Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi A5 Sportback: Avant(gardní) liftback oficiálně

79 komentářů

Navtech
Kdo umí, ten umí, kdo neumí... Ten Saab bude taky pěknej 😉
Avatar - iudex
iudex
Tak tak: dajte cisárovi, co je cisárovo...
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - masO
masO
že? totální úlet, jestli ti kucí designérští neriskovali až moc ale 😄
vago
>😁 :yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Spravit dobrý kompromis je velké umenie; z kazdého protikladu ustúpit co najmenej a skĺbit to dohromady tak, aby boli vsetci spokojní. A to sa Audi s A5 Sportbackom podarilo. Z elegantných línií A5ky ustúpil len minimálne, pritom poskytuje kufor na úrovni A4 Avantu, vdaka piatym dverám dobre vyuzitelný (tu vidím velkú konkurencnú výhodu oproti Passatu CC).
Akokolvek dlho sa nan dívam, som z neho nadsený. Áno, tentokrát to Audi vyslo dokonale. :yes:
Vi King
Ano, ano, musim opat suhlasit - k A5 pridali par dveri a pritom, podla mna, nijako neutrpela elegancia a sportovy vzhlad auta. Naviac, presne ako pises, vychadza v ustrety aj ludom, ktory chcu obcas nalozit nejake tasky do kufra. Moje dojmy z A5 sportback su velmi dobre. 😄 :yes:
Avatar - sargis
sargis
Ano, umenie kompromisu ako pri kazdom crossoveri...mat z kazdeho nieco, plnit viac uloh naraz ale ani jednu poriadne 😄
Toto je nakrajší coupé sedan za posledné desaťročia. Ak bol CSL až príliš sedan, ak má Panamera trochu viac plochy na zadnými kolesami a ak A7 má ostro zrezaný zadok, tak u tohto auta nevidím kaz. Fakt nie. Prekrásne auto. :yes: :yes:
Avatar - iudex
iudex
Na pocudovanie uz druhýkrát s Tebou súhlasím...
:yes: Ale prečo sa čuduješ?
GTI
Ano, krásný vůz :yes:
:yes:
Dalsi nevkusna kopie Mercedesu CLS. Predek delali asi podle sabloni Wartuburgu a bok je opravdu ubohy. Vzdyt kupe se da delat ruznymi spusobmi tak proc musi Audi s VW a Porsche delat jen kopie Mercedesu CLS? Naviac interier neni o moc lepsi. Hlinikovi dekor evokuuje dobu aluminiovu a kdyz si kazdu chvili menim v tomhle lete teplotu klimatizace ze studene teploty na +45 pak se nedokazu sustredit na jizdu. Uz jsem byl vyskouset pohon quattro i na sahare musim rict ze je to opravdu zalostni technika. Vzdyt velke kamiony jezdili na dunách a ja jsem se vidal pouze 5 metru od cesty a uz jsem zapadl. Vubec nevim jak s nim na druhu strane sveta za premdem ktery uz tradicne pise sem vzdycky kdyz jsem ja v Cesku. Navic novy kompresorovy motor ma ubohy zatah to mim Forestrem muzu jit i na beznu cestu. Ten jsem jako vynimku kupoval doma to tohle Audi si musim kupovat az do Himalaji tady stoji tak velke a prestizni auto pod milion neskutocne vysoka cena. Kdyz se pokazi co je u Audi na dennim poradku pujedu mim biznis jete spet do Himalaji to vite tady v Cesku mi nedava tibetsky prodejce zadne zaruky. A ma manzelka ktera sedi vzdycky vzadu si uz taky stezovala na tenhle vycuc z CLS. V tomhle vycucu CLS nemuzu dozadu posadit ani sve dite. A naviac vubec nevim proc bych si kupoval Audi. 100 letá tradice je slaba a takovy Lexus s 20 letou ji ma mnohem zaujimavejsi. Vzdyt ten dokazal se svim IS-F sestrelit i M3 ve videohre co je oproti nemu vitez rally Walter Rohl na Audi quattro.
GTI
Tak tohle auto je po panameře nepochybně další zásadní událostí roku. Člověka až ohromí při prvním pohledu ta bezchybná harmonie, co z té káry prýští. Popravdě píši, že jsem vizualitou unesen. Zejména tedy ty zadní partie, to je koncert stylu, koncert absolutní vyváženosti. Celé auto vysílá kolem sebe jednoznačný, čitelný a velmi přitažlivý signál.

Ano, takhle se to má dělat. To auto dává svou vizualitou odpovědi na všechny tvé touhy. Je prostorné, je sportovní, je stylové, je prostě... nádherné. Ctí dokonale rod, který tedy všechny reprezentanty dotvořil snad až krůček nad dokonalost...

A jak koukám, všechno to prémiově funguje - přeneseme-li se k motorům a pohonům, je nám sportback ještě přitažlivější. Zde neplatí žádné "kdyby", žádné "ale", zde platí jen dokonalá prémiová nabídka benzínu, nafty i pohonu.

Tak teď babo raď... A4 je samozřejmě přenádherná... jenže holt ten coupé/lift s nám dobře známým úložným prostorem a praktičností získává navrch sotva jsme ho spatřili na fotografii.

Tedy závěr - nic pro bazarového fracka, tohle je velmi důstojné auto prestižní třídy na aktuální vizualitě vskutku určené pro radost diamantového kovboje. Jo, AUDI těch sto let slaví velmi přitažlivě.

Takže, dnes tak nějak velmi hlasitě a upřímně - BRAVOOOO

:yes: :yes:
Avatar - positivemind
positivemind
Zdá se mi, že se velice často opakuješ - a zároveň jsem od tebe snad neviděl negativní názor 😄

Jinak k autu: je to vážně hezký vůz, líbí se mi A5 - ale nebral bych jí, protože je to kupé. Tohle je jiná - A5 blízko, přitom stále 5dvéřové auto. Nový automat, super motory, není co jiného dodat 😄
GTI
😄 Jo, je to kára na tepu doby... Těší mě, že mě vnímáš jako pozitivistického diskutéra. Vážím si toho, vždyť kritizovat, to tu umí opravdu každej ňouma... 😉 Co se týká toho opakování... no, je to ve spojitosti s tou... matkou modrosti 😄
Fakt na tom aute sedí všetko. Na kupé sa mi zdá, že predok je akoby trošicku useknutý, ale v tomto prípade je všetko v dokonalej symbióze. :yes: :yes:
GTI
Přesně :yes:
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
iba same :yes: :yes: :yes:
niet co dodat, uz sa len tesim, kedy ten predsa len uz nie najoblubenejsi motor 3,2 vymenia za 3,0 kompresor!
Predsa len nie kazdy chce S5 / a ta bude tiez, a bude aj takato RS5 / ale ten motor by dokazal prilakat viac.
Vraj to u A6 zacalo - vymena motorov a bude pokracovat napriec celym spektrom.K dizajnu...Jedina taka,...ani to neviem popisat, ale myslim si ze A4 -kovy predok je este o maly zdibec viac...usmiaty - to tie diody denneho svietenia - A4 ked ide oproti mne...Ako keby sa celemu svetu vysmievala svojim uvadzacim sloganom: "Limuzina buducnosti" /kludne mohli doplnit este 1 slovo pred - Dokonala /. 😉
---.../ neviem to nakreslit 😒 ale viete o co mi ide 😄
GTI
😄 :yes:
lowkick
Ano, ano...ten panamerozni styl me jiz take oslovuje a nemuzu se zakonite dockat seriove podoby A7 nebot to bude to letadelko, ktere chci priste pilotovat 😄 Ale zpet k A5 sportback...alespon 19´kola a jinak je to vcelku jedno...s kazdou barvou ext. i int. to bude krasa... :yes:
GTI
A7 bude jistě fantastická volba :yes: Jo, souhlas, A5 je krása.
briza
Tak auto je to pekne, o tom neni pochyb. Akorat ten humbuk kolem toho, ze se nekdo rozhodl udelat v premiove stredni tride k sedanu a kombi jeste liftback (ve stredni tride bezna zalezitost) mi prijde ponekud prehnany.
Avatar - white label
white label
Já si myslím, že někteřým se tady hlavně hodně líbí ten celkový výsledný design tohoto vozu... a to, jestli "je" to sportback, nebo liftback, na tom stejně nemůže vůbec nic změnit... :-!
Avatar - skejpa
skejpa
nez to petkove GT, to uz radsi sklopim usi a koupim tuhle audinu. rikam to fakt nerad ale v tomhle pripade se ty auta designove nemuzou rovnat. audi A5 sportback je designove proste o mile dal nez BMW 5 GT...
Avatar - white label
white label
Souhlasím s tebou, i když 5GT by se mělo srovnávat, když už tak, spíš s tou A7...
R3d
Přesně tak, to se nabízí srovnat tyhle dva vozy, ačkoliv 5 GT je o třídu výš... A musim taky bohužel říct, že tenhle sportback se povedl daleko víc, jsou to sice pořád ty samý audiovský tvary, který mi začaly nudit už asi u minulý A4, ale tohle auto se mi nějak líbí, rozhodně s tou zádí se vypořádali výborně, bejt BMW, trochu bych se styděl, to má poněkud mohutné, až oteklé tvary, ale naživo to bude třeba trochu jinak. Jsem tim pádem dost zvědavej na 3 GT😉
Klaudius
Vskutku pekná Audina, akurát nič až tak nové pod slnkom. Toto auto už má pekných pár rokov, a neviem, či nad ním niekto tak ochkal a rozplýval sa...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

A niečo z nemeckej zeme😒br /> [odkaz]
[odkaz]

A niečo z vlastného dvora😒br /> [odkaz]
[odkaz]

😄 😄 😄
Avatar - white label
white label
Jako vtip dobré..., už tam chybí jen nějaké Garde s "přivařeným" zadním párem dveří...
Klaudius
zase nepreháňaj... 😉
Avatar - white label
white label
Já...? 😉

P.S. ...a nemá tam být po slovensky spíš😒br /> "zasA nepreháňaj" ? 😲
Klaudius
Ty... 😉

Správne sú obe verzie, zasa aj zase.
Avatar - Pierro
Pierro
tak ale toto mi budeš museť vysvetliť. Klaudius, ty nás tu lingvisticky vodíš za nos, ja ti neverím... >😁 >😒]
Klaudius
Tak mi povedz, množné číslo od slova "pes" je správne "psi" alebo "psy"...?
Avatar - white label
white label
"zase" je středozápadoslovenská a "zasa" je středovýchodoslovenská varianta... >😒]
Měl jsem toho na posledním odkazu. V tmavně zlatý metle a plecháčema s nadstandardním designem. Moje žena ho našla u sedláka ve stodole kdesi u Garchingu v roce 1990. Bylo mu dvanáct let, najeto 40 tis km a stál, tuším, 400 marek, což byla necelá polovina jejího platu. Pod přední kapotou byl podélně ingot 1,6 l ( asi z Ingotstadtu)do kterýho se lil benzín. Nejlepší bylo řazení - nikdy jsem nevěděl, jestli jsem tam dal tu správnou rychlost. Tenkrát ještě VW pojem "přesné řazení" neznalo. V zatáčkách se mu fakt nechtělo zatáčet a do kopce jsem s ním v zimě couval ( čímž jsem měl nad majiteli báw a medvědů převahu). Pak se jednou v zimě 1993 vyzkratovala elektrika a já ho vyměnil za pračku Matura.
Jó, to byla velká doba!
Klaudius
Ja som šiel s podobným, čo mal pod kapotou 1.6 D...kupodivu to bol celkom príjemný zážitok, v kontexte doby to bolo vcelku pohodlné a najmä úsporné auto, aj keď vrčalo ako traktor.
Avatar - jazva
jazva
v 91 otec kúpil takú asconu, aká je na tom prvom odkaze(z nemeckých). Chodili sa na ňu pozerať ľudia pomali z celého mesta. Na tú dobu krásne auto a u nás medzi tými škodovkami a žigulíkmi sa to nádherne vynímalo. Vo vnútri všetko otapacírované - nebolo vidieť žiaden plech. Motor 1,6D. No viete si predstaviť čo to bolo, keď do toho človek presadol zo Š120... 😉
Avatar - Pierro
Pierro
Ja som kedysi mal možnosť si potykať s Escortom 1,6D... >😒]
Avatar - jazva
jazva
a rozchodili ste to obaja? >😒]
Avatar - white label
white label
Tak hlavně Pierro musel často rozchodit (pěšky) nepojízdnost tohoto unikátu... >😒]
webpaja
Ja mel tu "cest" s Kadettem z roku 85 s 1.3D. Strasny! 😉
Klaudius
Ale to nebolo v roku 85, že?
webpaja
neeee 😄 1995
Klaudius
A čo by si čakal od 10-ročného vozu...? >😁
webpaja
Ve 20-ti letech jsou ruzove bryle ruzovejsi nez ted...to vis 😉
Co myslíte, koupí si ještě někdo a4 ku? Já bych nad touhle novinkou neváhal.
hansol710
klasicka A4 je elegantnejsia, toto je v podstate obycajny liftbac s nizsimi oknami, takych aut je kopec octavia a spol. Je proste nova moda spravit maly top chop a uz je z toho akoze 4 dverove kupe.
chrudoš
Presne tak, na to, ze A4 a A5 ma vlastne stejny xicht, podaril se jim (s vypujcenim terminu) majstrstyk, tohle neni konkurence pro A4, toto je jina volba a uprime, A4 nadherna, ale toto je uzas! Nejkrasnejsi audina co kdy byla!
Kvasoň
... tak avantgardu nikde nevidím... prostě pěkné uhlazené tak trochu nudné Audi... autisté (od slova "auto") Audisté to tak mají rádi... ale prosím, nehrejte si na avantgardu... ta vypadá opravdu jinak... 😄
Beast
Audi - jednoznacne najprogresivnejsia automobilka stvrtstorocia, plnohodnotny premiovy hrac :yes😒br />
Trpezlivo, poctivou pracou, s nemeckou doslednostou vo vyvoji, vyrobe aj marketingu, a so schopnym menezmentom systematicky budovana znacka. Audi je zasluzene na svojich poziciach. Menezeri GM, Fordu, Fiatu ci Hondy by si mali vziat priklad...

S A4,A5 a A6,A7 bude mat Audi najsirsiu modelovu paletu v strednej a vyssej strednej triede :yes: Karta sa obratila, teraz musia v BMW a MB dohanat :-!

A5 je ako vybruseny diamant, dokonaly darcek k narodeninam.
Skvela praca chlapci :yes: :yes: :yes:
Audi umí. Tohle je audizajn vicizelovanej k naprostý dokonalosti, má to obrovskou šťávu. :yes: Už delší dobu si říkám, že už jsou u Audi s designem v koncích a nic dalšího v bez radikálního řezu už nevypotěj, a pokaždý pak nechápavě kroutím hlavou, jak se jim to zase povedlo. Kam se hrabe mutant, to se vůbec nedá srovnat 😄
Avatar - Emel
Emel
Jistě, Klaudius má pravdu, že tohle je přece normální liftback a že to tu už bylo mockrát, i když ve střední už liftbacky postupně mizí. Proboha kde zase vidítě nějaké kupé??? Audi má taky trošku hokej v tom označení, IMO si měli vymyslet něco jiného než Sportback.

No ale co, to auto vypadá nádherně... a zbytek jsou jen řeči.
Klaudius
Súhlas. Aj keď Audiny veľmi nemusím, tento voz je fakt podarený a dotiahnutý k vizuálnej dokonalosti. Málokedy sa podarí auto, na ktorom by som nemenil vpodstate nič.

Tých liftbackov by sa našlo ešte dosť...
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
..ale popravde, k dokonalej čistote tvarov tohto Audi majú ďaleko.

