Znám pár lidí, co si koupili Volvo a většina je s ním nespokojená, neustálé problémy z elektronikou u rok starých vozidel a ložiska šmejdmadein Čajna se není ani čemu divit, že kvalita vyhlášeného Volva šla prudce dolů. :no:
no vidíš, a já znám chlápka, kterej kupoval úplně novýho tuarega a při převzetí už nefungovalo šíbro, dobrý viď, takže vlastně všechny koncernový auta sou úplně prašivý, což je logika houpacího koně... >:D
Mám půl roku Volvo XC60 D5 2.4 BiTD 158kw, zatím najeto 19k. Před tím jsem 3 roky jezdil A4 2.0TDI 125kW( za 3 roky najeto 150k). S Audinou jsem byl spokojen ale zatím nemám pocit že kvalita Volva by byla v čemkoliv horší. Naopak, je to velice příjemné auto, obzvlášť pro rodinu (manželka je přímo nadšená). To auto si prostě svou cenu dokáže obhájit (navíc bylo pořád o něco levnější než srovnatelná Q5/X3).
Asi tolik k "šmejdmadein Čajna".
Je videt, ze prodej automobilky mimo evropu nemusi byt spatny, viz Jaguar a jeho vysledky. U Volva je to spise preslapovani na miste a ustup ze stavajicich pozic.
Podle me to je managerska chyba, Volvo se profiluje prilis do pozice superbezpecneho auta a na to trh nemusi slyset.
Obzvlaste v dobe, kdy je 5hvezdicek v NCAP povinne i pro Kiu a Hyundai.
Za ty penize za ktere Volvo prodava to mohou zakaznici vnimat jako nedostatecnou pridanou hodnotu.
Volvo by melo nabizet vedle spickovych bezpecnostnich systemu i neco extra, treba nadstandardni design, nadstandardni kvalitu materialu, nadstandardni spolehlivost, nadstandardne vykonne motory... treba vyprofilovat se v segmentu limuzin na "seversky Lexus se sportovnimi ambicemi". Jinak nema sanci dlouhodobe uspet.
Ještě bych dodal, že za ty peníze získáte mimo jiné neútulný interier (můj názor). Je to jako ty moderní obýváky, samá hrana, tvrdé materiály, nevím co na tom kdo vidí.
Třeba tohle:
[odkaz]
proti gustu ... znáte to, ale já bych v tom nejezdil.
Snížení výroby v Evropě je celkem logickým výsledkem rozšíření výrobních kapacit v Číně po změně majitele. Čím míň modelů budou tahat přes moře, tím vyšší marže.
S celkovým hodnocením Volva nesouhlasím, myslím, že mimo D3 (hodnotím premii a značky s aspirací), je to snad s Jaguarem jediná značka předvádějící nějaký reálný progres, nové modely, inovace apod. Přešlapují naopak jiní s ambicemi na potrápení D3, lexus v Evropě pomalu vyklízí pozice, Infiniti trčí v pozici tržního exota a evropští klasici se nehýbají z místa, viz. neustále nové a nové plány Alfy bez hmatatelného výsledku, rozpačitá řada DS a pak až tragedie typu Saab. A když ještě vezmu v úvahu, že Volva se prodávají za velmi ambiciozní ceny a naproti tomu cenu nejrychleji ztrácejí, jsou jejich prodejní čísla až nepochopitelně dobrá. Být aktuálně v situaci Volva např. Alfa, tak už Sergiovi postavili na počest vítězný oblouk.
hm, ale porovnej treba S90tku se zadnim pohonem a nasledujici S80, jak de facto "pres noc" vyvedla Volvo z ery tradicnich hranatych korabu silnic.
A vyrobce nestihal vyrabet. Uz by to zas chtelo podobny prodejni slagr.
XC60, XC70 - dva modely, které mají prodeje velice dobré, k tomu fousatá XC90, která podle aktuálních měřítek měla být dávno v důchodu a po smrti a stále dělá slušná prodejní čísla, nová S60/V60 si taky nevede vůbec špatně
ono se stačí jen podívat na vývoj prodejních čísel u Volva za poslední roky. Tam teda stagnaci nevidím, naopak je to stabilní růst.
A přesně jak poznamenal Dinar - za ty ceny, které si za to účtují, si to v tomto rozpoložení může skutečně dovolit prodávat snad jen Volvo. V tom je síla a magie té značky.
