Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Scirocco 1,4 TSI – Atletická stálice

Osvěžený paketem R-Line, vyjíždí Volkswagen Scirocco do páté sezóny.
Zpět na článek
7. 9. 2012 10:42
7. 9. 2012 10:58
7. 9. 2012 11:08
7. 9. 2012 10:52
7. 9. 2012 10:57
7. 9. 2012 11:02
7. 9. 2012 11:06
7. 9. 2012 11:08
7. 9. 2012 17:12
7. 9. 2012 11:02
7. 9. 2012 11:08
7. 9. 2012 11:09
7. 9. 2012 11:18
7. 9. 2012 12:06
7. 9. 2012 13:51
7. 9. 2012 14:00
7. 9. 2012 14:19
7. 9. 2012 15:02
7. 9. 2012 15:20
7. 9. 2012 15:27
7. 9. 2012 15:48
7. 9. 2012 15:40
7. 9. 2012 15:43
7. 9. 2012 16:42
7. 9. 2012 17:00
8. 9. 2012 00:52
8. 9. 2012 11:59
9. 9. 2012 08:14
9. 9. 2012 16:42
10. 9. 2012 09:05
10. 9. 2012 09:57
10. 9. 2012 12:25
10. 9. 2012 12:53
10. 9. 2012 17:46
10. 9. 2012 20:35
11. 9. 2012 15:22
7. 9. 2012 15:18
10. 9. 2012 09:54
7. 9. 2012 11:07
7. 9. 2012 13:59
7. 9. 2012 17:21
7. 9. 2012 18:34
7. 9. 2012 17:25
7. 9. 2012 12:55
7. 9. 2012 13:41
7. 9. 2012 17:30
7. 9. 2012 13:12
7. 9. 2012 13:42
7. 9. 2012 15:06
7. 9. 2012 15:27
7. 9. 2012 17:32
7. 9. 2012 22:42
8. 9. 2012 00:49
8. 9. 2012 12:45
8. 9. 2012 21:16
7. 9. 2012 16:25
7. 9. 2012 16:30
7. 9. 2012 17:40
9. 9. 2012 15:31
10. 9. 2012 09:35
10. 9. 2012 10:17
Avatar - Nerez
7. 9. 2012 10:42
Pedály
Jakto, že nemá R-line v interiéru kovové pedály? :-|
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2012 10:58
Re: Pedály
Protože toto auto má jen R-Line exteriér paket. Nikoli R-Line interiér paket.
Avatar - Nerez
7. 9. 2012 11:08
Re: Pedály
Jo, sorry, moje chyba. Nějak mě zmátl ten volant, myslel jsem, že je to R-line příplatkovej :*)
7. 9. 2012 10:52
OPC
Šíro je krásné auto...ale dnes, když na trh dorazila nádherná Astra OPC za ceníkových 630k, nějak nevidím jeho smysl.

PS: Zase ukousnutej volant a sedum otáček od dorazu k dorazu, no bezva.
Rozbalit vlákno
34
7. 9. 2012 10:57
Re: OPC
No sedm otoček to není, je to míň, ale pořád víc než je zdrávo. Co se týče Astry OPC - cena je absolutní trhák, ale nereflektuje objektivně cenovou hladinu trhu. Astra se touto cenou vyloženě podbízí, a je otázkou zda je to pro Opel dobře či špatně. Dle mého to nikam nevede.
7. 9. 2012 11:02
Re: OPC
Já vím, že je to míň...ale dávat ukousnutej volant do auta s civilním řízením (které navíc stráví většinu života manévrováním ve městě) mi přijde dost kontraproduktivní.

Astra OPC je podle všeho nejlepší dnešní hot-hatch - a tou cenou si podle mě chtějí ukrást fanouškovskou základnu Méganovi. K čemu je Alfě Giu QV, když se jich prodá jen pár, to radši tuhle cestu. :-)
7. 9. 2012 11:06
Re: OPC
No k volantu. Ručkuje se s ním nezvykle, ale po nějaké době se na to dá v pohodě zvyknout. Každopádně kdo ho má tak ví, že tento ergonomický prohřešek se časem změní v absolutně pohodovou věc, na kteroi se navíc fájn kouká.

K OPC. Rozumím tomu co řikáš, ale nejsem si jistý zda tato strategie dlouhodobě Opelu neuškodí. Nejlepší hot-hatch sice nevím, ale jeden z nejlepších určitě...
Avatar - Nerez
7. 9. 2012 11:08
Re: OPC
Na konkurenčním serveru ho testovali a byly z něj doslova unešeni :-)
Avatar - twistedTSD
7. 9. 2012 17:12
Re: OPC
V jiných zemích jsou ceny Astry OPC někde jinde, pokud vím.
Avatar - Nerez
7. 9. 2012 11:02
Re: OPC
Protože Šíro vyrábí VW, bude lepší než OPC >:-[]

Jinak by mě zajímalo, v čem je obyčejné GTC o tolik horší, že by dostalo na p*del na celé čáře. Redakce odpoví?
7. 9. 2012 11:08
Re: OPC
Ono by se dalo argumentovat tím, že proti OPC bude stát R-ko. Jenže propastný rozdíl v ceně jakékoli srovnání odsunuje mimo realitu.
Podle testů u konkurence OPC nežere (dynamická jízda 13, sprint do vrchu 27), má skvělý a pohodlný podvozek a i nad 250 je stabilní. Takže jasná volba. :-)

EDIT: áha, koukám, že taky sleduješ konkurenci. :-)
7. 9. 2012 11:09
Re: OPC
Stručně: Jízdní vlastnosti, váha, motor, pocit z jízdy, spotřeba, ergonomie interiéru a myslím, že by šlo ještě pokračovat.
Avatar - Nerez
7. 9. 2012 11:18
Re: OPC
Tak zlý to snad není :-!
7. 9. 2012 12:06
Re: OPC
Já tam koexistenci vidím v pohodě, někdo o těch 280HP jednoduše nestojí...a může mu víc říkat design Šíra...