Jediné, čo mi nesedí, je palubka a´la Audi - súčasný štýl sa mi proste nepáči.
tomm123
Klaudius nemá pravdu. Ono totiz medzi liftbackmi masovkami a týmto je veľký rozdiel. Už len výška je o dobrých 10 cm menšia. Čiže auto má úplne iné proporcie. To ale asi vynikne pri reálnom pohľade a nie pri čumení na foto.
Ale ak niekto chce za každú cenu pindať, tak áno, je to obyčajné auto so štyrmi kolesami 😉
Avatar - white label
white label
:yes: 😉 >😒]
Avatar - Emel
Emel
A5 má 1391, třeba Safrane 1400, XM 1392... kde máte rozdíl 10cm?
Klaudius
Niekto chce proste za každú cenu pindať...
Nie je to len nový Matelkov nick? Ten štýl mi je povedomý, aj keď si dáva pozor na chyby... 😉
Avatar - Plautus
Plautus
s Audi mám síce i menej príjemné skúsenosti, ale toto auto stojí za hriech...limuzínka vhodná ako na reprezentáciu, tak i pre rodinu :yes: navyše je v nej krásne skĺbená "štipka" športovosti s eleganciou :yes:
webpaja
... jak pisou ostatni nahore, nejedna se o nejake novum, ale o navrat ladnych liftbacku. Celkovemu tvaru karoserie lze maloco vytknout a krasna linka oken jen podtrhuje celkove dynamicky tvar.

Vidim jen 3 pihy na krase😒br /> -DSG nejde objednat k naftovym ctyrvalcum (OPET!!!)
-predni cast A4 a to vcetne architektury svetel povazuji za povedenejsi nez u A5, ktery mi pripada plossi a fadnejsi. Ale chapu, ze A5 Sportback zni lepe 😉
-prekvapila me informace o posunu zadnich sedadel dopredu. Bez zkouseni muzu rict, ze zadni sedadla budou poskytovat velmi malo prostoru na nohy cestujicich...takze bych auto klasifikoval jako 2+2 nebo 2+3.

Jinak velmi lakavy vuz! 😉
GTI
Tak jsme se to zase všechno pěkně dozvěděli - karosářské řešení je letité, na motor nemůžeš naroubovovat hadici ze zahrádky a vzadu to bude jen pro těžký válečný veterány.

Klid, pánové. Bezrámová okna, coupé střecha, do toho čtvery (patery) dveře, to sem opravdu zavál letošní prémiový audivichr. A prosím, nechytejte mě za péro, píši to s vědomím, že na světě opravdu už všechno jednou bylo... jenže to je tak nezřetele hodný detail, že zmíňovat ho zde může opravdu jen liga hodně amatérských mistrů...

Sportback ideálně doplňuje předmětnou modelovou řadu - sedan, kombi, dvoudveřcoupé/cabrio a nyní tedy aktuální styl - čtyřdveřcoupé/lift. Každý si vybere.

Trik těchto nových řešení spočívá v tom, že do sebe kloubí praktičnost liftbacků s přitažlivostí kupíček, přičemž současně zadním párem dvaří navíc neubírají z pohledu té praktičnosti to, co na klasických coupé karoseriích vadí, totiž špatný přístup dozadu. Tedy již nikolv singlista, či bezdětný pár, který jede na klasické A5, nýbrž i rodina s dvěmi dětmi nastupuje, vystupuje, ukládá náklad a samozřejmě jede stylově, takřka... dokonale. A že tento trend není výkřikem do tmy, tomu nasvědčuje modelová aktivita BMW.

Tedy žádné plačky, styl těchto aut je katapultáží mezi současnou silniční elitu. Dáváš jím najevo, že ctíš kotvu klasických geteček, avšak současně akcentuješ praktičnost užívání.

Co se sluší napsat - ten sportback je tak krásný vůz, že nesložit mu poklonu může jen motoristická nula a panák bez vkusu.