Revoluce ve stylu S90 - - -> S80 se už dnes konají zřídka. Je to spíš kontinuální vývoj, a pronikání do dalších segmentů. Vždyť v devadesátých letech mělo Volvo prakticky jen 3 modelové řady, kolik jich má dnes? A přicházejí další.
A samozřejmě na druhou stranu je tady nostalgie - hardcore fanoušci budou vždy tvrdit, že poslední opravdové Volvo byla řada 900 - S/V90, méně hardcore uznávají ještě i 850 a pak už to jde z kopce :-) Ale ono i poslední opravdový Saab byl 9000, poslední medvěd první Éčko (to z devadesátých let, s hranatými světly, W124?). Že by náhoda? >:-[]
..a to si slyšel kde, že nejrychleji ztrácí hodnotu, nebyl to náhodou nějáký PR článek božského koncernu? To, že se dneska například octávka, která má rozvor auta nižší střední třídy, prodává za 600 tis. není ambiciózní cena??.. Jedno volvo jsem už prodával a po třech letech jsem na něm neztratil víc, než je obvyklé u německých aut, takže tvoje drama nesdílím. Při prodeji samozřejmě záleží, jak je auto nakonfigurované, pokud prodáváš benzínový šestiválec bmw, tak by ses divil kolik na tom autě po pár letech proděláš.. což z bmw nedělá špatný auto, pořád je to top auto, ale prostě hodnota spadne u velkých modelů klidně i o 50%.. Jinak co se týče prodejů v Evropě obecně, tak s odbytem mají problémy všechny značky a to hlavně díky hospodářské krizi. V článku je také jasně napsáno, že hlavním trhem jsou usa a né země, kde si lidi utírají * novinami a chlastaj pivo z pet lahví (s kterýma si pak ještě zatopí v kamnech)
Docela mě to zaujalo, zrovna se totiž chystám po třech letech prodat svou S80. [odkaz] Tohle se sice týká U.K., ale ve zbytku Evropy je to podobné, díval jsem se, za co u nás nebo v D jdou tříleté S80 v porovnání A6 nebo 5er s podobnými motorizacemi a můžu to jen potvrdit, že je to podobné jako u těch Britů, cena S80 je o cca 20% níž než u té D3.
P.S. Jestli si chceš do diskusí chodit cintat pentli, tvoje věc, ale je vždycky lepší nejdřív vědět, než psát ve stylu neurvalého trotla. ;-)
neurvalého trotla si nech od cesty.. ale k věci, podíval jsem se, jak se věci mají v reálu, tržní prostředí s ojetými auty docela dobře odráží nabídka na velkých servrech typu mobile.de, tady jsou moje výsledky. Žádné drama co popisuješ fakt nevidím..
cena volvo s80, r.uvedení do provozu 2009 (km max. 100t, diesel, I.maj.)
17 290, 19 599, 20 990, 21 790
audi A6, r. uvedení do provozu 2009 (km max. 100t, diesel, I.maj.)
18 000, 18 630, 18 710, 18 900
volvo s80, r. uvedení do provozu 2012 (km max. 5t)
34 900, 35 900, 38 900,-
audi A6, r. uvedení do provozu 2012 (km max. 5t)
34 900, 37 490, 37 597
Pokus o věcný příspěvek. Fajn. Ale stejně se asi díváme každý na jiný mobile.de, pokud beru standardní motorizaci vyšší střední, tj. dýzlový víceválec (míněno nad 4 válce) s výkonem kolem 150kW (protože u Volva jaksi nic víc není), rok 2009 nájezd do 100 tis. pak čtu:
S80 nejlevnější auto za 18tis., průměrná cena 22tis.
A6 nejlevnější auto za 21,5tis., průměrná cena 25tis.
což odpovídá tomu, co jsem napsal. Ale zřejmě si vymýšlím jak já, to protože mě těší, že své auto prodám levněji, :-O tak soudruzi z AutoExpresu, kteří udělali ten průzkum v Británii. :-!
