Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A6 Allroad 3,0 TFSI – Limuzína v holínkách

Avant na prašné cesty nabízí ve své nejnovější generaci cestovní kvality limuzíny ve všestrannějším podání.
Zpět na článek
15. 8. 2012 09:06
15. 8. 2012 09:51
15. 8. 2012 10:41
15. 8. 2012 11:49
15. 8. 2012 12:27
15. 8. 2012 12:46
15. 8. 2012 13:53
15. 8. 2012 15:58
16. 8. 2012 16:43
16. 8. 2012 16:47
16. 8. 2012 17:04
16. 8. 2012 16:50
16. 8. 2012 17:05
16. 8. 2012 17:49
16. 8. 2012 17:54
16. 8. 2012 18:02
16. 8. 2012 21:27
17. 8. 2012 00:18
17. 8. 2012 10:29
15. 8. 2012 19:12
15. 8. 2012 16:07
15. 8. 2012 17:54
16. 8. 2012 16:43
17. 8. 2012 10:05
15. 8. 2012 12:48
15. 8. 2012 14:24
15. 8. 2012 15:56
15. 8. 2012 23:47
17. 8. 2012 06:46
17. 8. 2012 10:19
17. 8. 2012 11:38
17. 8. 2012 11:40
17. 8. 2012 20:38
17. 8. 2012 20:41
17. 8. 2012 21:32
15. 8. 2012 22:38
15. 8. 2012 23:47
16. 8. 2012 03:50
16. 8. 2012 08:05
16. 8. 2012 08:11
16. 8. 2012 08:26
16. 8. 2012 10:10
16. 8. 2012 09:50
16. 8. 2012 10:14
16. 8. 2012 16:00
16. 8. 2012 17:13
16. 8. 2012 20:46
16. 8. 2012 20:50
16. 8. 2012 21:03
16. 8. 2012 21:13
16. 8. 2012 21:24
16. 8. 2012 21:33
16. 8. 2012 21:45
16. 8. 2012 21:50
16. 8. 2012 21:53
16. 8. 2012 21:58
16. 8. 2012 22:06
17. 8. 2012 15:12
17. 8. 2012 15:47
16. 8. 2012 22:33
16. 8. 2012 22:37
16. 8. 2012 21:28
16. 8. 2012 21:47
16. 8. 2012 22:02
16. 8. 2012 22:12
16. 8. 2012 22:17
16. 8. 2012 22:18
16. 8. 2012 22:24
16. 8. 2012 22:28
16. 8. 2012 22:30
16. 8. 2012 22:35
16. 8. 2012 22:46
16. 8. 2012 22:57
16. 8. 2012 23:00
16. 8. 2012 23:00
16. 8. 2012 23:01
16. 8. 2012 23:04
16. 8. 2012 23:07
17. 8. 2012 15:18
17. 8. 2012 18:32
16. 8. 2012 22:17
16. 8. 2012 22:22
16. 8. 2012 22:26
16. 8. 2012 22:29
16. 8. 2012 22:31
16. 8. 2012 22:50
16. 8. 2012 22:53
16. 8. 2012 22:56
16. 8. 2012 23:05
16. 8. 2012 22:54
16. 8. 2012 22:58
16. 8. 2012 23:07
16. 8. 2012 23:08
16. 8. 2012 23:23
16. 8. 2012 23:52
16. 8. 2012 23:00
16. 8. 2012 23:03
16. 8. 2012 23:08
16. 8. 2012 23:10
16. 8. 2012 23:24
16. 8. 2012 23:42
16. 8. 2012 22:44
17. 8. 2012 00:23
17. 8. 2012 10:28
17. 8. 2012 11:05
17. 8. 2012 11:25
17. 8. 2012 14:14
17. 8. 2012 15:27
17. 8. 2012 16:01
17. 8. 2012 16:59
17. 8. 2012 19:32
17. 8. 2012 21:45
17. 8. 2012 17:06
17. 8. 2012 19:12
17. 8. 2012 15:53
17. 8. 2012 17:03
17. 8. 2012 19:20
17. 8. 2012 17:42
17. 8. 2012 19:08
17. 8. 2012 18:41
17. 8. 2012 18:57
17. 8. 2012 21:48
17. 8. 2012 21:56
17. 8. 2012 22:28
17. 8. 2012 23:10
18. 8. 2012 02:26
29. 8. 2012 00:43
17. 8. 2012 22:04
16. 8. 2012 21:51
16. 8. 2012 21:59
16. 8. 2012 22:04
16. 8. 2012 08:06
15. 8. 2012 22:46
15. 8. 2012 23:45
16. 8. 2012 00:35
16. 8. 2012 08:13
16. 8. 2012 11:44
16. 8. 2012 13:55
16. 8. 2012 13:58
16. 8. 2012 17:09
16. 8. 2012 19:47
16. 8. 2012 20:18
16. 8. 2012 21:53
17. 8. 2012 09:32
16. 8. 2012 13:46
16. 8. 2012 13:56
16. 8. 2012 14:13
16. 8. 2012 14:44
16. 8. 2012 15:18
16. 8. 2012 15:41
16. 8. 2012 16:00
16. 8. 2012 17:02
16. 8. 2012 18:49
16. 8. 2012 16:18
15. 8. 2012 20:23
19. 8. 2012 11:25
29. 8. 2012 00:49
Avatar - KANKUNEN
15. 8. 2012 08:45
Pro odpůrce dieslu
to píšou celkem jasně. Benzín je stejně drahý, přímovstřikový, oturbený stejně jako nafta a navíc tě nutí k unylé jízdě, protože jinak papne. Výhoda benzínu je už jenom tichý volnoběh. Věř i ten co má na ruce hodinky za 2 mil, raději jede za devět než za 14. Samo, že šetřit nepotřebuje, ale každému je nepřirozené plýtvat.
Rozbalit vlákno
169
15. 8. 2012 09:06
Re: Pro odpůrce dieslu
Vim, vim, a stejně budu mít raději benzín.
Nesmrdí, má oproti naftě příjemnější charakteristiku, je tišší a s tou spotřebou to zase taková tragédie není...jak píše fOE, BiTDI si o moc míň nevezme (mimo dálnice, tam je nad 140 rozdíl veliký).

Jasně, jsou tu jiné výhody, ale ty jsou dány deformovaným trhem. Není důvod nějak vyzdvihovat jeden princip spalování nad druhý, vždy je to otázkou osobních preferencí. :-)
Na druhou stranu, tohle je polykač tisíců kilometrů, ne funcar.
Avatar - Ham.
15. 8. 2012 10:31
Re: Pro odpůrce dieslu
:yes:
Otírání se o benzín je zcela zbytečné. Samozřejmě, že tento motor není něco co by udělalo díru do světa v chudnoucí a dieselu uměle nakloněné Evropě, ale je tady hromada trhů, kde se naopak prodá 95% produkce v benzínu. A pro tyto trhy je 3.0 TFSI primárně určen. A konec konců i v Česku se pořád najde 9% kupců kteří u A6 volí benzín, což je relativně hodně proti značkám u kterých je benzín zcela neprodejný (např. XF 100% v naftě).
15. 8. 2012 10:42
Re: Pro odpůrce dieslu
:yes:
Rikal jsem si, jak by to vypadalo, kdyby se do benzinu nainvestovalo tolik penez, co do nafty...
Nafta prosla neskutecnym vyvojem, zato benziny tak nejak stagnuji. Co vubec prislo za poslednich dvacet let? Snad jen primy vstrik u osobaku a ted multiair, jinak je vse downsizingem pocinaje a VVT konce technika snad ze sedmdesatych let... ;-\
15. 8. 2012 12:27
Re: Pro odpůrce dieslu
U Audi se už nějakou dobu mluví o tom, že by přenesli veškeré své zkušenosti z dieselů na benzíny. A to se týká i vytrvalostních závodů. Otázka je, jestli je to dobře, nebo špatně. Běžný zákazník nejspíš bude rád, u nadšenců si už tak jistý nejsem.
15. 8. 2012 13:26
Re: Pro odpůrce dieslu
No to si dost dobře neumím představit, přece jen se mi zdají obě koncepce dost odlišné. Ale to radši nechám povolanějším, snad Mercedes nebo kdo už se výhody snaží kombinovat.

