Aha, v článku jsem to nenašel. To je celkem solidní cena, myslel jsem, že bude začínat výš. Měl jsem na mysli interiér na fotkách a mám zkušenost z interiéru vyšší verze, ale před faceliftem. Je to ta pod "GT".
Jenže v testu je 77 kW verze a ten kdo jel obě verze, jako třeba já, tak ví, že 63 kW je o hooodně lenivější srovnání s Meganem 1,2 TCe vůbec nesnese. 77 kW je opravdu "dravější, z druhé strany kultivovanosti 1,2 TCe se nevyrovná opravdu ani jeden, dovolím si tvrdit, že je to jeden z nejsametovějších čtyřválců na trhu a ta těsně čtvercová konstrukce je jasně znát.
Ta kultivovanost a tichost pak subj. dává pocit nižší dynamiky, realita je ale pak viditelná na tachometru.
Je to asi jako s 1,9 TDI verzus 1,6 TDI, v 1,9 máte pocit díky dunění motoru, že zrychlujete rychleji, než 1,6 TDI, až měřené srovnání ukáže, že je to srovnatelné. Prostě 1,2 TCe je dobrý maskovač.
Keby mal Focus prehladnejší a jednoduchší interiér a odlišnú stredovú konzolu, tak by u mňa z danej trojice víťazil. Volant snáď nemá chybu, zadok a profil sa mi tiež páči. Akurát predok je podľa mňa príliš nevýrazný a svetlá sa mi nepáčia. Nechápem, prečo Focus nemá predok z Evosu/Mondea (Fusionu) a svetlá z Evosu alebo podobné Kii ceed. Potom by to bolo veľmi pekné auto. Focus Electric sa mojím dizajnovým predstavám približuje, ale aj tak to stále nieje ono.
Čo sa týka interiéru Mégana, nechápem čo na ňom vidíte. Plasty priemerné (v predfaceliftovej verzí, neviem ako je to teraz), dizajn nevýrazný. Ale je prehľadný, to je fakt, zvlášť v porovnaní s Focusom je to plus. Navyše má Mégan drahé príplatky.
Když neberu design, i když od něj se nedá odhlížet, tak Focus stále tak trochu klame detaily. Ne třeba materiály, ale třeba každý display a ukazatel má jiný font, celé to je takové divoké... a pak interiér Focusu je rozhodně z těchto tří nejmenší, jak obj., tak subj... a kufr je v hatchbacku úplná tragédie.
Když Focus, tak kombi.
Hele hele neplet dojmy s pojmy... protože kvalita plastových dílů VW a Ford je velmi podobná, možná Ford má trochu lepší a vím to protože pro oba dva vyrábíme formy a taky pro ně lisujele plastové součásti... a nemluvě o tom že na škodu Rapid děláme celou kulisu řazení (což je sestava několika plastových dílů) a to jsem teprv čuměl co je to šmejd plast..:(
Pre mňa je dôležitý aj pocit z plastu na dotyk a tu práve VW/Škody/Seaty pokulhávajú, pretože majú plasty tvrdé. Chevy Cruze má tiež tvrdé plasty, vraj sa ľahko poškriabu, ale na pocit mi sú veľmi príjemné. A Focus má veľmi dobré plasty :yes:
Nauč se číst: "Ne třeba materiály, ale třeba každý display a ukazatel má jiný font, celé to je takové divoké"
Materiály jsou ve Fordu v pořádku, ale co kus interiéru, to jiná ves.
Ja viem a v tom máš pravdu - preto v AutoŽurnáli vyhrala KIA ceed a sesterský Hjandé i30 nad Focusom. V AutoBilde porazila dízlový Focus o bod Honda Civic (deviatka). Starý Focus sa mi páčil až po facelifte, lenže je fakt, že nemal také detské chyby ako ten súčasný.
Hele... a kde konkrétně píše něco o kvalitě plastových dílů. Ono je lepší si to nejdřív pořádně přečíst a teprve pak na to reagovat, ale nic si z toho nedělej, se základními aspekty/pravidly diskuse tu má problém spousta lidí. Ale možná si nám jen chtěl sdělit v jakém oboru pracuješ a tohle ti přišlo jako slušná příležitost, hehe...
No nevím, po verši z Mikymauze: "Bůh je slepý řidič sedící u volantu" bych tohle netvrdil >:-[]
Začínám tím být trochu degenerovaný... u snídaně poslouchám Radiožurnál, hlasatel říká "je pět třicet pět" a mě celý den v hlavě hraje "v pět třicet pět jednou z pravidelných linek
sedm zastávek do Kateřinek
Ukončete nástup - dveře se zavírají"
Megane - nie najväčší, ale rozhodne najpríjemnejší a najkrajší interiér. Motor s najplynulejším záťahom a najkultúrnejším chodom. Najväčší kufor, priaznivá cena. A nebude mi ho závidieť sused, ktorý rád chodí na prechádzky s klincom vo vrecku...
Golf - najväčší interiér a najlepší výhľad. Ale príliš konzervatívny a strohý vzhľad a pošramotená povesť motora, hoci je to vraj už vyriešené. Obľúbenosť u zlodejov a závistlivý sused ale od kúpy odrádzajú.
Focus - vraj super podvozok, ale na motor som veľa dobrého nepočul, naopak, v reáli je to, ak si človek vyslovene nestráži pravú nohu, skutočný žrút. Tri valce svojim temperamentom zvádzajú k silnejšiemu dupaniu na plyn. Odrádza dizajn exteriéru a vyslovene ma odpudzuje interiér. Plus najmenší a najhoršie využiteľný kufor. Ďakujem, neprosím.
No tak až se projedeš v třívalcí 1.0 EcoBoost tak změníš názor protože jsem měl příležitost jet s novým tříválcem a je to fakt paráda a to nás jelo pět v autě a spotřeba byla do sedmy litrů a to se nejelo moc nedělně jak do kostela ;) a hlavně ten motor má takový parádní záběr že ho nepotřebuješ vůbec točit takže dokud nezkusíš tak nesud :-)
Jenže ten zátah je víceméně objektivně velmi podobný jako u ostatních, reálně je krapánek lepší jen v nižších rychlostech, výše už nestíhá, takové "HTP s turbem". A hlavně jízda jako komplex je v něm z dané trojky nejméně příjemná a nejméně náročná.
Nesúdim, píšem, aké som dostal referencie. Popravde motor mi je vcelku ukradnutý, pretože nový Focus je pre mňa tak odpudzujúce auto, že by ma naň nepresvedčil ani šesťvalec s 200 koňmi a 5-litrovou spotrebou.
Ten kdo ten motor kritizuje, tak s nim nema zadnou zkusenost. Ja byl take velmi skepticky, ale pak mi spadla celist a musel jsem zmenit nazor. Byl jsem velmi prijemne prekvapeny.
Porovnávací test Méganu, Focusa a Golfu som už čítal v Auto Motor a Šport-e aj v Auto Bild-e, čo tak porovnať napríklad Citroen C4, super auto, veľmi pekné auto, takisto úspešné, tak prečo nieje v žiadnom porovnávacom teste? Alebo by som chcel porovnávací test Astry.
Veď práve, a to je škoda. Už podľa počtu recenzí na MACZ a ich obsahu je na to čas.
U DS4 je jasné, že skončí posledná. Je to kríženec SUV, prémiového hatchbacku, neprémiového hatchbacku a kupé. Kvalita a materiály z luxusného hatchbacku, inteiér samotný a technika z neprémiového hatchbacku, výška z SUV a dizajn a karoséria z kupé. Je to trieda sama pre seba, nemá priamych konkurentov. Na kupé zaostáva športovosťou, na prémiové hatchbacky značkou, na neprémiové cenou a nepraktickosťou a na SUV schopnosťami v teréne (netreba skúšať, je vopred jasné, že sú nulové). Toto auto by som porovnával maximálne s Alfou Giulietta. Kto si ho kúpi, u toho je jasné že zvíťazilo srdce nad rozumom.
DS4 je přece klasický HB, to že je o 3 cm vyšší než C4 z něj rozhodně nedělá žádného křížence SUV. DS4 se s C4 porovnávala mnohokrát a výsledek je celkem jednoznačný,
DS4 má lépe nastavený podvozek
DS4 má širší nabídku motorů
DS4 má lepší materiály v interiéru
DS4 je proti C4 méně praktická v zadní části, včetně obtížnějšího nastupování, menšího kufru etc.
Vice versa se dá říci, že jediná výhoda C4 je:
nižší cena,
prostornost vzadu včetně většího kufru a lepší nastupování,
jinak technicky zaostává za DS4.
Vážne? Tak to som rád. Astra sa mi síce páči, ale Citroen mám rád a tak má mierne navrch. Aj na jenproauta.cz napísali, že je lepší než Astra, aj keď ich neporovnávali. Astra síce už nieje v súčasnej generácií také dobré auto, lenže stále je to značka. Ináč pre Ham-a :
[odkaz]
[odkaz]
A vysvětlím ti to asi takto... když jedou tři redaktoři a střídají si auta, tak by se mohlo stát, že si přesednou a řidič Meganu odjede s Focusem s kartou Meganu v kapse... a to je pak průser, hlavně když si je třeba na konci testu berou domů, kde už pak ráno samozřejmě auto nenastartují.
Počkej, počkej. Když klíč vyneseš z auta, tak by mělo po určité době (ujeté vzdálenosti, vzdálenosti od karty) vypnout motor, ne? Nezkoušel jsem to, ale mám za to, že to tak má fungovat.
Tak vystoupit a třeba odnosit věci z auta by ti to dovolit mělo, ale odjet dál než pár set metrů by s ním nemělo být možné. Nastartovaný motor a možnost odjet jsou dnes dvě různé věci. Některá auta by se měla sama zamknout, když se klíč dostatečně vzdálí.
Co to je za blbost ? Proč bych to měl někam odkládat ? Pokud mám keyless, tak mám klíč (kartu) v kapse a hotovo ne ? Auta se nevyrábějí pro tři redaktory, ale pro běžného člověka.
Pokud bych měl klíč (kartu) někam odkládat a vyndávat jej tedy z kapsy, tak ten keyless postrádá smysl. To ten klíč můžu rovnou "odložit" do spínačky a uštřit peníze....
Nic si z toho nedělej, možná jak si ten příspěvek přečteš 10x, tak to pochopíš, když ne, tak je to vrozené a evidentně se i s tímhle handicapem dá žít.
Tak i pro tebe platí totéž, přečti si to ještě jednou a když to nepochopíš, tak ještě 10x.
Nikde nepíšu, jestli má smysl odkládat tu kartu, ale o tom, že na fotce je tam odložená proto, že pokud jelo na tom testu více aut a tedy se střídali řidiči, tak byla karta v autě a ne v kapse jednoho z nich, protože by to dopadlo tak, jak píšu.
Ta zdířka tam taky může a pravděpodobně i je kvůli zpárování třeba po výměně baterky karty (tak jak to bylo u starších verzí)
1.) Odkládat kartu nemá pro běžného řidiče smysl. Vycházej z běžného používání a ne z testování pro novináře Tudíž je tam ta zdířka k *.
