Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Testujeme Dacii Lodgy: Ptejte se, co vás zajímá

Tento týden jezdíme dieselovou Dacií Lodgy. Co bychom měli u levného sedmimístného auta vyzkoušet?
Zpět na článek
16. 8. 2012 11:10
16. 8. 2012 11:24
16. 8. 2012 14:55
16. 8. 2012 23:00
16. 8. 2012 12:26
16. 8. 2012 12:51
16. 8. 2012 15:46
16. 8. 2012 20:36
17. 8. 2012 08:27
16. 8. 2012 13:23
17. 8. 2012 16:03
16. 8. 2012 13:47
16. 8. 2012 15:47
16. 8. 2012 16:33
16. 8. 2012 16:18
17. 8. 2012 16:09
16. 8. 2012 16:20
17. 8. 2012 10:05
17. 8. 2012 10:09
16. 8. 2012 18:05
16. 8. 2012 19:30
16. 8. 2012 20:23
16. 8. 2012 21:03
16. 8. 2012 21:19
16. 8. 2012 22:00
17. 8. 2012 18:49
16. 8. 2012 23:02
17. 8. 2012 14:52
17. 8. 2012 18:48
19. 8. 2012 01:39
19. 8. 2012 16:45
19. 8. 2012 19:55
19. 8. 2012 19:03
17. 8. 2012 18:50
16. 8. 2012 21:05
16. 8. 2012 21:08
17. 8. 2012 07:52
16. 8. 2012 21:12
16. 8. 2012 21:47
16. 8. 2012 23:03
16. 8. 2012 23:04
16. 8. 2012 23:05
16. 8. 2012 23:06
16. 8. 2012 23:26
16. 8. 2012 23:35
17. 8. 2012 14:10
17. 8. 2012 14:49
16. 8. 2012 23:09
17. 8. 2012 10:00
17. 8. 2012 15:33
17. 8. 2012 15:35
19. 8. 2012 23:00
17. 8. 2012 15:07
17. 8. 2012 15:48
17. 8. 2012 19:51
17. 8. 2012 22:21
18. 8. 2012 08:55
18. 8. 2012 20:16
19. 8. 2012 08:49
19. 8. 2012 09:09
18. 8. 2012 20:22
18. 8. 2012 21:16
18. 8. 2012 22:16
18. 8. 2012 22:52
19. 8. 2012 16:53
19. 8. 2012 20:47
18. 8. 2012 23:27
19. 8. 2012 14:13
19. 8. 2012 23:07
19. 8. 2012 20:10
19. 8. 2012 20:50
19. 8. 2012 21:12
19. 8. 2012 23:03
16. 8. 2012 10:26
Kdo bude testovat?
Můžete mi prosím napsat, kdo bude Lodgy testovat?
Rozbalit vlákno
12
16. 8. 2012 10:32
Re: Kdo bude testovat?
:yes: >:-[]
Bojíš se, že není dost sportovní?
16. 8. 2012 10:37
Re: Kdo bude testovat?
Bojím se, že nenajde držák na pití. Třeba já bych si dovedl představit, že ty 2 otvory pod přístrojovkou (v jednom je vložen odpaďák) by jako držáky mohly posloužit.
[odkaz]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
16. 8. 2012 10:47
Re: Kdo bude testovat?
No to je možná tak na kelímek s fastfoodovou kávou... ;-)
16. 8. 2012 12:20
Re: Kdo bude testovat?
Sdělte mi prosím, kolik běžných osobních aut má držák na pití větší, než na jednu PETku 0,5l, která se do držáku v Lodgy (a jiných Dáciích, které mají stejný) pohodlně vejde!
16. 8. 2012 12:41
Re: Kdo bude testovat?
To je důvod proč jsem se ptal na to, kdo to bude testovat. Jen se divím, že pan redaktor ještě nezačal hledat tempomat. :-)
16. 8. 2012 12:50
Re: Kdo bude testovat?
Ten by podle mého zjištění měl v nejvyšší výbavě být. :-!
Tak sorry, Exception nemá tempomat, má "jen" Omezovač rychlosti. :-(
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 17:20
Re: Kdo bude testovat?
Pokud má omezovač rychlosti, tak nebude problém v pal. pc. přenastavit funkci i na tempomat, princip a tlačítka jsou stejná.
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 14:10
Re: Kdo bude testovat?
Citroen Evasion (a Citroen Synergie, Peugeot 806, Fiat Scudo, Lancia Zeta). Vpredu nieje, vzadu je na dverách na každej strane držiak aj na dvojlitrovku, akurát sa potom nedá stiahnuť okno.
16. 8. 2012 14:50
Re: Kdo bude testovat?
Třeba ve Škodovkách není problém 1,5 l petka.
[odkaz]
16. 8. 2012 14:56
Re: Kdo bude testovat?
Tak 1.5 l petka se většinou dává do dveří nebo kastlíku v přístrojovce.
16. 8. 2012 14:59
Re: Kdo bude testovat?
Ptal ses na držák nápojů. Ne na držák nápojů na přístrojové desce ;-)
16. 8. 2012 16:03
Re: Kdo bude testovat?
No pak jsoua le i takové vozy, kde nejni držák ani na to malý kafe. Např. M-B S klasse AMG >:-[] Málem jsem si smíchy cvrknul do textilu, když mě šéf poprosil, ať mu podržim colu, se slovy " Mercedesy su skvelé vozy, iba ten držáčik na pohárčiky ím chýbá" >:-[]
16. 8. 2012 11:10
Bezpečnost
EuroNcap asi ještě nezkoušeli, škoda jen že do rodinných aut nedávaj alespon dozadu ty okenní airbagy. Jinak to auto si myslim že bude naprostá bomba :yes:
Rozbalit vlákno
3
16. 8. 2012 11:24
Re: Koroze
Zdravím, dotaz se netýká přímo tohoto modelu, ale myslím si že by bylo zajímavé podívat se třeba na staršího logana jak je na tom s korozí, jelikož to není pozink a předpokládám že si lodgy s antikorozní ochranou taky hlavu nelámali. Nechci tu tato auta schazovat jde čistě o zvědavost ;-)
16. 8. 2012 14:55
Re: Koroze
Nebudu jemnovat abych nerozpoutal nějakou diskusní válku, ale jsou auta které pozink mají a stejně po třech letech reziví.
16. 8. 2012 23:00
Re: Koroze
Logan MCV, 5 let, 200tkm a nikde nic :-)
16. 8. 2012 11:33
Prostornost vzadu
Dobrý den, zajímalo by mě, zda se do druhé řady vejdou vedle sebe tři dětské sedačky. Pokud možno různé velikosti
Rozbalit vlákno
3
16. 8. 2012 11:44
Re: Prostornost vzadu
Všechny sedačky ve 2 řadě mají ISOFIX.Viz ceník: [odkaz]
Avatar - Mrakoplas
16. 8. 2012 16:09
Re: Prostornost vzadu
Přítomnost ISOFIXu je věc jedna a jestli se tam ty sedačky v reálu opravdu vejdou je zas věc druhá. ;-)
16. 8. 2012 16:41
Re: Prostornost vzadu
Jsem ji včera prohlížel,ale tohle jsem nezkoušel. ;-)
16. 8. 2012 12:26
Váha auta
Zajímalo by mne jak se kroutí karoserie, když je auto tak lehké a velké....
Rozbalit vlákno
5
16. 8. 2012 12:51
Re: Váha auta
Ta hmotnost auta nebude ani tak o karoserii a navíc LODGY zas tak velký není. Jen je navržen tak, aby byl co nejlépe využit vnitřní prostor. Hodně váhy se ušetřilo např. na sedačkách. Ty dvě zadní řady budou možná dohromady vážit stejně jako jedna vyndávací ve Scénicu. :-)
16. 8. 2012 12:53
Re: Váha auta
A prosím, jak je"tak lehké a velké"? Nějaké konkrétní údaje?
16. 8. 2012 15:46
Re: Váha auta
Vacsie auto s +/- rovnakou hmotnostou moze mat vyssiu torznu tuhost, ako mensie auto...

Velmi zjednodusene a analogicky: plna tyc priemeru 20mm bude mat na krut nizsiu tuhost, ako trubka D=40/d=20, aj ked obe maju rovnaku plochu prierezu. Cim dalej je material od neutralnej osi, tym lepsie...
16. 8. 2012 20:36
Re: Váha auta
Hm, ta trubka bude mít tak třikrát větší průřez odhadem...
17. 8. 2012 08:27
Re: Váha auta
Mas pravdu, nechcelo sa mi to ratat. Aby bol prierez rovnaky ako plna tyc d=20mm, tak trubka musi mat D=40mm, d=34.64101615mm. Podstatne je, ze bude mat ovela vyssiu tuhost na krut, aj ohyb.
16. 8. 2012 13:23
Spotreba
Dobry den.
Zaujimala by ma najma spotreba dieseloveho motora (zaujimave by bolo mozno aj zrovvnanie s 1.2 tce) pri roznych rezimoch jazdy (ciste mesto, dialnica, mimo mesta, kombinovana spotreba, spotreba s plnou zatazou na dialnici a pod).
Tiez by ma zaujimal komfort a hluk na dialnici pri rychlostiach 120-130, kvalita audiosupravy (predpokladam ze mate radio s dotykovou obrazovkou atd). Tiez vyskusat losi test a stabilitu maksieho naladenia podvozku
Rozbalit vlákno
1
17. 8. 2012 16:03
Re: Spotreba
Moje 1.6 ma spotrebu podle PP 7.2 benzin a 8.5 LPG podle tankovani...
16. 8. 2012 13:36
moznosti interieru
ako lahko/tazko sa skladaju sedacky, aka je variabilita interieru
da sa autom prenasat bike, klasika horsky velky...
dobre som si vsimol ze kufrove dvere nemaju kompletny obklad z vnutornej strany? nevadi to?
zvlada klima chladit cely interier? aj pre tych uplne vzadu?
Rozbalit vlákno
3
16. 8. 2012 14:16
Re: moznosti interieru
Tady jsou dva videotesty, kde najdeš odpovědi na většinu otázek.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Peto02
16. 8. 2012 15:13
Re: moznosti interieru
Nejak v tych videach nevidim nalozene 3 bicyle s 3 cestujucimi a ich batozinami...
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 17:35
Re: moznosti interieru
Díky!
Hned první video: "prostorný interiér s dobře řešenými odkládacími prostory a schránkami" L.Vaverka "není kam dát PETku"

