Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volvo plánuje snížení výroby a propouštění ve Švédsku

Švédská automobilka Volvo sníží výrobu v zemi o zhruba deset procent a zruší 200 až 300 pracovních míst. Důvodem je slabší prodej, než se čekalo.
Zpět na článek
31. 8. 2012 09:17
Avatar - Ham.
31. 8. 2012 08:43
To nebude poslední špatná zpráva pro odboráře z Torslandy
Geely již zmákla všechny technologie Volva a pokles v Evropě bude kompenzován daleko vyšším růstem doma v Číně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - roman.rs
31. 8. 2012 09:02
Co chtěli to maj..
Znám pár lidí, co si koupili Volvo a většina je s ním nespokojená, neustálé problémy z elektronikou u rok starých vozidel a ložiska šmejdmadein Čajna se není ani čemu divit, že kvalita vyhlášeného Volva šla prudce dolů. :no:
Rozbalit vlákno
4
31. 8. 2012 09:07
Re: Co chtěli to maj..
jasně, kvalita šla prudce dolů >:-[]

četl jsem to na internetu, kde to psal chlápek, kterýmu to říkal kamarádův brácha z třetího kolene >:D
Avatar - Merrill
31. 8. 2012 11:04
Re: Co chtěli to maj..
no vidíš, a já znám chlápka, kterej kupoval úplně novýho tuarega a při převzetí už nefungovalo šíbro, dobrý viď, takže vlastně všechny koncernový auta sou úplně prašivý, což je logika houpacího koně... >:D
Avatar - 4hill
31. 8. 2012 13:23
Re: Co chtěli to maj..
Jsi klikař..já jich znám spoustu ale s podobným problémem nikoho. Jestlipak tak trochu jen necyntáš? :-!
31. 8. 2012 14:28
Re: Co chtěli to maj..
Mám půl roku Volvo XC60 D5 2.4 BiTD 158kw, zatím najeto 19k. Před tím jsem 3 roky jezdil A4 2.0TDI 125kW( za 3 roky najeto 150k). S Audinou jsem byl spokojen ale zatím nemám pocit že kvalita Volva by byla v čemkoliv horší. Naopak, je to velice příjemné auto, obzvlášť pro rodinu (manželka je přímo nadšená). To auto si prostě svou cenu dokáže obhájit (navíc bylo pořád o něco levnější než srovnatelná Q5/X3).
Asi tolik k "šmejdmadein Čajna".
31. 8. 2012 09:17
Chyba managementu
Je videt, ze prodej automobilky mimo evropu nemusi byt spatny, viz Jaguar a jeho vysledky. U Volva je to spise preslapovani na miste a ustup ze stavajicich pozic.
Podle me to je managerska chyba, Volvo se profiluje prilis do pozice superbezpecneho auta a na to trh nemusi slyset.
Obzvlaste v dobe, kdy je 5hvezdicek v NCAP povinne i pro Kiu a Hyundai.
Za ty penize za ktere Volvo prodava to mohou zakaznici vnimat jako nedostatecnou pridanou hodnotu.
Volvo by melo nabizet vedle spickovych bezpecnostnich systemu i neco extra, treba nadstandardni design, nadstandardni kvalitu materialu, nadstandardni spolehlivost, nadstandardne vykonne motory... treba vyprofilovat se v segmentu limuzin na "seversky Lexus se sportovnimi ambicemi". Jinak nema sanci dlouhodobe uspet.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - matii
31. 8. 2012 09:20
Re: Chyba managementu
:yes: souhlas

Ještě bych dodal, že za ty peníze získáte mimo jiné neútulný interier (můj názor). Je to jako ty moderní obýváky, samá hrana, tvrdé materiály, nevím co na tom kdo vidí.

Třeba tohle:

[odkaz]

proti gustu ... znáte to, ale já bych v tom nejezdil.
Avatar - Blue Sun
31. 8. 2012 09:57
Re: Chyba managementu
Inu, každý není fanouškem načančaných obýváků po babičce nebo strohé německé plastové nudy. Mně se naopak styl Volva líbí.
Avatar - 4hill
31. 8. 2012 13:25
Re: Chyba managementu
Chce to vyzkoušet.Použité materiály,zpracování či ergonomie nemá konkurenci. Je fakt že ta barevná kombinace z odkazu vypadá hodně studeně..
31. 8. 2012 14:53
Re: Chyba managementu
To je stary model, porovnavaj radsej nove alebo ked si vyberies drevo namiesto hlinika, tak je to ovela prijemnejsie
Avatar - Dinar
31. 8. 2012 10:25
Re: Chyba managementu
Snížení výroby v Evropě je celkem logickým výsledkem rozšíření výrobních kapacit v Číně po změně majitele. Čím míň modelů budou tahat přes moře, tím vyšší marže.

S celkovým hodnocením Volva nesouhlasím, myslím, že mimo D3 (hodnotím premii a značky s aspirací), je to snad s Jaguarem jediná značka předvádějící nějaký reálný progres, nové modely, inovace apod. Přešlapují naopak jiní s ambicemi na potrápení D3, lexus v Evropě pomalu vyklízí pozice, Infiniti trčí v pozici tržního exota a evropští klasici se nehýbají z místa, viz. neustále nové a nové plány Alfy bez hmatatelného výsledku, rozpačitá řada DS a pak až tragedie typu Saab. A když ještě vezmu v úvahu, že Volva se prodávají za velmi ambiciozní ceny a naproti tomu cenu nejrychleji ztrácejí, jsou jejich prodejní čísla až nepochopitelně dobrá. Být aktuálně v situaci Volva např. Alfa, tak už Sergiovi postavili na počest vítězný oblouk.
31. 8. 2012 10:43
Re: Chyba managementu
hm, ale porovnej treba S90tku se zadnim pohonem a nasledujici S80, jak de facto "pres noc" vyvedla Volvo z ery tradicnich hranatych korabu silnic.
A vyrobce nestihal vyrabet. Uz by to zas chtelo podobny prodejni slagr.
31. 8. 2012 10:58
Re: Chyba managementu
XC60, XC70 - dva modely, které mají prodeje velice dobré, k tomu fousatá XC90, která podle aktuálních měřítek měla být dávno v důchodu a po smrti a stále dělá slušná prodejní čísla, nová S60/V60 si taky nevede vůbec špatně

ono se stačí jen podívat na vývoj prodejních čísel u Volva za poslední roky. Tam teda stagnaci nevidím, naopak je to stabilní růst.

A přesně jak poznamenal Dinar - za ty ceny, které si za to účtují, si to v tomto rozpoložení může skutečně dovolit prodávat snad jen Volvo. V tom je síla a magie té značky.

Revoluce ve stylu S90 - - -> S80 se už dnes konají zřídka. Je to spíš kontinuální vývoj, a pronikání do dalších segmentů. Vždyť v devadesátých letech mělo Volvo prakticky jen 3 modelové řady, kolik jich má dnes? A přicházejí další.

A samozřejmě na druhou stranu je tady nostalgie - hardcore fanoušci budou vždy tvrdit, že poslední opravdové Volvo byla řada 900 - S/V90, méně hardcore uznávají ještě i 850 a pak už to jde z kopce :-) Ale ono i poslední opravdový Saab byl 9000, poslední medvěd první Éčko (to z devadesátých let, s hranatými světly, W124?). Že by náhoda? >:-[]
Avatar - Dinar
31. 8. 2012 12:44
Re: Chyba managementu
Souhlas, a nezapomínejme na novinku, povedenou V40. ;-)
Avatar - Merrill
31. 8. 2012 11:00
Re: Chyba managementu
..a to si slyšel kde, že nejrychleji ztrácí hodnotu, nebyl to náhodou nějáký PR článek božského koncernu? To, že se dneska například octávka, která má rozvor auta nižší střední třídy, prodává za 600 tis. není ambiciózní cena??.. Jedno volvo jsem už prodával a po třech letech jsem na něm neztratil víc, než je obvyklé u německých aut, takže tvoje drama nesdílím. Při prodeji samozřejmě záleží, jak je auto nakonfigurované, pokud prodáváš benzínový šestiválec bmw, tak by ses divil kolik na tom autě po pár letech proděláš.. což z bmw nedělá špatný auto, pořád je to top auto, ale prostě hodnota spadne u velkých modelů klidně i o 50%.. Jinak co se týče prodejů v Evropě obecně, tak s odbytem mají problémy všechny značky a to hlavně díky hospodářské krizi. V článku je také jasně napsáno, že hlavním trhem jsou usa a né země, kde si lidi utírají * novinami a chlastaj pivo z pet lahví (s kterýma si pak ještě zatopí v kamnech)
Avatar - Dinar
31. 8. 2012 12:42
Re: Chyba managementu
Docela mě to zaujalo, zrovna se totiž chystám po třech letech prodat svou S80. [odkaz] Tohle se sice týká U.K., ale ve zbytku Evropy je to podobné, díval jsem se, za co u nás nebo v D jdou tříleté S80 v porovnání A6 nebo 5er s podobnými motorizacemi a můžu to jen potvrdit, že je to podobné jako u těch Britů, cena S80 je o cca 20% níž než u té D3.

P.S. Jestli si chceš do diskusí chodit cintat pentli, tvoje věc, ale je vždycky lepší nejdřív vědět, než psát ve stylu neurvalého trotla. ;-)
Avatar - Merrill
31. 8. 2012 13:18
Re: Chyba managementu
neurvalého trotla si nech od cesty.. ale k věci, podíval jsem se, jak se věci mají v reálu, tržní prostředí s ojetými auty docela dobře odráží nabídka na velkých servrech typu mobile.de, tady jsou moje výsledky. Žádné drama co popisuješ fakt nevidím..

cena volvo s80, r.uvedení do provozu 2009 (km max. 100t, diesel, I.maj.)
17 290, 19 599, 20 990, 21 790

audi A6, r. uvedení do provozu 2009 (km max. 100t, diesel, I.maj.)
18 000, 18 630, 18 710, 18 900

volvo s80, r. uvedení do provozu 2012 (km max. 5t)
34 900, 35 900, 38 900,-

audi A6, r. uvedení do provozu 2012 (km max. 5t)
34 900, 37 490, 37 597
Avatar - Dinar
31. 8. 2012 13:35
Re: Chyba managementu
Pokus o věcný příspěvek. Fajn. Ale stejně se asi díváme každý na jiný mobile.de, pokud beru standardní motorizaci vyšší střední, tj. dýzlový víceválec (míněno nad 4 válce) s výkonem kolem 150kW (protože u Volva jaksi nic víc není), rok 2009 nájezd do 100 tis. pak čtu:

S80 nejlevnější auto za 18tis., průměrná cena 22tis.
A6 nejlevnější auto za 21,5tis., průměrná cena 25tis.

což odpovídá tomu, co jsem napsal. Ale zřejmě si vymýšlím jak já, to protože mě těší, že své auto prodám levněji, :-O tak soudruzi z AutoExpresu, kteří udělali ten průzkum v Británii. :-!
31. 8. 2012 15:33
Re: Chyba managementu
samozřejmě by bylo lepší porovnat prodejní cenu nového vozu vs. prodejní cenu ojetého a vypočítat procenta o kolik se zmenší hodnota

takhle je to trochu vaření z vody, protože i teď je většinou (alespoň tady) Volvo cenově tak 10-15% pod D3, takže těžko pak odhadnout v té ceně ojetiny kolik je skutečný propad a kolik prostě rozdíl i v začáteční hodnotě

