Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf VII se nelíbí Greenpeace

Volkswagen Golf sedmé generace se ještě ani neprodává a už se proti němu protestuje kvůli spotřebě paliva.
Zpět na článek
7. 9. 2012 13:41
7. 9. 2012 14:31
7. 9. 2012 14:49
7. 9. 2012 18:57
10. 9. 2012 15:05
7. 9. 2012 13:51
7. 9. 2012 14:48
8. 9. 2012 13:40
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 9. 2012 13:53
7. 9. 2012 14:08
7. 9. 2012 14:15
7. 9. 2012 14:49
7. 9. 2012 14:53
7. 9. 2012 21:47
7. 9. 2012 15:30
7. 9. 2012 17:23
7. 9. 2012 20:43
7. 9. 2012 20:42
9. 9. 2012 09:04
7. 9. 2012 14:02
8. 9. 2012 13:44
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 9. 2012 15:07
7. 9. 2012 14:31
7. 9. 2012 14:40
7. 9. 2012 14:56
7. 9. 2012 15:06
7. 9. 2012 15:14
7. 9. 2012 15:58
7. 9. 2012 16:13
10. 9. 2012 15:12
10. 9. 2012 15:14
7. 9. 2012 15:50
10. 9. 2012 15:15
7. 9. 2012 14:41
7. 9. 2012 15:43
7. 9. 2012 15:24
7. 9. 2012 20:05
10. 9. 2012 15:54
7. 9. 2012 13:41
:)
A Grínpísáci se nelibi 90 procentum obyvatelstva planety >:D
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wladyk
7. 9. 2012 14:31
Re: :)
V čem jezdí oni? Nebo snad chodí pěšky? Kolik asi sežere loď, kterou blokují velrybáře?
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2012 14:49
Re: :)
v 30 let starým Golfu pomalovaném oranžovými kytičkami >:D >:-[]
7. 9. 2012 13:51
VyLeasing
K názorům greenpeaceasi netřeba nic dodávat ..... >:D 8-s
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2012 14:48
Re: VyLeasing
nemaji to byt greenpeaceusi ? ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 9. 2012 13:40
Re: VyLeasing
Spravne je Greenpiss >:D
7. 9. 2012 13:53
greenpeace
A jak řekla Turbinová, představitelka gp na slovensku, vůbec by jí nevadilo žít bez elektřiny...na televizi se přeci může koukat aji při svíčkách :-|
Rozbalit vlákno
18
7. 9. 2012 14:42
Re: greenpeace
To si děláš .... ? >:D :yes:
7. 9. 2012 14:53
Re: greenpeace
:-) te bych nesveril ani plotnu, natoz aby se vyjadrovala do medii 8-s
7. 9. 2012 15:15
Re: greenpeace
Tak to je síla >:D :yes:
10. 9. 2012 10:44
Re: greenpeace
No ty-vole...to je moc! >:-[] 8-s
7. 9. 2012 15:30
Re: greenpeace
Ano, přátelé, takoví odborníci nám budou říkat, jak se to správně dělá. Elektrárny nechtěj, ale elektřinu ano..
Avatar - twistedTSD
7. 9. 2012 16:07
Re: greenpeace
To nééé >:D >:D >:D
Avatar - Starfighter
7. 9. 2012 17:16
Re: greenpeace
No, my máme pro změnu jistou Kateřinu Jacques 8-s
7. 9. 2012 17:23
Re: greenpeace
:yes: Také památné video [odkaz]
7. 9. 2012 20:43
Re: greenpeace
Jojo, ta se tehdá pořádně spoločensky znemožnila :yes:
7. 9. 2012 18:04
Re: greenpeace
Čo viem tak to nepovedala ..... a tento "atraktívny" výrok vznikol v nejakých českých bulvárnych novinách ....

:'-(
7. 9. 2012 20:42
Re: greenpeace
To nebyl útok na slovenskou stranu, abychom se nepochopili špatně. Byl bych rád, aby se znemožnili (aji) v čr.
8. 9. 2012 07:37
Re: greenpeace
Ani to tak neberiem, len upozorňujem, že nie všetky "fakty" v médiách sú realitou ....
9. 9. 2012 09:04
Re: greenpeace
:yes: ale vtipné to je, ne? :-)
10. 9. 2012 11:25
Re: greenpeace
je to banda idiotů.
7. 9. 2012 14:02
Golf
Jakkoliv nepatřím mezi nekritické obdivovatele aut VW, to prohlášení Greenpeace je naprostý blábol.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
8. 9. 2012 13:44
Re: Golf
No jo... Ale ked sa Greenpiss takto vyjadri k Apple, tak vsetci hned suhlasia...

Point is... Kazde hodnotenie hodnotenia je subjektivne. Treba sa na topozriet filozoficky :-)

Ja na VW nenachadzam nic dobre, ale ani na Greenpiss ma nic nepritahuje. Zo suboja dvoch antipatii vychadza vitazne VW - kritika od Greenpiss je absolutna volovina aj v objektivnej rovine.
10. 9. 2012 15:07
Re: Golf
:-) :yes: :yes: :yes:
dobry filozoficky zaver
7. 9. 2012 14:13
O důvod víc si Golfa pořídit
Melouni = zvenku zelení, zevitř rudí.
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2012 14:22
Re: O důvod víc si Golfa pořídit
jj, i ten slovnik odpovida:
"Je t ř e b a, aby budoucí modely konzumovaly do 3,0 l/100 km a Volkswagen m u s í".

