridicky obycejnej moula. Mozna kdybys to trochu rozvedl... >:D
Tak co je evidentní již z toho, o jaká nejprodávanější auta se jedná: Škoda a Hyundai+Kia motors... Lidé u nás hojně volí Huyndai+Kia; to svědčí o tom, že mají: za 1) již i dobré zkušenosti; za 2) reference, doporučení jiných vlastníků; za 3) vědí o velmi dobrých výsledcích v různých testech těchto aut; za 4) "přesně tak nějak tolik peněz" za tak dobrou kvalitu a jízdní vlastnosti těchto aut; za 5) dobré povědomí o těchto vozech díky dobré reklamě; za 6) se jim designově prostě líbí...
A o tom, že jsou Hyundai a Kia stále více respektovanými značkami (dokonce mnozí píší obrazně, že se jich "bojí" - jako konkurentů) nikdo dnes nepochybuje (své by k tomu mohli říci šéfové VW, franc. aut či Toyota!)...
Důležité je také si třeba srovnat ony první 3 vozy v žebříčku: Octavia, Fabia a i30... To, že i30 se v prodejích dotahuje, je také známo, viz např. zde: "Octavii a Fabii začíná dotahovat Hyundai i30": [odkaz] . Fabii bych v tomto srovnání dále samozřejmě vypustil; všichni dobře víme, že patří kdesi jinde... Takže zůstává i30 a Octavie. Takže které z nich vybrat??? Odpověď je nasnadě; a celkem to zjednoduším: koukněte jen na minusy v tomto článku (celkem s nimi souhlasím):
Octavia: "Vyšší ceny, podprůměrný vnitřní postor, tvrdé odpružení, nehodí se pro ostrou jízdu v zatáčkách..."
i30: "Pevně dané konfigurace, s velkými koly nekomfortní tlumení, nesmyslný základní turbodiesel..."
Přidejme k tomu třeba i srovnávací test (Autopruvodce.cz; starší generace): "Verdikt: Nečekal bych, že za stále „sociální“ octavii si Škoda bude účtovat skoro půl milionu! Vzhledem ke konkurenci je to přehnané, vždyť plně vybavený Hyundai i30cw, který navíc celkově není horším autem, stojí o 100 000 Kč méně. Možná Škoda Auto u octavie trochu počítá se setrvačností a konzervativnějším přístupem zákazníků, jinak to nechápu. Ten, kdo si srovná, co za své peníze může dostat, zvolí i30. Tedy pokud není vyloženě nacionalista a fakt, že i30 byla navržená pro Evropu a vyrábí se v ČR, ho neuspokojí.
HODNOCENÍ:
HYUNDAI i30cw: 7/10
ŠKODA OCTAVIA COMBI TOUR: 6/10."
Vítěz i30! Prostě i30 je zde lepší volbou, dotahuje se jasně na Golfa (o tom svědčí mnohé testy), je neotřelá, design agresivnější, a např. i motor i30 (turbodiesel 1.6 CRDi/94kW): "Jenom SAMOU CHVÁLU zasluhuje motor i30. K testu nastoupil turbodiesel 1.6 CRDi/94kW, který běží příjemně potichu a mnohem klidněji než objemově shodný agregát TDI v Golfu se 77kW. Ten by potřeboval zlepšit chování a přidat několik koní." - AUTOTIP 24/11 srovnání nové i30 s Golfem...
A dál a dál... Moje volba po zvážení všech pro a proti: Hyundai i30; naprosto rozumně a chladně... ;-)
Myslíš ten článek jak dotahuje? "Třetí Hyundai na škodovky dost ztrácí"
Moc se mi líbí, jak se ukájíš nad nejsociálnější verzí výběhovýho modelu. Srovnání s předfl OII mi přijde irelevantní. Navíc i30 dnes není rozhodně cenově podbízejícím se autem. Srovnávejme tedy klasickou verzi...verzi vozu, kterej dostane na jaře nástupce...kterej i po téměř 9-ti letech pořád vypadá dobře. To se o i30CW nedá napsat ani týden po představení.
Octávii opravdu na konkurenci nic nechybí a to je majstrštyk. Hyundai musel samozřejmě podražit, aby byl schopen konkurovat evropský konkurenci. To, jestli se mu to opravdu vyplatí a nevrátí se v nových generacích řady i opět k lowcostu ukáže až čas. Sám nejsem rozhodně škodovkář, ale ryze pragmaticky bych nad koupí OII neváhal, to v případě i30 napsat nemůžu.
Ty bys neváhal, ok; tvoje volba. Ale nemáš pravdu, že u i30 nejde o cenu, koukni níže: zajímavé srovnání je i zde (nové generace): [odkaz]
V anketě by volilo: Hyundai i30 kombi 51.3%; Škoda Octavia Combi jen 38.8% ...
A dále je tam zajímavé vše právě ohledně CEN: "Větší rozdíly jsou ale v prodejních cenách, zatímco základní benzínovou 100koňovou čtrnáctistovku seženete u korejského výrobce za 299 900 korun, v případě Octavie Combi stojí motor 1,4 MPI (80 k) o skoro sto tisíc více (397 900 korun). Také v případě základní naftové motorizace je i30 výhodnější – 90koňové 1,4 CRDi stojí 359 990 korun, zatímco šestnáctistovka TDI (105 k) přijde na 483 900 korun. To je rozdíl bezmála 124 tisíc korun, jakkoliv je motor s logem Škody výkonnější." Jedině jakési akce... já tam u Škody byl a ptal se podrobně na Octavii, výbavu a ceny... byl jsem v šoku... prostě dražší; a to o dost!
Není co kouzlit, stačí si zajít osobně do autosalonu a porovnat, co ti kdo za jisté peníze nabídne! Já tam byl a zjišťoval... a jen potvrzuji, v Hyundai ti nabídnou daleko víc a cenově jsi na tom o mnoho lépe... ;-)
Spíš neznalost... asi citoval nějaký zastaralý článek. Ono upřímně řečeno vyznat se v cenové nabídce Škodovky není žádná sranda, třeba uvedená edice Champion podle mě už v nabídce nejsou..
Spis jeste nejsou ;-) Champion je zatim pouze pro fabie, roomster a yetiho. Octavia je na oficialnich strankach pouze v edici CZ (kdyz nepocitam neakcni cenik) ktera je tam zastrcena, aby si ji nikdo pokud mozno nevsiml. NH car a dalsi velci prodejci maji asi prednost pred konfiguratorem a radovymi prodejci.
Tady přeci nejde o agitku... ještě že lidé vědí, co by si vybrali... hádej proč? V anketě by volilo: Hyundai i30 kombi 51.3%; Škoda Octavia Combi jen 38.8% ... ;-)
Můžeš mi uvésti, CO ti konkrétně připadá "naprosto fanatické"? :-) Výsledky ankety? I tady přeci vyhrála i30... co na tom je? Prostě je to tak... Není vůbec nic fanatického na tom, že jednou v klidu vyhrála i30 nad Octávií... Co je fanatického prosím tě na tom, uvést, že Hyundai je respektovaná značka od VW až po Toyotu? Co je fanatického na tom, že redaktoři (ne já!) o motoru 1.6 CRDi/94kW pějí samou chválu? Co to má co společného se mnou, že se prostě tady v anketě i jinde prostě i30 líbí? Co to má co dělat se mnou, že se i30 drží tak vysoko v prodejích? Já bych spíše označil za "fanatika" (ale tak nečiním!) toho, kdo tvrdí něco o fanatismu druhých a ti přitom citují výsledky kohosi jiného či testů testerů... nevím no, zamysli se... ;-)
Stačí se jen podívat na tvé "copy - paste" příspěvky a stačí to. i30 se hlavně líbí tobě a hodně to ventiluješ, jinak to ani neumíš ;-) Vytrhuješ citace z kontextu a nejen v diskusi pod tímto článkem.
Pokud to tu pořád budeš omílat, jak je to úžasné auto, tak ti nikdo nebude věřit a budeš jen pro smích (tak daleko si se už dostal). Takže jsi buď hloupý, fanatik nebo PR Hyundaie >:D
Naprosto nerespektuješ názory ostatních, hlavně ty, co mají názor naprosto odlišný. i30 rozhodně špatné auto není. i30 je jen průměrnost sama, stejně jako Golf, nijak ničím nevyniká ani ničím výrazným nezaostává. Design je subjektivní záležitost a každý má na to svůj názor. Mě se třeba nelíbí a rozhodně bych si jej nekoupil. Jak jsem psal už níže, vzal bych buď Octávii nebo Cee´d nic jiného ;-)
Tak to jsi mě asi nepochopil... jistě, líbí se mi i30, vybral bych si i30 z mnoha důvodů... jistě, hájím ji, fandím... A pozor, respektuji! Jestli máš tu a tu volbu, pak klidně... prostě tady a v jiné anketě by volili čtenáři i30... to snad zase respektuješ ty... já zase respektuji i jiná auta, proč ne... to jsi fakt asi špatně pochopil... jsem schopen vidět i nedostatky i30... ty jsem právě vybral výše! Nedostatky, minusy i30 a Octavky - a probrat si to... to je přece normální postup... i já jsem při výběru auta slepě neletěl do Hyundaie, sedl si a odjel! Zkusil jsme si více vozů (od Octávky, přes Megane, Focus, Ceed až po i30) a projel se s nimi a prohlédl je... Zase to moje "fandovství" neviď tak bláznivě ;-) ...
Mě jsou ankety celkem volný. Finální účet kterémukoliv autu vystaví až zákazníci, ti rozhodují kdo bude úspěšný a kdo ne. Jak vidíš, OII má na našem trhu jasnou převahu a píšu snad na to oslavné ódy? Ne a nevidím ani k tomu důvod... ;-)
Zhodnotit novou i30 by bylo fajn, až s ní někdo najede cca 100tis km a podělí se s námi o zkušenosti...
Tak pět ody na to že je u nas nejprodavanějši domaci automobilka by bylo dost mimo. Jinak muj nazor je ten že u nas jsou lidi Škodovkou doslova postiženi. Věřim že většina ani nepotřebuje nakladovy prostor Octavie ale hlavni je že je to prostě Octavia a ze zaslepenosti pro ni běži. To že je to pruměrne auto třidy už je nezajima nebo si to nedokažou připustit.
