Re: prave pozeram americky trh a predaje po 7 mesiacoch r 20
Slepost, s jakou jsou psany Tve prispevky, je zarazejici. Nenavidet neco jen proto, ze je to nemecke nebo milovat jen proto, ze je to korejske, je detinske, nechytre. Chybi Ti jakakoliv porce objektivity. Co tim sledujes? Proc tak obhajujes Koreu a nenavidis DE? A proc sem vubec tahas tento off topic?
Jakmile se VW rozhodne, ze vyrazne pronikne na US trh, udelaji to. Tva argumentace je komicka - stejne nesmyslne je rici, ze "Korejci mozu snivat o takych predajoch ako maju nemci v Europe". Je to zcela nemsyslne michani temat, ktera maji sve jasne duvody a jsou napr. v tomto pripade dany jinou strategii firem.
Cimz ja vubec nechci rici, ze se Korejci vyrazne nezlepsili, ale na druhou stranu me to nepovede k bezbrehemu obdivu techto znacek. Z meho pohledu maji korejci obrovsky kus prace teprve pred sebou, zatim se nemcum nemohou rovnat temer v nicem - krome ceny. Zkus se temi auty projet, objektivne poslouchej motor, vnimej chovani auta, podvozku a rizeni, pohodli, zpracovani a zjistis, ze SKUTECNOU kvalitu aut - tedy nikoliv (pro nektere) hezka karoserie a nizka cena - se teprve korejci musi zacit ucit...
Re: prave pozeram americky trh a predaje po 7 mesiacoch r 20
Doufám, že to myslíš i opačně v zájmu objektivity pro ty, kteří milují cokoliv od vw a nesnáší korejské a samozřejmě počítám s tím, že jim to napíšeš pod jejich výblitky.
A ještě něco: je již dávno tomu, co se vw rozhodl výrazně proniknout na americký trh, jenže ono to pro ně není zrovna snadné. V US musí motor najezdit bez problémů čtvrt melounu mil a to je s oturbíčkovanými motůrky neřešitelný problém. Ano, zkouší to přes jejich oblíbený dehet a tak strmě roste počet osobních dieselových aut v Americe o 50 % za x let (něco jako ze 2 na 3 %).
Re: prave pozeram americky trh a predaje po 7 mesiacoch r 20
tak tenhle se taky poved.Kdybys věděl něco autech, tak bys věděl, že konstrukční životnost všech motorů VW je vždy min. 300000 km, v USA se TSI v podstatě neprodávaj, protože objem motoru vlastněného auta určuje sociální status.
Pravdu máš, že dobýt USA trh se volkswagen již rozhodl. cca. před 5 lety. A změnil přístup, protože evropská autra jsou v USA za evropské ceny neprodejná jak se v minulosti přesvědčil peugeot, renault a jiní. Jen VW dlouhodbě fungovalo, ale nebylo lídrem. A tak se rozhodli s tím něco udělat a loni poslali dva adekvátní nové modely na trh (vývoj něco trvá) - Passat NMS a Jetta NCS. A podívej se do statistik jak se prodejej změnili vůči předchůdcům.
Re: prave pozeram americky trh a predaje po 7 mesiacoch r 20
Ale určitě ne tak, jak ten tvůj o 300 tis. km motorů vw, ten byl rozhodně super >:D
Rád bych věděl, kde jsi to vyčetl, a pak 300 tis. km je trošku něco jiného než čtvrt melounu mil :-)
Re: prave pozeram americky trh a predaje po 7 mesiacoch r 20
No 250.000 mil je cca. 400.000 km. A může mi někdo ze zde přítomných odborníků vysvětlit proč by to moderní motory něměly vydržet. Zatím mám totiž s autama následující nájezdy (nenajezdil jsem vše uplně sám) a motor vydržel vždy včetně turba (pokud tam bylo).
favorit 295.000 felicia 1,3 275.000 Fab.I 1,4TDI 265.000 km OI 1,9 TDI 385.000 OII 325.000 (zaokrouhleno na 5 tis.). Jo váhu vzduchu jsme měnili možná jednou. Jinak je to pohlibivý mechnaický stroj takže sem tam nějaká závada nad 200.000 km je naprosto normální, a mají je i "US" motory.
.... hlavně že tu kárku "fandové" Jeepu pod tímto [odkaz] článkem mohutně oplakali....
Trhu a reálným zákazníkům evidentně chybět nebude....
Přitom je to přece ofroud od Jeepu který má takové zkušenosti.... ;-) Ono nakonec pro ten nový model postavený na platformě Alfy nebude až zas takový problém být lepší....
Akorát to má jeden zásadní problém - že zákazníci to Liberty kupují, ono se neprodává vůbec špatně, defakto pravidelně poráží nejmenší Compass a Patriot.
Takže zákazník má zřejmě jiné preference než rdkatoři.
Užraný motor - jistě protože tam zůstal starý V6 a stará převodovka, stačilo dát Pentastar + 6tistupnovou převodvku jekao je v GrandCherokee a bylo po porblému. A nový interiér, který maj už všechny ostatní jeepy.
Jenže fiat do dobíhajícího modelu logicky nechtěl nic investovat.
Myslím že na jízdní vlastnosti si nikod nestěžoval, co se týče silnice terénní modely nikdy nebude na silnici nejlepší, to není ani Wrangler.
Budto to umí jezdit dobře terénem nebo po silnici. Obojí není stejně dobře možné.
Že se americký Civic tak trochu nepovedl nicméně není žádným tajemstvím, a většina v článku zmíněných problémů má být odstraněna předčasnou modernizací (jak se psalo i zde).
Civic byl a bude dobré auto vždycky. To co se píše v článku je úsměvné (trhavá jízda? průměrné zpracování interiéru?) Problém je spíš v designu. 9G vypadá v reálu dobře,ale ty designové skoky mezi generacemi jsou pro Evropu silný kafe...
No, Consumer report je US casopis, takze nevim jestli "Design pro Evropu" v tomto pripade hral jakoukoliv roli. Mimochodem, v techto reportech design neni hodnocen, na rozdil od ridicskych zkusenosti.
Dotaz - Ty jsi v Civicu jel, ze muzes hodnotit trhavou jizdu? Podotykam, ze ja ne, ale verim, ze novinari tuto zkusenost maji a z nejakeho duvodu se jim jizda jevila jako trhava.
A to, ze vypada dobre, je vec nazoru, ja tyhle japonske / korejske kreace vubec nevitam.
Vážně, díky za info... ;-)
Mimochodem, ti o kterých píšu se zastávájí Civicu vždy a všude, nebo už si tu viděl, že by někdo z nich napsal, že ten aktuální americký Civic stojí (na rozdíl od toho evropoského) za houby? >:-[]
Vis ze bys mel o vikendu relaxovat, treba jizdou. Jsem dnes potkal bile GTI, tak jsem koukal jestli to nejsi Ty a ty tu sedis u kompu >:D Tohle auto vznikalo v dobe krize, takze slo hlavne o naklady, coz je videt. Nevidel bych to tak cerne, kor kdyz je uvedeno, ze by mel majitel pripadne premylset nad Imprezou, kvuli pozitku z jizdy, o bezporuchovosti neni pochyb ;-) Az tam bude Jetta , tak uz by to chtelo se asi zamyslet ;-) Jinak evropsky a americky Civic je opravdu o necem uplne jinem.
PS: jsi spatne pochopil. Ze tam byl doporucenej kup Imprezy misto Civica, tak budis, ale kdyby tam misto Imprezy byla Jetta, to uz by byl duvod k zamysleni >:D
Jak uz nekdo psal, upravy Americkyho Civicu prijdou jeste letos. Asi to nebude tak spatne, kdyz prodeje jsou porad vyborny. Jak rikam, v dobe krize neni nejlepsi utracet prachy a delat drahy auta, coz jsem ocenil, jako ted ocenuji, ze Sade zacla delat levneho Rapida, ktery ji umozni prezit prichazejici krizi v evrope. Krize odeznela v USA rychleji, nez Honda asi predpokladala, takze upravy, ktere letos prijdou vse napravi.
Bylo to pri prujezdu ČB, ale Golfik mel mistni znacku, takze jsem vedel ze to nejsi Ty ;-)
Jo tak, tak oni srovnávají srovnatelné a už i ta Jetta je o level výš, než americký Civic. >:-[]
V ČB už jsem pár let nebyl, včera mě mohl někdo potkat spíš v okolí Zlína.
Ja nepsal nic o tom ze i ta Jetta je o level vys ;-) Psali o Impreze, tudis je preci jasne, ze jako kazdy rok Jetta setrvala na svych pozicich a to je preci kazdy vi, ze je o level niz >:-[]
Pravidelne neodporucaju produkty, ktore patria k najlepsie predavanym, najlepsie hodnotenym a ktore su meradlom svojej kategorie .... iPhone 4, Toyota Prius C, aby som menoval najokatejsie prusery CR.
Tak jsem si to Ado cvičně představil a myslím, že na US poměry by Rencek, který je v alianci s Nissanem, uměl nabídnout pro tamní trh řadu modelů zajisté lepších než ty citované v reportu, evropský Megane by určitě neměl nejmenší problém postavit se americkému Civicu, postarší Espace by pixly jako Dodge Caravan roztrhal na kusy a třeba SUV od Fordu nebo Jeepu by lehce dodrbal Nissan Murano. Takže představit si to lze a není to až tak velká kovbojka. ;-)
Renault byl na americkém trhu už před lety a naprosté fiasko. S tím co produkují teď by to dopadlo stejně, když kritizují Hondu, která je kvalitou a spolehlivostí daleko před ním.
Renault prodával na US trhu prostřednictvím koncernu American Motors a své aktivity ukončil ne pro nezájem o své vozy nebo z důvodu nějaké nekvality, ale z důvodu, že AM v roce 1987 zkrachoval a jeho zbytek přešel pod Chrysler a ten o spolupráci neměl zájem. Takže to bylo naprosté fiasko amerického koncernu, nikoliv Renaultu.
A kritika se netýká Hondy jako celku, ale konkrétního modelu, který je prostě ošizený i na US poměry tak hodně, že si toho všimli i amíci, kteří jinak proti EU snesou daleko větší hrůzy co se týče interiéru, odhlučnění, kvality podvozku, brzd etc. Jediný problém by Renault měl s cenou, musel by výrobu Meganu strčit někam do Mexika a po vzoru ostatních jej pro US trh silně odrbat (horší brzdy, jednodušší podvozek, málo tlumících materiálů, max. dva motory, interiér lisovaný z nejlevnějšího bakelitu etc. aby se vešel do cenových představ tohoto trhu. Ale to Renault umí, viz jeho Dacia.
Polej se ledovou vodou. Renault že by měl na podmínky US trhu nasadit Dacii? >:D Tak proč (když je americký trh tak nenáročný, jak tvrdíš) evropské automobilky prodávají v USA jen svoje top modely a mnohdy jen vrcholné motorizace? Proč kvůli americkému trhu všechny větší japonské automobilky vyvinuly luxusní odnože? To, že modely pro US trh mají jednodušší podvozky a méně tlumících materiálů je naprostý blábol (právě Civic je právě asi jediným autem, kde je to ohledně jednoduššího podvozku pravda). Nikde si nepotrpí na tichou jízdu tak, jako právě v USA. Interiéry lisované z šedého plastu jsou spíše doménou německých a japonských značek. Právě kritizovaný Dodge Grand Caravan nabízel už v roce 2001 měkčené plasty a v nabídce byl v několika barevných provedeních interiéru (černá, šedá, krémová, tmavo-modrá.... Buicky dělaly i např vínové plasty).
Ty se raději polej informacemi a na top modely z Evropy zapomeň:
Passat pro US je technicky (design nehodnotím) silně odrbaný proti Passatu pro Evropu, dtto americká Jetta vs. Golf (slabší brzdy, zadní náprava z žebřiňáku, motory v EU dávno vyřazené, méně tlumících materiálů, ošizené plasty v interiéru etc.)
Civic pro US je troska proti Civicu pro Evropu
To stejné platí pro Toyoty, např. Corollu (Camry kdysi zkusili dát do Evropy v podobné konfiguraci jako pro US a zcela vyhořeli)
A luxusní odnože? To co prodává Acura v US jako prémii prodává v Evropě Honda jako běžný mainstream, např. TSX vs. Accord
A nikde neříkám, že by měl Renault nasadit Dacii, jenom říkám, že umí odrbat káru tak aby zapadla mezi US low cost.
Problém je ten, že ty píšeš o Civicu a Jettě, jako by to byl základ vozového parku USA. To je tady "compact" auto pro středoškoláky nebo chudinu. Navíc netuším, proč porovnáváš Jettu x Golf. Golf se tu prodává taky, jen o něj skoro nikdo nestojí. Že Camry v Evropě vyhořela je pravda, ale v EU vyhořela celá neprémiová vyšší střední třída (Omega, Scorpio, Maxima, Xedos,....), protože ujetej Evropan si radši koupí "prémiové" šlapací autíčko, kde má motor o velikosti PET láhve v klíně, do ucha mu funí spolujezdec, za krk mu funí zadní pasažéři a ti mají na zádech kufr, ze kterýho jim padá plato s vajíčkama za límec.
V tom případě jsou státy plné středoškoláků, chudiny a opravářů čehokoliv, protože Civic, Accord, Corolla, Fusion, Malibu, Camry, Cruze, Altima, CR-V, Focus, Jetta plus pickupy typu F150, Silverado, RAM jsou základ vozového parku USA.