Prdlajs je treba a prdlajs musi. Dokud je v EU jeste zbytek hospodarske souteze, tak si VW muze vyrabet klidne Veyrony se spotrebou 30l/100 a je to ciste jeho vec.
A proc zrovna pod 3l ? Jaka vedecka studie nam to prikazuje ? O co se zlepsi muj zivot, kdyz auta budou mit normovanou spotrebu 3l a ne realnou 6.5l , kdyz v praxi to vyjde nastejno ? Kdyz teda pominu fakt, ze momentalne jezdim za 13.5l a jedinou mou starosti neni spotreba, ale ze se brzo nevyhnu koupi novych pneumatik, ktere me vyjdou draz nez benzin.
:-) :-) :-)
7. 9. 2012 14:30
Re: O důvod víc si Golfa pořídit
Pravdu díš. Rozhodně to beru jako poklonu a plusové body pro Golfa. Ty zelené ekoteroristy nesnáším čím dál tím víc.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 14:19
Cannikin
stejně tak jako jaderné elektrárny, zabíjení velryb, zkoušky nukleárních zbraní... jim se nelíbí nic. >:D Ale pro nás to má významnou informační hodnotu - ukazuje to, za jak důležitý model je Golf považován, bez ohledu na to, co si o něm kdo myslí.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 14:20
Cannikin ß
Z
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 14:57
Re: Cannikin ß
Seklo se mi okno v prohlížeči, nehlásilo to nic, i když jsem odeslal příspěvek, tak jsem to zkopíroval a vložil v novém okně jako nový příspěvek a pak se tu objevilo tohle, no nic už.
7. 9. 2012 15:11
Re: Cannikin ß
Jasně, v pohodě, Z je lepší než komenty toppera >:D
Avatar - JuckiCZ
7. 9. 2012 15:51
Re: Cannikin ß
>:D >:D >:D :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 17:28
Re: Cannikin ß
>:D To je. Zřejmě mu začal ústavní školní rok, dnes zatím lekce korejštiny nedává. ;-) >:D Aha, už má po vyučování... 8-s
Avatar - abacus
7. 9. 2012 14:25
Niet čo dodať
„.....Golf nastavuje standardy a měřítka kompaktní třídy. Ostatní výrobci se s ním budou poměřovat dalších deset let.
Rozbalit vlákno
1
7. 9. 2012 14:28
Re: Niet čo dodať
tenhle vyrok ztraci na sve hodnote tim, ze ho utrousilo absolutni pako reprezentujici nejdebilnejsi spolek sveta
Golf je dulezity, o tom nikdo nepochybuje, ale ze to tvrdi Greenpeace bych zrovna za "smeroplatne" nepovazoval.
Byt VW, tak je slusne ale nekompromisne poslu do *.
7. 9. 2012 14:31
bohužel!
S přihlédnutím k tomu, že auta tu jsou přes 100 let a spotřeba se znečištěním se vzhledem k osobním autům probírá přes 30 let, má ten člověk NAPROSTOU PRAVDU!! Bez ohledu na to jestli je to grííínpísák je realita taková, že Golf v mnoha směrech opravdu "udává tón" v prodeji aut. A jestliže už v 80. letech existovaly japonské a (západo)německé vozy s reálnou průměrnou spotřebou 4,5l/100km a to aji v prototipech v USA a zároveň jestliže samotný VW po více jak 20. letech je schopen nabídnout v dané snížené spotřebě pouze jeden, a to v podstatě speciální a vcelku drahej model, tak tu opravdu nevidím žádnej pokrok dopředu!
Aspoň né v produkčních verzích, protože to co je v prototipech může být krásné, ale to je běžnému uživateli k ničemu.
Rozbalit vlákno
19
7. 9. 2012 14:40
Re: bohužel!
Mas to spatne, naprosto spatne.
Co je nejekologictejsi doprava dneska ? Obavam se, ze nejaky skutr 125ka, bez katu, bez hvezdicek NCAP, bez airbagu, bez vysokopevnostni ocele, jen par plastu a trocha hliniku poskladanych s otresnymi vyrobnimi tolerancemi a zpracovanim nekde v Cine.
A Evropa je v haji, protoze to tu vedou paka.

Je to jako fabrika, kde se reze drevo na prkna a tramy a veskery zisk se investuje do toho, aby piliny byly stejne velke, stejne barevne, aby padaly do hranatych hromadek namisto okrouhlych z duvodu uspory mista a aby se na 100% nikdo neporezal.

V konecnem dusledku jeden pilovy kotouc vyjde na 10 milionu euro, zatimco cinska fabrika udela tu samou praci s pilovym kotoucem za 100 euro, akorat maji ruzne velke piliny na okrouhlych hromadkach a sem tam se nekdo poreze..

