Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Alfa Romeo 159 Ti 1.75 TBi: První jízdní dojmy

V aktuálně nejsportovnější verzi sedanu Alfa Romeo 159 Ti jsme vyzkoušeli zbrusu nový turbomotor s legendárním objemem 1,75 l a výkonem 147 kW.
Zpět na článek
17. 7. 2009 10:59
neregistrovaný "Stillborn"
17. 7. 2009 18:52
Avatar - iudex
17. 7. 2009 09:39
Uhorková sezóna?
Asi musí fakt byt uhorková sezóna, ked sa kopíruje clánok z Autofun z 23. 06. 2009... 8-s
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Stillborn"
17. 7. 2009 10:59
Re: Uhorková sezóna?
tohle ale není první článek převzatý z autofun.cz...
Avatar - Michal Fokt
17. 7. 2009 11:58
Re: Uhorková sezóna?
Články týkající se sportovních nebo sportovně orientovaných aut jdou prioritně vždy na AUTOFUN, což odpovídá exkluzivní povaze tohoto webu, nicméně aby nebyli o informace ochuzeni ani ti, kteří chodí výhradně na auto.cz, s jistým zpožděním se články objevují, v mírně pozměněné formě blízké vkusu konzervativnějších čtenářů auto.cz, také zde.
Avatar - iudex
17. 7. 2009 12:19
Re: Uhorková sezóna?
Konzevatívnejsí citatel Iudex dakuje za info ;-)
17. 7. 2009 10:01
Odtucneni funguje...
...pokud se podivam na udaj o pohotovostni hmotnosti tak zrejme liposukce zafungovala. Bude zajimave zda udaje o spotrebe vychazi z reality a proto obecne vyssi nez u konkurence, nebo jsou podsekle a VW dokaze vic za min...
Rozbalit vlákno
0
17. 7. 2009 10:03
..méně fotek, více poznatků
Zdravím...zde (viz níže) je sice méně fotek, ale podstatně více poznatků z jízdy + objektivnější srovnání s TSI od VW, asi na Slovensku mají méně zaujaté nestranné redaktory.

[odkaz]
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Michal Fokt
17. 7. 2009 11:52
Re: ..méně fotek, více poznatků
Pokud je mi známo, tento článek se jmenuje První jízdní dojmy, nikoli Srovnávací test. Netroufám si po 60 ujetých km v neznámém prostředí hlouběji porovnávat motor v 159 a Passatu, tím méně spotřebu, a to právě z důvodu nejisté objektivity. Proto bylo TSi v článku zmíněno jen okrajově. Řekl bych, že o TBi bylo z mé strany řečeno vše zásadní, více jistě zjistíte z regulérního testu, případně ze srovnávacího testu s některým vozem s motorem TSI.
17. 7. 2009 12:07
Re: ..méně fotek, více poznatků
No nicméně i těch 60 km bohatě stačilo na to, aby byl přece TSI od VW lepší...

No nicméně co mne jako těší je to, že tenhle motor je zatím ve své základní specifikaci, přičemž další verze už asi i pro Vás budou patrně lepší než TSI...i když člověk nikdy neví..., tedy.. ted jde ještě o to, zda-li jste ten motor porovnával s objemově stejným 1,8 TSI a nebo s 2,0 TSI (který výkonově je této 1,8 blíž, neboť 118 kW z 1,8 asi nebude byť od koncernu tím pravým konkurentem... nevím jestli jste si zrovna tohle uvědomil...) to jen tak na okraj... Podle mého názoru je tohle špičkový motor stejně jako můj T-Jet a může si jakýkoliv pisálek psát co chce a jk chce.. Já s tím jezdím a vím pravděpodobně o něco líp jak to jezdí, než někdo kdo s tím jel 60 km.., notabene s nezajetým autem. Ona totiž ta šaltpáka třeba u nového auta jde opravdu o něco tížeji než u auta zajetého.. to je takové spcifikum u koncernu Fiat... atd...
17. 7. 2009 12:18
Re: ..méně fotek, více poznatků
no u mého hodně zajetého Citróna jde ta šaltpáka zase hodně ztuha - asi se už uzavírá kruh >:-[]
Avatar - Michal Fokt
17. 7. 2009 12:28
Re: ..méně fotek, více poznatků
Ano, v nízkých otáčkách na mě skutečně rychlostí reakcí a plynulostí náběhu působí na dálku TSI o něco lépe, což spolu s větším rozsahem využitelných otáček a stejně rychlými reakcemi ve vyšších otáčkách a srovnatelnou dynamikou převažuje misky lehce ve prospěch TSI, i tak ovšem souhlasím, že je TBi špičkový motor, ale to se přece s již řečeným nevylučuje.

Srovnávám pochopitelně s výkonově bližším 2.0 TSI, ovšem charakteristikou se 1.8 a 2.0 prakticky neliší, navíc dvě deci objemu u turbomotoru nehrají příliš roli.

Mimochodem, vlastnictví jakéhokoli auta neznamená nutně "poznání" auta, ale spíše sžití se s ním a vnitřní identifikce s jeho charakterem. To pak může poznamenat jeho hodnocení a zkreslené vnímání jiného vozu. Na to je třeba pamatovat.
17. 7. 2009 13:39
Re: ..méně fotek, více poznatků
No aby bylo jasno, já se nepřu a v podstatě souhlasím.. jen je potřeba právě také brát v potaz, že hodně vlastností člověk začne využívat až po sžití se s autem... a to co se mu zdá být nejprve super se může změnit v nepříjemnpou věc a obráceně... například v běžném provozu (bude to znít paradoxně) je právě to dieselové chování výborná věc... Pokud vím, je to tam i napsané v tom článku ohledně chrakteristiky jízdy s touto Alfou... A to tipnutí a odpojení vstřikování tak brzy je tam jen a jen z toho důvodu, že přijdou další a silnější verze, které budou právě těžit z většího rozsahu otáček a bude tam posunuta křivka max. výkonu ještě o něco výše. Jde prostě o to, že ten motor i v tomto spektru otáček je pekelně rychlý... a to je asi to hlavní, co možná mohlo v tom článku zaznít... Možná i proto na Vás ale působil o něco hůř než 2,0 TSI, který má v běžné produkci nastavení víceméně na limit... Snad sem to napsal srozumitelně...:-(
17. 7. 2009 14:21
Re: A je to tady...
...hele a kolik jsi najel s TSI a TFSI??? Podle me nic moc, proto jakekoliv vyzdvihovani, ci kritiku motoru nechejme redaktorum ;-)
17. 7. 2009 14:47
Re: A je to tady...
Proč na mě útočíš...? Já nikoho nekritizuju... mimoto, tady není ani náznakem řeč o tom kolik sem toho najel v TSI...
Já sem jen upozornil na některé věci a tím jsem s tímto tématem víceméně skončil. Je to jen první svezení, ždáný extra text, není potřeba to více rozebírat...
Avatar - Michal Fokt
17. 7. 2009 21:26
Re: A je to tady...
Chápu, jak to myslíte. :-) Ale i přes to všechno je mi dieselové chování na autě se sportovním švihem nepříliš sympatické, jakkoli je praktické. ;-)
17. 7. 2009 23:17
Re: A je to tady...
To jsou prdy, to jsou prdy. Žádný masově vyráběný seriový motor není nastaven úplně na limit. Wolffe, tohle nejsou žádné závody. Btw. 2.0 TSI z S3 zvládá bez problémů přes 300 PS.
18. 7. 2009 05:47
Re: A je to tady...
Nevím jak ty, ale zrovna tyhle S3 nepatří mezi oblíbená ojetá autíčka... Prdy jako prdy... Ono není problém dostat 300 koní z 1,4... pak už jde jen o tu životnost, uživatelskou přívětivost takového motoru a v neposlední řadě ekologičnost jdoucí ruku v ruce s ekologičností...A S3 nepatří mezi úplně běžnou sériovou produkci...
18. 7. 2009 17:59
Re: A je to tady...
Tak zkušenosti alespoň dvou mých známých říkají opak-oba zatím zvládli bez problémů 100 tis. km. A nevím, proč by S3 nepatřila mezi běžnou produkci. Je to jen hatch s trochu silnějším motorem. Stejně jako Cupra. A že by zrovna Seat vyráběl nějaké exotičtější pekáče se mi moc nepozdává.
17. 7. 2009 12:14
Re: A je to tady...
v pohodě, já jsem ten článek pochopil přesně jak píšete a mně se líbíl :yes:
Avatar - iudex
17. 7. 2009 12:21
Re: A je to tady...
Tak tak, vsetko podstatné bolo napísané, na cucanie si informácií z prsta sú iné periodiká.
17. 7. 2009 14:01
Re: A je to tady...
Tak to vám, chlapci, opravdu stačí málo ke štěstí. Podle mě, než takovýto nedodělek o ničem, je lepší možná nepsat raději nic. A jen mě to utvrdilo v názoru, že pánové zdejší reportéři jsou buď to amatéři, nebo líní - asi je fakt okurková sezona. ;-)
Avatar - iudex
17. 7. 2009 14:05
Re: A je to tady...
Neviem, jjkk, kolko tu más nacítané (napísané zatial nevela), ale Michal Fokt píse najlepsie testy áut na tomto serveri. A ked napíse, ze na základe 60 km jazdy v cudzom prostredí nedokáze napísat viac bez toho, aby si nevymýslal, tak ho celkom beriem. Ale samozrejme mozes skúsit poslat do redakcie vlastný pohlad na vec, mozno Ta zamestnajú (koniec koncov i Hemingway zacínal ako novinár).
17. 7. 2009 23:24
Re: A je to tady...
Oháníš se tu objektivitou a pak jsem dáš odkaz na takový paskvil. No jo, na Slovensku nepůsobí žádné seriozní automobilové periodikum, a tak Slováci musí zevlovat a šířit svoje moudra na českých webech.
18. 7. 2009 23:15
Re: A je to tady...
Neviem či si si to všimol, ale reaguješ na príspevok od Čecha.
Prečo označuješ rubriku autosme za paskvil. Máš nejaké argumenty?
Tieto stránky sa od začiatku profilujú ako československé.
Si zaostalý nacionalista, našťastie prvý, ktorého som tu stretol
:no:
19. 7. 2009 18:53
Re: A je to tady...
Já jsem taky nacionalista a k tomu ještě rasista. A co má jako být? Slováky mám ale rád. ;-)
17. 7. 2009 18:52
Alfa
Tá červená farba je krásne ostrá, ako maďarská čípoš paprika :yes:
159 je nádherné auto, len predný previs by mal byť o pár centi kratší.
Rozbalit vlákno
0