Právě na Civicu US vs Civicu EU nebo Jettě vs Golfu je přesně vidět čemu dávají lidé v US přednost, technické jednoduchosti za co nejnižší cenu.
Co budes rikat az z tou napravou z zebrinaku prijde po Jette i GolfVII ty odrbanej?
Auta v USA co ve vybave stoji 350 tis se tu prodavaj vyrazne draz, tak za 500 ;-)
Dlouhodobe nevim, ale 8 generace Civicu byla prvni, ktera mela torzku a do te doby byl golf na torzce kazdej. Civic si podvozek s Golfem V jednou prohodil.U 9 gen. torzka stejne jako bude u Golf VII. Takze dlouhodobe vypada jinak ;-)
Co bych říkal, prostě Golf klesne o level dolů v jízdních vlastnostech mezi běžný mainstream, protože vlečku jde naladit buď komfortně/nesportovně nebo sportovně/nekomfortně, ale nikoliv tak jako dnešní víceprvek ve špičce třídy (Focus, Golf, 1er). Nicméně nikdo neví jak to bude, minimálně u výkonných motorizací se zdá, že si pořád ponechá náskok v podobě víceprvku.
Tohle je nejvtipnejsi tabulka z nemecka a v podobnem duchu nemecke plky o nejmene poruchovych autech z Nemecka >:-[]
[odkaz]
USA hledat nechci a ostatni staty, pac jesou podobne jako UK >:D
2012
[odkaz]
Proste japonec je na kazdem trhu spicka, v nemecku "jen" nadprumer ;-) S tim urcite dokazou zit, kdyz se na evropu ani nesoustredi a domaci znacky je predbehnou jen diky mediim ;-)
Satci vybrat znacku a porovnat
[odkaz]
Stavajici Civic ma nadprumerne hodnoceni, akorat ze nenaplnil ocekavani
[odkaz]
[odkaz]
Poprvnanim s konkurenci je jasne ze japonec az v prvni rade
Megane RS je pro běžné silnice nepoužitelně tvrdý, přesně prezentuje to co píší, příčka jde naladit buď sportovně/nepohodlně nebo pohodlně/nesportovně. Víceprvek umí obě disciplíny do značné míry zkombinovat.
No obe jdou udelat tak ci tak, a u obou nepoznas co tam je. To ze je viceprvek lepsi je jen vlhky sen papirovych kovboju, pac zalezi jak je ten ci onen podvozek naladen. Hodnotit se da pouze naladeni. Torzku meli, nevim jestli maji stale, nektere auta stzredni tridy. Hodnotit podvozek je tezke, kdyz nekdo tam ma 17" a jiny koncernovy standard 15". Prinos viceprvku je proste nulovy na to, ze je drazsi na vyrobu a ma horsi zivotnost, na kvalitni voozvku je tuha naprava lepsi. Pokud jezdim stokama, po 3tride, ano koupim si viceprvek na SUV >:-[]
Samozřejmě, že je víceprvek lepší, dokáže udržet jak dobré jízdní vlastnosti tak pohodlí a to jak na dobré tak na rozbité silnici, při prázdném i při plně zatíženém voze. To prostě příčka neumí. Třeba současná generace Accordu má daleko lepší podvozek než současná generace Civicu mimojiné díky použití víceprvku. ;-)
Myslím že u Civicu je použita jednodušší náprava z více důvodů.
1. cena
2. místo v kufru
3. vzhledem k zaměření civicu možnost dobrého odladění i při jednodušší technice - alespoň v testech je vždy porovnáván civic s focusem.. (vlastní zkušenost nemám)
Ano cena plus místo v kufru a také na zadních sedačkách (sklápěcí sedáky) jsou hlavním důvodem proč použili u Civicu jednoduchou nápravu.
Jízdní vlastnosti podvozku dnes v posledních generacích už zdaleka nestačí ani na Focus, ani na Golf nebo Julčů, což jsou všechno auta s multilinkem resp. stačí na ně v pohodlí, ale ne v agilitě (dříve staré generace Civicu s multilinkem stíhaly především v agilitě).
Civic je tedy dnes auto zaměřené na co nejvíce prostoru za co nejméně peněz a na sportovní vlastnosti zcela rezignoval.
O Consumer Reports si myslím svoje. Snaží se hrát si na všeználky, ale jejich recenze kloužou po povrchu věcí. Pak se nelze divit, že zákazníci na jejich názor kašlou a Civic i Grand Caravan sou lídři svých segmentů. V recenzi nejnovějšího Cadillacu XTS nejprve zmiňují DTS a pak prohlásí že ovšem "redesigned XTS" je úrovní už blíže zbytku modelové řady. Redesigned? Opravdu? :no: