Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hmotnost
| 10. 9. 2012 12:36
Dle tabulky lehce pod 1500 kilo, to je hodně dobré na rozměrné hybridní mpv! :yes: jinak jsem rád, že prius v testu obstál, já mu docela fandím!
Avatar - Atlis
Hmotnost
| 10. 9. 2012 13:16
zda sa, ze to auto ma skutocne co ponuknut a klame telom. :yes:
Avatar - Bristol
Hmotnost
| 10. 9. 2012 15:05
tak hlavně těmito počiny si toyota vybudovala docela náskok...mezitím co podobné vozy konkurenčních výrobců jsou ještě v plenkách tak toyota už uvadí další a zavedené generace těchto vozidel...ano tu v evropě se toho moc neprodá ale v americe už o hybridech zjevně vědí svoje
Avatar - peter222
Hmotnost
| 10. 9. 2012 15:36
V strednej Európe je to ešte horšie. Pre našinca je veľa dať za základ 27,5 tis. Prius je rarita stretávam ho na ceste tak 2 x za rok. Inak držím toyote palce :yes:
Hmotnost
neregistrovaný "SR20"
| 10. 9. 2012 17:09
Vidis. A keby sa dal objednat skor, mozno by si ho moj sef aj kupil. Potrebuje 5 + 2 miestne auto, 90% jazd po meste, rocne do 15t km. Najskor to vyzeralo na Orlando, nakoniec to vyhral 1,6eb S-max.
Avatar - abacus
Hmotnost
| 10. 9. 2012 18:04
A preto si ich 65% američanov už odmieta kúpiť. I napriek stúpajúcej cene benzínu podiel hybridov klesá. [odkaz] [odkaz]
Hmotnost
| 10. 9. 2012 19:19
Což je nepodstatný údaj, důležitější jsou skutečné prodeje a dle statistik za leden - duben 2012 vzrostl prodej hybridů v USA o 41,7 %, přičemž prodeje aut (bez ohledu na pohon) stoupli jen o 10,3 % (ve srovnání 1-4/2011).

A ještě malá statistika.
Podíl prodeje hybridů v USA činí 3,38 %, podíl dieselů 0,99 % (duben 2012) ;-)

[odkaz]
Hmotnost
| 11. 9. 2012 15:12
Presne ako podiel OS na PC: Windows 95.5%, Apple 3.5%, Linux 1% ;-)
Hmotnost
| 10. 9. 2012 19:39
Podle prodejů se ale najde pořád dost takových, co si ho koupí poprvé :-)
Hmotnost
| 10. 9. 2012 20:48
Platí o hybridech obecně, ne ale o hybridech Toyota/Lexus.
Avatar - Choochoo
Hmotnost
| 10. 9. 2012 20:12
Tak, tak, naskok diky technice sedi spis na jineho vyrobce :yes:
Úplně opačnej názor
| 10. 9. 2012 15:45
S testovaným modelem jsem se svezl asi před měsícem a musím říct, že mě tak jako testéra nenadchnul. Venkovní tvary jsou pro každýho jinak přitažlivý, ale mě neřekly nic. Tak trochu mi připadá jako obytná "rakev", která se prodávala někde v 80-tých letech.
Začínal jsem kupodivu u kufru a tam vadí jeho malá výška, je prostě mělkej a nějaký sny o umístění většího psa jsou lichý. Sezení na druhý řadě sedaček (třetí jsem nezkoušel) je pohodlný, ale chybí výdechy klimatizovanýho nebo teplýho vzduchu...proč sakra?!
Palubní deska je libovej Startrek, nicméně jsem spíš na klasiku (tady opět subjektivně). Překvapí sériovej HUD, stejně jako nepříliš vytříbená grafika přístrojů. Plasty jsou tvrdý a podle mě se brzo poškrábou (dotýkat se jich občas musíte, ne že ne).
Kvalita koženýho volantu čehokoliv co nenese ve znaku velký L, je u Toyoty vždy diskutabilní, stejně jako tvar, ale budiž...
Obecně mě přišla dynamika velmi slabá a to i po přepnutí na power mode. On i klasickej Prius není žádnej závodník, ale u + je to samozřejmě ještě horší. Spotřeba vynikající, to můžu potvrdit, ale k čemu mi to je, když se bojím na okresce předjíždět.
Předjíždět a pak rychle brzdit...nevím co autotorovi testu stačí za jízdní vlastnosti, ale P+ se chová jako malej autobus. Silný náklony, nepříjemně lepivý řízení, nejistota v zatáčkách a celková neochota vykroužit oblouk (pár dní na to jsem jezdil S-Max...sakra to je úplně jiná písnička...teda spíš hudební styl).
Celkově tedy, ačkoliv mi přijde Prius jako slušný auto (není tak kompromisní, jak by se mohlo stát), pak jeho rodinná varianta mi neříká nic...ale lautr nic.
Avatar - abacus
Úplně opačnej názor
| 10. 9. 2012 18:21
:yes:
S "rodinnými" autami to v Toyote nevedia. Tri neplnohodnotné sedačky v druhom rade, mizernej konštrukcie. Síce sa perfektne sklápajú do podlahy, ale to je ich asi jediné plus. Sedáky akési krátke, takže nepodopierali lýtka po celej dĺžke. Uprednostnil by som dve plnohodnotné sedačky a tretí prostredný diel ako núdzovka pre dospelého. Nulové odkladacie priestory, absencia výduchov klimatizácie. Do batožinového priestoru dva kufre na seba pod roletu nenaložím. Toto nie sú plnohodnotné parametre pre rodinu. Myslím, že mali ostať len u toho základného Priusu.
Úplně opačnej názor
| 10. 9. 2012 19:06
Co je nasedačkách v druhé řadě zásadně špatného? Lze je schovat, posouvat, sklápět opěradla... tedy to, co chci od MPV a co bohužel spousta aut honosící se tímto označením neumí (viď, Lodgy). Nestojím o to, aby mi sedadla podepírala lýtka po celé délce, ani bych to popravdě řečeno zažít nechtěl;-) Nízko umístěná roletka je hloupá, ale lze řešit. Výdechy klimatizace - těžko říct, musel bych vyzkoušet, jaké je proudění vzduchu autem.
Bohužel u většiny aut, které mají sklopná sedadla do podlahy, bude menší světlá výška, pokud jí tedy výrobce nenažene celkovou výškou ala Lodgy.
Pohonné ústrojí považuju za velmi dobré. Ano, nebudeš mít sílu turba, ale o to nižší spotřebu. Přiznám se, že mi stále více ve městech vadí čoudící přečipovaná "tédéíčka", pravda táhnou zaručeně lépe.
Co se týká USA - nezapomeň, že tam probíhá docela dlouho kampaň, aby si Američané kupovali tam vyrobená auta (neříkám domácí značky). To se musí také projevit.
Toyota navíc dokázala stáhnout cenu auta už hodně blízko ke konkurenci. Náklady za hybridní pohon se ale zaplatit musí, tady je to trochu v prostoru a interiéru, zázraky nedokáže nikdo.
Avatar - Rubb
Úplně opačnej názor
| 10. 9. 2012 19:38
Nedávno jsem vyfasoval Priuse na služební cestu a musím říct, že jsem nad tím autem ohrnoval nos ;-\ O co víc jsem byl ovšem mile překvapen :yes: Auto je ve městě jako doma, díky elektromotoru navíc zrychluje neuvěřitelně nenuceně. Dole někdo kritizoval zadní sedačky... měřím 193cm a v pohodě jsem si sednul, nějaké problémy v oblasti ramen, ani nohou (i díky vyšší stavbě jsem neměl). Když k tomu přičtu super spotřebu (zvlášť v přehuštěném pražském provozu), musím se Priusu za svůj prvotní postoj omluvit. Ovšem je pravda, že na té palubce (ani tak tvary jako plasty) by se dalo zapracovat. Na druhou stranu ta technika něco stojí, když se k tomu navíc přidá spolehlivost Priusů obecně tak nelze než smeknout :yes:
Úplně opačnej názor
| 11. 9. 2012 06:32
Jak jsem psal, klasickej Prius je opravdu slušný auto a určitě budu o nějakým do flotily přemýšlet. Jako rodinný je ale plus nevyhovující.
Úplně opačnej názor
| 22. 9. 2012 10:31
A jaká je ta spolehlivost Priusů? Máš nějaké informace?
Avatar - Choochoo
Úplně opačnej názor
| 10. 9. 2012 20:18
No popravde me uz ty hulici dieslovy vraky zacinaj pekne sr.t. Jednou z mlady vypadal slusna perla, kdyz jsme dojeli stareho trojkovyho Golfa, rika "on hori, kdyz pridal v kopci" >:D Nechapala ze nejaky auta muzou takhle kourit. Uz aby je zakazali do mest, ikdyz radsi vsude :no:
Úplně opačnej názor
| 10. 9. 2012 20:37
No, jak nesnáším různé grínpísáky a zelenáče, byl bych nejspíš pro jistá omezení hlavně ve městech. To svinstvo, které létá z výfuků turbodehtů, je opravdu nechutné a pro zdraví fatálnější než občasná cigaretka. A nejsou to jen staré Golfy, v podstatě jsou solidní sazomety zvláště ty "odborně upravené".
Avatar - Choochoo
Úplně opačnej názor
| 11. 9. 2012 07:25
Nerikem, ze jde jen o stare Golfy. Tohle ridil nejakej expert okolo 50, takze bych to nevidel ani na nejeky tunning kvuli tahu vocpoda. Pri dojeti, to kourilo tak ze jsem pres nej skoro nevidel a premyslel, jestli od toho dehtu nebudu mit zaflusanou kapotu. Diesel patri do nakladaku, tam ikdyz to huli me to toci mene a jen prepnu recirkulaci vzduchu a reknu si uz abych byl pred nim 8-s Nejvtipnejsi je fakt videt ty typky s ksiltovkou, otevrenym oknem, se sedem naklonenym mirne ke spolujezdci jednou ruku na volantu a ten spokojeny vyraz v ksichte, jak mu to pekne dehtuje >:-[] Nedavno me takhle dorazil "opaleny italsky" spoluobcan >:-[]
Úplně opačnej názor
| 11. 9. 2012 15:28
To mi pripomina dechtovanie strechy tovarne na znacky v Shawshank Redemption
;-) inak suhlas.
Zeny vedia niekedy auta trefne ohodnotit. Raz som viezol kamosa a telefonoval so svojou zenou a nechcela mu verit, ze ide vo Focuse, ake je to tiche, pretoze oni maju tiez taky isty, ale s tym rozdielom, ze oni maju TDCi >:D
Úplně opačnej názor
| 11. 9. 2012 07:37
>:D :yes:
Avatar - abacus
Úplně opačnej názor
| 11. 9. 2012 07:02
Som majiteľom druhého MPV a dvoch detí, takže veľmi dobre viem posúdiť, čo od MPV očakávať. Spájať v jednej myšlienke - texte Lodgy a Toyotu? :no:
To si Toyota nezaslúži, aby ju niekto s týmto "pokusom o auto" vôbec porovnával.

K prúdeniu vzduchu autom s výduchmi pre druhý rad. Nepoznám dnes MPV, ktoré by to nemalo. Scenic, C4Picasso, 5008, C-Max, S-Max, Touran. Zafira .... Toyota bohužiaľ neposkytuje ani dvojzónovú klímu.
:no:
Sedadlá nie sú nič moc, čo sa pohodlia týka, žiadna bočná opora, tvarovanie - daň za sklápateľnosť do podlahy. Keď dávaš detská do sedačiek O.K. je to jedno. No dcéra už sedačku nepotrebuje a sedenie na plochej prični pri tisíckilometrovej štreke nebude pohodlné. Nehovoriac o dospelom pasažierovi.

Auto kritizujem ako málo schopné MPV. Radšej to mohli nazvať ako combi verzia.
Narážky o "tedeíčkach" na mňa neplatia. Jazdím benzíny. Nie je v tom žiadna "ekológia" len matematický kalkul. Tým samozrejme neodmietam práve ten Prius. Kto by rád nejazdil za 4-5 l?
Skvele auto
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
| 10. 9. 2012 21:25
Hybridne ustrojenstvo je ine ako v Priuse. Plusko ma LiOn bateriu, Prius NiMh.

Pri tejto cene a vybave a zaruke a overenej spolalivosti.... Neexistuje racionalny dovod kupit si ine MPV.
Skvele auto
| 11. 9. 2012 11:22
US verze používá NiMH, protože je jen pětimístná. Víc mne zaráží 70 km/h na elektřinu vzhledem ke zkrácenému stálému převodu (pokud vycházím z informací v testu). Maximální rychlost na elektřinu je u Toyot dána převodovým poměrem mezi elektromotory a maximálními otáčkami motor-generátoru/ startéru.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 00:02
je až zarážející. S cenou nad 700 tisíc by to auto muselo jezdit naproto zadarmo aby se vyplatilo a ono si stejně vezme přes 4 litry na 100.
Podobně velká Lodgy stojí kolem 200 tisíc s 1.6 motorem se spotřebou 7,2 na 100. Při této ceně zbyde majiteli ještě půl milionu korun třeba na benzín. Když si nechá Lodgy přestavět za 30 tisíc na LPG, bude jezdit se stejnou spotřebou jako Prius Flus a pořád je v plusu kolem 400 tisíc. Při koupi verze s dieselem bude mít spotřebu 4,2 l nafty - stejně žere Prius benzínu. Cena této verze je kolem 300 tisíc, opět zbývá kolem 400 tisíc třeba na palivo.
Ok, Prius má lepší výbavu, tak řekněme že k té Lodgy v základu přihodíme 100 tisíc. Pořád vychází o 300-400 tisíc líp než Prius. Lodgy je taky prostornější a uvnitř vyšší, protože sedadla jdou v případě potřeby vymontovat, nemusí se nechávat v autě když nejsou potřeba a je třeba převézt něco velkého.
Prodejní cena ojetého Priusu asi nebude žádný zázrak, baterie mají omezenou životnost a jejich výměna bude drahá. V zimě bude hybridní pohon v mrazech nepoužitený, promrzlé baterie nedají moc výkonu. Taky bude nutné stále topit, spotřeba tedy možná zásadně vzroste.
Takže ať si tuto drahou hračku pro výstřední boháče Toyota nechá.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 06:10
Takto můžeš odstřelit každé auto - proč si kupovat například BMW 3, když si můžeš za čtvrtinu nebo pětinu ceny koupit Logana nebo Thalii, kde je uvnitř dokonce možná ještě více místa a žrát taky nebude víc.
Lodgy - budu citovat: "Variabilita končí u možnosti překlopit zadní sedadla směrem dopředu. Pokud byste je chtěli vyjmout, bude nutné je vymontovat". Takže nářadí s sebou. Lodgy je nafouklý sedmimístný kombík, ne MPV v pravém slova smyslu (posouvání sedaček, samostatné naklápění opěradel, jednoduché vyndání nebo schování sedačky...). Srovnávat Lodgy s Priusem je jako například mě s Boltem v běhu na 100 metrů. Taky to uběhnu...
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 07:39
:yes:
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 06:33
To je velká netrefa, souhlas s Horstem...
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 07:12
Rozumné srovnání by bylo třeba se Zafirou Tourer LPG (přímo tovární přestavba) [odkaz] V dobré výbavě bude stát víceméně stejně, spíš o něco méně. Náklady budou také +- stejné. Zafira je nejspíš lepší MPV, ale LPG má taky své nevýhody, někde se nemůže parkovat a je dost možné, že si Kalousek časem vzpomene i na plynaře.
Mimochodem ještě Zafira není oficiálně v ceníku, zatím jen s CNG
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 08:45
Mě to auto jednoduše neoslovilo jako rodinnej kočár. A to jsem tu nic moc dynamiku jel s prázdným autem. naložit tam rodinu, asi bych se hodně strachoval u každýho nutnýho předjíždění (pak už vlastně nenutnýho).
Co mi vadí obecně z hlediska cestujících vzadu je absence výdechů...to je neomluvitelný. Zní to možná dětinsky, ale nemožnost dochladit a regulovat vzduch pro zadní cestující je v dnešní době neomluvitelný.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 10:10
Nevím, jestli jsou výdechy nutné, musel bych vyzkoušet. Jinak podle fotek má Zafira Tourer jen jednoduché výdechy bez možnosti regulace, S-Max nevím. Ideální by byla samozřejmě minimálně dvouzónová klima, Voyager má 3 zóny, ale ani tady nevím, jak vypadají výdechy nebo jestli je možnost regulace. Moje stará Alhambra měla jen výdechy na podlaze a dvouzónovou klimu (předek, zadek). Pokud zrovna fungovala (v SAGu byla zoufale poddimenzovaná), fungovalo to velmi dobře.
Avatar - Mrakoplas
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 11:34
Osobně si myslím, že nutné nejsou. Ve Focusu žádnou takovou vymoženost nemám a ještě se mi nestalo aby si někdo ze zadních sedadel stěžoval na horko.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 12:17
Já je v A4 kombi neměl, předtím v BMW3 ano a děti si stěžovaly. Pokud jsem jim chtěl v létě dopřát chlazení, tak to fičelo zepředu dost intenzivně.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 12:17
V S-Maxu je pasiv, ale výdachy jako ve Volvu na B sloupcích
Nesmyslnost hybridních aut
| 12. 9. 2012 11:33
predjizdeni, co to u rodinneho auta je? vzdyt dneska vetsina ridicu specha a spis predjizdeji nez ze by byli predjeti, celkem casto jezdim trasu Trutnov Praha/zpet a kdyz se drzim +- predpisu a rychlost prekracuju jen o 5-10km, tak za tech cca 150km vetsinou predjedu tak 1-2 osobni auta a na dalnici pak kamiony, 120-130 na dalnici me pripada ze je spis doporucena rychlost a kdyz jsem se ted v nedeli vracel z Prahy tak me predjizdeli uplne vsichni (tempomat 130) vcetne felicii a favoritu, samo krom toho useku za Prahou kde se ted "opravuje"

s rodinou v aute a navic "eko" bych nemel sebemensi nutkani nejak vyrazne zrychlovat a porusovat predpisy i o par km/h, tedy v dnesnim provozu by tech predjizdecich manevru bylo poskromnu, evidentne jsi tedy spise ridic co potrebuje sprintovat nez klidne dojet z mista A do mista B :-)
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 07:40
Pak toho Priusa střelíš za cenu tvého nabušeného Lodgyho, žádnej problém.
Avatar - JirkaVejrazka
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 08:30
V zime hybridni pohon startuje naprosto bez problemu (ve svete odzkouseno do -40, osobne do -25). Vyborne se z nej pak mava majitelum naftaku, kteri odchazeji na vlak...

EDIT: omylem jsem napsal "hybridni zazrak" misto "hybridni pohon"
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 08:52
Dacia Lodgy rozhodně není konkurentem Priusu+, protože Toyota je několikanásobně promyšlenější auto (bez ohledu na způsob pohonu). Nebo by Tiguan měl jezdit taky zadarmo, když Duster stojí 300 tisíc? :-)
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 11:33
neni konkurence, ale je levnejsi reseni.. cimz pada jeden velky argument Priusu a to je "USPORNOST". Ja jsem to pochopil, proc vy ne ?