Uvidíme, jak to dopadne. :yes:
15. 8. 2012 13:09
Re: Pro odpůrce dieslu
Přesně tak! "„Benzín“ je přitom o 11.500 Kč dražší než 3,0 TDI 180 kW a o poměrně zanedbatelných 94.500 Kč levnější než oslnivý 3,0 TDIR s dvojicí turbodmychadel a vynikajícím osmistupňovým automatem." Utratit takové prachy za auto v naftě, to je hodně ujeté. Benzín je benzín. Když kupuji auto za 2m, tak snad mám i na tu vyšší spotřebu. Osobně raději 3.0TFSI než 3.0BiTdi a rozdíl si s chutí projezdím...
15. 8. 2012 13:28
Re: Pro odpůrce dieslu
Na druhou stranu, BiTDI jede neskutečně, v reálném světě se mu z běžných motorizací které na silnicích potkáš nic nevyrovná (M550XD nebo co jsem ještě neviděl).
15. 8. 2012 13:46
Re: Pro odpůrce dieslu
Ano, to vůbec nepochybuji. Na druhou stranu, už jsem to psal jinde. Sám mám F10 550i. A to si myslím, že je ta motorizace, na kterou 550XD a 3.0BiTDi útočí. Ale za sebe můžu říct, že raději 200kW benzín, než 300kW naftu. Asi jsem vůl, ale cítím to tak.
Edit: Ale 550xD ani BiTDi jsem nikdy nejel a třeba jsem jen zpátečník co je mimo.
15. 8. 2012 14:48
Re: Pro odpůrce dieslu
možná bys ty nafty měl zkusit ;-)
benzin zůstane pořád benzinem, ale tyhle nové 6 (a víc) válcové nafty jsou parádní

