Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Francie hrotí protikorejskou rétoriku: ministr obvinil Hyundai a Kiu z dumpingu

117 komentářů

_Teddy_
„...Hyundai a Kia nespravedlivě konkurují francouzským automobilkám a zapojují se do dumpingu..."

Hm, nedavno tu bol clanok o tom, kolko vyrobcovia zarabaju na autach. A koncern Hyundai/Kia bol v tom rebricku velmi vysoko, hned za premiovymi vyrobcami.
[odkaz]

Tak o akom "dumpingu" to pan minister priemyslu hovori? Ked nedavno chcel PSA zavriet tovaren vo Francuzsku, bolo ze to kriku! Hned sa ozyvala vlada aj odborari sa pridali stekotom. Nutia koncern PSA vyrabat draho doma, a potom sa cuduju ze ich prevalcuju korejcania. Cenou aj kvalitou!
Avatar - Katikakus
Katikakus
No jo, francouzsti soudruzi by se konecne potrebovali probudit a zacit neco delat...
JaMM
Minister len oblbuje francuzsky narod a nechce priznat porazku na poli automotive. Korejci jednoducho vyrabaju lacnejsie auta a dotovane francuzske sa uz jednoducho nechytaju.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
francuzi ziju vo vlastnom svete..... o to vacsi sok dostanu ked ich tam korejci prevalcuju... na dalsi rok cakam ze bude zlomovy a padnu frantici.... nejako mi to ani luto velmi nebude

ale tak dopadnu nielen frantici.... cela europa zije uplne v inom svete ako zvysok sveta..... nechcu si pripustat konkurenciu a problemy.... co uz.... svet to nie je iba eu alebo par statov v eu..... casom zistia ale cesta spat uz nebude....

kia hyundai do nich

:yes:
zugish
Jen si křič. Ale kdyby Hyundai a Kia položila evropské automobilky na lopatky, tak můžeš jít pást ovce do Tater. 😄 Jen se podívej, jaké ,,město VW" vám vyrostlo u Bratislavy. Kdyby to Němci zavřeli, tak už tě nebudou auta trápit. PSA v Trnavě skomírá a Korejci to nevytrhnou.
_Teddy_
Ani pri Bratislave nebude VW vyrabat navaky, len dovtedy kym sa mu neoplati presunut vyrobu do este lacnejsej krajiny (India, Cina, Rusko, Afrika, atd). A podobne aj Hyundai/Kia. To je skratka fakt, ci sa nam to paci alebo nie. Raz to pride, a bude to boliet tym viac, cim viac bude nase hospodarstvo zavisiet na vyrobe aut.

Lenze v pripade PSA ide o to, ze sa snazia (resp. musia, pod natlakom vlady a odborarov) stale udrzat pomerne velke vyrobne kapacity vo Francuzsku. Z toho pramenia vysoke naklady na vyrobu a minimalne zisky z kazdeho auta. Respektive podla vyssie uvedenej tabulky cista strata na kazdom predanom aute.

Takto sa ale podnikat neda! Kecy ministra priemyslu im nepomozu. Ten by sa mal starat o ozivenie PSA, a nie skusat hadzat inym vyrobcom (ale aj koncernu PSA) klacky pod nohy...
zugish
VW a další automobilky budou vyrábět v zemích, kde se jim to vyplatí, to je sice fakt. Ale kdyby se výroba přesunula do jiných zemí, tak by to nemuselo být výhodnější. Zvednou se cla a dovoz se nevyplatí. I "český" výrobce Hyundai argumentuje tím, že jsou jejich vozidla vyrobena v ČR a ne Turecku a spousta lidí slyší na to, kde je vůz vyroben.
Insider
"... len dovtedy kym sa mu neoplati presunut vyrobu do este lacnejsej krajiny (India, Cina, Rusko, Afrika, atd). A podobne aj Hyundai/Kia. To je skratka fakt..."

TO JE ZKRÁTKA BLBOST!!! VW, Hyundai/Kia, Toyota, GM a další velcí globální výrobci UŽ DÁVNO MAJÍ výrobní závody po celém světě - např. Hyundai má 17 výrobních závodů: 7 v Koreji, 2 v Indii (600 tis. aut ročně), 3 v Číně (1 milion aut), 1 v Rusku, 1 v USA, 1 v Brazíliii, 1 v Turecku a 1 (slovy: JEDEN!) v ČR, tedy v Evropské unii s výrobou 300.000 aut ročně (v ČR se z roho prodá tak 15.000, všechno ostatní je e😜ort) - to je přesně tolik, kolik jich v EU potřebuje.

Problém evropských automobilek (Renault, PSA, Fiat, Opel apod.) je v tom, že v 50. - 70. letech nasekali ve svých zemích fabriky jednu za druhou (Renault jich má 13, Fiat 11) a teď neví, co s nimi. Evropské ekonomicko-politické myšlení bylo dáno doktrínou "vyrábět doma, tvořit pracovní místa a e😜ortovat do světa" - USA, Japonci a Korejci pochopili, že správnější je přesunout výrobu blíže k trhům, zaměstnat místní a vyrábět auta přesně podle potřeb daného regionu.

Přikladem mohou být třeba všechna auta Hyundai z Nošovic (i30, ix20 a ix35), která nejsou korejská, ale skrznaskrz evropská: Design a konstrukce v Německu (tým pod vedením T. Bürkleho, ex-BMW), špičková korejská technologie a elektronika a vysoký podíl místních zaměstnanců (96% zaměstnanců HMMC jsou občané ČR) v jedné z nejmodernějších automobilek v Evropě... Tož tak, Teddy...
Avatar - matii
matii
Teda i když jsem celkem zarytý Peugeotista, větší blbost už jsem dlouho neslyšel.

Je to jak říká ten pán z H/K. Dobrý poměr kvalita/cena, levnější pracovní síla a výroba přímo v srdci Evropy.

Proč PSA nedává 5 let záruku + zdarma garančky? Proč si zákazník musí připlatit za pětiletou garanci/100k km cca 15 000Kč? Proč prodává PSA v servisu litr sudového oleje 4x dráž, než je jeho cena v samostatném balení v obchodu? Proč stojí náhradní díly a doplňky na Peugeot/Citroen takové dardy? I na to dnes zákazník kouká.

Když k tomu připočtu špatné jméno, které si PSA udělala minulou generací aut (307, 607, C4 atd.), drahou pracovní sílu, investice do vývojových směrů, které od prvopočátku nikam nevedou, zaspání s investicemi na východ, tak nepotřebuju logaritmické pravítko, abych si spočítal, že na těch řečech o dumpingu toho moc nebude. Spíš bylo potřeba ukázat na jiného viníka, než neschopnost PSA.

Rychlé řešení? Prodejte PSA Číňanům jako Burgundské víno!
augustin
:yes:
blob
:yes:
a ta komise co ma prezkoumat "nutne kroky" at misto 5tisic francouzu vyhodi 50 tisic, protoze pokud to neudelaji, padne cele PSA. Uz je meli povyhazovat davno.
Avatar - Renton
Renton
Preco by to toppera malo trapit? Cele dni spamuje diskusie na auto.cz, jeho sa praca netyka.
Avatar - shamal
shamal
Teď jsou veškeré snahy o vyštvání Korejců z Evropy marné. O tohle se měli politici starat před 20. lety - dovoz aut do Koreje zatížen 40% clem? Takže i dovoz aut z Koreje tak zatížíme a bylo by vymalováno. Jenže tenkrát to byly úšklebky nad vehikly jako Hyundai Pony, Kia Pride a Daewoo Racer. Dnes snahy jako je tahle francouzská můžou vzbuzovat už jen úsměv... Je pozdě pánové. A Svět se nikdy nepoučí - číňani začali montovat v Itálii, Bulharsku...
Avatar - Dinar
Dinar
Přesně tak, výsledek rovnice - vlastní podniky zregulujeme do mrtě, plus svůj trh proti nijak ekologicky a ochranněspotřebitelsky neregulované zbytkosvětové produkci neochráníme je celkem jednoduchý, smrt vlastních podniků dříve nebo později. Tím nechci nijak obhajovat francouzské soudruhy, současný stav v Evropě je z velké části dílem ideí a nátlaku pocházejících právě z Francie, ale že do pekel zahučí nejdříve oni, coby iniciátoři evropského regulonesmyslu, mě stejně netěší, protože to čeká i ostatní. :-!
blob
automobilky mely velke oci a samy si daly hlavu na spalek.
Vyvijeji pikacoviny, samy lobovaly za downsizing, eurotesty, startstopy a emisni limity a zakazy vjezdu do mest, aby vysachovaly z provozu ojetiny.
Ale spotrebitele na to dilem nemeli prachy aby co rok kupovali nove auto a dilem pretekl pohar trpelivosti. elektrovozitka uz nikdo nechce ani brutalne zadotovane a masivne medialne vychvalovane a pocet prodanych aut celkove klesa.
Vitezem tlaku na nove technologie se paradoxne stava Kia/Hyundai, ktere jen oprasila davno stare a odzkousene agregaty a usetrila miliardy a miliardy euro na vlastnim vyvoji a na tom, ze se vykaslali na elektromobily. A svete div se, ty stare technologie funguji o poznani lepe nez hypermoderni TSIcka a preturbene trivalce.
A ke vsi hruze s nimi lze plnit stejne emisni limity, stejnou bezpecnost, ovsem za cenu o ctvrtinu nizsi nez umi konkurence.
Avatar - cerrbion
cerrbion
dobře, že to před 20ti lety nikdo neřešil, jinak by dnes auta stála 2x tolik. to byste vážně chtěly fabii v základu za 400k? Skutečně si myslíte, že nebýt např. korejců tak jsou evropské vozy za stejné ceny jako jsou teď?
jossalito
Nepřeháněj. :-!
Avatar - cerrbion
cerrbion
pokud se zmenší konkurence a nabídka, zvýší se ceny, na tom není nic zvláštního. To Vám vážně není divné, že ceny jsou čím dal nižší? V roce 96 jsem kupoval obyč feldu za 255000, dnes stojí obyč fabie 230000, průměrný plat v roce 96 byl 10000, dnes je nějakých 25000. Ceny aut za posledních 5 let šly dolu o třídu, kdo by tehdy čekal, že koupí nižší střední pod 300k? Mám pokračovat? Nedochází? Opravdu věříte, že by to bez korejců a pod. bylo stejné? Opravdu byste za "pomoc" evropskému průmyslu byli ochotni platit o 100k víc? Já ne.
Avatar - Dinar
Dinar
BMW 3 se před patnácti lety nedalo prakticky koupit pod milion, dnes bez problémů, reálné mzdy jsou dvojnásobné. Tohle mají na svědomí hyundai a kia? Asi ne, že.
Jen chci naznačit, že problém, který pojmenoval Shamal souvisí s tím, že dnes jsou auta za podstatně nižší cenu než před dvaceti lety, jen velmi okrajově.
_Teddy_
Povedal by som, ze do istej miery ma na cenu BMW3 vplyv *aj* obecne konkurencia v strednej triede (hoci H/K nic porovnatelne premii neponuka).

Ide o to, ze medzi cenou aut strednej premie a stredneho mainstreamu je urcity pomer, ktory priblizne zostal na rovnakej urovni aj po tych 15 rokoch. Ak pred tymi 15 rokmi BMW3 stalo 2x viac ako Passat (priklad!), tak aj dnes stoji ~2x viac ako Passat. Ak by stalo dnes 5x viac, predavalo by sa tazsie. Podobne je urcity primerany pomer aj medzi cenou aut strednej a nizsej strednej triedy, ktory tiez zostava +/- rovnaky.

A ak to beriem zo sirsieho hladiska a uvazujem obecne ceny aut, ako sa zmenili po 15 rokoch, iste je tam viacero faktorov, ale jeden z vplyvov je nepopieratelne aj e😜anzia korejskych vyrobcov na europsky trh...
Avatar - Dinar
Dinar
Před tím tu byla dvacetiletá e😜anze Japonců na evropský trh, jejich postavení bylo velmi podobné tomu korejskému, včetně protekce vlastního trhu, to co se děje teď není problém Korejců jako takových, resp. toho že by dokázali nabídnout v Evropě dosud nevídaný poměr kvality a ceny, ale vlastního sílícího zahánění se do rohu EU. Jak shamal v původním příspěvku říká, Číňani začínají montovat v Bulharsku, jinými slovy, nebýt to Korejec byl by to o něco později Číňan, prostě se kopeme do vlastních pr.delí.
pogo26
Máš pravdu, pokud by jsme nebyli ke všem tak otevření a regulovali a uzavírali trh jako např Číňani, tak tady nikdo neprodá ani koloběžku. Ale je lepší nadávat na francouzské socialisty a raději si ani nevzpomenout, kdy tam byl naposled socialistický prezident. Ale dle zdejších odborníků stačí týden vlády socanů a viník je hned jasný.
Bernhardt
To není o francouzských "socialistech" a rozhodně s tím nemá nic společného nástup Hollanda do funkce.

