Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW 114i: 75 kW za 552 tisíc korun

Nejslabší a nejlevnější BMW současnosti vstupuje na český trh. Stojí 552 tisíc, což z něj činí s přehledem nejvýhodnější nabídku v modelové řadě.
Zpět na článek
4. 9. 2012 08:36
4. 9. 2012 08:54
4. 9. 2012 09:46
4. 9. 2012 10:16
4. 9. 2012 10:26
4. 9. 2012 10:42
4. 9. 2012 12:13
4. 9. 2012 09:40
4. 9. 2012 09:47
4. 9. 2012 14:06
4. 9. 2012 10:08
4. 9. 2012 10:58
4. 9. 2012 11:27
4. 9. 2012 12:28
4. 9. 2012 12:37
4. 9. 2012 12:57
4. 9. 2012 14:20
4. 9. 2012 10:45
4. 9. 2012 10:56
4. 9. 2012 11:06
4. 9. 2012 11:31
4. 9. 2012 11:35
4. 9. 2012 11:36
4. 9. 2012 11:38
4. 9. 2012 11:41
4. 9. 2012 12:46
4. 9. 2012 15:48
4. 9. 2012 11:39
4. 9. 2012 11:44
4. 9. 2012 11:45
4. 9. 2012 11:59
4. 9. 2012 12:08
4. 9. 2012 12:20
4. 9. 2012 12:48
4. 9. 2012 11:02
4. 9. 2012 11:04
4. 9. 2012 11:16
4. 9. 2012 11:27
4. 9. 2012 11:08
4. 9. 2012 11:17
4. 9. 2012 13:01
4. 9. 2012 13:26
4. 9. 2012 20:10
4. 9. 2012 20:32
5. 9. 2012 00:13
neregistrovaný "SR20"
5. 9. 2012 09:31
4. 9. 2012 21:10
4. 9. 2012 23:59
neregistrovaný "SR20"
5. 9. 2012 00:27
5. 9. 2012 00:29
neregistrovaný "SR20"
4. 9. 2012 22:27
Avatar - Atlis
4. 9. 2012 08:12
114 vs 116 vs 118
no a teraz uz len zistit, ci sa tie verzie lisia aj mechanicky a dvere chipovaniu na najdrahsiu verziu su otvorene... :yes:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - zdravy rozum
4. 9. 2012 08:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2012 08:27
Re: 114 vs 116 vs 118
chipovat seriovy motor od vyrobcu? na co je to dobre? akurat na znizenie zivotnosti motora..... a auto sa stane nepredajnym :yes:
Avatar - zdravy rozum
4. 9. 2012 08:31
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 9. 2012 09:37
Re: 114 vs 116 vs 118
pro někoho :-)
4. 9. 2012 08:33
Re: 114 vs 116 vs 118
...btw, jsou ladiči, kdy ti nepadá tovární záruka. Víš o tom? Nebo jí přímo nahrazuje. Pak samozřejmě nejde o úpravu za 100EUR
Avatar - Atlis
4. 9. 2012 08:43
Re: 114 vs 116 vs 118
uvediem priklad: mam 1.6EB 150k. 182k verzia sa lisi iba softom. kupujes 150k verziu. nahras 182k soft za menej ako polovicu ceny priplatku za 182k verziu. v servise to nikto, nikdy nekontroluje... takto to funguje.
4. 9. 2012 09:00
Re: 114 vs 116 vs 118
Takhle jsem to úplně nemyslel, ale i to jde. Myslel jsem na výrobcem schválenou úpravu...
4. 9. 2012 09:56
Re: 114 vs 116 vs 118
Nu ale je zvlasnti ze originalni 182k verzi m uzes cipnout vic :-) ....tak nevim zdlai jsou fakt ty motory stejne. Ja na to koukal o svojeho 205k EB ...kdyz jsem ho kupoval tak 240 konova verze bohuzel jeste nebyla......a tak 205 se cipuje na cca 240 a 240 na 260 a vic...tak nevim nevim.........
4. 9. 2012 11:05
Re: 114 vs 116 vs 118
Jiste ze motory nejsou stejne
4. 9. 2012 11:34
Re: 114 vs 116 vs 118
Nejsou, maji jine turbodmychadla
Avatar - zdravy rozum
4. 9. 2012 15:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Atlis
4. 9. 2012 11:06
Re: 114 vs 116 vs 118
to zalezi na tom, kto ten motor "chipuje". bsr uvadza u oboch motorov rovnake zvysenie vykonu na 199k, kdezto vela inych firiem udava u 182k verzie zvysenie na ~200k a u 150k do 180k - preco? pretoze z najvacsou pravdepodobnostou ti, ktori "ladia" tie dve verzie neladia originalny soft, ale pridavaju box, ktory moduluje signaly od riadiacej jednotky. firma, ktora dokaze priamo programovat riadiacu jednotku ti ponukne vykon z oboch motorov rovnaky. jednoducho dojde do momentu, kedy napriklad male turbo viac nenafuka... treba teda rozlisovat individualny chip tuning a tzv hotove riesenia.
Avatar - Ham.
4. 9. 2012 13:12
Re: 114 vs 116 vs 118
Není to tak prosté, některé motory jsou stejné ale není jich mnoho. BSR se s tím nemaže, pokud mají dva motory turbo se stejným tlakem tak oba motory nastaví na stejný výkon a kašlou na skutečnost, že řada dílů je rozdílná. Tím samozřejmě snižují daleko více životnost těch slabších motorů než těch silnějších. Příklad je 2.0 TDI. Jak variantu 140hp tak variantu 170hp čipují na 191hp (protože turbo nafouká stejný tlak) ale hromada dílů na 170hp verzi je větších a odolnějších. To lze zcela amatérsky zjistit pohledem na pohotovostní hmotnost udávanou výrobcem u jinak stejně vybavených verzí nebo také amatérsky ale trochu pracněji porovnáním dílů v katalogu prodejců náhradních dílů, některé díly jsou shodné některé nikoliv, některé se liší velikostí, hmotností etc. některé jen materiálem.
A u BMW vidím, že např. 116i a 118i má stoprocentně některé díly různé (lze ověřit v katalogu dílů), ale není opět vyloučeno, že u obou turbo dokáže nafoukat stejný tlak a pak čuníci chiptuneři prostě zvednou výkon na stejnou hodnotu kterou má 118i šanci "přežít" daleko spíš než 116i která má některé díly "ošizené". Takže bych doporučoval maximální opatrnost a osobně bych si při požadavku na lepší výkon raději připlatil za originál 116i/118i než riskoval levnou úpravu vedoucí do pekel.
4. 9. 2012 14:05
Re: 114 vs 116 vs 118
Jenže ty motory nebývají stejné. Mají stejnou konstrukci, ale silnější verze mívají kvalitnější díly. Ať už jde o klikovku, ojnice, písty, hlavu, chladič atd. Proto u seriózních ladičů slabší verze mívají nižší maximální výkon než ty silnější. A nesmíš zapomínat na zbytek pohonného řetězce.
4. 9. 2012 09:41
Re: 114 vs 116 vs 118
na webu se o 114ce pise bezne jako o vyrobcem de/tunovane 116ce coz je opet de/tunovana 118ka. (nize)
Varianta koupit 114ku a chipnout ji o 68 komi na 170 HP a udelat z ni razem 118ku zni sice lakave, ale informace na webu, jestli staci jen preprogramovat/vymenit ECU zatim neni, aspon ja nic nenasel.
Co se tyce snizeni zivotnosti, pokud se potvrdi, ze se to lisi jen chipem a oznacenim,je tato obava myslim bezpredmetna.