Ja netvrdim že ty pěješ ody. Jen to že to by bylo dost mimo protože prodeje domacich automobilek na domacim trhu jsou vždy v popředi a to ze značnějšim odstupem.
No je vidět, že si s ní nikdy nejel a nevlastnil. Já mám už třetí hned od začátku výroby a nemůžu si stěžovat. Vnitřní prostor je v pohodě, nepotřebuji autobus na jízdu. A ty řeči, že tohle auto má 143cm a tam to 146cm na šířku je hovadina, ty cm ani nepocítíte. Je pravda, že je cena docela vysoká, ale díky konkurenci Hyundai a Kia je vcelku na dobré ceně. Jen po letech používání zjistíš jak je super, ale mouchy se najdou jako u všeho. Zatáčky se dají sekat hodně rychle, ale nesmí být vpředu motor TDI, ten je těžký jak prase a auto je dost nedotačivé. Já mám 1.4TSI a ten se vrhá do zatáček s radostí. U škody je výběr dost velký a každý si vybere a hlavně konzervativní design co neoslní, ale hlavně nezestárne. Ne jako H a K design ROZTEKLÉHO MÁSLA. No, ale někomu se to líbí. Já zůstávám u Škody. Jsem spokojený.
Přiznám se bez mučení, že jsem šťastným uživatelem nové i30 a pořád mi není jasné, kde je hranice která rozhoduje o tom, že možnost individualizace je minimální, maximální či optimální. Pokud si ke srovnání vezmeme "etalon" třídy Golf, tak přepokládám že jeho možnosti individualizace jsou optimální. Bohužel toto je pouze subjektivní názor. Já musím říct, že kdykoliv otevřu konfigurátory VW group (a nejen té, naposledy se mi to stalo s konfigurátorem Mercedesu u modelu A), tak dostávám kopřivku. Vždyť já si chci koupit jenom auto, nekonfiguruji si zaoceánský parník pro pět tisíc turistů. Mě naprosto stačí, že si můžu zvolit barvu, kola, motorizaci a úroveň výbavy plus si vybrat z několika paketů příplatkové výbavy, hlavně abych mohl brzy jezdit. Všechny volby jsou jednoduché a jasné a člověk si je jistý tím, co dostane a že si vybral to co potřebuje. Je milé, že si v konfigurátorech VW group můžete vybrat z několika různých rádií, klimatizací, lišt, atd., ale ta hrůza, že po dokončení objednávky budu 3 měsíce čekat, abych konečně zjistil, co jsem si vybral, protože konfigurátor mi v tom udělal akorát guláš, by mi rozhodně nedala spát. Skoro u každé druhé volby řekne, tato volba je součástí tohoto a tohoto paketu, objednejte to a to. Tak proč tam ta volba je, když si nakonec stejně musím koupit celý ten balíček. A v čem je vlastně rozdíl v té individualizaci, snad jedině v těch barevných lištičkách, které do žádného paketu nezapadají a stejně je tam chceme všechny, aby nám to nějaký buran na parkovišti neodřel.
Minimálními možnostmi individualizace bych se oháněl kdybych si mohl maximálně vybrat, jestli chci benzín nebo diesel a jestli bude červený nebo modrý, ale v tomhle případě s tímto prohlášením nesouhlasím. A můj názor je, že široké možnosti individualizace jsou jen obezličkou, jak zákazníka nalákat na to, že si kupuje laciné auto, ale nakonec skončí s drahým autem, protože si tam nakliká to co by chtěl a ono mu to po stovkách pěkně naroste do tisíců.
Hyundai nemá minimální možnosti individualizace, ale snaží se zákazníkovi nákup zjednodušit a usnadnit tak, aby měl radost z nakupování a nerval si týdny vlasy, jestli měl ušetřit pár stovek za žárovičku v popelníku.
Ja mam 1.6 GDI, tempomat, vyhrivana sedadla, navi s parkovaci kamerou i maly kozeny paket a to vse za 380 tisic, to mi ve srovnání se zde diskutovanou OII za 340 prijde jako levnejsi model.
Neustálé zdůrazňování "konfingurovatelnosti" je směšné, plus oproti konkurenci to u koncernu asi je, ale drtivá většina lidí kupuje základnější motorizace se základnější výbavou, takže to více ocení od nás na západ, navíc, když srovnám konfigurátory Hyundai a Škoda, tak v tom Škody jsem se ztrácel a ten Hyundai mi přišel jasný a stručný. Při kupní síle v ČR se nelze divit, že konfigurovatelnost bere spousta lidí jako obezličku proto, aby z nich VW vytáhl oproti konkurenci další peníze a často tomu i tak je. Jako takový detail zmiňuji nutnost připlácet u základní výbavy za palubní počítač, který je u konkurence standard, asi tak.
To je sice pravda, ale ty bys si koupil k 1.2 51 kw tempomat? Asi ne, něco jiného je chtít Superb 4x4 tomu rozumím, jinými slovy kritizovat u Korejců nemožnost konfigurovatelnosti u základních výbav je tak trochu nesmysl. Korejci na konkurenci ztrácí třeba v tom, že k autům jako Ceed věci typu 4x4, adaptivní tempomat apod. nenabízí, ale to se podle mně časem změní, do SUV už čtyřkolka objednat jde, ale pořád by mi 4x4 dávala víc smyslu v autech jako i40, Optima....