Přesto, to co jsem četl o OPC znamená, že kluci v Opelu řádně přiložili pod kotel a záměr vyšel na výbornou.
Avatar - Dinar
7. 9. 2012 13:51
Re: OPC
Podle mě ne, na takhle těžké a technikou našlapané auto měli oblíknout kastli o jedno číslo větší, představ si to v "hadrech" té insignie coupe konceptu, mohla být nová Cali a super pecka. Pro astru je mnohem důležitější jak jezdí stopadesátikoňová GTC za 450k než že třistakoňová OPC je supekára, jakkoliv se to snaží podržet cenou. To pak paradoxně vypadá podezřele, proč se Opel podbízí? Tohle vw opravdu umí líp, ví přesně, co trh chce a unese.
7. 9. 2012 14:00
Re: OPC
Tak Opel je za současný situace schopnej prodávat OPC pod cenou, stejně jako všechny modely. Což jestli je aspoň trocha pravdy na testech je škoda hlavně právě pro něj.
Jo, nová Calibra by se šiákla, i přesto, že taydle typy coupé mají trhovou životnost tak půlku běžnýho model life třeba sedanu. Pak už leze s cenou strašlivě dolů.
Avatar - Dinar
7. 9. 2012 14:19
Re: OPC
Nevím, na mě už je to moc PŘE-motorovaný, -těžký, -kombinovaný. Pořád věřím, že se chytne trend GT86 a v Opelu nebo VW už kutí nějakou malou kupé zadokolku s jednaněco turbo a váhou lehce přes tunu. Ty HH nižší střední s brutálním výkonem a na dvacetipalcových kolech jsou slepá ulic, jakkoliv může to může být impresivní svezení... chvíli. ;-)
Avatar - Emel
7. 9. 2012 15:02
Re: OPC
VW malou kupé zadokolku nikdy neměl, Toyota v nich má tradici... což nemusí nic znamenat. Zadokolka by se hodila Seatu, aby z něj přestali mít Alfisti srandu :-). Problém bude v tom, že náklady na vývoj a marketing celého nového auta typu GT-86 jsou vysoké a investice je to nejistá, hothatch je mnohem jednodušší disciplína - proto je dnes kupátek tak málo. Já bych na zadokolku s logem VW moc nevsadil... přestože pro mě osobně jsou HotHatche taky slepá slepice :-).
7. 9. 2012 15:20
Re: OPC
Zas tak slepá slepice nejsou, ale v umírněném provedení.
300 koní a 400Nm na předku je fakt hloupost, 200 koní a 250Nm je pro radost akorát.
Avatar - Emel
7. 9. 2012 15:27
Re: OPC
Píšu schválně pro mě, chápu, že někomu to může vyhovovat. Táta už dvakrát po nějakém silnějším kompaktu koukal, ale po svezení to nakonec vždy vyhrála střední třída, která s podobným výkonem stojí podobné peníze.
7. 9. 2012 15:48
Re: OPC
Jasně, nejsme ve při...
Avatar - DRBNUTY
7. 9. 2012 15:40
Re: OPC
VW male kupe zadokolku mal:[odkaz]
a ked sa to tak vezme, VW Brouk je tiez vlastne skoro taka kupe zadokolka.
7. 9. 2012 15:43
Re: OPC
Zajímavej odkaz...nechápu.

Aha, už je to opraveno :-)
Avatar - Emel
7. 9. 2012 16:42
Re: OPC
Čekal jsem kdo něco podobného vytáhne... spíš jsem tedy čekal tohle:
[odkaz]

Ale jednak je to dávno a dvak je to málo :-)
7. 9. 2012 17:00
Re: OPC
VW malou zadokolku má (ne kupé, ale roadster), myslím aktuálně, jen je otázka, jestli to vůbec někdy pustí do výroby.
Avatar - Emel
8. 9. 2012 00:52
Re: OPC
Ale jo, a pak má taky VW W12... pokud se to nevyrábí, pak se to nepočítá.
8. 9. 2012 11:59
Re: OPC
Tohle auto je prakticky hotové, má normální pohonnou jednotku, vybraní novináři ho už testovali, jen jsou nějak na vážkách, jestli ho mají pustit do výroby, nebo ne. Psal jsi, že vývoj a marketing takového auta je příliš drahý. Tak já říkám, že VW takové auto vyvinulo. Je prakticky v produkční podobě, není to jen koncept. Fixní náklady výroby jsou podle mne větší problém než marketing. Pokud vím, novináře auto přesvědčilo. Uvidíme, jak se rozhoupou. Já doufám, že ho na trh uvedou. Pokud uspěje GT86 a na trh vstoupí VW, tak to může pošťouchnout další výrobce.
Avatar - Emel
9. 9. 2012 08:14
Re: OPC
Myslíš variabilní náklady? Hele, já nevím... od pojízdného prototypu k výrobě je pořád dost daleko.

Pro mě by bylo logickým krokem uvést takové auto pod značkou Seat.
9. 9. 2012 16:42
Re: OPC
Když se bavíme o rozjetí výroby, myslím fixní. Náklady na všechny ty kroky od prototypu v sériové podobě do fungující sériové výroby. Prostě náklady na to tvoje dost daleko. Chtěli ho udat u Porsche, ale tam o něj není zájem. Takže to spíš vidím na Audi než na Seat. Těžko říct. Mám pochybnosti, že ho na trhu uvidíme, ale bylo by to příjemné překvapení.

Bylo by zajímavé, kdyby někoho napadlo za sedačky strčit R5T Audi. To by byla teprve raketa. Už se 130 kW TDI to jelo slušně, se 165 kW TSI to bude příjemné svezení, ale s 265 kW (klidně by ho mohli přiškrtit, vůbec by to nevadilo) reaktorem před zadní nápravou... :-) Příjemná fantazie. ;-)

PS: Něco jsem ti napsal pod článkem upozorňujícím na "zítřejší" premiéru Golfu.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 09:05
Re: OPC
265kW je zbytečný overkill, takové auto si můžeš klidně koupit už dneska se znáčkem Porsche na kapotě. 165kW z turba stačí a třeba 195kW jako R už je paráda. Nezapomínej že základní ideou je levné kupé... proto se mi líbí GT-86, za 2M už se toho dá koupit spousta, ale do milionu moc ne.
10. 9. 2012 12:25
Re: OPC
Na té R5 je nejkrásnější zvuk. Klidně by ji mohli naladit na těch tvých 195 kW. Odhadovaná cena postupně lezla nahoru a zasekla se někde kolem toho milionu (začínalo se myslím někde na 600 tisících), takže "levné" by mohl být problém i pro základní verzi. Ale o tom je zbytečné spekulovat.

Tenhle motor si stejně spíš umím představit u Audi a tam o levném kupé asi už řeč být nemůže. Pokud tedy pominu nedávnou diskuzi, kde jsem si zaspekuloval, že nový Golf R by mohl dostat slabší verzi R5T.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 12:53
Re: OPC
Trend je spíš opačný, Rko ustoupilo od šestiválce k foukanému čtyřválci.

Audi má svoje TT a snad bude Quattro, nevím, jestli je tu prostor pro další sportovní model, navíc zadokolka není úplně filosofie Audi. Pokud by se cena pod Audi vyšplhala ještě o další statisíce vzhůru, začíná to z mého pohledu poněkud ztrácet smysl... od 1.3 začíná nabídka Porsche.

Jak říkám, největší smysl by mi dával Seat s 1.4 a 2.0TSI, pohonem na zadek a cenou kolem 700.000, jako konkurence pro GT-86, MX-5 a možná jednou nové Alfy.
10. 9. 2012 17:46
Re: OPC
U Audi se počítalo s tím, že to bude nabízet jako "R4", tedy menší verzi R8. Takže sice blízko TT, ale mnohem vyhraněnější, nehrající si tolik na praktičnost.

Trend je jasný, ale silnější Golfy měly EA113, který by už nástupce neměl dostat, na rozdíl od EA888 v GTI. EA888 jsou laděné na pohodu a ekonomii. Takže je otázka, jestli přebouchají EA888, nebo jestli sáhnou po něčem, co ten potenciál má. Do háje s logikou. ;-) Ten motor je povedený a rád bych ho tam viděl. Máme snad rádi auta, ne? Jak napsal WL, hned by byl důvod uvažovat o R místo GTI.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 20:35
Re: OPC
Mě je blízká Mazda, takže pokud bych měl dnes uvažovat o novém autě pro zábavu, je MX-5 první na řadě. Kabriolet už jsem ale měl a moc mě nenadchl, takže další kroky by mě zavedly k Toyotě a tam bych asi skončil.

Nevím co by se muselo stát abych skončil u VW, mě osobně image VW neoslovuje (jakkoli ho uznávám). Golf R je zajímavý jako čtyřkolka, pokud bych chtěl hodně univerzální auto a měl dost peněz tak snad...

TT jako vzor praktičnost :-) ? To je trošku úsměvné. R4... no nakonec proč ne, v rámci vykrývání mezírek na trhu to možná nějaký smysl dává. I R8 pro mě bylo docela překvápko, vzhledem k tomu co (ne)má v této třídě konkurence.
Avatar - white label
11. 9. 2012 15:22
Re: OPC
Ano, ale G7 eRko bude urcite s R4T, G7 s R5T by bylo případně ještě nad eRkem. Poslední dobou se v teto souvislosti spekuje o znovuzrození označení RSi, což by se možná nelíbilo u Audi, takže třeba RR apod.
7. 9. 2012 15:18
Re: OPC
...do první výměny těch dvacetipalcovejch gum.
10. 9. 2012 09:54
Re: OPC
A co třeba Mazda 3 MPS s (akční) cenou pod půl míče? To je taky dobrý kauf :-)
7. 9. 2012 11:07
Jiné auto?
Mám dotaz na redakci. Je toto auto opradu odlišné (motorizace) od toho testované na autofun.cz Přijdou mi jinak absolutně totožené :-)
Rozbalit vlákno
21
7. 9. 2012 12:11
Re: Jiné auto?
Pánové tak to co jste předvedli na autofun.cz opravdu nemá chybu. BRAVO!
Zaměnit dvoulitr za jednačtyřku a pak tu recenzi potaji předělat - BRAVO! A ještě jste ani neopravili poslední odstavec - viz 2.0 TSI místo 1.4 TSI. A pan Fokt a jeho recenze - no comment. :no:
7. 9. 2012 12:36
Re: Jiné auto?
Tak a již to bylo opraveno kompletně. Stejně by ale neuškodilo vysvětlení, jak k tavkové chybě může u tak zkušeného recenzenta dojít...
7. 9. 2012 12:38
Re: Jiné auto?
Jednodušs...steně jako napsat o Svišti, že je křáp ;-)
7. 9. 2012 12:46
Re: Jiné auto?
Předpokládám, že myslíš Swift Sport. A ten hochu křáp je. Měl jsem tu čest s 136hp verzí. V tom autě se mizerně sedí. To auto samo nesedí jako většina moderních HH. To auto nejede. Jede asi podobně jako, jako kamarádův Renault R5 GTE a to je panečku vykopávka. To auto mizerně vypadá, ale OK - design je subjektivní. A to, že z něho má redaktor blažené pocity je jiná věc, ale jinak to auto prostě nepřesvědčí. Mě teda jde víc o to jak auto jede a sedí, popřipadě ještě jak vypadá. Ale Suzuki Swift je ve všem mimo. A nechat se klamat zvuky v kabině a tím jak to celé s někým háže a jak je z toho super pocit - to není pro mě.
7. 9. 2012 13:00
Re: Jiné auto?
Já měl po Praze jednou půjčenou novou 1,3 a přišla mi parádní, obratná, celkem tichá, příjemný řízení i řazení...
7. 9. 2012 13:04
Re: Jiné auto?
Jo to vše možná sedí. Ale jen v rámci segmentu - nákupní taška na čtyřech kolech pro manželku. Stačí se projet např. v Golfu GTI či jiném HH a nic z toho už neplatí.
7. 9. 2012 13:54
Re: Jiné auto?
To možná, ale za +-300k nic podobnýho nekoupíš.
7. 9. 2012 13:58
Re: Jiné auto?
Samozřejmě. Mě jde jen o to, že autor některé aspekty auta vychvaloval takovým způsobem, že vůči jeho hodnocení daleko lepších aut, vyznělo nepřiměřeně přechváleně.
Avatar - Dinar
7. 9. 2012 13:59
Re: Jiné auto?
Pravda, furt o tom psali, tak jsem si to v místním salúnu suzuki taky půjčil... a nekecají. Pro mě trochu těsné, ale je s tím p.rdel. ;-)
7. 9. 2012 14:01
Re: Jiné auto?
Je to taková kárka z starý školy, asi bych to nechtěl na každej den, ale pobavit to umí :-)
7. 9. 2012 14:01
Re: Jiné auto?
Nutno si uvědomit, že Swift Sport je jinde, než ve třídě klasických HH "definovaných" GTIčkem. Také hraje na jinou notu, než je prvoplánovité ohromení výkonem. Naopak, v dnešní době, tak jak jsou auta nastavena, je Swift Sport trochu závan staré školy. Pro mne osobně to bylo jedno z nejpříjemnějších a největších překvapení za poslední dobu. Je to podobné jako s MX-5, která také na první pohled neoslní při pohledu do tabulek.
7. 9. 2012 14:09
Re: Jiné auto?
MX-5 je cool, sedí a jede daleko líp než ten Swift. tečka

PS: to, že je v autě p.del je super, když je to doprodný jev k tomu, že to auto taky opravdu jede. A ne naopak.
7. 9. 2012 14:32
Re: Jiné auto?
Jenže ona ani ta MX-5 nijak zásadně, co do dynamiky nejede. To, že Swift Sport nejede jako MX-5 je snad jasné a nikdo ani netvrdí opak. Podívej se na to ale optikou třídy. Za tu cenu co stojí, je to výborné.
7. 9. 2012 17:21
Re: Jiné auto?
Ukazte mi prosim lepsiu volbu v cenovej relacii Swifta Sport (model 2012, u nas na SR v cene 14 100,- EUR) teda atmosfera 1.6 s vykonom 100kW a nielen motoricky ale aj vybavou.

To auto nie je sice rychle v priamke, ale v zakrutach je doma. Uz obycajny Swift jazdi vyborne, Sport je na tom este lepsie.

J.
7. 9. 2012 17:55
Re: Jiné auto?
Já teda porovnávám to jak rychle si můžu dovolit jet s autem zatáčku než začnu mít fakt nahnáno (nejlépe s ESP off). A ten Swift mě teda absolutně nepřesvědčil. Ale třeba to taky byl jen ten pitomý posaz >:D :no:
7. 9. 2012 18:34
Re: Jiné auto?
Zaujimave, mne pride podvozok Swiftu celkom prijemne citatelny. Mam Swifta 1.3, ale podvozok na nom je zo Sporta. Nepride mi zaludny, ked to zacne byt "na hrane" tak sa akoby mierne zacne smykat, dam dole nohu z plynu a hned sa opat chyti a drzi stopu. Ako na seriovych 185/60 R15, tak na 205/40 R17.

Suhlasim, posed v aute je vyssi nez pri inych autach, ale nic, na co sa neda zvyknut.

V relacii Fifth Gear sa o Swifte Sport vyjadrili: Nie je to najrychlejsie auto, ale je rozhodne jedno z najzabavnejsich. Podla nich zabavnejsie ako "more powerfull" Fiat 500 Abarth, s ktorym prehral iba o 1.8s.

A o tom by jazda autom takejto kategorie mala byt = o zabave za dostupnu cenu (opat podotykam noveho auta).

EDIT: spominana relacia: [odkaz]

J.
Avatar - Michal Fokt
7. 9. 2012 12:40
Re: Jiné auto?
Ano, test právě opravuji, vytrestala mě "šuplíková metoda", kdy mezi testem a napsáním testu byl delší prostoj a zradila mě původně použitá tabulka, kterou bylo původně v plánu předělat. Naštěstí se jedná spíše o seznámení s R paketem a chováním auta na 18" kolech, obě motorizace už byly otestovány a jejich charakter je velmi podobný, takže se obsah testu mění jen kosmeticky. I tak se ale za chybu, která se stává maximálně jednou za 14 let, velice omlouvám.
7. 9. 2012 12:54
Re: Jiné auto?
OK. Je to chlapské.

Jen dva komenty:

1. V čem spočívá šuplíková metoda? Vy jste měli původně testovat Scirocco 2.0 TSI EA888 a pak došlo ke změně?

2. Dovolím si oponovat, ty motory jsou si podobné akorát plochou křivkou točivého momentu. Jinak 1.4 je daleko víc divoký, neposedný, neklidný. 2.0 TSI je daleko klidnější a vyzrálejší v projevu (aspoň ce se týče vjemu v kabině). A výkonestně (hlavně v kopci a rychlostech nad 120 km/h) jsou neporovnatelné.
7. 9. 2012 17:25
Re: Jiné auto?
Šuplíková metoda znamená, že auto otestuješ a test nepublikuješ, ale uložíš do šuplíku na horší časy. Někdy ho ani nenapíšeš hned, očividně.
7. 9. 2012 17:52
Re: Jiné auto?
Dík, že mi to osvětlí aspoň někdo, když už ne pan Fokt. No ale i tak to celou věc neosvětlilo. Jako mít zážitek s 1.4 T a pak o tom psat jako by to byl průměrný 2.0T taky není žádná liga. Něco tu nehraje.
7. 9. 2012 12:55
Bohužel ne
Exteriér je stále velmi pěkný, nadšení ale dostane těžkou ránu po usednutí za volant - co to má jako být 8-s Tohle vypadá jak deset let stará palubka z nějakého obyčejného hatche. Navíc přidejme motor 1,4 TSI, který moc velkou důvěru nevzbuzuje.

Vzhled z venku tedy paráda, vnitřek katastrofa, jízdní vlastnosti podle všeho(nejel jsem) asi velmi dobré, motor s otazníkem (já už tedy k řetězové TSI důvěru nemám) - za mě tedy bohužel - děkuji ale nechci!

Pokud kupé, tak jednoznačně GT86 :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2012 13:41
Re: Bohužel ne
neboj, na takové chytráky jako ty u VW stejně nečekaj... >:D
7. 9. 2012 17:30
Re: Bohužel ne
Tohle je twincharger, ten problémy nemá. Ale pro velké náklady na výrobu jeho nástupce nepřijde, pokud vím.
Avatar - Bristol
7. 9. 2012 13:12
scirocco
hmm takže předražený rádoby sportovní hatch bez zpětné vazby od volantu a pedálů? K čemu mě takové auto je?
Rozbalit vlákno
8
7. 9. 2012 13:42
Re: scirocco
že by k ježdění? možná jen k okopávání brambor na zahrádce...
Avatar - Emel
7. 9. 2012 15:06
Re: scirocco
Přesně tak, k normálnímu ježdění do práce nebo na nákup, s troškou stylu a výkonu navíc. O sportu sice každý mluví, málokdo o něj ale doopravdy stojí...
Avatar - Bristol
7. 9. 2012 22:42
Re: scirocco
mám takový pocit, že VW toto auto vydává za sportovní vůz...nevím jak Vy, ale já od sportovního auta požaduju hlavně tu zpětnou vazbu, až potom je na řadě nějaký ten výkon: protože když není zpětná vazba, a auto jak se říká nekomunikuje tak je mě ten výkon k ničemu...pokud tedy nechci jen dělat machry na dálnici nebo semaforech...ale k tomu postačí jakékoli cestovní vůz se silnějším dieselem...

jezdím mnoha auty od koncernu ať už je to škoda nebo VW a všechny jsou v základu stejná: solidní interiér, tvrdý podvozek, nekomunikativní řízení...a je jedno jestli je to octávia v holobitu a nebo scirocco v TSI...až se jednou koncernu povede sporovní vůz s řízením, které umí mluvit tak ať se staví...a může se jít rovnou podívat do dílny fordu nebo mazdy jak se dělají levná a zábavná auta...protože v tomto případě mnohem lépe poslouží základní fiesta nebo mazda 3...toto všecko jsou zábavnější auta než jakýkoli volkswagen co se tváří jako sportovní vozidlo...
Avatar - Emel
8. 9. 2012 00:49
Re: scirocco
GTI nemá špatné řízení, na předokolku... ale to je vedlejší. Jak říkám, široká veřejnost chce o sportu číst, ale dej jim do ruky sportovní auto a začnou kňourat nad tuhým řízením, špatným odhlučněním a citlivostí na vyjeté koleje. Dokladem budiž příklon BMW k "obyčejnějším" autům. Prostě skutečné sportovní auto chce dnes málokdo a VW má v Sciroccu to co v něm mít chce - relativně rychlé, stylové, celkem zábavné, rozumně použitelné auto. Za posledních 50 let VW žádné skutečné sportovní auto nevyráběl a soudě dle prodejů mu to nechybí.
Avatar - Bristol
8. 9. 2012 12:45
Re: scirocco
v tom mas naprostou pravdu...vsak taky proto VW kupujou ti co ho kupuji... ;-) ten kdo chce od auta beco vic nez jen odvest na misto urceni tak se na tuto firmu naobrati...nepopiram vsak ze jsme v mensine a mezi nama kdo chce dneska skutecne zabavne auto tak obvykle musi stejne do bazaru.

u VW je vsak problem, ze se pokousi zavdecit vsem-chce mit sportovni a zaroven komfortni podvozek a vysledek je casto takovy ze neni ani jedno...do sportovnosti mu chybi cit a na komfort je moc tvrdy...a jedina deviza VW podvozku je tim padem stabilita ve vysokych rychlostech ktera je dost slusna...prodeje ukazuji ze to vetsine lidem staci...ale neslo by to delat lepe? zase chapu kdyz neni treba tak proc
Avatar - Emel
8. 9. 2012 21:16
Re: scirocco
Pokud chceš vyrábět auta pro masy, musíš se přizpůsobit většinovému vkusu.

Nešlo by to dělat lépe? Nešlo. Šlo by to dělat jinak. A je tu dvacet dalších výrobců, co to jinak dělají. A pak je tu trh, který rozhoduje o tom, kdo to dělá "nejlépe" a kdo aspoň dobře. Pokud chceš podpořit svůj úhel pohledu, objednej jednu GT-86... to je auto dle tvého (a mého) gusta.
Avatar - deliqent4
7. 9. 2012 13:46
ale má konkurenci
Renault Megane RS by si z Scirocca udělal trhací kalendář ale člověk už si tak nějak zvykl na to že články píšou lidé kteří nedají na VW potažmo Škodovku dopustit, a jejich auta jsou priostě nej nej nej nej nej nej nejlepší >:D >:D :no:
Rozbalit vlákno
11
7. 9. 2012 13:54
Re: ale má konkurenci
Nejsem si jistý o čem píšeš.
Za 1) Megane RS je soupeřem pro Scirocco R a ne pro Scirocco 1.4T
Za 2) Megane RS asi bude na trati lepší než Scirocco R, ale na přimce na tom budou absolutně stejně a co se týče každodenní použitelnosti (nechť si každý vybere co mu víc vyhovuje) na tom bude určitě lepší zase Scirocco. Každopádně ten rozdíl určitě nebude možné vyjádřit tak expresivním výrazem jakým jsi to uďelal ty - Renault Megane RS by si z Scirocca udělal trhací kalendář
7. 9. 2012 15:28
Re: ale má konkurenci
Scirocco R je tvrdé jako prkno, Megane RS taky tak.
Na každodenní použití je lepší použít nižší verze (2,0 TSI x ...?).
Nicméně o trhacím kalendáři nemůže být řeč ani z jedné strany.
Avatar - Ronault.
7. 9. 2012 22:39
Re: ale má konkurenci
I se Sciroccem R se dá díky adaptivním tlumičům jezdit každodenně... a Megane RS bez podvozku Cup není až takové prkno... znám majitele obou aut, které jej mají na každý den, včetně "služebního"
Avatar - Dinar
7. 9. 2012 13:57
Re: ale má konkurenci
"Megane RS by si ze Scirocca R udělal trhací kalendář". Kdybys napsal tohle, dá se vést seriozní debata, tvá věta v tom původním tvaru jen ukazuje, že se hrubě neorientuješ, protože věta měla znít, "Megane coupe si udělá ze Scirroca trhací kalendář", což by znamenalo, že mluvíš obecně o modelové řadě, jenže pak je tu zase problém, že ta věta neplatí, je to totiž přesně naopak. >:D :no:
7. 9. 2012 14:03
Re: ale má konkurenci
Neboj, až bude nejhůř, zachrání to cena. >:D
Avatar - Dinar
7. 9. 2012 14:14
Re: ale má konkurenci
Furt jsem doufal, že jak skončí prázdniny, tak se to zlepší, ale naopak se mi zdá, že je to tu čím dál větší bída, těch povrchních indeligentů je nějak moc. ;-)
Avatar - Ronault.
7. 9. 2012 19:25
Re: ale má konkurenci
Ono to až tak vtipné není... Pokud hledám rychlé kupé předokolku, což Scirocco s 1,4 TSI 118 kW rozhodně je, tak vlastně mimo metalízu je Megane R.S. ceníkově dražší jen o 17t Kč, což tedy rozhodně je pro kupce konkurence... A neříkejte mi pánové, že kupce HH se nedívá na cenu... ;-)
7. 9. 2012 21:47
Re: ale má konkurenci
Ronaulte vtipné to je. Nebo ti přijde, že někdo, kdo má ve výběru Megane RS má jako alternativu Rocco 1.4T a opačně ? Tímhle stylem můžeme šmahem "odsoudit" prakticky všechny HH, když je tady řidičsky "správný" Genesis Coupe. Když to hodně přeženu, tak pohledem rozbité okresky můžeš odsoudit cokoliv z (nejen) italských ikon, když je tady STi a EVO.
Avatar - Ronault.
7. 9. 2012 22:36
Re: ale má konkurenci
Nevím teda kolik ty znáš lidí, co mají Scirocco a nějakého HH, ale já na to, kolik jich je, tak dost a nikdo nepopíral, že i mezi Sciroccem a Meganem R.S. neuvažoval a proč by neměl?

Megane RS není tolik radikální, že by se s ním nedalo běžně jezdit (má dva podvozky, ne jen Cup), TSI 118 kW není žádné nedochudče na takové auto... a samozřejmě mnoho lidí i uvažuje mezi třeba tím Genesisem a Sciroccem 1,4T...

Na počátku je přece někdo, kdo má určitý limit finanční a určité představy o tom, co si chce koupit a nevykládej mi, že mezi Sciroccem a Meganem RS je tak velký rozdíl jako mezi Smartem a Espacem. ;-\
Avatar - Bristol
7. 9. 2012 22:45
Re: ale má konkurenci
smiřme se s tím: koncern prostě zábavná a hravá auta neumí a nechce umět...toto auto co do zábavy by si strčilo do kapsy kdejaká fiesta... ;-) že to pěkně vypadá a jezdí je sice pěkné ale od "sportovního vozu" za 700 tyček se myslím čeká trochu víc-protože na ježdění postačí i golf v tsi...tohle auto je jen pro napomádované machry co po okreskách nejezdí protože to přece není in...
Avatar - Emel
8. 9. 2012 00:58
Re: ale má konkurenci
Jenže Golf v 1.4TSI zase o tolik levnější není. Pokud chce nějaký singl chlapík auto na ježdění do práce a občas nějaký ten výlet, pak proč ne... mě by to lákalo víc než Golf, Focus, Megane nebo Beetle.

GT-86 je už někde jinde, použitelnost v zimě je s otazníkem, místa vzadu pomálu... to už je auto pro nadšence, Šíro může jezdit každý.
7. 9. 2012 14:20
RCZ: zásadní konkurent
Když jde řeč o konkurenci Sciocca, neměli bychom zapomenout na Peugeot RCZ. Projel jsem se s nejsilnější verzí a jak, motor (1.6 THP 200 koní), tak podvozek jsou naprosto špičkové! A překvapivě ani převodovka už není slabé místo. :yes: :yes: :yes:

Design je věc vkusu, mně se líbí jak RCZ, tak Scirocco. Nečekaná výhoda Peugeotu je slušný kufr a vynikající výhled dozadu i do stran, perfektně se s tím couvá i bez čidel. Scirocco má naopak použitelnější zadní sedadla. Ale nic z toho není u kupé (nebo kombikupé, jak se dřív celkem správně říkalo karoseriím jako má Scirocco) zásadní...
Rozbalit vlákno
15
7. 9. 2012 14:28
Re: RCZ: zásadní konkurent
No ve všech recenzích, které tyto dvě auta srovnávají vychází Scirocco jako vítězné. Motor (2.0 TSI) je lepší, jakkoli 1.6 THP je jinak super motor. Auto líp sedí, a dává taky lepší pocit z řízení, také líp brzdí. Ano kufr je jediná parketa ve které má RCZ navrch. Jinak ale co se týče praktičnosti - ergonomie interiéru, posaz za volantem, opravdová využitelnost zadních dvou sedadel, výhled z vozidla - má jednoznačně navrch Scirocco. Projeď si recenenze na youtube. Pokud umíš anglicky není co řešit. Jinak Scirocco vřele doporučuju - z mého pohledu ztrácí třídvéřový Golf GTI jakýkoli smysl.
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2012 14:30
Re: RCZ: zásadní konkurent
3dveřový GOlf je za zcela jinou cenu... Tedy myšleno Golf VI, porovnání se VII bude mírně o něčem jiném...
7. 9. 2012 14:37
Re: RCZ: zásadní konkurent
Nechápu. Já myslel to, že třídvéřové GTI ztrácí oproti Sciroccu 2.0 TSI jakýkoli smysl. Navíc je u nás ceník nastaven tak, že je Scirocco 2.0 TSI dokonce o pár tisíc levnější. GOLF VII GTI na tom moc nezmění, navíc ho čase opět doplní nové Scirocco a poku se na cenové politice nic nezmění nebude mít opět smysl ho kupovat (viděno optikou člověka co chce třídvéřové turbo VW).
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2012 14:42
Re: RCZ: zásadní konkurent
jo nevnímal jem to GTI (nějak tuhle zkratku překakuji ani nevím proč >:D ).

