Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Američané se dožadují BMW bez start-stop systému

42 komentářů

Avatar - Mira328i
Mira328i
..tenhle systém, ať si každý říká co chce, snižuje životnost některých zainteresovaných dílů a přitom uspoří asi tolik jako pár km s lehkou nohou. Rentuje se opravdu jeho úspora vzhledem k budoucím investicím z něho pramenícím??
Avatar - Anonym
Anonym
Pravděpodobně to lze vypnout odjakživa (pomocí diagnostiky), akorát servisy měly nařízeno, ať to nedělají.
Cipísek
Vždyť je to přece jasný, čemu nerozumíš? V reklamních brožurách, PR článcích automobilka prezentuje a dělá si reklamu na zázračný SSS, jakýže to je úsporný boom a vrchol dnešní technologie což pro neznalého zákazníka vypadá velmi lákavě. Dále tím automobilka zavře hubu pseudo ekologům, protože SSS vyprodukuje "prý méně" emisí, uspoří "velmi mnoho" paliva takže obecná spokojenost u zelených pseudoekologů. No a ve finále si automobilka mne ruce, protože sice "prý" jsou namáhané agregáty konstrukčně zesíleny a uzpůsobeny, ale stejně ty agregáty běží dalece více nežli u normálního auta, nemluvě o dalších součástkách k tomuto systému potřebných, takže selsky řečeno - je tam dalece více věcí, co může odejít a taky odejde, takže - další příležitost, jak snížit životnost auta aniž by zákazník šáhnul do peněženky.

Už tomu rozumíš? 😉
augustin
:yes:
_MT_
Samozřejmě, že to lze vypnout, ale auto je s tím homologováno. Je to stejné jako s ESP. Když auto nastartuješ, musí být tyhle systémy zapnuté. Takže ti to oficiálně nikdo nevypne. A kdyby tu homologovali verzi bez SS, což na rozdíl od ESP můžou, tak se jim to promítne do emisí - při měření normované spotřeby by byl SS vypnutý. Plus člověk může spekulovat, že existence tohoto systému pro ně má další benefity.
vursum
Asi tak akosi, ale tie systémy sa dajú vypnúť priamo u značkového predajcu - toto je jedna z mojich požiadaviek na nové auto a u dvoch značiek, o ktoré som mal záujem, to robia bez problémov, dokonca som sa dozvedel, že zďaleka nie som sám, čo má takúto požiadavku 😄 . Samozrejme nezabudnú dodať, že ich servisáci to nerobia radi... Hovorím o ESP, auto s nevypínateľným (resp. reštartovateľným) štart-stopom si ani neviem predstaviť, že by som kúpil...
Anonym2811
Aniž bych se chtěl dostat do konfliktu, přemýšlím, proč se dobrovolně zbavujete prvku, který prostě umí ovládat auto bezpečněji, než naprostá většina řidičů. Navíc ve vozech, kde si člověk chce "užít" nějakou legraci se vždycky v té fázi dá ESP deaktivovat, proč se toho zbavovat na normální ježdění ? Jestli jste rallye jezdec s bohatými zkušenostmi, tak budiž, ale i tak se dá chybovat...
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Žádný konflikt, máš absolutní pravdu, 99% řidičů by mělo mít ESP přiděleno zákonem a zákaz ho vypínat jako bonus.
Já naštěstí v žádnem autě Start stop nemám. Nissan ho evidentně bojkotuje a X6 je 2008 a tam ještě nebylo.
Po svých četných výletech do Itálie, kde si na letišti (FCO) pujčuji vozy standardně Start stopem vybavené, musím říct, že je to nekomfortní, nepříjemný a hlavně zejména v jihoitalském provozu nebezpečný systém. Auto Ti chcípne, právě když obdržíš jedinečnou šanci vyjet na hlavní (tato se opakuje cca 1x za 5minut). Spolu s faktem, že u auta parkovaného venku ve 35stupních ti všude chcípá motor a klima nechladí, je to totální špatnost. Navíc, člověk nastartuje, rozjede se a zjistí vždy až na semaforech nebo na vedlejší, že ho má aktivní, aby mu to chcíplo, rozladilo ho to, nastartoval a disengejdžnul to na zbytek jízdy, která netrvá dlouho a pak při další ceste se to opakuje stále dokola až k totálnímu ohnusení z tohoto pasystému, který je blbost jak vrata :no:
Má ho i nová M5. Enjoy. Auto, které mi neupraví v servisu, aby to bylo stále OFF, si nikdy nekoupím.
Kuriozita: Start stop je bomba na skútru. Honda PCX, na semaforech zdechne, nepřehřívá se, netřepe se, pohyb rukojetí plynu o 0,1mm způsobí okamžitý přirozený náběh tahu (na rozdíl od velkých motorů v autech). To je pecka a není o emisích, ale o komfortu.
Mig_35
Tak to máš asi zkušenost se špatnýma autama. U mně to funguje naprosto perfektně. Navíc, když se dostanu do situace, kterou popisuješ, tzn. potřebuju vystřelit z vedlejší, stačí když šlápnu na brzdu, pak ji pustím a pak na ni šlápnu znova. Systém vyhodnotí, že jsem pravděpodobně v koloně a deaktivuje se, dokud zase neujedu aspoň pár sekund v kuse.
Motor navíc naskočí v okamžiku, kdy pustím brzdu prakticky okamžitě.
_MT_
Tak u ESP mi to tolik nevadí. Pokud mám auto na seriózní závodění, mám to vyřešené. Pokud ho mám na silnici, tak chci ESP zapnuté. A když se dostanu do situace, kdy si chci zařádit, tak ho prostě vypnu. Vyhovuje mi jakýsi track mode, kdy mohu velmi jednoduše auto přepnout ze silničního do závodního nastavení. Kdybych většinu jízd jezdil bez něj, tak mi to bude vadit, ale nejezdím. Start/ stop je něco jiného. Vadí mi, protože s ním většinou jezdit nechci. Když už tam má být, tak bych byl rád, kdyby si auto pamatovalo, jestli byl zapnutý, nebo vypnutý.