Je potřeba to vybalancovat. Kupříkladu já si potrpím na kožený volant, naopak klidně oželím tempomat. Pokud ale znamenají balíčky výrazně nižší cenu, tak jsem pro... tempomat mi vyloženě nepřekáží.
VW konfigurátor je občas peklo... klidně tě nechá koupit zvlášť klimu za 35 a pět dveří za 20, i když tam jsou obě tyto položky v paketu za 15. Holt je to asi stavěný tak, že auto konfiguruje poučený prodejce...
Konfigurovatelnost směšná není.
Příkladů je dost. V podstatě by mi například stačila manuální klima a tempomat, klidně i bez el. oken, ale s elektricky sklopnými zrcátky.
To ale u Mazdy 3 nejde, tam je tempomat až v skoro nejvyšší výbavě... proč?
Nedavno jsem se vratil z Chorvatska a jake bylo me překvapeni že za celou dobu jsem tam nepotkal ani jedeho noveho korejce i30 nebo Ceed. Až tedy na jednu vyjimku kdy se jednalo o i30 v červene barvě. O to jsem byl zvědavějši kdopak to bude.....no kdo jiny než čech a to ještě z T to znamena nějaky ostravak. Jde vidět že Chorvati jsou rozumnym narodem a proto tam jezdi velky počet Golfu a ne korejcu.
jj u nas se s něma a zvlašť s i30 roztrhl pytel. Ja už jsem nakažen turbomotorama takže pro mě jsou zatim korejci mimo muj zajem. Navic jsem už docela dost znechucen jejich reklamni masaži ktera je snad vic vtirava než od domaci Škodovky.
Dobrá byla ta na Berlingo odkazující na jeho praktičnost, ta byla i vtipná. Jediná celkem originální reklama byla ta na Fabii RS, ta už ale v televizi neběží. Ono proč taky kupovat dražší Fabii RS, když je tu lepší a levnější Polo GTI, Swift Sport....
Neboj, prodávají se tam hojně; a i mnozí od nás tam míří v i30. A vidíš, taky jezdím každý rok a já jich potkal docela dost. K Chorvatsku ale: ;-) : "Chorvatský trh: Hyundai i30 poprvé nejprodávanější!" >:D
[odkaz]
Chorvati jsou z nové i30 jedině nadšeni: "Hyundai i30: Moderni dizajn, kvalitetna izrada te prostranost." - [odkaz]
U Chorvatů je Huyndai velice populární značkou: "Među popularnim markama redom su još Renault, Citroen, HYUNDAI, Chevrolet, Kia, Škoda i Ford. Najprodavaniji model u Hrvatskoj u prvih pet mjeseci je Opel Astra, s prodanih 664 vozila. Slijede Volkswagenovi modeli Polo i Golf te HYUNDAI i30 i Renault Megane." - [odkaz]
Pozor, ten poslední je z června 2012, ty roku... a jestliže se těch i30 tehdy tolik prodalo, opravdu si myslíš, že už je v tom Chorvatsku neuvidíš? ;-)
Jaký výplach? To, že kupují i30 a je to jejich oblíbená značka... co to řešíš???
Ten poslední možná, začínáš s odstavcem a nápisem i30 nejprodávanější...
Jaký výplach? Tvý příspěvky se omezují na prachsprostý tapetování článků, bez zjevných technických znalostí...radost s jakou tapetuješ hraničí s šílenstvím a nekritickým pohledem
a) zaměstnance PR oddělení H/K
b) řádně zpracovaným prodejcem H/K s vymytým a následně nalitým mozkem
c) s naprosto nezkušeným majitelem vozu ze sortimentu H/K, kterej nikdy ničím jiným novějším nejel
Doporučuju ti začít psát svůj vlastní názor, neboť i nejblbější vlastní příspěvek má větší vypovídací hodnotu než tvoje fanatický kopírování cizích slov. Pak budeš i partnerem pro diskuzi.
P.S.: Být tvým nadřízeným, pokud jsi z H/K...okamžitě bych tě za tuto směšnou reklamu vyhodil.
Mně spíš připadá, že ty asi nechápeš, že lidé jsou rozmanití... ty techniku přes auta... a já ti to neberu... buď jím - rád si přečtu leccos "nového" o tvých vlastních technických znalostech >:D ... jinak ve všech bodech a), b) i c) se mýlíš - to jen pro otevření očí, ať nepůsobíš jako fanatik - podezíratel-pronásledovatel naopak ty ;-) ... A zpět k rozmanitosti příspěvků: já to vidím daleko šířeji, než jen přispívat "vlastními" pocity, zkušenostmi atp. Jeden tady přispívá přes technickou věc, dobře, jiný třeba vlastní zkušeností - testingem, další zase přes ekonomiku - prodejnost - trhy, jiný připomene jisté testy a srovnání... (a pak žel přispívají ještě ti, co se posmívají, zesměšňují, neumí ocenit, porozumět kvalitám atp.). V tom to je, šířeji, šířeji: dobrá rada ode mne: nebuď tak úzkoprsý... ;-) Třeba mně nevadí ani jeden z nich... zkopíruje odkaz, shrne důležité závěry; a já jsem za to vděčný...
