Sedany vyráběné v licenci s italským Fiatem jsou veřejnosti dobře známé. Co ale studie, které nezřídka zapadly prachem bez výraznějšího vlivu na sériovou výrobu?
Gorbi a Rapan jsou naprosto úžasné. Peter má zajímavá řešení. A Carat, ten měli začít vyrábět, vypadá zajímavě a pokud by byl optimalizován pro ruské klimatické podmínky, mohl na tamějším trhu zaujmout. Naopak Lada C je obludnost, která zejména zezadu vypadá, jako když zadání znělo: "trochu jako Volvo C30, ale aby tam bylo i něco z toho Migu 25". Ona i ta sací díra vepředu, celé je to takové "neotesané, hrubé a masivní", kdyby to aspoń jezdilo rychle jako stíhačka...
ale se sériovou produkcí je to už horší.
Lada Gorbi připomíná můj oblíbený koncept Renault Racoon: [odkaz]
Rapan zase trochu svým stylem úžasný Italdesign Columbus, i když jen vzdáleně: [odkaz]
Mrzí mě, že zatím nikdo nepoužil vtipné řešení "skládání" střechy z Roadsteru od Sbarra, je to naprosto jednoduchý a levný hardtop a takové auto by bylo bez problémů použitelné i v zimě. Rozhodně je to lepší řešení než složité skládací pevné střechy z mnoha dílů, které po složení zaberou kufr a díky nimž musí mít kabriolety nechutně vysokou a masivní zadní část.
ještě by to chtělo z projektu C se více rozepsat o typu 2116, to byla taková ruská oktávka, škoda že na celej projekt nakonec hodili vidle ve fázi před spuštěním produkce... jinak zajímavej článek :yes:
[odkaz]