Nikde neni hodnota 8s, ale uvadela se 8,9-9,1 a ze neumis jezdit je jen tvuj problem, staci se kouknout na youtube a ta hodnota je odpovidajici a urcite by se naslo i lepsi video s hodnotou cca 8,3 - 8.6s, ale na to nemam cast. Musim se bavit PR plkama o novem GURU prumeru >:-[]
[odkaz]
Popravde to neni jako vw, kde se uvadi hodne nesmyslne hodnoty spotreb a ve vysledku jsou u tech "maloobjemovych modernich TSI" srovnatelne se potrebou starych 2,0 s polovicnim vykonem. Teoreticke pi.oviny sem zavedly az "moderni" turbobenziny, kdy spotreba vubec neodpovida realu. Atmo motorem jsou hodnoty uvedene vyrobcem dosazitelne
Nic neresim, jen jsem cekal ze pri snizeni vykonu se bude spotreba blizit nalhanym hodnotam u Golfa alias 3,8l >:-[] Tak jako je slusne nalhana uspora vahy 100Kg a pak je to bidnych 25 jestli vubec a ve vysledku vyssi vyha nez ma konkurence, pac slintari od vw neuvadi vc. ridice >:-[] >:-[] >:-[] Pritom, se vsude blijou tyhle super slinty. Takove PR zvasty nema cenu ani cist :no:
v papírech co mám od civika já je uvedeno 8,6 ... ale to je jedno, protože ten motor těch 103 kW stejně nemá... a youtube snese všechno...
je zajímavý, že teda s civikem jezdit umíš a s TSí ti to nejde... >:D já jezdím s 1,4 - 118 kW i pod šest když jedu normálně, takže to jde... neříkám, že nejde jezdit i za 15 litrů, ale zase to svezení pak zato stojí... (a s tou 1,8 od hondy se to nedá vůbec srovnávat)
ty hmotnosti jsou dle verze od 60-100 kg, akorát se tam občas uváděj hodnoty s a bez řidiče... chce to umět líp pracovat s kalkulačkou a ještě používat správná čísla...
V katalogu je vždy uvedeno rozmezí zrychlení pro každou verzi Civicu, těch 8,6 je určitě pro tu nejméně vybavenou verzi - tudíž nejlehčí. To, že toho v reálu nedosáhneš, bude jen Tvoje chyba, automobilky nemůžou uvádět v dokumentaci, co se jim zlíbí, ale na všechno existují normy a hrozila by jim mastná pokuta za klamání spotřebitele!
Další věcí je hmotnost auta při měření - žádná autolékárnička, řidič 75 kg, žádné serepetičky uvnitř auta navíc. Navíc ti lidi ví, jak jet a kdy ideálně řadit, tudíž to nepřekonáš...
No a to, že jede turbomotor se 118 kW lépe, než atmosféra se 104 kW, to je mi teda novinka >:D >:D >:D . A každopádně srovnatelné motory, když Golf je s tímto motorem o 130 000 kč dražší, než Honda se stejnou výbavou ;-) .
A největší perla je to tvrzení, že motor nemá udávaný výkon, to je blábol století! >:D Takže Škoda napíše u HTP výkon 235 kW a v pohodě to vydá v brožůrách, techničákách,... a v pohodě dostane homologaci a nikomu to vadit nebude, to bych chtěl teda vidět :-D.
Zajímavý je, že u 1,4 TSi udávaných hodnot bez problémů dosádnu (a teda spíš lepších hodnot jak zrychlení, tak maximálky) a u civika to nejde a nejde... Asi mi to budeš muset někdy ukázat prakticky... >:D
Jinak samozřejmě nechci srovnávat 118 turbo kW se 103 kW upachtěné atmosféry... jen mi příjde, že ta 1,8 - 103 kW nejede ani tak dobře, jako jiné atmosféry podobného výkonu... reálné zrychlení kolem 10 sekund taky není zrovna žádné terno... výkonová špička žádná (bohužel, ale na staré motory od Hondy to nemá ani zdaleka)... zkrátka Honda už dávno není tím čím byla dřív, dnes vyrábí průměrné plechovky pro spotřební použití bez technického náskoku, který měla dřív... ;-\
tak jedna věc je auto pro homologaci a druhá věc auto co si koupíš v krámě... (viz. např. udávané výkony korejců a jejich reálné výkony v praxi, které udávaným hodnotám málokdy odpovídají)
Tak to nevím, kdo kdy měřil výkonu nových korejců, zatím jsem takovou studii neviděl. No a co tento stát umí, je dávat pokuty, tudíž si myslím, že toto má ohlídané.
Taky je pravdou, že starší motory mají nižší výkon, než ty nové, neopotřebované.
Dalším faktem jsou atmosferické podmínky, ty taky ovlivňují výkon...
Já jen říkám, že existují normy, které se musí dodržovat a ještě jsem neviděl jedinou studii, která by tvrdila, že tomu tak není.
Civic je uškrcen limity EU a dalším důsledkem jsou velmi dlouhé převody, které atmosférám prostě nepasují. Honda by uměla udělat pořádné auto, limity EU to ale nedovolí.
Tudíž: Civic umí zrychlit za 8,6, ale to neznamená, že to zvládne každý a kdykoliv, navíc musí mít auto tak lehké, jaké jde z výroby a navíc nové!
A na oficiálních stránkách Hondy jsou hodnoty zrychlení pro Civic poslední generace.
Uvádí se tam 8,7 - 9,7 s, tudíž pokud dáš 10, není to nic zas tak špatného.
OK. Navíc ta norma umožňovala dřív myslím 10% odchylku od uváděných čísel. Nevím jestli to platí i dnes, ale pokud někdo uvede dejme tomu těch 9 sekund, tak v podstatě 9,9 sekundy reálně stále normě vyhoví (pokud to tak platí dodnes).
Pokud je ta odchylka tak velká, tak to určitě bude absolutní rozsah, tudíž 5 nahoru a 5 dolů, pak by to už vypadalo rozumně a místo 10 s reálně to může být třeba 9,5 s papírově. Bez tolerance žádná norma fungovat nemůže :yes: .
A ještě takovej edit:
Jsem rád, že se tady v diskusi dá občas narazit i na někoho rozumného, inteligentního a neofenzivního, s kým se dá vyměnit pár názorů, aniž by se člověk chyta za hlavu >:D . :yes:
Pokud nedokážeš u přeplňovaných motorů dosáhnout normované spotřeby, zajdi si k doktorovi a nech si zkontrolovat pravou nohu. Není to žádné žůžo, ale zvládnout se to dá.
Nízkou spotřebu dělá Efficient Dynamics, ne motor. Proto ta vyšší čísla. Jinak 14d má nižší normovanou spotřebu než 16d (4,5-4,3 [4,5-4,4]). VW to měl podobně (jen u něj je to BlueMotion Technology).
A VW uvádí hmotnost včetně řidiče a zavazadel. Alespoň v Německu. Máš to tam napsané, podle které normy to měří. V Německu se můžeš setkat i s DIN 70020, nicméně většinou sledují evropskou směrnici. Otevřu katalog a vidím dle RL 92/21/EWG (v angličtině CD 92/21/EEC). Pokud umíš číst, tak takovouhle blbost napsat nemůžeš. Dokonce tam hlavní body normy přímo uvádí.
Já mám normovanou od BMW 5,8 a jezdím zhruba za 5,5 až 6,0 l / 100 km.
Nejezdím nijak extrémně úsporně, ale většinou sám a delší trasy.
Nad 7 jsem to nikdy nedostal (počítáno vždy při tankování do plna) a nad 6,5 tak dvakrát v životě...
První problém je, že se jedná o starší motor a druhý, že sám nevím, jaký mám poměr město/mimo město...
Ale já vím, že to jde, jezdit za to, co udává výrobce, jen se to chce s autem sžít a jet s rozumem.
Ja som mal skôr na mysli prepĺňané benzíny. Sám jazdím najmä mimomesto, nijak agresívne, +/- dodržujem limity, ale norme som sa vyrovnal len pri jedinej nádrži. Nehovoriac o tom, že ide o normu pre mix a ja som tú cifru dosiahol pri jazde hlavne mimo mesto.
Inak niežeby ma to trápilo, sám som zo spotreby auta nadšený, len skrátka tá papierová je trochu mimo reality. ;-)
Běžně 22-24, občas víc, občas míň. Takže řekněme o 60% nad normovanou. Kdybych chtěl, tak mohu jezdit za 14, ale proč bych to dělal? To rovnou mohu jezdit služebním dieselem. Rozdíl je v tom, že si nestěžuji a ani netvrdím, že to nejde.
Není terénní. Ani SUV. Na dálnici na tempomatu, pokud pominu Autobahn, se vejdu do 10. Když využíváš potenciál, musíš počítat s patřičnou spotřebou. Motory nemají zázračnou účinnost. A není to zase tak hrozné číslo. Kdybych jezdil pilu, tak bude mnohem vyšší.
Když se vrátím k původnímu tématu. Spotřeba záleží na tvém stylu jízdy. Normovaná nemusí být dosažitelná za všech podmínek. O tom ta norma nic neříká.
Anebo auto pro ty, co chtějí zadní náhon, vyvážené jízdní vlastnosti, hezký interiér a vrtulku na kapotě...a nepotřebují závodit. Anebo se jim prostě líbí (jo, celkem nereálná možnost). >:-[]
BMW jen snižuje flotilové emise, je jedno, že těchhle aut vyrobí dohromady asi tak pět.
Ale jistě, je tam 235 Nm od 1500 ot., to na sklouznutí stačí, je to spíš otázka šikovnosti řidiče. Tady je to samý drifter, co mění spálené gumy co týden, ale v reálu se stejně většina majitelů aut s náhonem na zadek pobaví, když je aspoň trochu vlhko nebo sníh. Na to tahle 114d stačí bohatě, nemluvě o tom, že vždycky je sympatičtější auto, u něhož podvozek převyšuje možnosti motoru než naopak. ;-)
To jsou asi Němci pěkní chudáci když se tam prodá nejvíce jedniček s těmito slabšími motorizacemi. Silnější motorizace jako 125d, M135i, 118i, 125i tam tvoří jen zlomky prodejů.
Mluvím čistě o 114d. Každej rozumnej diesel má v téhle době alespoň kolem 80 kw. 70 kw na BMW mi přijde prostě málo. Být to benzín, tak si řeknu, že to je třeba auto pro manželku do města.. ale 70 kw nafta do BMW u mě postrádá smysl. Buď bych přišetřil a koupil alespoň 116d (ideálně 118d či 120d), nebo vzal za stejnou cenu skladovku/předváděčku se silnějším motorem, či se smířil s tím, že na to nemám, a šel jinam..
Jasně že jsem bychař, mluvím o situaci, kdybych se ocitl v autosalonu BMW a chtěl si koupit jedničku. Což se nestane, neb mám rok staré auto podobné cenové kategorie a měnit zatím nehodlám. Ale souhlasím, tebou zmiňované skupiny budou určitě uvažovat jinak. Hlavně mladá rodina, která si koupí auto, kam se vejde kočárek (proto mám combi).
Ve městě si vystačíš s 30 kW. Spousta lidí chce auto a chce BMW, na výkonu už jim tolik nezáleží. A zkus se někdy po těch skladovkách jedničky podívat. Silnějšího toho tolik není, většinou tragická výbava. Je vidět, co se prodává.
Som sucastou spolocnosti, ktora ako fleetove vozidla pouziva aj znacku BMW. A co je zle na zakladnej motorizacii v diesli pre kazdodenne prac. cesty? Nedostatok vykonu na "zavodenie"? 114d bude mat cenovku aj tak okolo 500.000czk a za tie peniaze si kupis poriadny kus jazdenky... "i kdyz na nej nemaji :no: " ...porozmyslaj pred tym, ako nieco napises.
To záleží na situaci.. jestli jste třeba obchodní společnost, jejíž obchoďáci celej den lítaj po Praze, tak na to to určitě stačí.. jestli ale posíláte své zaměstnance v takovém autě na služebky přes celou republiku, tak musí být opravdu radost ve vaší firmě pracovat ;-)
Ještě musím doplnit (ač jsem myslel, že to každému dojde) - první příspěvek samozřejmě hovoří o novém autě. Na 20 let staré BMW za 10 tis. se opravdu nevztahuje.
Uprimne, jazdil si radu 1? Ak nie, prezri si testy. Tym chces povedat, ze 1-tkove BMW je zle na dlhsie trasy? :-) ...nemyslim cesty nad 2000km. Verim, ze v nasej firme je radost pracovat napriekt tomu, ze vlastnime aj firemne Hyundaie >:D
A raz a znova doplnim: pisal si blud na sposob, ze dane BMW si kupuje clovek, co nema na znacku, ale predsa sa chce "ukazat". Ja som na to reagoval, ze jeho cena je nad urovnou pol miliona kc > cize za tie peniaze si moze kupit 2007 730d jazdene do 130.000km... cloveku, ktory sa chce ukazovat svetu a ma limitovany rozpocet, ten si urcite nekupi radu 1 :no:
Nejel, to uznávám. Přesto si myslím, že jet na otočku Praha - Ostrava po naší zázračné D1 nebude v 114d žádný zážitek (i když v kterém autě je že..). To už bych radši volil starou dobrou oktávku s 2.0 TDI..
V pohodě, nebudu se hádat. Někdo si jedničku koupí kvůli kvalitě a jízdním vlastnostem, někdo kvůli vrtuli na kapotě.. upřímně je mi to jedno. Ač jsem fanoušek BMW, určitě bych ale při možnosti výběru služebního vozu preferoval třeba tu výše zmíněnou oktávku.. Jak píšeš, to auto stojí kolem 500 tis. a v této cenové kategorii by mi absence rozumného výkonu (nikoliv závodnického) prostě chyběla. To je jakobych si koupil vilu za 10 mil. bez bazénu. Přežiješ i bez toho, ale tak nějak to k tomu prostě patří..
Tak, ako mas moznost stretnut radu 1 v najpocetnejsej variacii 118d... tak to bude aktualne 114d. Rada 1 urcite nepatri pre jazdenie do Prahy. Pravidelne som na ceste BA-Praha...tam uz len vzduhovy podvozok >:D
Niekto raz voli BMW, niekto skodu. Kvalitativne sa nam osvedcilo BMW. Nehovorim, ze konkretne dana motorizacia, ale firmy v tom urcite vidia vyhodu > spotreba, cena a dajme tomu aj ta prestiz... i ked... rada 1... no. Octavia je vyborne auto, ale raz a znova, je to vec nazoru a preferencii, skusenosti, poziadaviek.
Ja sa tiez nechcem hadat, len clovek rozmyslajuci o BMW ako o spolocenskom statuse v danej cenovej kategorii nezvoli jednotku. Mam jedneho znameho, ktory silou mocou chcel BMW, tak kupil BMW 316i Compact... to je riesenie "nemam na to, ale chcem" ...ale zas, kazdy chceme nieco ine, ze? ;-)
No aby ta 114d při dálničních rychlostech nakonec nežrala víc než ty silnější motorizace.. ale jak pravíš, každý má své preference. Já preferuji výkon, protože ač nejsem žádný závodník, bezpečné předjíždění je prostě v téhle uspěchané době základ.
Prestiž BMW byla v mých očích dlouhou dobu postavena na výtečných motorech. I taková obyčejná 320d prostě naklepala oktávce RS. To se mi líbilo, elegantní sedan se skrytou sílou pod kapotou. Proto je mi líto, že tohle BMW neujede ani nejslabší naftové oktávce.. takže ta prestiž se v mých očích úplně vytratila. Ale co, já stejně nejsem příznivcem nejlevnějších řad.. takže dokud nebudu mít alespoň na trojku, o BMW si můžu nechat zdát. Stejně jako u SUV - dokud nemám alespoň na X3, v autosalonu mě neuvidí..
Ja rozumiem. Jedna sa o to, ze MAS TAKU MOZNOST. Kde napriklad pri Hyundai ti daju na vyber az z jedneho 100kW 1.7 diesel... pri BMW si mozes vzdy vybrat. Tiez ma mrzi vidiet pri takej znacke taky motor... ale vzdy mas 50d, 40d, 30d, 28d, 20d, 18d, 16d, 14d ... co je pomerne pestra paleta na vyber - i ked samozrejme nie pri rade 1.
A vidis, znova je to nazor proti nazoru: osobne sa mi viac paci X1 ako X3 :-) Ber fakt, ze Octavia RS je len rychlejsia Octavia, nema sportove ambicie, oproti rade 3, ktora je na to priam urcena.
Jistě - a v tom je to kouzlo. RS vypadá zvenku jak raketa a přitom žádný zázrak se nekoná.. proto je tak kouzelné, když si ho dá k snídaní elegantní sedan s nenápadným označením 320d. A přesně tohle by slušelo jedničkovému BMW.. aby za sebou v případě potřeby bez mrknutí oka nechalo slabší naftové motorizace z produkce škodovky..
Uznávám, že cenovka X1 je opravdu lákavá, ale to auto na mě působí tak nějak nedůstojně.. nebudí respekt jako ostatní BMW řady X.
Já když mám na zadku přilepené cokoliv (myslím v autě), tak si jenom řeknu, ať už mě předjede, protože rád vidím aji za sebe. Jinak mít respekt z aut je nesmysl..nemluvím tady o respektu před usednutím do M3, ale respekt z X3 jedoucí za mnou? Proč?
Pargi, v tebe urcite vozidlo nebudi respekt? Nemyslim strach. Ale pridklad: pred mnohymi rokmi, ked bolo Grecko krajina, v ktorej sa dalo zarabat a pracovat, jazdil som svoj sluzobny Matiz 0.8. Na klukatych serpentinach sa na mna nalepila 2008 X5, zapnute denne svietenie, cierna farba... nemal ziaden zly umysel. Ale pocit som najlepsi zrovna nemal :-)
Z některých aut mám spíš snížený respekt...třeba z trojkového golfu s tuzingovými angel eyes :-) ale jinak, proč bych měl mít větší respekt z x5 oproti oktávce? Respekt se zasluhuje jinak, ne agresivním zjevem auta. Lepením se mi na * už vůbec ne. Ale chápu, že si mnozí řidiči myslí, že čím dominantnější auto, tím větší autorita.
Do Prahy vacsinou jazdim na 2009 Swift 1.3 - ano, je to za trest. Jazdim konstantne 140-150km/h, kedze D1 je kruta v pravom pruhu a rad udrzujem plynulost. Bol by si prekvapeny, kolko premioviek tym naseries. Hovorim z vlastnej skusenosti. naposledy to bolo CL500, ktore ma obehlo spomalilo na 120km/h a nechcelo opustit lavy pruh... Opacne, ked jazdim dialnice na X5, vacsina aut sa uhyba - a znova, nejazdim rychlejsie ako 150km/h, tj cca 140km/h realnych. Nestojim si o problemy natrafit na *, ktory ma vyblokuje, vybrzdi a podobne... preto ten moj postoj. Moja vikendovka ma nad 200kw a 1200kg... vtedy su mi podobny idioti ukradnuty, no so Swiftom toho moc nespravim ;-)
To bylo opravdu neuctivé, oběhnout někoho důležitého :-) něco na tom, co píšeš asi bude, každopádně za mnou nebudeš s X5 o nic víc než ve swiftu. Jinak x5 je moc povedené auto :yes:
Je to bohuzial nepisany fakt... nechcem tu nikoho rozculit (sam jazdim podobnymi autami), ale mladi jazdia sprosto a rychlo... a potom tu je druha strana, ktora sa chce este aj "pomstit". Nahodou si dnes citam noviny, teda aktualne... a na co nenarazim :-)
[odkaz]
Na D1 som sa naucil respektovat kamiony, ktore sa obiehaju zopar hodin, ako aj fleetove embecky jazdiace 180km/h. Skoda, ze sa vzdy najde par vodicov, ktori s tym maju stale problem.
Špatně mě chápeš.. myslím to spíš tak, že když si tak vesele jedu a proti mně se vyřítí předjíždějící X5 nebo Q7, tak už pomyslně hledám brzdu, protože je mi jasné, že při čelní srážce bych byl na kaši.. u X1 ten pocit prostě nemám ( i když je mi jasné, že na kaši bych byl stejně >:D ). Velká SUV na mě působí masivně a odolně (což by SUV mělo), ale X1 tak na mě nepůsobí..
V situaci, kterou jsi popsal, kdyby jel třeba do protivky velorex, tak brzdím, uhýbám, cokoliv :-) SUV masivně opravdu působí, ale jako nástroj respektu je fakt neberu.
To je len pocit ;-) V skutku, BMW mam rad, ale oznacovanie a najma casta zmena motorizacii mi davaju zabrat. 30d, 35d, 40d, twin power, teraz biturbo, twin scroll :-) O technicke detaily sa najradsej zaujimam, ked ich mam realne vyberat... co zas nie je tak casto >:D
Jenže prestiž prémie se nebuduje na soutěži v nejnižší třídě o to jestli má jeden 66, druhý 70 a třetí 77kW jako základní motorizaci. Prestiž se buduje u 12válcových 7er, 8válcových M6/M5/M3 , 550i, superdieselech jako M550d a třeba velkých SUV.
Tvoje představa, že prestiž vzniká tím, že nejslabší motor BMW předjede Octu je velmi úsměvná.
Jenže tenhle typ prestiže zajímá jen diskusní onanisty. Ostatní auta posuzují podle motorizací a obecně prvků, které jsou jim dostupnější. Pochybuji, že taková 520d je prestižní kvůli tomu, že se dělá i v dražší variantě (na kterou logicky nemám).
Schválně zkus oslovit pár lidí na ulici a zeptej se jich, proč považují tady zaparkovanou 520d za prestižní auto. Bude to kvůli tomu, že se vyrábí i M5? Bál bych se ale odpovědi ve stylu "co to je M5"? >:D >:D
Ano, prestiž 520d je, mimo jiné, založena na tom, že je to:
a) BMW které vyrábí také 12válcové 7er, nebo M6
b) BMW které vyrábělo nebo vyrábí celou řadu aut nebo motorů, které uspěly v motosportu (M3, motory F1)
c) pětková řada která má M5
d) diesel od BMW, kde umí třeba i 550d
e) je to prestižní sedan vyšší střední, který lze nabušit dodatečnou výbavou kterou má jen prémie (i když ji většina 520d nemá)
Určitě není prestiž 520d založena na skutečnosti, že základní 114d má 70kW nebo 90kW.
Prestiž několika málo automobilových nadšenců určitě. U většiny smrtelníků je prestiž BMW spojena hlavně s cenou. A u těch všímavějších i s relativně výkonými motory a výbavou. Takže až potkají BMW, které se půl hodiny vláčí za autobusem, protože ho nemůže předjet, tak to určitě posílí prestiž značky..
No když píšeš, že většina smrtelníků spojuje prestiž BMW s cenou tak jen potvrzuješ to co jsem napsal, nejvýkonnější a nevybavenější stroje tvoří image (jsou totiž zároveň nejdražší).
Většina smrtelníků vnímá automobilku jako celek, nerozezná 320d od 550d.. Takže si stojím za tím, co jsem psal.. lidé koukají na BMW s obdivem kvůli BMW, které mají před sebou. Ne kvůli BMW, o kterém ani neví, že existuje. A dost možná ho ještě ani nikdy neviděli.
Nějak se do toho zamotáváš, když podle tvého názoru většina lidí nerozezná 320d a 520d tak pak podle této logiky už téměř nikdo nerozezná 114d od 125d. A jenom pár nadšenců tuší, že 114d má 70kW. Ergo kladívko, co máš za problém s 70kw v naftou, která 90% uživatelů doslova nadchne protože pojede jako po másle a zadarmo. A 10% uživatelů co by takové motorizaci vyčítali lenost v dálničních rychlostech má předlouhou řadu možností jak si uspokojit své přání po vyšším výkonu.
Znova, prémie je o vrcholech (motorických, výbavových, cenových) a ne o tom kolik má nejnižší motorizace kW. BMW by mělo jako prémiová značka velký problém s prestiží kdyby ukončilo produkci M3 bez náhrady. Naopak, u nejmenší řady i kdyby dali motor s 50kW a nějakými baterkami, který bude ještě dvakrát línější než 114d tak se s prestiží BMW nestane vůbec nic.
Samozřejmě že lidé nerozeznají 114d od 125d. Čeho si ale všimnou bude to, jak se nějaké auto s vrtulí na kapotě marně snaží akcelerovat na strmém nájezdu na dálnici.. přitom tahle auta byla známá právě dobrou akcelerací za všech podmínek. Tam, kde se felicie a oktávky plahočili za pomalu jedoucím autobusem, tam BMW nekompromisně (a bezpečně) předjíždělo. Budilo respekt. Sám říkáš, že prestiž BMW dělají vrcholové modely. Rozumná motorizace by umožnila jedničce z té prestiže trochu těžit. 70 kw je v mých očích ale pro značku BMW opravdu nedůstojná motorizace. Samozřejmě můj názor ale nemůžu vnucovat ostatním..
no nevím.... já myslím, že celá prestiž BMW atd. jsou minulostí (tak 10-20 let zpět?)
z méno pohledu není dneska BMW nic jiného než auto za o trochu vyšší cenu, ale nevyniká ani nějákou zázračnou technikou, ani spolehlivostí a ani životností...
prostě když budu chtít si koupit golfa tak si ho koupím a když si budu chtít koupit BMW řady 1, tak si ho koupím a kvůli prestiži to už dneska určitě nebude...
Pokud nějáká prestiž, tak jedině možná BMW řady 7, 6, ještě X6 (i když tam už s velkým otazníkem)...
Upadok znacky v com konkretne? Nie, ze by ma predaje BMW zaujimali... ale nezvysuju sa nahodou? Blob... si tu pomerne cerstvy, ale tvoje komenty stoja za to :-)
Pro mě v tom, že šlo vše do spotřeby a každý produkt od BMW má rovnocené konkurenty od jiných značek, takže nějáká vyjímečnost značky BMW se pro mě zcela vytratila... Navíc tou spotřebností jdou dolů ceny, tudíž jsou tyto auta dostupnější čím dál větší skupině lidí a tím se opět vyjímečnost ztrácí. Navíc dneska BMW 1 podle mě není pro většinu lidí jízdně v ničem lepší než stejně drahý Golf. Navíc stojí prakticky stejně (beru dražší a stejně vybaven verze). Osobně v cenové hranici dejme tomu 600 tisíc nevidím důvod proč vzít BMW 1 a nevzít dalších 3-5 modelů jiných aut...
A v neposlední řadě obecná spolehlivost a životnost BMW taky zrovna není nic moc. Alespoň já mám kolem sebe dost lidí ze špatnou zkušeností a to kupovali nové vozy...
Padlo tu par narazok na upadok znacky. Stale tu ale vidim len subjektivny upadok. To, ze ich portfolio momentalne zabera od skoro absolutnej entry neznamena, ze dana znacka upada. Mercedes bol v mnohych dielach autorov (kniznych) roky spat kritizovany na rozrastanie svojej ponuky a strate hodnoty znacky ako takej. Pocituje to znacka? Urcite nie: ma vacsie zisky. Pocituje to zakaznik? Urcite ano: "konecne" si moze dovolit kupit trojcipu hviezdu.
Tiez by som radsej bral novy Golf ako radu 1... ale celkovo danu znacku s VW nechcem ani porovnavat. Skusenost tvojich znamych mi je luto, je to skoda. Ja som bral BMW 2x ako novy kus, jedno ma 270.000km, druhe 180.000km a okrem pravidelnych servisov este nemali problem.
Nemohu souhlasit. Mám bohatou zkušenost jak s Oktáckou 1.9TDI, tak BMW 116i (první generace, takže 1.6 bez turba), a to na dlouhých trasách po dálnicích (rozuměj 500km a více).
Naprosto zásadní problém TDI je dosti unavující hluk při rychlostech vyšších než 130km/h. To prostě člověku po několika hodinách duní hlava. Druhá věc je, že Oktávka "nedrží" tak dobře stopu a tudíž je potřeba neustále mírně korigovat volantem, což po hodinách psychicky poněkud vyčerpává. U BMW zkrátka vylezu po jízdě daleko čerstvější.
Tím netvrdím, že Oktávka je špatný auto. Na vzdálenosti v rámci ČR poslouží velice dobře. Dál už je to jen se sníženým komfortem, ale samozřejmě to jde taky:).
Jen pro pořádek - já tu "nadávám"na 114d, takže jako argumentaci použít zkušenosti získané s jízdou v 116i mi nepřijde úplně férové. Protože je jasné, že kultivovanější bude benzíňák s šestistupňovou převodovkou než 1.9 TDI s pětikvaltem.. ono kdyby se srovnal projev motoru zmiňované 114d s 2.0 TDI při 130 km/h, tak by ten výsledek asi vypadal trochu jinak..
Kto sa chce predvádzať, nekúpi si jedničku. Pre koho je vlastne určená ? Úspešný podnikateľ jazdí v BMW 7, manželke kúpi X5 alebo X6 a pre svojich mladých miláčikov BMW 1 (syn, dcéra, milenka ...) :-!
o chvilku pride BMW s MPVeckom >:D a trojvalcami, potom budete zirat :yes: , toto je este nic :yes:
ale inak ked uz najslabsie BMW tak rozhodne 114i a nie 114d , benzin ma o 5kw viac a ma aj lepsiu maximalku a zrychlenie pri tiez velmi dobrej spotrebe... 70kw a navyse v diesli uz povazujem za nevydareny vtip od bmw...
zakladny benzin 114i ma priemernu spotrebu 5,5L, maximalka 195km/h ... takze mi unika vyznam tohto slabeho diesla... ktory bude stejne drahsi ako zakladny beznin a cenovy rozdiel sa mi nikdy opat na usetrenom palive nevrati.... vie niekto co tymto dieslom vyrobca sleduje?
Nie zas tak dávno brúsila trojka na 66 kw diesli a nikto neorganizoval protestné akcie. Rozumnému dôjde, že BMW nemusí zákonite kupovať drifter alebo človek s "níd for spíd" v krvi. Preto sa koniec koncov predáva toľko 318d a pod. A teraz sa bude aj 114d.
Pre správneho internetového závodníka s električenkou prekliate nízko je tu stále možnosť "ja by som M3"..
v principu souhlasím, na druhou stranu je otázkou, kde se ten trend zastaví.... Včera se nějak okecalo 80kW, dnes 70kW.... co zítra? Bude BMW kupovat twin-airy od Fiatu? ;-)
Otazne vsak je, pre koho je BMW s tymto motorom? Do mesta urcite nie, na to sa obecne diesel nehodi. Na dialnicu je to malo, v silnejsom stupani neudrzi 130. Dynamika obecne bude dost slaba. Sice si najde aj tak svojich zakaznikov, ale tych 70kW, to je pre BMW tak trochu "nedostojne"...
Před dekádou okupovaly levý pruh dálnice octavie I s 66kW a 240 Nm, tedy s prakticky totožnými parametry. Tím nechci říct, že dnes to na podobnou okupaci stačí, ale nedůstojná 114d rozhodně nebude, 130 udrží naprosto s přehledem.
Nuz ved hej, akurat ze vtedy nizsia stredna vazila okolo tony. Dnes? 1er/114i/3dv vraj 1360 (predpokladam ze 114d nebude lahsi). Ono vtedy na 5* v crash-testoch boli ine poziadavky, Euro3 norma sa tiez lahsie splnila, atd.
Pred 10 rokmi 60-70kW motor, to bolo celkom "zive" auto. Dnes? Akurat tak zaklad, bez velkych narokov. Aj na D1 mate useky, kde s takym motorom 130 neudrzis. Tuna ich mame este viac...
Pred pár rokmi boli úplne bežné benzínové motory so 40-50 kW, ani diesle nemali viac. Vtedy to stačilo a dnes je zrazu málo, či optimum 100 kW ? Dopravné predpisy sa nezmenili (50,90,130), dokonca v obci klesla zo 60 na 50. Zvýšila sa frekvencia premávky, o to väčší nezmysel na silný motor.
Iste, narástli rozmery aj hmotnosť áut, ale silný výkon nie je kde využiť. Včera išiel predo mnou nissan 370z rýchlosťou 70 km/h. Jednoducho sa nedalo ísť viac, pretože hustota premávky bola veľká alebo išiel na spotrebu >:-[]
Je dobré mať výkonovú rezervu pod zadkom, to je pravda, ale nezatracoval by som motory s výkonom 66 kW. Majú svoje opodstatnenie a zmysel. Diaľničné tempo nie je problém udržať, kto chce jazdiť v meste, 114i je lepšou voľbou.
Když nedá BMW stovku pod osm je to OSTUDA! A nemá pro mě smysl, bo je servis finančně nákladný. A určitě se nechce nikomu platit prémiově drahý servis za auto s normálními parametry. To už radši Casio za 3999kč než Rolex za 3999kč.
Zvyšných 8 % nemusí dodržiavať predpisy (zákon) ? BMW sa bude vždy predávať dobre, pretože sa nájdu ľudia, ktorí si za imidž chcú priplatiť. Či 70 alebo 200 kW, blondínam je to jedno, ani nevedia, že majú zadný náhon.
Myslím si, že 114i aj 114 d je dostatočné na bežné jazdenie. Že to nemá stovku po 8 s ? Žiadna ostuda to nie, pretože v ponuke sú aj iné, výkonnejšie motory. Ostudou však je absencia atmosférických, benzínových 6-válcov.
Ani som netušil, koľko je tu ľudí, jazdiacich výhradne v drahých a silných autách a solídne, kvalitné dobre vybavené auto s výkonom 70 kW je im na smiech... Čo doriti robíme my bežní motoristi medzi touto "elitou"?
70 kW rozhodne nie je tak málo ako by sa zdalo, hlavne po zhliadnutí krivky krútiaceho momentu. A aj keď BMW nemusím, rozhodne je to značka, ktorá má jasne definovanú minimálnu úroveň techniky, luxusu aj kvality, a že značke určite hanbu žiadny z modelov nerobí.