Francie se neustále zahrabává do spirály neúměrně zatěžující sociální politiky. A toto prováděli jak pravicové tak levicové vlády v Fr.
pogo26
Já jen, že od roku 1995 ve Francii vládne pravice. To už je docela dlouhá doba na nějaké socialistické výmluvy.
Bernhardt
Jak jsem napsal. Takto konaly i "pravicové" vlády. Rozhodně vinu neházím na francouzské socialisty...
Avatar - Dinar
Dinar
Šmarjapano, o jaké pravici to mluvíš, celá evropská společná ekonomika je postavena na socialistických (Keynes) ekonomických teroriích, teď se jen ukazuje, že dlouhodobě to jaksi nefunguje. Těch pár světlých výjimek, kdy po omezenou dobu fungoval nějaký stát řízený pravicovou politikou (Thatcher např.) to jsou ostrůvky v moři levicového populismu. Mluvit o tom, že Hollande je levicový a ti před ním byli pravičáci... >😁 pravice je dnes prázdný pojem bez reálného obsahu, jedno v které evr. zemi, specielně ve Francii to platí snad nejdéle.
Magistr
Máš naprostou pravdu. Bohužel... 😒
pogo26
Pokud reálná pravice neexistuje, tak se asi shodneme na tom, že pravicové myšlení je spíš náboženství.
Magistr
Skutečná pravice existuje, ale v Evropě už velmi dlouho není u moci.

Ale třeba americká Tea Party je docela reálná síla, která (snad) bude čím dál víc ovlivňovat republikánskou stranu...
Avatar - Righ
Righ
Marne se snazis, Pogo, tohle tady nikomu nevysvetlis, podobne jako tady nikdo nemuze pochopit, ze dve nejuspesnejsi automobilky soucasnosti (VW a HKAG) maji odbory prinejmensim tak silne a aktivni jako treba ti Francouzi.

Rozkaz doby zni jasne: vse spatne je zleva, raj musi prijit z druhy strany. A pokud se to "zatim" nekde nedari, je to proto, ze tam nejsou dost dusledne pravicovi a zaprodali se svatym volnotrznim myslenkam. To teprve kdyby vsude nastoupili Thatcherove a Reagani, nebo jeste lepe nejaci hosi z Tea Party, kterou tady vzyva Magistr, spolecnost bude konecne prosperovat. Aspon ze jsme s tim zacli uz u nas - sice trochu po cesku zglajchsaltovane, ale smer je dobry. >😒]
pogo26
Já jen nechápu, kde se ty názory v lidech berou. Pokud má někdo potřebu se vyjadřovat ke Korejcům nebo Francouzům, tak by snad měl tušit, že i v Korei jsou aktivní odbory nebo, že ve Francii mají od r. 1995 pravicového prezidenta. Přece nemůže být tolik lidí zmanipulováno bláboly o socialistech, co zadlužili jih Evropy.
Avatar - Dinar
Dinar
Co má to, co jsem napsal, cokoliv společného s existencí/neexistencí odborů?

Tahle debata nemá smysl právě proto, že zblblost davu po desetiletí upláceného skrze "welfare state" dosáhla bodu, který vylučuje jednak šanci na změnu, jednak jakýkoliv racionální pohled na věc.
pogo26
Přečti si o čem byla tahle celá debata a pak pochopíš, proč se řeší odbory. Můžeš taky popřemýšlet, jestli taky náhodou nepatříš do zblblého davu.
BeranK
Do***e.....jak ty máš pravdu, to je až nepříjemný a hlavně děsící.....jinak ve Francii už od Napoleona I. vládnou populisti a ti dav uplácejí odjakživa. Specifikem Francie je, že jakýsi národní socializmus tam vytvářel už ten Napoleon - aby se měli všichni Francouzi dobře, bylo třeba ovládnout Evropu a pod líbivými hesly o pokroku, liberalizmu a lidských právech jí bylo třeba dojit. Ale to jsme někde jinde..... i když vlastně zpátky u těch aut a Korejců, obloukem, ale jsme. Je to furt to samý a o tom samým.
blob
:yes:
tuhle jsem cetl, co chce Le Pen a toto neni zadna "extremisticka pravice", je to podle me uplne umirnena pravice.
Teorie, ze lide maji pracovat a ne sedet doma a pobirat dlouhodobe davky mi neprijde "extremisticky pravicova".Srovnavat Marine Le Pen s Thatcherovou je jako srovnavat kotatko s tygrem.
adamikos
Takže zastánce čistého liberalizmu? A víš v jakých zemích je liberalizmus včetně maximální podpory volného trhu? Řekněme pár ostrovních států v Tichém Oceánu, snad možná někde v Africe, každopádně neexistuje země 1. a 2. světa, kde je čistý liberalizmus. Nejefektivnější země světa jsou takové, které mají státní kapitalizmus (Čína, Indie, Peru). Tolik k tvé neexistující pravici ... díky bohu za to, že neexistuje. 😉 Jestli je Francie, tam kde je, může za to pravice, stejně tak v ČR. Řekněme, že v obou zemích se zavedla mafiánsko - protekční vláda schovávajíc se za pravici (reálně nám vládnou kmotři a jiné "šedé" eminence) 😄
ten nejkrásnější
Vzhledem k tomu, že naše příští volby dozajista opanují "levicově" orientované strany, budeme mít možnost se o tvé teorii čestnosti politiků ČSSD a komunistů osobně přesvěčit.
Ty se těšíš? Vážně? Není to úplně jedno? Není to spíš o charakteru politiků než o směru v politice?
adamikos
Kde píšu o tom, že politici ČSSD, nebo nejdej bože komunistů jsou čestnější?! Charakter dnešních politiků je stejně pokřivený napříč politickým spektrem. Ale když se naše poslední dvě "pravicové" vlády chovají levicověji, než předchozí "levicové" vlády (rychlejší zadlužování, rychlejší růst daní), tak se celkem těším na pravicovější chování ČSSD 😉 p.s. Hádej, jaká vláda dohnala Řecko tam, kde je (i díky falšování makroekonomických ukazatelů) ... pomohu ti, levice to nebyla.
Keynes plno věcí nedomyslel, ale regulovaný kapitalizmus je furt lepší, než liberalizmus ... jinak k situaci ve Francii - PSA má problémy, protože jsou moc závislí na francouzském trhu a nedokázali přenést výrobu do levného zahraničí (rozuměj střední a východní Evropu, severní Afriku, Turecko). Renault takové problémy nemá, je více globální (hlavně Jižní Amerika, Rusko), je v alianci s Nissanem a dohormady jsou myslím 3. nebo 4. na světě, má velice ziskovou Dacii a továrny v Maroku, Slovinsku, Turecku, bude otevírat v Rusku. Útok francouzské vlády je populizmus, ale selským rozumem je oprávněný... proč oni sem mohou dovážet bez cla, ale doma si zahraniční konkurenci drží díky clu hezky od těla.
BeranK
A oni dovážejí odněkud mimo EU? 90% tzv. korejských dovozů je z ČR, SR a Turecka. Zato Koleos a Latutude se vyrábějí v EU? Francii bavila EU, dokavad jí mohli dojit a ve chvíli, kdy se to obrací proti nim, tak jsou najednou neuvěřitelně národní a včerejší budovatelé Schengenu a EURa najednou hovoří o národních zájmech?