BMW has announced a new 114i engine variant for the new 1-Series, which slots in under the previous baseline petrol model, the 116i.
The most affordable (and lowest powered) 1-er is powered by a variant of the 1.6 litre TwinPower Turbo 4 cylinder engine as the 136hp 116i and 170hp 118i, except in the 114i it’s tuned to make 102 hp at 4,000rpm and 180Nm from as low as 1,100rpm.
Avatar - Atlis
4. 9. 2012 11:09
Re: 114 vs 116 vs 118
prave preto som napisal, ze zatial nie je iste, ci sa nelisia aj mechanicky. su totiz pripady, kedy sa dve verzie motora nelisia iba mapami riadiacej jednotky, ale aj velkostou turba, intercoolera, vstrekovacov, palivovu pumpou atd...
4. 9. 2012 11:22
Re: 114 vs 116 vs 118
pripadne tam muze byt jina spojka, nebo diferencial... ale v dnesni globalizovane dobe si myslim, ze vyrobce asi vyjde levneji postavit vsecka auta stejna nez to rozlisovat a objednavat pro kazdou variantu zvlast odladene komponenty.
Avatar - Slavek-TDM
4. 9. 2012 12:55
Re: 114 vs 116 vs 118
To neni uplne pravda. Vyrobce se snazi unifikovat vyrobky, ktere vyrabi sam. Naopak ty co nakupuje se snazi diverzifikovat kvuli snizeni nakladu (na levnejsi verze levnejsi = mene kvalitni komponenty).
4. 9. 2012 14:12
Re: 114 vs 116 vs 118
Za unifikací stojí hlavně zaměnitelnost. Silnější klikovku dají do slabší verze jen tehdy, pokud odhadují, že jich prodají tak málo, že se jim nevyplatí vyrábět (nechat si vyrobit) slabší. Koukají na to v první řadě ekonomicky. Pokud jde o nakupované díly, jako jsou převodovky, tak skutečně diverzifikují. Nakupují v tak velkém množství, že o slevu nepřijdou, a levnější je levnější.
Avatar - 3_diamanty
4. 9. 2012 08:24
kupovat si BMW s tymto motorom
je nieco podobne ako rapida s HTP, no ale snaha vyrobcu ponuknut znacku bmw menej majetnym sa ceni .... za tie peniaze ale mozem mat plne vybavene nepremiove auto so silnejsim motorom akurat na kapote nebude logo bmw..... napr GDI ceed s 99kw v metalize na elektoronoch s navigaciou, cuvacou kamerou a 7r zarukou.... , 20 000 eur skutocne za toto BMW da malokto ;-\
Rozbalit vlákno
36
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 08:28
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Stejně tak si pár blb.ců koupí Optimu s 1,7 CRDI. A těm se nedivíš. Jestli to tvým šikmým očím uniklo, tak se jedná o základní verzi.
Avatar - Katikakus
4. 9. 2012 09:03
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Jediny blbec v teto diskusi jsi jiz tradcine ty, Vito! Nadava nekdo tobe do blbcu, ze jezdis starou krasnou? Je to stejne, jako by ti nekdo nadaval do blbcu, protoze sis vybral svoji starou.
Vybijej si svou furstraci z toho, ze nemas na nove auto, nekde jinde. Uz jednou si dostal od admina varovani, tak se koukej chovat slusne, nebo to budes mit natrvalo!
Avatar - KANKUNEN
4. 9. 2012 09:27
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Vidím to mnohem složitější. V Evropě máme naučeno, že máš tolerovat každého blba. Proč si tady může vesele někdo kolaborantsky upředňostňovat korejce před produktem jedné z nejlepších automobilek na světě. Takové názory akorát vedou k degeneraci vlastního národa. Taky řekneš kámošovi, nechoď si kupovat teplákovku k bráchovi do obchodu, kup si na trhu levnější se čtyřmi pruhy od Vietnamce.
Avatar - Katikakus
4. 9. 2012 09:31
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
To jako chces omezovat pravo lidi na svobodnou volbu? Kazdy at si zvoli, co chce. Nikdo tady asi nebude zpochybnovat kvality BMW, ale jsou proste lide, kterym se nelibi.
Ten primer s trznici je totalne mimo. To plati o cinskych automobilkach, o H/K nikoli. Kazdopadne doufam, ze podobna vyjadreni na adresu kohokoli, jaka tady predvadi Vita, neschvalujes... 8-s :no:
Avatar - Nerez
4. 9. 2012 10:40
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Zato ty jsi tomu nasadil korunu s tou jeho "starou". Tohle útočení na něčí rodinu mi příjde nejvíc ubohý... :no:
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 10:45
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Já ho mám (jako jediného diskutujícího) na HL. Každopádně smysl mé reakce na Toppera byl ten, že kritizuje BMW za motor 1,6 turbo 75KW v nižší střední, kde většina konkurentů začíná se základním motorem mnohem níže, ale například jediná možnost u Optimy a i40 v naftě je 1,7 CRDI, kde to naopak opěvuje do oblak, ale to, že v BMW má na výběr i jiný motor nějak nezaregistroval.
Avatar - Katikakus
4. 9. 2012 12:36
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Precti si to jeste jednou a vsimni si dulezite spojeni "jako by" v mem prispevku. Pak muzes zareagovat znovu a doufejme lepe. Takto shazujes sam sebe. ;-)
4. 9. 2012 08:28
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Zkus pouvažovat nad městským autem, kdy chceš prémii, nebo doplňuješ flotilový auta. Kup jich 10 a rozdíl pocítíš.
4. 9. 2012 08:32
Re: kupovat si BMW s tymto motorom
Srovnáváš střední třídu ze střední Afriky a dělníka v západní Evropě...

Kdo je na tom asi líp?
Avatar - zdravy rozum
4. 9. 2012 08:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 9. 2012 08:36
Re: Sedum!
...když je i sedum málo...

[odkaz]
Avatar - KANKUNEN
4. 9. 2012 08:54
Re: Sedum!
Už vím jak zbohatnu, musím vymyslet elektronický liskanec za každý superhloupý příspěvek a z toho bych měl pár halířů. Na tobě bych vydělal tisíce. Fakt si tak blbej nebo se jen děláš ???
4. 9. 2012 09:46
Re: Sedum!
Hele, já s toporem taky snad pořád nesouhlasím, ale nemusím mu proto říkat, že je blbej (i když jednou jsem se myslím neovládnul ;-\ )
Avatar - KANKUNEN
4. 9. 2012 10:16
Re: Sedum!
A je dobře pořád vše tolerovat. Moudřejší ustoupí a blbci vládnou světu.
4. 9. 2012 10:26
Re: Sedum!
Tohle je diskuzní fórum, tady si může psát (v rámci nějakých pravidel) každý co chce. Já už topora normálně ani nečtu, jenom když se chcu za něco potrestat :-)
Avatar - KANKUNEN
4. 9. 2012 10:42
Re: Sedum!
Úplně tě chápu, jenže on je přesvědčený nadšeně jako vojín Jasánek. Od reality daleko, ale přesvědčení veliké. Snad nezaloží politickou stranu. >:D
4. 9. 2012 12:13
Re: Sedum!
Mi se na jednu stranu líbí, když je někdo pro něco zapálen, ale už se mi nelíbí, když je s tím někdo otravnej :-)
Avatar - Ada je zase tady
4. 9. 2012 09:19
Re: Sedum!
Nesmysl je kupovat jakékoli auto, ktere nemá pod kapotou diesel. :-!
4. 9. 2012 09:40
Re: Sedum!
Nesmysl je to, co jsi právě vypotil.
4. 9. 2012 09:47
Re: Sedum!
On ale nic jeného nevypotí.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 10:44
Re: Sedum!
Jj - Ferrari JEDINĚ v dieslu.. :yes: >:-[]
4. 9. 2012 14:06
Re: Sedum!
Pride doba, az bude Ferrari SUV TDI
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 17:28
Re: Sedum!
No tak to tu snad už (alepsoň DOUFÁM) NEbudu. ;-)
..úplně "stačí" koncernoVWá technika plánovaná do modelů Porsche, Bentley či Lamborghini (a to já "odvždy" raději FERRARI :yes: :-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 10:08
Re: Sedum!
0-100 za 11.2, maximálka 195... to není zase taková bída, Ceed má s GDI stejnou maximálku a zrychlení 9.9. BMW bude sice holátko, ale zase si zachovává své prémiové kvality - třeba pohon zadních kol.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 10:51
Re: Sedum!
..nu ano - pohon prémiový pohon ZADNÍ nápravy za 500 t. kč - to JE "pozitivum"
PS: Parametry motoru nejsou "úplná bída", ale jinak stejně "vzrušující" jakonovinka 2.0 Tdi 100 kW pro audi A6 ;-)
(i když asi přece jen "o fous lepší" 75 kW v nižší střední, než 100 ve VYŠŠí střední :-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 10:58
Re: Sedum!
Troufám si tipnout, že až do nějakých 4000 otáček bys rozdíl oproti 116i nepoznala, nebo dokonce bude 114i přívětivější. BMW už není to co bývalo, je potřeba pokrýt co nejvíce segmentů trhu. Jako základ je to důstojné.

PS: pamatuj, že se mluví o tříválcích... já bych nad tímhle nos neohrnoval.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:23
Re: Sedum!
ad PS: Ono se NEJen mluví - ony nás za pár let také čekají...
Mne by docela uráželo těch 100 kW ve vyšší střední - tady to MNE NEoslovuje - nicméně..
A vzhledem k plánům na (již brzy 2)milionové prodeje (což se týká celé D3) bude brzy asi "ještě hůř" ;-)
4. 9. 2012 11:27
Re: Sedum!
Tebe to uráží? :-) A s čím startuje třeba M-B E? A s čím startuje třeba nějakej Citroen ve vyšší střední? ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:34
Re: Sedum!
No C6 "startovala" 2.2 HDi Bi-turbo (samozřejmě s VYŠŠíM výkonem než audi A6 :-) ), ale zákazníkům (a popravdě i MÍSTNÍM diskutérům - nevím zda i vám osobně ;-) ) to bylo "málo", tak dnes "dožívá" už jen s V6 3.0 HDi Bi-turbo :-)
4. 9. 2012 12:28
Re: Sedum!
Dožívá=neprodává... Prostě není zájem ;-)