Snaha o vzletnost hloupý myšlenky zůstane vždy jen snahou...
Fanatický tapetování, slovní onanie nad jednou značkou tomu ty říkáš šířeji? Ty o H/K nevíš kromě čtení blábolů v katalogu nic. Nevíš jak jezdí, jak si vedou ve srovnání s ostatními...
Jen hloupě kopíruješ něco na co nemáš ani vlastní názor!!!! :no:8-s
Úzkoprsost, nízkej rozhled, nevědomost je tvá výsada, mě do toho netahej...
;-) Těch 90 cedníků je k smíchu.Jezdívám Itálií a taky nepotkávám moc KIE. Hujandé o hodně víc.Čechy ,Slovensko a Polsko je bašta pro korejské vehykly :-!
Prid do Rakuska ;-) . Kym doma na Slovensku som napr. i40 skoro ani nevidel, tu v Rakusku nie je ani den, ze by som ju nestretol...a nemyslim tu istu :-) A kolko i30 tu beha, ma az udivuje. Mimoriadne sa tu dari i Sportage. Naopak novy Ceed som este nestretol a to tu jazdim hodne.
Celej problem tkvi v tom clovice, zes´ pozoroval kary nekde v letovisku... jenze vnitrozemi a hranicni oblasti SLO, BIH jsou na tom s kupni silou podstatne hure nez CR.
Korejcu se i tak v HR proda rocne vice nez dost.
Chytri Chorvate kupuji VW je uplne stejna "pravda", jako ze vsichni vysokoskolsky vzdelani obcane CR voli pravici :-)
Starych i30 a Ceddu tam jezdi opravdu hodně ale nove modely vubec. Ja nesedim pouze na jednom mistě takže HR mam slušně projeto včetně zastaveni se v Zagrebu. Jasně že to neni nějaky ukazatel jak se nove modely prodavaji ale tohle mě prostě docela zarazilo.
Krom jinych VW mě hodně překvapil opravdu hojny vyskyt UP! a přitom Citigo ani Mii tam teměř nejsou k viděni.
V Chorvatsku (hlavně na Istrii) jsem byl naposledy cca před pěti lety a poměrně mě tam překvapilo na naše poměry veliké množství zde jezdících vozů Hyundai Accent , tehdy cca pětiletých (ta druhá, lehce hranatější generace).
Někdy je končící model(nechme stranou design a nějaké serepetičky) mnohem lepší volba,než absolutní novinka.Důvody každý,kdo něco málo tuší, jistě ví.Je bláhové se domnívat,že každý nový model je pecka.Po 3-5 letech výroby některé občas jsou :-!
Myslím, že pokud někdo toužil po Octávce, tak teď je dobrá doba na nákup. Mě by plně uspokojila Octavie šampion s motorem 2.0 TDI 81kw + ESP s hill holdrem a rozšířenou zárukou. Měl bych se vejít do ceny kolem 350K.
Těch 20 000Kč, resp. 25 000Kč rozdílu velmi pravděpodobně dostane nazpět při prodeji ojetiny. Servisní náklady nebo povinné ručení zas o tolik vyšší nejsou. Proto výběr mezi 1.4TSI a 2.0TDI končí většinou u dieslu. Dodám, že sám bych si vybral buď 1.4TSI nebo LPG.
Určitě si budu kupovat auto podle toho jak táhne při 6000 ot. Pro mě jako pro normálního uživatele je důležité jak táhne do 3000 ot, kde mám nejnižší spotřebu.
Tak to bych se asi hádal ... 2,0 TDI 81kW je podle mě naprosto skvělý motor ... jede super a spotřeba je velmi nízká (viz moje "služební" auta Passat Variant).
To těžko. Ten příplatek 25 tisíc se ti nevrátí nikdy, protože ten 1.6 MPI Champion je ve verzi LPG. Když vezmeme tabulkové hodnoty, tak je ten MPI nejen levnější, ale má i nižší náklady na palivo. Negativem je jen horší dynamika.
Druhou benzínovou možností u Champoionu je 1.4 TSI, ten stojí také o 25 tisíc méně než to TDI. Má sice vyšší náklady na palivo, ale nabídne "lepší svezení" než TDI..
S dieselem je vždy lepší svezení, než se zastaralým a neskutečně líným (a cukavým) benzínovým motorem. Proto je volba diesel jednoznačně správná! :yes:
To jo, svezeš se, ale zase máš dražší servis. Takže ta návratnost bude o něco pomalejší a hlavně jen za předpokladu, že budeš tankovat kvalitní naftu, která ti neucpe trysky.