A Korea uzavřela dohodu o bezcelní dohodě tak, že ona cla do EU platit nemusí a na výrobky z EU si clo může dávata jaké chce?

Jak je vidět, ten selský rozunm ve FRancii není nic než hloupost na straně jedné a drzost na straně druhé.

Jinak házet falzifikování statistickcýh dat na Novou Demokracii je stejná demagogie, jako tvrdit, že "pravice" v ČR je špinavá a levice "křišťálově" čistá. Nakonec největší pravdu měl v celkem krátké TV diskuzi předseda Pirátské strany, který správně konstatoval, že 😒br /> - to co se nazývá demokracie demokracií zdaleka není (což je pravda, viz nerespektování práva na majetek, ačkoliv to slavnostně deklaruje Listina práv a svobod jednotlivce, nebo i třeba podivný výklad svobody slova pod záminkou tzv. politické korektnosti a dokonce i třeba to, že vůbec nefunguje oddělení a vybalancování zákonodárné a výkonné moci.....ministr a zároveň poslanec PS, poslanec PS a zaroveň poslanec KZ a navrch ještě hejtman......)
- že dnešní politika je založena na často umělém vytváření rozporů (mladí/důchodci, bohatí/chdí, muži/ženy....) a zastávání se té skupiny, která je v e své podobě neidentifikovatlná

A o tom to je. Tady všichni nadávají na politiku, teď je móda nadávat na pravici (přitom - jak píšeš - krade část politického spektra od prava doleva včetně těch křišťálově čistých zelených - díly jim máme zas tak drahá paliva (řepkový olej, biolihy), energie (fotovoltelektrika), ale jak tak znám lidi - naši politici jsou naším vzorkem a možná jsme skeptik, ale možná jsou i trochu lepší než bežná populace. Ta se vyžívá v povyku o zlodějích a levárnách a když se člověk rozhlédne kolem sebe, tak těch zlodějů na běžné úrovni najde taky mraky. Bohužel. U většiny těch tak "spravedlivě" rozhořčených mám spíš pocit, že se u nich jedná o jinou dost národní vlastnost - závist.
Avatar - Dinar
Dinar
Věřím, že za tyhle bláboly si na schůzích mladých komunistů tleskáte, ale z mé strany nečekej ani politování, kmotře.
adamikos
Tak poslouchej dináre, komunisty nesnáším! Nemusíš se mnou v politickým názoru souhlasit, ale nemáš právo tady nikoho urážet, tak se laskavě uklidni!
Beekey
Neprimo mozna jo. Obecne rozsireni nabidky o cim dal kvalitnejsi mimoevropskou konkurenci tlaci ceny dolu. Nejdriv do byly nizsi segmenty, pak se ale musi zlevnovat i ve vyssich kategoriich mainstreamu, kazda automobilka ma relativne stejne nastavene cenove prechody mezi modelovymi radami, a takovy 3er, A4ka, C-klasse neni primym konkurentem pro auta z "passat tridy' ale jako alernativu je brat muzeme a kdyby nemecka premiova trojka taky nezefektivnila vyrobu, nesnizovala ceny, tak by rozhodne nejmensimi sedany nemohla lovit ve vodach ktere jsou i pro ne lukrativni...
_MT_
Jenže ty úspory se někde projeví. Konkurence je hezká, ale ne, když tě tlačí za bod, kdy začínáš vyrábět horší a horší výrobky, jen abys stačil se snižováním cen. Existuje něco jako inflace a rostou ceny aut? Trh jasně řekl "šunt mi nevadí, hlavně, když to bude levné, stejně tomu nerozumím a nedokáži to ocenit". A budeme žít s následky. Vůbec nejde o ty drobnosti, které jsou vidět, ale o to, co není vidět.

Tím neobhajuji konkrétní cenovou politiku, ale tenhle trend mi není sympatický.
pogo26
Žijeme v době, kdy všichni snižujeme náklady a všichni chceme e😜ortovat. Jen někteří rádi e😜ortují a přitom si chrání svůj trh. A Evropa mezi ty, co si chrání trh rozhodně nepatří. A pokud někomu vadí ekologické zákony v Evropě, tak si vzpomeňte proti čemu se u nás za komančů začalo protestovat. Komanči na ekologii kašlali a vzpomeňte si jak to tady vypadalo. Dneska to vypadá, že by zase někteří jedinci po vzoru komoušů z Číny vyměnily zdraví a životní prostředí pro kus žvance. To, že by někdo ten bordel po nich musel dát za velké peníze dohromady už neřeší.
King of rain
Tak pravda...v Chine budou jednou hodně draze čistit.
figurka
Ano, ale je to bohužel trend a aby výrobce nevnímal/ignoroval trend trhu a nepřizpůsobil se, resp. nesnažil se najít si svou pozici na trhu s "upravenými" preferencemi také není uplně chytré.
Zde ale nemám pocit, že by se francoužští výrobci nechtěli, nebo nesnažili přizpůsobit. Už jen to, že chtějí zavřít výrobní závod a řešit náklady vidím jako racionální krok a vládě se to nelíbí (nic než populismus). Samozřejmě můžeme diskutovat nad rychlostí změn a vůbec uvažování o změnách ve francouzském podání, ale sociálně společenská situace francie a jejich způsob myšlení/fungování rychlému reagování na "tsunami" z koree moc nepomáhá.
_MT_
Pointa je, že konkurence (na destabilizovaném trhu) má i své stinné stránky a takhle masivní redukce cen se neobejde bez následků. Jásat nad tím, že si za méně peněz koupíš horší produkt, je zvláštní. Pokud jde o nepřizpůsobení se, Saab je ukázkou toho, co se pak stane.
figurka
:yes:
blob
on neprehani, je to krasne videt na cene Octavie 2, je cenikove o tretinu levnejsi ( v realnych cenach o polovinu levnejsi) nez kdyz sla v roce 2004 na trh.
DPF
Souhlas. Zajímalo by mě, jestli vlády EU už mají nějaký strategický plán, jak nakrmit nezaměstnané evropské obyvatelstvo :no:
King of rain
Tak soudruzi, od zítřka budete dělat za půlku platu, zlevníme auta a začnou se prodávat. >😁
_Teddy_
Kazda vlada ma len dve starosti😒br /> 1. ako si nahrabat
2. ako prezit svoje volebne obdobie bez toho aby krajina zbankrotovala

