..ze to dela schvalne. Novy Auris ma diky teto kampani obrovskou publicitu. Za mesic si na homo- a neofobni diskuse nikdo ani nevzpomene, ale o novem Aurisu uz vsichni vedi. Je to netradicni a pro Evropu nezvykly pristup, ale ja verim, ze to Toyote vyjde. Uvidime...
Ono to spíš bude tak, že si všichni zapamatují Toyotu jako firmu s úchyláckou kampaní. "No, pamatuješ, na tu nechuťárnu s tím transvestitou? Jo, jo, jasně Toyota... na co vlastně že to byla reklama?"
"Silné" reklamní motivy, příběhy mají tu vlastnost, že často zastíní produkt samotný.
Tady se bude řešit míra úchylnosti reklamy, jestli Toyota překročila nebo nepřekročila hranici vkusu atd. a po samotném objektu reklamy nikdo ani nevzdechne. Tedy ne, že by to byla nějaká škoda. :-);-)
Asi by to chtělo nějakého reklamního experta, aby nám to trochu rozebral, osobně si nejvíc zapamatuju reklamu včetně toho produktu, když je v ní vtipnost spojená přímo s tím produkterm. Třeba ten golf na setrvačník mě teď napadá, naopak vtipná motorkářská reklamní kampaň, super, ale na kteréhože operátora to je? Nevybavím si.
Jo, to asi bude pravda s tím komplexním vnímáním.
Na druhou stranu, ti lidé z agentury asi vědí co dělají, snaží se útočit na podvědomí. Já si zapamatuju akorát reklamy na produkty, které mě zajímají - bujóny a polívky z prášku jsou pro mě šedá masa...pokud nešokujou, nezájem.
Tak si ríkám, že se tady snaží hrát na stejnou notu.
Reklama na Golf se setrvačníkem, první reklama na Bravo, kde ho polévají rudou barvou, reklama na FL BMW 5 E39, kde jsou vidět zpočátku jen Angel eyes v tunelu...
Ale ne něco, co nedokážeš doma vysvětlit dětem! 8-s
No ony tyhle dvě chodí často po sobě (slušný dvojsmysl). Ale vážně, vysílají je často ve stejných blocích. Taky mají stejnou cílovou skupinu. Vážně si nevzpomínáš? Zejména při sportovních přenosech.
Já říkám, že žena dává dětem teplo a muž světlo. Tedy většinou si to troufnu zahlásit až po jídle, s prázdným žaludkem neradno být doma prorokem. >:D;-)
Záleží, kolik jim je. Dnes je všeobecný názor, že se s tím má začínat v raném věku. Jak jsi jim vysvětlil sex/ sexualitu? Už jsi se dostal k syndromům jako XXY? Co takhle začít tím, že oblečení a pohlaví/ sexualita nemají žádný vztah? Nebo jim snad zakrýváš oči, když okolo projde žena v kalhotovém kostýmu? Nebo Skot v národním úboru? A že je lze potkat i v Praze a stydlíni to zrovna nejsou. Třeba přihodit něco o toleranci, konformitě (aneb kdo chce s vlky žít, musí s nimi výt).
Dříve nebo později se s tím vším setkají. Pro každého rodiče asi horká brambora, ale každý se s tím musí nějak poprat.
Jedna věc je jaksi obecná rovina...tu musí vysvětlit každej a dá se aplikovat v ranným věku...pak je už ta reklamně-úchylná rovina, kde musíš pečlivě vážit každý slovo, aby to bylo vysvětleno správně.
Jistě, a otázku věku bych ještě vypíchnul, já s tím ranným (kolik to je?) věkem moc nesouhlasím, informace tohohle typu v těch čtyřech pěti letech, kdy se začínají pořádně ptát, ke spokojenému životu nepotřebují.
On je to hlavně proces postupný a jde až do začátku puberty. Ten základ před školkou. Za úplný základ je považována schopnost pojmenovat všechny části svého těla. Pravda je, že děti nejsou zatížené společností, spousta věcí jim nepřijde zvláštní, pokud jim to nesdělíme. Tohle do určité míry spadá do otázky, co je správné pro kluka/ holku.
Mně spíš přijde zvláštní, že by vůbec dítě poznalo, že je v té reklamě něco "špatně." Spíš se může podivovat nad prvním afričanem nebo asiatem než nad slušným transvestitou. Tím nepodceňuji děti, vím, že jsou velmi vnímavé, ale pokud si člověk odmyslí šaty, líčení atp., tak rozdílů mezi mužem a ženou není tolik. Navíc zrovna z téhle kampaně se můžeš vyvléknout, aniž bys lhal, pokud si myslíš, že je příliš mladé na úplnou pravdu.
ta predchozi reklama byla aspon pekna, tady u te je videt ze se setrilo uplne na vsem, VFX zabery jsou naprosto odporne a vypadaji jako by je delal nekdo pred 30 lety
Nečekám, že by někdo v této homo- xeno- a nevím čeho všeho- fobní společnosti reklamní kampaň ocenil, ale v mnoha liberálnějších částech světa to bude mít úspěch. V českých (a slovenských a polských a pod.) luzích a hájích stěží, to ale pro auris beztak není zajímavý trh.
Tak co se týče té reálné ***, tak s tou u mě rozhodně žádná pr.dell není, to by hošani sice taky narazili, ale trochu jinak, než by si představovali... >:D
Já když jsem to napsal bez uvozovek, teček, mezírek, vynechaných písmenek, tak mi to cenzurovací robot (nebo redaktor) automaticky přepsal na hvězdičku :-)
Tyhle tlachy o zdejší xenofobní společnosti miluju, doporučuju vyjet do světa, uvidíš co je to kastování původem, barvou pleti nebo sexuální orientací, česká společnost je s výjimkou cikánské otázky tak liberální, že víc ani být nemůže. Sexuální orientace je tady každému lhostejná, lze to považovat za jistou "výhodu" ateismu české společnosti.
Vyjel jsem a vrátil se. Nebyl jsem sice daleko (rok na studijním pobytu v reichu), ale postoje lidí se nedají srovnávat. Tedy dají a vyjde mi z toho, že naši společnosti nejsou sexuální orientace a barva pleti zcela lhostejná.
No, tos ty Němce tedy dokonale prohlédnul. >:D Představa jak si Němci běžně volí za vrcholné politiky (ti co jsou v kandidátkách nahoře s aspirací na ministerský post) třeba homosexuály nebo Turky mě po těch x "studijních pobytech", které jsem v D za posledních dvacet let absolvoval dokážou docela rozesmát. Naopak, u nás věc zcela běžná, nikdo se po sexuální orientaci politiků nevozí, nikdo se po ní neptá, byť těch veřejných tajemství bylo u nás v posledních letech poměrně hodně.
Tak to musíme tedy rozdělit..ofiko názory společnosti zcela nekorespondují s názory lidí, s kterými jsem se normálně setkával. Tady se společnost tváří liberálně, ale lidi na ulici jsou schopni cokoliv jiné, než jsou oni sami, zlynčovat. Jo a špatně jsme se pochopili, v reichu jsem myslel Osterreichu, ale to byla spíš mea culpa :-)
Neřekl bych (a se mnou celá řada religionistů, duchovních a filozofů), že je česká společnost ateistická. Spíše je plná agnostiků nebo "něcistů", kteří věří "v něco", přitom je jejich představa o Bohu a o světě často slučitelná s konvenčními náboženskými směry. Češi se jen často bojí škatulkování; náboženství jim také bylo znechucováno lživou a zákeřnou demagogií komunismu (ve které pokračuje ČSSD). Ateistické zdání bývá klamné ;-)
Když jsme u toho - o stavu českého "ateismu" si milerád popovídám s každým, kdo má o dialog zájem. Realita ČR je jiná, než mnozí zastánci iluze masového ateismu říkají...