toppere, hned v prvním příspěvku ses vyjádřil, co BY KDYBY, čili tvoje hypotetické nákupní preference už známe. Tak proč se o tom samém, imaginárním, rozepisuješ (minimálně) dvakrát? 8-s
Hyundai ix20 mám tak můžu potvrdit, že odhlučnění zadní nápravy se opravdu nepovedlo. Co ale nechápu, je zařazení variability zavazadlového prostoru do mínusů. Proč!? Kufr má dvojité dno, posuvná zadní sedadla sklopná v poměru 60:40. Navíc po jejich sklopení vznikne téměř rovná plocha. Tak co se na tomhle autorovi nelíbí? :no:
Tu narážku na praktičnost jsem taky moc nepochopil, máma ix 20 má a taky spokojenost. Je pravda, že Roomster má o něco lepší jízdní vlastnosti, ale než řešit problémy s TSI, tak jsem usoudil, že je lepší koupit Korejce. Příčně i podélně prostornost dobrá, odladění podvozku je tvrdší, (ale pořád v normě) pohodlné sedačky s dobrým bočním vedením, výbava (hlavně co se týká bezpečnosti) více než dobrá, takže kromě toho že je to auto řidičsky nezajímavé, (přeposilované řízení v podstatě bez odezvy) mu nemám co vytknout, jako rodinné auto dobré. Samozřejmě, existují i lepší volby, ale ty už většinou jsou o jiných penězích, nebo musíte dělat kompromisy ohledně výbavy nebo motoru.
To je ale vcelku obvyklá výbava i mimo segment MPV - tedy dvojité dno a sedadla do roviny určitě, o posuvných sedadlech, která se objeví "tu a tam" by se dalo diskutovat.
Presne tak. Mam tohle auto s 1,6i LPG a treba Roomster o kousek lip tlumi vzadu diry v ceste. Ale v ix20 se vzadu da pohodlne sedet delsi trasu, zatim co Roomster to ma vzadu za TREST! Jel jsem obe varianty a v Roomsteru to byl po pulhodine horror!
Ix20 mi prijde v porovani s fabii i roomsterem ze ma trosku lepsi posilovac rizeni a citlivost. Mam rad sviznejsi jizdu, kterou si chci trochu uzit a v ix20 se s tim da celkem dobre pracovat oproti drive jmenovanym. Trochu nechapu obcasne kritiky ze to ma preposilovane rizeni. Kdybyste si zkusili jina auta, tak zjistite ze to maji podobne vsechna (od Renaultu az treba po Skodovku).
Jinak to ze zadni sedadla jsou polohovatelna a kufr je diky tomu variabilni, tak to beru jako velke plus a nechapu taky autora clanku.
Mně ty výtky někdy přijdou k smíchu. Ani se tolik nekritizuje co ke kritice skutečně je, (u ix 20 o něco méně pohodlné odpružení) ale kritizuje se variabilita zavazadlového prostoru, která je naprosto v pohodě. Někdy si vzpomenu na test, kde postavili Fabii proti Swiftu a vypadalo to, že vyhraje Swift, ale Fabia "mohutně" kontrovala zavazadlovým prostorem. Někdy je to zajímavé.
Nedavno sme boli s ix20 na dovce a sam som neveril,co vsetko sa do kufru narvalo...pricom sme vsetci pohodlne sedeli...ono variabilita typu pickup ala roomster je na***,ked sa vsetci tlacia v uzkom aute :-)
IX20 má posuvná zadní sedadla s možností měnit sklon opěradel. Velikost zavazadlového prostoru Roomsteru je velmi diskutabilní. Kvůli extrémně úzkému interiéru dozadu nenaložíté nerozložený hluboký kočárek, proto považuji tento vůz jako nepoužitelný pro mladé rodiny.
Roomster je genialni auto pokud mas deti rekneme do deseti let. Pokud to nejsou nejake becky, tak se da jezdit i v peti, kufr toho pojme hodne a variabilita pri mensim obsazeni je uzasna. Bohuzel, jako plnohodnotne auto pro prevoz dospelych, ci dospivajicich osob se to moc pouzit neda.
Úhel pohledu.... Golfu VI. se Ceed/i30 můžou rovnat. Top verze typu GTI, R samozřejmě Korejci nemají, ale to stejně 90% lidí neřeší. Nicméně jinak se mohou Golfu v pohodě postavit. Tam už je to jen o designových, motorových preferencích (turbo vs. atmosféra) atd.
No nevim jestli nejkvalitnejsi, ale pro me nema slusnej motor, preci nejsem pokusnej kralik, na testovani jestli se to povedlo nebo ne ;-)
Je divne ze podvozkove neni na spici, kdyz tu "vsichni" vime, ze ma tak skvely multilink, ktery je preci po Focusu TOP podvozek ;-)
Nudnej mi Golf neprijde, jen je porad stejnej, stejne prumernej. Pred aferkou s TSI jsem si rikal po japoncich Toyota, Mazda, Honda asi dalsi auto o kterym bych premyslel.
Z tohoto vyberu by korejec s GDI byla jasna volba ;-)
To je samozřejmě pravda, ale je příliš malý. Takže Passata 4motion 2.0 TDI 125kW anebo ještě lépe něco, co bohužel zatím není k dispozici - MPV-čko, nebo delší SUV-čko na platformě Passata se stejnou motorizaci a nahonem 4x4. Škoda, že skončil starý Sharan, byl by stále konkurenceschopný. Nový Sharan je zbytečně velký, má příliš malou světlou výšku a nemá vyjímatelná sedadla :no:
Passat je fajn .... 4 motion asi podle bydliště ... v Polabí je fakt zbytečný a ani 125kW není dle mého názoru nutné.... stačí základ 2,0 TDI ... jezdil se s všema a nevidím rozdíl mezi 103 kW a 125kW ... i 81kW s pětikvaltem fungoval úžasně. Řídil jsem i 1,6 TDI v novém Passatu a ten je slabý .... Starý Sharan byl pro mě osobně to nejhorší auto, které jsem kdy řídil, ale na převoz osob a materiálu asi dobrý ... nový Sharan je na silnici jiné kafe ....
