Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lancia a Chrysler připravují společné SUV

Nejen Jeep a Alfa Romeo, ale i dvě další značky skupiny Fiat-Chrysler postaví vlastní model SUV.
Zpět na článek
19. 8. 2012 11:00
19. 8. 2012 11:32
19. 8. 2012 15:49
19. 8. 2012 11:53
19. 8. 2012 14:49
19. 8. 2012 15:05
19. 8. 2012 22:46
19. 8. 2012 11:46
19. 8. 2012 13:45
19. 8. 2012 18:54
Avatar - euro89
19. 8. 2012 11:00
SUV
Lancii nějaké SUV v nabídce chybělo, takže příchod tohoto typu vozu jako takového vítám. Horší to bude s těmi "detaily" v designu. Přál bych si, aby všechny nově vyvíjené vozy měli společný jen základ a design karoserie i interiéru měla Lancia svůj (prostě něco jako rozdíl mezi Octavií a A3), ale obávám se, že i do budoucna u nových modelů Lancia a Chrysler půjde pouze o jiné logo. ;-\ 8-s
Rozbalit vlákno
1
19. 8. 2012 11:32
Re: SUV
Souhlas... Ale třeba nás překvapí.
Avatar - Magnetofon
19. 8. 2012 11:30
Naco Lancia?
Naco Fiat udrzuje Lanciu? Lancia mne ani vacsine ludi nic nehovori.
Zato Chrysler je znama znacka a ma ovela lepsie meno.

Vela ludi by si aj kupilo Chrysler 300, Voyager, 200 a pod. ale s logom Americkeho Chrysleru a nie nejakej podivnej Lancie.
Rozbalit vlákno
3
19. 8. 2012 12:18
Re: Naco Lancia?
Na tohle se dá odpovědět jen sprostě, tak zůstanu u odkazu na Wiki.

[odkaz]
Avatar - abacus
19. 8. 2012 14:19
Re: Naco Lancia?
Magnetofon mal určite na mysli súčasnosť Lancie a nie minulosť. História peniaze nezarába, teda v prípade značky Lancia. Mimo Talianska neznáma značka, na ktorú bežný záujemca o auto ani len „nezavadí“. Jednoducho Lancia bude v najbližšej dobe odkázaná na rebrandované modely od Chrysleru. Vyvíjať niečo len pre domáci (taliansky) trh a nízke predaje mimo domáci (európsky) trh je nerentabilné. Marchionne nie je žiaden priateľ áut a nesníva o obrodení značky. Je to vyštudovaný ekonóm s chladným ekonomickým kalkulom. A fakty nevravia nič dobré. Mimo Talianska „kusové“ predaje (12 – 15 tisíc kusov ročne).
Aby som tu „neplácal do vetra“ ako mnoho tunajších diskutujúcich potrebné predajné fakty:

model /predaj v Taliansku / celkový predaj v Európe / rozdiel-predaj v Európe mimo Talianska

rok 2011
Lancia Ypsilon / 54 815 / 61 797 / 6 982
Lancia Musa / 14 934 / 16 431 / 1 497
Lancia Delta / 14 504 / 18 926 / 4 422

rok 2010
Lancia Ypsilon / 49 375 / 46 522 / 2 853
Lancia Musa / 25 036 / 22 433 / 2 603
Lancia Delta / 23 123 / 16 846 / 6 277

rok 2009
Lancia Ypsilon / 50 854 / 55 443 / 4 589
Lancia Musa / 29 587 / 33 511 / 3 924
Lancia Delta / 20 287 / 29 651 / 9 364

rok 2008
Lancia Ypsilon / 54 901 / 61 564/ 6 663
Lancia Musa / 26 015 / 33 840 / 7 825
Lancia Delta / cca 12 000 / 13 924 / ?

zdroj: vlastne spracovaná tabuľka, carsitaly
19. 8. 2012 15:49
Re: Naco Lancia?
Suhlasim, velka historia, mizerna sucasnost, naviac cele orientovanie znacky na extravagantny dizajn a merecedesovske pohodlie sa vobec nevyplaca ani inym automobilkam. Dnes letia jemne konzervativne linky a sportove zameranie, asi najlepsi priklad je Audi ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 8. 2012 11:46
Mamma mia
Tohle nedopadne dobře.... nebo dopadne a koupí to Das Koncern.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ham.
19. 8. 2012 11:53
Re: Mamma mia
Der Konzern takovouto značku určitě nepotřebuje. :-)
19. 8. 2012 14:49
Re: Mamma mia
No to je fakt, co by s Lancií dělal, když má co dělat se SEATem, jo Alfa Romeo, to by byla jíná >:D
Avatar - Pekelná Micinka
19. 8. 2012 14:59
Re: Mamma mia
Alfa je to samé v bledě modrým...
19. 8. 2012 15:05
Re: Mamma mia
Jestli myslíš stav, tak s tím souhlasím. Nicméně by se koncernu dost hodila. Měli by to, co chtěli vytvořit ze Seatu, sportovní auta. Alfa to má totiž v genech. Přidat německou kvalitu zpracování a bestseller je na světě... No a Seat by mohl v klidu konkurovat Dacii, Ladě apod... Tam je jeho místo >:D :yes:
19. 8. 2012 22:46
Re: Mamma mia
německou kvalitu >:D co to je ? >:D
Avatar - Pekelná Micinka
19. 8. 2012 22:52
Re: Mamma mia
Mohli by ho vyměnit s Chryslerem za Lancii.. >:D
19. 8. 2012 20:20
Re: Mamma mia
Alfa by měla oproti Lancii pro koncern výhodu jen ve známějším jménu. Techniku by koncern tak jako tak dodal stejně svou.
19. 8. 2012 13:45
Tak jinak....
...Chrysler vyvine SUV a pro Evropu se rebranduje na Lancii, jak smutné :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bristol
19. 8. 2012 18:54
Lancia
tento osud Lancie je skutečně smutný. Nevím zda-li v přeznačkovaných modelech chrysleru je nějaká dobrá budoucnost. Ať si na to nalepí kdo chce co chce...pořád jsou to americká auta s americkou technikou která v evropě nějaký šlágr nikdy nevytvoří...navíc má lancia dost pošramocené jméno...bohužel nevidím to s touto značkou vůbec růžově-spíš černě
Rozbalit vlákno
0
19. 8. 2012 20:03
mě se líbí...
.... jak se tady píše, že to SUV bude jen přeznačkované americké auto....
Přitom platforma je italská, motory jsou italské... Tak o co jako jde?

Z toho, že se to nebude prodávat v USA se dá odhadnout, že vzhled auta bude orientovaný na evropského zázazníka (na jakého jiného, ne? Prodává se Chrysler/Lancia ještě někde jinde kde to co do objemu je zajímavé? Myslím že moc ne....)

Čili tohle prostě bude italské auto určené pro Evropský trh a na pár vybraných trzích (třeba UK) se to bude prodávat s logem Chrysleru.... Nevidím na tom nic špatného....
Rozbalit vlákno
1
21. 8. 2012 12:55
Re: mě se líbí...
Že na tom nevidíš ty nic špatného není ani nijak překvapivého. Nad tebou diskutující i s fakty (obdiv třeba pro Abacuse - místo plácání prázdné slámy vyhledání nezpochybnitelných údajů i se zdrojem....) samozřejmně nemají pravdu, tu máš jenom samozřejmě ty a tobě podobní - Lancie bude vyvíjet (na italské platformě....a s italskými motory - co dodat) SUV (což Italové nikdy nedělali a ani to neumí, ztrátu mají tak dvacet let oproti konkurenci), kterého se prodá pár tisíc kusů? Evropský trh není schopen absorbovat daleko "jistější" výrobky a ne SUV značky, která už dneska nikomu nic neříká....úsměvné.

Oni ty objemy, co by byly zajímavé (jak rádobymoudře píšeš) mají počty velmi jednoduché - pět let po 60 tisících jednotkách ročně jednoho typu ročně. A to nemá ani MiTo ani ta oslavovaná Guiletta o jakékoliv Lancii ani nemluvě. A to jsou zase fakta. A na to dojel třeba i SAAB.

Nicméně se smiř s tím, že značka, kterou ještě před deseti lety nadutí Taliáni nechtěli ani nabízet v tak zaostalé zemi, jako je Česko dneska už nikoho nezajímá a to ani v Česku, ani na "Evropském trhu" (co to je, proboha?) ani třeba v UK.

A to jsou reálné předpoklady na zakladě oněch faktů, které třeba Abacus napsal. A kdyby sis našel třeba kolik se prodalo oněch Lancií "300" nebo Freemontů, bylo by ti jasno, i když s tvými přáními a představami to dohromady nějak moc nejde. Ale to je život. FIAT a PSA (bohužel), možná i Opel jdou v Evropě do kytek - to je realita a z těch tří je FIAT a spol. na řadě první. Jako mimoevropská značka s Chryslerem ne, ale v Evropě to začíná být jasné.

A to, jestli z toho má někdo hrůzu, někoho to trápí a odmítá se s tím smiřovat a nebo se někdo pošklebuje otevřeně nebo se posmívá po straně na tom nězmění nic.
Avatar - Ja Prvni 123
6. 10. 2014 00:40
teda panove...
Ze vam znacka Lancia nic nerika jeste vazne neznamena, ze to tak maji vsichni.
:-P
Rozbalit vlákno
0