Hele, my jsme takovej národ civilizovanejch (jak, kdo) pohanů. A tak je nám docela dobře. Jsem rád za to desatero, že nekamenujeme a tak. Nadruhou stranu, učit se tak složitej text, jako je bible, to asi většina dnes nedá. Ale občasné zastavení se na klidném místě s pokorou k takovému místu i ostatním (narážím na neustálý hluk i tam, kde by měl být relativně klid), jakým je třeba kostel, by nikomu neuškodilo. I kdyby tam měl zírat do světla skrz vitráž.
Celkem bych souhlasil. Vyrostl jsem v rodině, kde platilo, že nepotřebuješ kostel, abys mohl ctít Boha, nepotřebuješ, aby ti někdo nadiktoval, jak to máš dělat. Nikdy jsme se nemodlili, do knihovny jsem měl volný přístup a mohl jsem si náboženské texty číst, pokud jsem chtěl. A moji prarodiče neměli zrovna dobrý názor na církevní představitele. Děda jim uměl dát jmen. :-) Můj přístup obecně není slučitelný s evropskými náboženstvími. Já osobně spíš než o náboženství mluvím o životní filosofii. A jako vědec jsem agnostik. Církve jako takové považuji za jeden z největších omylů naší historie.
To taky, ale jak jinak chceš do reklamy nacpat chlapa a ženskou v jedné osobě..., možná ta kampaň má říkat: "Náš Auris není tak bezpohlavní jak na vás působí, naopak, je to první "auto- hermafrodit". Takže Toyota má vlastně nejen první sériový hybrid, ale i první sériový hermafrodit..., trochu se bojím co přijde dál... ;-) >:-[]
Velmi pravděpodobně je to reklama jen pro Asii, (možná jen pro Japonsko) asi tolik důležitosti bych tomu přikládal. Že by podobný přístup byl z hlediska prodejů v Evropě nevhodný, to snad ví i v Toyotě. Navíc, říct o autě že je bezpohlavní, aniž bych v něm ujel ani metr je dost předpojaté, to by se dalo říct o většině produktů VW, z hlediska emocí za volantem existují lepší volby. Je docela úsměvné, že si ACZ dalo práci s tím tuto reklamu najít, ale např. reklamu na Roomster s rodinkou a ulevujícími si dětmi nezmínili vůbec, přitom pro mně jsou obě reklamy stupidní naprosto stejně.
Auto může vypadat/působit jakkoli, aniž by bylo nutné v něm jet... a termín "bezpohlavní auto" sem do diskusí dotáhli především zatvrzelí antikoncernisti.
Ono ani reklama u nás není žádný terno, spíš trapná. Myslím ti kreslení paňáci co vypadají jak expert Pepa, nebo kterej z toho autosalonu. Tohle je přece děs. [odkaz]
Sám se tomu divím, je to taková toporná česká snaha být vtipný á la TG, jsou tu novináři kteří o autech i něco ví a jejich projev není rádoby vtipný, např. Honza Koubek, ale ti buď pracují pro konkurenční web, (jeho případ) nebo je asi žádná z televizí nechce, nebo oni nechtějí pracovat pro ni, škoda.
Buďto je Toyota tak bistrá, že si její marketingové oddělení všimlo, jak se nám ty 4% pomalu rozrůstají a chce na to reagovat, nebo si jen v Toyotě po svém přebrali pojem "Hot Hatch", a nebo prostě na zasedaní rady vypili příliš mnoho saké a začali se hecovat stylem - "o co, že neuděláš takovouhle reklamu?..." a je to tady... Protože jinak nevím, proč Toyota dobrovolně hned na začátku udělala z Aurise auto, které si normální chlap v žádném případě nekoupí, minimálně díky této propagaci...