samozřejmě by bylo lepší porovnat prodejní cenu nového vozu vs. prodejní cenu ojetého a vypočítat procenta o kolik se zmenší hodnota
takhle je to trochu vaření z vody, protože i teď je většinou (alespoň tady) Volvo cenově tak 10-15% pod D3, takže těžko pak odhadnout v té ceně ojetiny kolik je skutečný propad a kolik prostě rozdíl i v začáteční hodnotě
každopádně čím větší startovní cena, tím větší propad (samozřejmě kromě supersportů, luxusní fajnovek apod.) No a velká kára s velkým benzinovým motorem, s velkým turbem, to je už úplně nejhorší. Každopádně ti Dinare držím palce a snad se ti ty 3 roky s Volvem líbili (nedělám si iluze kdo je tvého srdce šampion nadále) ;-)
Rozdiel v cene jazdenky 2-4000 €, čo je 10-20% podľa modelu. Vybral som modely, ktorých cena nového je skoro rovnaká a patria cca do rovnakej výkonovej kategórie, prípadne ben./diesel.
pokud počítáte domácí trh ve Švédsku Ok.. jinak z PET lahví pivo nepiju (kupuju bernarda), ale uznávám, že petky kupuje otec, což mu samozřejmě neustále vyčítám..
pokud jsem ten clanek spravne cetl, tak tam netvrdi nic jineho, ze neobnovi smlouvu na dobu urcitou 300 svedskym zamestnancum a snizi vyrobu o cca 10 procent, coz odpovida poklesu prodeju v evrope (o 9 procent).
mezi radky tim padem ctu, ze nedelaji nic jineho, nez ze jen reaguji na momentalni naladu na trhu, ktera neni prizniva. Pokud maji v rukavu nejakou prevratnou expanzi na trh Ciny a USA a drasticke zvyseni prodeju, tak muzeme byt v klidu, protoze evropske casti Volva se toto rozhodne tykat nebude. To by si tech 300 zamestnancu klidne rok nebo dva podrzeli :-!
Je videt, ze to hodlaji pokryt temi planovanymi cinskymi fabrikami.
A dalsi vec je, ze to muze byt jen marketingovy kec, PSA taky planoval bombasticke zvysovani vyroby, myslim dokonce jeste predloni a vidite, kde je PSA letos.
Dle mého jse volva dizajnovo hodně na špici. V žádném novém jsem nejel, ale na fotkách se mi líbí taky interiéry, žádné zbytečné cinkrlátka, takhle si představuju jednoduchý funkčný interiér. No a exteriéry..xc60, xc70, v60, s60, s80, dokonce aji "stará xc90"..těžko na nich hledám chyby. Škoda, že nestojí tolik co H/K :-)
U těch exteriérů, které si tam vypsal s tebou rozhodně nemůžu souhlasit u S60/V60. Tyto modely by slušely spíš Hyundaii, ale i na něj jsou tahle 2 auta dost nepraktická. Např. V60 s karosářskou variantou kombi nemá nic společného, spíš by to měl být sportsback, 430l je i na sedan střední třídy dost málo a svažující střecha nad zavazadelníkem moc nepřidá... :no:
Interiér je jiná záležitost, tedy ne prostorností a praktičností, ale designem. Ten je fakt parádní, tady opravdu vidím cizelování skandinávského designu, to je paráda :yes:
Takže se vůbec nedivím, že jim jdou prodeje dolu, spousta lidí co si volvo kupovali, tak tohle nezkousnou a střední třída je to co by mělo Volvo živit. SUV a vyšší střední je asi neuživí. Taky bych řekl, že ten kdo má Audi A4, BMW 3er nebo MB C si S60/V60 asi koupit nepůjde ;-) Lidé co mají Passat, Mondeo, Avensis nebo P508 do Volva nepůjdou, jelikož je "too expensive" a poměr cena/výkon má přednost ;-)
No ale chválím, že mají "koule" to říct nahlas :yes:
Neplést si (ne)praktičnot se stvárněním. Ono 100 lidí, 100 chutí. Jaks napsal, 430 litrů je téměř tragédie i pro kompaktní kombi, ale nic to nemění na tom, že se mi šedesátkové volvo velice líbí. S i40 bych si ho nedovolil srovnávat.
at zvedne ruku. ja mam zato, ze ne... to ten opravar lednicek li shifu chtel volvo postavit od pocatku proti autum typu 7er, a8, vlastne tim byl posedlej, ale nechtel na to dat prachy. jacoby se s nim pohadal a rek mu, ze pokud chce 800tis. aut do 2020, musi investovat predevsim do mensich modelu... soucasne jacoby jasne rek "je třeba zamerit se na luxus" a "ztratili jsme charakter"-nekdo tu spravne rekl, ze sou rozplizly...
nechtel kopirovat vw... neco o tom vedel, kdyz mel ve vw, mj. ze byl treba president&ceo vw america, funkci head of general office of the chairman of the board of management...