A když už něco takového uděláš (jako vypnutí ESP, pokud s ním auto bylo homologováno), tak bys měl myslet na důsledky - například, že po nehodě po tobě může pojišťovna vymáhat náhradu škod.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Každý "vyžadovaný" systém musí být vždy aktivní po nastartování motoru - start-stop nebo ESP jsou zapnutné, elektronika motoru je přepnutá ze sportovního do normálního módu. Tak to vyžadují předpisy, jinak by auto bylo bráno, jakoby tu výbavu ani nemělo.
Avatar - euro89
euro89
Já mám Star-Stop ve služebnim Puntu a taky mě tam se*e. :-! Nejhorší je, že nejde vypnout trvale. Když ho deaktivuju, pak vypnu motor a znova nastartuju, tak se zase zapne a musím ho znuvu vypínat. :no:
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Ty máš služební punto? 😄 😄 😄 😄 😄
vursum
Prečo nie punto? Napríklad v Slovenských elektrárňach je "investorom" taliansky ENEL a puntá tam fičia jedna radosť... Nie je ťažké si domyslieť prečo...
Avatar - euro89
euro89
Jasně, já jsem si ho přímo vyžádal. Chtěl jsem italský služebák a mohl bych mít buď vetší Bravo, ale s horší výbavou (kvůli cenové limitu), nebo Punto v nejvyššim stupni výbavy. A vzhledem k tomu, že jezdím maximálně ve dvou, tak nebylo co řešit. 😉
Klaudius
Choďte už s tou Amerikou niekam, prečo by nás mali trápiť alebo zaujímať ich názory a požiadavky...
Je to tu čím ďalej tým viac o ničom... ;-\
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Třeba proto, že tenhle problém je aktuální i v našich končinách...
ericn
Upřímně, taky bych ho v autě nechtěl 😉
vursum
Tiež Amíkov dvakrát nemusím, ale v poslednej dobe ma neprestáva udivovať, kam sme to "dopracovali" my v EU... sme doslova celému svetu na smiech. A to, že Amíci si dokážu otvoriť ústa a povedať NIE štart-stopu a my tu ako blbé ovečky pokorne prijímame každé "vylepšenie" zo strany EU a automobiliek (keby sa to týkalo len tých áut, tak to by sa ešte dalo...), to je koniec. Ľudia sú hlúpi, ale my Európania tej hlúposti v poslednej dobe dávame nový rozmer, bohužiaľ...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
:yes: :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Věta "Američtí zákazníci jsou svými potřebami specifičtí" je nesmyl, v tomto bodě (start-stop) jsou úplně normální a stejní jako zákazníci EU. Ze svého okolí znám řadu lidí, kteří by si Start-stop nechali vypnout také, nebo minimálně nechali otočit jeho logiku (po nastartování vypnuto, tlačítkem lze zapnout).
vursum
To špecifikum je možno v tom, že si vedia "otvoriť ústa"... A tá "řada lidí" nech si ten štart-stop pekne užije >😒] ...
Avatar - Ham.
Ham.
Jj, vysvětlení asi bude jinde, automobilky se v Evropě bojí evropské komise, homologovaly auta na nějakou spotřebu, se start-stopem, mají napjaté plnění flotilových limitů a když to vypnou budou mít problém s pány z Bruselu.....
Avatar - Kolouš
Kolouš
protoze automobilky odvadi nadrizenym uradum dan za produkci CO2. Je to neco na zpusob emisnich povolenek, akorat ze tady nejde o produkci CO2 vyrobou samotnou, ale produkci CO2 vyrobenymi vozy. Z toho duvodu je nutne mit v aute system snizujici produkci CO2. Jakmile by tento system bylo mozne trvale vypnout, automobilka by nemohla deklarovat nizsi produkci CO2 a tim padem by musela platit vic. Celkovy rocni poplatek se neridi celk. prodejem, resp. vyrobou, ale celkovym obratem automobilky a podilem produkce v jednotlivych ekologickych tridach. To je take duvod, proc se velke automobilky produkujici velkoobjemove motory predhaneji v alternativnich zdrojich pohonu do tech nejmensich aut. Vyvoj novych technologii ma tedy jeste jeden prinos a to snizeni celkovych rocnich odvodu citajicich miliardy.
Avatar - Kolouš
Kolouš
panove, dokazete mi rici neco vic o tom, ze by se do aktualni M5 pro zaoceansky trh montoval manual, tak jak pisete v clanku?
Pokud je mi znamo, tak BMW nic takoveho neplanuje. Dekuji
sir
Si to zadej do gůůůglu ne ? >😁 a kde jaky motoristicky magazin o tom informoval...ze pro USA je verze s manualem ...a pro EU jen automat....Amici holt chcou mermomoci mit ted manualy ve sportovnich autech 😄

Akurat nevim zda je to pravda >😁
Mig_35
Pravda to je. Ale nejsem si jistý, jestli toho američani hojně využívají. Na ebay jsem hledal předchozí M5 s manuálem dost dlouho - a nenašel.
MariAchi
To víš, takovou raritku si každej šetří 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Ano montuje se, v USA můžeš M5 s manuálem koupit. [odkaz] Jiná věc je, že je to velmi okrajová záležitost a mnohem víc téma pro plkání na evropských fanoušskovských webech, protože narazit v USA na M5 s mauálem, jak píše Mig35, je prakticky nemožné. 😉
kure64
Je zajímavé, jak se mění požadavky zákazníků. Dříve v Evropě nikdo nechtěl automat a všichni chtěly manuály. V Americe to bylo přesně na opak a nyní? V Americe dodává BMW do 5 řady manuální převodovku a v Evropě jsou pouze automaty. Jestli to takhle bude dál tak za cca 15 - 20 let budou v Americe motory obsahu 1 L s turbem a v Evropě budou 5,7 L atmosféry.
Avatar - Anonym
Anonym
To nehrozí, jediná amerika dnes produkuje V8 i ve vozech mimo luxusní třídu....
Avatar - Slavek-TDM
Slavek-TDM
Podle meho je to spis tim, ze manual je pro Americany synonymem pro sportovni vuz. Do rodineho auta si manual nikdo nekoupi.
kure64
na tom něco bude 😄
Avatar - Dinar
Dinar
že z důvodu homologace uslyšíme u svých dealerů jen sorry, nejde to, ale pokud je postup odblokování tak jednoduchý jak se tu popisuje, nemám obavu o to, že by některá šikovná sw firma, která se zabývá např. češtinou do aut atp. nenašla způsob, jak podobnou úpravu nabízet, tak aby byla vratná a v případě problému nebyla ve hře záruka. 😉
Avatar - 1975ak
1975ak
U mého vozu Fiat Fiorino je SS systém, který se musí deaktivovat po každém nastartování. ALe je tam tlačítko, takže teoreticky by stačilo to jen propojit - místo tlačítka tam dát vypínač a nechat jej trvale zapnutý. Tohle ale ověřím asi až později. Ted to mám v záruce
salatos
Takze, rovno pisem do BMW nech maju o jednu poziadavku na deaktivaciu S-S viac.