Ale i smysl Golfu GTI 3dv. je značný. Golf je symbol, Scirrocco styl. I když se mi Šíro velmi zamlouvá, tak bych si vzal raději Golfa GTI - praktičtější pro každoodenní použití a když se mírně upraví v "german style", tak je to pecka.
7. 9. 2012 14:47
Re: RCZ: zásadní konkurent
Moment Moment Moment >:D . V čem je prosím praktičtější? Ve 34L více kufru, trochu nižší nakládací hraně. Jednoho pseudomísta uprostřed vzadu navíc? To těžko. - osobní zkušenost. Nelituju toho jak jsem se rozhodl. A navíc když píšeš o úpravach v german stylu. Ty už právě rocco nemá zapotřebí.
7. 9. 2012 14:49
Re: RCZ: zásadní konkurent
Právě, že ta praktičnost Scirroca je docela diskutabilní. Když si sednu dopředu (v roccu), tak na pás nedošáhnu jinak než spodem, zalést dozadu je taky pecka, takže pokud maj dost zákazníků pro Golf GTI i Scirroco, tak nevidím důvod to měnit. Každé auto je pro trochu jiný okruh zákazníků. Scirroco teda spíš pro mladší skupinu zákazníků a Golf pro tu starší (řekněme... ;-) ).
7. 9. 2012 14:56
Re: RCZ: zásadní konkurent
Vykecal ses z toho! >:D :-! :yes:
7. 9. 2012 14:45
Re: RCZ: zásadní konkurent
Já tedy četl testy s různými výsledky, např. tady RCZ porazil jak Scirocco, tak Audi TT:
[odkaz]

Já sám Scirocco ani TT neřídil, takže se neodvažuju vynášet vlastní soudy.

Golfem GTI jsem jel, tam by RCZ snadno vyhrálo, ale to je nefér srovnání (hatch. vs. kupé).
7. 9. 2012 14:53
Re: RCZ: zásadní konkurent
Ok anglicky umíš jak vidím. Ale tento koncenzus je i tak ojedinělý. Navíc ani netvrdím, že ten rozdíl bude rozdílem třídy. Co je ale ještě u mě bod mínus je, že je to prostě francouz. Cokoli se tomu auto někdy přihodí bude absolutně nelogická vada, na nelogicky navrženém díle, který se bude dát pouze absolutně nelogicky a draze opravit.
7. 9. 2012 14:58
Re: RCZ: zásadní konkurent
Já bych si tedy z hlediska spolehlivosti a cen oprav na Peugeot proti VW klidně vsadil. Ale to už je věc přesvědčení a zkušeností každého z nás. V mém okolí bylo několik velmi spolehlivých Peugeotů (a žádný špatný) a několik velmi problematických (a taky několik slušných) VW... Ovšem žádné RCZ a žádné Scirocco, pravda.
:-!
7. 9. 2012 15:14
Re: RCZ: zásadní konkurent
Zato prdlá hlava u nafťáků nebo odpálená spojka kompresoru, to jsou logické a velmi levně opravitelné závady. :-!
Hlavně to neříkej nešťastníkům, které to potkalo...mohl bys dostat jednu heverem.
7. 9. 2012 14:55
Re: RCZ: zásadní konkurent
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - Emel
7. 9. 2012 15:19
Re: RCZ: zásadní konkurent
RCZ má k Sciroccu blízko, to je pravda... mainstreamová předokolka s kapkou stylu navíc. Jenže RCZ začíná někde na 700, což je částka, za kterou už pro mě takové auto přestává dávat smysl.
7. 9. 2012 15:52
Re: RCZ: zásadní konkurent
Trochu překvapivě se dá RCZ lépe koupit Slovensku, teď mají v akci verzi 200 koní za cenu 156 koní, tj. za 26.850 euro, což už mi přijde docela zajímavé:
[odkaz]
7. 9. 2012 15:34
Re: RCZ: zásadní konkurent
1,6 THP je nejslabší dvěstěkoňový motor, co jsem jel.
Konkrétně když jsem jej měl k dispozici, tak ho na sprintu dala i Fabia RS 1,4/132kW.
V RCZ jsem ho jel samostatně (=bez možnosti přímého porovnání) a působil na mně dobře, ale mám pocit, že kdybych ho stavěl ve stejnou chvíli proti 2,0 TSI/147/155kW, projede to opět na celé čáře.
Nicméně tolik pozornosti jako černo-bílému RCZ se už dlouho žádnému auto nedostalo :-)
7. 9. 2012 16:25
KONTRASTY
Scirocco exterierem jakoby nepatrici do rodiny VW, povedene, po letech neokoukane, je jedinym modelem znacky, o kterem se da rici, ze ma nadcasovy design. Bohuzel to vsechno zabiji pristrojova deska, na urovni Dacie Duster. Tot kontrasty v provedeni ala Volkswagen.
Skoda.
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2012 16:30
Re: KONTRASTY
No.. když si člověk zvolí vykládání palubovky klavírním lakem, vypadá to zase trochu jinak. Navíc je i velký rozdíl před a po faceliftu. Před byl interiér z pětkového golfu - 8-s Teď jsou tam prvky z 6-kového GTI a EOSu a je to daleko lepši. V kombinaci z výše zmíňeným klavírním lakem se pak pohybuje někde na pomezí lehká prémie / sport. Doporučuju na živo vyzkoušet před hodnocením...
7. 9. 2012 17:40
Re: KONTRASTY
Je to pár měsíců, co dostal prvky ze sedmičkového. Všiml jsem si minimálně klimatizace.
Avatar - 3_diamanty
7. 9. 2012 20:24
palubovka je otrasna
auto zvonku vyzera fajn ale ten interier akoby z dacie alebo z coho to ma je hrozny, clovek ma pocit ze sedi v nejakom mpv-cku pre dedkov 8-s , zrezany volant to nezachrani ani nahodou

mali by sa chlapci z dojclandu viacej odviazat, toto je interierova impotencia nehodna tohto auta

RCZ od pezota je urcite lepsia volba.... s THP to auto pojde skvele a navyse ma charizmu a nadherny interier a vyzera stale velmi neokukane.... :yes:
Rozbalit vlákno
0
7. 9. 2012 20:52
Tak Ti nevím, Lukáši...
Citace: "Nakonec tedy jsme přece jen nějaké chyby našli. I tak je ale Scirocco v rámci konkurence nejzdařilejším autem. Silným protivníkem by byl jedině Opel Astra GTC, ale kdyby došlo na duel benzinových motorů (samostatný test Astry GTC 1,6 Turbo připravujeme), gétécéčko prohraje na celé čáře a situaci zachrání jedině výrazně nižší cenou."