Pozvali sme si do EU korejcov, ponukli na trh lacne auta, a zamestnali par desiatok tisic ludi. Skvele, to je okamzity uspech! Ake nasledky to bude mat na eu-trh o desat rokov? To ziadnu vladu nezaujima, pretoze ten problem uz bude riesit niekto iny. Ak ho vobec niekto niekedy bude riesit...
pargi
:yes:
Bernhardt
Nevěřícně sleduji k jakým zoufalostem se ještě Francouzi uchýlí. Na místě by byla komparativní tabulka cen hlavních modelů H/K a PSA/ Renault.

Opravdu si nemyslím že H/K je "dumpingově" pod cenou.

Socialismus je metla Evropy...
pogo26
Ceny ve Francii😒br />
Cee😜16 590,-
i30: 16 900,-
Mégane: 19 800,-
308: 18 650,-
Bernhardt
To jsi mě překvapil.

Opravdu srovnatelné motorizace a výbava?
pogo26
Mégane - nejnižší výbava Authentique a základní atmo 1.6 (bez ESP)
Ceed - nejnižší výbava Motion (ESP, klima, rádio,.. )
Bernhardt
Jenom jsem na to lehce mrknul a už rozumím tomu rozdílu. H/K má základní motorizaci 1,4. 1,6 ky se taky pohybují kolem 20k
pogo26
Prd rozumíš. Porovnával jsem základní motorizace. Ty jsi dal proti základní 1.6 v Méganu nejsilnější beziňák ze Ceedu. Ze stejnou logikou mohu dát 1.2 z Mégana za 22 300,- proti 1,4 ze Ceedu za 16 500,-.

Pokud chceš porovnávat stejné motorizace tak můžeš zkusit třeba naftu 1.6.
Cee😜 20 990,-
Mégane: 26 750,-
King of rain
Tady ceny "možné" u nás.
[odkaz]
King of rain
a v Combi. 😉
+ ceník Ceed SW new.

[odkaz]
DPF
Musim uznat, že korejci mají u nás ceny dost sebevědomé. No co, vždyť je to už vlastně taky česká značka >😒]
Bernhardt
Není třeba se rozčilovat... Já se jen koukl na hyundai.fr a vidím tam nejlevnější 1,6 za 20 900,(1.6 CRDi 110 PACK Inventive Blue Drive) tebou uváděná cena 16 900 je u 1.4 PACK Evidence.

Ovšem nendělám si ambice na nějaký detailní rozbor. Francouzštině rozumím jak koza petrželi takže se mi to nechce nijak detailně zkoumat
King of rain
>😁 Francouzi viditelně prodávají mnohem dráž než vyrobili. >😁 Vadí jim, že někomu stačí menší marže, respektive oni ani z touto marží asi nejsou schopni "vyrobit" zisk a zlevnit co?Nemůžou, asi nemají místo....všechno je/bude o nákladech, páni odboráři.
Nicco
Akonahle zacnu vyrabat Megane a 308cku v Cesko-Slovensku, hned im stupnu marze.
bicak77
Z těch cen se nedozvíme nic o výbavách atd...

Ale to nevadí. H/K prostě na autě vydělá i přes nižší prodejku relativně dost, Renault pár drobnejch a PSA prodělá ranec. Kde je problém??? Ve Francii, nikde jinde. A to si musí hlavně sami sobě přiznat a ne kopat vztekle kolem sebe. No a jestli jim ujede vlak? Tak se klidně za 20 let bude po Paříži prohánět pár rezavejch Rencků a Citroušů mezi novýma Kiama a Volkswagnama. Vo co gou? Stejně budeme muset zkousnout ještě horší změny v Evropě...
King of rain
Přesně tak....změny budou muset nastat.
King of rain
Doteď se ve Francii, když stávkovaly ničily rajčata, pálilo seno,"vyklápěli" na zem potraviny....a teď to vypadá, že se budou pálit na náměstích Korejské vozy.Až se přitvrdí, zahrnou do toho Francouzi i Německý VW. >😒]

A teď vážně .Evropa má problém, ale není to o Korejcích.Jen se hledá nepřítel, bohužel ne ve vlastních řadách. :-!
Avatar - Ham.
Ham.
No aby to bylo stylové tak by měli pálit 308čky a Megany.

Jinak souhlas :yes:
Nicco
Povedzme ze 40% dovozov H/K je z mimo EU. Hned musime vynechat Turecko, lebo tam vyraba aj Renault, Ford a nieviem kto este, takze importne cla pre Turecko by im nepresli. Ostava nam nejakych 10%. Ak na toto chcu zaviest importne cla, prosim, ale ich problem to nevyriesi. Ak bude clo dostatocne vysoke, oplati sa H/K vyrabat v CR/SR aj zvysne modely.
Som si myslel, ze nekompetentnych politikov ma iba nasa krajina, ale ono je to medzinarodne a volaju sa socialisli.

Po precitani clanku ma hned napadlo, ako by asi vyzeral ich verejny prejav😒br />
FR socialista: Haf, haf, haf, oui, oui,..., H/K nici nase domace socialisticke podniky!
PSA manager: oui, oui, spravne, podme ich spolu znicit!
FR socialista: vy budte ticho, chcete prepustit 8000 socialistov, zvysime vam dane a prepracujeme Zakonnik prace!
BeranK
No, francouzsky sice neumím, ale když trochu stačím sledovat na anglicky a německy mluvených kanálech, co se děje i v ostatních zemích, tak by ses možná divil, že politici v leckteré "vyspělé" nebo nám za vzor dávané zemi dokážou věci, o kterých se těm našim ani nezdá.....zrovna ta Francie a likvidace bývalého potencionálního rivala Sarkozyho - Strausse-Kahna. Tak daleko ještě skutečně nejsme, i když ta Gorila taky nebyla špatná.....
Nicco
Myslim, ze tak daleko ako Gorila alebo Rath nie je nikto, ale to co som popisoval je skor mozne prirovnat k nastupu Fica k moci, ked ludom sluboval istoty v neistych casoch. Samozrejme slubit sa da cokolvek. V skutocnosti to budu iba rany istoty.
"LJ"
Myslím ze tato znacka mluvi za vse,jaky auta v Korei dělají a rozhodne si nemyslím aby bylo jasno ze ve Francii dělají nejlepsi auta,ale je jisty ze jsou podstatne lepší nez ty z koree,ty auta nevydrží zátěž 50000 km ročně ani náhodou, známej ma i40 a uz vyměnil půlku auta za 2 roky 😊))) ještě ze maji tu záruku ze ??? 😊)))
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Alebo😒br /> Kórejské Inovatívne Auto
Kóreská Inovatívna Automobilka
Gangrel
Hele "Strécův" brácha je tady 😄

To me zase jeden známej rikal, ze si koupil Fiata a ani ne za pul roku musel uplatnovat zaruku na prorezaveni karoserie a Cenda z hospody rikal, ze Rencka by si nekoupil, pze je prej poruchovej a Karel by zas koupil Japonce az na konec... bla bla bla 8-s

No zaplatpanbuh za tu zaruku... alespon mu to meni zadarmo :-!

Alespon bude znamej priste vedet, ze si ma koupit treba TSIcko 😉
Avatar - Katikakus
Katikakus
Kdyz chces lhat, tak to musis delat tak, abys nebyl za uplneho hlupaka.

i40 byla predstavena loni v Zeneve, do prodeje se u nas dostala v cervenci 2011.
Mexican82
i ty brepto.. i40 sa predava rok. To ma "ten tvoj znamy" nejaku spesl predprodukcnu verziu
admin badge
Ondřej Šámal
Je zajímavé, že třeba VW nebo Ford s H/K zatím žádný problém nemají. Holt, francouzští soudruzi se měli místo stávkování za vyšší platy a delší pauzy na oběd věnovat efektivizaci výroby a zaměření se i na jiné trhy, než ten domácí a španělský, které jsou momentálně v krizi. Renault má aspoň tu výhodu, že se spojil s Nissanem, takže má nižší náklady na vývoj i výroby, v tom PSA zaspalo dobu. Příště by to chtělo začít makat a vytáhnout mapu a přesvědčit se, že existuje svět i mimo Francii (východní Evropa, Čína, Jižní Amerika atd.).
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
No u toho Fordu bych si tak nejásal. Může nakrásně přijít den, kdy zčista jasna H/K představí model, který bude brát i tam, kde dosud Ford i ostatní nic neohrožovalo. Tím myslím MPV všeho druhu, nebo i Transit. Nezapomeň, že dnes se bojuje hlavně cenou a zrovna tohle jsou auta, u kterých ji dost potencionálních zákazníků bude mít jako měřítko č. 1.
pogo26
S tím Fordem jsi to trochu netrefil. Ten má společně s PSA a Oplem v Evropě největší problémy.
BeranK
Jenže Ford je má jenom ve střední a západní Evropě - jinde včetně třeba Ruska ne. PSA má problémy tam, kde je Ford má taky, ale jinde (s vyjímkou marginálních trhů v Africe a Latinské Americe) skoro není, takže Ford má problém lokální, ale ne globální, zatímco u PSA je to jedno a to samé....
Gangrel
😄
BeranK
Myslíš jako, že by PSA měl začít vyrábět Plaváčka? 😄 - mám na mysli film s Funesem.....
Avatar - Well-being
Well-being
Na jedné straně věčně stávkující Francouzi a na druhé straně pracovití Korejci. Jak to asi může dopadnout ... ?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Korejci založí charitativní fond na mávátka pro Francouze?
pogo26
Korejci v H/K stávkují víc než Francouzi v PSA. To je realita, která asi do světa tvých představ moc nezapadá.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Ve Francii to jistě nění ideální, změnu to chce jako soli, ale...páchnoucí levný korejský vozík do každé rodiny. Sociální dávky všem a na všechno, dotace všem a na všechno, školné zdrama, zdravotní pojištění pro všechny, důchody pro všechny, zákoník práce pro všechny, podpora v nezaměstnanosti všem, dovolená čtyři týdny všem. To už jsem někde slyšel a v ČR to tak rozhodně nepraktikujeme, že, hoši? >😁 Tady dostávají dávky pouze potřební, školné si platíte a splácíte to ještě za dvacet let, zdravotní pojištění samozřejmě komerční, důchodový systém financovaný pomocí fondů, zákoník práce není, vyhazov z práce na hodinu a bez udání důvodu, samozřemě bez odstupného >😁 a následné podpory v nezaměstnanosti než si najdete něco dalšího >😁 >😁

Nyní je to pouze na vás co si zvolíte, francouzský socialismus nebo to druhé. Jenom podotknu, že se tady od plyšáku flákáme v light verzi francouzského socialismu, tak ať se někteří nediví až nastane ta změna... >😁
Gangrel
Davno ma mrzky peniz vetsi hodnotu nez lidsky zivot...
blob
tve srovnani s francii pokulhava protoze cesky delnas u pasu bere desetinu toho co francouzsky pri vyssi produktivite prace. A jsou to prave cestia slovensti zamestnanci u pasu, kteri pusobi, ze frantici ne a ne udat Citroeny a Peugeoty
BeranK
Desetinu? A na to jsi přišel jak? Tyhle stereotypy mně baví.....