Kufr je česká a (asi i slovenská mantra), to bych vůbec neřešil. Raději lépe vybavené auto s lepším motorem, než obrovské s velkým kufrem, dýchavičným motorem a mizernou výbavou. Většině lidí by podle mně stačil kufr 300 - 350 l, jenže to by Franta nemohl narvat Máně tunu konzerv, naložit dětičky a vyrazit do Chorvatska. Já bych to řešil tažným, příp. boxy na střechu, ale to je můj názor.
Bys to řešil nebo už si to někdy řešil? To je dost velký rozdíl. Podle mě vůbec nevíš, o čem mluvíš. Až budeš mít 2 a více dětí, pak bude tvůj názor relevantní. Věř mi že kufr o objemu 350l ti při dětech nestačí, např jen kočárek ti z auta vezme víc jak 200l, k němu 2 tašky a kde máš ještě nákup?... Kdo se chce pořád tahat s rakví na střeše nebo táhnout za sebou vozík? Nikdo, proto rodiny preferují vetší kufr, je to prostě jednodušší... ;-)
Ano,kocar zaberie hodne miesta,preto ma tesi,ze sa do mojho auta pohode zmesti aj s tymi taskami ci nakupom ci obojmi :-) Horsie je to,ked sa uz beru aj postielky a podobne detske potreby,ktore su nutne pre pohodlnu dovolenku...ano aj to sa da a vobec nemusi ist o Octaviu ale aj o rozmerovo mensie auta:-)
Řekněme, že situace kdy jedeš 1 - 2 za rok na dovolenou by auto typu Mazdy 3, Astry, Golfu atd. zvládlo v pohodě. Asi si řekneš, že jsem šílenec, ale já bych kočárek složil, do něčeho ho zabalil a skončil by upevněný na tažném s vozíkem, co se týká nákupu, ten by se snad vešel spolu s oblečením do kufru, (380 l, Mazda 3), dokonce už se dnes dají koupit i vozíky, které jsou homologovány na 130 km/h, takže můžeš i předjíždět a nemusíš se jen držet v pravém pruhu. I když chápu, že v tomto má Octavia jasnou výhodu.
Jo jsi šílenec >:D Mám P5008 s kufrem 680l, 3 děti a tohle zažívám každý druhý týden při jízdě na na chalupu ;-) Věř mi, že ho pokaždé naplníme (pro mě nepochopitelný) a jsem rád, že těch 140km nemusím absoluvovat s vozíkem, ale jen s plně naplněným autem... Octávku beru jen když jedu sám >:D
Btw mám rozepsanou recenzi na tuhle OIIFL 2.0 TDi po 100tis km ;-)
Kočárek a postýlka je záležitost prvních cca dvou let dítěte. A v té době s ním jezdit k moři - to bych si asi buď rozmyslel a odložil na později. Je to přece jenom záhul pro to mimino, jezdit stovky kiláků. Já s těmi mými začal jezdit na rodinné dovolené (aby trochu něco viděli) až tak od tří let, a to ještě jenom tady po republice.
Když už bych tam musel (třeba manželka by bez toho "nemohla žít"), asi bych si najal apartmán nebo co, kde by dětská postýlka už byla. Kočárek - tady bych s sebou bral jedině "golfky", a ty 200 litrů nezaberou. U "vaničkového" kočárku zase můžete do vaničky narvat třeba tašky s oblečením nebo ručníky a pleny, takže ta ztráta objemu nebude taková.
Co se týká tažného zařízení, je to dost opruz s ním někam dál jezdit. Protože hůř se s ním parkuje, zpravidla nemůžete jet po dálnici rychleji než stovkou, zvyšuje to spotřebu a zhoršuje jízdní vlastnosti. Čili pokud už něco, tak rakev na střechu. Sice to zvyšuje těžiště i spotřebu (také) a náklad musíte zvedat do výšky, ale zaparkovat se s tím dá a rychlostní omezení na dálnici máte jako ti ostatní.
To s Frantou a Máňou je nepravdivé klišé. Většinu oktávek dnes kupují firmy a podnikatelé. Firmy to kupujou většinou pro obchodní cestující nikoliv kvůli kufru, ale prostě kvůli tomu, že to je "standard". Ano, ten podnikatel s to využije i pro rodinu a dovolenou, ale primárně to auto kupuje spíše kvůli podnikání. Franta a Máňa ze sídliště si to koupí až ojeté, ale to už je jiný příběh.
Tak klišé to rozhodně je, i když bych neřekl, že ne úplně nepravdivé, pro podnikatele si představuji spíš D3, nebo Passat, Accord, Mazda 6, Avensis, Mondeo, Superb........Pro cesťáky, (managery) imho zaměstnance podnikatele, klidně Ceed nebo Octu 1,2 TSI v liftu.