2.) Ta karta je naprosto běžné dálkové ovládání - proč bych k jeho párování s vozem měl potřebovat zdířku ? Mají snad ostatní auta s centrálem na dálku zdířku na párování ?
Já v autě keyless mám a zdířka nikde. Co asi budu dělat, až budu měnit baterku v dálkovém ovládání ?
Kucíííí, Ronault má naprostou pravdu a asi si to raději přečtěte 20x, protože Vám to ani 10x nestačilo. Ta zdířka tam je z několika důvodů (některé popisoval Ronault), jedním je například i to, že pokud se ti vybije baterka v té kartě, tak abys nastartoval, stačí ji zastrčit do té zdířky a na tu krátkou vzdálenost se i bez baterky v kartě odblokuje imobilizér...kapiš? Nemá to jen rendl...ale poměrně dost značek...
BMW má také přihrádku na klíček. Neplní žádný účel, jen je tvarovaná tak, aby do ní zapadl a mohl si v pohodě vegetovat u řadící páky/ voliče automatu. Můžeš to brát tak, že je to pro lidi, kteří kapsu nemají. Stejně tak máš odkládací plochy pro telefon, klíče, peněženku, platební karty a podobné věci.
Předpokládám že spotřeby jsou odečtené podle PP, čili tam vítěží ten kdo si víc nalže. Pokud jsou rozdíly kolem 0,5 - 1,0l tak bych se raději díval na dlouhodobé spotřeby dle tankování.
Odhliadnúc od presnosti PP ,sa mi zdajú tie spotreby vysoké ! Jazdím na väčšiom aute s 1,6 atmosféra a dosahujem podobné spotreby.Výhoda "downsizingu",predsa mala byť aj spotreba.Či nie ? ;-)
a mate tvoje 1,6 92 kw a 170 kroutak?;) u downsizingu jde o to, ze kdyz jezdis usporne..tak to jde..u klasicky...se mzues snazit..a uz tak tuspotrebu nesnizis ;)
Za 6,8 l benzínu jsem jezdil s dvoulitrem 85 kw (172 N.m). A to dle dotankování, dle palubáku to bylo 6,6.
A pružnost ? při klidné jízdě mám nejvyšší převodový stupeň zařazený na dálnici, mimo obec i v obci :-)
Hele zase emise jinde...vaha jinde....vybava jinde...uz jen ty el. psotrebice co dneska jsou na palubce neco sezerou. A pokud tobe stary dvoulitr zere 6,8 tak je to hodne klidna jizda..kdy se na dalnici na 140 tachometrovych nedostanes a ani nejezdis v zacpach po m este .
S takovou jizdou muzes sEcoboostem jezdil smele za 5-5,5
BTW...pamatuji testy par let zpet..kdy kdyz byla 1,6L16v testovana bezne.....tak spotreby vzdy byly uvedene 8-9 litru!!!
Tak nevim, kde redaktori prisli k tomu....ze vlastne ty nove turbicka..at je to TSI Tce nebo Ecoboost..neprinesli zadnou usporu....
Emise Euro 4, pohotovotsní hmotnost něco přes 1200 kg. Ano, byla to převážně klidná jízda, ale žádná ecorally, celkově to bylo cca 3000 km. Mimochodem, při těch tachometrových 140 km/h už 1.0 Ecoboost žere více než ten dvoulitr (přiznávám, že mám lepší aerodynamiku a o něco užší pneu). Úspornější je ten tříválcový ecoboost "jen" v těch zácpách a při krátkých jízdách.
"Turbíčka" mají smysl, ale nesmí se to s tím downsizingem přehánět, jako to udělal Ford. Kdybys dal "tvůj" 2.0 Ecoboost do plně naloženého Transitu, tak by taky žral jak šetiválec. Naopak 1.2 TSI vcelku funguje, pokud s ním někdo netrápí plně naloženou Oktávku ... při stejném stylu jízdy žere přibližně o litr míň než dvoulitr, tedy kromě rychlé jízdy po dálnici, tam se výhoda smazává. Otázkou však je jeho (ne)spolehlivost a (ne)možnost přestavby LPG, což jsou pro mě důležitější kritéria.
Pružnosť,nepružnosť,15 či 17,stále mi tá spotreba pripadá velká ! Motor objemu 1,0 až 1,2 ultramoderný s velmi otáznou spolahlivosťou.Pokial nemá slušnú spotrebu,nevidím dôvod to riskovať a kúpiť to.
A proč by měla být nižší? Podívej se na výkon, zázraky nečekej.
Hlavně tvá astará atmosférická 1,6 bude určitě max. Euro 3, s příchodem Eura 5 a snahy o co nejnižší emise jsou atmosféry dnes naprosto zabité a často s dlouhými převody, které z nich dělají ještě větší mrtvoly (viz Mazda 3 nebo Honda Civic a její 1,8 103 kW jedoucí sotva jak 1,2 TSI). A pak je tady uživatelská přívětivost, 1,6 má buď dlouhé převody a nejede nebo má krátké převody a pak zbytečně ve vyšších rychlostech řve, tyhle 1,2 s turbem ve 130 km/h točí jen třeba 2800 ot./min, což je sakramentsky poznat na akustické pohodě. Sám jezdím atmosférickou 1,6 16V, ale ty výhody poznat jsou....
Jediné, co je otázkou, jestli i ty turbobenzíny zvládnou třeba 300t km bez investic jako ta má aktuální atmosféra...
3000.000 ty vieš človeka pobaviť.Stačilo by aspoń 150.000 ,aj to mám pochybnosti.O TSI netreba hovoriť.No aj 1,6THP u Peugeotu má problémi.Zatial o Tce a EcoBoost som nepočul .Dúfam,že budú na tom lepšie.Ten Ford vyzerá lákavo.
Ako vieš ako stará je moja atmosféra 1,6 ? ;-)
Auto s střední třídy s atmosférickou jedna šestkou se už pár let na trhu nevyskytlo, až teď zase 1,6 GDI v i40.
Ono je nutno dodat, že TSI sice problémy má, ale třeba ty rozvody je konkrétní chyba, kterou není problém jednoduše opravit aniž by se motor měnil výrazně, totéž turbo nebo problémy THP.. spíše jde o trvanlivost bloku, klikovky atd...
Takmer kazdy novy malomotor ma problemy s retazou PSA/BMW 1.6, TSI,... a dokonca aj stary 1.0 alebo 1.2 v Micre. Preto tam dal Ford remen,ktory lepsie zvlada torzne kmity, pripadne vyosenie (TSI), len si stale neviem predstavit tu olejovu lazen, v ktorej je ten remen namoceny.
Dúfam,že za 4 roky,keď predpokladám ďalší cyklus na výmenu auta, to budú mať definitívne vychytané.Alebo aspoň pokryté zárukou.Potom už budem vážne uvažovať o turbo benzíne.
Ale aj tak sa mi zdá spotreba tých malokalibroviek velká. :-(
Spotřeba je úměrná výkonu, váze, aeordynamice atd. Z prdu kuličku neuděláš, i když se účinnost motorů zvyšuje. Paradoxně můžou mít malé motůrky i větší spotřebu. Vše závisí také na profilu tratě, stylu jízdy apod. Obecně lze říct "Já jezdím s tím a tím autem za tolik a tolik", ne "To auto jezdí za tolik a tolik"
"Auto s střední třídy s atmosférickou jedna šestkou se už pár let na trhu nevyskytlo, až teď zase 1,6 GDI v i40."
Nakoniec som zistil,že 1,6 v atmosfére ponúkajú už okrem hore spomínaných ešte aj Citroen v C5 ,Peugeot 508 aj Toyota v Avensise.Celkom sa ich nazbieralo. ;-)
Já nevím, jestli ta Honďácká atmosféra (104 kw) jede sotva jak 1,2 TSI, když dá při 1280 kg stovku za 8,7 sekundy... (Golf s hmotností 1233 kg má stovku za 10,6 s) A to všichni víme, že při testu 0-100 mají výhodu turbomotory, při předjíždění (nestartuju z nuly) se výhoda smaže.
Takže z čeho usuzuješ, že jede sotva jak 1,2 TSI, když data hovoří zcela jinak (i při nižší hmotnosti je na stovce o cca 21,8 % později)? Z lenosti/neschopnosti řadit, nebo z lepšího odhlučnění v Civicu? (poslední tvrzení je pouze můj předpoklad, ostatní věci mám z oficiálních stránek výrobců obou vozidel)
Tady všichni nadávají na to, že Civic má dlouhé převody, ale už nevidí, že TSI v Golfu je má ještě o 17% delší :-) Díky tomu má Civic na kolech větší točivý moment s výjimkou otáček mezi 1500 a 2000 rpm.
Prvne pocitej a pak sud. Civic 8G mel vyssi tocak na kolech od cca 2000ot a 9G na tom bude o par otacek(tipuju 200) asi hur diky horsim prevodum, to nic nemeni na tom ze proste 104kW jede proste lepe. Takze soudit vykon motoru skoro u vlnobeznych otacek to fakt nevim. U 8H jsem meril pruznost 4,5 a je snad lepsi jak u TSI, minimalne stejna, coz nic nemeni na tom, ze hodnotit motor dle pruznosti je pro me uplne mimo. Dnes zjistuji ze 103kW neni proste nic extra(mysleno pri skoro 7tis otacek, aby nejaky chytrak netvrdil jak to TSI tahne dole lepe), natoz nejakych usmudlanych 77kW s na kolech horsim kroutakem.
Spotreba min vikend cca 250 km prevazne mimo mesto cca 60% plus 25% po dalnici s rychlosti 160km/h plus pojizdky po Praze v kolone a razenim 1,2,3 st. absolvoval s dosud nejhorsi spotrebou cca 7,1 l/100km., pac slo predevsim o dynamickou jizdu s tocenim 3 i na cca 140km/h, s opravou na PP 7,4l.Ta sama cesta v davu za 5,7l na sto. Dlouhodoba 6,0 - 6,1. Spolehlivost po 45tis. na vybornou.
Nevidim jediny duvod ke koupi TSI.
Jestli tech 77kW nezere o 25% mene, jako ze nezere, tak nechapu o cem mluvis. Tam kde tenhle motor udela 5,6 ty proste 4,2 neudelas. Tva spotreba je stejna, sam si psal ze mas dlouhobou cca 7l/100 ;-) >:-[] O spotrebe pod 6 u tebe nepadlo nikdy ani slovo. Mozna lepsi mas ve meste, ale mimo mesto jsi mimo >:-[]To mam 225, zadny usporny a jeste standard 195 jako Golfik ;-)
Cao a pekny vecer :-)
Proto se ptám: (napíšu to znova a jednodušeji)
Připadalo Ti, že ta Honda jela sotva jak 1,2 TSI z toho důvodu, že neumíš řadit, nebo to bylo subjektivní díky lepšímu odhlučnění v Hondě? Protože když motor táhne o třídu líp (výrazně lepší akcelerace), tak nevidím jiný důvod, proč by měl jezdit sotva jak 1,2 TSI.
Pokud jsi s tím jel jak s nafťákem, tak to chápu, ale chyba není v motoru, nýbrž v řidiči! :no:
Aha, takže podle tebe je ideální na dálnici mít ve 150 zařazenou čtverku, protože teprve tehdy Honda jede teprve výborně. Tohle si nech nějak na papír, do školy, nebo do hospody, ne na každodenní ježdění.
Bože, tady člověk občas narazí na výroky... >:D
1. Nenapsal jsem nic o vhodnosti na každodenní ježdění.
2. Reagoval jsem pouze na tvrzení, že ta 1,8 jede SOTVA jak 1,2 TSI
3. Už vím, proč se Ti zdálo, že jelo TSI lépe - neumíš, či nechceš správně řadit. Pochybuju, že by mi nestačila šestka v Hondě na udržení 150ky na dálnici! Pokud chci při této rychlosti výrazně akcelerovat, dám pětku, pokud chci akcelerovat razantněni, dám čtyřku, od toho tam přece ta převodovka je! Pokud chci úsporu a klid, řadím výš, pokud chci od motoru výkon, podřadím si, chce to reagovat na aktuální dění na silnici. A ať mi nikdo neříká, že v ideálních otáčkách ta Honda jede SOTVA jak Golf s 1,2 TSI!
Je to jednoduché - kdo je líný řadit, nebo to neumí, bude mu připadat, že to jede SOTVA jak 1,2 TSI, ale už z těch čísel je naprosto jasné, že ty motory jsou výkonově o kus jinde!
A pro zájemce přidávám skvěou recenzi (alespoň podle mého názoru).
Hovoří se v ní o tom řazení ;-) .
je to na stránce autoforum a jmenuje se to: Test Honda Civic 2012 1,8i: z vesmíru zpátky na silnice
Ještě přidám jeden obrázek.
[odkaz]
Ten ukazuje točivý moment motoru v jenotlivých otáčkách u staré 1,8. U té novější by to mělo být posunuto ještě do nižších spekter o nějakou tu stovku otáček. Jak je vidět, ani dole neztrácí na 1,2 TSI moc Nm, zato nahoře ho totálně deklasuje.
(tady je pro doplnění graf TSI - žlutá křivka)
[odkaz]
Proto stačí správně řadit a ta Honda jede o pořádný kus lépe!
Mam taky "downsizovy" motor z roku 1999, 1.2 16V 60kW a mam spotřebu přesně 6.0, když jedu úsporně tak pod 5.7. Tak kde je ten pokrok? Asi v bezpečnosti, protože dnešní auta jsou o 300-400kg těžší. Asi si ho budu ještě pár let hýčkat, protože tak lehké a agilní auto s podobnou spotřebou už v nižší střední nekoupím. Jen nevím, jak dlouho ještě vydrží, má už najeto 200 tisíc, ale zatím se to na něm moc neprojevuje.
To je to ,o čo hovorím.Človek očakáva ,že nové maloobjemové motory,hoci dopované turbom ,budú aj úsporne.Zvlášť,keď turbo 1,6 vykazujú podobnú spotrebu.A tie už naozaj aj šlapu.Nehovorím o spotrebe pod plným plynom,ale pri bežnom jazdení.
No to víš, rodina si žádá větší prostor. Ale stará Brava stále jezdí dobře a za málo, i když teď se hlásí pár oprav. Říkám si, že kupovat nové na cesty do práce a po okolí se asi nevyplatí, za tohle nic nedostanu a nové jsou právě takový do značné míry uškrcený, s tímhle je zábava díky tomu, že je lehká a jde rychle za plynem - starý dobrý lehký a agilní fiaťácký motor, i když potřebuje jemnější zacházení s plynem. Ty nové motory jsou už naladěny tak, že reagují na rychlé sešlápnutí i puštění plynu pomalu, jako kdyby si říkaly, jestli to řidič myslí opravdu vážně. Proto také v nových (tedy jen dražších) autech se přepínají jízdní režimy - normální je pro EU na spotřebu a ostatní pro lidi :-) Tak ji asi budu ještě nějaký čas držet, jsem s ním spokojen.
S 1.2TSI když jedeš usporně tak jseš i pod 5l. Když jedeš za 7l tak už si na silnici trochu jako kašpar. Přitom motor je vykonnějši a celkově auto těžši a bezpečnějši. Holt pokrok nezastaviš.
Nutno uznat, že test je napsán objektivně. Tyto tři konfigurace jsem jel také a...
1,2 TSI 77 kW je z této trojice v Golfu uživatelsky na první pohled nejlepší, protože subj. velmi dobře jede, táhne jako zběsilá (pozor, 63 kW s pětikvaltem je opravdu v Golfu mdlá a z mého pohledu slabá), ale obj., když se odbourá to, že je oproti 1,2 TCe daleko méně kultivovaná a hlučnější, tak reálně jsou na tom velmi podobně... 1,2 TCe má výhodu s přítomností výkonové špičky, Golf je spíše lineární, což je malinko sterilnější, ale zase sterilita (a ticho!) zvuku motoru 1,2 TCe taky neláká k nějakému extra řádění na okreskách. Golfa asi všichni znají, víceméně auto bez větších chyb, já jen vytknu sice hezká, ale titěrná tlačítka ovládání na volantu a z mého pohledu by mohly být číslice tachometru větší... tady kraluje ergonomicky Megane, dispalay je při jakémkovil nastavení uprostřed a nikdy není zakrytý volantem a číslice jsou vždy veliká.
1,2 TCe v Meganu: Motor je neskutečně kultivovaný a jak píše redaktor, opravdu pohodový, velmi příjemný na každodenní ježdění, nejsou otáčky, kde by motor třeba chcípl nebo škubl. Podvozkově je z dané trojky asi nejhorší. Jel jsem TCe na 16" kolech i 17" a rozhodně doporučuju 16", vlečka pak opravdu nestíhá, plus to zvyšuje spotřebu. Problém je ale v tom, že Renault ČR z nepochopitelných důvodů nabízí jen jeden design 16" kol a ještě k tomu ne zrovna pěkných, teda vůbec se nehodí třeba k bílé s černou střechou. Interiér je bez větších vad, možná by mohlo mít radio trochu lepší ovládání, na první usednutí to chce trochu zkoumání, ale brzy se to poddá.
Nutno ještě dodat, že Renault KONEČNĚ udělal řazení, které je plně srovnatelné s konkurencí. Řízení a jízda jinak není vůbec špatná, kdo čeká houpajícího se francouze, tak zaspal dobu.
1,0 Ecoboost v Focusu: No, asi takový nejčipernější motůrek, ale taky záludný... po dlouhé době mi chcíplo nějaké auto při rozjezdu a spoustě hlavně nezkušených řidiček to bude dělat problémy a ti, kteří nemají jakýsi podvědomý cit pro řízení, se s tím budou trápit pořád. Prostě ti, co jsou schopni jet po kruháči na čtverku s dieselem, který kucká, protože je to nenapadlo podřadit předem, tenhle motor nedoporučuju. Zvukově je taky poměrně jaderné. Ti, co se to s ním naučí, tak na městské a příměstké ježdění najdou energického společníka, zvukově takové hodně splašené HTP >:D Jinak Focus prostorově, kufrově a interiérově asi nejslabší z trojice, hlavně prostorově a kufr je tragický. Tady je jasnou volbou kombi, kde je to už vše v nejlepším pořádku. Jízdně nejlepší, hlavně řízení 1,0 Ecoboostu je výborné v rámci třídy a i na 17" kolech zvládá velmi dobře nástrahy našich silnic.
A kdo u mě vyhrál či prohrál? Ani jeden, podle mě si každý najde svého zákazníka a sám bych měl těžké rozhodování... Kvůli kufru a trochu jadernějšímu zvuku, plus designu interiéru by vypadl Focus (a ceně), který je lákavý spíše v kombi a cenově už není pak daleko díky akci k 1,6 Ecoboost.
Megane a Golf velmi vyrovnaný boj, Megane přesvědčí cenou, která je reálně i o 30t pod ceníkem, Golf přesvědčí lepší jízdou a krapet prostornějším interiérem zádi, to setře Grandtour... ovšem Megane pro pohodové řidiči jen na 16" kolech.
Z mého pohledu rozhodně špička třídy, ale dnes, kdy se přestaly prodávat i30 a Ceed minulé generace, tak ani na trhu vyložený outsider není.
No nevím teď, které myslíš lité kola, ale Renault přišel opět s "fintičkou" a nabízí "lité" kola, které jen jako lité vypadají, ve skutečnosti to jsou jakési poklice či co.
Od toho je v Golfu display mezi budíky, kde si natavíš zobrazení rychlosti... Jinak s čitelností v Golfu není problém a když porovnám budíky Golf x i30, tak Golf je mnohem přehlednější.
Dnes jsem třeba jel s Citigem a co bych vytknul mmj. je opravdu nečitelný display palubního pořítače. Důvod? Prostě příliš malé písmenka. OK, můj zrak není nic extra, uznávám, ale tohle mi opravdu vadilo :no:
Srovnání kultivovanosti TCe x Golf mě čeká, ale napsat že TCe je mnohem kultivovanější zní celkem "neuváženě". Ono totiž TSI sám o sobě je velmi, velmi tichý. Takže pokud je TCe přecijen tišší, tak je tišší než ticho samo >:-[] >:D (a to přeci může být jen Hjoandééé >:-[] ). Resp. je to otázkou míry ;-)
volnoběh TSI uvnitř neslyšitelný a jnak je to věcí do pranice, TSI není třeba vytáčet, takže se budeme pohybovat okolo 2 tis. ot., což u atmo Hyundaie bude znamenat naprosto nepoužitelné otáčky ;-)
Když nastartuješ, tak je TSI hlučnější, než Hyundai.Možná je to tím, jak jsou teď TSÍčka přeprogramované, aby nepřeskakoval řetěz.Vím že pak je to tiché, jen to tiká....
píšeš to přesně, cca první půl minuty až minutu (?) drží vyšší volnoběžné otáčky (cca 1300 ot. jeslti si to pamatuji dobře) kvůli napnutí řetězu a eliminaci přeskočení rozvodu.
No jo, ale pak tam zase nemáš aktuální spotřebu, kterou tam mám třeba pernamentně já... a na co pak jsou ty budíky? Jen na efekt, aby těch pár, kteří jsou bezhlavě konzevativní neměli námitky.
Malá písmenka jsou častým problémem...
TCe je opravdu tižší a to hned po startu, opravdu jsem byl překvapený. Hlavně když dáš plný plyn, tak TSI začne hlukově burácet a zrychluje, což je efektní, Megane zrychluje stejně rychle, ale tiše. Efekt je takový, že jedeš, nedíváš se na tachometr a říkáš si "pěkně to tou stovkou jede" a "dopr, skoro 150 na okresce" :-O Opravdu jsem byl mile překvapen.
Ty přístroje jsou otázkou vkusu a zvyku, meganem jsem jel možná třikrát v životě, proto mě vždycky překvapí jak naplacato jsou budíky v kapličce umístěny a ten óbr display vyžaduje jiné zaostření oka než klasický budík otáčkoměru vedle, jinými slovy mě osobně přijdou budíky golfu umístěné více kolmo s jasnou a čitelnou stupnicí mnohem lepší. Ale jak říkám, otázka vkusu a zvyku, pro mě je jedničkou dokonalá jednoduchost přístrojů bmw.