A M-B E? Víš to, viď? :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:36
Re: Sedum!
MB E jsem tedy přiznám NEvěděla (mrkla se) - to audi A6 100 kW jsem si pamatovala - o tom tady "nedávno" byl článek...
PS: A ano opravdu se MÁLO prodává - velká škoda "dvojité odpružení" (semi-aktivní) podvozek je opravdu VELMI povedený - chviličku jsem ho i "skorovážně" zvažovala - je na mne ale zbytečně velký a (a to se mi NEstává) NElibila se mi palubka ;-)
Nicméně řeč byla o VÝKONU ("základního") motoru - a tam své "prémiové" soupeře "hravě zdolával"
Ve vyšší střední mám (krom "dávného" FAVORITA č. 1 - Alpina B5 S Bi-turbo) nového "černého koně" - LEXUS GS 450h :yes: :yes: :yes: :-)
4. 9. 2012 12:37
Re: Sedum!
Doleva, doprava.... >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:40
Re: Sedum!
(asi to NE"zvládnete", ale) KONKRETIZUJTE :-)
4. 9. 2012 12:57
Re: Sedum!
Nech to být, jen se zaneřádí dalšími výmysly Lady K diskuze o BMW. Je horší než dítě s otřesem mozku...
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 17:30
Re: Sedum!
Tak "naposledy" - o C5 tu (ne poprvé) začne mluvit jakýsi WEBPAJA WEBPAJA WEBPAJA ;-)
PS: NEměl byste si to S NÍM tedy kdyžtak "vyřídit"? :-)
PPS: A stále NIC v otázce C5. Že je "špatná" to působíte že "víte už ze základky", ale říci KTERÉ auto je (v oněch parametrech + nejlépe i "něco navíc") alespoň stejné NE a NE říct ;-)
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 09:42
A proč ne...
Pokud někomu základní motor stačí, tak tady ho má v kombinaci s poměrně přijatelnou cenu na na to, že se jedná o premii. Motor má sice jen 75KW, ale 180 Nm a přepňování, takže i tak vysoce převyšuje základní motory v mainstreamu. Nikdo se nepodivuje nad tím, že FF má 1,0EB, Golf 1,2TSI octavia to samé, spoustu jiným začíná na atmo 1,4. Nevidím tedy důvod se podivovat na tímto motorem. Hlavní úkol tohoto motoru je být "základmím" motorem a tím je poměrně slušným. Komu by to nestačilo může jít až na 135i.
Rozbalit vlákno
3
4. 9. 2012 09:54
Re: A proč ne...
az na to, ze tenhle motor (bmw 1.6 turbo) je fabrikou naprojektovany na 170 koni, coz z te 1.2 jky u VW asi jen tak lehce nevymacknes.. navic bez ztraty zivotnosti a vymenou jen jednoho maleho blbeho chipu (s trochou nadsazky).
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 10:02
Re: A proč ne...
A co to má společného s tím, co jsem napal?
4. 9. 2012 14:33
Re: A proč ne...
Jenže tak jednoduché to nebude. Jednotlivé verze se více či méně liší i mechanicky. A někdy to nejsou takové drobnosti, už jsem se setkal i s odlišnými bloky. Softwarově se dá motor jen doladit. Při dnešní přeoptimalizovanosti tlačit tyhle ekonomické jednotky nějak daleko bez fyzických zásahů je na hlavu. A případné zásahy se ti stejně finančně nevyplatí.
4. 9. 2012 10:02
Taky mi to přijde divné
BMW je prémie a sportovněji založená, nevím, ale dle mého je takovej slabej motor pod úroveň BMW. BMW si kupuje člověk kvuli žážitkům z jízdy a to při vší úctě se 75kW nezažiješ ani h..o ;-\ Moc nechápu, kdo by si toto auto mohl koupit, snad důchodce, co jezdil celej život v BMW, ale teď už by silnější motor nezvládl, nebo ženská, která chce být in, ale neumí řídit :-)
Rozbalit vlákno
97
Avatar - Emel
4. 9. 2012 10:10
Re: Taky mi to přijde divné
Radost z jízdy můžeš mít i v rámci rychlostních limitů... maximálka 195 a stovka za 11 jsou solidní hodnoty, jako příměstské vozítko proč ne.
4. 9. 2012 10:32
Re: Taky mi to přijde divné
za 550 000? Líné BMW? Promiň, ale tohle mi moc hlava nebere - jako příměstské vozítko :-) 11,2 na 100 tedy není nic moc - to zvládne rychleji má 1,5dci :-) A těch 195 dosáhneš tak na 20ti kilometrové rovince - mírně z kopce :-) Opravdu mi tento motor k vyloženě sportovně laděnému autíčku nejde.
4. 9. 2012 10:39
Re: Taky mi to přijde divné
Půl míče je hodně, ale když to koupí tatínek dceři k osmnáctinám..proč ne :-)
4. 9. 2012 10:42
Re: Taky mi to přijde divné
To píšu, pro ženskou, která neví co je řízení auta ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 10:52
Re: Taky mi to přijde divné
..nebo CHLAPa, Který neví co je... ;-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 10:50
Re: Taky mi to přijde divné
No, v Meganu dává 1.5dCi 81kW 0-100 za 12.2. BMW umí i s relativně skromným výkonem zajistit slušnou dynamiku, o maximálce nepochybuju (ne že by na ní v ČR zase tolik záleželo). Výkon není všechno, nepochybuju, že díky nízko položenému krouťáku bude 114i uživatelsky velmi přívětivé auto.

Jen tak na okraj - první generace 116i byla atmosferická 1.6 s 85kW, ale jen 150Nm. Stovku dávala za 10.7 a maximálka byla 200.

Jistě, není to auto pro někoho, která počítá každou korunu... ani pro někoho, kdo chce závodit na okreskách...
4. 9. 2012 11:01
Re: Taky mi to přijde divné
Já mám 78 kW - vím že to vypadá divně, ale mám pocit, že v grandtouru má tahle staší motorizace v brožurce napsáno zrychlení 10,9 - ale hádat se nebudu - mám jí v autě před barákem a tam se mi teď nechce :-) Zítra pokud tě tu uvidím, tak napíšu :-)

Za tu cenu mi to auto prostě přijde mimo, ale co člověk, to názor :-)
4. 9. 2012 11:09
Re: Taky mi to přijde divné
Obráceně...za tu cenu by se neprodal žádnej Renault s podobným výkonem...za tu se prodá opravdu jen premie...
4. 9. 2012 10:45
Re: Taky mi to přijde divné
Umění řídit se pěstuje od kolika koní? Od 200? Od 300?

Pánové, nenechte se vysmát. Jde o základní motorizaci, nevím proč v tom hledáte něco jinýho...
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 10:46
Re: Taky mi to přijde divné
:yes:
4. 9. 2012 10:55
Re: Taky mi to přijde divné
prostě mi to přijde zbytečné - BMW si kupuješ kvůli zážitkům - zadokolka, nastavení podvozku, sportovní jízda - proto dáváš ty prachy navíc oproti mainstreamu - což u téhle motorizace postrádá smysl, myslím tím cenovku 550 000 - v tomhle případě je neopodstatněná - 200 000 navíc oproti konkurenci je už na muj vkus dost. Pokud by cena byla 400 000 - 450 000, tak prosím, takhle ne.
4. 9. 2012 11:02
Re: Taky mi to přijde divné
Cena je nastavená na to, kolik snese trh. Tu bych vynechal. Pokud chce někdo základní BMW neočekává asi přehaně výkonnej motor. Když se tu všichni opájíte minulostí, vzpomeňte na základní motory řady E46...
4. 9. 2012 11:12
Re: Taky mi to přijde divné
Ale jak správně píše kolega níže, teď je akce na 1 BMW se 100kW za 479 000, nevidím proto důvod, kupovat 75kW za 550 000 - prostě ta cena je mimo - už jen v kontextu s touto akcí - je to podpora prodeje, tak se asi to BMW tady zase tak dobře neprodávalo, o to mi jde. Jinakc těch 479 000 je k zamyšlení - to je lákává nabídka ;-) Tohle bávo se mi moc líbí, i když ze začátku tomu tak nebylo :-)
4. 9. 2012 11:03
Re: Taky mi to přijde divné
Ty jsi asi nezaznamenal tu anketu, kde 80% řidičů 1er ani nevědělo, jakou mají poháněnou nápravu, že.
Zapoměň na to, že každý majitel BMW je "závodník".
4. 9. 2012 11:16
Re: Taky mi to přijde divné
to jsem nezaznamenal - jinak co píšeš je zajímavé - z toho vychází, že 80% řidičů 1er je blbců - oni v tom Top Gearu měli přeci jen pravdu, ohledně řidičů BMW :-) ;-)
4. 9. 2012 11:27
Re: Taky mi to přijde divné
Víš co je nadsázka? Tý je v TG poměrně dost...
4. 9. 2012 11:33
Re: Taky mi to přijde divné
ano, ten muj komentář s Top Gearem byl určitě míněn naprosto vážně >:D poposedni si ;-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 11:33
Re: Taky mi to přijde divné
Zadokolka, nastavení podvozku i řízení ti zůstávají, navíc s bonusem lehkého motoru. Protáhnout 114i nějakou okreskou může být překvapivě "sportovní" zážitek. Jen nesmíš pod pojmem sport rozumět honění Octavií TDI v dlouhým táhlým.
4. 9. 2012 14:52
Re: Taky mi to přijde divné
Kdyby BMW žilo jen z lidí, kteří si kupují auto kvůli zážitkům, tak už asi zkrachovalo. A každý hledá uspokojení v něčem jiném. Tohle bude zatáčet možná i lépe než silnější bráškové s těžšími motory.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 10:55
Re: Taky mi to přijde divné
(vím že to byla "nasázka", ale .-) ) já bych řekla tak "od 500" koníků.. ;-)
PS: 200 to být NEmůže - víc měl (dokonce) u i můj MINULÝ Citroën C5 :-)
(to UZNÁTE že MUSÍTE "jít výš" ;-)
4. 9. 2012 11:03
Re: Taky mi to přijde divné
Jsi na omylu, umění řídit nestoupá souběžně s počtem koní pod kapotou. Tobě by třeba nepomohlo ani 1000koní, aby jsi dokázala poznat, že C5 má špatný řízení a nedokonalej podvozek. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:28
Re: Taky mi to přijde divné
1) máte pravdu - já jedu myslím cca stejně ať je to v C5 V6 Bi-turbo nebo něco s těmi "500 +" koníky ;-)
2) co máte stále s tím "špatným" řízením? (i) Tady v testu na auto.cz se dočtete že je (přesně NAOPAK - než říkají vaše "bujné představy") nejLEPŠÍ ve třídě - to to "nemůžete zkousnout", nebo CO s tím "máte za problém"? :-)
3) a podvozek C5 samozřejmě NENí "dokonalý" - jen konstrukčně NEJlepší ve střední třídě.. ;-)
..což je tím že pochází z VYŠŠí střední - a někdo holt NEJlepší trakci mít musí - žijte s tím..
..že je to momentálně zrovna Citroën C5 :-)
4. 9. 2012 11:33
Re: Taky mi to přijde divné
Kylie, je mi líto, že tvý řidičský schopnosti nejsou s to rozeznat dobrý řízení od přeposilovanýho a úplně zfiltrovaný. A skutečnost, že tě stejně schopnej řidič jako ty udělá na každý trochu zakroucenější trati i s tebou shazovaným A4 2,0TDI je faktická.

Test na ACZ pro mě není směrodatnej, tím jsou vlastní zkušenosti s auty ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:37
Re: Taky mi to přijde divné
Vy se ale EXTRÉMně NEsoustředíte - já vám stále OPAKUJI výsledky (i místních) TESTŮ: "NEJlepší řízení ve třídě = Citroën C5 V6 Bi-turbo" :-)
Takže ten text adresujte... (NE na MNE)
PS: Už "pochopil"??? ;-)
PPS: Jestli audi A4 2.0 Tdi 105 kW není "shazované" také od vás, tak v mých očích asi kVWestáte.. :-)
..a co se toho "ujíždění" týče - VZBUĎTE se (konečně) ze snů a představ - takhle to prostě NENí (i když si to hodně lidí možná tak opravdu "předstaVWuje" :-)
PPPS: Pro mne automaticky všechny testy také nejsou "automaticky všesměrodatné" - nicméně že by zrovna zde (takhle výrazně) "chvalořečili" zrovna Citroën C5 - no já vám NEvím NEvím.. ;-)
4. 9. 2012 11:54
Re: Taky mi to přijde divné
Úplně nerozumím některým úpravám slov. Infaltilní žvatlání neumím ;-)

A bez jakýchkoliv diskuzí i osobně potvrzuju, že A4 má neporovnatelně lepší a čitelnější podvozek a přesnější řízení. Jinak jsi u svých paranoidních představ o všudypřítomných VW fans vedle, u mě strašlivě moc. Narozdíl od tebe totiž znám jen dva druhy aut, dobrý a špatný.

Ty považuješ to co máš v garáži naprosto neobjektivně za nejlepší, pak všechno ostatní a jako perlu nakonec to nejhorší, což prezentuje vše od VW Group.
Svět není černobílej Kylie... :-)

P.S.: Z celkem příjemný diskuzní kolegyně se z tebe stává tapetář á la Icescent. To mě mrzí...
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:01
Re: Taky mi to přijde divné
NErozumíte co to je NEJlepší řízení ve třídě? ;-)
A bez JAKÝCHKOLI diskuzí - předokolka audi A4 2.0 Tdi 105 kW má "normání" NIJAK (a to opravdu ZDŮRAZŇUJI) nijak výjímečný podvozek (a má také HORŠÍ trakci než ten Citroën - s tím prostě NIC NEnaděláte! :-)
A nijak výjímečné řízení. NEvím jak je to u drahých verzí typu S4 (jistě lepší), ale verze 2.0 tdi 105 kW je "normální vůz" - nic víc nic méně (měl i horší sedačky, horší bylo i odhlučnění - jízda... "normální" - motor slabý..
Svět je takový jaký je - když chcete chválit něco od VW - musíte sáhnout po HODNĚ jiném voze než je audi A4 2.0 Tdi - sorry (tohle NE"ukecáte" :-)
PS: NEbudu si vymýšlet - aby vám bylo "příjemněji" ;-)
4. 9. 2012 12:10
Re: Taky mi to přijde divné
Na 2,OTDI je slabší motor, ostatní je nad úrovní běžných aut střední třídy a výrazně lepší dojem než u C5 (a to jsem jel lehčí motor 2,2!!!).
To, že ti nehrábnou kola bude nejen vzduchem, ale hlavně tím, že nad nima trůní minimálně 1tuna balastu :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:53
Re: Taky mi to přijde divné
Áááá - zdá se že FAKT o výborné trakci jste už "vzal na milost" ;-)
PS: Tak teď ještě k tomu ŘÍZENÍ... :-)
4. 9. 2012 12:55
Re: Taky mi to přijde divné
On naloženej kamion má taky výbornou trakci...jen tak mimochodem, ve slušný společnosti se sluší nabídnout trakci obou náprav...
Neobhájíš neobhajitelný...ptám se, máš něco k BMW i teoreticky?
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 13:00
Re: Taky mi to přijde divné
V opravdu slušné společnosti se nosí ZADNÍ pohon - když už ;-)
4x4 potřebuje třeba VW (již ne Passat) CC - neb ten BIG zadní převis a mrzká trakce jen přední nápravy "mu NEděla dobře"
PS: A ona i ta C5ka bude mít 4x4 (v té přicházející generaci - "móda" pohonu všech kol nějak NEkončí a NEkončí :-)
4. 9. 2012 13:06
Re: Taky mi to přijde divné
Píšu se sluší nabídnout...

Co kdo bude nebo nebude mít je jedno, co má a co nemá je to o čem je řeč. Mít o minimálně 300kg na předku se projeví pochopitelně menší trakcí. Ale vysoká hmotnost není nic, čím by se Citroen mohl chlubit...
4. 9. 2012 11:34
Re: Taky mi to přijde divné
Aha, takže Citroen použije konstrukčně nejlepší řešení, ale neni schopnej ho využít. Bravo. >:D >:D
4. 9. 2012 11:39
Re: Taky mi to přijde divné
Je to hodně utajený nejlepší řešení ;-) A přišla na něj jen Kylie...
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:44
Re: Taky mi to přijde divné
A jak vy "vymyšeňkoval" že není?? ;-)
MÁ nejlepší řízení ve třídě? No má :-)
MÁ nejlepší trakci ve třídě? No má ;-)
4. 9. 2012 11:46
Re: Taky mi to přijde divné
já mám srovnání, ty bohužel ne a i kdyby, stejně to nepoznáš ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:55
Re: Taky mi to přijde divné
Tak JAK jste si vypředstavoval že řízení C5 NENí nejlepší???????? ;-)
Tak JAK jste si vypředstavoval že C5 NEmá nejlepší trakci??????? :-)
Tak JAK jste si vypředstavoval že C5 NEmá nejlepší chování/stabilitu v nad200kilometrových rychlostech???? ;-)
PS: Vám to (nebo spíš váŠ) "mozek to NEbere"? :-)
4. 9. 2012 11:58
Re: Taky mi to přijde divné
Rozčiluj se jak chceš, nevíš co je dobrý natož výborný řízení...dttto podvozek a o stabilitě nemáš páru. O můj mozek se nestarej :-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:04
Re: Taky mi to přijde divné
Hele a jak VY tak "jakovíte" jak já jezdím a co poznám a co ne?!?!? :-)
PS: Připomínám že já se závěry testů SHODUJI - vy je STRIKTNĚ popíráte ;-)
4. 9. 2012 12:08
Re: Taky mi to přijde divné
Kupodivu se shodnu tak v menší polovině věcí. Dívám se na auta jinak než testeři. Tobě dělá dobře, když nevíš co se děje s předními koly, když vymeteš díru ozve se zvuk jako bys tam nechala nápravu, nezvládání příčnýho a podélnýho zrychlení k závislosti na odfiltrování pohybů karoserie...mě ne :-)
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 12:17
Re: Taky mi to přijde divné
Citace z testu zde na auto.cz:

V otázce podvozkové jsou konstrukční rozdíly také markantní. Citroën si hrdě drží hydropneumatické odpružení, obchodně nazvané Hydractive III+. Právě ono je argumentem, proč silná skupina příznivců nedá na C5 dopustit. U nezaujatého zákazníka může ale Hydractive vyvolat zdvižené obočí a oprávněné otázky.

Pověstné české silnice jsou krutým testem aktivních podvozků. Citroën v něm dostál své pověsti, což ale neznamená nic jiného, než místo daleko mimo hlavní proud. Ve standardním režimu se dosti naklání a má sklon rozhoupat se i v podélném směru. Navíc na velkých příčných nerovnostech (typicky zpomalovací práh) stejně mlátí.

Přepnutí tlumičů do sportovního režimu jako mávnutím kouzelné hůlky odstraní náklony karoserie. Z C5 se rázem stává pohodlné a řidičsky přívětivé auto, ovšem za cenu ještě většího hluku na rozbité cestě. Snad by pomohly menší pneumatiky než 18palcové, ale ouha! Pro motor 2,2 HDi je zvolený rozměr minimem, alternativu představuje jedině R19 s ještě nižším profilem pneumatiky.

Možnosti naladění podvozku jsou u Superbu ještě pestřejší, pak se ale šasi bez aktivních prvků doživotně chová podle zvoleného nastavení. Testovaný vůz měl tzv. paket pro špatné cesty, tedy zvýšenou světlou výšku a odolnější tlumiče.

Výsledkem je pro Škodu typické tvrdší naladění. Dlouhý zdvih tlumičů se ale stará o eliminaci nevítaných zvuků od náprav, stejně tak jsou boční náklony na poměry střední třídy dobře potlačeny.

Superb se také snadněji ovládá. Při řízení působí dojmem lehkosti, který se blíží o třídu menším kombi. Svou roli v tom hraje umírněná hmotnost i technické aspekty, když přední část skeletu pochází z Octavie, resp. Golfu. Pořádně potrápit podvozek Superbu dokáže jen hodně zamotaná horská silnice.

Řízení C5 to je jiná galaxie. Kombi vyvolává dojem ještě většího a těžšího auta, než ve skutečnosti je. To dobře ladí s celkovým charakterem auta a pomáhá Citroënu lépe se vymezit vůči lehkonohé Škodě.

Celkem jasné prvenství Superbu v oblasti jízdy kazí jedna dosti podstatná věc: účinnost brzd je slabý průměr a představuje rychlé vystřízlivění z obdivu ke schopnostem mrštného velkého kombi. Naopak u Citroënu je rychlý nástup a přesvědčivý účinek brzd tradičně jednou z nejsilnějších stránek.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:39
Re: Taky mi to přijde divné
Hm - ale to je (trochu) jako kdybych své zkušenosti s audi A4 2.0 Tdi pasovala na verzi RS4 ;-)
Já mluvím o C5 V6 Bi-turbo - verzi s NEJlepším řízením ve střední třídě :yes: :-)
PS: A ne o KOMBÍKu - a o sedanu, mám-li být zcela konkrétní ;-)
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 12:45
Re: Taky mi to přijde divné
>:D >:D >:D
Zkus to jednou v pořadu Na stojáka. Věřím, že s povídáním o C5 by jsi měla úspěch.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:47
Re: Taky mi to přijde divné
Ano - tomu VĚŘÍM (většina lidí se v autech NEvyzná .. o to "silnější" ale mívají PŘEDSTAVY :-)
4. 9. 2012 12:49
Re: Taky mi to přijde divné
Ano, ale tady je jich míň než se vyskytuje v tvým okolí... Jak tady tak u tebe osobně ti však ty subjetivní výplody nikdo moc nechce poslouchat :-)
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 12:57
Re: Taky mi to přijde divné
No ale nezapomeň, že má nejlepší trakci >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 13:02
Re: Taky mi to přijde divné
..a sedačky a brzdy a odhlučnění a řízení a chování v nad200kilometrových rychlostech.. ;-)
PS: NEměli byste si vlastně na ty testy "ztěžovat" nebo tak něco? :-)
Nebo "si dovolíte" JEN na holku - autorovi textu/testu byste to "takhle" NEnapsali? >:-[]
4. 9. 2012 13:09
Re: Taky mi to přijde divné
Neoháněj se tu holkou...

Test: "Na svezení ve velkém, silném Citroënu jsem se docela těšil. Konečně něco jiného, něco co se vymyká mainstreamovým standardům. Na hydropneumatický podvozek si člověk musí zvykat, podobně jako na přítomnost těžkého šestiválce pod kapotou. Ne že by auto mělo nějakou averzi vůči svižné jízdě, ale žádnou radost z ní nemáte, protože hrozba nedotáčivého smyku (zvlášť když trochu sprchne) se ukrývá za každým patníkem. Celkově tak jde o dobře vybavený dostavník pro starší pány či dámy, kteří mají chuť užívat si plavnou jízdu a jezdí hodně po dálnici."
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 17:17
Re: Taky mi to přijde divné
Napsal kluk co za celý život najezdil zřejmě MÉNĚ než já jen s C5 ;-)
..když měl vůz půjčený jeden den na pár hodin :-)
PS: A teď "vážněji" - (tedy NE že by to výše NEbyla pravda! ;-) ) - těžko říci zda ten den byl "pod vlivem" či s vozem udělal nějakou "ultrabubost" apod. (no možná také na hodně, ale opravdu HODNĚ PODhuštěných pneumatikách - by to možná šlo :-) ) ale myslím že vůz na který by PRAVDIVĚ "seděl" takovýhle popis ("hrozba smyku se ukrývá za každým patníkem") se dnes snad už žádný NEvyrábí (nebo alespoň v té "vyspělejší" části světa ;-) PPS: Osobně bych to dle onoho "na podvozek si člověk musí zvykat" tipla opravdu na nějaký "jízdní pokus" co ... "NE zcela vyšel" :-)
PPPS: A samozřejmě "pojetí" vozu C5 V6 Bi-turbo opravdu NENí pro 25ti letého kluka (stejně jako pro něj NENí stavěn Rolls Royce či S-Klasse - jenže tam je asi "celý vedle" z té ceny :-)
NEvím jestli autor toho JEDNOHO ODSTAVEČKU (nikoli testu!) který citujete "měl (hodně) špatný" den, či se mu do textu připletly "jiné vlivy" - ale tomu co napsal... ehm opravdu věřit NEjde, neb (nemýlím-li se) takové auto na evropském trhu snad ani NEexistuje ;-)
Ach - a OBZVLÁŠTĚ za deště "jistota" C5 V6 vzrůstá - zatímco ostatní zpomalují, můžete klidně jet "svou" rychlostí dál (to je jeden z PLUSů vyšší hmotnosti kombinované s dlouhým rozvorem a širokým rozchodem :-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 17:50
Re: Taky mi to přijde divné
Tohle mi vysvětli... já jel část své předváděčky za mokra a nedotáčivý smyk jsem skutečně dostal, protože prostě velká hmotnost (a tím spíš soustředěná nad přední nápravou) v zatáčce nepomáhá. Nebavíme se tady o nějaké zatáčce s desetikilometrovým poloměrem na dálnici, ale o okresce nebo dálničním nájezdu... a samozřejmě o záměrném hledání limitu auta, při běžné jízdě by se nestalo nic. Ale ten limit přišel dřív, než by tomu bylo u konkurenčního auta.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 18:00
Re: Taky mi to přijde divné
NEvysvětlím (hodně) ojeté pneu? To mi připomnělo podobný "závěr" českého testu ještě minulé generace (pneu v zatáčce "pískají") - kde pak vyšlo najevo že vůz měl BRUTALně ojeté pneu se vzorkem sotva povolených 1.6 mm (což je mimochodem "těžce" POD rozumnou hodnotou..
..ale že JEDEN mladý muž (z auto.cz) "odstřelil" (způsobem NEvídaným - to jsem snad nikdy nečetla o žádném autě v žádném jazyce) podvozky zrovna C5 V6 Bi-turbo a DS3 Racing to je FAKT
Ale MOC ráda bych to "vysvětlení" slyšela od vás (když mi ho NEdal autor toho "odstavečkového" testu se ZDRCUJÍCÍM závěrem - který jsem fakt nikdy nikde NEčetla snad o ŽÁDNÉM autě). Jak se chová C5 V6 v zatáčkách (neznám zatáčku s desetikilometrovým poloměrem - i Nardo je snad "ostřejší" ;-) ) např. při přejezdu z dálnice na dálnici kdy přitom navíc stoupáte/klesáte VÍM (moc dobře) - třeba tu na konci dálnice od ROZVADOVa mám "naježděnou" s MNOHA vozy (včetně Subaru) - takže třeba tam bych to tak nějak "chtěla zažít" - abych viděla CO máte na mysli :-)
PS: Jaké (konkrétně) vozy porovnáváte?
Avatar - Emel
4. 9. 2012 18:10
Re: Taky mi to přijde divné
Dálniční stabilita C5 je v pořádku, respektive jsem se při relativně krátké projížďce nedostal do situace, kdy by se objevil nějaký problém a celá jízda probíhala ve velmi pohodové atmosféře, akustické i co do komfortu.

Ojeté pneu těžko, moje auto byla předváděčka s cca. 1000km.

Při členitější trati se ale u C5 projevila tendence k nedotáčivosti ve větší míře, než u podobných aut konkurence. Alespoň subjektivně, přímé srovnání na stejné trati za stejného počasí jsem neprováděl. Ale troufám si tvrdit, že třeba Laguna II (abych vybral něco srovnatelného) by si nechala líbit o něco více, respektive že by nedotáčivý smyk nastal až při vyšší rychlosti. Vysvětluju si to tím, že je C5 prostě těžká na čumák a fyzika je v podobné situaci nekompromisní. K tomu se přidává to, že z volantu ke mě opravdu žádné informace neproudily.

Na druhou stranu, já to nemíním striktně jako kritiku - při běžné jízdě jsou limity každého moderního auta daleko a pokud beru C5 jako auto na pohodlné cestování bez jakýchkoli ambicí na sportovní projev, pak je i mrtvé řízení vlastně v pořádku, protože alespoň neobtěžuje taháním za ruce třeba při překonávání vyjetých kolejí.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 18:35
Re: Taky mi to přijde divné
O tom že fyzikální zákony nelze ošidit "žádná" - to ale mluvíme o rychlostech HODNĚ "mimo zdravý rozum", rsp. o rychlostech kterými naprostá většina lidí s žádným vozem střední třídy nikdy NEprojíždí..
..vím co to znamená "těžký" vůz (krom "pravidelného" ML 6.3 AMG jsem "testla" i Range Rover) a psát to o C5 je "lehce mimo" (tedy ve srovnání s Mazdou 6 jistě ano) - je to velikostně, rozvorem no a i tou vahou vůz atakující VYŠŠí střední (+ s naftovým V6) = logicky je trochu těžší. Ale jezdila jsem i s JAGUARem XF 3.0D (který bude tak nějak podobně ne-li o trochu těžší) a "no problem" - to jsou spíš taková "klišé" - takováhle váha vás prostě ze zatáčky NE"vynese" - pokud to tedy OPRAVDU HODNĚ NEpřeženete (a i v tom případě se vůz docela dobře ovládá..
PS:Já jsem ráda že se vyrábějí i vozy BEZ "sportovních ambicí" (o které se snaží "kdekdo") - neb 99% z toho (tak odhadem) 3/4 miblionu km (možná i nepatrně víc?) člověk NEjezdí "sportovně" - naopak "užívá" si LUXUSu a "filtrace" od toho co je "pod vámi" v podání třeba toho Range ROVERu ;-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 19:26
Re: Taky mi to přijde divné
Rozvorem i vnitřním prostorem je C5 vozem střední třídy se vším všudy, nijak z jejích mantinelů nevybočuje a třeba Mondeo nabízí více prostoru.

Ono to není jen o váze samotné, ale i o jejím rozložení mezi nápravy, o velikosti převisů. Podívej se, jak dramaticky Audi zmenšilo převisy u nové A6... a ano, rázem je nedotáčivost o dost menší, alespoň podle testů, osobně jsem zatím tu čest neměl.

Nic proti filtrování všeho kolem, je to prostě přístup k věci, kterého si docela cením... ale nelze mít oboje. Řízení C5 nepřenáší do volantu moc škodlivých vlivů, nepřenáší ale ani žádné informace. V "evropském" přístupu k věci je to chyba.

PS: pevný střed je věc vkusu, ale za ty kovové úchyty na volantu bych někomu pracky zpřerážel...
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 20:10
Re: Taky mi to přijde divné
..ano rozvor Mondea je ještě větší.. :-)
..nicméně po silnicích stále (ještě) jezdí MNOHO vozů vyšší střední s menším rozvorem ;-)

U audi (4 a 6) to není jen převisy - problém s nedotáčivostí byl způsoben "umělým" vyrobením většího vnitřního prostoru "cpaním" motoru PŘED přední nápravu. Když byl vůz 4x4 "nějak" se to "ztratilo" (nebylo to až tolik znát) u předokolek to docela problém BYL
(ale šlo spíš o starší generace - teď už to snad je "ok"

Myslím že to ocenění za řízení se týká HLAVNĚ chování ("řízení") vozu ve velmi vysokých rychlostech..
Jinak nic proti "přesnému" řízení (a VIVA za vozy typu Toyota GT 86) - ale ZNÁM jak se člověk cítí když s takovým vozem ujede třeba 800 km. To není "špatně" a "dobře" - to je "jeden vůz na to" a "druhý na ono" - tím mám na mysli že C5 je "úmyslně" taková jaká je, to není "nedostatek" (právě naopak ;-)

Pevný střed byl vymyšlen kvůli lepšímu airbagu - jinak je to čistě "věc praxe"
Ty úchyty se mi "vzhledově" také nijak zvlášť ne"líbí", ale nějak jsem s nimi NEměla problém - je fakt že nejčastěji jedu "z garáže do garáže" (to narážím i na místní test C5 V6 kde je zmínka že v zimě chladí a v létě "to také není ono" - já se s tím zatím NEsetkala.. ;-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 20:45
Re: Taky mi to přijde divné
No a teď se podívejte, jaké jsou převisy u C5 a jak je tam posazená ta V6 HDI. A výsledek je stejný, jako u starších Audi... auto v extrému těžké na čumák. Při normální jízdě je vše v pořádku, pochopitelně, ale pokud by došlo na nějaké (nesmyslné) poměřování sil, nejspíš by se C5 musela před většinou konkurentů sklonit.
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2012 10:32
Re: Taky mi to přijde divné
Jako že u minulé generace C5, Xantie či XM bylo uložení motoru v pořádku a u téhle si u CITROËNu vzali za vzor staré AUDIny? ;-)
Ne - i na obrázku je vidět jak je motor uložen vzadu u přepážky s kabinou (jak také jinak, že :-) ) a jsou vidět i "osy" kol :-)
PROBLÉM bych viděla spíš v (mladém) autorovi textu, který "shodou okolností" podvozky nejvyšší verze DS3 (Racing) a C5 (V6 Bi-turbo) označil za podvozkově to nejhorší co vůbec lze potkat (bez přehánění nikdy jsem větší "odstřely" NEčetla - připomínám že u obou vozů jde o jejich NEJvyšší verze).
PS: A co se (souhlasím že NEsmyslného) "poměřování sil" týče - asi by dost záleželo o JAKÝ by šlo "závod" - jestli na okruhu, C5 by...; jestli z München do Hamburg a zpět, C5 by.. ;-)
Avatar - Emel
5. 9. 2012 15:13
Re: Taky mi to přijde divné
Máte někde informaci o rozložení hmotnosti mezi nápravy u V6 HDI?
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2012 23:35
Re: Taky mi to přijde divné
Přiznám že NEvím - takových 65% vpředu?
Avatar - Emel
4. 9. 2012 12:16
Re: Taky mi to přijde divné
Řízení? C5 určitě není nejlepší ve třídě. Řízení je přesné, ale žádné informace o dění pod autem nepřináší. Ale samozřejmě záleží na prioritách, pro pohodovou jízdu to může být i výhoda. Mým favoritem je Mazda 6.

Trakce? C5 zřejmě doplácí na to, že je to těžké auto (holt všechno to tlumení a masážní sedačky něco váží). K tomu se přidává dlouhý přední převis a váha soustředěná na přední nápravu. Logickým výsledkem je nedotáčivost. To není samozřejmě kritika podvozku, je to prostě důsledek zvolené koncepce, který jsem osobně pozoroval i u 2.0HDI a u 3.0HDI bude zřejmě ještě horší. Něco mám najeto s 407 2.7HDI a i tam je těžký šestiválec hodně cítit.

Chování nad 200? Ano, tohle je fajn. Velká váha, výborná izolace a mrtvé řízení přispívají k tomu, že se dá s C5 cestovat rychle a pohodlně.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:46
Re: Taky mi to přijde divné
Za NEJlepší řízení ve střední třídě je označováno to z verze C5 V6 (věřím že nějaké 2.0 HDi bude ... stejné jako 2.0 Tdi u A4 - horší než verze s V6 :-)
Nejde VŮBEC o nějakou "pohodovou" jízdu - vůz si to vysloužil hlavně chováním (ovládáním) ve velmi vysokých rychlostech (je stejně pohodový samozřejmý absolutně klidný a VELMI přesně ovladatelný ve 130ti i ve 230ti km/h - to o "dálkové" jízdě na tempomat v nad200kilometrových rychlostech NENÍ "vtip" - na to se jiné auto podobných cenových kategorií jen těžko hledá.. ;-)
SOUHLASím že váha je VYŠŠí - (a znám samozřejmě "obecné" hlásání o nižší váze) - ale v reálu to má asi vliv JEN na trochu vyšší spotřebu (a "potřebu" silnějšího motoru - než třeba u Mazdy 6). A na "nadoraz" honění po okreskách není asi ŽÁDNÉ auto střední třídy (o vyšší střední na jejíž technice je postaven C5 NEmluvě..
4. 9. 2012 12:48
Re: Taky mi to přijde divné
kromě neobhajitelnýho názoru (jedinýho, kterej jsem od tebe kdy četl), máš něco k BMW, nebo budeš tapetovat? ;-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 14:31
Re: Taky mi to přijde divné
Definuj "je označováno"... myslíš "bylo jednou někde označeno"? Třeba na autoweb.cz nijak nadšení nebyli:

Na ostrých nerovnostech působí podvozek bezradně a celkově odtržený dojem za volantem je korunován jedním z nejhorších řízení, jaké jsme v poslední době zažili. Je nadměrně lehké, s nepřirozeným účinkem posilovače a při akceleraci ve větším než malém rejdu (třeba při odbočování z křižovatky) to působí, jako by bylo něco špatně s homokinetickými klouby.

Dojmy z dalších testů víceméně potvrzují i můj dojem - řízení je přesné, ale bez jakékoli zpětné vazby. Vzhledem k tomu, že C5 V6 HDI nemá nijak specifické řízení, si troufám předpokládat, že je zcela stejné jako v mnou zkoušené 2.0HDI.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 17:23
Re: Taky mi to přijde divné
Definuji "je označováno" - (např.) místní test C5 V6 Bi-turbo ;-)
..a vámi zmíněný text o tomtéž je KRÁSNOU ukázkou "absurdnosti" názorů některých kluků co auta testují (já dám z českých autorů na MARTINa VACULÍKa - ten autům OPRAVDU rozumí :yes: :-) ) - ostatně podobně "obráceně" to dopadlo s testem DS3 Racing - zde "TOTÁLně ODSTŘELEN" (mám pocit že stejným autorem který o C5 napsal že "nedotáčivý smyk číhá za každým patníkem") - podvozek označila za horší (tuctové) Fabie. Na konkurenčním webu Miro MIHÁLIKem označen za "perlu" mezi podvozky malých aut - a teď "si vyberte" ;-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 17:44
Re: Taky mi to přijde divné
Faktem je, že jsem četl asi pět testů C5 s V6 HDI a až na ten na auto.cz se všechny shodují v tom, že řízení C5 neposkytuje žádnou zpětnou vazbu, citovaný test je asi naopak nejvíce kritický. Ten průměr koresponduje i s mou osobní zkušeností s 2.0HDI. Někdo to bere jako chybu, někdo jako vlastnost. Pokud bude někdy příležitost projet 3.0HDI, jsem pro... ale co se řízení týče, neočekávám žádné zlepšení oproti 2.0HDI, žádné příplatkové řízení se pokud vím do 3.0 nedodává...
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 17:55
Re: Taky mi to přijde divné
Ne ale je (dost) jiné (ostatně dost jiné jsou i brzdy atd. :-)
4. 9. 2012 19:18
Re: Taky mi to přijde divné
A co Citroen Xantia Activa V6, který dodnes drží rekord v proslulém losím testu ? V zatáčkách by měl ujíždět i sportovním autům typu BMW M3 nebo Focus RS.
Avatar - Emel
5. 9. 2012 15:14
Re: Taky mi to přijde divné
Proslulý rekord Xantie? O tom jsem v životě neslyšel. Na libovolnou Xantii by mělo na technické trati stačit libovolné BMW 3.
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2012 23:34
Re: Taky mi to přijde divné
Tak je asi načase něco se ze světa aut "doučit" - Xantia Activa V6 3.0 bylo "famózní" auto - se skvělou trakcí a brilatním vyrovnáváním náklonů (ostatní se při losím testu "kvrdlají" ze strany na stranu jak bárka v bouři.. ;-)
..nicméně většina lidí "si představuje" že velké CITROËNy (s hydraulikou) jsou právě v zatáčkách "daleko horší" než všechna ostatní vozidla :-)
PS: To jak zmiňuji třeba právě "skorokruhové" stoupající či klesající přejezdy z dálnice na dálnici NENí "náhoda" - právě tam je většina aut (BEZ ohledu na značku a motor) pomalejší než (můj ;-) ) Citroën C5 V6 :yes: :-)
6. 9. 2012 08:44
Re: Taky mi to přijde divné
>:D >:D >:D >:D
6. 9. 2012 09:02
Re: Taky mi to přijde divné
Dámo, říkám vám to opravdu jako přítel, skočte si včas k nějakému odborníkovi. Tahle přílišná afektovanost a sebestřednost kombinovaná téměř jistě s hysterií, to nebude za 20 let moc příjemná kombinace... Ona tedy není už ani teď, ale zatím jen pro vaše okolí...
4. 9. 2012 15:16
Re: Taky mi to přijde divné
Tak se někdy podívej na zavěšení na té A4. 2.0 TDI 105 kW předohrab má stejné zavěšení jako 3.0 TFSI quattro. Maximálně má nějaká odlehčená ramena atp. pro kompenzaci těžšího motoru. Hlavně na to lichoběžníkové vzadu (najdeš tam i dutá hliníková ramena). Jeho asi největší slabinou je velká složitost (a vyšší cena). Ale jinak je to krásný kus mechaniky.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 17:26
Re: Taky mi to přijde divné
Já tedy u PŘEDOkolek kouiám hlavně na to to PŘEDNí zavěšení - ale já také NEpíši že to byla nějaká "tragédie" - prostě "normální tuctové auto" = normálně jezdící
Pocit "prémiovosti" se ale nijak NEdostavoval - ani odhlučněním, ani motorem, ani sedadly, ani brzdami - a že by se vůz v zatáčkách "choval jak baletka" - to také ne.
Prostě "normální" auto s poněkud PODprůměrnou pohonnou jednotkou - v této kategorii (v hledání "přímého soupeře") bych asi "vsadila" na BMW 320d
4. 9. 2012 11:05
Re: Taky mi to přijde divné
>:D >:D >:D Zážitky z jízdy a umění řídit nad 500 HP. >:D >:D >:D >:D Koukám Kylie ještě "přitvrzuje"
4. 9. 2012 11:08
Re: Taky mi to přijde divné
Byla by výbornej odšťavňovač, ať tam nasypeš cokoliv, vždy vyjde jen citronová šťáva ;-)
4. 9. 2012 11:36
Re: Taky mi to přijde divné
No jo, ale 1:1 s nejakym neidentifikovatelnym nepoživatelnym blivajzem.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:47
Re: Taky mi to přijde divné
Ach jo - KOLIKRÁT budu muset opakovat že u nás (převážně) LIMETKY :yes: :-)
PS: Už uteklo docela "hodně vody" - už jste )KONEČNĚ) našel nějaké to auto (klidně i dražší) co splňuje alespoň ty parametry co C5? :-)
A má
- lepší (masážní) sedadla)
- lepší závěsy
- lepší trakci
- lepší řízení
- lepší odhlučnění
- lepší chování v nad200kilometrových rychlostech
atd.? ;-)
PPS: NEbo stále ještě hledáte a nenacházíte a Nenacházíte a NEnašel jste :-)
4. 9. 2012 11:57
Re: Taky mi to přijde divné
Našel a napsal...

Vyjma masážních sedadel, který já nevyužívám, protože mě to otravuje není kromě Latitůdy nikdo s nejistějším podvozkem, jalovým řízením a horšími vlastnostmi v přímý jízdě vysokou rychlostí.

Smiř se s tím, tapetová královno :-)
4. 9. 2012 12:00
Re: Taky mi to přijde divné
A ještě jedna...zaplevelíš svým citronovým spamem. Začíná to být otravný... ;-\
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:03
Re: Taky mi to přijde divné
VŠIML jste si že (obvykle) s C5 NEzačínám já? ;-)
PS: Minule jsem vám odkaz na "pachatele" dala - tak si to vyřiďte S NÍM :-)
4. 9. 2012 12:05
Re: Taky mi to přijde divné
Dnes jsi bezesporu samozřejmě začala, kdekoliv napíšeš, začneš svojí vlastní obhajobou garáže. Naprosto subjektivně a neustále dokola. Zamysli se nad sebou...
Avatar - KANKUNEN
4. 9. 2012 12:58
Re: Taky mi to přijde divné
citrónová šťáva je ta nejsladčí, tak proto. >:D
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 13:00
Re: Taky mi to přijde divné
Vy máte tedy "CHUTĚ" 8-s ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 11:45
Re: Taky mi to přijde divné
Proč "přitvrzuje"? ;-)
Jezdí se nimi docela "v poho" :-)
4. 9. 2012 12:43
Re: Taky mi to přijde divné
Mírou hlouposti. Dřív jsem si myslel, že jsi chytrá a děláš to schválně. Poslední dobou začínám čím dál častěji koketovat s myšlenkou, že jsi jen hloupá a z mého pohledu čím dál tím víc k smíchu.
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:49
Re: Taky mi to přijde divné
To je mi VÁS líto.. ;-)
..že VÁM to (váš) "mozek nebere" :-)
PS: Ať tak či onak - já mluvím PRAVDU (což ale často bývá něco ZCELA jiného než "obecné představy" - to je FAKT ;-)
4. 9. 2012 12:51
Re: Taky mi to přijde divné
Ano, svou pravdu...která s obecnou pravdou a objektivitou nemá nic společnýho...

Víš něco o BMW, nebo budeš dál plevelit nesmysly o citronech?
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 12:57
Re: Taky mi to přijde divné
Touhle 1čkou jsem ještě NEjezdila - ale tu minulou jsem měla na (týden) na novinářský test - a docela se nám s Buřtíkem "zamlouvala" ;-)
PS: A byla to verze s příplatkovými sedačkami s nastavitelným sedákem a NEskutečné - i přes náš "nepatrný" váhovýškový rozdíl (odhadem tak 75 kg a 40 cm) jsme byli OBA "spokojeni" :yes: :-)
PPS: Takže NATVRDO - s C5 do diskuzí přichází jakýsi WEBPAJA - já jen "reaguji" ;-)
ZAPOMNĚL jste SNAD? :-)
PPPS: Tak už jste (konečně) NAŠEL alternativu? NAŠEL? ;-)
Pěkný den (odcházím/-jíždím na o.. :-)
4. 9. 2012 13:16
Re: Taky mi to přijde divné
Já už s touhle jezdil a je o generaci lepší než ta minulá, která mi přišla opravdu zbytečně měkoulinká ve všem.

Přečti si svůj příspěvek v 10:55, na tvoje auto si do tý doby nikdo nevzpomněl...tady se lež dohledá dobře...

Napsal jsem ti to už minimálně 3x...jedinečnost C5 je v nabídce V6 v naftě, nic jinýho. Vše ostatní mě nechává chladným a dokonce bych si vzal radši Insignii, která ač těžká, se řídí o poznání líp. Víc k tvojí obhajobě výběru nenapíšu ;-)
Avatar - Emel
4. 9. 2012 14:33
Re: Taky mi to přijde divné
+ sedačky, ty jsou taky super... ale Insignia prý taky nemá špatné.
4. 9. 2012 13:28
Re: Taky mi to přijde divné
Já, já, já, já mám pravdu, já vím.... >:D >:D >:D >:D
Kylie, jsi k smíchu.
Avatar - iudex
4. 9. 2012 11:03
Re: Taky mi to přijde divné
Nominálne (75 kW) je to je na úrovni iných základných motorizácií v triede. Reálne ich 114i aj tak prevyšuje, a to priebehom výkonu a hlavne krútiaceho momentu, takže subjektívne sa bude zdať 75 kW BMW oveľa silnejšie ako taká 75 kW atmo 1,4ka.
Btw. mnoho prispievateľov tu je už mladšieho ročníka, ja si ale dobre pamätám časy, keď trojka začínala s (atmo) motorom 1,6 - 75 kW a žiadne pohoršenie to vtedy nevzbudzovalo. Ak teda dnes má relatívne malé auto (nižšia stredná trieda) v základnej motorizácii cez 100 koní, ktoré naviac nie je treba naháňať pri nebotyčných otáčkach, nie je to žiadna ostuda.
4. 9. 2012 11:04
Re: Taky mi to přijde divné
:yes:
4. 9. 2012 11:21
Re: Taky mi to přijde divné
:yes:
Já teda nevim, ale na běžnou přepravu, třeba pro lidi kteří chtějí jenom BMW image, to na papíře vypadá na příjemnej motor.
Avatar - Katikakus
4. 9. 2012 12:51
Re: Taky mi to přijde divné
:yes:
Avatar - baca42
4. 9. 2012 17:34
Re: Taky mi to přijde divné
:yes:
4. 9. 2012 13:16
Re: Taky mi to přijde divné
Já to vidím jako ideální "BMW pro manželku". Pro tu bude důležitá barva karoserie a co je pod kapotou, to ji nezajímá. Že se BMW kupuje kvůli zážitkům z jízdy, to je spíše klišé, většina dnešních zákazníků si prostě kupuje "značku BMW". Už před takovými pěti lety si většina z nich koupila turbodiesel s automatem místo pověstného beznínového řadové šestiválce. Příště přijde "na řadu" přední pohon místo zadního - a typičtí zákazníci BMW to taky řešit nebudou. Brečet budou jen ti, co mají doma "vymazlené" 330i nebo 330Ci. Jenže ti ho nekoupili jako nové a proto nejsou pro automobilku zajímaví.
Avatar - Johny.Rico
4. 9. 2012 16:06
Re: Taky mi to přijde divné
BMW 318 jsem chvíli měl... jela výborně. Byla to E90 po faceliftu. Skvělé auto. Proto s tebou nesouhlasím. Navrhuji nejdřív vyzkoušet, pak tlachat, tlachat, tlachat...
4. 9. 2012 10:45
cena
U článku, kde je jedna z hlavních informací cena, by to chtělo od redakce trochu víc práce a zjistit ceny skutečné. Pokud se teď 116 prodává za za 480, tak ta 114 asi nebude za 550.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Hammunasakra
4. 9. 2012 10:56
Re: cena
V tom případě je vůz prémiové konstrukce se ZADNÍM pohonem za (třeba) 450 (?) tisíc kč - vlastně skoro SUPER bomba NABÍDKA, ne? :yes: ;-)
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 11:31
Re: cena
Nesmysl, podívej se na www.bmw.cz a na třídveřovou 1er, kde je v ceníku 114i za 552500 a 116i za 612500.
4. 9. 2012 11:35
Re: cena
Píše podle mě o nějaký akční nabídce.
4. 9. 2012 11:36
Re: cena
[odkaz]

Ano, někdo tu napsal nesmysl - hádej kdo ;-) To není útok, jen pošťouchnutí :-)
4. 9. 2012 11:38
Re: cena
Zavádění novinky na trh v rámci standartních ceníkových cen vs. momentální akce. ;-)
4. 9. 2012 11:41
Re: cena
jaký novinky, ten motor je jen přiškrcenej, jinak naprosto stejný auto :-) ukaž mi blázna, který by si koupil to slabší za vyšší cenu, než to silnější za mnohem nižší ;-)
4. 9. 2012 12:46
Re: cena
114i není v nabídce řady 1 novinka ? A znovu, je to ceníková cena. Za týden se tu můžeme dočkat zprávy, že 114i je taktéž zařazena do JOY a cena bude v rámci řady "v pořádku".
4. 9. 2012 15:48
Re: cena
Ceník je ceník, akce je akce. Časem bude určitě něco i na 114i.
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 11:39
Re: cena
To je jen akční nabídka při financování operativním leasingem BMW. ;-)
Ve standardním ceníku je to, co jsem uvedl já.
4. 9. 2012 11:44
Re: cena
zase špatně ;-) Ta cena je za hotové - ta hvězdička je u financování leasingem - a to ti pak u té legendy s hvězdičkou vysvětlují, jaké jsou podmínky pro financování přes leasing :-) Ale cena za hotové je opravdu 479000 :yes:
4. 9. 2012 11:45
Re: cena
Standardní ceník je úplně k ničemu. Celé jaro byla 116 za 575 tisíc včetně paketu Joy (xenony, automatická klima, parkovací asistent atd.), teď je zase tahle akce. Tzn. od chvíle, kdy šla 116 na trh, jí určitě nikdo nekoupil za 612 tisíc.
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 11:59
Re: cena
To vůbec nic nemění na tom, že ve standardní ceníku se uvádí to, co píší tady na Auto.cz. Jaká je reálná pořizovací cena a ceníková ví asi každý.
4. 9. 2012 12:08
Re: cena
O tom je přece celé vlákno - ceníkové ceny, zde uvedené, mají nulovou informační hodnotu.
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 12:20
Re: cena
Ale vyhledávat kdejaký akce a pak to porovnávat a ještě hlídat, aby náhodou ta akce neskončila a někdo jim nenapsal, že to mají špatně asi není v silách redaktorů, proto se používá standardní ceník.
4. 9. 2012 12:48
Re: cena
Jenže jaksi plošné zavedení novinky do ceníky musí být logicky vztaženo k základnímu ceníku. Nějak si neumím představit, že dovozce obchází všechny dealery a nastvavuje cenu individuálně každému z nich podle toho, jaké poskytují slevy, aby to "sedělo".
4. 9. 2012 11:02
Ausi A3
To radeji Audi A3 77kW a levnejsi
Rozbalit vlákno
5
4. 9. 2012 11:04
Re: Ausi A3
No vidíš...a nepotřebuješ zadokolku. To je o prioritách.
4. 9. 2012 11:16
Re: Ausi A3
Zadokolka je fajn pro zazitek z jizdy, v lete, ale tenhle motor neni moc pro zazitek z jizdy. Proto mi prijde Audi vyhodnejsi, je to stale premiova znacka a da se na tom slusne usetrit.
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 11:27
Re: Ausi A3
Nejsem si úplně jistý, ale ceny nová A3 ještě nejsou u nás zveřejněny a dokonce pokud se nemýlím, tak 1,2 TSI hned ze začátku nebude. I v konfigurátoru je stále stará A3 a v ceníku je nejlevnější 1,6 75KW za 517300 a 1,2 TSI 77 KW za 526000. Takže o ceně to moc není. Každopádně jsem neporovnával výbavy. Je až k podivu, že se auto z roku 2003 stále prodává za takovéhle ceny a dokonce se mu ani nevede špatně. Za 1-7 se u nás prodalo 179 BMW 1er a 174 Audi A3. Holt dobrá práce s ta átrojka.
Avatar - iudex
4. 9. 2012 11:08
Re: Ausi A3
No neviem, ak mám vyberať medzi 1,6T - 75 kW vs. 1,2T - 77 kW, volím radšej jedna-šestku. ;-)
Avatar - kari.laz
4. 9. 2012 11:17
Re: Ausi A3
Taky my do Audi 1,2TSI moc nesedí. Do Golfa, nebo Octavie ještě budiž. Kdyby tačínala na 1,4 TSI s nějakými 90KW, tak by jsem to bral jako slušný základ. Ale když to lidi chtějí a kupují, tak proč to nenabízet.
Avatar - Slavek-TDM
4. 9. 2012 13:01
Tlak turba
To by me opravdu zajimalo, jaky je asi tlak turba. Pocitam, ze pouzili miniaturni turbo, ktery tlaci uz od volnobehu. Jestli je maximalni vykon pri 4000 otackach, jak asi vypada krivka vykonu?
Rozbalit vlákno
2
4. 9. 2012 13:26
Re: Tlak turba
Nedivil bych se, kdyby turbo bylo úplně stejné jako u silnějších verzí a výkon by byl "přiškrcen" elektronikou. Křivka výkonu bude pravděpodobně lineární růst do 4000, poté konstatní výkon někam k 5000 a pak to začne padat.
Avatar - petrumr
4. 9. 2012 20:00
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
4. 9. 2012 20:10
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
4. 9. 2012 20:32
Re: závodníci
Pořád je to ale zadokolka s maximálkou atakující 200... na volnoběhu má větší krouťák než je u HTP maximum.
Avatar - petrumr
4. 9. 2012 21:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "SR20"
5. 9. 2012 00:13
Re: závodníci
Trojdverove male BMW nie je auto pre socky. Je to pre tych, co chcu male trojdverove BMW. A mozu si ho dovolit
Pre socky je modlou moderny rodinny velkopriestorovy, luxusny a vykonny voz Skoda Fabia htp v kombiku, uz to pochop. :-)
Avatar - Emel
5. 9. 2012 09:31
Re: závodníci
Tenhle příspěvek jsem nějak nepochopil. Proč by tomu měl uletět kardan?? Jako že by kardan u BMW nezvládl těch 75kW? A zrychlení - pokud chceš srovnávat s HTP, pak myslím, že rozdíl mezi 11 a 15 je dost velký.
Avatar - petrumr
5. 9. 2012 21:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 9. 2012 21:10
No nevím,
ale s tímhle motorem mi heslo "Freude am Fahren" nějak nejde dohromady. Podle mého názoru je to pod úroveň bmw, tyhle verze kde se v podstatě prodává jen znáček na kapotě a volantu, ničí image značky...
Úsměv na tváři musí vyvolat třeba srovnání nové ASTRY OPC s 206 kW za 628 tis. a BMW 114i s celými 75 kW za 552 tis. Na čí straně je radost nejen z jízdy, ale i z ceny netřeba dodávat.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "SR20"
4. 9. 2012 23:59
Re: No nevím,
E46 316i malo nejakych 77kW a 12,5s na 100.
Takze 114i nie je nijaky trapas, je to slusny zakladny motor.

Usmev na tvari vyvolava porovnavanie Astry s BMW. Je nemozne auta porovnavat podla cennika, kilowattov a litrov. V OPC som sice nesedel, ale nepoznam Astru (pripadne iny OPEL), ktora by bola co i len virtualne konkurentom BMW. Ostatne, nieco naznacuju aj predajne cisla.

BMW si pyta za jednotkove BMW tolko penazi, pretoze moze.
Opel predava lacno Astru (vratane OPC), pretoze musi.
5. 9. 2012 00:27
Re: No nevím,
Jenže to se u E46 bavíme o době 14 let zpět, kdy běžná městská "prdítka" měla okolo 50 -55kW. Dneska v těchto atmosféry 1.4 mají běžně okolo 80kW a turba až dvojnásobný litrový výkon než tahle mnichovská novinka.

114i je brutální trapas a když jsem četl článek, tak jsem zapochyboval, jestli je září nebo Apríl.
neregistrovaný "SR20"
5. 9. 2012 00:29
Re: No nevím,
Preco trapas?
Do mesta, pre zensku uplne v pohode. A poznam aj take, ktorym by som to priskrtil aj na 55kW.

EDIT: prebehol som zbezne kompaktne hatchbacky, je to zhruba porovnatelne s Golfom 1,2tsi. Akurat Golf nema krutak od 1100ot ale od 1550ot a ma lepsie zrychlenie o polsekundu. 114i ma zasa vyssiu maximalku a nizsiu spotrebu. Cize opakujem, ako zakladny motor v kompaktnom hatchbacku nie zle.
5. 9. 2012 08:49
Re: No nevím,
Mozme vybrat aj auto z dnesnych dob. Napr BMW 316i E90. Vykon 90kw, zrychlenie 10.9. Maximalka 205km/h. Ma sice vykonnejsi motor o par KW ale vazi cca o 150 kg viac, takze dynamika auta 316i je uplne porovnatelna s 114i.

Jazda v 316i bola velmi prijemna. Samozrejem, ze boli situacie kde chybal vykon a zopar nm navyse, ale celkovo som auto hodnotil velmi vysoko.

Presne ako pisal niekto vyssie. Radost z jazdy zazijes aj v BMW so zakladnym motorom.
5. 9. 2012 09:13
Re: No nevím,
To su auta s uplne inym zameranim. BMW 114i idealne do mesta a na okresky + nejaka ta dialnica. V meste za 5,5l a mimo mesta za 4.5l. Pohodlne, prijemne, komfortne. Ani s vykonom 75kw sa na okreske nestratis.

Na druhej strane je OPC. Sportove auto, na vrchole ponuky Opelu. Aj ked dat 200KW na prednu napravu je trochu divne. Skus zobrat opel OPC do mesta a uvidime ake budes mat naklady na benzin.

Modelova situacia. Manzel jazdi BMW F30 320d. Potrebuje este jedno auto do rodiny pre manzelku. Idealna kupa je BMW 114i. Skus tvoju manzelku posadit do astry OPC a posli ju po deti do skoly, nakupit rozky do obchodu.

Usmev moze vyvolat clovek, ktory si kupi za posledne peniaze BMW 114i ako jedine auto do rodiny. Ale takychto pripadov bude velmi malo.

Uz viac krat som sa stretol s nazorom menej majetnych ludi, ktory vzdy vedia co sa da za prachy vyhodene u priemie kupit. Tato skupine ludi preferuej, co najvacsie ,co najsilnejsie, co najvyssie auto. Pobavil ma jeden vratnik v mojej robote. Kupili sme BMW X1 xDrive20D. Prisiel som do roboty a vratnik sa ma pytal, preco som si nekupil za tu cenu radsej mitsubishi pajero. Ani som mu neodpovedal. Je to presne ako tvoja otazka, preco si kupujes BMW 114i a nie Opel Astra OPC.
4. 9. 2012 22:27
Volvo V40 D2
max. 190 km/hod
zrýchlenie na 100km za 12,3s
cena od 22900€
Rozbalit vlákno
1
5. 9. 2012 00:17
Re: Volvo V40 D2
T3

max. 210 km/hod
0 - 100: 8,8s
cena od 598.000 Kč
První nabídka od dealera - minus 10%.

Taktéž absolutní novinka.