Novinky
jen díky všemu zdarma a daňovým prázdninám. Takže dostali do začátku velkou konkurenční výhodu, ušetřili peníze a mohli investovat do marketingu aby lidi přesvědčili, že ty jejich lacině postavená auta jsou děsně kvalitní a navíc "česká". Co na tom, že výrobu vlastně dotujeme z našich daní a fungujeme jen jako zdroj levné pracovní síly - platy jsou u nás mnohem nižší než v Koreji. A zisky jdou za hranice. Až jim prázdniny skončí a továrny se začnou rozpadat, přesunou se zase někam jinam, jako třeba svého času Flextronics.
Konkurovat Dacii nezvládnou, na to mají moc vysoké marže.
Konkurovat Dacii nezvládnou, na to mají moc vysoké marže.
U Hyundaiů musí člověk vnímat, že zprávy zevnitř přicházejí od jejich bossů z různých regionů a že přitom každý region má svůj vlastní vývoj a poněkud jiné směřování. To jim umožňuje hrát docela zábavnou tichou poštu.
Tenhle poslední drb údajně vypustil někdo z indického Hyundaie při premiéře Sante Fé - ovšem Indie má vývoj přímo v ústředí H. v Namyangu, případně slouží jako montovna pro jiné regiony, takže bych to bral spíš jako zprávu z druhé ruky. Každopádně Namyang prezentoval jako perspektivní model pro Indii zmíněné HND-7, které nese znaky evoluce "americké tváře" hyundaiských SUV a celkově posunu pryč od fluidní filozofie spíš někam do blízkosti ohýbáren ocelových profilů. Postavit na jeho bázi malé kvazi-SUV by určitě nebyl závratný problém.
Jiná zpráva - přibližně letos z dubna - pochází z Jižní Ameriky a potvrzuje, že Hyundai pracuje na modelu HB na univerzální platformě B segmentu, tak jak se to tu píše v článku. SUV v rámci téhle dílčí řady má přijít na řadu poslední a Hyundai přes svého globálního šéfa PR Franka Ahrense prohlásil, že to nebude žádný ošizený model, ale globální, splňující všechny aktuální bezpečnostní a technické parametry tak, aby se mohl uplatnit ve kterémkoli teritoriu. [Nevím, jestli zrovna tohle pojetí půjde po krku Dusteru, ale třeba ano, protože mezitím se zřejmě Duster dočká faceliftu (2014), který ho nejspíš vytrhne z přihrádky "low-low-end" o nějaké to patro výš, protože trh si to žádá (současná brazilská/ruská aktualizace interiéru a la Lodgy by na to ale asi byla málo)].
Pak je tu třetí zpráva, přímo ze zlatých úst Alana Rushfortha, šéfa evropské divize Hyundaie, pravděpodobně taky ze začátku dubna. Rushforth řekl, že evropská divize se vážně zabývá záměrem B-segmentového SUV pro Evropu. A že není jasné, jestli pro Evropu je SUV ten správný formát, navíc se musí z druhé strany brát v úvahu existence dvojčat ix20/Venga. Naznačil, že jako zajímavé by se jevilo malé SUV s rozšířenou užitnou hodnotou. (třeba tím myslí "s pořádným kufrem"?). A dodal (tehdy v dubnu), že zatím nepadlo žádné rozhodnutí, ale že až padne, dorazí takový model do šaurůmů metelescu blescu.
Může tedy být i tak, že indický boss teď lehce naznačil, že rozhodnutí už padlo a brzy se dozvíme, jak to ve kterém regionu bude. Tipnu si, že pánové zase novinářům něco utrousí za měsíc v Paříži.
Tenhle poslední drb údajně vypustil někdo z indického Hyundaie při premiéře Sante Fé - ovšem Indie má vývoj přímo v ústředí H. v Namyangu, případně slouží jako montovna pro jiné regiony, takže bych to bral spíš jako zprávu z druhé ruky. Každopádně Namyang prezentoval jako perspektivní model pro Indii zmíněné HND-7, které nese znaky evoluce "americké tváře" hyundaiských SUV a celkově posunu pryč od fluidní filozofie spíš někam do blízkosti ohýbáren ocelových profilů. Postavit na jeho bázi malé kvazi-SUV by určitě nebyl závratný problém.
Jiná zpráva - přibližně letos z dubna - pochází z Jižní Ameriky a potvrzuje, že Hyundai pracuje na modelu HB na univerzální platformě B segmentu, tak jak se to tu píše v článku. SUV v rámci téhle dílčí řady má přijít na řadu poslední a Hyundai přes svého globálního šéfa PR Franka Ahrense prohlásil, že to nebude žádný ošizený model, ale globální, splňující všechny aktuální bezpečnostní a technické parametry tak, aby se mohl uplatnit ve kterémkoli teritoriu. [Nevím, jestli zrovna tohle pojetí půjde po krku Dusteru, ale třeba ano, protože mezitím se zřejmě Duster dočká faceliftu (2014), který ho nejspíš vytrhne z přihrádky "low-low-end" o nějaké to patro výš, protože trh si to žádá (současná brazilská/ruská aktualizace interiéru a la Lodgy by na to ale asi byla málo)].
Pak je tu třetí zpráva, přímo ze zlatých úst Alana Rushfortha, šéfa evropské divize Hyundaie, pravděpodobně taky ze začátku dubna. Rushforth řekl, že evropská divize se vážně zabývá záměrem B-segmentového SUV pro Evropu. A že není jasné, jestli pro Evropu je SUV ten správný formát, navíc se musí z druhé strany brát v úvahu existence dvojčat ix20/Venga. Naznačil, že jako zajímavé by se jevilo malé SUV s rozšířenou užitnou hodnotou. (třeba tím myslí "s pořádným kufrem"?). A dodal (tehdy v dubnu), že zatím nepadlo žádné rozhodnutí, ale že až padne, dorazí takový model do šaurůmů metelescu blescu.
Může tedy být i tak, že indický boss teď lehce naznačil, že rozhodnutí už padlo a brzy se dozvíme, jak to ve kterém regionu bude. Tipnu si, že pánové zase novinářům něco utrousí za měsíc v Paříži.
Něco z toho, co píšeš jsem četl, něco jsem si se zájmem přečetl zde - takže díky za informace.
Moje tichá pošta: Po Švédsku jsem letos poznával Norsko. Nelituji. Jenže... těžké je vracet se domů.