Novinky
protože si naivně myslely že jsou bůhví jak chytré, tak v rámci krátkodobého zisku narvaly svým svým čínským "partnerům" do chřtánu veškeré možné technologie. Čínští pilní mravenci to všechno zkopírovali. Za pár let řeknou svým evropským "partnerům" pápá a začnou nám to sem pod tlakem valit zpátky. A manageři evropských automobilek budou jen bezmocně koukat a tlačit na politiky aby jim v rámci "záchrany pracovních míst" pomohli. Ale to už bude bohužel pozdě. Tedy ono je pozdě už teď, že. ...a do deseti let je to tu samý "čínský" auto, to mi věřte !
A ty si myslíš, že by Číňani nedokázali okopírovat motor tím, že by si ho normálně někde koupili, rozmontovali a normálně zkreslili?
Ty je podceňuješ...
Ty je podceňuješ...
Nejde o kopirovanie konstrukcie,ale technologie,vyroby,materialov a know how...vo všetkom je i trocha alchymie...no a nakoniec,treba to vyrobit aj lacno...to všetko ide čínancom uplne zadarmo...tradicna europa sa nechala nachytat a cinanci nas maju za debilov...pravom.
Asiaté jsou v kopírování všichni stejní, duševní vlastnictví neuznávají a to co je dobré prostě okopírují a je jim celkem jedno jestli s nimi spolupracuješ nebo ne, je to prostě zcela jiná než evropská mentalita. To že je Evropa v krizi je fakt, ale je nesmysl svádět tuto krizi na Číňany nebo kohokoliv jiného. Základní problém si vyrobila Evropa sama, socialistická/sociální politika vychovala haldy líné pracovní síly, která neumí pracovat. Takže věřím, že krize zase naučí Dalibora housti, tedy Evropana pracovat a nejsem pesimista, krize je nutný ozdravný proces který zakroutí krkem neschopným firmám a nic jiného než skutečný nedostatek nemůže naučit lidi opět pracovat. Tak jako se strašilo Japonci jak zavalí Evropu a dnes si lížou rány, tak jako v Evropě nic neznamenají Korejci tak Číňani dopadnou úplně stejně. 😉
V podstatě souhlas, teda až na to úplné přirovnání Číny k Japonsku, nebo Korei.
Čína je přece jen jiný level, ať už počtem obyvatel, politickou orientací, nebo mírou toho, co všechno vyrábí/vyváží..., i proto bych ji z dlouhodobého hlediska podceňoval nesrovnatelně méně, než relativní "trpaslíky" jakými jsou Japonsko, nebo Korea.
Čína je přece jen jiný level, ať už počtem obyvatel, politickou orientací, nebo mírou toho, co všechno vyrábí/vyváží..., i proto bych ji z dlouhodobého hlediska podceňoval nesrovnatelně méně, než relativní "trpaslíky" jakými jsou Japonsko, nebo Korea.
Velikost Číny s sebou přináší také problematickou vnitřní stabilitu.
Určitě nechci podceňovat sílu Číny, ale jsem optimista a věřím, že pořádná krize opět zvedne schopnosti Evropy, nebude to hned, ani zítra, krize musí být dlouhá a bolestivá aby skutečně Evropu postavila na nohy. Btw. síla Číny navenek je jako líc jedné mince (jak správně píšeš jiný level než ostatní), která má na rubu velkou slabost směrem dovnitř, ev. vnitřní problémy mohou Čínu hodně zbrzdit, když ne rovnou zcela kopnout do minulého století (což by asi byla pro nás ještě horší zpráva než její rychlý ekonomický rozvoj, protože pak by jistě hrozila eskalace nejrůznějších konfliktů které by se dotkly i Evropy).
Na "schopnosti" Evropy (moc) NEvěřím. "Západoevropané" se nasazení které znám z Asie NEvyrovnají ... a hodně lidí z "postsocialistických" států (de facto) pořádně NEpracovalo nikdy (a produktivita práce i 20 let po pádu železné opony stále stojí za... 😐
(obávám se že) NEMÁME šanci..
(leda by se komplet celý "zbytek" Evropy byl schopen se přizpůsobit "standardům" Německa čemuž moc NEVĚŘÍM 😉
(obávám se že) NEMÁME šanci..
(leda by se komplet celý "zbytek" Evropy byl schopen se přizpůsobit "standardům" Německa čemuž moc NEVĚŘÍM 😉
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
S tím válcováním to není tak jednoduché. Záleží to na tom, co se sebou bude Evropa dělat. Ano, pokud si budeme sedět na rukou, tak nás Čína převálcuje. Možná.
A VW je take posrate, ze tuto Cinsku kopirovaciu automobilku ani nezazaluje!
Cinania maju riadnu drzost ked v Europe postavila fabriku Cinska kopirovacia automobilka Great Wall, aj ked v skutocnosti sa jedne len o skladanie Cinskych dielov z Ciny aby sa obislo clo a tvarili sa "Made in EU". Samozrejme zahranicne firmy toto v Cine robit nemozu, donedavna Cina zakazovala dovazat originalne komponenty aut aj ked to boli proti pravidlam WTO! Great Wall kopiruje nelegalne desiatky EU/KR/JP aut. Great Wall nelegalne skopirovali Europsku Fiat Pandu a mali drzost sa kopiu snazit e😜ortovat do Talianska!!! A Great Wall mala drzost v Cine zazalovat Fiat, zevraj navrh im ukradol on! To je drzost tisicrocia!