Koukám, že slováci nás v testech nějak dávají, dva servery s kvalitními testéry :yes:
16. 8. 2012 13:47
Můj názor
Na Ukrajině jsou Dacie dost vidět, takže když to přežije tamní cesty, asi to nebude tak zlé. Jsou i myslím lacinější Lady, ale design tohoto modelu je jak u činského rádia.Snad bude kvalita více jak u Renaultu :-)
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2012 14:49
Auto téhle třídy
za tyhle peníze se jiné koupit nedá. Pro početnější rodinu která příliš neřeší detaily a neoplývá nabušeným rozpočtem jasná volba :yes: Možná by měl Renault zavřít krám a pokračovat pod značkou Daciia v podobném směru :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
16. 8. 2012 15:29
ma pozinkovane plechy?
lebo toto som vycital dusteru ;-) ale inak opat pekne a prakticke auto, lodgy je opat trefa :yes:
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2012 15:31
Otáčky a spotřeba motoru slabšího a silnějšího DCI
Zajímají mě otáčky a spotřeba při rychlostech 90, 100, 130Km/h u slabšího a silnějšího DCI.
Rozbalit vlákno
1
16. 8. 2012 17:26
Re: Otáčky a spotřeba motoru slabšího a silnějšího DCI
:yes: toto mě také zajímá + hlučnost.
16. 8. 2012 15:47
Spracovanie
Mna zaujíma kvalita spracovania interiéru aj exteriéru.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 16:12
Re: Spracovanie
kvalita zpracování VELMI dobrá. Provedení je samozřejmě poplatné ceně, ale zpracování je OK.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
16. 8. 2012 16:27
Re: Spracovanie
Souhlasím, zpracování je ok, ale volba materiálů a zvolená řešení jsou jiná (méně veselá) kapitola. V dané cenové kategorii to asi lepší být nemůže.
16. 8. 2012 16:33
Re: Spracovanie
Takže asi něco podobného jako u Rapida. :-)
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 16:44
Re: Spracovanie
jen za poloviční cenu >:-[]
16. 8. 2012 17:26
Re: Spracovanie
:yes: :yes: >:-[]
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 16:14
Antikorozní ochrana
Jak je to prosím s pozinkem? Někteří tvrdí, že Dacie jsou už od nějakého roku zinkované všechny, t.j. i Logany.
Je tu u Lodgyho tedy pozink?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
16. 8. 2012 16:27
Re: Antikorozní ochrana
Pokusíme se ověřit u dovozce
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 20:01
Re: Antikorozní ochrana
Děkuji. Ještě by mě zajímala kvalita hlavně předních světlometů (stále na to poukazuji, že tohle by mělo být v KAŽDÉM testu) a kvalita stěračů - hlavně ve smyslu stírání, cyklovače a ostřikování, kdy Duster měl oddělené stírání a ostřik. Už to rumunští koumáci spravili?
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 22:10
Re: Antikorozní ochrana
Já mám teda raději oddělené ovládání stírání a ostřikovačů, tak, jak jsem to měl ve Favoritu. Prostě ne vždy potřebuju aby hned začaly stěrače hned stírat a naopak ne vždy pořebuju ostřikovač.
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 22:51
Re: Antikorozní ochrana
Nevím už, jak to měl Favorit. Každopádně když použiju ostřikovač, tak potřebuji vždy setřít. Oddělené ovládání nechápu a opravdu nevím, k čemu je. Stěrače bez ostřikovače samozřejmě použít jde na každém autě...
17. 8. 2012 08:32
Re: Antikorozní ochrana
ide napriklad o to,ze je dobre sklo pred stieranim najprv poriadne namocit. Kym sa voda dostane po okraj (obzvlast pri rychlejsej jazde, kedy prud vzduchu zraza striekanu vodu dole), chce to podrzat ostrekovac par sekund. A nie aby sa stierace rozbehli hned ako sa dotknes ostrekovaca. Potom spodny okraj skla je cisty, a hore sa rozmazava spina...

Naopak, ked stojis staci ostriekat sklo len kratko, a moze sa stierat. Tiez sa mi zda lepsie mat ovladanie stieracov a ostrekovacov uplne oddelene...
Avatar - Ronault.
17. 8. 2012 12:33
Re: Antikorozní ochrana
Tak nějak...
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2012 14:17
Re: Antikorozní ochrana
zvláštní, doteď jsem se bez takovéto techniky "jak ostřikovat správně sklo" obešel a nikdy jsem neměl problém... Stěrače které jsem kdy použil měly vždy mírnou prodlevu (řekněme třeba 0,5s) oproti ostřikovači. Když je okno hodně špinavé, není problém podržet ostřikovač, abych dostal více kapaliny na sklo.
Opravdu mi oddělení přijde naprosto, ale naprosto zbytečné.
16. 8. 2012 22:59
Re: Antikorozní ochrana
ano, uz to bohuzial spravili. Pretoze ma rovnaky neduh ako vela inych modernych aut, kedy niekolko krat zotrie, potom par sekund ticho a nakoniec este jedno zotretie. Takze ak ides za autom a to ti nafrka spinu na okno, tak ti to pekne rozotrie.
Mne praveze system manualneho zotretia na sandere vyhovoval, skoda ze to u inych aut nejde vypnut aspon v diag.
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2012 14:21
Re: Antikorozní ochrana
nevím, které auta z dnešní výroby mají vychytávku "dosetření" čelního skla po prodlevě? Dosetření je samozřejmě blbost a úůet do opačného extrému, než bych si představoval.
17. 8. 2012 16:07
Re: Antikorozní ochrana
Orig sterace stiraji perfektne...ostrikovac je klasicky pritazenim packy k sobe,automaticky se pousti 3x stirani pak asi 5 sec pauza a jeste 1x stirani
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2012 19:05
Re: Antikorozní ochrana
takže to zase po*rali ;-\ to dosetření je blbost, třeba to ale půjde SW upravit. Proč nemůžou tak jednoduchou věc udělat zcela obyčejně... No zřejmě to převzali od Renaultu, který asi taky bude mít to "dosetření" po 5s 8-s
Ale nevadí, za tu cenu se dá odpustit ledacos.
17. 8. 2012 21:01
Re: Antikorozní ochrana
Presne,***i to stejne jak Skodovka u Yetiho kteryho mame v praci kterej dela to samy,je fakt ze stal jen 690.000 kc)
Avatar - Mrakoplas
16. 8. 2012 16:18
Navigace
Na fotkách vidím, že v testovaném voze máte z výroby vestavěnou navigaci. Docela by mně zajímalo jak funguje. Je dostatečně rychlá? Zvládne i adresy v malých městech? Jak se chová když se například hrabu v telefonu a do toho je třeba mne upozornit na odbočku? ...
Rozbalit vlákno
1
17. 8. 2012 16:09
Re: Navigace
zde je neco malo o ovladani orig navigace ve videu...

[odkaz]
16. 8. 2012 16:19
Komfort jízdy plně naloženého auta...
... rád bych věděl, jak se bude chovat plně naložené auto v 6-7 lidech + plně naložený kufr, případně i s rakví na střeše ;-) Zvládne to auto a co na to motor 1.5dCI? >:D
Rozbalit vlákno
7
16. 8. 2012 16:31
Re: Komfort jízdy plně naloženého auta...
Jako P5008 s 1.6 HDI. :-)
16. 8. 2012 19:52
Re: Komfort jízdy plně naloženého auta...
No jo, tak to těžko posoudit, mám 1.6 THP 156k >:D a tam je to v 5 osobách + plnej kufr a rakev v pohodě :yes:

No dělám si srandu, předtím jsem měl C4GP s 1.6HDi a dobrý. Já jen, že Lodgy je trošku low end, tak jestli to zvládne ;-)
16. 8. 2012 20:07
Re: Komfort jízdy plně naloženého auta...
Dacia je prémiový lowend, tak neměj strach. :-)
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 22:09
Re: Komfort jízdy plně naloženého auta...
Tím lépe, že je to lowend, o to bude lehčí.
16. 8. 2012 23:02
Re: Komfort jízdy plně naloženého auta...
co myslis, ako sa asi bude chovat, ked ma 1300kg s 80kw, ked ine MPV maju 80kw na 1700kg? podla mna sa bude chovat ako keby tam bol dvojliter 100kw
16. 8. 2012 23:27
Re: Komfort jízdy plně naloženého auta...
Nez to vyjede na dalnici, tak asi ano.
17. 8. 2012 07:48
Re: Komfort jízdy plně naloženého auta...
No v Lodgy jsem nikdy nejel a 1.5dCi jsem zkusil jen ve Scenicu, kde si motor nevedl špatně, ale bylo to víceméně po městě a seděl jsem v něm sám ;-)

1.6HDi v C4GP byl taktéž v pohodě i plně naložený, bez problémů udržoval dálničních 130 kopec nekopec až do té doby než mi tam vjela nějaká dýchavičná troska >:D Pak už se trošku zapotil dostat se na povolený limit, Tj trvalo to. Podotýkám, že pořád mluvím o plně naloženém autě ( kolem 2t ), a prázdným problém nebyl :yes:
Avatar - Abeles
16. 8. 2012 16:20
Ptám se..
zajímalo by mě, jestli se našel někdo, kdo se za Lodgym otočil :no:
Rozbalit vlákno
4
16. 8. 2012 17:09
Re: Ptám se..
neotoci,no a co,za skodoukou sa tiez nikdo neotoci a vedeniu to zily asi netrha,tym menej akcionarom >:D
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 17:22
Re: Ptám se..
Za Rapidom sa neotočil nikto, lebo nikto nezbadal že je to nové auto... >:-[]
17. 8. 2012 10:05
Re: Ptám se..
Veris ze se za Lodgym ridici otaci,uz se mi asi 3x stalo ze na parkovisti u supermarketu za mnou nekdo prisel a chtel to videt,lidi to zrejme zajima)
17. 8. 2012 10:09
Re: Ptám se..
Ve Francii se jich v červenci prodalo cca 2 300, takže to lidi asi opravdu zajímá.
16. 8. 2012 17:30
Plocha po sklopení všech sedadel
Zajímalo by mě zda vznikne rovná plocha po sklopení druhé i třetí řady sedadel, případně zda by se dalo v autě (kufru) vyspat. :-)
Rozbalit vlákno
1
17. 8. 2012 15:38
Re: Plocha po sklopení všech sedadel
uplna rovna plocha to neni,je tam po sklopeni zadnich sedadel malej schudek...
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 18:05
Komfort
Mňa by zaujímalo, aký má auto komfort na zničených cestách. Náš Evasion totiž v pohode zvládne aj poľnú cestu, troch ľudí a niekoľko vriec zemiakov... Ako je na tom Lodgy? Tiež by ma zaujímal názor redakcie, či by si mala sedemčlenná rodina, ktorá chce auto používať dlho (nie štyri, ale trebárs sedem rokov) mala kúpiť Lodgy, alebo radšej našetriť na niečo drahšie.
Ďakujem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Aladeen
16. 8. 2012 19:30
Otestujte
či sa dá pozerať na zadnú časť vozidla dlhšie ako 10 minút bez prejavovania nejakých vážnych duševných a psychických porúch >:D
Rozbalit vlákno
0
16. 8. 2012 20:23
OTÁZKY
Ahoj, zaujíma ma toto:
1. Možnosť vytvoriť rovnú ložnú plochu? Jej dĺžka, výška nad cestou?
2. Vojdú na zadné sedadlá tri detské autosedačky vedľa seba? Napríklad pre deti vo veku 2, 5 a 10 rokov? Dajú sa ako-tak pohodlne pripútať?
3. Odkladacie priestory pre detských pasažierov vzadu?
4. Odkladacie priestory vpredu? Kam si manželka odloží kabelku, časopisy alebo knihu pri ceste na dovolenku, kelímok s kávou, fľašu, pasy?
Kde sa dajú odložiť CD a koľko sa ich vojde? Kam s okuliarmi, kam s reflexnou vestou?
5. Zásuvky na 12 V v aute? Potrebujem aspoň tri, na mobil, DVD pre deti na dlhé cesty a na autochladničku.
6. Veľkosť spätných zrkadiel a ich dosah? Prehľad karosérie do strán a dozadu? Ovládanie spätných zrkadiel? Ich sklápanie pri parkovaní? Senzory vpredu/vzadu?
7. Pohodlie sedenia na dlhších cestách? Nastupovanie, vystupovanie. Šírka dverí a stiesnené priestory na parkoviskách?
8. Výmena žiaroviek v predných a zadných svetlách?
9. Dolievanie kvapaliny do ostrekovačov? Mierka stavu v nádobke?
10. Stierače - držia v odklopenej polohe? (Na niektorých autách nie).
11. Tankovanie - z ktorej strany auta, otváranie veka, drží pištoľ v hrdle?
12. Spotreba - s prázdnym a dovolenkovo naloženým autom, s ľahkou nohou a svižným tempom.
13. Sila motora, diaľničné tempo, predbiehanie?
14. Podvozok, pohodlie, istota?
15. Riadenie a radenie? Sily, dráhy, spätná väzba?
16. Objem a využitie kufra? Užitočné zaťaženie? Možnosti nosiča na streche?
17. Ťažné zariadenia? Sortiment na trhu a ceny?
18. Detaily - ovládače, umiestnenie, veľkosť, pohodlie ovládania, podsvietenie, materiály, tvrdosť chodu? Tvar volantu, radiacej páky?
19. Výbava celkovo - zásadne niečo chýba, niečo zbytočné navyše?
20. Rádio - ovládanie, kvalita zvuku?
21. Čistenie interiéru, praktickosť materiálov, tvary?
22. Interiér - dizajn, materiály, farby, útulnosť, pocity?
23. Akustický komfort, vonkajší hluk, izolácie? Vibrácie, chvenie? Jazda s otvorenými oknami - do akej rýchlosti je to znesiteľné?
24. Klíma - výkon, regulácia? Výduchy - umiestnenie, smery fúkania (dostatočný rozsah?) Pachy v kabíne?
25. Sedadlá a volant - posuvy, rozsah nastavenia, pohodlie ovládania, dá sa upraviť aj za jazdy alebo skôr nie?
26. Sedadlá, tvrdosť, držanie tela, komfort?
27. Slnečné clony, zrkadielka (kryté/nekryté, osvetlené?), veľkosť a tvar, rozsah a ergonómia nastavenia?
28. Svetlá výška? Previsy? Čo mestské obrubníky?

