Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 114i: 75 kW za 552 tisíc korun

Diskuze (200)
Nejslabší a nejlevnější BMW současnosti vstupuje na český trh. Stojí 552 tisíc, což z něj činí s přehledem nejvýhodnější nabídku v modelové řadě.

BMW 114i má poněkud absurdní název i technickou koncepci. Označení evokuje objem 1,4 litru, ve skutečnosti ale pod kapotou najdeme benzinovou šestnáctistovku, navíc přeplňovanou turbodmychadlem – stejnou jako ve výkonnější 116i.

Ve světle této skutečnosti působí zvláštně výkon tohoto motoru – 75 kW totiž dnes běžně dosahují atmosférické motory menšího objemu. Označení 114i je tedy v tomto ohledu učiněno zadost. Přeplňování se ovšem stará o to, aby výkonové maximum leželo už ve čtyřech tisících otáček. Točivý moment 180 Nm (tzn. na úrovni atmosférických osmnáctistovek) je dosahováno už od 1100 min-1.

Nejslabší BMW v nabídce zrychluje z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy a nejvyšší rychlost činí 195 km/h. kombinovaná spotřeba činí dle údajů výrobce 5,5 l/100 km, stejně jako u modelu 116i.

BMW řada 1 - přehled verzí podle ceny
Modelmotor [kW/Nm]rychlost [km/h]0-100 km/h [s]spotřeba [l/100 km]cena 3dv. [Kč]cena 5dv. [Kč]
114i75/18019511,25,5552.500,-572.500,-
116i100/2202108,55,5612.500,-632.500,-
116d ED85/26019510,53,8635.000,-655.000,-
116d85/26020010,34,3635.000,-655.000,-
118i125/2502227,25,8-690.000,-
118d105/3202128,94,4682.500,-702.500,-
120d135/3802287,24,5-752.500,-
125i160/3102456,46,6790.000,-810.000,-
125d160/4502406,54,9837.500,-857.500,-
M135i235/4502505,18,01.077.500,-1.095.000,-

Aby 114i dávala po boku silnějších šestnáctistovek 116i/100 kW a 118i/125 kW smysl, je výrazně levnější. Základní cena je stanovena na 552 tisíc korun, pětidveřová verze je pak o rovných 20 tisíc dražší. Za 116i, druhou nejlevnější variantu řady 1, připlatíte 60 tisíc korun.

Sériová výbava je přitom u všech benzinových šestnáctistovek shodná.

BMW 114i vs Mini - srovnání cen a výbav
ModelBMW řada 1MiniMini
Motor114i (75 kW, 180 Nm)Cooper (90 kW, 160 Nm)One (72 kW, 153 Nm)
Základní cena [Kč]552.500,-480.000,-432.500,-
Airbagy čelní, boční, okenníSSS
Klimatizace manuálníS(24.200,-)(24.200,-)
Kola ocelováSSS
Rádio CD/MP3SSS
Dešť. a svět. senzor3.275,-6.300,-6.300,-
El. sklopná/samostmívací zrcátka13.875,-12.350,-12.350,-
Kola z lehkých slitin18.900,-PepperPepper
Metalický lak16.650,-11.350,-11.350,-
Vyhřívání P sedadel8.325,-7.300,-7.300,-
Paket Pepper-47.900,-57.975,-
Advantage paket obsahuje:29.700,---
Klimatizace automatickáSPepperPepper
Kožený multifunkční volantS4.800,-4.800,-
Přední mlhovkySPepperPepper
Drive Comfort paket obsahuje:30.000,---
Připojení Bluetooth+USBS10.600,-10.600,-
TempomatSSS
+ Pětidveřová karoserie(20.000,-)--
Cena při shodné výbavě [Kč]718.525,-580.600,-543.175,-

Diskuze (200)
6. 9. 2012 09:02
Re: Taky mi to přijde divné
Dámo, říkám vám to opravdu jako přítel, skočte si včas k nějakému odborníkovi. Tahle přílišná afektovanost a sebestřednost kombinovaná téměř jistě s hysterií, to nebude za 20 let moc příjemná kombinace... Ona tedy není už ani teď, ale zatím jen pro vaše okolí...
6. 9. 2012 08:44
Re: Taky mi to přijde divné
>:D >:D >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2012 23:35
Re: Taky mi to přijde divné
Přiznám že NEvím - takových 65% vpředu?
Avatar - Hammunasakra
5. 9. 2012 23:34
Re: Taky mi to přijde divné
Tak je asi načase něco se ze světa aut "doučit" - Xantia Activa V6 3.0 bylo "famózní" auto - se skvělou trakcí a brilatním vyrovnáváním náklonů (ostatní se při losím testu "kvrdlají" ze strany na stranu jak bárka v bouři.. ;-)
..nicméně většina lidí "si představuje" že velké CITROËNy (s hydraulikou) jsou právě v zatáčkách "daleko horší" než všechna ostatní vozidla :-)
PS: To jak zmiňuji třeba právě "skorokruhové" stoupající či klesající přejezdy z dálnice na dálnici NENí "náhoda" - právě tam je většina aut (BEZ ohledu na značku a motor) pomalejší než (můj ;-) ) Citroën C5 V6 :yes: :-)
Avatar - Emel
5. 9. 2012 15:14
Re: Taky mi to přijde divné
Proslulý rekord Xantie? O tom jsem v životě neslyšel. Na libovolnou Xantii by mělo na technické trati stačit libovolné BMW 3.