P.S. A jak píšeš o "jaderném" zvuku focusu, řekl bych, že zas tak atomový nebude, spíš jadrný. ;-)
mě třeba na mém autě, kde jsou budíky kolměji vadí, že v mém ideálním postavení volantu vadí, že nevidím vždy kus ciferníku, v Golfu vidím celý, ale je to hodně malé. Ve Fluenci a meganu GT, kde je to naklopené jsem zjistil, že se ti tak mění úhel, takže ciferník jsem viděl celý a v Meganu klasickém pro změnu odečítám rychlost velmi dobře. Co mi z celé této třídy asi nejvíce vyhovovalo, to byl nový Civic. Chce si to sice zvyknout, ale prostě ta rychlost jde vidět vždy a velmi rychle.
Každému ale opravdu vyhovuje něco jiného.
PS: To byl samozřejmě překlep, jaderná je spíše reakce na přidání plynu, na litr vyloženě bomba >:-[]
Jo, budíky. Neřeknu v jedničce v základu, tam je to tak nějak v souladu se zbytkem interiéru, který taky příliš prémiově nepůsobí (minulá generace). Ale třeba v 335i E90 jsem si říkal, že by se přece jen mohli trošku víc odvázat... na druhou stranu, je to opravdu věc vkusu.
Tak už se odvázali, nejspíš jsi zaregistroval ty budíkové novinky pro 2013, čistě display, přepínání módů, ó hrůzo. Dokud to bude jako option, o.k., jakmile z toho začne být standard, tak jsem v pr.
Odvázali, na fotkách jsem viděl novou trojku a to nevypadá špatně.
Displej jsem slyšel, ale neviděl naživo, tak nehodnotím. Asi jsi četl, jak GTI otočil svůj názor u V40, takže si raděj počkám na vlastní zkušenost. Ono displej má své výhody... můžeš si tam dát otáčkoměr na okruh nebo si tam přepnout couvací kameru pro zajíždění do garáže.
Jj myslel jsem Megane. Byla tam 1,6, ale pak jsem v tabulce zjistil, že ta 110 koňka je 1,5 dCi, proto ten edit. Jinak řízení asi bude stejné napříč motorizacemi, s ohledem na karosářskou variantu, ne? Možná jestli je v GT výbavě vyladěno jinak, ale to spekuluji a toho o kterém mluvím se to netýká. Myslím, že to byl Dynamique, ale nejsem si úplně jistý.
Dinamique a Expression mají podle mých zkušeností stejné řízení, ale GT má jinak naladěné (lépe) a Generation taky (hůře)... no a úplně jiná píseň je RS... Ale taky es to může lišit i motorem, i když asi ne tolik, jak naladění odpružení, tak je rozdíl poznat více.
Ale rejd bude asi všude stejný. RS je asi fajn, ale není kombi a jako firemní se pořizuje asi málo kde. :-) Nedávno jsem viděl poprvé v životě Megane (Grandtour) v takové zelené metalíze a vypadalo to velmi dobře a zajímavě. Jedna je taková army khaki zelená, tak ta ne. Tu ještě tu a tam potkám, ale tohle jsem viděl poprvé, taková tm.zelená, s lehkým nádechem do modra. Určitě jich nebude v celku moc a zvýší to prodejnost jako ojetiny.
Šedá Eclipse by to na sluníčku mohla dělat, ale jinak mě krom té už zrušené tmavě zelené metalízy (mě se mimochodem docela líbila) nenapadá, která barva by to mohla být. Ale klidně se může jen k nám nedovážet jako spoustu jiných verzí Meganů. Osobně se mi asi nejvíce líbí bílá perleť, kterou dávají na Megane po faceliftu, ale taky ta Eclipsse nevypadá zle. A viděl jsem teď nové odstíny,jak hnědou, tak světle modrou a taky pěkné... co se mi naopak nelíbí, to jsou ty béžové metalízy, to jde mimo mně....
Ne, tohle byla zelená. Možná že to je ta co už se nedělá tedy, pak mě překvapuje, že jsem ji viděl poprvé. Béžovou jsem snad taky neviděl, nebo si nevybavím, každopádně to není barva pro Mégane. Tohle je ta "army". Taky není špatná [odkaz] Aá, to je ona, akorát to zas není Grandtour [odkaz]
Ta "Army", to je Olivette, ale ta byla u nás prodávána opravdu málo. Jelikož mám rád zelené odstíny, tak se mi líbila, bohužel už není. Tu druhou jsem taky viděl, ale pokud si pamatuju, tak nikdy u nás prodávaná nebyla, možná jen z počátku.
Presne tak,je to objektivny test,ale u mna to uz davno vyhral GOLF...ale urcite by som si opat priplatil a kupil 7 DSGecko,co ostatny dvaja neponukaju...!A samozrejme,ze to je vec nazoru,ale interier FORDu = star trek,a u RENAULTa je mi ta kombinacia tiez podivna.Niekto chce proste klasiku,a preto si kupi auto od VW.Na tie F a R interiery by som sa nemohol pozerat kazdy den!
No ono se na ten interiér až tolik nekoukáš, máš koukat na cestu >:D Já bych i Focuse díky podvozku překousl, ale vadil by mi ten malý kufr i místo vzadu...
Ps.: Jen by mě zajímalo, jak by kritizovali ten digitální tachometr Meganu titíž lidé po pár tisících km. Naopak já jsem s auty s klasickým tachem najel hodně +/- 200tis. km, takže mohu srovnávat (s Meganem 60t). A už bych neměnil. Z tohoto důvodu např. málokdy kritizuji blinkry bez aretace u Opelů. Měl jsem to v pracovní Astře H a nenáviděl jsem to. Jenže jsem tím jel 1-2 krát za měsíc a mé vlastní auto to mělo klasicky...
Neviem,ale ked chcem vidiet rychlost v digitalnej forme,tak si prepnem na maxidote rychlost a vidim ju medzi klasickymi budikmi,co aj casto vyuzivam,nepotrebujem mat digi rychlomer ako v Megane...
pominu velké množství chyb pravopisných a jiných, které by si měl autor odladit před uveřejněním 8-s Za všechny údaje o času zastavení 100-0 a dráze Mégane 3,0/39,8 Golf 3,2/39,6 - tohle nedává VŮBEC smysl. Jestli Golfu trvalo zastavit nejdelší dobu, tak měl zastavit na nejdelší dráze... Nebo spíš naopak - měření času bylo zřejmě velmi nepřesné, takže vlastně nemá smysl jej uvádět. V textu ale je uvedeno, že Golf zastavil na nejdelší dráze...
Ale k smyslu článku jako takovému - vlastně ve všech parametrech vyhraje Golf - nejnižší spotřeba, nejlepší dynamika, nejlepší sedadla a prostornost - potud vše souhlas. Nakonec je ale za vítěze označen Focus, protože je MODERNĚJŠÍ??? Co to je? Modernější přece svidentně podle testu neznamená lepší. VŠESTRANNĚJŠÍ? V čem? Rozměrově větší, prostornost menší, hmotnost vyšší... Ne, tohle opravdu nedává vůbec žádný smysl :no:
Ještě ke Golfu - ano, i podle mě je možná TCe jako samotný lepší než TCe, ale Golf dokáže nejlépe zužitkovat TSI a souhrnem veškerých vlastností je nejlepším vozem. Stejně tak obavy z vyšší spotřeby při jiném obutí jsou zcestné - rozdíl navýšení spotřeby je zcela zanedbatelný, tedy lépe napsáno - přezutím na zimní se mi zvýší spotřeba u všech 3 konkurentů cca stejně.
Výsledné hodnocení článku - zpackaná příležitost. Nevím, ajký je původ, jestli to přišlo e-mailem ze SM a následovalo Ctrl+C, Ctrl+V, ale chyb i faktických je dost a hlavně závěr nedává vůbec smysl 8-s:no:
Myslím že celkově Golf vyhraje.Osobně bych si ale v současné podobě TSI alá řetězovka prostě nekoupil.Sice se to dá pokrýt prodlouženou zárukou, ale i tak, raději už ne.Překvapilo mne, že Renault taky dochlazuje benzínem.Myslím že ten systém lze vymyslet lépe, nakonec nové TSI už to má skopčené od Hondy, sám jsem zvědav, jak si ten motor povede.
problém TSI je především "mediální" masáž, resp. lépe řečeno "diskuzní" masáž. Reálně se problém čas od času vyskytne, ale že by stály zástupy rachtajících TSI před servisy... to opravdu ne. Především problém na sebe upozorní předem a pokud se na to majitel nevybbodne, tak stačí zajet do (slušného) servisu, kde bez remcání rozvody vymění. Podle mě je mnohem podstatnější, že motor je uživatelsky VELMI příjemný a reálně s ním lze jezdit velmi úsporně - do 6,5 l se zaplou klimou bez jakéhokoliv omezování se. Přitom je pod kapotou příjemná výkonová rezerva, tedy přesně taková kombinnace, co u atmosferických 1.6 není možná ;-)
Mediální masáž to není....problém ten motor má.Máš pravdu v tom, že se to ozve a musí se to řešit.Jenže problémem je, že to pak chrastí taky i po opravě, technici ti vysvětlí, že tohle už je prostě v pohodě-vlastnost, vcelku i logická, jenže ty nikdy nevíš...mám to řešit, nebo ne?Nejdříve to sváděli na špatný řetěz od výrobce, ok chyby tam byli, jenže oni to pak začli dělat i kusy, co to dělat nemají, co mají být v pohodě...kdo chce auto na dlouho, nebrat, bazarové kusy, to samé.Osobně bych tenhle motor a vím že je dobrý, mám ho :-) doporučil jen tomu, kdo se chce auta po "kratší" době zbavit a auta točí.Kdo chce auta na dlouho, ani náhodou.Budoucnost ukáže...on totiž každej neví, že když ten řetěz začné chrastit že se to má řešit.Kolega si myslel , že to jsou plechy.. a ehjle, vše je jinak.Znám lepší varianty, než koumat kdy se pořeší řetěz.Pročti si škodahome a naštvané majitele, ač pravda, někdy to přehánějí...
Ale to je pořád o tom samém. Naštvaní majitelé...Škodahome... Spokojený majitel tam asi nebude mít snahu chodit a ventilovat své nadšení. Problémy najdeš všude, ano - i díky Hyundai a jeho nesmyslnému tlaku na cenu, která se nutně musela odrazit v kvalitě...
Jistě, zjednodušeně se dá říct, že TSI vyniká provozními vlastnostmi na úkor spolehlivosti a víceméně i souhalsím s tím, že koupě na delší dobu je jistou sázkou do loterie.
Chyba je podle mých posledních informací především v napínáku, ne řetězu jako takovém. Co je pro mě jako uživatele ale podstatné, že problém se sám ohlásí a s "chrastícím" motorem bude jezdit jedině blázen. Když se na to nevykašlu, tak 6 let mám v klidu, na tuto dobu rozšířili kulanci. Jestli bych měl po 6 letech měnit rozvody na vlastní náklady... OK, tohle přežiju.
S TSI jsem jel, jede pěkně a při troše snahy taky úsporně. Ale po tom všem, co se okolo těch motorů děje, bych se na ten motor do budoucna nemohl spolehnout. Už jen ten pocit, že to mívá problémy a může se to kdykoliv po*rat by mi nedělal dobře.
Ve svém autě mám malou atmosféru, co se musí točit jak vrtačka aby to trochu jelo, ale vím, že už je to vyzkoušený jednoduchý motor, na kterém se při běžném servise nemá co podělat ;-)
Já mám oboje, kecy techniků ve Škodovce, to je k pobavení dobrá story, ten kdo tomu nerozumí a jen jezdí, ten si může sakra naběhnout.Souhlas s tím , že raději nekupovat...a sám jsem zvědav, jak se to projeví v bazarech a jak se ty motory budou chovat až budou "letité".
Ano problém se ozve, to je pravda....ale třeba u 1,8 TSI se nehlasí nic a motor jde do kytek.
Je to především o přístupu. Sám vím, kam jet a kam ne. Většinou ty zvučné jména odvolávající se na nejmenovanou luxusní značku koncernu apod. stojí za...
Dobrý servis si uvědomuje, že když se mnou začnou vyje*ávat, tak další vůz už u nich zkrátka nekoupím.
Jenže ne každej ví, ne každej sleduje net, ne každej tomu rozumí.To je problém.
Ono servis, to je občas kapitola sama pro sebe...někdy, respektive dost často podvádí zaměstnanci.Pár jich znám, to se člověk doví věcí po 6 pivu.Prej jsou špatně placení.... 8-s Ai jo, ale to s tím nemá nic...a vysledek je špatný.Ti "chytřejší" jdou jen po podnikovejch a vědí co si mohou dovolit, někteří do toho jdou natvrdo, to by ses divil.Kradení benzínu, nafty je běžnou praxí, nevyměnění filtrů, ponechaní 1-1,5 litru starého oleje také, účtovaní o 0,5 litru více než "dali" také....no je toho více.Zvracel by jsi...Komedie s kdysi poruchovými váhami vzduchu u TDI, kdy ač byla dobrá, tak umyslně vyvolali závadu, aby byla práce...ani ji pak neměnily.Akcičky, kdy si připraví bussines, byly na denním pořádku, aby byla práce i na doma, protože buď to dotyčný prodá "konkurenci" a nebo má ještě doma dílnu...to se to s matrošem zadarmo "podniká".A fakt to není JPP.Od jisté doby jsem vždy raději u auta... a čumím jim pod ruce.
Nepochybuji. Osobně mám servis, kde bez okolků můžu být přítomen přímo při servisním úkonu. Dokonce se rovnou ptají (nevím, jestli jen mě). U jiného servisu bylo naprosto nepředstavitelné, abych byl při práci přítomen (bezpečnost blablabla...) - samozřejmě, že i když je v mém městě, tak jezdím jinam, a ještě ušetřím. Za cenu, za jakou mi v našem městě nabízeli max. tak repasované díly mám jinde fungl nové, není problém domluvit značkové neoriginální atp. Takže asi tak. ;-)
Hele, četl jsem celé to vaše vlákno. Ten problém s rozvody tam prostě objektivně je, stejně jako opodstatněná obava ze spolehlivosti, to neokécáš :-! Žádné auto není bez chyb. A podotýkám, že v rámci testu těchto HB bych dal Golf taky na první místo.
A k "King of rain" - chlape, z mé strany máš obrovský respect :yes: Neb objektivně popsat svou garáž (v tomto případě tedy spíš motor), včetně jeho nedostatků, to se zde na ACZ moc vidí málokdy :yes::yes:
ale já netvrdím, že není (ach ta čeština je úžasná >:D ). Jen tvrdím, že to není tak dramatická komplikace. Prostě problém nastane? OK, zajedu do servisu a je po problému. 1x za 6 let to zkousnu.
jistě. Za 6 let ale přes 150 tis. km dá při soukromém užití automobilu kdo? A pokud je to na IČO, tak se obyčejně auta točí po ukončení leasingu/úvěru, což máme nějaké 3-4 roky...
Ano, tak to zpravidla je ... ale jak jsem řekl, jakmile skončí záruka, tak je už na libovůli prodejce/výrobce, zda kulanci dá nebo ne. Kulance taky nemusí být "plná", ale jen částečná, například materiál (nový motor) zdarma, ale práci servisu platí zákazník.
tak hele - přeskočené rozvody a KO motoru - to je opravdu ojedinělý případ a neznám žádný u 1.2 TSI, kdy by to bylo bez předchozího varování v podobě chrastícího řetězu. Prostě zlomek zlomku.
Takže se zaměřme na výměnu rozvodu. A to rozhodně není nějak extra drahá záležitost, není problém sehnat samotný řetěz za 650 Kč!
Varování dá kdo ? Palubní počítač ? :-) Laik to určitě nepozná ... na služebním 1.2 TSI se mi po jednom startu zdál motor taky hlučný ... bylo to varování nebo nebylo ?
Základy principu fungování spalovacího motoru jsou podmínkou pro získání ŘP. Hluchý řídit nesmí. Idiot, imbecil či * taky ne. I průměrně inteligentní člověk snad pozná, že motor nemá správný zvuk. Ano, vím že Golf je opravdu dobře odhlučněn, ale poznat to není problém.
Ne, jednou se zdál hlučnější... Zdát se ti může o ledasčem, třeba o Kurkové nebo Kuchařové >:D ... Buď slyším, nebo ne :-!
Víš ty vůbec, kolik hluchých řídí? Najdeš je i jako profesionální řidiče. Dříve to mohla být i skutečná nevýhoda, dnes v autě stejně skoro nic neslyším a sluch mám v pořádku (co nezabijí vrstvená skla a izolace, přehluší hudba). Naopak jejich situační orientace bývá mnohem lepší než u slyšících, soustředění taktéž.
ty si to představuješ nastartuju něco zachrastí , valím do servisu , hoši něco mě chrastí v motoru kluci na to jasný TSI to je řeťaz to vyměníme vyplzneš 12 tis za rozvodu a všichni jsme spokojeni >:D ve firmě není jediný TSI který by nechrastilo (pravidelný servis) sou to krámy !!
Nevím, jestli je to u Fabie slyšet lépe, ale u naší firemní Octávky jsem si před smrtí ničeho nevšiml, a to jsem poměrně pozorný uživatel auta. Je ale fakt, že jsem s ní jel naposledy pár tisíc kilometrů před přeskokem :-).
Problémemm 1.2 TSI jsou vibrace bloku a celého roz. mechanizmu při nízkých otáčkách při velkém krouťákui. takže právě probíháservisní akce 24W6 (nebotak njěka), která posouvá krouťák do vyšších otáček, takže to už tak netáhle "vodspodu" jako předtím, tím je ovšem potlačena jedna z největších výhod TSI..
Ještě se podívej kolik ukazuje tachometr v Méganu a kolik v Golfu. Pokud byla měřena spotřeba při 130 na tempomatu, tak jel Golf 121 a Mégane 127. To je už trochu rozdíl. A raději ani nebudeme rozebírat, zda se testovala přesnost PP. Pokud má Golf PP podobně přesný jako tacháč, tak by byla spotřeba cca 6,8 l. Ale to jsou jen teorie, které by mohl potvrdit nebo vyvrátit test, který by byl dělán trošku na úrovni.
Myslím, že to bylo v autobildu, kde golfa tsi postavili proti tomu litrovému focusu, nevím jestli tam byl taky megane, a rozdíl v reálné spotřebě byl ještě výraznější ve prospěch tsi než tady. V autobildu odečítají spotřebu z tankování.
Proč by jsi nemohl zastavit na stejné dráze za jiný čas? Nikdo přece netvrdí, že to brzdí rovnoměrně. Golf třeba brzdí líp ve vyšších rychlostech (jinak nastavená ABS) a pak se poměr obrací. Ale faktem je, že důležitý není čas, ale dráha.
Nebo jde o nepřesnost měření, nebo o nepřesnost toho kusu mezi sedačkou a volantem. Záleží, jak to měřili. Proto se pro tahle měření používají performance boxy, které dokáží eliminovat člověka - jediné, co musíš zvládnout, je sešlápnout brzdu na doraz. Navíc se nikde neuvádí, jestli šlo o brzdy studené, nebo zahřáté. Argumentace pneumatikami je také zvláštní, protože nižší přilnavost se projeví i ve vysokých rychlostech, takže tenhle druh odchylky jen těžko způsobí. A tvrdost bočnice, pokud mysleli tuhle tvrdost, se projeví na nerovnostech.
Z matematického hlediska to možné je, z praktického je to problematičtější. Leda by Focus a Mégane měly horší nástup a dohnaly to díky lepším pneumatikám. Golfu se s časem může brzdění jen těžko zhoršit - ABS chválí a brzdy by musely být neskutečný šunt, aby nevydržely jedno měření.
Bez známé metodiky bych si vsadil na chybu měření.
Jestli myslíš 1,2 TCe verzus 1,6 16V v Meganu, tak pro běžné ježdění si 1,6 16V neškrtne. Mám ji ještě s Euro 3, takže jakž takž jede, s Euro 5 to je o hodně horší. Motor je hlučnější a podle mé zkušenosti bude při úsporné jízdě určitě žravější... a díky Euru je hodně přiškrcený, takže jej třeba točit o dost více. No a navíc 1,6 16V s 74 kW se dodává jen s pětikvaltem, ten je hodně nepřesný a 81 kW s šestikvaltem, ale zase prokleté přesuvníky. Uvidíme do budoucnosti spolehlivost 1,2 TCe, pokud se nebude výrazně sypat, tak není důvod přemýšlet o 1,6 16V.
Ale to se bude těžko ověřovat, 1,6 16V udělá klidně 500t km...
naopak jsi vedle. 1.2 TSI je na tempomat jak dělaný, má dostatek síly v celém spektru otáček (jen pro představu - ve městě můžeš jet 50 na stupně 3,4,5 i 6, aniž bys motor nějak dramaticky trápil ( i když 6 už je samozřejmě tak na rovinku).
S tempomatem dosahuje niší spotřeby, protože prostě drží motor v naprosto optimálním režimu, což plynovým pedálem nedáš ani omylem :-!
To jsi ale špatný řidič. Mě tempomat dle PP vezme víc třeba 0,3 l/100km. Jde o to, že jako řidič dokážu předvídat, takže přidávám v klesání a hlavně ne za každou cenu ve stoupání udržuju rychlost stejnou nebo dokonce nepřidávám, což tempomat dělá.
Samozřejmě mluvím o snaze o co nejúspornější jízdu, reálně to tak prostě nedělám, při ceně 14,90 Kč/l mě ty 0,3 l/100 km nezabijou :-! >:D
myslím, že spotřebu mám VELMI dobrou, ale nižší než tempomat prostě nedám (hovořím o TSI na tempomat), samozřejmě se bavím o dálnici/rychlostní silnici... Ono totiž při snížení rychlosti a opětovnému návratu k poslední nastavené rychlosti si tempomat opět volí ideální režim.
Prostě s TSI je tempomat o nějakou tu desetinku úspornější.
Chápej to tak, že porovnávám plynulou jízdu, prostě najedu na dálnici a nastavím tacho 140... Ne že pojedu na spotřebu, do kopce 110, z kopce 140 apod.
Můj tempomat prostě třeba když nějaký kopec nevyjede bez snížení rychlosti, tak se snaží zpět dostat na plný plyn, stejně tak třeba při nájezdu na dálnici, kdy rovnou zadám na tempomatu 130 a nechám jej zrychlovat samotného. Jestli se TSI snaží zrychlovat pomalu, netuším...
rozhodně nezrychluje pod plným plynem. Zkrátka zrychluje "tak akorát", aby to nebylo úplně pomalu a člověk měl pocit, že to zrychluje jak lemra, ale zároveň ne tak rychle, aby to zbytečně žralo. Podle mě optimalizováno na spotřebu.
S tím nabíráním kinetické energie z kopce a jejím spotřebováním ve stoupáních máš samozřejmě pravdu. V některých případech se vyplatí i vyřazovat ... VW u některých motorů TSI zavádí "volnoběžku", jak za starých časů dvoutaktů. Mně ale tempomat umí ušetřit ... na dálnici nebo mimo obec prostě nastavím nižší rychlost a jedu konstatně pomaleji, než kdybych měl rychlost kontrolovat svou nohou na pedálu.
Já beru za 16,20, ale více mi vadí, že spotřeba je o 2 litry vyšší než na benzín (čekal jsem zvýšení o 1-1,5 litru). Dostat se pod 8 l LPG/100 km, to už se opravdu musím dost snažit. I když je pravda, že když si srovnám hustotu (resp. výhřevnost) LPG a benzínu, tak takové zvýšení spotřeby má logiku. A i třeba u Octavie LPG udává výrobce spotřebu 7,2 na benzín a 9,2 na LPG, čili ty dva litry. Na druhou stranu, když člověk vidí, že benzín zdražuje na více než dvojnásobek LPG, tak ve výsledku jsou kilometrové náklady na palivo nakonec opravdu poloviční.
Mě teda pal.pc. ukazuje 7,2-7-5 l/100km,což je podle mě nesmysl a začalo to takové hausnumera házet asi před půl rokem, ale reálně to dle spritmonitoru vidím o 1-1,5l /100km. Dlouhodobě mám 9,4 l/100km, ale většinou dálnice v 4-5 lidech a pak Brno. Až teď posledních několik týdnů se mi často daří spotřebu klidně udělat za 7-7,5 l/100km LPG, protože jezdím meziměsto (nevlešu se, naopak). Beru za 14,90 a 16,90 střídavě,
A kolik spotřebuješ benzínu ? Já jezdím dlouhé trasy, takže jen zanedbatelných cca 0,2 l benzínu na 100 km. Kdo jezdí krátké trasy, tak může spotřebovat třeba i 1 litr benzínu na 100 km a o ten litr se mu sníží spotřeba LPG.
Nevím nevím... Já bych připsal komplexní vítězství rozhodně i30! Je to nyní opravdu nejlepší kompakt, jak říká review-tester Autoforum.cz: - „Ano, je to totiž NEJLEPŠÍ kompakt... z mého pohledu jako „balíček” překonává i Golf nebo FOCUS a zrovna u Volkswagenu musejí mít těžké spaní..."
"the interior looks BETTER than the Focus and the Golf..." !!! - www.autocar.co.uk.
"And the i30 Wagon looks a hell lot BETTER than the Focus." - Carscoop.
"Easily as good as a Focus, better than a Golf." - Carreview H.J. UK.
Dále EUROTAX, zůstatková hodnota, výhled: LEPŠÍ NEŽ FOCUS a další! "Zákazníci v Německu mohou očekávat, že nová generace i30 bude rozumnější investicí, než je tomu u klíčových rivalů. Eurotax předpovídá, že si vznětová verze 1,4 litru zachová 46 % své původní ceny po třech letech a 60 000 km. S tímto výsledkem za sebou zanechá zavedené konkurenty v segmentu C, jako je Ford Focus (42 %), Peugeot 308 (40 %) a Toyota Auris (42 %). Podobně i zážehový model i30 1,4 litru (45 %) dosáhl výrazně lepšího výsledku než Focus (42 %), 308 (37 %) a Auris (41 %). Také výsledky ve Španělsku a Polsku favorizují Hyundai. Eurotax i v těchto zemích očekává, že nová generace i30 dosáhne nejlepších zůstatkových hodnot ve svém segmentu. Nová generace i30 je považována časopisem L’Argus za lídra v oblasti zůstatkových hodnot také ve Francii, kde by si zážehové modely i30 měly po třech letech a 75 000 km zachovat 43 % a vznětové modely 46 % své původní hodnoty – to je víc než Focus, 308 a Renault Mégane. Italský časopis Quattroruote očekává po stejné době a ujeté vzdálenosti hodnoty 46 %, resp. 47 %, tedy více než Opel Astra, 308 a Mégane."
Takže komplexně: Golf není špatné auto >:D , Megane taky ne, Focus je zde lepší, ale nejlepší stojí zde "opodál" - ovšem již jako Vítěz ;-) >:-[] !
Díky za vřelou a jistě upřímně míněnou nabídku >:D , ovšem chovám jisté pochybnosti o skutečnosti, že případné "vyšetření" změní leccos zásadního na tom, že je i30 komplexně:
1) Nejlepší kompakt
2) Překonává Focus i Golf
3) Interiér je lepší než u Focusu a Golfu
4) Wagon vypadá o dost líp než Focus
5) Zůstatková hodnota je výhledově lepší než Focus a další...
Shrnuto opět to, co o i30 řekli jiní, NE já (ačli si myslím totéž)... takže prosím, nyní doporuč psychiatričku jim ;-) ...
Bu´dto je to chlapec, jehož tatínek si koupil Hyundai a potřebuje si ho i jemu obhájit, nebo je to přitroublej prodejce a pak je to opravdu případ pro kamarádku...
Každopádně smutný, dřív k smíchu, teď už k pláči. :-(
prášek je tu >:-[]
a stručně řečeno:
1 až 5 naprostý blábol, tedy snad až na bod 4, tam je to otázkou vkusu.
Blábol dne bod 1. Nejlepší kompakty jsou BMW 1, Audi A3 a Golf. To jsou komplexně nejlepší kompakty. i30 je ryzí lowend na slušné úrovni. Ve svých dražších verzích dokáže být pro někoho zajímavou alternativkou k základním levným Golfům. Nic víc, nic míň.
Komlexnost vidím poněkud odlišněji, ale budiž... myslím, že ona špice kompaktů je mnohde daleko více blíže sebe, než se zdá (třeba i Mazda3 zde jistě patří). Ale pořád tvrdím, že nová i30 je na této vyrovnané špici; a přihlédneme-li i na ceny a poměr kvality/ceny; nebojím se říci, že i30 toto čestné místo náleží! A neříkám jako ty: nic míň a nic víc! To je teda pro Hyundai pořádné VÍC! Jinak zde uvedena dokonce i stará i30 mezi NEJlepšími z nižší střední: [odkaz] ...
Už zase sis nevzal prášek? Ještě jednou a zajedu tě tam k vám bonznout vrchní sestře... :-O:*) >:D
Ty by s připsal vítězství korejcům i kdyby to byl srovnávací test luxusní třídy v rámci D3! >:-[]
Ty o prášcích, já o i30: ve srovnání s nimi... >:D ... Takže nyní se k i30 vyjádři, kde bys ji umístil a proč ve srovnání s oněmi třemi ;-) ... jinak to půjde výš: třeba k primáři kliniky >:D;-) ...
Ahoj...taky se podělím svou troškou do mlýna. Jedna věc jsou dnes "nezávislé" testy, druhá věc je kdo tyto nezávazné testy provádí a zadává. Jsem tak trošku z branže a mám pár známých a to ják u dealerů Hyundai vč. majitele, tak přes servisního technika právě v ACA. Pak pár známých u čistě koncernových prodejců a pár přímo v Hyundai. Nicméně právě technik v ACA (dealer Škoda a KIA) má co porovnávat, když se denně hrabe právě v těchto autech. No a to info je, že při totožném nájezdu kilometrů jsou obě značky ve značně rozdílném stavu opotřebení dílů (jak motoru tak užitkových dílů jako tlumiče atd.) ve prospěch Škody (tedy koncernu). Co se týče hesla Korejských automobilek (zejména Hyundai) o nejprodávanějším českém rodinném voze ve střední třídě, tato fráze je postavena čistě na obrovském tlaku výrobce na dealery a postavení obchodních podmínek a tedy vyplácení bonusů. Právě majitel jednoho autorizovaného prodejního místa Hyundai mi sám řekl, že Korejci kvalitou stále nekonkurují koncernovým značkám, ale že o to jim ani nejde. Jak zde bylo již zmíněno, jde stále a jen o Low price automobilku (i když jdou velmi dopředu).
U mě navíc hovoří v neprospěch Asijských automobilů právě jejich původ. Podporuji Evropu a nerad bych, aby jednou mí potomci inkasovali za práci pro asiaty hrnek rýže.
Stačí malý test .... sedni do auta a zavři dveře u golfu a pak to samé zkus s i30. Pak pochopíš, o čem tu ostatní píší. To už ani nemluvím o předchozí generaci i30, kde mi zavírání dveří silně připomínalo tu dobu, když jsem před zimou na chatě dával plechové víko na sud, aby tam nenatekla voda. :-)
naopak. Tyhle "řeči" jsou naopak jedinou ryze objektivní skutečností. Delaři Škoda či VW/Hyundai či Kia jsou víceméně jediní, kdo dokážou mít relativně nezaujatý a objektivní postoj k vozům. Je jim relativně jedno, jestli prodají zákazníkovi rejži nebo němce, i když samozřejmě připouštím mírně odlišný rabat.
Rozhodně je to nesrovnatelně přínosnější a hodnotnější příspěvek, než to, co tu předvádá Icescent 8-s Informace ze zákulisí se vždy cení :yes:
Koukam, ze potrebujes nakopnout, tak to zkusime jinak:
...Nicméně právě technik v ACA (dealer Škoda a KIA) má co porovnávat, když se denně hrabe právě v těchto autech. No a to info je, že při totožném nájezdu kilometrů jsou obě značky ve značně rozdílném stavu opotřebení dílů (jak motoru tak užitkových dílů jako tlumiče atd.) ve prospěch KIA (tedy Hyundai)...
Anonymne tady muze kdokoli napsat jakykoli blabol a nemuzes spolehat na to, ze je to pravda. Proto tyhle JPP pohadky neberu vazne. Uz rozumis?
Můžeš tu vypsat tisíc článků, ale chlapče...až to jednou podložíš svými dojmy, pak se teprve je o čem bavit. jsi zatím pouze tapetář looser a už dlouho se tu nevyskytl exot s tak vymytou hlavou...
Je mi tě upřímně líto, prodejče korejců nebo jeho potomku... ;-\
Je pravda ze TSI strci atmosferu do vrecka, mna fakt zaujima zivotnost a hlavne spolahlivost tychto super motorov (TSI pri tom zatial vedie loll), 1.2 TSI je podla kamosov co robia pre Skodovku/VW tak dobra pre Fabiu, ale pre boha to nie je motor pre golfa?! O tom motore roka 1.0 ecoboost no comment, som fakt zvedavy ako bude ten motor vyzerat po 50.000.
z této trojice bych nechtěl ani jeden. Focus je šíleně škaredý - snaha o globální auto, z něj udělala asijské auto. Megane je prostě Renault. Renault bych nechtěl kvůli spolehlivosti a převodovce. A Golf? Ne. Golf není zajímavý ničím, je to takové sterilní kastrované a nezajímavé cosi...