Ďakujem.
Rozbalit vlákno
13
16. 8. 2012 21:03
Re: OTÁZKY
Za ten týden by to mohli stihnout (když trochu máknou). :-)
Avatar - petrumr
16. 8. 2012 21:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 22:00
Re: OTÁZKY
Mobil sice vydrží, ale když v něm máš navigaci, tak vydrží tak 2h a konec. Já mám v autě 4 zásuvky a neměl jsem na dovolené problém využít hned 3 najednou. Bydleli jsme v kempu, takže já si nabíjel mobil, přítelkyně, nabíječka baterek do foťáku a to jsme ještě neměli ledničku...

Okna otevírám občas i za jízdy, první kilometr až dva větrám do kořán, navíc do posledníc řady sedadel může klimatizace nestíhat, což se dá u tak velkého auta čekat.
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 23:02
Re: OTÁZKY
3/4 si můžeš odpovědět sám.
4. stačí se podívat na fotky
6. velikost dostatečná, senzory když chceš, tak dokoupíš, klidně after-market...
7. šířka dveří úplně normální, nastupování v pohodě, lepší než 99 procent SUV
10. na kterém voze nedrží stěrače odklopené?
11. hrdlo naprosto normál, na klíček jestli se nepletu (tedy jako Rapid), strana samozřejmě u spolujezdce...
15. zpětná vazba z řízení u vozu za 200-300 tis? A ještě k tomu MPV? vždyť zpětnou vazbu postrádají i 2x dražší vozy o kategorii výš...
17. tažné si zjisti, proč by to měli uvádět do testu?
18. tvar volantu? nečekaně kulatý >:D >:-[]
19. výbavu - se podívej na ceník
22. Interiér - dizajn OK, materiály OK, farby OK, útulnosť OK, pocity - s ohledem na cenu naprosto v pohodě
23. Akustický komfort - ano, na tom údajně Rumuni zamakali
24. Pachy v kabině - je to až nečekané, třeba VW poměrně hezky voní, Dacia jakoby bez zápachu, prostě nic (ani v pozitivním, ani v negativním)
28. nevím, co bys chtěl slyšet. Běžný standard.
Avatar - petrumr
17. 8. 2012 14:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 8. 2012 18:48
Re: OTÁZKY
Vieš, keby to napísal niekto iný, ani by som nereagoval, len by som si myslel, čo je to za exota...
4. Z fotiek vieš prd. Divím sa, že zrovna tebe to treba vysvetľovať. Praktické využitie odkladacích priestorov neprečítaš z fotky, z letáku a často ich nespoznáš ani po statickej obhliadke auta. To treba skúsiť.
6. Ďalší argument ignoranta. Nie je zrkadlo ako zrkadlo. Senzory? Nemám info, či sú alebo ie sú k dostaniu, ani ako fungujú. Čo auto, to iná funkčnosť.
7. Ja som do Lodgy nastupoval raz, nejazdil som s ním, takže tieto info čakám od redakcie po praxi na cestách
10. Divil by si sa, nájdeš také. Hľadaj!
11. no comment
15. Plkáš o niečom, o čom nemáš ani šajn.So spätnou väzbou a bez nej, to je delenie hodné technického primitíva.
17. Preto, lebo je to nové auto. A tiež preto, že občas takúto výbavu ponúka výrobca v rámci doplnkovej výbavy. A za akú cenu a na akej úrovni...
18. Robíš zo seba * schválne?
19. Pozriem sa do testu. Zaujíma ma názor testérov a k testu to patrí.
22. Typický Hurvínek - mudruješ o tom, o čom sotva niečo vieš.
23. Opäť drísty o ničom. jedna pani povedala, vraj to tak je....a je to 100% pravda, že?
24. Opäť - zaujíma ma názor a pocity testérov.
28. Keď nevieš, načo trepeš?
Tak a ešte raz - robíš zo seba blbca schválne? Lebo tak povrchné až primitívne uvažovanie, to by som zrovna od teba nečakal.

A celkovo - pýtam sa, lebo ma to zaujíma. Snáď s tým nemáš problém? V mnohých testoch na väčšinu mojich otázok odpoveď proste nie je.
19. 8. 2012 01:39
Re: OTÁZKY
K té otázce typu 22. Co bys chtěl slyšet ? Jednomu to přijde dokonalé, jinému v pohodě a GTI by si o to ani kolo neopřel, nebylo by jednodušší půjčit si to na testovačku a takové otázky si odpovědět sám s ohledem na své potřeby (nebo manželčiny) ? Celkem oceňuji otázku 2., protože nikdo s sebou do autosalonu nebude tahat tři autosedačky a přitom je to celkem častý problém. ;-)
19. 8. 2012 16:45
Re: OTÁZKY
Potom mi vysvetli, načo vôbec redakcie robia testy, keď každé auto si môžem objednať na skúšobnú jazdu a zistiť si všetko sám? ;-)
19. 8. 2012 19:55
Re: OTÁZKY
Na otázky např. 12-16, 18, určitě by se hodila ta 2, 3,4, 25,26... ; vlastně každá otázka má alespoň částečné zastoupení v standartním testu. Ale např. u otázky 19 posuzovat, co "chybí nebo přebývá" v obecném slova smyslu taky moc nejde. Půlka osazenstva tady nedá dopustit na vyhřívání sedadel, já ho nemám rád a vzhledem k tomu, že ho nevyužiju dokud fakt není krize (-30 >:-[] ), tak mi spíše vadí přítomnost elektrického obvodu přímo pod hýžděmi, to jen pro příklad ;-) A stejně tak mi přijde trochu mánie požadovat za každou cenu 2-ose nastavitelný volant, některá auta mají lepší pozici bez možnosti nastavení, než jiná nastavitelná; pokud v tom bude jezdit jeden řidič, tak je stejně nejlepší zkusit si to sám, ne ? :-)

Ale dělat test, kam dát kabelku nebo pas ? Krom neznámé velikosti kabelky, v každém slušnějším MPV je tolik možností, kam dát pasy, že je nenajdou ani celníci, když na to přijde... :yes: Tvoje otázky jsou naprosto relevantní, ale podle mého příliš specifické a některé nejdou ani pro tvé konkrétní potřeby odpovědět. Asi tak no :-)

Tak mě napadá, ty otázky jsi pokládal nějak obecně a ptal by ses na to třeba i u např. MB -R, nebo tě to auto zajímá více ? Potom je určitě lepší ověřovat si to sám, sebelepší test nemůže nahradit osobní zkušenost ;-)