Jak dlouho to asi evropa vydrzi....
7. 9. 2012 14:56
Re: bohužel!
Taky nemáš pravdu, na skůtru ne. Na kole pěkně šlapat a nebo rovnou pěšky s báglem >:-[]
A teď vážně, bavil jsem se o autech, resp. o malých autech do velikosti golfa. Né o skůtrech nebo motorkách.
Pravda, birokracie je hrob EU, to ví všeci. A možná že se to promítá i do prodejni ceny Golfa, protože jeho základní cena je opravdu nechutná. Ale s technologickým pokrokem to moc společného nemá.
7. 9. 2012 15:06
Re: bohužel!
Základní cena je nižší než u předchozí generace a na úrovni konkurence - Focus, Mégane, Astra. EU tvoří státy jako jsme my, tak čemu se divíte. U nás jste nikdo byrokrata neviděl?
7. 9. 2012 15:13
Re: bohužel!
Máš na mysli českou cenu?
Znáš ji?
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 15:02
Re: bohužel!
Téměř geniální metafora, s tou pilou! :yes:
Avatar - cerrbion
7. 9. 2012 15:18
Re: bohužel!
to je za 100 bodů >:D
7. 9. 2012 15:02
Re: bohužel!
Ano, celé to máš špatně.
VW a X dalších výrobců dělá teď auta, která - na rozdíl od 80tých let - vozí nejen řidiče a spolujezdce, ale taky digitální klimatizaci, hromadu airbagů, protiskluzová sedadla, stovky kg vysokopevostní oceli a výztuh, velká kola, sofistikované podvozky a multimediální centrum.
A přitom reálně dokážou jezdit opravdu s nižší, nebo aspoň stejnou spotřebou, jako jednoduché a lehounké plechovky 80tých let a spalují přitom benzín, ve kterém je namícháno (samozřejmě v zájmu ekologie) kde-co.
Na rozdíl od Greenpeace, ze kterých nikdy nepadlo nic lepšího, než polodementní demostrace, výrobci aut pro snížení spotřeby opravdu něco dělají.
S touhle hláškou se pan "dopravní expert" měl obrátit hlavně na potenciální kupce a řidiče: "Lidi, nechtějte do aut výbavu, nechtějte je mít pevná jako tank a nechtějte je mít rychlá jako F1 a jezděte s nimi slušně, ať nežerou...".
Až vylezeš ze střední, tak se kolem sebe rozhlídni, ať vidíš, v čem žiješ.
Avatar - R32
7. 9. 2012 15:14
Re: bohužel!
Presne tak, minule ma prekvapila informácia keď som pozeral jeden dokument, že 2,5 V6 od BMW z 80-tych rokov vypúšťa do ovzdušia toľko škodlivín ako 200 !!!! ešte raz 200 nových áut ktoré spĺňajú aktuálne emisné normy. Takže pokrok je evidentný a preukázateľný.
Avatar - cerrbion
7. 9. 2012 15:28
Re: bohužel!
jenže jde hlavně o to, že všechny auta světa ani v 80tých ani dnes se nijak zásasně svými emisemi nepodílejí na ovzduší na planetě jako takové nijak zázadně (lokálně, ve městech a pod. ano) je spočítáno, že všechna osobní auta dohromady co dnes jezdí vyplodí za rok asi tolik škodlivin, jako 16 zámořských tankerů... [odkaz]
Svou celkovou činností na poli škodlivin v ovzduší, se lidstvo podílí asi 0.8 %ty a z této hodnoty se osobní auta podílí zase asi 1% .. veškerá snaha o snížení emisíí není o tom, že by kdokoliv chtěl zachraňovat ovzduší, ale o to aby se zaplatil vývoj jakékoliv nové technologie a mohl se ovečkám prodat. Proč se řeší v první řadě marginální osobní vozy? co naftové vlaky, tankery apod? je to jen propaganda a oblbování za účelem výdělku a popularity. Kromě toho, i kdyby bylo třeba něco zachraňovat, tak jen v rámci EU to stejně nic nevytrhne, pokud v číně, indii a pod se na to z vysoka kašle.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 15:49
Re: bohužel!
:yes: V principu určitě souhlasím. Akorát mi nesedí to číslo 0,8%. Co tedy tvoří těch 99 procent?? Já myslím, že činnost civilizace vytváří mnohem větší procento, ale jde o to které škodliviny se do toho započítavají. Jsou jistě látky, za které může lidstvo určitě třeba z 99%, protože za normálních okolností by v přírodě nevznikly. A jsou to daleko nebezpečnější látky, než to všudypřítomné omílané zlo - CO2.
Avatar - JuckiCZ
7. 9. 2012 15:58
Re: bohužel!
Tady se asi řeší to, že pokud smrdí auta u nás ve městech, vadí nám to mnohem víc, než když smrdí ve městech v Číně, nebo když smrdí loď uprostřed oceánu, či vlak někde mezi poli. S tím musím jednoznačně ouhlasit!
Jenže teď už se to (podle mého názoru) zvrhlo v ekonomickou hru.
Nic se nemá přehánět ;-).
7. 9. 2012 16:13
Re: bohužel!
Cerrbion to řek v podstatě jasně, jde jen o hru na to jak nejvíce vydělat. Udělám auto hranatější, nebo kulatější, uvnitř hezčí volant, hezčí čudlíky, vycpu plastama, prostě dle módy. A co na tom že to žere stejně jak před 20. lety.
Lepší emise? No dobře a v čem mě to pomůže? Pomůže to pouze výrobcům diagnostických emisních zařízení protože jich na světě je velice málo a od každého dalšího eura se musí kupovat nové a nové měřící adaptéry, které nejsou zrovna levné. Odtud pramení největší lobbing do EU společně s těma pitomcama co vymysleli emisní povolenky. Takže jsme zas u té samé věci, jak nejvíce vydělat.
10. 9. 2012 15:14
Re: bohužel!
jenze ta 2.5ka z 80 let nevypoustela prakticky nic...
ted toho vypousti auta 200x min, tj 200x nic.
Clovece, kde beres tu jistotu, ze jsem decko ze stredni ? Vyrustal jsem v ostrave, kazdej den tu byly presvihnute komunisticke !!!! imisni limity na NOx a SO2 a to ne diky rozvinute automobilove doprave, ale protoze ta zvirata postavila zelezarny, chemicky, zavody na prepracovani ropnych odpadu a koksovny primo uprostred mesta ! A dodnes Mittal vypousti popilek, dotedka se buduji nove spalovny a dodnes se z ropnych lagun tahne smrad a unikaji toxicke uhlovodiky.

Uz si v anglii delaji srandu, ze nejnovejsi auta v podstate ve mestech cisti vzduch, protoze co jde z vyfuku pres vsecky katy je cistsi, nez to co jde do sani, takze bys mel dostat pokutu, kdyz mas v aute startstop - za znecistovani, kdyz motor stoji.

To jsou ty absurdity EU :-!
7. 9. 2012 15:50
Re: bohužel!
Protiskluzová sedadla jsou o tolik těžší? Nebo v čem se vlastně liší, rozveď to prosím. Digitální klíma, může být digitální jak chce, ale ten největší odpor tvoří pístové čerpadlo. Nicméně základní spotřeba se udává bez zapřažené klími. Velká kola, dopře tady jsem zapoměl říct, že porovnávám základní modely. Né něco extra. A jestli dnešní běžné kolo os. auta má větší valivý odpor než běžné kolo téhož auta v 80. letech, tak se na jakýkoliv vývoj můžou rovnou vykašlat. A to samý platí i o podvozcích, to myslíš vážně že dnešní sofistikované podvozky by měly odebírat více síly motoru než dřív?? To ty se spíš na tu střední vrať.
Stovky kg vysokopevnostní oceli a výztuh, tak tady je to sporné, to uznávám. Ale nedokážu, a myslím že ani ty a nikdo tady na diskuzi, říct, kolik kg na kontrukci to bude. Ale ano, váha aut té samé třídy se zvětšila. Což je trochu paradox. Hlavně díky plastům a různým pozlátkům. Otázka je, teda čemu říkat vývoj. Palubní počítače a multimediální centra byla v nejlépe vybavených autech taky v 80. letech. Ale znova, bavím se o základních verzích, tam je to srovnání s předchozími generacemi nejvíc vidět.
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 16:00
Re: bohužel!
To je dobře, že si to zmínil, možná, že by se menší auta mohla vrátit na užší gumy. Mělo by to i své nedostatky, ale mohlo by to znamenat významné snížení spotřeby (v porovnání s ostatními opatřeními).
7. 9. 2012 22:44
Re: bohužel!
Kdepak užší gumy, rovnou zase začít dělat tříkolky. Tam je valivý odpor menší nejmíň o třetinu, prakticky i víc, pokud má tříkolka vpředu jen jedno kolo - zbíhavost kol dělá taky hodně. OK, do zatáček by to nebylo úplně ono, ale stejně se už skoro nikde rychle nesmí jezdit :-) Doma máme Velorex i Reliant a hlavně ten Reliant fakt skoro nežere.
7. 9. 2012 14:37
"Dopravní expert"
Jakmile se do něčeho namontuje "dopravní expert", tak se to vždy zvrhne v povedenou taškařici.
Demence některých greenpeaceaků (C) dosahuje minimálně 50ti dobsonových jednotek.
Rozbalit vlákno
2
7. 9. 2012 18:04
Re: "Dopravní expert"
On "dopravní expert" je kategorie podblbů asi všude - viz. exváčkaž´ř a dnes socdem Huml....
8. 9. 2012 00:05
Re: "Dopravní expert"
Toho tu ani nevzpomínej, nebo vrhnu potupně za školní zeď...
Avatar - Ham.
7. 9. 2012 14:41
Das Maß
Ti zelení jsou asi fandové koncernu, to je lepší reklama než tisíc billboardů u silnice nebo TV kampaň v polovině Evropy. >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pekelná Micinka
7. 9. 2012 14:59
Re: Das Maß
U nás se prý chystá lokální marketingová kampań. Povedou to jihočeský matky, nebo babky? Teď nevím, ale něco takovýho psali.
Avatar - Ham.
7. 9. 2012 15:43
Re: Das Maß
Jj,
dopravní expert - golf je měřítkem třídy
matky - golfáče jsou nejlepší pro naše děti
VW - dopravní experti i matky by volili Golf. >:D >:D
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2012 14:53
Stupně nízké inteligence
Idiot, Imbecil, De.bil, Greenpeace aktivista >:-[] >:D

Vývojové středisko je banda tupců, jedině ekolog z greenpeace ví, jakou spotřebu mají mít jeich vozy...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - cerrbion
7. 9. 2012 15:29
Re: Stupně nízké inteligence
greenpeace bych prohlásil za teroristickou organizaci, jako všechny ekopaka.
Avatar - 3_diamanty
7. 9. 2012 15:03
mne sa tiez ten nudny stary novy golf nepaci
a nie som ani grinpisak :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Aladeen
7. 9. 2012 19:10
Re: mne sa tiez ten nudny stary novy golf nepaci
:yes: No proste golf 7 je grc. Normálnemu človekovi ktorí má aspoň 1% vkusu sa to auto páčiť nebude :-)
8. 9. 2012 00:22
Re: mne sa tiez ten nudny stary novy golf nepaci
Konečně jste se našli.
Ještě vemte incesta a utvořte kruh.
8. 9. 2012 00:23
Re: mne sa tiez ten nudny stary novy golf nepaci
Tak pozor, to už má zamluvená nová Kia šíd.
Avatar - Emel
7. 9. 2012 15:24
Winterkom
Hezky to řekl... já bych je poslal rovnou do ( | ).
Rozbalit vlákno
0
Avatar - beibej
7. 9. 2012 16:07
špatná reklama taky reklama
Hezký PR od VW, ale jednou stačilo. Druhý kolo je proště trochu bez nápadu. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
7. 9. 2012 16:10
Zelená demence
Ať si své rádobyinteligentní ekoteroristické nesmysly o tom, že turbobenzín musí žrát půl litru na 100 km a výrobci to neumí jen proto, že se jim nechce, strčí tam, kam Slunce nesvítí. :no:
Rozbalit vlákno
0
7. 9. 2012 18:01
Jednoduché riešenie ...
Nech VW napíše do priemernej spotreby 2,9 a bude to OK ....

Či už tam buden nereálnych 3,2, alebo 2,9 je jedno a zelených to poteší ;-)
Rozbalit vlákno
0
7. 9. 2012 18:55
Poznámečka k ekologii
Greenpeace (greenpeaceusové....směji se ještě teď) a jim podobní (viz. Duhy, Právně-ekologické servisy, Jihočeské matky, Pražské matky) ve skutečnosti životnímu prostředí škodí stejně, jako ona skutečně bezohledná část podnikatlsko-uřednické vrstvy kdekoliv na zeměkouli.

Tito "hrdinové" opruzují při podobných příležitostech v Evropě, kde vědí, že se jim nic nestane, ale tam, kde se skutečně ničáí bezohledně životní prostředí o nich slyšet není.

Díky jim máme řadu úžasných zelených "bílých" slonů, až jsou to bioethanoly, řepkové oleje, fototelektriku, a když už budeme u těch aut, místo tří nejlogičtějších cest - snižování spotřeby, vodík a elektromobily (ale skutečné) se cpou miliardy a milardy do pseudoprojektů typu hybridy, copu se miliardy do nesmyslných opatření (viz. třeba různé přechody a podchody a pásy pro zvěř na dálniích u nás), které životnímu prostředí škodí, konkurenceschopnost Evropy ničí a ve výsledku lidem (a nejen jim) dělají život horší a horší. Evropa by na tom byla o dost líp, kdyby sice uplatňovala co nejpřísnější pravidla pro ochranu životního prostředí, ale musí to být opatření racionální, prověřená skutečnými vědci a skutečnými techniky a ne plnění přání pologramotných hysteriků bez kapky inteligence a soudnosti.

Navíc je načase začít prověřovat (podle všeho) asi cílený lobbing těchto organizací a združení. Komu prospívá protahování výstavby dálnice a "ekologická" opatření na nic - třeba protihlukové zdi kvůli jednomu baráku kilometr od silniceza dvacet třicet miliónů....
Příklad podobně !zelené! plotiky jsou pro mně ty mraky hnusných fototelektrických elektráren všude kolem a nakonec a nebo skoro dva roky páchnoucí velkolihovar v trmicích, který už díky bohu kleknul, až na to že za ním zůstaly stamilionové dluhy a na jehož výstavbu bylo vyhozeno tak 1,5 miliardy....

Samozřejmně že tuhle zelenou "brigádu" nezajímá skutečný stav životního prostředí, jedná se o profesionální revolucionáře a formu adrenalinového sportu, nicméně vedeného bezpečně tak, aby se jim nic nestalo....Že průmysl devastuje životní prostředí v Číně víc, než v Evropě Japonsku a USA dohromadyví každé malé dítě. Ale nikdo nikdy neslyšel, že by tihle hrdinové protestovali tam a proti skutečnému nebezpečí...na to jsou příliš zbabělí. Až někdy uvidím v televizním zpravodajství zprávu o tom, jak v Číně na stadionu popravilu skupinu Greenpeace, která protestovala proti zamořování největších čínských toků a ničení ekosystémů výstavbou mamutích přehrad a narušovali tak socialistickou zákonnost, řeknu, že to myslí vážně a jsou schopni se tomu cele objetovat. Ale to, co předvádějí, je jenom terorizování společnostia stresování lidí. Za uplynulých dvacet třicet let je přínos těchto samozvaných věrozvěstů ne nulový, ale silně negativní. Až se dozvíme šokující zvěst, jak nějaký africký diktátor snědl trojici aktivistů z Greenpeace, protože protestovali přímo na místě proti devastaci přírody, změním svoje mínění a třeba písemně se jim omluvím, ale to se zcela jistě nestane....

Neslyšel jsem o nich, že by se starali o každodenní problémy.

Jedna moje známá bydlí ve starší vilové čtvrti nejmenovaného středočeského městečka. Místní podnikatel si koupil u prostřed této vilové čtvrti barák s dost velkou zahradou a začal tady provozovat autodílnu včetně plechařiny a lakování. Místní se bouřili, hyginea a další instituce zakazovaly, ale dotyčný pán měl zásadní podporu vedení města ahlavně starosty (jeho bratranec), takže se pár let nic nedělo - tedy spíš dělo. Při neustálých hádanicích na všech možných institucích se ona skupina místních, oprávněně se dožadujících dodržování zákonů a pravidel dozvídala, že brání podnikání a že jsou hysteričtí demagogové jako - Greenpeace. Tak se na ně ona známa obrátila, jetsli by jim mohli pomoct. A odpověď? Ať se prý obrátí na úřady, tohle je malá věc, která organizaci nezviditelní a oni řešíjenom "velké", "zásadní" a "globální" věci....občany pak zachránily nakonec přece jenom ony tak opovrhované a pomlouvané úřady a hlavně komunální volby. A nejhorší na tom je, že když se oprávněně požaduje zohlednění racionálních aspektů ochrany životního prostředí, bývá nazýván Greenpeacekem......

Nezapomenu, jak mně nedávno na stanici metra v Praze zastavil klučina s doztazem, co si myslím o Hnutí Duha. odpověděl jsme mu, že teroristické a totalitní organizace nesnáším. Začal mektat, že Hnutí Duha není žádná terorisrická organizace a asi ještě neco, co jsme neslyšel, protože jsem šel pryč a odpoledne, když jsme se vracel, tak tam hošík seděl ještě s jedním a bavili se, že tuhle brigádu jim byl čert dlužnej, že jim každej druhej nadává a že měli radši jít zakládat to zboží do regálů do Carrfouru. Inu, jak je vidět "bojovníci" si i na tohle najímají brigádníky, nejen nadace......

Napadá mně, proč ti protestující neopruzovali třeba když se představovala nová KIA nebo i ten Rapid. Holt, i to jsou malé ryby.....na rozdíl od VW.
Rozbalit vlákno
11
7. 9. 2012 20:49
Re: Poznámečka k ekologii
I v Číně se lidi zajímají o životní prostředí a občanská společnost, jejíž součástí je i Greenpeace, tlačí na vládu, aby problém životního prostředí řešila. A Čína si je dobře vědoma faktu, že vyspělé ekonomiky jsou zároveň i ekologické. Čína je zatím rozvojová země, ale má ambice stát se vyspělou ekologickou zemí. O Greenpeace v Číně se můžeš něco dozvědět na jejich stránkách. Zatím je asi místní komanči moc nemusí, ale stejné to bylo s ekoaktivisty za totáče i u nás.
[odkaz]
8. 9. 2012 11:11
Re: Poznámečka k ekologii
Sebeoslavné články Greenpeace znám, dokonce jsme několik let dostával jejich informace přímo a trvalo dost dlouho, než jsem jim vysvětli, že na jejich propagandu nejsem zvědav. Chci-li někoho poznat, jeho sebeprezentace a jeho tvrzení nikdy nebudou tím hlavním a určujícím.

Nicméně prohlásit, že Čína je rozvojová země je už i na mně trochu silný kafe. Země, která je snad třetí průmyslovou mocností světa, druhým, nebo dokonce největším vývozcem je rozvojová země? Taky je to z hlediska průmyslu nyní největší znečišťovatel....

Na vládu v Číně se netlačí, protože to ani nejde (což sám v posledním odstavci přiznáváš), stránky Geerpeace jsou tam blokovány, takže to, co píšou o Číně, je jenom divadýlko pro zbytek světa. A pobočky a ktivisty tam taky nemají. A totéž platí o Indii, Brazílii a dalších zemích, které - když se to hodí - jsou rozvojové a když se to hodí jinak, tak jsou to bezmála velmoci.

Jinak, přiznávám, v Číně jsme nebyl, ale mám dva bývalé kolegy, kteří tam pracovali několik let. Jeden v zaostalé oblasti kdesi na severozápadu při výstavěb obří elektrárny a druhý naopak vpřimo v Šangaji pro jednu nejmenovanou americkou firmu. DRuhý se vrátil definitivně před třimi roky, první 5 let nazad. A oba zhodně tvrdili, že životní prostředí není v Číně vůbec téma, o kterém by se byť jen hovořilo.....

Ale ty víš asi všechmno líp, protože to Geenpeace píše na internetu na svých stránkách. Blahopřeji!
8. 9. 2012 12:02
Re: Poznámečka k ekologii
Na to, abych mohl napsat, že je Čína rozvojová země a že životní prostředí se stává společně s rostoucí životní úrovní tématem, nepotřebuji Greenpeace. Stačí mně, když si přečtu rozhovory s lidmi, kteří tam žijí a pracují (a jedno, jestli to jsou Němci nebo Číňani).
Napsat, že Čína není rozvojová země a argumentovat velikostí je zase trochu moc na mě.
:-)
10. 9. 2012 15:25
Re: Poznámečka k ekologii
cina ale opravdu neni rozvojova zeme. Pokud tedy vememe terminus technicus rozvojova zeme- zeme tretiho sveta vydana na milost a nemilost okolnim zemim, schopna akorat tak obcanskych valek a drancovani prirodnich zdroju.
Cina je naopak zeme, ktera drzi svetovou ekonomiku vcetne EU.
Je tedy spise rozvojovou zemi EU, protoze pokud by Cina utahla kohoutky a zacala vyzadovat splaceni dluhu zahranicnich veritelu, tak pulka zdejsiho prumyslu se do mesice polozi.
Dokonce neni jen velmoci, je supervelmoci, jak ekonomickou, tak politickou, s pravou veta v OSN.
Pokud je tedy Cina rozvojovou zemi, tak jsou rozvojovou zemi i USA, GB, Francie a Rusko...
11. 9. 2012 20:16
Re: Poznámečka k ekologii
Kdyby sis přečetl to, co jsme napsla trochu pozorně, tak by sisi všiml, že píšu o výši průmyslové produkce, píšu, že je to ekonomicky druhá až třetí země světa....nojo, prostě žvamńit, plácat nesymsly a vkládat druhým do klávesnice co nenapsali ti jde. A jak vidím, BLOB je asi taky úplně mimo, když to rozvádí ještě podrobněji - přátelsky ti radím, než psát blbosti a dokazovat svoji poctchnost a neznalost, to je lepší nepsat nic, ale to ti asi taky nedochází, co POGO25..... :-)
7. 9. 2012 22:36
Re: Poznámečka k ekologii
Malý komentář ke zlým "Právně-ekologickým servisům" (ne, nepatřím k nim).

Životní prostředí by jako veřejný zájem (veřejné dobro, nedistributivní právo, to je fuk, jak tomu budeme říkat) měl chránit stát. Jak už to tak bývá, tak stát to často nedělá nebo děla nedostatečně, event. ho sám poškozuje. V tomto momentě musí nastoupit veřejnost, která má právní úpravou vymezený určitý prostor (dle mnohých tady pouhá zbytečná komplikace). Problém je v tom, že laická veřejnost sama nemá šanci svoje práva efektivně uplatnit, proto potřebuje nějakou formu podpory. Veřejnost není pouze Duha a spol. Přitom se stále pohybujeme v rámci právní úpravy, která je porušována státní správou či jinými subjekty, žádné transparenty a přivazování ke stromům.

Tvá "co nejpřísnější pravidla pro ochranu životního prostředí, ale..." jsou bezcenná, pokud nebude existovat tlak na jejich dodržování. Dokonce si myslím, že tlak musí být natolik tvrdý, že má znamenat odstranění, zmírnění či citelné potrestání nezákonnosti (tím myslím podstatnou vadu nikoli formálního charakteru) u jakékoli stavby jakéhokoli významu bez jediné výjimky včetně dálnic bez ohledu na negativní následky. Rezignace nás dovedla třeba k faktické legalizaci černých staveb - nejsou odstraňovány (neznám jediný případ kromě nějakých banalit).

Ideální stav samozřejmě je, pokud stavbu v rozporu se zákonem nelze zrealizovat vůbec. V praxi to díky formalismu soudů bohužel funguje jinak - např. nepřiznávání odkladného účinku žalobám ve stylu "nejdřív to nechám postavit a pak o tom budu rozhodovat - něco zruším". Na tom pak prodělají všíchni. Účelem přezkumu je odstranění nezákonnosti, nikoli co nejdéle trvající nezákonná stavba.
8. 9. 2012 10:59
Re: Poznámečka k ekologii
Bohužel nemáš pravdu a jsi asi jenom teoretik. V investiční výstavbě se pohybuju řadu let a mohu tě ubezpečit, že komplex legislativy na ochranu životního prostředí je dostatečný, stejně jako systém procedur a hierarchie úřadů. Tvrzení, že stát něco dělá nedostatečně je právě ona argumantace těch, kdo touží šikanovat druhé a léčit si svoji bzevyýznamnost a životní prostředí je jeim (no víš kde), další část tvoří lidé, kteří na jednu stranu nejsou schopni pochopit věci v souvislosti a dají se vyděsit kdejakým nesmyslným tvrzením, aniž by je byli schopni ověřit, no a třetí část !ekologů" tvoří lobbisté, kteří připravují "půdu" podnikavcům všeho druhu a je jedno jestli je to Babiš se svým řepkovým olejem do nafty, stavební firmy s předimenzovanými silničními stavbami /viz. přechody pro zvěř na hradecké dálnici) nebo vlastníci fotoelektrických elektráren, kteří přes ně pouští zpět do sítě proud, který levněji nakoupí ze sítě a draho prodají zpět....to jsou konkrétní příklady.

Řeči o tlaku na likvidaci všech černých staveb včetně dálnic ať to stojí co to stojí ukazují, že jsi skvělý teoretik a svoje informace čerpáš pouze s obecných médií, nicméně tvoje verbální (písemné) hrdinství a zásadovost je až komická. Myslíš, že si někdo dovolí postavit dálnici bez souboru platných povolení? Ukaž mi velkou stavbu, která byla postavena načerno.....proč už teda nestojí dálnice na Ústí celá? Proč se tady znovu a znovu řeší formální odvolávání jednoho "ekologa" odkudsi z Ostravska (dálnice ve svém regionu ovšem neřeší...zajímavé). Pro čpak dokázali blokovat výstavbu dálnice "ekologové" na Hradec a prodloužili peklo v oblasti životního prostředí pro obyvatele zejména (i když ne pouze) v Chlumci nad Cidlinou? A co onen úžasný tunel v kopci Valík za Plzní, který také prosadili "ekologové", onen tlak společnosti a veřejnosti - jak píšeš - ačkoliv je až směšné, když se vede tunel kopcem, který je tak třikrát vyšší (v nejvyšším bodě) než nejvyšší bod tunelu.

Koukám, že ti ten fanatizmus spojený s lhaním není tak úplně cizí, tak mi dej jeden jediný příklad, kde podobné "aktivity" a samozvané "iniciativy" skutečně chránily životní prostředí. Když zelení bojovali proti Temelínu, argument jednoho z nich zněl, že tím budou připravení o práci horníci na Mostecku.....a titíž lidé pak lezou na komíny elektráren na Mostecku (rychle ovšem slezli, bylo to nepohodlné...).

Ideálůní stav nelze realizovat nikdy a nikde, ale jedním ze zásadních znaků čecháčkovské malosti je právě ono neustálé zpochybňování čehokoliv, z kterého pak pramení podobné postoje. Ve Švýcarsku je legislativa plus minus stejná, systém úřadů taky a jednotlivé legislativní akty taky. A pokud se vyjadřuje veřejnost, vyjadřuje se jako celek v referendech, právo vyjádřit se mají všichni a tohle své právo využívajé (průměr 70 - 80% účasti). V Čecháčkově mají všichni mraky řečí, záplavu žvástů na internetu, ale jít jednou za dva roky k volbám - to je 60% u parlamentních úspěch. Hlavně se vymluvit (stejně to bude stejný, všichni jsou lumpové a já na tu chatu opravdu musím...) a pak žvanit. A v takovémhle prostředí se onem NGOistům daří nepoměrně lépe, než třeba v onom Švýcarsku. Tam by si pár desítek (možná ani to) Jihočeských matek, placených notabene z Rakouska (jak se provalilo před pár roky) ani nešktrlo.

Takže nakonec, pročpak protestují při prezentaci golfu ne třeba Hyundaie i30, který má ty parametry z hlediska spotřeby paliva mnohem horší a v "autoekologii" je o generaci zpět? A pročpak tedy sami nezačnou vyrábět Golfa, který by bral ten litr na sto, když to prohlašuje jejich "dopravní expert"? To je ten tlak, že? A nebo je to jenom skutečně ta snaha se zviditelnit, moci vydírat a kochat se vlastní, jimy samými vytvořenou důležitostí a nepostardatelností?
8. 9. 2012 11:24
Re: Poznámečka k ekologii
Greenpeace tím VW zase tak moc nežijí (na jejich stránkách to zase tak velké téma není). Pokud proti němu protestují, tak je to také pro prohlášení VW, že chtějí být nejekologičtější automobilkou na světě a zároveň jsou proti 30% snížení CO2 v Evropě. Pokud posloucháš Radiohead, tak víš, že Greenpeace dnes žije společně s ledním medvědem jiným tématem. Škoda, že Mědvěděva vystřídal Putin. Setkání dvou MEDVĚDŮ by bylo zajímavější.
11. 9. 2012 20:19
Re: Poznámečka k ekologii
Mně na rozdíl od Greenpeace nezajímá, VW ale ano, Tak si běž diskutovat tam...Radiohead opravdu neposlouchám a ani nevím, co to je.
9. 9. 2012 09:41
Re: Poznámečka k ekologii
s tím opravdu souhlasím.golf se odlehčí, má úsporná TSI a TDI a je to špatně. kde byli, když se představoval zmíněný hyundai/kia, úchvatný P308 SW se svými 1560 kg nebo proč neprotestují proti výrobě A Q7 nebo VW touareg. to bych pochopil.....
investiční výstavba je v CZ jeden velký bordel. totálně nekompetentní úředníci a zadavatelé, kteří těm všem duhám a ekologických správním servisům nahrávají do karet.
v jednom městě se zvedl protest proti výstavbě spalovny. óóóó jak hrůzné karcinogeny budou dýchat. jenže už si neuvědomují, že když nebude spalovna, tak bude skládka. a jak známo hydroizolace nevydrží věčně, tak ten bordel půjde pro změnu do spodních vod.... a tu potom pijeme.
11. 9. 2012 20:21
Re: Poznámečka k ekologii
Souhlas. Naprostý - znám z vlastní zkušenosti. Bohužel. A investorům se to vysvětluje dost těžko, zejména těm z oné nejvyspělejčí části světa.
7. 9. 2012 20:05
nesmysl
se soucasnymi technologiemi neni mozno takove spotreby dosahnout. (3L) ... na papire ano, to je ale neco jineho...v praxi ne
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
7. 9. 2012 20:44
ekologie je utopie
existuje pouze ekologický byznys.
Kdyby někomu šlo o ekologii, tak tady kamionovou dopravu přesune na železnici, bude řešit kvalitní (a levnou) MHD, zakáže do měst diesely a v automobilech je nebude zajímat CO2. Nebude podporovat nesmyslné hybridy, ale spíše malá a lehká vozidla.
Nerozumím tomu, proč je za ekologický považován Lexus, na jehož výrobu bylo promrháno mnohem více energie, materiálů a surovin. Lexus, jehož olejová náplň vystačí na 3 výměny ve fabii, kde baterie po 10 letech představují značnou zátěž pro životní prostředí...

Kdybychom se vrátili k euro2, možná by dnešní motory měly spotřebu kolem 2-3 l/100km, protože by nebyly nesmyslně dušeny...
Rozbalit vlákno
2
8. 9. 2012 11:15
Re: ekologie je utopie
souhlas

nicméně jejistý rozdíl mezi skutečnou ekologií a ochranou životního prostředí "ekologizmem".....stejně jako mezi sociálním cítěním a chovánáním na straně jedné a komunizmem či reálýnm socilaismem na straně druhé.
Avatar - jozephko
8. 9. 2012 12:17
A čo námorné lode?
Niekde som čítal, že jedna veľká kontajnerová loď za rok vypustí do ovzdušia toľko škodlivín ako 20 miliónov automobilov. Nikdy som však nepočul, že by Greenpeace protestovala proti týmto lodiam. A čo Čína alebo India, prečo tam Greenpeace neprotestuje?
Na začiatku bola Greenpeace dobrá idea, ale totálne sprofanovala pojem ekológia pre bežných ľudí. Z Greenpeace sa stali zelení teroristi.
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2012 23:33
Nejlepší by bylo všechny auta zakázat
A potom zakázat všechno co lidstvo vymyslelo v posledních tak 200 letech . Hlavně by mělo být zakázáno cca. 7 miliard lidí , ti totiž škodí zemi ze všeho nejvíc ! ;-)
Rozbalit vlákno
1
10. 9. 2012 15:37
Re: Nejlepší by bylo všechny auta zakázat
hm, i tyhle smery uz tu jsou. Ono se dokonce ukazuje, ze okoli Cernobylu se stalo nejlepsim prirodnim parkem na svete.
Stacilo, aby se o "zamorenou" krajinu prestali starat zemedelci a myslivci...
Avatar - Guttalax
10. 9. 2012 15:54
grýnkudny
Mezinárodní organizace Greenpeace se podle svých slov snaží především upozornit společnost na ekologické problémy. Používá k tomu však kontroverzní a často nezákonné cesty, které mnohdy bývají označovány jako takzvaný ekoterorismus. Celé hnutí čítá na tři milióny členů ve více než čtyřiceti zemích světa. :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0