Z testu je zřejmé, že mezi porovnávanými není zásadní rozdíl, a tak si každý najde rozhodující plus dle osobních preferencí značky. U mne by to byl ještě včera focus. Ve střední třídě preferuji mondeo, takže jsem čekal u kompaktů výsledek stejný. Včera jsem poprvé seděl v novém focusu a tohle fakt ne, ten interiér vážně nezkousnu, s díky jsem pak odmítl i zkušební jízdu
Tak jsem si pročetl test a diskuzi a prošel si ceníky a vyplynulo mi z toho, že Golf (dělají výběhovou verzi Comfort a mluvíme o autě co se už skoro nevyrábí !!!!) je asi tou nejlepší volbou. Kdy šel koupit VW za cenu Renaultu? Když k tomu totiž přidám, že si ho nechám dlouho doma a nebudu mít problém ho spravit u známého, protože na to má všechny ty diagnostiky a já nevím co ještě - je to stejné jako škodovka - a pořád to má dobrou cenu jako ojetina.... Jen nevím jestli 63/77kW. Rozdíl tam je "pouhých" 20tkč, navíc má 77 6°. Volal jsem do autosalonu na předváděčku, tam mi hustili, že se dá koupit bez navýšení, možná přidám za ten výkon. Sice se mi nějak extra nelíbí, ale když se podívám na verzi 5, tak je to stejné a nečekám od nového co přijde na podzim zásadní změnu. Tak mi tak přijde, že by mě nemuselo mrzet že za pár let je to jen 6. Prostě to bude Golf nějaké generace.
Jel jsem jak 63 kW, tak 77 kW.
63 kW má pětikvalt, který je nepřesnější, je mdlá a vůbec je to sotva konkurence pro třeba 1,4 16V, ale 77 kW má přesnější 6 kvalt, o dost dynamičtější,. živější a prostě... no 63 kW bych nechtěl.
U VW je na Golf proti ceníku cca 4% sleva, u Renaultu cca 10%, takže za cenu Golfu se dá koupit Megane kombi a to i levněji. SAmozřejmě je pak otázkou, jak na tom bude zůstatková cena, která bude pravděpodobně vyšší u Golf, ale kdo ví, s takovou pověstí, co si TSI dělá, to nemusí být až tak dramatický rozdíl.
určitě ale Golf jízdně a celkově je výborným autem. Já osobně bych při větším nájezdu volil 1,6 TDI, který sice pocitově není lepší než TSI, ale dle všech dat je vlastně bez potíží,
Já bych počkal na Golf VII, ta jeho váha vypadá zajímavě.......tedy jde taky o to, co člověk potřebuje.Megán v Combi vypadá dobře, taky žádnej problém.Ono jak jsi psal, udělat dneska chybu v nákupu nižšší střední skoro nejde. :yes:
Acho jo. Srovnávací testy jsou skvělá věc, i když zrovna ve SM bych je bral s veeelkou rezervou. Ale jejich nejdůležitějším výsledkem není to, že vznikne nějaké pořádí od prvního po posledního. Jde hlavně o to, že srovnávací test by měl (!) ukázat, které ze srovnávaných aut je vhodné pro jaký typ řidiče, co umí líp a co hůř. Zde např. (bez překvapení) Ford je pro aktivnějšího, "sportovněji" orientovaného, pravděpodobně mladšího řidiče, kterému bude vyhovovat charakter motoru a podvozku i design a nevadit méně místa vzadu. Mégane naopak pro klidnějšího, na pohodlí orientovaného atd. Golf se jako obvykle pokouší o kompromis a zavděčení se všem, což se někdy daří lépe, jindy hůře.
Ale snažit se za každou cenu vyrábět nějaké žebříčky, co je v té které kategorii nejlepší auto je NA NIC! Hledat univerzálního vítěze je jako hledat nejlepší obraz nebo nejlepší víno na světě - nikdy se na tom všichni neshodnou, protože mají odlišné chutě. Pro každého řidiče s jeho specifickými požadavky je "nejlepší" jiné auto!
Asi by sis měl toho focuse projet. Golf se v této konkurenci nemusí "pokoušet o kompromis", má jednoduše nejlepší jízdní vlastnosti, nejdynamičtější motor s nejnižší spotřebou a je nejpraktičtější, když nabízí srovnatelně nebo více prostoru pro posádku nebo zavazadla při nejmenších rozměrech.
Jistěže si každý může vybrat dle svých preferencí, ale dělám-li srovnávací test a mám stanovená kriteria, neměl by být problém udělat na základě nich závěr. Bohužel musím říct, že problém to v autoperiodikách bývá, přes deklarovaná kriteria je často hodnocení redaktorů zavádějící až zmatené, popírají se různé části testu navzájem apod.
Focuse jsem řídil, ovšem nikoliv s tímto motorem. A s nejlepšími jízdními vlastnostmi Golfu nesouhlasím, podle mého toho Focus snese v zatáčce víc (srovnávám čtyřválcové benzíny a standardní, tedy nikoliv sportovní podvozky) a má lepší řízení.
TSI jede dobře, ale vzhledem k problémům s rozvody bych si opravdu nekoupil ani náhodou.
Kritéria testu: to je právě ono, testéři dají každé vlastnosti nějakou váhu, kupující to ovšem může vidět jinak. Někoho (třeba) vůbec nezajímá prostor na zadních sedadlech, jiný zase v životě nevyzkouší hranice podvozku a tudíž ho netrápí jízdní vlastnosti v extrému atd.
Ale budiž, tvoje preference nejlépe odráží Golf, proč ne.
S tím řízením si nejspíš děláš legraci nebo mluvíš o focusu II. Podobně je to i s tím, co kdo "snese" v zatáčkách, zapomeň, focus II je pryč, jediný focus, který se dneska vyrovná jízdními vlastnostmi špičce třídy, je právě tento s litrovým motorem, zbytek je horší.
A nejde o mé preference, ale o to cos napsal, že golf se snaží o nějaké kompromisy. To je nonsens, golf 1,2tsi je prostě komplexně nejlepší auto mezi těmito třemi srovnávanými.
Tak proč tedy Golf ani v tom testu nevyhrál, když už se redakce o nějaké určení pořadí snaží?
A co je to jiného než snaha o kompromis, když Golf není ani nejsportovnější (to je Focus), ani nejpohodlnější (to je Mégane)? A to o lepším podvozku a řízení Focusu zdaleka není jen můj názor, potvrzují to i další testy:
[odkaz]
Ale jak už jsem napsal, podle mého je určování pořadí v testu nebo dokonce v celé třídě zbytečná a zcela marná snaha.
Megan není pohodlnější, na špatné silnici tluče a má problém s tlumením.Oba dva konkurenti jsou na to mnohem lépe, na špatné silnici.
Pořadí je vždycky dle měřící metod + subjektivní vjemy.
To že některy´vůz není sportovně naladěn neznamená, že je horší a naopak.Je to pak o prioritách kupce.
O Méganu nemůžu z vlastní zkušenosti nic říct, vycházel jsem jen z testů. Tuhle generaci jsem zkusil jen jako RS s podvozkem Cup, a ten opravdu měkký nebyl ;-):-)
Mě se neptej, proč nevyhrál, o tom zmatení dílčích hodnocení a protichůdného závěru píšu ve své původní reakci.
Co se podvozku golfu týká, není to žádný kompromis, ale nejlepší naladění, megane je při tomto srovnání zcela mimo, rozdíly v naladění mezi focusem a golfem jsou v rozmezí pěti procent ze sta, megan je o třicet procent jinde, "komfort" v podobě náklonů a houpání a přitom rány do podvozku a poskakování v zatáčce, jo, pokud s tím autem pojedeš na půl "plynu" nepoznáš rozdíl, zatlač na něj a můžeš začít přispívat do debat, proč je vzadu lepší víceprvek.
Každopádně můžeš se rozepsat, jak to vidíš ty, jaká je tvoje zkušenost s auty, o kterých je v testu řeč, klidně dej srovnání i více variant (motorizací). Rád si počtu, jak to vidí jiní.
Tak ono to je více věcí než víceprvek..přidal bych zkrut kastle, atd.Víceprvek boduje hlavně na špatném povrchu.
Ono to řešení maximálních extrémů v testech je někdy kontraproduktivní, bó pak si spousta lidí myslí, že ten podvozek co prohrál, je opravdu špatný, což tak není.Pro normální jízdu může být i lepší, pohodlnější a dotyčnému vyhovovat.
Těžko ale nastavit objektivní test, dle všech preferencí.Ideální je, když jsou bodované jednotlivosti a člověk si sám vybere a ne tyto paskvily.
přesně tak. Když porovnám Mégane s Golfem, tak Mégane je:
1) jednoznačně hlučnější - teď tím nemyslím motor, kdy TCe je (dle testů a dalších) tišší a sametovější. tím hlučnější myslím rázy od kol, utlumení kastle od podvozku
2) zadní náprava jednoznaně horší, adekvátní tak možná Golfu IV/Octavii I. Dokud je silnice povrchem rovná nebo se jede na pohodu, nic dramatického se nekoná. Pokud se začne tlačit na pilu nebo povrch zhorší, začne zadek uskakovat, držení stopy není nijak jisté. Golf dokáže i na špatném povrchu po nájezdu krásně vykroužit oblouk...
3) celkově v Mégane je pocit, že jedeš tak nějak nad silnicí, poskakuješ na ní... V Golfu jedeš po ní, krásně cítíš, jak vyhlazuje nerovnosti a ty jen "žehlíš" rovnou silnici (která je ve skutečnosti rozmlácená až běda. Problém Golfu je v tom, že začneš jezdit o dost rychleji než by asi bylo vhodné a docela si říkáš o to vledět do pořádné díry nepřiměřenou rychlostí. Na špatné cestě prostě můžeš čekat i výtluk, který už auto "nedá". A až se Golf ozve, tak je většinou pozdě a vymetl jsi pořádnou díru. To ale není chybou auta ;-)
S nejnižší spotřebou u Golfu bych byl opatrný, tam vyhrál jen díky kolům s obutím. Kdyby měl 17" kola s 215 s "neúspornými" pneu, tak je na úrovni Meganu, spíš ještě hůř...
Golf měl usporné gumy....dava je posledni dobou do všech testů...proto je i brzdná dráha nejhorší...atd....jinak s klasickýma pneu, by byl jinde se spotřebou..proto ta zmínka o zimních pneu v článku.
Golf taky jel o dost pomaleji než ostatní a je celkem jasné, že je jiná spotřeba při 130 a 140. Navíc vše je jen dle PP, takže řešit desetiny litru asi nemá cenu.
Odchylka měření při tachometrových 50/90/130 km/h
Golf: 46/84/121
Mégane: 48/88/127
Je taky otázkou, jak se měřila např. pružnost motoru. Pokud to taky bylo dle rychlosti na tacháču, tak jsou ty výsledky k ničemu.