P.S: Ty už jsi viděl nějaké auto, ze kterého padala tankovací pistole ?
Avatar - jazva
19. 8. 2012 19:03
Re: OTÁZKY
add 18. si si naozaj istý, že volant má guľatý tvar? Prípadne, vieš vlastne ako vyzerá guľa? >:-[]
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
17. 8. 2012 10:03
Re: OTÁZKY
Tak to je vyčerpávající seznam, ale pokusíme se zodpovědět co nejvíc otázek
17. 8. 2012 18:50
Re: OTÁZKY
Dík, poteší, keď môžem prispieť k obsahu serveru. Namä keď sám často nie som s ním veľmi spokojný. ;-)
A ešte doplním:
29. Priemer otáčania? Manévrovateľnosť a prehľad o dianí okolo auta v stiesnených priestoroch?
16. 8. 2012 21:05
Lodgy
Vyrábět auta v Africe pro Afriku, v Indii pro Indii, v Číně pro Čínu - proč ne. Ale aby evropská automobilka vyráběla auta v Africe a vozila je do Evropy je IMHO cesta do pekel. Renault s tím začal už dřív, když začal tahat auta z Turecka do Evropy, ale to je alespoň částečně v Evropě. Nicméně tímhle přístupem u mě Renault (Dacia) v podstatě skončil. Zajímalo by mě, jestli se Lodgy v Africe "jenom" montuje, nebo jestli se toho tam dělá víc (% lokalizace výroby).
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 21:08
Re: Lodgy
To máš tak... výroba v domácí francii je neefektivní a drahá, severní afrika jsou původníá fr. kolonie, takže tam kde kdo fr. umí a prodeje si tam francouzi stále drží vysoké, takže důvody jsou velké.... zisky jdou alespoň domů a využívá se levné prac. síly
17. 8. 2012 07:52
Re: Lodgy
Jo vyrábět to ve Francii je to tak o 100k dražší >:D
16. 8. 2012 21:12
Re: Lodgy
Když jsem tam byl na dovolené, tak jsem tam viděl víc Evropanů než v Ingolstadtu, tak neblbni. :-)
Navíc velká část kupujících ve Francii stejně bude ze severní Afriky.
Avatar - PeterLuk
16. 8. 2012 21:47
Re: Lodgy
VW vyrába v Mexiku pre Európu a nikomu to nevadí - Beetle, Jetta, Golf Variant. BMW X5 robia v Amerike. Opel Ampera. Takže čo?
16. 8. 2012 23:04
Re: Lodgy
S tím (ne)podstatným rozdílem, že výše uvedená auta jsou primárně určena pro Americký trh. Takže, tak.
Avatar - KubikCv
16. 8. 2012 23:05
Re: Lodgy
má to dělat černoch v Africe nebo ve Francii? >:-[]
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 23:06
Re: Lodgy
Proč by to měla proboha být cesta do pekel? Thalia i přes své stáří má prodeje slušné. Kvalita naprosto v pohodě, koneckonců továrna v Turecku je možná novější než mnohé v Evropě... A podávat díly dokáže kdokoliv, třeba i Masaj co přeběhl půl Afriky 8-s
16. 8. 2012 23:26
Re: Lodgy
Tou cestou do pekel jsem rozhodně nemyslel kvalitativní hledisko. To si určitě Renault uhlídá minimálně stejně jako u Dacie v Rumunsku nebo ve svém tureckém závodě. Myslel jsem tím princip postavit závod v Africe, který má primárně zásobovat evropský trh. To je ta "cesta do pekel". Když takhle začnou uvažovat všici, tak tu ten náš slavnej EU-auto průmysl můžeme nakrásně zavřít (a zejména v ČR, kde je závislost průmyslu na automotive jedna z největších) . Je mi mnohem sympatictější Hyundai/Kia, která pro evropsky trh vyrábí alespoň některé modely v evropě (Č-S-R). U Lodgy nechápu, proč ho nemohli frantíci nechat rumuské Dacii.
16. 8. 2012 23:35
Re: Lodgy
Já si nemyslím, že by byl Lodgy primárně určen pro Evropu. Snad jen ve Francii budou velké prodeje a těm marocký původ tolik vadit nebude.
Avatar - rohYpnol
17. 8. 2012 14:10
Re: Lodgy
Sympatičtější H/K? To si jako myslíš, že vyrábí modely pro Evropu v Evropě z "vyššího principu"? Vyrábí v ČR/SR z jediného důvodu - vyplatí se jim to. To je celé.
Navíc ty továrny je vůbec otázkou, na jak dlouho tu zůstanou. Jak se stane výroba neekonomická, tak se zavírá a maže jinam :-!
17. 8. 2012 14:49
Re: Lodgy
V Maroku je jedna z najmodernejších fabrik na svete takze kvalita vyroby bude zabezpecena a asi aj kapacitne nestihala fabrika v Rumunsku.
16. 8. 2012 21:40
Jízdní dynamika, komfort a ovladatelnost + srovnání
Lodgy je zajímavý počin, kdy se Dacia evidentně rozhodla udělat obrovské auto, které je ultra-levné. A jak je vidět, tak prostě velká karoserie moc nestojí, a drahé jsou na autech úplně jiné věci.

Zajímaly by mne především následující věci:

1) Jízdní dynamika, především na dálnici. Motor je na poměry velikostní třídy poměrně malý, respektive takhle slabé motory konkurence ani nemá v nabídce. Malá hmotnost pomůže ve městě, ale nejsem si jistý, jestli to stačí na dálnici, kde má hlavní slovo odpor vzduchu. Např. dokáže to auto rozumně zrychlit tak, abych se zpoza kamionu (který jede 80) dostal dost rychle do levého pruhu ve 130? Jaký moc velký má vliv na dynamiku plně obsazené auto? Papírově je užitečné zatížení podobné jako u Fordu Galaxy ...

2) Komfort jízdy a ovladatelnost. Všiml jsem si, že Lodgy má kola asi jako Škoda Fabia (na fotkách to auto tedy vypadá jako úplně obří, ale v reálu to asi bude vypadat pěkně směšně - no, uvidím naživo). Jaký to má vliv na komfort jízdy, stabilitu v zatáčkách a brzdnou dráhu?

3) Srovnání s velikostní konkurencí. Respektive, pokud Lodgy stojí ani ne polovinu (možná spíš i třetinu) toho co, Sharan/Alhambra/Galaxy/Espace/807/..., tak co tak extra s těmito auty získám, resp. o co s Lodgy přijdu?

4) Ceník: "V ceně vozu není zahrnuta povinná výbava". Cože?! Za prvé solidní matení spotřebitele hodné udání na ČOIku (uvádět se má plná cena auta, kterou si odvezu z prodejny, sice k ceně auta asi žádná drasťárna, ale i tak), za druhé kolik teda stojí?
Rozbalit vlákno
2
17. 8. 2012 15:47
Re: Jízdní dynamika, komfort a ovladatelnost + srovnání
O jednu triedu si sa sekol, velkostne to spada k Grand Scenicu, Touranu, Zafire, dlhsi C-Max
17. 8. 2012 15:56
Re: Jízdní dynamika, komfort a ovladatelnost + srovnání
a povinna vybava z vyroby je vo vozidle - zdvihak, kluc na kola, oko na tahanie, ak sa nedoplati rezerva tak sada na opravu pneumatik
16. 8. 2012 21:43
DACIA LODGY - konkretne veci
mam tieto otazky:

1.) Ma auto kabinovy (pelovy ) filter ? daster nema.
2.) V kolkych osiach je nastavitelny volant ?
3.) Ma to klimatizovane priehradky ( schranky ) + osvetlenie v nich ?
4.) Ma to trojblik smeroviek po drcnuti do packy ( napr. ako fabia a pod.)
5.) Ako su riesene podblatniky ? iba plasty, plasty s tlaninou alebo samotny plech.
6.) Riesenie batozinoveho priestoru, ma to nejake uchyty, sietovy program, zrolovanie rolety drcnutim do nej, osvetlenie a pod. ?
7.) Aka je ochrana podvozkovej casti zospodu ( nastrek ochrannej vrstvy ) + krytovanie ?
8.) Bude sa dat priplatit za tempomat ?
9.) Budu sa dat objednat natacacie svetla s corner funkciou ?
10.) Budu vyhrievane predne sedadla ?
11.) Bude ESP v zaklade ?
12.) Budu priplatkove xenony ?
13.) Budu aspon 4 bagy v zaklade ?
14.) Bude vyskovo nastavitelne predne sedadlo vodica v zakladnej vybave ?
15.) AKe je odhlucnenie auta, tlmiace hmoty, tesnenia okolo okien a dvier ?
16.) Budu ukazatele paliva a teploty budiky alebo nie ?
17.) Kde su makcene plasty v interiery ?
18.) Bude aspon PC alebo aj take nieco ako MAXIDOT ?
19.) Ma osvetlenie v interiery oneskorenia zhasnutia po nastupeni do vozidla ?
20.) Je tam poistka, ze ak vodic zastavi na krizovatke ( neotvoril dvere ), kufor sa neda zvonku otvorit ( zlodejovi) ?
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 22:07
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
Šlo by jednou nepoužívat škodovácké nesmyslné pojmy jako Maxi Dot a roletka k ničemu?
16. 8. 2012 22:16
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
no dobre, tak palubny pocitac a nie multifunkcny display ;-)
roletka pre mna nie je zbytocnost.
Avatar - petrumr
17. 8. 2012 22:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 23:12
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
90 procent otázek je z kategorie zcela nesmyslné, z důvodu ceny. Je pak zcela směšné ptát se na některé výbavové prvky, typu vyhřívaná přední sedadla, natáčecí světlomety, "maxidot", měkčené plasty apod...
Jestli to měla být ironie, sarkasmus či co, tak se ti to tedy nepovedlo 8-s

Se rovnou můžeš ptát, jestli to má ionizer, sedadla s masáží a odvětráváním, integraci google, kamera vzadu, prosklená střecha, keramické brzdy >:-[] 8-s
18. 8. 2012 15:07
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
Pre teba je nezmysel všetko. Veľa vecí vedieť nechceš a nepotrebuješ, a tie ďalšie zistíš v cenníku, u predajcu a tak podobne. Načo, doriti, sem potom chodíš, keď sa tu píšu iba nezmysly a nepotrebné informácie?
Avatar - rohYpnol
18. 8. 2012 20:27
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
Tobě přijdou smysluplné otázky jestli to bude mít xenony, nasvěcování do zatáček či měkčené plasty? U auta od cca 200 tis. Kč???
Ono vůbec otázky na výbavu jsou zcela zbytečné, ceník si umí najít každý...
Jsi úplně mimo, není to o tom, že mnoho věcí vědět nechci, ale že si je bez problémů najdu jinde. Co očekávám od testu je to, že mi sdělí především to, co jinde nenajdu. Zhodnocení, pro koho je vůz určen, jak funguje, jestli dává smysl, kde jsou jeho slabiny a přednosti. A ne že můžeš si koupit tuhle a tamtu výbavu, ten a onen motor...
Mimochodem vůz už jsem měl možnost si vyzkoušet (jízda možná příští týden jestli zbyde čas), takže na rozdíl od tebe vím, o čem mluvím :-!
19. 8. 2012 16:49
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
Tak keď si ten voz skúšal, načo breptáš a otravuješ ľudí, ktorí si ho nevyskúšali a chcú odpovede na svoje otázky poznať od testérov? Nie každý je zbehlý a premúdrelý ako si ty. Opýtať sa je chyba alebo trestné? Prinajhoršom nedostane odpoveď. Keby si tú energiu, čo si venoval mudrovaniu nad otázkami nás ostatných, vrazil radšej do spísania toho čo už vieš, aspoň by si redaktorom pomohol zahnať hlad návštevníkov servera po informáciách.
16. 8. 2012 23:14
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
kokos to su otaxzky, uvedom si, ze to je dacia v max vybave za cca 14000eur(v cz, na sk je cca o 1000eur drahsia) a tam otazky ako makcene plasty, xenony, natacacie svetla a korner....nie su na mieste. Bud rad, ze to ma vobec denne svietenie.
esp v zaklade nie je, trojblik nie je, volant nastavitelny len vyskovo, pozdlzne nie, filter asi tiez nie, ale da sa dorobit (rovnako ako v sandere a dusteri, kedze zaslepenu krabicu na fitler to ma) tempomat nehrozi, predne vyhrievane sedadla tusim za priplatok su(pozri cennik), 4 bagy v zakladne budu (bocne hlava a hrud), vyskovo nast sedadlo v zaklade nie, pozri cennik, ukazovatele budu, PP bude, 7" displej bude aj s BT a USB .
17. 8. 2012 15:59
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
trojblik Arctica ma....7" display nema CD vstup,hudba pouze pres USB nebo BT nebo jack...orig radio ma BT,USB,jack,CD vstup
17. 8. 2012 07:33
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
už to tvrzení 1.) že Duster nemá kabinový ( pylový ) filtr je blbost. Mám Dustera a má kabinový filtr ( valeo )
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
17. 8. 2012 10:15
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
1. zkusíme ověřit
2. u vozů s klimatizací výškově, jinak ne
3. nikoliv
4. ano
5. toto běžně nezkoumáme, takže nevím
6. síť a roletku mají pětimístné verze
7. toto běžně nezkoumáme, takže nevím
8. ne, Dacia považuje za dostatečný omezovač rychlosti (ten mj. pomáhá zvýšit hodnocení Euro NCAP)
9. ne
10. za 6000 Kč pro všechny verze mimo základní výbavy
11. ne, jen v nejvyšší výbavě, nebo za příplatek 8000 Kč
12. ne
13. ano, už od nejlevnější verz 4x airbag
14. platí to samé, co s výškově nastavitelným volantem
15. odhlučnění je relativně dobré, dovedeme si představit o dost horší
16. palivoměr digitálně, teploměr vůbec
17. nikde
18. ano, jednoduchý palubní počítač s ovládáním na páčce stěračů
19. mám za to, že ne
20. Lodgy má automatické centrální zamykání, takže ano
17. 8. 2012 15:56
Re: DACIA LODGY - konkretne veci
Bod 7...Lodgy ma zespodu motoru bytelny kovovy kryt,cili prorazeni olejovy vany nebude zrejme jednoduchy...
16. 8. 2012 21:55
to čumím....
.... myslel jsem, že fandové aut se tady společně nad tou zrůdičkou zasmějou a vono to vypadá, že tady x lidí to auto bere vážně..... :-O