VW Scirocco:
1,4l, 118 kW, 240 Nm
0-100km/h - 8,0s
max. 218 km/h

Astra GTC:
1,6l, 132 kW, 230 Nm
0-100km/h - 8,3
max. 220 km/h

Zrychlení podobné, maximálka podobná, povinné ručení stejné. Nevím tedy, co v Tvém chápání světa znamená prohrát na celé čáře. A ne že to zase smažeš jako minule, když jsi v 1,2 TSI špatně spočítal válce. To se nedělá. :-)
Rozbalit vlákno
7
7. 9. 2012 21:49
Re: Tak Ti nevím, Lukáši...
Sednout do auta a projet známou silnici.
8. 9. 2012 19:50
Re: Tak Ti nevím, Lukáši...
Jo i ne. To už totiž testuješ celé auto, včetně Tvých subjektivních dojmů. Napřed bys měl dát jasná kritéria, která specifikují, jak vyhodnotit "duel benzinových motorů" a pak to prostě objektivně shrnout. Myslím si, že 0-100 a maximálka jsou jedny z objektivně uvedených údajů (narozdíl od Lukášových dojmů). Mohly by tam přibýt třeba ještě pružnosti, reakce na plyn, spotřeba, hlučnost - co si nadefinuješ, ale všechno potřeba měřit, ne subjektivně po pisálkovsku usoudit. Ale to po Lukášovi, který nám tu jako měřenou hodnotu spotřeby udává hodnotu opsanou z palubních počítačů, přece nemůžeme chtít.

Podotýkám, že jsem z této dvojice jel akorát VW Scirocco a auto se mi celkově zamlouvalo.
Avatar - Emel
8. 9. 2012 21:08
Re: Tak Ti nevím, Lukáši...
Spoustu věcí do tabulek nevměstnáš. Třeba pružnost na určitý rychlostní stupeň je prostě blbost, proč by mělo být auto nuceno zrychlovat 80-120 zrovna na čtyřku? Maximálka je fajn, ale zase není v reálu moc užitečná. Viz nedávný test Lexu s omezovačem na 190... (ok, to byl pro mě docela šok).

Reakce na pokyny řidiče a zpětná vazba, schopnosti podvozku nebo prostě dojem z interiéru jsou důležitější věci. Na tabulkové hodnoty bys žádného novináře nepotřeboval, ty si můžeš porovnat sám.
8. 9. 2012 21:25
Re: Tak Ti nevím, Lukáši...
Zase jo i ne. Kdo tady mluví o zrychlení 80-120 na čtyřku? Dá se udělat mraky rozličných kategorií a dají se měřit na různé stupně. Ve "sportovních" časopisech se například uvádí maximální rychlosti pro jednotlivé rychlostní stupně (= poskládání převodovky) a také časy při přeřazení na vyšší stupeň při max. zrychlování. To už něco poví.

Ad odstavec dva - schopnosti podvozku a dojem z interiéru nejsou zajisté parametry "duelu benzínových motorů". A vůči těmto informacím v článku se nikterak nevymezuju.
Avatar - Emel
9. 9. 2012 09:38
Re: Tak Ti nevím, Lukáši...
Pokud mluvíš o pružnosti, pak pružností se typicky myslí tohle - definované zrychlení na definovaný rychlostní stupeň. Aby to dávalo nějaký smysl, bylo by potřeba z toho ten stupeň vyhodit úplně a nechat každé auto, ať zrychluje jak se mu líbí.
9. 9. 2012 15:32
Re: Tak Ti nevím, Lukáši...
Pokud mluvím o pružnosti, tak mluvím o zrychlení od někud někam na jakýkoliv stupeň, klidně s přeřazením. Nemám zaškatulkované chápání podle našich pisálků.

Ale to není podstatné, podstatné je spíše to, co chápeme pod pojmem "duel benzinových motorů" a jak to objektivně zhodnotit. Já jsem z dostupných zdrojů dal nějaké jasné, objektivní, údaje - a to mluvíme jenom o výkonnostních parametreh. Můžeme také mluvit o spotřebě, životnosti (velmi složité) a jiných aspektech, které se tkají samotných motorů.
Avatar - Emel
10. 9. 2012 11:21
Re: Tak Ti nevím, Lukáši...
Pružnost má svou definici a to je zrychlení na daný rychlostní stupeň. Pokud bys chtěl dělat duel benzínových motorů, pak by bylo nejlepší je z auta vyndat a testovat jen na stolici ;-) , jinak ti do toho bude vždycky zasahovat zpřevodování a hmotnost auta a tak podobně.
9. 9. 2012 15:31
..
viz nahoře
Rozbalit vlákno
0
Avatar - white label
9. 9. 2012 17:39
tmavy strop
Volba kůže v int. rozhodne není jediný způsob jak dostat tmavy strop do sira, viz minusy.
Lze ho dostat ve sport paketu, v r-line paketu interier, nebo k verzi 2.0 TSI dokonce sériové. A k tomu i dalších par příjemných detailu jako jsou např. kovové pedaly. Proste jen další špatné nakonfigurovane auto v testu.
Rozbalit vlákno
0
10. 9. 2012 09:35
Konkurence
[odkaz] Jistě je to premie, ale cenově je na tom velmi podobně.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
10. 9. 2012 10:17
Re: Konkurence
No, pro obdobnou dynamiku musíš sáhnout alespoň po 116i... a pořád bude Scirocco o něco málo rychlejší a hezčí. Rozdíl v ceně je v takovém případě 35.000, pohled do seznamu výbavy by ho nejspíš ještě trošku nafoukl. Ale jinak proč ne... obzvlášť při dané cenové akci na 116i je to zajímavá volba.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 9. 2012 10:30
Re: Konkurence
A musím dodat, že 116i si umí "zobnout" víc než Scirocco (ale taky dokáže opravdu někam dojet z 5,5 l/100 km, jenže to se musí člověk opravdu snažit). Navíc živostí se Twincharger mnohem víc podoba ještě silnější a dražší 118i. Každopádně Jednička je hodně dobré auto, jedno z nejlepších BMW bez ohledu na cenu
10. 9. 2012 10:58
Re: Konkurence
Jasně, myslel jsem to tak, že 114i proti 90kw TSI a tak dále. 1er bude vždy trochu dražší, ale ne zas tak, aby to nemohla být volba. Obě auta jsou podobně zaměřená a BMW za ten mírný příplatek přidává zadní pohon ale zase trochu ztrácí na dynamice v cenově porovnatelných verzích.