každopádně čím větší startovní cena, tím větší propad (samozřejmě kromě supersportů, luxusní fajnovek apod.) No a velká kára s velkým benzinovým motorem, s velkým turbem, to je už úplně nejhorší. Každopádně ti Dinare držím palce a snad se ti ty 3 roky s Volvem líbili (nedělám si iluze kdo je tvého srdce šampion nadále) ;-)
Avatar - abacus
31. 8. 2012 16:18
Re: Chyba managementu
Na to veľmi dobre poslúži EurotaxGlass´s:

cena nový / po 3 rokoch / po 4 rokoch / po rokoch

Audi A6 2,0 TDI …......................39 030 / 20 296 / 17 954 / 15 222
Volvo S80 D3 Momentum.............38 830 / 18 250 / 15 920 / 13 591

Audi A6 3,0 TDI...........................44 120 / 23 825 / 21 178 / 18 530
Volvo S80 D5 Momentum..............43 830 / 19 285 / 16 655 / 14 026

Audi A6 3,0 quattro S-tronic.........53 950 / 23 738 / 20 501 / 17 264
Volvo T6 AWD Summum..............53 460 / 21 384 / 18 176 / 14 969

Rozdiel v cene jazdenky 2-4000 €, čo je 10-20% podľa modelu. Vybral som modely, ktorých cena nového je skoro rovnaká a patria cca do rovnakej výkonovej kategórie, prípadne ben./diesel.
Avatar - Barrichello
31. 8. 2012 16:23
Re: Chyba managementu
S80 >:D >:D >:D >:D
HEHE, haha hihi.

To sis vbral príma káru. Kdejaká amerika je lepší než S80, nedejbože v naftě.
Avatar - Ham.
31. 8. 2012 13:12
Re: Chyba managementu
Kdybys nechlastal pivo z PET lahve tak bys zjistil, že v Evropě prodává Volvo 3x víc aut než v US.
Avatar - Merrill
31. 8. 2012 13:50
Re: Chyba managementu
pokud počítáte domácí trh ve Švédsku Ok.. jinak z PET lahví pivo nepiju (kupuju bernarda), ale uznávám, že petky kupuje otec, což mu samozřejmě neustále vyčítám..
31. 8. 2012 15:36
Re: Chyba managementu
když jsem byl v roce 2000 v USA tak tam pivo z plastu pili hlavně hustý nigga gangsta hoši >:-[] a ještě samozřejmě zabalené v papírovém pytlíku

osobně proti tomu až tak nic nemám. koupil jsem to párkrát, zkusil, a zůstal jsem u lahváčů.
31. 8. 2012 13:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Dinar
31. 8. 2012 13:38
Re: Chyba managementu
Tak jestli to, co říkáš, sedí, pak by mě zajímalo vysvětlení toho plánovaného omezování výroby. Máš k tomu nějaké info?
31. 8. 2012 14:26
Re: Chyba managementu
pokud jsem ten clanek spravne cetl, tak tam netvrdi nic jineho, ze neobnovi smlouvu na dobu urcitou 300 svedskym zamestnancum a snizi vyrobu o cca 10 procent, coz odpovida poklesu prodeju v evrope (o 9 procent).

mezi radky tim padem ctu, ze nedelaji nic jineho, nez ze jen reaguji na momentalni naladu na trhu, ktera neni prizniva. Pokud maji v rukavu nejakou prevratnou expanzi na trh Ciny a USA a drasticke zvyseni prodeju, tak muzeme byt v klidu, protoze evropske casti Volva se toto rozhodne tykat nebude. To by si tech 300 zamestnancu klidne rok nebo dva podrzeli :-!
Je videt, ze to hodlaji pokryt temi planovanymi cinskymi fabrikami.
A dalsi vec je, ze to muze byt jen marketingovy kec, PSA taky planoval bombasticke zvysovani vyroby, myslim dokonce jeste predloni a vidite, kde je PSA letos.
Avatar - Dinar
31. 8. 2012 14:29
Re: Chyba managementu
Jo, i tak se na to dá dívat. ;-)
31. 8. 2012 14:22
Re: Chyba managementu
Dle mého jse volva dizajnovo hodně na špici. V žádném novém jsem nejel, ale na fotkách se mi líbí taky interiéry, žádné zbytečné cinkrlátka, takhle si představuju jednoduchý funkčný interiér. No a exteriéry..xc60, xc70, v60, s60, s80, dokonce aji "stará xc90"..těžko na nich hledám chyby. Škoda, že nestojí tolik co H/K :-)
Avatar - petrumr
31. 8. 2012 17:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 8. 2012 19:48
Re: Chyba managementu
V podstatě snad každé auto je výhodné koupit ojeté :-)
Avatar - petrumr
31. 8. 2012 19:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 8. 2012 20:07
Re: Chyba managementu
Tak, když to vztáhneš pouze na kačky, nemělo by nové auto asi šanci. Ale jsou věci, které jde vyčíslit jenom těžce.
1. 9. 2012 16:30
Re: Chyba managementu
U těch exteriérů, které si tam vypsal s tebou rozhodně nemůžu souhlasit u S60/V60. Tyto modely by slušely spíš Hyundaii, ale i na něj jsou tahle 2 auta dost nepraktická. Např. V60 s karosářskou variantou kombi nemá nic společného, spíš by to měl být sportsback, 430l je i na sedan střední třídy dost málo a svažující střecha nad zavazadelníkem moc nepřidá... :no:

Interiér je jiná záležitost, tedy ne prostorností a praktičností, ale designem. Ten je fakt parádní, tady opravdu vidím cizelování skandinávského designu, to je paráda :yes:

Takže se vůbec nedivím, že jim jdou prodeje dolu, spousta lidí co si volvo kupovali, tak tohle nezkousnou a střední třída je to co by mělo Volvo živit. SUV a vyšší střední je asi neuživí. Taky bych řekl, že ten kdo má Audi A4, BMW 3er nebo MB C si S60/V60 asi koupit nepůjde ;-) Lidé co mají Passat, Mondeo, Avensis nebo P508 do Volva nepůjdou, jelikož je "too expensive" a poměr cena/výkon má přednost ;-)

No ale chválím, že mají "koule" to říct nahlas :yes:
1. 9. 2012 16:47
Re: Chyba managementu
Neplést si (ne)praktičnot se stvárněním. Ono 100 lidí, 100 chutí. Jaks napsal, 430 litrů je téměř tragédie i pro kompaktní kombi, ale nic to nemění na tom, že se mi šedesátkové volvo velice líbí. S i40 bych si ho nedovolil srovnávat.
1. 9. 2012 17:06
Re: Chyba managementu
Ber to jako můj názor, tak to prostě vidím. Neni mým cílem někoho přesvědčovat. Mě se nelíbí...
2. 9. 2012 11:01
Re: Chyba managementu
Taky to tak beru, snad to je vzájemné :-)
31. 8. 2012 14:25
kdo si mysli, ze je jacoby nemehlo,
at zvedne ruku. ja mam zato, ze ne... to ten opravar lednicek li shifu chtel volvo postavit od pocatku proti autum typu 7er, a8, vlastne tim byl posedlej, ale nechtel na to dat prachy. jacoby se s nim pohadal a rek mu, ze pokud chce 800tis. aut do 2020, musi investovat predevsim do mensich modelu... soucasne jacoby jasne rek "je třeba zamerit se na luxus" a "ztratili jsme charakter"-nekdo tu spravne rekl, ze sou rozplizly...
nechtel kopirovat vw... neco o tom vedel, kdyz mel ve vw, mj. ze byl treba president&ceo vw america, funkci head of general office of the chairman of the board of management...
Rozbalit vlákno
0
31. 8. 2012 15:02
Vo Fiate a PSA nepredstavitelne
"Švédská automobilka Volvo sníží výrobu v zemi o zhruba deset procent a zruší 200 až 300 pracovních míst. Důvodem je slabší prodej, než se čekalo."
Rozbalit vlákno
0