Vy byste si to jako fakt někdo koupili?????

Za 250 můžu mít něco takového: [odkaz] a samozřejmě, provozní náklady budou vyšší, ale aspoň budu rodinu vozit v moderním a bezpečném autě.....

Jo a fascinují mě borci, kteří píšou příspěvek na 20 řádků a ptají se na úplné detaily.... To je snad lepší si do Dáčie zajet a prohlídnout si to osobně, ne?
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Ronault.
16. 8. 2012 22:05
Re: to čumím....
Nové je nové a ojeté je ojeté. I s najetými kilometry klesá bezpečnost. Snad si tu nikdo nemyslí, že když udělá 100t km po D1, tak karoserie bude stejně tuhá jako u nového auta.

Testy jsou od toho aby poskytly informace zájemcům o tohle auto, Klaudius jako otec velké rodiny mající podobné auto má právo se zeptat na to, co jej zajímá a je to logičtější než když se zeptá dvacetiletý zobák jako ty nebo já.

A ano, můžeme si každý do Dacie zajít a projet, můžeme to udělat se všema autama a nediskutovat o nich a nečíst testy, ale co tu pak děláš?

A k té zrůdičce...ještě se budeš divit, jak se tahle "zrůdička" bude výborně prodávat... a to jako Lodgy, tak i jako užitková verze. Evropani nemají peníze a taky čím dál, tím více berou auto jako levný spotřebák. A mimo evropu se bude ještě více hrát na cenu.
16. 8. 2012 22:38
Re: to čumím....
nevím jestli mám být polichocen nebo se urazit, každopádně "dvacetiletý zobák" opravdu (bohužel) nejsem.... ;-)

Jinak proti detailním dotazům nic nemám, ale ptát se stylem "Interiér - dizajn, materiály, farby, útulnosť, pocity?" mi přijde nesmyslné - proboha pocity máme snad každý svoje, ne? Stejně tak nechápu, proč by někdo v testu měl vypisovat "interiér můžeš mít šedo-modrý, šedý, zeleno-modrý, hnědý a černý" - to si snad zjistím v prospektu.... Takový balast v testu mít nepotřebuju....

Testy aut přece nejsou o tom do detailu to rozpitvat.... Kolik stránek by měly odpovědi jen na jeho dotazy? To přece není možné do testu rozepisovat.... Test auta tě má upozornit na základní výhody a nevýhody auta a nasměrovat tě, na co se při TVÉM VLASTNÍM zkoušení vozu zaměřit....

Některé jeho dotazy na mě působí stylem "pane Lorenc, uvezu to?" ;-)

Jo a jak to myslíš s tou tuhostí karoserie a bezpečností? Beru, že 10 let staré auto už může být přecejen trošku prohnilé a holt ty plechy nemají pevnost jako dřív.... Ale 4 roky stará ojetina? Tam si myslím že crash-test by dopadl velmi podobně (ne-li stejně) jako u funglovky.....

Jinak já se Lodgy neposmívám, to auto má určitě na trhu své místo.... :yes:
17. 8. 2012 12:36
Re: to čumím....
no já tě jen poopravím. Ten odkaz je dokonce na 2 roky starý Picasso. Čili prakticky nový, který souhlasím s tebou má pevnost kastle naprosto v pohodě. Osobně bych si teda nekoupil ani jedno jelikož obojí považuju za pekáče, ale na druhou stranu chápu, že si někdo to i ono auto koupí.
18. 8. 2012 16:37
Re: to čumím....
preco obe auta povazujes za pekace???
19. 8. 2012 11:55
Re: to čumím....
jedno je francouzský (chatrný podvozek, zlobící elektroinstalace to je možná všechno ale i to stačí) a druhý odfláklej bakeliťák ve kterým si člověk připadá kvalitou plastů jak v autě před 20 lety. Navíc rumunská kvalita se počítám za pár let projeví a všechno začne vrzat, rachtat nedejbože rezavět. Už jsem detailně pár modelů od Dacie zkoumal a je to prostě jednoduchý, a odfušovaný auto.
19. 8. 2012 13:49
Re: to čumím....
mas nejaku skusenost, alebo ako obykle len taras? Pisal som to uz x-krat. V poslednych zamestnaniach sme mali niekolko aut, nemeckych aj francuzskych , uzitkacov aj osobakov a neda sa povedat, ze by niektore z nich excelovalo, alebo prepadlo v spoplahlivosti, pripadne prevadzkovych nakladoch.

Precistaj si zrovnavaci test C4gp vs. C-max, nikde tam nenajdes zmienku o chatrnom francuzskom podvozku. Znie to dost paradoxne od majitela octavie 1.generacie, ktora po stranke jazdnych vlastnosti tiez nebola ziadna hitparada ;-)
20. 8. 2012 08:38
Re: to čumím....
Měl jsem už 3 francouze. R19, Peugeot 306, Laguna 1. Všechna 3 auta bez rozdílu vynikala chatrným podvozkem, na kterém jsem byl nucen neustále něco měnit a závadami v elektroinstalaci. Pořád něco nesvítilo neblikalo nebo svítilo to co nemělo. Paradoxne jsem teď majitelem už druhý O1, která ničím takovým netrpí. Navíc má tak bytelný podvozek, že do 200 tisíc na něm není potřeba nic měnit ani opravovat a ani ty jízdní vlastnosti nejsou zas tak strašný. Nesmíš věřit všemu co se kde píše. Na normální ježdění to je víc než dostačující. ;-)
20. 8. 2012 09:15
Re: to čumím....
Já jsem zase jezdil ve Felicii a Favoritu. To mně od Škodovky stačilo a už bych do ní nešel. :-)
20. 8. 2012 09:30
Re: to čumím....
přesně jak reaguje "pogo26". Hodnotit nová francouzská auta podle R19, Laguny 1 nebo i té 306 je k smíchu. Podle téhle logiky bych taky asi nechtěl Superba - jak může být pohodlný na dálnici když moje první auto - Felicie - byla tak hlučná? >:D :no:

Žijte přítomností a ne minulostí, nevím proč neustále kritizovat současná auta různých značek podle zkušeností z 90.let >:D
20. 8. 2012 10:00
Re: to čumím....
Kolega z práce si koupil fungl novou 307 a řeší po pár letech provozu úplně ty samý problémy co trápily mě. Je to jak přes kopírák, takže u Peugeotu se evidentně moc nezměnilo. Teď má kamarád novýho Megana. Vypadá to na první pohled jako supr auto, tak jsem zvědavej jak se osvědčí Renault. Budu rád, když mě nějaký francouzský auto mile překvapí svoji bytelností a spolehlivostí. Jinak doufám pogo, že si zaznamenal ten technologický pokrok mezi Favoritem a Felicií. Sice to obojí stálo za houby, ale rozdíl tam byl dost znát ;-) Zase to ale nestálo desetitisíce na opravách. Všechno má svoje pro a proti. ;-)
21. 8. 2012 08:00
Re: to čumím....
asi som mal smolu na zle francuzske kusy, kedze na ziadnom sa nesypala elektronika a zaroven ani podvozok ;-)
21. 8. 2012 09:01
Re: to čumím....
no tak to buď rád, že ti to furt drží. Já sem momentálně rád, že Škodovka vyprodukovala kdysi tak bytelný auto jako je O1. Až mi to auto zestárne a začne se ropadat, tak nevím co si místo toho koupím. Francouze ale asi pokoušet už nebudu. Vkládám dost nadějí do Rapida, ale teprv čas ukáže jaký to auto skutečně bude.
21. 8. 2012 07:58
Re: to čumím....
vymenoval si same novodobe auta...diskusia je o lodgy a v tomto vlakne C4GP, pokial nemas k tymto autam nieco konkretne, tak je to stale len vykrik do tmy :-!
16. 8. 2012 22:24
Re: to čumím....
prevadzkove naklady u jazdenky mozu by vyrazne vyssie, takze vyber jazdene vs. nove je na kazdom buducom kupujucom
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 23:16
Re: to čumím....
jenže ono provozní náklady u fungl nového Picassa budou vyšší než u Lodgyho... To už nehovořím o ježděnce...
Nová Dacia není jen o levné pořizovací ceně, ale i o levném provozu, jistotě, možnosti rozumného financování bez podfuků bazarů apod.
18. 8. 2012 16:36
Re: to čumím....
budu, o to pokoj. Od pneu, cez havarijne poistenie po samotne servisne naklady ;-)
16. 8. 2012 22:59
Re: to čumím....
Řekl bych, že to auto bude motoricky a jízdně na stejné úrovni jako Lodgy. Navíc nové je nové. Zkus to někdy vyzkoušet. K smíchu nejsi ani ty, natož ta dvě auta.
19. 8. 2012 12:00
Re: to čumím....
v čem se projevuje to nové je nové? Nové je tak měsíc, dva. Pak už nikdo nepozná, že je to funglovka. Kamarád má Megana od května a kdybych to nevěděl, tak bych klidně řekl, že je to už 2-3 roky starý auto. Novota vyčuchne projedeš pár kaluží, vevnitř se ti nasvačí děti, u Kauflandu ti někdo promáčkne dveře a máš po novým autě.
Avatar - rohYpnol
16. 8. 2012 23:19
Re: to čumím....
ano, já bych to klidně za tu cenu koupil, jediná zásadní otázka je pozink x bez pozinku. Ostatní otázky jsou nicotné v porovnání s cenou. Za stejnou cenu můžeš mít Cígo nebo Lodgy. Teď nechci vůbec narážet an to, že Lodgy je mnohem větší, ale na zpracování a provedení detailů. A v tom se nemá Lodgy za co stydět. Nebo si myslíš, že Cígo má vzadu plastové podblatníky, dvouose seřiditelný volant apod? Houby s octem :-!
Avatar - twistedTSD
16. 8. 2012 23:22
Re: to čumím....
Porovnávat ojeté s novým nikdy nemá velký smysl. Záleží na preferencích...Já jsem sice poslední, kdo by po něm toužil, ale pro mnoho rodin podle mě určitě může být zajímavou volbou.
17. 8. 2012 00:39
Re: to čumím....
Jenom v*l si koupí ojetinu když má na nové auto. Vždy je lepší volnou úplně nová Lodgy z Afriky než oježděné a pravděpodobně stočené Picasso s pochybnou minulostí. Co taková ojetina nabídne navíc oproti Dacii? Vůbec nic. A bude potřebovat mnohem dražší údržbu, výměnu mnoha spotřebních dílů. Stačí aby se něco pokazilo na motoru a desetitisíce vyletí oknem. Proč se ho asi majitel zbavuje? Jak se k autu choval? Nezačíná se třeba sypat?
Je hloupost kupovat staré auto v době, kdy nové, malé jde sehnat od 150 tisíc a velké, jako třeba ta Dacie kolem 200. No ale jak se říká, nejvíc se poučíme z chyb, které uděláme sami, takže přeji hodně štěstí s pochybnými ojetinami.
A ještě ke vzhledu - co je na tom autě špatného? Mě se líbí. Rozhodně nevypadá hůře než kreace jiných značek v této kategorii.
17. 8. 2012 08:00
Re: to čumím....
:yes: tohle je nekonečný příběh, mám Logana a tohle poslouchám pořád - jak jsem mohl mít výbornýho Passata za tu cenu apod. Všichni moji známí volí radši starší a "lepší" auto než mladší nebo novou Dacii. Pak to ale dopadá tak, že jsou hrozní frajeři, ale kdykoliv jedeme někam dál, tak automaticky jedeme Loganem, protože se bojí že ty jejich supr výhodný ojetiny se cestou rozpadnou (+ nepřekonatelná spotřeba 1.5dci ;-) ). A o tom to je.

Zajímavý, že v ČR, kde lidi nemaj vůbec peníze převládají automobilové názory jak kdybysme byli národ milionářů :-|
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2012 08:03
Re: to čumím....
presne tak,,,,,,, ja mam tiez najradsej machrov ktori tvrdia ze za tolko a tolko si mohol mat stare bavoo a nie fabku alebo fiestu napr.... dakujem pekne za take stare bavoo a ked nieco treba stejne tymi jazdenymi srotmi dalej ani necestuju.... a ideme fabkou.... presne ako pises :yes:

ale s machrami to mas tak, nerado sa s nimi hadat..... nove je nove...... nikdy som nekupoval jazdene a ani sa nechystam, je to cesta do pekiel

kupovat jazdene auto moze len ten kto sa pohybuje par km od domu a je dost bohaty na to ze si moze dovolit zivit stary srot.... tu neit co debatovat.... ked kupujem, tka vzdy nove... mam este len jedno auto a to bolo kupovane nove... no ale kedze som mlady clovek a sporim na nove.... tak nejaky rok pockam a bude nove... staru bazarovku nekupim nie som dilino.....
17. 8. 2012 08:36
Re: to čumím....
Čóveče, tak to jsem asi svatoušek, že mám cestu do pekel tak dlouhou >:-[] Zatím cca 400-450tkm v "ježděnkách"(celkem 5) a zatím ani jedno nikdy nekleklo, či nepředvedlo podraz-největší "nečekaný" výdaj byla komplet repase brzd na mazdě - 7.000,-kč. Na autě jsme jako rodina poměrně závislý(bydlíme v ***ákově) a se 4 dětma musíme mít i velké MPV(momentálně 230tkm na tacháči) a druhé menší na dojíždění do práce(stočený na 140tkm >:D ) . Když si člověk nevybere auto, které má problémy v "genech" tak není důvod se obávat. Minulé MPV jsem jezdil do 500tkm a vše bylo OK. V říjnu mazdu měním za civica 8.g se 100tkm a nevidím jediný důvod, proč by to měla být cesta do pekel(o minulýho civica7.g jsem přišel při nehodě s nájezdem 220tkm a byl bez jediné technické závady)
A Až budu měnit současnýho space wagona, tak raději než novu lodgy, koupím raději hondu FR-V za 150 se 100tkm a za uštřených 100tkč děte, lízátka >:D
17. 8. 2012 08:44
Re: to čumím....
.... lidi rádi věří tomu, že všechny ojetiny jsou stočené a všechny funglovky bezvadně fungují.... Samozřejmě, v principu to je vlastně pravda, ale třeba zrovna já jsem za ca 12 let řidičské kariéry měl zdaleka největší problémy s mojí aktuální funglovkou (4x za půl roku nepojízdná), zatímco s autama s nájezdem hrubě přes 200tkm jsem projezdil Evropu a vždycky to bylo OK....
17. 8. 2012 08:35
Re: to čumím....
tak pokud se bavíme o ojetinách, tak jaksi předpokládám, že kupující není trouba a nekoupí něco stočeného atd. atd. - prostě koupí seriózní auto s historií..... (mimochodem tu stejnou argumentaci můžeš použít při koupi nového auta - stačí mít smůlu na kus a ze servisu se nevyhrabeš!)

A v čem bude 4 roky staré Picasso lepší než Lodgy? No právě že ve všem.....
Jistě, pokud test Lodgy ukáže (jako že neukáže), že to auto slušně brzdí, má akceptovatelné jízdní vlastnosti při PLNÉM zatížení, že interiér je aspoň na úrovni dnešního podprůměru a že v tom autě jde bez utrpení jet aspoň 4 hodiny v kuse, že to má pozinkovanou kastli a tím pádem to za 6 let nezačne hnít, tak to auto pochválím a neřeknu ani popel....

Zatím si ale spíš myslím, že výsledek testu bude připomínat nedávný výsledek Thálie, který vyzněl tak, že to auto je totální podprůměr úplně ve všem a že jeho nákup lze doporučit tam maximálně někomu, kdo chce funglovku a zároveň s tím najede tak max 1000km měsíčně....
17. 8. 2012 09:23
Re: to čumím....
to jsou s prominutím keci..

1) bavit se o tom, že riziko problémů s koupí ojetiny a nového snad ani nemá cenu, ano riziko u nového je, ale rizikových nových aut je tak 0.01%, ojetin tak 70%. Zmiňuji to zde často - nejsem automechanik a fakt mě nebaví půl roku cestovat republikou s nějakým mechanikem a hledat kousek co je aspoň v době koupě OK a pak se modlit aby to auto vydrželo, protože prostě člověk nikdy neví jak se k tomu choval ten předtím - vždyť stačí turbomotor točit za studena, tankovat špatnou naftu (a to jsou takové dva faktory, které každý auty neznalý člověk porušuje) a máš zaděláno na opravy v desítkách tisíc korun. No tohle fakt nemá cenu, by sme se tu mohli dohadovat do nekonečna :-)

2) chci vidět plně naložené Picasso s min. 100t km, které bude mít zcela jistě původní tlumiče,stabilizátory apod. jak bude mít supr jízdní vlastnosti. 4h jízdy v kuse je utrpení? Aha, zažil jsem 18h v Loganovi úplně v pohodě (vím co je v pohodě, podobné trasy jsem zažil s jinýma autama), Lodgy je v komfortu o vesmír jinde.

Jasně že Dacie bude vždy úměrná ceně, ale rozhodně cenový rozdíl oproti jiným autům není úměrný rozdílu na autě - takže prosím když s těmito auty nemáte zkušenosti nepište nesmysly, co vás napadnou při pohledu na cenu.
17. 8. 2012 10:17
Re: to čumím....
rád se v testu na ACZ nechám přesvědčit, že jsem vůči Lodgy předpojatý..... :yes: ;-)
17. 8. 2012 09:59
Re: to čumím....
Na Dacii Lodgy je už docela dost testů, tak si můžeš udělat obrázek. A zatím je jen chválen, včetně podvozku. A najdeš v něm detaily, které jiným autům chybí (plynová vzpěra kapoty, ovládání všech oken na dveřích u řidiče, otevírací okénko ve třetí řadě, výdechy topení a klimatizace i do třetí řady sedadel, multimediální systém s dotykovým 7 palcovým displejem,... Dusteru se také hodně lidí dřív smálo a dnes je úspěšný na všech trzích, kde se prodává. Dacia se vydala cestou Škodovky a stejně jako Škodovce se jí i daří.
17. 8. 2012 12:42
Re: to čumím....
to Picasso co na něj Murphy odkazoval je 2 roky starý jestli sis nevšim. Těch 110 000 co má na tacháči je reálná hodnota. 55 000 roční nájezd je dost na to aby to někdo stáčel. 300 to nemá určitě. Vzhledem k tomu, že to má servisku a je to po prvním majiteli se nejedná o nic s pochybnou minulostí a nebál bych se takový auto koupit. Rozhodně se nejedná o pochybnou ojetinu jak tu deklaruješ. Ale souhlasím s tebou, že Picasso bude vyžadovat dražší údržbu než Dacia, ale to Mercedes taky vyžaduje víc peněz za servis než Škodovka a svoje zákazníky si to najde.
17. 8. 2012 13:19
Re: to čumím....
Tvůj odkaz je na Picasso za 250 tis bez DPH -takže za 300 tis. určitě nemá stočené km !?
A náklady na opravy ve výši 3 měsíčních platů,když se to pos. stojí určitě za ten risk.Kámoš má C5 a klička u dveří vzadu by stála 5 tis kdyby ji chtěl koupit u citroena,protože mladá moc zabrala a ulomila.Když odejde čep nebo ložisko musíš koupit celé rameno.
Děkuji.Běž se projed a pak kydej moudra.A až se projedeš zkus napsat pravdu.
17. 8. 2012 13:22
Re: to čumím....
Myslel jsem to i obecně. Jak jsem psal, je to nekonečná debata..

A práve protože jsem se ojetinami projel, tak jsem skončil u Dacie ;-)
17. 8. 2012 13:48
Re: to čumím....
tak hlavně klid ;-) Určitě jsem sem ten odkaz na zmíněné Picasso nedával s tím, že zrovna tohle auto bych koupil.... Byl to jen příklad, že mladá ojetina se dá sehnat za slušné peníze a když si ji prověříš, může z toho být dobrý kauf....

No ale vidím, že s fandama Dacie neradno pouštět se do křížku....
Když tady na mě někdo je schopný vypálit, že 18h cesta v Loganu je pohodová záležitost, tak to pak není o čem.... :yes:
17. 8. 2012 14:16
Re: to čumím....
nevím proč by nemohla, nejsem žádný zatvrzelý fanda, ale prostě mě vytáčí lidé co v tom nikdy nejeli a napíšou, že 4h jsou v tom utrpení.