táta když vybíral nové auto, taky původně chtěl jít do A6 3.0TFSI (náklady na provoz nerozhodovali), pak si ale projel 3.0TDI a bylo rozhodnuto.
15. 8. 2012 17:14
Re: Pro odpůrce dieslu
Předpokládám, že tedy pořídil 3.0BiTDi?
15. 8. 2012 17:19
Re: Pro odpůrce dieslu
Předpokládám, že za stejnou cenu 3,0TDI, jak píše kuko výše ;-)
15. 8. 2012 17:53
Re: Pro odpůrce dieslu
Takže nižší výkon.
Avatar - Hammunasakra
15. 8. 2012 17:33
Re: Pro odpůrce dieslu
Souhlasím že současné bi-turbo 6ti válce jsou (až) "trochu NEskutečné", ale (pokud nejde o vůz na nějaké opravdu BIG nájezdy kilometrů - jinak bych v této třídě náklady na cenu benzínu či nafty opravdu NEřešila) benzín byl je (a nejspší navždy) bude "jinde" ;-)
15. 8. 2012 19:20
Re: Pro odpůrce dieslu
Já vím, asi máte pravdu. Ale najezdím do těch 60 000km ročně a není to zase takový úlet s 550i. Navíc 550d taky nejezdí za 6 na 100.. Musím zkusit.
15. 8. 2012 17:18
Re: Pro odpůrce dieslu
Jezdit v 550i je naprosto famozní záležitost a mimo range BiTDI, 550xd se mu může blížit reálným výkonem na silnici.
Já se musel ve stejný třídě aut z provozně-ekonomickýho hlediska uchýlit k naftě, ale povídačky typu radši bezín za 0,5mio než naftu za 2mio nedávám ;-)
15. 8. 2012 17:35
Re: Pro odpůrce dieslu
Pokud někdo myslí opravdu jen na ekonomické náklady, nepořídí si auto za dva miliony. ;-)
15. 8. 2012 17:48
Re: Pro odpůrce dieslu
Fakt, kupoval jsi si ho někdy?
15. 8. 2012 17:50
Re: Pro odpůrce dieslu
Proč v případě, že potřebuje ušetřit a jen se přemisťovat z bodu A do bodu B. >:-[] A v případě auta, za takové peníze, je škoda do něj pořídit všední diesel.
15. 8. 2012 19:50
Re: Pro odpůrce dieslu
Jasně, to jsou pouze povídačky "Já se musel ve stejný třídě aut z provozně-ekonomickýho hlediska uchýlit k naftě, ale povídačky typu radši bezín za 0,5mio než naftu za 2mio nedávám". Ale myslím si, že že pokud se člověk rozhoduje jestli naftu za 1 700 000, nebo benzín za 1 600 000, tak je to zase jiná výchozí situace. Nedávno jsem mluvil s jedním automobilovým žurnalistou a ten mi řekl asi následující: " Nedivím se, když benzín a nafta stojí skoro dvakrát tolik co ještě před pár lety, ale nechápu lidi, co utratí za auto tři míče a pak řeší, kolik jim to žere. Ono to je možná tím, že plno lidí u nás chápe auto jako společenský status a místo toho, aby si tři miliony z dědictví naspořili na svou vlastní penzi, tak si koupí BMW X6 35d nebo podobný nesmysl a předhánějí se v hospodě s taxikáři, že jim to jede stovosumdesátdokopcevoekrávozapětlitrů. " Je to tak, to jsme my, Češi. Jsem často na západě a vidím, že tam uvažují trochu jinak.
Avatar - Hammunasakra
15. 8. 2012 17:29
Re: Pro odpůrce dieslu
Bi-TDi s trochu nepřesVWědčivým 7mi letým zpožděním "dohnalo" motor 35d/40d od BMW (a trochu "předběhlo" starší biturbo JAGu) 50d je "trochu jiná liga" ;-)
Avatar - Mireon
15. 8. 2012 22:25
Re: Pro odpůrce dieslu
BiTDI je úplně jinde než 35d od BMW. V BMW mám pocit že se nic neděje za to u audi to je opravdu pecka. Ten zvuk. No a 550d ta je trochu jinde,ale spotřebou hodně. Kamarád zajíždí a jezdí za 10 a to říká že po zajetí to půjde spíš nahoru, protože to netočí. S A6 jsem jezdil jako dobytek a spotřeba 10.4. Myslím si že jezdit za 8 je velice reálné.
15. 8. 2012 17:48
Re: Pro odpůrce dieslu
Rozumný přístup. :yes:
15. 8. 2012 09:42
Re: Pro odpůrce dieslu
Znám lidi i bez hodinek, kteří živí stejně velké nebo větší benzinové motory a na spotřebu nehledí, prostě jsou to nadšenci, co se chtějí za volantem i pobavit.

Tady jde hlavně o to, že audi krom modelu R8 o zábavě za volantem není a proto benzín v něm prostě nemá smysl.

Je tedy také bezpředmětné se zrovna u kombíku do lehkého terénu dohadovat o tom v čem je lepší benzin a v čem nafta.
Avatar - KANKUNEN
15. 8. 2012 10:03
Re: Pro odpůrce dieslu
Mi žere STI 16 ;-)
15. 8. 2012 10:14
Re: Pro odpůrce dieslu
Ale to jen když dodržuješ povolenou rychlost ;-) >:-[]
15. 8. 2012 11:48
Re: Pro odpůrce dieslu
Tak to jsem na tom se svým dlouhodobým průměrem 10l ještě dobře >:D
Avatar - JDM
15. 8. 2012 12:40
Re: Pro odpůrce dieslu
já jezdím s WRX za 12 a žádný hodinky nemám :-( >:D
Avatar - Barrichello
15. 8. 2012 13:12
Re: Pro odpůrce dieslu
Já jel v sobotu s 400HP přeplnovaným jagurem za 9,9. I s hodinkama >:D >:D
Avatar - Dinar
15. 8. 2012 13:50
Re: Pro odpůrce dieslu
...z kopce a pravou nohou přivázanou k sedačce. >:D
Avatar - Barrichello
15. 8. 2012 14:09
Re: Pro odpůrce dieslu
haha, hehe, hihi.

1660 kg je 1660 kg. To víš no, to neznáš vid.
Dobová konkurence S-kláda , 7ka a A8 03-09 totiž váží trošku jiný hodnoty, proto potřebují větší výkon, a aby dosáhly stejnýho či lepšího zrychlení, potřebujé motor V10 či V12. Jenže ten žere o 2-3 litry v průměru víc >:D

Když dva dělají totéž, není o totéž. Humpolci zdar a pozdravuj Hliníka!
15. 8. 2012 14:50
Re: Pro odpůrce dieslu
a jakou jsi měl průměrnou rychlost?
Avatar - Barrichello
15. 8. 2012 15:23
Re: Pro odpůrce dieslu
obce 50, mimo 80-100. Si to zprůměruj...

Tedy dle předpisů. Mě se líbí jak umí auto zrychlit, jak umí vyrazit atd. ale jezdit s tím po okreskách 150 mě opravdu neláká....

Navíc při stavu v kterým ty okresky sou.... no a vesnice no comment, sou vesnice kde už to znam a kde je bezpečný místy jet tak 30, protože kdybž na tebe vybafne autobus, musíš hodně rychle brzdit neb vedle nej neprojedeš ani omylem a z druhý strany barák.
15. 8. 2012 15:52
Re: Pro odpůrce dieslu
v poho, to jsem si i myslel že to bude normální jízda po okreskách. Slušný výsledek.

Dálnice ti vychází jak?
Avatar - Barrichello
16. 8. 2012 13:10
Re: Pro odpůrce dieslu
Dálnice 12-13
Avatar - Dinar
15. 8. 2012 16:32
Re: Pro odpůrce dieslu
Tak určitě jsme tu všichni rádi, žes pro sebe objevil Jaguar, alespoň ubude ód na tu americkou krabici, cos tu cpal do každé diskuse. A co se XJ supercharged týká, normální ježdění je tak za třináct, svižné o dva víc. Jestli s tím jedeš do deseti, neznamená to, žes hrdina, který by mohl, ale nechce se mu, ale jen to, žes koupil auto, jehož schopnosti se naprosto míjejí s tvou potřebou.
15. 8. 2012 20:02
Re: Pro odpůrce dieslu
Já mám dlouhodobou spotřebu reálných 13.5l na 100. Kolega co má 535d GT jezdí za reálných 11.0 l na 100. Když to hodně zjednoduším, myslím, že je jasné, kdo si sype popel na hlavu.
Avatar - positivemind
15. 8. 2012 10:09
Re: Pro odpůrce dieslu
Člověk co je petrolhead a chce se za volantem bavit si určitě nevezme A6 allroad :-)