Neměli nahodou ty auta společně ? Nebo je snad testovali zvlašť.....každopadně v SM měři spotřebu dle dotankovani a ne dle PP. Navic nejen z osobno zkušenosti vim že PP v Golfech jsou dosti přesne. Naopak co jsem četl tak PP v novych Focusech jsou dosti nepřesne.
Přečti se test. Nastavili na tempomatu rychlost a měřili. A pokud jel Golf při 140 km na tempomatu o 10 km pomaleji než Mégane, tak měl asi i menší spotřebu.
Spotřebu dle dotankování asi neměřili. Nevěřím, že by redaktoři vždy po všech jízdních režimech (město,110,140) dotankovávali.
Zajmave je že všichni měli prakticky shodnou brzdnou drahu. Navic už několik testu ukazalo že usporne pneu nemusi byt zrovna usporne a když už tak rozdil bude rozhodně menši než 0.5l.
Už jsem ti tu spotřebu vysvětlil.
1. úsporné pneu
2. Golf jel pomaleji
3. Spotřeba dle PP a pokud ho má Golf stejně nepřesný jako tacháč, tak ti to v pohodě hodí 0,6 l
Brzdná dráha: zkus mně vysvětlit, proč má Mégane kratší čas a delší brzdnou dráhu. Celý test je k ničemu.
Mégane: 3,0/39,8
Golf: 3,2/39,6
Už jsem to napsal. Dle testu pneu , usporne pneu nejsou v dosti připadech usporne. Kde maš tu informaci že Golf jel pomaleji ? Snad ne podle infa že tacho Golfu vice přeměřuje. Jak už jsem psal v SM odečitaji spotřebu po dotankovani.Pomalejši čas no nevim možna to bude pomalejšim nastupem což mužu potvrdit.
Pokud tomu tak je tak je to divne že se o tom nikde nezmiňuji. Jinak z psaneho textu mam dojem že s auty jeli součastně což by ovšem popiralo tu tempomatovku protože tam by se projevilo pravě přeměřovani tacha. Každopadně už vice testu naznačuje že nove TCE neni zrovna usporne narozdil od EB.
V testu je přeměřování tachometru uvedeno. Jen si to redaktoři nedali dohromady se spotřebou. Prostě pokud věděli, že každy tacháč ukazuje něco jiného, tak neměli jezdit dle tempomatu.
Pokud by u Renaultu nastavili tacháč jako VW, tak by spotřeba hned klesla. Každému je asi jasné, že při 140 je větší spotřeba než u 130. :-)
Pokud jsis nevšiml on ani neprohral. Navic každy test je třeba čist a pokud možno je dobre dohledat tabulku s bodovym hodnocenim ktera neni bezchybna ale pak už by se ti to asi moc nelibilo.
ak by som si uz musel vybrat za trest z tychto troch
asi by som zobral megane ;-) , ale za realnych okolnosti by som s inevybral ani skaredy focus ani nudny golf ani zastaraly megane..... a motoricky ma miniturba tiez netrapia..... no ale ako vravim.... keby som musel tak asi megane :yes:
Čiste teoreticky by som si z týchto troch vybral Citroen C4. >:D
Ale prakticky by som, ak by to bolo možné, klasické kompakty oblúkom obišiel. Lovím v iných vodách. :-)
nesdílím pocit pánů redaktorů, že oturbené 1,2 motory nedokázaly splnit očekávání vkládaná oproti atmodférickým 1,6 motorům.
jak u koncernu VW, tak i u renaultu je to z hlediska komfortu jízdy i spotřeby nebe a dudy.
a řeči o výdrži? pro velké nájezdy si koupím diesl a jestli mi klekne motor po 15 letech při 250 t.km mě netíží, protože to auto bude při tom nájezdu už troska celkově....
Dokazali splnit ocekavani tak proti koncernovym motorum 1,6, coz byla tragedie a konkurence je jinde. Ze te netrapi ze motor nevydrzi 250tis je hezke, jenze on nevydrzi par tisic bez oprav retezu, coz u konkurence take bezne neni. Komfort jizdy neni o nic lepsi nez konkurencni 1,6 se stejnou spotrebou a vyssi zivotnosti ;-)
Z atmosferama se běž bodnout.Horši spotřeba a taky komfort jizdy včeně celkove uživatelske přivětivosti. Hlavně ta Hondi šmudla udušena eurem je k plači pač 103kw je tak možna na papiře.
choochoo choocholoušek už tě volá. máš po večerce.
ne vážně, najezdil jsem přes 100 tis. km ve 2.0 TS 114 kW, což byl jeden z nejlepších atmosférických motorů, který spatřil světlo světa. poježdění s ním bylo velice zábavné. pro každodenní používání je však TSI/TCe mnohem příjemnější.
taky se všem na diskuzích se přetrhávaly řemeny. u mě to však byl ten nejtrvanlivější díl z celého auta.
Design bude asi stejný a má být levnější. Takže je asi po debatě. Poslední otázka je, jak bude jezdit. Snad naladí torzku alespoň tak dobře/špatně jako u Renaultu. :yes:
Kycovity a laciny design si nesmis plest s nejlepsi aerodynamikou ve tride kdy Cx 0,27 je pro GVII vzdalen nekolik svetelnych let. Tipuju 0,29 >:-[]
Ta uspora tam proste videt je, ty ji tam nevidis? >:-[] >:-[] >:-[]
Nnei to spis po pul generacni 6 ctvrtgeneracni 7? Asi ne, tahle vypada na vyraznejsi setreni >:-[]
Na co tam je zas ten neergonomicky siroky tunel? Ja myslel ze uz to u vw pochopily >:-[]
Uznavam, uz to nema ten ohavny volant a po 7 letech se designove priblizil Ciivcu >:-[]
Zname to je a taky ze rad popichuju ;-) >:-[] aspon pokecame ;-)
víceprvek je pro základní motorizace zbytečný "luxus". Pokud bude slušně naladěná jednoduchá náprava pro slabší motory, nevidím v tom problém. Je to rozumné místo, kde šetřit.
Jestli se tu někdo modlí, tak to jsou především hošani ze Civicfunclubu, doufají totiž v šanci přijít alespoň o část svého komplexu z úspěchu Golfu. >:D
No pokud to bude vypadat takto, tak to už bude prostě jen sedmá generace sterilního spotřebáku. Mě osobně to je jedno, já bych golfa nechtěl a jeho příznivci si na něm asi něco najdou, akorát mi příjde škoda, že už po sedmé žádný zázrak. Na druhou stranu je pravda, že experimentující ford s posledním focusem docela uletěl. Je to prostě věc vkusu. Někomu prostě tenhle vesnický konzervativní sporťák stačí, protože od auta nechce, nebo nepotřebuje víc než se přesunout z A do B. Takže proč ne, jen mi příjde, že ta cena neodpovídá tomu jak to auto vypadá, myslím si, že by měla být nižší.
Nechápu, co se tady dohadujete...všechny tři fotky jsou montáže od někoho, kdo se hodně nudil...úplně zbytečně se vzrušujete...počkejte do zítřka a pak tu můžete masturbovat jak chcete...aspoň budete masturbovat nad něčím reálným a ne něčí představivostí....
Jinak pevně věřím, že se Golf posune ještě o chlup dál v exteriéru než je namalované na tom obrázku v odkazu...
Nadcasovost a pritom nevtirava elegance a strizlivost, odchazejici rada Golfu. Pro me jasny vitez, bez ohledu na to, ze zitra ma mit premieru VII. Nijak zvlast se na ni netesim, VI. je krasna a vzdycky, kdyz si clovek na neco zvykne, tak to soudruzi musi zmenit:( Sednu do neho a hned vim, ze to je proste "ono". Z oblin Renaultu a krivek Fordu se mi toci hlava, ale jsem, pravda, konzerva. Fordu ani Renaultu neverim ani po strance kvality, ale to ze me mluvi nedobra zkusenost s temito znackami z dob drivejsich..
Zdravím, rozumím, že si někdo umí najít něco zajímavého i na golfu, to nikomu neberu, jen si rýpnu do pojmu nadčasovost, jelikož nemůžu souhlasit. Na golfech není nic nadčasového, to že se udělá auto strohé a nenápadné, neznamená nadčasové, nadčasový byl třeba focus první generace (pokud budeme mluvit o této kategorii aut), který by s trochou benevolence pozorovatelů obstál designově i dnes, ale ani o jedné generaci golfu se nedá mluvit jako o nadčasové, protože to ani není filosofií tohoto modelu, má to být prostě nenáročná masovka. Už i současný model působí dost staře, ale tím že vw nijak neexperimentuje a neriskuje tak nic neztrácí. Je to taková nekonfliktní nudná ale funkční záležitost. Takový ideální vůz pro přítelkyni, nebo prarodiče.. (I když přítelkyně má jiný vkus. :-) Ale to je samozřejmě můj subjektivní názor.
No, co clovek to nazor a tak to ma byt:) Mne se prave prvni Focus vubec nelibil, naopak treba IV. generace Golfu byla uzasna. V. se mne moc nelibila, ale VI. zase naopak ano. Ja si pod nadcasovosti predstavuju prave linie VW, Audi..hladke elegantni linie, ktere i za par let vypadaji dobre. Zatimco prave Ford je hodne futuristicky, zaujme ve sve dobe, ale po case se cloveku znelibi. Ten novy Focus vypada hrozne zezadu, az moc hran a krivek, sparovani..predchozi generace mela spis neco do sebe. Ale jak rikas, je to zase jen muj subjektivni nazor.
Souhlas s tím posledním focusem. Co se týče přídě, tak se mi nejdřív vůbec nelíbila, ale postupem času mi nepříjde špatná, ale zadek neodpustím, to je šílenost. Vypadá to jako by jej kreslili v Hyundaii jako bokovku. Je škoda, že na ten čumák neumí ani v jedné karosářské verzi připojit zajímavou záď. Mě se třeba v této třídě docela líbí současný Fiat Bravo. Je na trhu už pěknou dobu a pořád mi připadá svěží, jen v interiéru se roky počítají rychleji. Interiér se mi nejvíc líbí zase v Giuliette, asi proto, že mi ta spartánská palubka připomíná staré sportovní vozy. Musím přiznat, že ani nový cee'd mi není nesympatický, poslední generace se dost "poevropštila" a určitě bych mu dal přednost před jakýmkoli francouzem. No a z těch dražších modelů, tak asi právě Giulietta, Volvo V40 a Mercedes A...
No tady je vidět, že co člověk to názor. Mně například Focus 3 po faceliftu připadá nádherný z většiný úhlů. Taktéž Fiesta. Takže nové Fordy hodnotím jako nejlepší designy od dob Escort I, Cortina I nebo III... Nicméně Golfy se mi většinou víc či míň líbili taky. Snad jenom na V jsem si dlouho zvykal. Medved A, V40 i Giulietta taky super, ale Focus III je hezčí. Japonce ani Koreu jsem nikdy moc nepodporoval ale Ceed nebo i30 vypadají dobře. Vkus je vkus, jak ale někdo může chválit design Focus II (hlavně před faceliftem) to už nechápu.....