Mam E91 320d a S-S len otravuje zivot. Automaticky ked nastartujem, prve co robim je ze tukam tlacitko deaktivacie. Lenze, som len clovek a obcas zabudnem a potom si nadavam ked mi to skape. Tod ako minule, hodinu som tahal 150-160 po dialnici (pre moralistov, bolo to okolo Mnichova), idem natankovat, odbocim, neskontroloval som si ci je S-S vypnuty, priblizil som sa pred pumpu, zastavil na boku este pred nou nech mi trosku vychladne turbo a ... ten buz*rantsky S-S mi vypol motor! :no😒br />
Uz ma nebavi to neustale pokukavanie k radiacej pake ci tam svieti oranzove svetielko a je to vypnute... ak to nebudu chciet spravit, budem musiet pockat na koniec zaruky a potom sup k sikovnemu "programatorovi" na diagnostiku.
Avatar - Dinar
Dinar
Jo, je to pruda, ale obávám, se že to opravdu nepůjde řešit jinak než mimo BMW. Dobrá zpráva je, že to není technicky tak nerealizovatelné, jak se mi v servisu snažili naznačovat. 😉
_MT_
Jediné, co můžeme dělat, je zahrnout výrobce písemnými žádostmi a výhrůžkami. A když to nepomůže, ti otrlejší z nás se je mohou pokusit naplnit - vyhladovět je, přestat kupovat nová auta.

Jinak trvalé vypnutí by neměl být problém. Stačí se poptat u firem, které umí postavit závodní speciály z civilních aut. Ti se musí umět poprat se sériovou elektronikou. Problém podle mne bude, že v tu chvíli prakticky nemáš povinné ručení. Pokud jim podepíšeš, že to auto nebudeš provozovat na veřejných pozemních komunikacích, tak ti to podle mne udělají i firmy jako Brabus nebo Hartge.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to by mě taky naštvalo. Ale je možné, že to BMW má dochlazování turba pomocí chladící vody, dneska se to do některých aut dává.
Avatar - Stejsn
Stejsn
nenechají s..t na hlavu byrokraty, bravo! :yes:
vondry87
:yes: Je vtipné, jak každý považuje "amíky" za synonymum hlouposti, ale přitom jako tupé stádo ovcí se tu chováme my..