Konec flamu, ať si každý rozhodne za co své peníze utratí :-) Doporučuju, ale nekoukat nesmyslně skrz prsty ;-)
18. 8. 2012 16:47
Re: to čumím....
ja osobne som s loganom isiel v priebehu jedneho dna 500km a bolo to utrpenie. Vzhladom k tomu, ze v tej dobe ani najvyssia vybava nemala nastavitelny volant, tak som bud nedosiahol poriadne na volant, alebo som nedosiahol na pedale. Zaroven nechape konstrukterov toho auta, lebo kufor ma neskutocne velky, ale na zadne sedacky som sotva nacpal vajicko s dcero - opieralo sa o moju sedacku. Sucasnu autosedacku, ktoru vozim by som za seba nenacpal a to mam mizernych 174 cm. Voci autu ani znacke nie som zaujaty, logana povazujem za vyborneho pracanta
Avatar - KubikCv
16. 8. 2012 23:09
Dotazoprosba
Prosím zkusit umístit 3 prcky v sedačkách...potom 7 chasníků nebo 5 lidí a náklad na hranici užitečné hmotnosti a trochu ji provětrat na dálnici a mezi kuželema.Pak nějakej test pružnosti,hodnota hluku při 100 a 130.

PS: 80% budoucích majitelů na to budou kašlat...půjdou opět po ceně....Dacia = levnej a spolehlivej dělník kterej má svý mouchy...ale nenáročný člověk kterému má auto sloužit je hravě překousne
Rozbalit vlákno
2
16. 8. 2012 23:18
Re: Dotazoprosba
no to si netrafil, 80% dusterov sa predava v plnej vybave (v podstate jedina pouzitelna vybava v civilizovanej europe)
Avatar - KubikCv
16. 8. 2012 23:35
Re: Dotazoprosba
myslím že budou kašlat na hlučnost atd.Po přesedlání ze starších aut je to pohoda
Avatar - 3_diamanty
17. 8. 2012 07:58
dufam ze takychto aut ako lodgy bude viac
a tesim sa uz aj na noveho logana na jar v zeneve :yes: a na pezot 301 ktory tu uz bude koncom tohto roka...

par predrazenych nemeckych aut pojde opat predajom v celej eu dole :yes: , ktoru znacku mam na mysli hadam nemusim pisat
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petrumr
17. 8. 2012 22:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 8. 2012 10:00
Mam Lodgy...
Mam Lodgy 1.6 Arctica LPG....klidne se ptejte,jestli budu vedet,rad odpovim)
Rozbalit vlákno
7
17. 8. 2012 11:10
Re: Mam Lodgy...
Zdarec.
Ptám se.Co stála přestavba a za kolik jezdíš na LPG.Já se Scenicem zhruba 8,5 l plynu,nemám to ještě extra vysledované,ale 50 +- l lpg ujedu do prázdna 610 km.Motor bude asi stejný 1,6 8 V ,že?
Jo a máš s lpg plnou záruku?Nebo asi máš tovární zástavbu?! -a na kolik máš nádrž lpg?
A nakonec odkud jsi není li to tajné-stačí okres.Dík a ať se daří!
17. 8. 2012 15:33
Re: Mam Lodgy...
prestavba stala 33000,- Stag 4 + 59L toroid zespodu podvozku + Flashlube,plni se na cca 48 litru LPG.....spotreba LPG po 2000 km je jako ty 8.5 l/100km. Prodejce poskytuje prestavbu LPG bez ztraty zaruky,proto jsem to u nej vzal,napr na Kladne v KNcar by mi ho predelali taky,ale zaruku by na dotceny dily nedali.....jinak jsem z okresu Kladno)
17. 8. 2012 11:34
Re: Mam Lodgy...
Kam jsi dal nádrž? Toroid místo rezervy? Jaký je její reálný objem a dojezd?
17. 8. 2012 15:35
Re: Mam Lodgy...
Nadrz je zespodu podvozku misto rezervniho kola,to mam v kufru v obalu...nadrz se plni na cca 48 litru LPG,dojezd mam cca 560km..tankoval jsem zatim 3x
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 20:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 22:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 8. 2012 23:00
Re: Mam Lodgy...
Pro Lodgyho ne.....jen Sandero Arctica,MCV Cool a Duster Cool 4x2
17. 8. 2012 11:03
já už se svezl
:-! Zdar chlapci.
Tak já už se včera svezl,sice jen pár minut a asi 10 km ve městě ,navíc náhodně a nebyl čas si auto prolézt.Byl jsem v Renaultu v Olomouci pro těsnění a šroubky a mimochodem padla řeč na Lodgyho,tak že vemem klíče a projedeme se.Po 15 h byla špička.Kousek po obchvatu,pak městem,za město okreska a zpět.
Musím dodat že teď vlastním Scénica 1,6 LPG 1997 a před tím Felicii.Takže jsem si zvykl na vyšší posez a náklony podobné autobusu,tužší necitlivá spojka a plyn,ale větší přehled a místo s pohodlím oproti Filcce k nezaplacení+spotřeba na plyn -tím pádem úspora v peněžence taky potěší.Veterán má svoje mouchy ,ale zatím klasika jako výfuk,olej ,filtry apod.
Lodgy jako předváděčka samozřejmě v plné palbě(asi),1,5 nafta,nějaký lepší interiér s koženkou,loketní opěrka ,asi lepší čalounění,PC,velký display s navigací,klima a litý kola tuším 16",vzadu DVD pro děcka a 3.řada sedadel,stahování všech oken a na víc si nevspomínám,protože jsem jen dostal klíče ,nasedl,odkroutil a vysedl.takže na nějaké zkoumání nebyl čas.
Jeli jsme s kámošem kterého jsem dlouho nevyděl, až teď co mám Renaulta a on tam dělá,tak se asi budeme vídat častějc,takže jsme cestou řešili úplně jiné věci a vspomínali,než abychom pátrali po údajích o vozu a nedostatcích nebo kladech.
ALE.Dacia mě příjemně překvapila.Na to že je to Dacia a diesel tak by se mohla klidně jmenovat třeba Old Renault nebo Renault 2,protože skoro všechno tam je ze starších nebo už vyzkoušených věcí z Rencků.Jako páčky ovládání,motor ,podvozek apod.Jenom jinej volant,kliky,sedačky nebo čalounění a ptákoviny co má stejně každej jinej model pozměněný aby se lišil.
Teď k věci.Nikdy jsem v žádným novýn autě nejel,teda neřídil natož abych si ho koupil,takže moje postřehy tím pádem budou zkreslené,asi!Zkušeností dost,ale jen se starýma vránama,nebo služebníma Fabkama nebo Octávkama atd.
Otvírám dálkovým centrálem,příjemné cvaknutí,otevírání dveří a zabouchnutí solidní.Vevnitř taky všechno solidní,jen víc tmavé.Černé plasty,černý leštěný rámeček kolem rádia-displaye,tmavé čalounění.Možná ale součást výbavy,třeba se dá nakonfigurovat barevné složení jinak,ale zas tak mi to moc nevadilo,nebo neurazilo či jak to nazvat.Myslím že solidní se tomu dá říkat.Plasty jsem neolizoval ani se s nima nemazlil a měkčené nejspíš nebyli ale na co?Nevím proč po tom každý prahne,je to jen palubka a né milenka.Pod rádiem čouhají 3 čudle na větrák,klimu a směr proudění vzduchu,pod něma odkládací kapsa na mobil a drobné.Volan je plasťák s menším věncem(oproti Scenikovi)mi připadal jak z motokáry,ale dobře se držel a v pohodě se s ním zatáčí a ručkuje.Posilovač v pohodě.Marně jsme hledali aspoň páčku na víškové nastavení sedadla řidiče,ale našel jsem jen posun dozadu dopředu,tak jsem se uvelebyl.Chtěl jsem se zvednout po zvyku ze Scénica,ale asi to není potřeba.Přesto,že je to MPV tak je spíš narostlí kombík.Pocit jsem měl jako když sedím v rakvy a přirovnal bych to jako když si sednate do Fabie II co má kamoš z práce.Taky všechno černé a okna začínaj víš.Mám 177 cm a přehled jsem měl o celém autě,ale už jsem asi zhýčkaný Scenicem.
Měl jsem strach z diesla po zkušenosti s Peugeotem 206,kdy po boji se spojkovým tuhým pedálem při neopatrném zacházení motor poskočil a zdechl.
Tady měkoučká spojka a citlivá a plyn taky příjemný lehký odpor.2-3 zařazení a víte co máte čekat a jak na to.Taky jsem po nastartování chvíli přemíšlel co tam je za motor.Je slyšet ale klasický chrochták nebo kadle-kadle to není .V kabině o něm víte ale neruší,jen tak si tam ve předu přede.Rozjezd vychitávám,hned křižovatka a kruháč.Příjemné řazení i řízení,citlivé brzdy i když jsou vzadu bubny.Nevím k čemu bych přirovnal řazení.Guma to není ale VW taky ne.Je přesné a to stačí,akorát jednou jsem tam místo šestky dal za 4,ale to byla moje chyba a nezvyk,že to vůbec 6ku má .Příště už jí dávám napoprvé jako Pája.
Vevnitř žádné vrzání,kroucení,hluk od kol a pod.V řízení jistota.Taky to asi dělají i ty liťáky v 16",Na přejezdu žádné rázi nebo hluk.Jen rádio a kámoš .
Sakra mám obuté sandály a začínají mi omrzat prsty u noh.Stlumit klimu!Nevím jak moc ta klima ubere na výkonu já jel jen s ní ale tak jak u mojeho Scénica 1,6 to cítit není,kde mi to na křižovatce chce zdechnout při rozjezdu.Teda tady to do 2 tis taky nejede,ale jak zabere turbo,tak už to tlačí do sedačky.To je dobrý-to neznám a chvilku přidám plyn na podlahu a pak zas uberu a vychutnávám si ten pocit,takže tam lítáme dopředu dozadu jak dva malí Jardi.Dobrý no.Teda 1,9 TDI to není ani trhač asfaltu ale zátah od 2 tis solidní.Do červenýho jsem nešel ani nevím v kolika nebo do kolika se dá točit ale pro normální ježdění a i předjíždění myslím postačuje.
Všímám si,že pořád píšu slovo solidní a asi tak bych to celé pojal a zhodnotil.
Není to žádná premie nebo top nebo jak se to dnes hodnotí a píše,ale to auto si na nic nehraje.Dělá to co má a pro mě to znamená ,že mě čeká časem rozmýšlení ,po jakém autě se časem poohlédnout .Zatím jsem měl v hledáčku jednoho favorita a tím je,byl C-Max.MPV pro rodinu(2 děti)víc místa a pro tátu (mě) pocit z řízení a jistota,jenže to bych ho musel vzít ojetého 5-6 let +- 200 000 Kč,nebo toto jako nové nebo málo jeté auto se zárukou.V základu je tam benzín 1,6 8 V v podstatě ten sám co mám teĎ ve Scénicu a mám najeto 200 tis z toho asi 100 na LPG a zatím v pohodě až na nějaké netěsnosti oleje a pískající kladku,což se opraví záhy.Jinak motor táhne v mezích možností ,s plynem má oněco horší výkon a s klimou je bez výkonu,ale jede to furt a přepraví nás z bodu A do B za solidní náklady a s místem na rozdávání,a i do kufru se něco vejde.
V Lodgy jsem v zadu neseděl,bo nebyl čas ,ale co mě moc nepotěšilo je to, že vzadu nejsou 3 samostatná sedadla ,ale jen lavice se sklápěním v poměru 1 ku 2 či jak se to píše .Prostě buď se sklopí jedno sedadlo v pravo a slouží i pro nástup do 3.řady,nebo se sklopí vlevo dvojsedadlo.Nebo oboje.Jinak co jsem tak koukal,tak vzadu ve 3.řadě jsou dvě sedadla,ale vypadají fakt dospěle a místa pro nohy taky dost.Myslím že bych tam v pohodě vlezl a kus cesty vydržel bez následků.
Ještě pro ty šťourali co tu píšou dotazy na xenony ,vyhřívání a masírování všeho možného ať se laskavě nejdřív podívají na ceník výbav a příplatků-je tam vše popsané a napsané i pro neandrtálce,takže až budou psát dotaz ,jestli to má dešťový sensor,protože oni sami nepoznají že jim prší na okno,ať si koupí radši Medvěděs nebo Ochcávku a nepíšou nesmysli.
Taky radši bych doporučil těm Škodovkářům kteří v tom neseděli a píšou moudra ,ať si tam zajdou a projedou se a pak teprve dělají závěry.A to že to není pozink.No a co ?Měl jsem Š 120 a rezla.Ošmirglovala se a natřela a jezdí dál.Felicia taky.Tmel a spray to spravil.Rezne ,ale jezdí dál.Scénic taky rezne.Koupim tmel a spray za pár stovek a bude jezdit a reznout dál,ale ještě nějakej pátek fungovat bude,a to má 15 let,Felcia a Š ještě víc a jezdí,jen si na nic nehrajou a prostě přesunujou a vozí.Nám, co na to nemáme utratit půl mega za plechovou krabici co dva roky to stačí.Radši utratim 200 tis,zateplím barák a pojedu z děckama na dovču za ušetřený peníz,než něco pořád leštit v garáži a jezdit jen na tuningový srazy,když neprší.
A´t si klidně venku rezne,jednou za rok obětuju půlden a zamaskuju to.
Tak jsem se vykecal .Sorri.Odcházím.
Kontrola pravopsu neproběhla,kameny házejte s citem.Čau ,, šleha,,
Rozbalit vlákno
4
Avatar - PeterLuk
17. 8. 2012 11:41
Re: já už se svezl
Ešte som si to neprečítal, ael za námahu... :yes: :yes:
17. 8. 2012 13:31
Re: já už se svezl
:yes: díky za info
17. 8. 2012 13:26
Re: já už se svezl
ja som si to precital, pekne zhodnotene, aj ked nejake objektivne zavery sa z kratkej jazdy nedaju napisat.
17. 8. 2012 21:04
Re: já už se svezl
Díky za dojmy. Lodgy tedy skutečně vypadá hodně povedená. No, ještě asi počkám jak bude vypadat a za kolik bude Dokker - do toho půjde nakládat díky dvoudílným 5. dveřím i vysokozdvižným vozíkem, což se hodí.
Avatar - petrumr
17. 8. 2012 15:07
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
7
17. 8. 2012 15:48
Re: R@D
Nevim co stoji Scenik s klimou,ale Lodgy Arctica 1.6 tj. klima,el okna vpredu,el zrdcatka,nastavitelnej volant,sedadlo ridice,denni svetla,4x airbag stoji 249900,-
17. 8. 2012 19:51
Re: R@D
Nejlevnější Grand Scénic s manuální klimou je za 430 000,-. To je proti Lodgy docela velký rozdíl. Navíc v Německu nebo ve Francii, kde se bude Lodgy v Evropě nejvíc prodávat je ten rozdíl mnohem větší. Tam pak dává Lodgy ještě větší smysl.
Avatar - petrumr
17. 8. 2012 22:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2012 08:55
Re: R@D
Kde žiješ? Kdybych ubral 100 000,-, tak za to nekoupím ani Mégana v kombíku. Nejlevnějsí Mégane kombi stoji 345 000,-. A to je základ ze slabou 1.6, bez ESP. :-)
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 20:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
19. 8. 2012 09:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 8. 2012 23:14
lodgy vs touran
jaké auto je lepší? touran má bohatší výbavu :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - PeterLuk
18. 8. 2012 09:04
Re: lodgy vs touran
Tourana kritizujú, že už je zastaralý, že má malú variabilitu...
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 20:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2012 16:49
Důvod pro koupi.
Chápu, že někdo potřebuje velké rodinné auto za málo peněz a chce funglovku. Kladu si ale otázku proč kupovat Lodgy místo takového Berlinga, které cenově vychází podobně, ale má komplet pozinkovanou kastli a neshnije za pár let. Snad jedině kvůli třetí řadě sedadel.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 20:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2012 21:17
Re: Důvod pro koupi.
A takú blbinu si kde počul? Ty si videl Berlingo asi iba na obrázku.
Avatar - WinDiesel
18. 8. 2012 22:03
Re: Důvod pro koupi.
On si to plete se svojí Fábií 1,2HTP.
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 22:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 22:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2012 22:36
Re: Důvod pro koupi.
nehul, berlingo sice nemozes porovnavat s osobakom (co sa tyka odhlucnenia),ale hluk n dialnici je v norme (uzitkovych aut)
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2012 22:10
Re: Důvod pro koupi.
felda tiez nema pozink alebo ma len ciastocny a mam 11 rocnu a bez hrdze ;-) :yes: , chce to sa len trosku o auticko starat :yes:

navyse nepozinkovana karoseria musi dnes minimalne 6 rokov vydrzat co je minimalna zaruka na prehrdzavenie..... no a vieme ze dnes si clovek uz na dlshiu dobu ako 6 a viac rokov ani auto uz velmi nekupuje..... takze by som to vlastne az tak tragicky s tym pozinkom nevidel, dnes sa uz nekupuju auta na 15 rokov ako kedysi .....

takze kto chce rodinne autick oza slusne peniaze a neplanuje na nom jazdit cely zivot pre neho je lodgy idealne.... pojazdi na nom povedzme 6 - 7 rokov a kupi si ine... dovtedy mu karoseria v pohode vydrzi a tak o nemusi ani riesit.... skor by ma zaujimali ine veci,,, ako je zivotnost prevodoviek, tlmicov, naprav... a pod., v dnesnej dobe riesit karoseriu je vlastne uz uplne nezmysel.... clovek dnes uz auta kupuje na kratsiu dobu ako kedysi....
18. 8. 2012 23:36
Re: Důvod pro koupi.
Otec má taky Feliciu bez koroze. Stačí auto voskovat, aby nerozpraskal lak a nedostala se vlhkost na kov. Jenže nepozinkovaný auta mají problém, pokud dojde i k malé odřenině - ihned se objeví rez a už se těžko zastavuje. Znám Logana, kterýmu se po promáčnutí kufrových dveří do nich vyžrala korozí pořádná díra - ale uznávám, kdyby majitel nebyl idiot, nemuselo to dojít tak daleko. Mě třeba někdo naboural do boku Seicenta - promáčklý bok a dveře. Prvně jsem to chtěl nechat opravit, ale stálo by to balík, tak jsem s tím nic nedělal. Barva tam úplně chybí, odřenina je na kov a ani po zimě tam prostě není rez. Jen čistej kov. Stejně je to u bráchové Leganzy. Zrnec mu pomačkal trochu blatník a dveře a nikde ani kousek rzi. A to je výhoda aut s kvalitním pozinkem.
Dneska platí, že všechno se dá vyměnit, většinou i celkem levně. Ale jak začne hnít kastle, je to pro auto konečná, kastle už dnes legálně vyměnit nejde.
18. 8. 2012 22:35
Re: Důvod pro koupi.
logany su bez pozinku a po par rokoch nehniju - buracku neratam. Ak chces 7 miest tak hop, berlingo je male a ak dobre viem, tak 7 miest ani neponuka
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 20:22
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
13
18. 8. 2012 21:16
Re: okna
Toto je pre zmenu dobrá otázka. U Renaultov napríklad rádio hrá aj po vypnutí motora a vytiahnutí kľúča zo spínacej skrinky - do otvorenia vodičových dverí (ale neviem, či u všetkých). U Octavie Tour rádio bez otočenia kľúča do prvej polohy nehrá vôbec a po jeho vytiahnutí zas zhasne (čo ma dosť irituje). Zaujímalo by ma, ako to má spravené Lodgy.
Avatar - 3_diamanty
18. 8. 2012 22:16
Re: okna
tak aj mne vo felde hra radio po vypnuti motora a vytiahnuti kluca.... nic zvlastne ;-) , to len tie dnesne supermoderne ultra bomba auta maju taku genialnu techniku ktora je cim dalej tym menej prakticka a logicka......
Avatar - petrumr
18. 8. 2012 22:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 8. 2012 16:53
Re: okna
Omyl - v mojej služobnej Octavii bez kľúča rádio NEZAPNEŠ. Zrovna tak nezavrieš el. okná, len tesne po zhasnutí motora.
Avatar - petrumr
19. 8. 2012 20:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 8. 2012 23:27
Re: okna
Taky se přidávám k otázce. Nefungující el. okna po vyndání klíčku mě u mýho auta štvou. Zajímalo by mě, jestli nemá třeba Lodgy jinou skvělou funkci - zavřou se po zamčení automaticky všechny okna? Bráchova stará Leganza tohle umí.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
19. 8. 2012 10:34
Re: okna
Motor musí být nastartovaný, nestačí mít ani otočený klíček v zapalování, jako u ostatních značek
Avatar - petrumr
19. 8. 2012 14:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 8. 2012 23:07
Re: okna
Dvere zevnitr otevrit jdou.....jinak dvere se automaticky zamknou po cca 2 minutach po zabouchnuti kdyz v tom nikdo nesedi.....takze si odlozit klicky na sedadlo,zabouchnout a delat neco venku znamena zamceny klice uvnitr...
19. 8. 2012 20:10
Re: okna
Který Renault tohle dělá ? U Laguny I, II a Clia II (r.v. 2005) stačilo mít zapnutou elektriku = otočený klíček, nikoliv nastartovaný motor... ;-\
Avatar - petrumr
19. 8. 2012 20:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 8. 2012 21:12
Re: okna
Vzpomínám auta, se kterýma jsem najezdil tisíce kilometrů a se kterýma tedy mám spousty zkušeností. Ale to není odpověď na moji otázku. Když klíček není, tak není ani okno,jen rádio, ale to mi tak překvapivé nepřijde, jen je hloupé startovat kvůli tomu motor... ;-\
19. 8. 2012 23:03
Re: okna
Okna jdou s klickem ale motor byt pusteny nemusi....radio hraje i bez klicku,vypne se po pul hodine,,,,