To bylo tak v roce 1990, dneska to už zdaleka neplatí. Dneska je to tak 6 ku 10.
nomises
...ze socialismu.
To pak není divu, že nejsou konkurence schopní.
bicak77
[odkaz]

Neznám výši současného platu ani pracovní podmínky v továrnách v Korei, ale aby za pár let nedopadli jako Francouzi...
pogo26
V Korei se stávkuje skoro pořád.
"...Množství stávek v jihokorejských závodech bylo jedním z důvodů, proč Hyundai rozšířilo svoji výrobu v zahraničí...."
[odkaz]
bicak77
Mě by právě zajímalo, jak tam ty dělníky platí na korejské poměry. Jestli je opravdu dřou z kůže nebo jen chytají "francouzské" manýry.
King of rain
No počkej, 1 x za čtyři roky není pořád!!!
blob
tak taky Korea je proti nam 10x vyspelejsi zeme. Cesi by se olizovali az za usima, kdybychom meli polovicni zivotni uroven jak korejci....
Ale jejich mentalita je pro Evropana vrazedna. Narod, ktery ma jedno slovo pro "Zemrit na nasledky vycerpani behem prace" je svym zpusobem vadny... :-!
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Keď sme už pri Francúzoch : [odkaz]
blob
ceed jak vysitej 😄
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Je to moja fotomontáž na báze faceliftovaného Samsungu SM3, čo je vpodstate preznačený Fluence. Kedže sa predok podobá na Koleos a ten má rovnaký predok ako Renault aj ako Samsung tak to tak asi bude aj pri Fluenci. Foto Samsungu si pozri na autofore, odkazy mi vyhodnocuje za spamy.
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Zle. Podľa spy-photos dostane Fluence predok ako má Espace a Twingo..
ten nejkrásnější
sedlácký pohled na věc je následující😒br /> průměrný "materiálový" kilogram auta bude stát zhruba stejně a je fuk jak se jmenuje(BMW nebo KIA) a o jaký typ(MPV nebo sedan) jde, tzn. materiálové náklady mají všichni -+ stejné. Tam to tedy není.
To samé platí i na energie.
Na marketing dají též všichni zhruba stejně (přepočteno na vyrobený kus), vývoj je sice drahý, ale z globálního pohledu je to tak max3-4% z ceny každého vyrobeného kusu.
Z těch zásadních nákladů tedy zbývájí jen daně a pracovní síla. A jsme u toho, obecně veškeré daně má Evropa(Francie zvlášť) kurev.ky vysoko a náklady na pracovníka speciálně ve francouzské fabrice(vč. všech sociálních neveřejných výhod) jsou zkrátka tak vysoké, že následně při snaze o konkurenční boj cenou ničí sami sebe. Oni by i měli dobrou produktivitu(jsou na cca 90% němců a srovnatelní s Nošovicemi/žilinou), ale nemají ty německé marže. Způsob korejský je trochu jiný, již jsem ho tu několikrát popisoval.
To vše bylo možno dobře vyčíst třeba ze zde nedávno uveřejněného článku o hrubé ziskovosti jednotlivých výrobců na jeden vyrobený kus. Zjednodušeně, kdo prodává draho(BMW, MB ....) má vysoké zisky z kusu. Kdo za lacino, ale i "lacino" vyrábí je taky OK. Kdo se však snaží přispůsobit pouze prodejní cenou, ale nesnižuje náklady a jak jsme si výše ukázali hlavně náklady na pracovní sílu(to není jen plat!!!) je v pr.eli - tedy ve Francii.
Přiznávám, že to je velmi zjednodušené, ale je to základ všeho.
_patrik
Ahoj! Jasně, jedna možnost je podívat se na strukturu nákladů PSA a povědět si, kde tam vzniká ta drahota výroby přepočtená na vyrobený kus. A co tudíž ve výsledku zbyde, aby se na vyrobeném kusu vydělalo (nebo: proč nic nezbyde a naopak se prodělává). O tom se dá vést pěkná debata, zohlednit při tom ještě všelijaké externí vlivy atd. Nakonec opravdu asi vyjde, že PSA má vysokou cenu práce. Ale není v Evropě zdaleka jediná, takže ten jejich problém bude mít ještě jiné příčiny, o kterých se tady v debatě porůznu mluví. V mých očích mají jasnou kouli na noze v tom, že jsou jen regionální výrobci, takže si výpadek na jednom regionálním trhu nemůžou vynahradit tím, že se jim daří v jiném regionu, což klasicky praktikují všichni největší výrobci - VWG, GM, Toyota, HKAG... Nevím, jestli je to u PSA zastydlý nacionalizmus nebo prostě zanedbaná e😜anze, ale teď jsou zkrátka v kleštích svého omezení jedním regionem. Renault se chová mnohem předvídavěji a péče o Nissan, Dacii a Samsung a obecně o e😜anzi mimo Evropu mu teď pomáhá držet samotnému Renaultu hlavu nad vodou.

Ale když se vrátíme k věci: pan FR ministr obviňuje HKAG z dumpingových praktik a odůvodňuje to tak, že prodávají káry ve FR a Evropě za ceny pod tržní hodnotou. Jenomže dumping znamená něco jiného: buď že (a) e😜ortér prodává v zemi, kam vyvezl, za nižší ceny, než za které stejný výrobek prodává u sebe doma, nebo (b) výrobce prodává výrobek za ceny pod úrovní svých výrobních nákladů. Tak to jsem zvědav, jak tohle EK a spol. rozsoudí. Rushforth (šéf evropské divize Hundaie) na to řekl, že "skoro 90 % našich aut zaregistrovaných v prvním pololetí v Evropě bylo vyrobeno mimo Koreu" a že "naše ve FR nejpopulárnější a nejprodávanější modely se vyrábějí v Evropě". Naráží tím jasně na definici dumpingu (a) - čili na to, že z převážné části nelze srovnávat prodejní ceny ve Francii a okolí s cenami v Koreji, ale pouze s cenami, za které Hyundai prodává jinde v Evropě. No a pokud jde o definici dumpingu (b), asi těžko můžeme vážně myslet, že by HKAG prodávala pod úrovní výrobních nákladů a zároveň dosahovala jedné z nejvyšších ziskovostí na kus.

Venku je hnusně, takže slunce v duši a grog v ruce :yes:
BeranK
A navíc není pravda, že vývoj je 4 až 5 procent, když uvedení jednoho modelu včetně vybavení a nářadí (raznic, šablon, forem) se pohybuje v přepočtu v desítkách miliard korun. Ona je ale otázka, co a jak se vyvíjí. V posledním SM bylo porovnání dvou hybridů - Priuse a P tuším 4008 a ten Peugeot byl úplně marnej, sice se to tvářilo jako hybrid, ale byla to splácanina, která ve finále neměla úspory nikde.....

A druhá pravda je, že obecně nižší produktivita práce u západoevropských automobilek může být taky v tom, že jsou to obecně technologicky zaostalejší fabriky než v u nás, v Polsku, na Slovensku nebo i v Maďarsku. V Nošovicích a Žilině je po třech tisícíh lidí a dělají kolem 300 tisíc aut. Z Aulnay chtěli propustit tuším 8000 lidí, jenže pokud si to pamatuji - výrobních bylo taky tři tisíce. Co asi byl ten zbytek?

Francouzská pracovní síla je extrémně drahá, ale paradoxně - nejdražší dělník je Japonsku. Nicméně, když z tohoto důvodu Japonci na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let poprvé přenášeli výrobu do Evropy, volili mezi Francií a Velkou Británií. Všichni skončili ve staré dobré Anglii (Toyota, Honda, Nissan). A proč? Ve Franci byly náklady na pracovní sílu o 80% vyšší než ve Velké Británii při srovnatelných koncových platech (a ve vazbě na kupní sílu v obou zemích), pracovní zákonodárství bylo v Anglii jednodušší a hlavně podstatně pružnější a pracovní síla tady byla obecně kvalifikovanější (což bylo dáno mimo jiné tím, že poslední britská mainstreamová automobilka se pomalu, ale jistě dostávala do "posledního" tažení. No a svoji roli hrály i zkušenosti s Vauxhallem a Fordem.....

Takže ono to je od každého něco a u PSA se podle mně sešlo všechno špatné najednou. A jak dlouho bude FIAT ustávat propadáky svých evrpských značek je ve hvězdách, představa, že tohle budou Američané tolerovat dlouho je poněkud naivní. I když - pokud budou do Evropy ve stále větší míře e😜ortovat přeznačené chyrslery, dodge a jeepy vyrobené v USA, nebudou s tím mít nejmenší problémy.

V každém případě jsou představy o Korejcích dost naivní a nikoho nenapadá, jetsli se sama Jižní Korea tak trochu nenabízí jako trojský kůň v jihovýchodní Asii. Ta smlouva je oboustranná a ono tak viditelné spotřební zboží (včetně aut) tvoří daleko menší část obchodní výměny, než si řada lidí, která zná jen to, co vidí v obchodech dovede představit.

Pokud jsem si všiml, Korean Air léta Airbusy......
blob
Uz to tu jednou bylo, vyrobit Dacii v Rumunsku vyjde na cca 60 tisic Kc mene, nez by to stalo ve Francii.
U auta pod 200 tisic to dela pres 1/4 vysledne ceny !!! zatimco u auta za mega to je min jak desetina ceny.

Takze ma smysl vyrabet v Nemecku Sko, ale uz nema cenu vyrabet C3jku ve Francii. Pokud nebudou mit PSA silu zavrit fabriky na levna miniauta ve Francii, neni jim pomoci. Na trhu nemohou uspet.
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Korejské vozíky jsou takovým Lídlem mezi auty. :yes: :yes: :yes:
Mexican82
a bohuzial az na par vynimiek su Lidl vyrobky tie najkvalitnejsie u nas. Aka ironia ze
skodov-kar
poti nezmysli...ako aj stahovanie vyroby,potom nieco na GM a teraz na koreu...radcej nech si socialisti urobia poriadok doma...

Fajn tak potom vsetci obcania EU chcu mat take ceny automobilov ako v USA. V USA maju "dumpingovu cenu" a my im na to doplacame...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Mexican82
to ze sa robia komponentny na lokalnych korejcov auta v Korei, chod predniest chalanom & dievcatam do Donhee alebo Mobisu (Strecno / Teplicka). Som zvedavy, ci ti to vysvetlia alebo rovno dostanes pastou
Insider
Hele, Objekte21, cca 70% dílů pro auta Hyundai a Kia se dělá v ČR, resp. SR. Obě automobilky následovalo z Koreje cca 20 firem, které tady založily svoje české, resp. slovenské, dcery a vyrábějí všechno od plastových výlisků, přes výfuky, palivové nádrže, sedačky, elektroniku atd. Motory pro H/K vyrábí Kia, převodovky Hyundai, oba závody mají svoje lisovny, svařovny, lakovny atd. Tak neplkej blbiny a něco si o tom vyhledej a přečti...
objekt21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
Upřímně, ať už jsou Frantíci se svým eurosocialsmem do pr... Diktovat soukromé firmě (PSA) co má a nemá dělat a kolik zaměstnanců má zaměstnávat a kde má vyrábět auta je přinejmenším zvrhlost. Co kdyby ti Frantíci začali dělat 40 - 42 hodin týdně místo 35 a měli 4-5týdnů dovolené místo 6ti? PSA je nakonec stejně propustí a začne vyrábět jinde. Produktivita je to, co jim chybí, proto je H/K drtí :no:
Autoservis
nic jiného ani nelze čekat >😁 . K/H jsou zde právě proto aby nahradili PSA a Renault. Mají na to veškeré ambice. Nebude to výhra, ale dle mého názoru to tak dopadne ;-\
palmexman
všichni tu plácají o eurosocialismu a úpadku francie, ale kdyby se trochu zamysleli, tak kdo ví co za tím bojem vězí.... nepřítel číslo jedna jsou korejci v podání hyundai/kia. o samsungu ani slovo.
jestli by náhodou nejraději PSA nevyrábělo peugeot i30, tak jak renault vyrábí latitůdy a jiné žluťáky
ale ti, co vynášejí koreu do nebes, tak by si měly uvědomit, že ani těm korejským automobilkám vždycky pšenka nekvete jsme se mohli přesvědčit u daewoo. kde je mu dnes konec....
pogo26
Je pravda, že od Renaultu určitě útok na Korejce nevychází. Renault v Korei vlastní automobilku Samsung Renault. S LG udělal společný podnik na výrobu baterií do elektroaut, R-link pro ně dělá taky LG.... a to jen pár věcí, co mě teď napadlo. Renault na zavedení cel určitě netlačí. Už jen proto, že v jeho vedení snad ani žádný Francouz není. 😄
blob
Daewoo je dneska Chevrolet a takovy Cruze je jednim z mala opravdu ziskovych a globalne veleuspesnych modelu co ma Opel potazmo GM ve svem repertoaru.

Ty moje draha psenko 😄 Nejdriv si to nastuduj a pak neco mluv 😉

[odkaz]