P.S. Poměrně složitě se mi to teď píše - já prostě... začínám vnímat vizualitu posledních AUDI tak silně a novou vizualitu nových BMW (s výjimkou Z4) tak "nesilně", že začínám mít lehké mrazení a narůstá u mně pozvolný splín z odchodu mistra Bé... Mám prostě obavu, že jestli někdo ze svaté prémiové trojice má nyní problém jak designově dál, pak Mercedes-Benz a AUDI to nejsou... Doufám, že čas ukáže, že mé mrazení bylo nedůvodné...
Avatar - Dinar
Dinar
Není, co dodat, přesně vystiženo. :yes: :yes: 😉

Strkat sem obrázky ascony s tím, že všechno už tu jednou bylo... proboha. 😲
GTI
:yes:
Klaudius
A? Prečo s tým máš problém? Skutočne to nie je nič nové pod slnkom, čo ale nijak neznižuje dokonalú vizualitu tohto vozu (pokiaľ myslíš práve na to). Možno práve naopak, je to jeho plus, že privádza vpodstate klasické prvky k dokonalosti a ukazuje doteraz nie veľmi videné kombinácie (napríklad práve typ karosérie a bezrámové okná, aj keď práve niečo podobné priniesol napríklad Cayenne).
Bez debaty ale ide o krásny model, v reáli osloví určite ešte viac ako na fotkách.
Mňa v reáli podobne presvedčil Scirocco. Z obrázkov som nadšený nebol, dnes ho vídam vpodstate denne a stále viac mi jeho dizajn sedí a je ťažké nájsť na ňom nejakú nedokonalosť.

😉
Avatar - Dinar
Dinar
Právě proto, že tu přece nejde o samotné karosářské řešení, nikdo přece netvrdí, že audi objevilo ameriku a nabízí ve střední třídě liftback. Jde o kombinaci jak vizuálních tak funkčních vlastností typických různým druhům karoserií a cenné je na tom právě to zpasování, to jak to celé dokonale dohromady sedí, estetika kupé s praktičností liftu v provedení audi představuje trefu do černého. Tohle auto bude velmi úspěšné. 😉
Klaudius
Tak by sa to dalo povedať. 😉 Iba nie každý sa tu vyjadril týmto spôsobom.
Ako Audiny nemusím, tak toto auto je jednoducho pôsobivé. Nič prevratné, ale jednoduchým spôsobom správne namiešaný kokteil správnych vecí. Podľa mňa lepší zásah ako úspešný X6.
figurka
Ano, ano. Při zmínce o X6 mě napadá, že se u obou nejedná o "uplně běžně zažitou produkci" a u obou také nemusíme pochybovat o úspěchu a kvalitě těch aut. Ale Audi je zde tou "nádherně namíchanou klasikou", která je 100x elegantnější než "prapodivné" X6.
Avatar - Dinar
Dinar
No vidíš, a mě se líbí obě. 😉
figurka
To mě taky. 😉
Avatar - white label
white label
souhlas... viz má reakce v 9:50... :-!
Avatar - Emel
Emel
To je víceméně to, co i Klaudius říká... auto moc krásné, jen karosářské řešení není nic nového.
Avatar - white label
white label
Řekl bych, že tím chtěl "básník" říct spíš to, že když dva dělají "totéž", není to "totéž"...
...takže to vlastně svým způsobem něco "nového" není, ale přesto určitě je... :-! 😉
webpaja
Scirocco vypada uzasne, je siroce rozkrocene a vyvolava reminiscenci na V480ES, nebo AM Shooting Brake. Skoda, ze jich jezdi tak malo a pritom je cenova politika nastavena velmi dobre.
figurka
Přesné. Ta "ofenzíva" Audi a hlavně naprosto jasné směřovaní (design, modelové portfolio) se ještě více projeví při porovnání s BMW.
Kvasoň
Hlásí si se jedna motoristická nula a panák bez vkusu... ať koukám, jak koukám, tak nenacházím důvody skládat poklony... :-!
:yes:
webpaja
...nema smysl si nalhavat, ze jde o zbrusu novy typ karoserie. Naopak Audi muze pozivat veskere ucty za to, ze vratilo jiz temer zapomenutou splyvavou zad zpet do sve modelove a stedre palety.

Zrejmy problem s mistem vzadu je znam kazdemu, kdo se jen do A4 posadil 😉
prejt
Sice značka Audi rozhodně nepatří k těm, které bych obdivoval, přesto musím uznat, že s designem rozhodně žádné problémy nemá. A tohle auto to jasně potvrzuje. Obludné BMW 5 GT to bude mít asi těžké...