GL je bez debat, ale Q7 je sice o patnáct centimetrů delší, ale nenabízí z hlediska prostoru nic víc než X5. A to, že z X5 bude autobus není moc dobrá zpráva.
Asi som moc amerikanizovaný, ale mne sa myšlienka predĺženej verzie X5 páči, človek dostane skoro-SUV a skoro-VAN v jednom :-) Myslené v tom najlepšom slova zmysle, na X5 30d som nedávno prešiel polovicu EU a myslím, že je to jedna z najlepších volieb v tejto kategórii. Nech tam spravia 2. rad sedadiel posuvný o takých 30 cm a dostaneš príjemné autíčko pre šoféra a súčasne luxus pre rodinu, ja by som to bral.
Q7 je delší o 23 cm a nabízí volitelně 7 míst podobně jako GL které je ještě o 1 cm delší. A právě sem někam míří nová X5 s tím, že nová X3 se už rozměrově dost přiblížila X5.
Tak 23cm dokonce, no to je bída, vnitřní prostor tomu hrubě neodpovídá. Já celkem chápu, kam X5 míří, jen říkám, že se mi to nelíbí, protože sedmimístné SUV v Evropě nikdo nepotřebuje, jinými slovy celkem mi vadí, že BMW v tomto preferuje am. trh. Ona totiž X3 se sice přiblížila k X5, ale skutečně jen přiblížila, rozdíl ve vnitřním prostoru a kufru je stále velmi citelný, mě se na X5 líbí právě to, že to není vyloženě mastodont, také i díky tomu jezdí tak dobře jak jezdí, a přitom je to z hlediska prostornosti a kufru špička mezi velkými SUV. Pokud z toho udělají autobus, nezbude než cayenne nebo X6, tu doufám nafukovat nebudou.
Citelný rozdíl mezi novou X3 a X5 moc nevidím, šířka vpředu i vzadu je na centimetr stejná (151, 148), výška nad sedáky je u X3 dokonce vyšší (X5 980/940 vs X3 1000/990), podélný prostor vzadu je u X3 lepší (X5 640-860, X3 730-1000), tedy celkově posádka v X3 má mírně větší životní prostor. Takže zbývá výhoda 70 litrů v kufru u X5.
Nevím, odkud čerpáš, ale BMW uvádí u X5 vnitřní šířku 1551/1524 výšku nad sedáky 998/991, ten podélný prostor vzadu je už úplný nesmysl. Ale ono stačí si do těch aut sednout. V X5 vzadu je nejen víc místa, ale i samotné sedačky jsou delší a jsou ukotveny výše v reálu se tam sedí mnohem líp. A kufr je také rozdíl třídy, jakkoliv je X3 v rámci té své na tom výborně. Rozdíl je v šířce i délce, v pozvolněji klesajícím víku X3 a absenci prostoru pod podlážkou, do které v X5 nacpeš např. čtvery lyžáky. Reálně do X3 naložíš tak 2/3 toho co do X5. Jinými slovy šedá je teorie, zelený strom života. ;-)
Čísla jsou ze zdejších testů. Oba modely mám projeté a uvnitř mi rozdíly pro posádku nepřijdou nijak zásadní, jediný rozdíl vidím ve znatelně vyšší pozici sezení u X5.