Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

PSA hrozí vyškrtnutí z burzovního indexu

14 komentářů

Avatar - Bristol
Bristol
kde to jsme že vláda kecá do toho co dělá soukromá společnost se svoji továrnou....by mě zajímalo co bude celá ta slavná francouzská vláda v čele s tím troubou Holandem dělat až kvůli těmto tlakům PSA zkrachuje nebo přesune výrobu mimo francii
Avatar - del42sa
del42sa
jenže to je dáno tím, že jim předtím nesmrděly peníze od fr. vlády, tak jim teď do toho můžou kecat 8-s

Jinak Peugeot je na tom evidentně hůř než Citroen😒br />
„Peugeot má v indexu nejmenší váhu a je zjevně v ohrožení,“ řekl agentuře Reuters analytik Christophe Wakim ze společnosti Exane BNP Paribas. „Pokud nepřijde nějaké mimořádné politicky motivované rozhodnutí, hrozí Peugeotu velké nebezpečí, že bude v září z indexu CAC 40 odstraněn,“ dodal.
Avatar - Bristol
Bristol
v tomto máš bohužel pravdu, ale co bude vláda říkat desítkám tisícům propuštěných dělníku, pokud PSA krachne uplně??...pořád je lepší zavřít nějakou továrnu teď a propustit 6000 lidí, kteří pokud jsou kvalifikovaní jistě nebudou mít problém sehnat práci jinde(jako se to stalo se zaměstnanci SAABu-ti našli práci do několika měsíců téměř všichni). Tato doba bolí s tím se nic neudělá a Evropa by měla přestat strkat hlavu do písku a začít řešit-první by mělo být nechat krachnout Řecko-to je momentálně největší finanční černá díra...do které se vesele lejou peníze ze všech zemí eurozóny...
Avatar - Ham.
Ham.
"Peugeot je na tom hůř než Citroen" ??

A na to jsi přišel kde? Vždyť je to jedna akciová společnost, s jedněmi akciemi na burze (akciemi PSA) takže té jedné společnosti (Peugeotu) se buď daří dobře nebo blbě. PSA vznikl v roce 1976, (PSA je zkratka Peugeot Société Anonyme), která převzala 89,95 % akcií bankrotující společnosti Citroën. Od té doby Citroen neexistuje jako společnost, ale jen jako značka. Takže porovnávat Peugeot a Citroen je nesmysl, protože Citroen vůbec nemá právní subjektivitu, tu má jen Peugeot.
pogo26
Takže nasypat do soukromé firmy prachy jako za pravicového Sarkozyho je v pohodě. A když někdo požaduje také splnění nějakých podmínek, tak je ***. Dokonalá parodie opravdového pravicového myšlení. Ztráty platí stát a zisky jsou privátní.
Avatar - Bristol
Bristol
sice jsem pravicového smýšlení a nestydím se za to, ale ohledně toho můj příspěvek rozhodně nebyl: kdyby byla Sarkozyho (údajně pravicová)vláda co k čemu nic by PSA nedala...ale ono se to vládním činitelům platí když to daňový poplatník zatáhne. Zde vůbec nejde o rozlišování pravicových a levicových vlád ale o to, kdo jakému tlaku podlehne a vysype peníze daňových poplatníků někomu do kapsy: pak to končí totiž tak, že zodpovědnost nenese nikdo: šéfové velikých firem s podporou vlády počítají a hospodaří hůř než kdyby s těmi penězi počítat nemohli a je jim to často šumák. Vláda také nenese odpovědnost protože nesype vlastní peníze ale peníze daňových poplatníků nebo měnového fondu či jiných věřitelů...

správně by to mělo být tak, že každý podnik(pokud je soukromý) by se měl starat sám o sebe, a pokud neustále potřebuje kdejaké dotace a je dlouhodobě ztrátový(SAAB, Opel, MALEV) tak logicky nemá na trhu co dělat-protože se jen stává černou dírou na peníze se špatným vedením, který vysává prostředky státu a daňových poplatníků, které by se dali využít jinak a efektivněji...
pogo26
Pak tady jsou ještě banky, penzijní fondy,..... a ty natahují ruku ještě víc než všichni výrobci dohromady.
_patrik
Já vím, že zdejší redakce má odbornost přes auta, ne přes jiné věci. Ale přecejen a právě proto, když přejímáte zprávy z agentur, použijte stejný titulek jako ony. Jde o hrozbu, že PSA bude vyřazená z klíčového francouzského burzovního indexu CAC40, tedy z koše 40 nej- hodnověrných a stabilně hodnotných společností, podle kterých se nastavuje hodnota indexu. Pokud by k tomu došlo, znamenalo by to velkou ránu pro prestiž PSA. Nejde ale o hrozbu "vyškrtnutí z burzy", to jste si trochu bujaře zkrátili a změnili smysl. Vyškrtnutí z burzy by znamenalo, že se tam akcie PSA přestanou obchodovat, což je něco jiného a s jinými důsledky a musely by pro to být jiné důvody - viz třeba nedávnou kauzu Olympus vs japonská burza.
Avatar - Ham.
Ham.
:yes: autor si plete hodinky a holinky....
Avatar - MarTin1
MarTin1
Lip bych to nenapsal!! Bohuzel je to cyklickej sektor a jeden z prvnich na rane. Konkurence zvlast z nemecka se ale pekne za posledni 2 mesice vzpamatovala.
megacruiser
Nevzpamatovala, jen prostě trochu upravili statistiku, aby vypadali že pořád rostou. Pravda je taková, že klesají jako ostatní, jen to odmítají veřejně připustit.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Dobrý den, ano nadpis byl v tomto matoucí. Děkujeme za upozornění, je to opraveno
Xawier
...že hodnota koncernu PSA je taková, že by si ho mohla Škoda Auto koupit za čtyřletý úvěr... 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Kdyby takový záměr byl (jakože je to nesmysl, PSA nemá pro Škodu/VW žádnou přidanou hodnotu) tak si počká dva nebo tři měsíce a koupí si je z ročního zisku (cena akcií PSA letí strmě dolů každý den).