Člověk, co je petrolhead a nechce naftu a nechce ani SUV, si A6 allroad vzít může :-)
Avatar - Johny.Rico
15. 8. 2012 10:48
Re: Pro odpůrce dieslu
Je to tak, kamarád si koupil taky novou Carreru 4S z důvodu toho, že má nejlepší mix jízdních vlastností a spotřeby. A to prosim dělá finančního ředitele ve švýcarské firmě... a krom toho nakupuje umění (obrazy). ;-) Ten, kdo palivo neřeší, tomu nevěřím.
Avatar - JDM
15. 8. 2012 12:44
Re: Pro odpůrce dieslu
i finanční ředitel švýcarský firmy udělá kompromis při koupi auta ale kdyby šlo o obraz nějakej kterej by fakt chtěl mít dal by za něj cokoliv (pokud je tedy opravdový sběratel) a to samé člověk co prostě chce nějaký auto a chce od něj 100% tak si koupí to nejlepší takže tvůj kamarád má radši obrazy než auta !!
Avatar - Johny.Rico
15. 8. 2012 14:09
Re: Pro odpůrce dieslu
Pro psychologický posudek půjdu příště za tebou >:D
15. 8. 2012 11:08
Re: Pro odpůrce dieslu
Audi má nabídku motorů udělanou tak, aby si u A6 Allroad každý vybral diesel (dvě varianty 3.0 TDI jsou levnější než jediný benzín v nabídce). Ten benzínový kompresorový třílitr je zbytečně výkonný, nemluvě o tom, že žere víc jako osmiválce.
15. 8. 2012 12:32
Re: Pro odpůrce dieslu
Dá se očekávat, že časem přijde 2.0 TFSI. Popřípadě 2.8 FSI, který je v Avantu.
Avatar - white label
15. 8. 2012 13:08
Re: Pro odpůrce dieslu
R4 v A6 allroad nejspíš zase nebude, slabší R4 motorizace se do většího allroadu tradičně nenabízejí a v minulém nebyla ani 2.8 FSI, z benzínů byl jen 3.2 FSI a 4.2 FSI, po face nahradil oba tyto benzíny právě 3.0 TFSI. Z dieselů byl jen 2.7 TDI a 3.0 TDI, 2.7 TDI později nahradila slabší verze 3.0 TDI.
15. 8. 2012 13:32
Re: Pro odpůrce dieslu
Ne, že by mne to překvapilo. Nejspíš kvůli trhům mimo EFTA. Ale časy se mění a jeden nikdy neví. Osobně bych to spíš tipoval na 2.0 TFSI, proti němu stojí jen to, že jde jen o čtyřválec. A jsem zvědavý, jestli mu dají 4.0 TFSI.
15. 8. 2012 17:36
Re: Pro odpůrce dieslu
Nejlepší by byla ta 2.8 FSI.
15. 8. 2012 17:48
Re: Pro odpůrce dieslu
Ta nejede...opravdu ne. Je nedůstojná.
15. 8. 2012 17:56
Re: Pro odpůrce dieslu
Nejste ze staré školy, výkon buď motor dává nebo ne. O falešný pocit síly nejde. Raději bych tam viděl tento motor než 2.0 TFSI. Buďme rádi, za každý atmosférický motor, který tu ještě máme.
16. 8. 2012 03:44
Re: Pro odpůrce dieslu
Tenhle motor se dívá třeba na řadovou šestku od BMW, neřku-li na současnej V6 od M-B hodně zdálky. Nemá ani výkon ani sílu.
15. 8. 2012 13:08
Re: Pro odpůrce dieslu
Zapomněl jste na nejvýkonější diesel, srovnával bych podobné výkony, ten už stojí zhruba o 95 tisíc více než benzín.
15. 8. 2012 14:29
Re: Pro odpůrce dieslu
Jenže výkon "slabších" nafťáků není s čím srovnat, protože srovnatelný benzíňák není v nabídce. A tím se vracím ke svů původní myšlence - ceník je udělaný tak, že prakticky každý zájemce o Allroad skončí u nafty.
15. 8. 2012 16:58
Re: Pro odpůrce dieslu
U normální A6 je výběr větší. Pokud někomu stačí slabé výkony nafťáků při prakticky stejné ceně, tak ano.
15. 8. 2012 12:29
Re: Pro odpůrce dieslu
Tenhle motor má kompresor, takže pořád máš výhodu absence turbodmychadla. A i kdyby tam bylo, benzínové motory používají jednodušší (až na pár výjimek, povětšinou historických).
15. 8. 2012 16:59