Je to taková směs... Ale jelikož já jsem zatížen na větší auta, tak u mě zcela jednoznačně tady vítězí Superbéčko. Ovšem zároveň jsem taky labužník, co preferuje pohodlí, takže to Superbéčko je na mě příšerně tvrdý. No a dál Oktávka... ale je taky tvrdá jak hovado... a na třetím místě zřejmě Ceedník.
Ale ono je to takový přitvrzený všechno takže ve finále bych z tohoto nekoupil nic. >:D
si koupí to co mu sedí a to co se mu líbí. Ti kteří dají na články a reference někoho jiného a nedokážou mít svůj názor ať si raději nekupují nic a a nemají pak ubohé názory. Navíc tlačit někomu svůj názor / svojí pravdu je taky tak trochu obohost. Co se týče šíře interiéru je to opět jen o tom co komu sedí a to že někomu nevyhovuje interiér citiga neznamená že by nemohl vyhovovat dalším X lidem. Jesem zvědav jak se budou tvářit Korejci příští rok až vyjede O III. Která bude o třídu výš než stávající a to samé Superb i Fabie naroste tak že o konkurenci s i20 už nebude ani řeč. Je jasné že v tu chvíli budou mít Škodovky "náskok" stejně jako jej dnes mají Hyundai a Kia. Vyrábí auta na základě dat ostatních tudíž ví kde přidat atd. Těžko se dá nafouknout auto které se už pár let vyrábí..... :-O
Říkáš, že každý si má koupit co chce a že "tlačení" něčí pravdy někomu jiného je ubohé a sám to tak trochu děláš. Co budou Korejci dělat? Věř tomu, že budou komerčně úspěšní dál, stejně tak, jako je (i bude) Škoda. Octavia má povyrůst a podle zatím dostupných informací se má zaměřit na movitější klientelu, na to jsem zvědavý.... Co se týká Superbu, tak tomu konkuruje i 40 a poměrně úspěšně, tu a tam jsou vidět. Že o i 20 nebude ani řeč si nemyslím, pořád je to (alespoň v základu) dobrá volba, byť design asi každému "nesedne," ale Fabia taky žádná "kráska" není, navíc, co se týká vnitřního prostoru není to nic moc, potom problémy s TSI tu pořád jsou, uvidíme co Fabia III.
Prohlásit o VW Golf, že je nudný, je naprostá lež! Je to totiž naopak. Design VW Golf vychází vstříc dnešnímu extravagantnímu designovému cítění mladé generace tak, že je to až na hraně vkusu a to je u VW na pováženou. Trochu konzervatismu by Golfu jistě neuškodilo!
O automobilních zrůdách se samými zbytečnými vlnkami, prolisy, bublinami, světlomety až na A sloupcích, kelímky, tykadly a rozteklými palubkami ani nemá smyslu mluvit... :no::no::no:
Měl bys si dát mokrý hadr na hlavu. Jestli je Golf extravagantní, tak já jsem americký prezident. U Golfu jde o tvarovou evoluci, nikoli revoluci, to je na něm to, co si na něm zákazníci cení a ano, dovedu si představit, že někomu připadá nudný, postav vedle něj Ibizu a pochopíš o čem mluvím. Mně se v tomto líbí BMW, které se po éře Ch. Bangla opět vrátilo ke konzervativnějším tvarům. >:-[]
Asi neumíš číst. Já jsem nenapsal, že Golf je extravagantní, ale že až příliš vychází vstříc lidem, kteří mají extravagantní designové cítění. A to je zatraceně velký rozdíl! :-!
A znovu opakuji, že trochu více konzervatismu by designu Golfu jistě prospělo! Jinak z mého pohledu je zdaleka nejhezčím vozem mezi tou první desítkou Škoda Yeti (až na ty ohyzdné kelímky a čísla na tachometru a otáčkoměru, která jsou vzhůru nohama :no: ). :yes:
Nicméně je zaznamenáníhodným úspěchem, že mezi deset nejprodávanějších vozů se nevešla žádná ohavná a nekvalitní kreatura firmy rendlík a syn. Alespoň v tomhle se u nás blýská na lepší časy! :yes:
Napsal si pěknou blbost protože ten kdo na svařovani šetři rozhodně neni VW u Golfu ale pravě H/K u i30 a Ceedu. Sice vim že to mysliš jinak ale i zde nesouhlasim. Ten kdo ma povedenějši design i přes absenci všelijakych prolisu apod. je pravě Golf.
No docela jsem zvědav na konkurenci až vyjede Rapid za ním hned o dost větší Octavia, Facelift Superbu, Facelift Yeti, nová Fabia....Vidím to tak, že Rapid s Octavkou III trochu počechrá křídla H aK v prodejích a sebere jim vítr z plachet. a příští rok bude pořadí asi takové
1. Octavia, 2. Rapid, 3. Fabia a pak si to o další pořadí rozdá Superb, Yeti,Golf 7 s H a K. >:-[]
jasne, netvrdim, ze je to chybou niekoho ineho ;-) . Predavaju to zbytocne len v "plnej" vybave, chcelo by to nejaky zaklad a stred ponuky zo strany hyundai
Já si koupil asi nejlepší auto co do poměru ceny a výbavy. Samozřejmě v benzínu ( žádnou rakovinu nechci ). Jezdím za pár kaček a když potřebuju, stačí přidat plyn a koncernová auta nechám za sebou ...