Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 5 Cabriolet: Otevřená střela je tu

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 9. 2012
15
30
Zobrazit náhledy (15)
Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5 Audi RS5
Ostré Audi RS 5 Cabriolet má za sebou krátkou desetiminutovou on-line premiéru na utajeném místě. Co střela s plátěnou střechou přináší?

Auto představil britský novinář a sportovní komentátor Martin Haven spolu s jezdci čtyř kruhů pro DTM: Švýcarkou Rahel Frey a Italem Edoardem Mortarou. Místo zůstalo tajné, šlo o testovací okruh v jižní Evropě.

Skici a špionážní snímky ostrého kabrioletu se v médiích začaly objevovat již takřka před rokem. Nyní není žádným tajemstvím, že RS 5 bez pevné střechy, které navazuje na model RS 4 Cabriolet, má pod kapotou nepřeplňovaný přímovstřikový vidlicový osmiválec 4,2 FSI s výkonem 331 kW (450 k). Točivý moment přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic na všechna kola. Ano, RS 5 je „quattro“ , nechybí mu launch control, tvrdý podvozek, větší a silnější brzdy a ostřejší řízení. Z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 4,9 s. O zastavení se postarají 365mm kotouče.

Širší karoserii se součinitelem odporu vzduchu 0,34, aerodynamickými doplňky a rovněž sportovní interiér převzal kabriolet z kupé. To mělo premiéru na jaře 2010 v Ženevě a po roce a půl prošlo hlavně vzhledovou modernizací.

Otevřené provedení jí odpovídá, včetně tvaru předních xenonových světel s diodami pro denní svícení. LED najdeme i vzadu. Auto je 4649 mm dlouhé, 1860 mm široké a 1380 mm vysoké, podvozek má rozvor 2751 mm. Karoserie je k mání v osmi barvách.

RS5 je tradičním kabrioletem s textilní střechou, kterou lze mít celkem ve čtyřech odstínech (černém, šedém, červeném či hnědém). Ta se ovládá elektricky tlačítkem a umí se otevřít během 15 s, složení trvá o 2 s déle. Tuto operaci lze provádět i při jízdě až do 50 km/h. Střecha, která j odhlučněná speciální pěnou, ukrojí jen 60 l ze zavazadelníku o objemu 380 l. Na jeho víku je karbonový spoiler. Automobilka svůj nový bolid v tiskových materiálech označuje jako čtyřmístný, zadní sedadla jsou ovšem vyloženě nouzová, jak už to v těchto případech bývá. Opěradla se ale dají sklopit.

Interiér má tříramenný sportovní kožený volant se zploštělou spodní částí. Samozřejmostí jsou bílé podklady přístrojů, ale také teploměr oleje či stopky, které změří čas na kolo. Sportovní sedačky mají integrované opěrky a ovládají se elektricky. Standardně jsou potažené kombinací alcantary a kůže, v příplatcích najdeme i kůži Nappa. Za příplatek se dodává MMI Navigation Plus.

Na výstavní premiéru si musíme počkat až do Paříže. Do prodeje se RS 5 Cabriolet dostane na začátku roku 2013, základní cena je stanovena na 88.500 Euro, tedy v přepočtu asi 2,2 milionu korun.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Další RS
| 10. 9. 2012
Lehký auta jsou samozřejmě super hlavně když jsou dobře vyvážená. Problém je v tom že auta tohoto typu jsou "nepoužitelná".
Další RS
| 10. 9. 2012
:yes:
Další RS
| 9. 9. 2012
Ony totiž ty správně dimenzované komponenty dokáží vzít část vjemů. Nemluvě o tom, že pracuješ s většími silami, což má své dopady. Také mám rád lehkou váhu, jen říkám, že hmotnost není nutně problém. Godzilla také není zrovna muší váha.

Jak říkám, je to drahé. Ale ve výsledku dokáže takový Cayenne Turbo na okresce drtit hot hatche. Jinak i uhlíkovokeramický kompozit má své limity. Při opravdu tvrdém okruhovém nasazení je utavíš, klidně mohou začít hořet. Ani brzdy závodních aut nejsou bezedné; stejně jako u pneumatik je to na řidiči, aby s nimi rozumně zacházel.
Další RS
| 9. 9. 2012
TT RS ti dává výkon pěkně na stříbrném podnosu. Za tím si stojím. Pokud jde o ten zbytek, zkus si přečíst PS ještě jednou. Jak jsem napsal; záleží, jakou zábavu hledáš. Ano, mohou být méně obratné, ale stejně jsou schopné zajet lepší čas. Jen to uvnitř bude jiný zážitek.

Audi nevyrábí stroje pro rally. Všechny RS mají stejnou filosofii a stejný charakter. Nenahrazuje ten původní daného modelu, jen ho doplňuje. I ten splašený stěhovák, RS6, uměl pobavit, když jsi měl tu správnou silnici. RS3 může být díky menším rozměrům více doma na okresce, ale pořád je to typické Audi RS - baví zvukem, baví rychlostí a přitom je celkem bezpečné a nezáludné.
Další RS
| 9. 9. 2012
:yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku