vyhodit 2.2 mega za auto s tuctovym xichtem a tuctovou technikou, u ktereho je na tuty, ze za 3 roky bude zastarale. Takova RX8 od 2.8 mega se stejnym motorem uz je kapku nekde jinde.
Ale co, treba ma nekdo unlimited funds a neresi to...
Nevím, jestli nedělali změnu, ale R8 měla původně V8 309 kW z RS4 B7. Dnes má větší výkon, ale podle mne je to pořád ten stejný motor. RS5 (a dnes RS4 B8 Avant) má jiný motor.
8-s to auto vyzera ako reinkarnovana 5 rocna A4ka ,
uz aj fiat 12 rocny fiat barchetta vyzera coolovejsie a viac in :yes:
totalna tuctova koncernova nuda bez duse..... kabriolet bez emocii bez kuska dizajnoveho umenia .. .ved vlastne ono to je audi...... comu sa cudujeme ;-)
vyzera to ako nejaka tuningova tuctovka s logom audi..... ved vlastne vsetky audiny su nudne rovnake tuctove a bez emocii.... mna ten kabriolet neoslovil nicim..... uz aj F500 cabrio vo mne vyvola vacsie vzrusenie.... ako tato nuda....
Po faceliftu je A5/S5/RS5 fakt krasavec, ty uzoučké přední světla tomu neskutečně sluší. A RS5 je asi jediná rozumná volba, od té doby co S5 má šestiválec s kompresorem... jen mi prostě nepasuje spojení kabriolet a 4x4...
Ja se nebojim, kdyz bude poptavka, bude i nabidka. Navic, nezijeme v praveku a nakej ten dvanactivalec budou lidi schopny vyrobit i za tisic let- kdyz budou chtit :-)
Za tento pocin v teto blaznive dobe ovsem patri Audi uznani. Skoda, ze nemam o 10 let min a o 10 milionu vic.
Od Audi totálně nevyužitelné. Stejně jako RS6 nebo S8 s tím rozdílem že RS6 a S8 jsou díky svým rozměrům nepoužitelné k zábavné jízdě a k využití potenciálu který nabízí jejich motory a Cabrio tím že se bude kroutit auž to hezké nebude tudíž další překážka k požitku s jízdy. Jediné co má ve verzi RS smysl je RS4, RS3. Na druhou stranu jsou právě modely 6 a 8 použitelné pro většinu českých rádoby řidičů kteří umí a odváží se jet rychleji pouze na Dálnicích a i tam to mnohdy dopadá trgicky ;-\ Kdežto modely 4 a 3 jsou na klikaté okrsky nebo na okruh na kterých to umí jen málokdo :-)
Kdybys jel s nekompromisním uvažováním ještě dál, tak zjistíš, že aji rs4 a rs3 jsou nepoužitelné. Nebo jsou opravdu více jak 1,6 tunové káry vhodné na okreskové (a okruhové) blbnutí?
Ani 3 ani 4 nemají v RS přes 1,6t málokteré auto se čtyřkolkou váží 1,2t naposled snad EVO 7. vážilo 1230 kilo. WRCi měly kolem 1,2t. Na okrsce nejde ani tak o váhu jako právě o délku auta která hodně ovlivňuje projetí zatáčky se čtyřkolkou.
RS3 1575 kilo, RS4 (avant) 1870 kilo. Nejde o váhu? Tys nikdy nebrzdil (opakovaně) před zatáčkou lehké auto, že ne? Aji když bude mít rs 40ti centimetrové kotouče, té hmoty je na okreskové dovádění opravdu moc. A co tak auto s jednou hnanou nápravou? Nejlépe zadní :-) vím, že z hlediska síly se to nedá srovnat, ale co tak projet okresku v gt86 (tu zkušenost ještě nemám) nebo v mx-5? To bylo panečku něco, jak s motokárou :-)
Budu li uvažovat nad RS nebudu kupovat Avant :no: Co se týče brzdění zkoušel jsi někdy používat i motor? Jen na brzdy ti dlouho "nepojede" ani WRC. >:D Zatím jsem měl tu čest z výkonějších vozů pouze s STI , EVO 6 a 911 Turbo, Nejzábavnější bylo EVíčko pak STI a na 911 mi chyběly zkušenosti motor za náparavou a zadní náhon je vyšší dívčí :-!
Ani tak nejde o to, že je to Avant. I RS5 váží 1790 kg (s řidičem). Na úzké okresce cítíš i v 991, že je moc velká. Cítíš, že jí tam není zrovna nejlíp. Kromě závodních aut se na okreskách cítí dobře hlavně auta jako je Caterham, Elise, Boxster. Nakonec záleží, jakou zábavu hledáš. Podle toho volíš stroj.
Jinak s tvým uvažováním nesouhlasím. Všechny RS jsou v jádru stejné. Poskytují snadno dostupný výkon. A to i to nejmenší a nejlehčí, TT RS. Pro zkušeného řidiče, který hledá něco náročnějšího, to nebývá ta nejlepší volba.
PS: Divil by ses, jak je pětimetrová mrcha mrštná, když jí dáš řízení obou náprav. Ale v principu souhlasím, v rally je to dlouho známá věc.
Snadno dostupný výkon ti nabídne Cayenne nebo Range Rover Sport. To že je A6v RS nepoužitelná stejně jako S8 je asi všem jasné. Čím větší je délka a rozvor tím je víc nepoužitelné. Stačí si porovnat klasickou A6 a A3 se s porovnatelným výkonem. Rozdíl pozná každý. Větší auto je prostě k ničemu.
TT RS ti dává výkon pěkně na stříbrném podnosu. Za tím si stojím. Pokud jde o ten zbytek, zkus si přečíst PS ještě jednou. Jak jsem napsal; záleží, jakou zábavu hledáš. Ano, mohou být méně obratné, ale stejně jsou schopné zajet lepší čas. Jen to uvnitř bude jiný zážitek.
Audi nevyrábí stroje pro rally. Všechny RS mají stejnou filosofii a stejný charakter. Nenahrazuje ten původní daného modelu, jen ho doplňuje. I ten splašený stěhovák, RS6, uměl pobavit, když jsi měl tu správnou silnici. RS3 může být díky menším rozměrům více doma na okresce, ale pořád je to typické Audi RS - baví zvukem, baví rychlostí a přitom je celkem bezpečné a nezáludné.
Já při jízdě používám k přibržďování výhradně motor, k razantnímu brzdění to ovšem není. No a jel si tedy s nějakým opravdu lehkým autem? Aji to sti má tunu a půl.
Brzdit motorem razantně se samozřejmě dá, ale odděláš si auto . Zkus si zastavit třeba ze 100 jen na brzdy nebo s podřazováním. Brzdný účinek motoru je velmi znát. Ano jel jsem jednou Opel Speedster na okruhu i tam jsem kromě jízdy pravá noha na plynu a levá na brzdě využíval maximální možný brzdný účinek motoru. Už jen proto že si připravíš rychlost pro vyjetí ze zatáčky. Brzdit pouze brzdama znamená časovou ztrátu při následném podřazování.
Po pravdě, brzdy jdou vyřešit. Není to problém ani pro dvou a půl tunový kolos. Co, není to problém ani pro závodní tahač. Problém hmotnosti je, že všechno musí být patřičně dimenzované, což je drahé.
Já jsem prostě fanda lehkých autíček, prát se s dvoutunou potvorou na utažených okreskách (nebo aji na okruhu) není pro mě. Nadimenzovat jde všechno, ale za opravdu fade-free keramické brzdy zaplatíš tak 200 a víc tis.
Ony totiž ty správně dimenzované komponenty dokáží vzít část vjemů. Nemluvě o tom, že pracuješ s většími silami, což má své dopady. Také mám rád lehkou váhu, jen říkám, že hmotnost není nutně problém. Godzilla také není zrovna muší váha.
Jak říkám, je to drahé. Ale ve výsledku dokáže takový Cayenne Turbo na okresce drtit hot hatche. Jinak i uhlíkovokeramický kompozit má své limity. Při opravdu tvrdém okruhovém nasazení je utavíš, klidně mohou začít hořet. Ani brzdy závodních aut nejsou bezedné; stejně jako u pneumatik je to na řidiči, aby s nimi rozumně zacházel.