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 13:47
A třeba Chevrolet Spark je ještě levnější... takové argumenty nikam nevedou (vizte reakci Horsta Fuchse výše)
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 22:57
Irelevantní argument, do Sparku se nevejde 7 lidí... Lodgy je prostě stejná kategorie jako předražený Prius+: 7-mi místné MPV. Cena za palivo na kilometr stejná nebo nižší než u Priusu, prostor větší, kupní cena méně než poloviční. Ve výbavě nic oproti Priusu nechybí. Prius je zbytečné auto - není ekologický, nemá nižší spotřebu než konkurence. Je jen neuvěřitelně drahý a tak bude přitahovat bohaté výstřední typy kteří neumí moc počítat. Nic proti tomu, každé zboží má svého kupce.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 11:31
v podstate souhlas.

Prius pouziva drahou technologii s drahou recyklovatelnosti a s vetsi "ekologickou stopou" nez Dacia (ktera razi cestu levne vyrobit a provozovat a jednoduse rozebrat a zahodit)

Prius svym zpusobem je tedy drahe a neefektivni reseni ale ma neco, co Dacia a spol nema... je TRENDY.
Spousta lidi ma spoustu penez a pokud je 365 dni v roce masirujou, ze hybridy jsou COOL a ze kdyz si koupi Priuse, bude vypadat pekne pred sousedy, ze zachranuje broucky, zabicky a ledni medvidky.. tak proc by si ho nekoupili ?
Dacia je mozna ekologictejsi a ekonomictejsi, ale prius je zkratka IN.

I kdyz v konecnem dusledku nikoliv kvuli technickemu reseni, ale kvuli recicek okolo a nalade na trhu. Koho to ale zajima...
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 12:25
V podstatě říkáš, že Lodgy a Prius+ jsou z uživatelského hlediska srovnatelné, jen Prius je navíc cool. Ale to přece není pravda, už jsem to psal výše. BMW 3 je tedy také "jen cool" a všem by stačil Logan? Prosím, opravdu zapomeňte na Lodgy, to není ani MPV.
Dacia asi opravdu nebude ekologičtější, v benzínu bude žrát dvakrát tolik. Recyklovatelnost nejsem schopen "poměřit", nicméně Lion akumulátory recyklovat jdou.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 22:52
Čím Lodgy porušuje definici MPV, tedy multi purpose vehicle? Rozhodně odveze víc než nízký Prius a uvnitř je víc místa. Já si naopak myslím, že Prius + není MPV, spíš nafouknuté kombi.
Nesmyslnost hybridních aut
| 12. 9. 2012 06:48
Ale jo, kdybych to měl brát doslova, je MPV takový minivan, zvýšený kombík nebo hatchback a to Lodgy splňuje. Osobně bych ale od MPV očekával variabilitu, možnost samostatnného nastavování sedadel vzadu (posun, sklon opěradla), možnost buď sedadla vyjmout nebo schovat do podlahy. Dříve byla spíše sedadla vyndávací, dnes se většinou skládají do podlahy, oboje má svoje pro a proti. Jak jsem už psal, měl jsem Alhambru a ta myslím splňovala požadavky na velké MPV.
Naklápění opěradel ve druhé nebo třetí řadě není blbost (Alhambra měla ve druhé a třetí řadě stejná nezávislá sedadla, které bylo možné poměrně jednoduše vyndat), když dítě chce spát, prostě si trochu sklopí opěradlo a chrápe. V takové Oktávce většinou visí děcku v sedačce hlava dolů (příliš strmé opěradlo, aby byl co největší kufr).
V Lodgy jde vyndat třetí řada sedadel a jinak klasicky sedačky složit jako v kombíku. Nevím, jestli je dělený i sedák... Každopádně není možné moje oblíbené uspořádání se dvěma sedačkami na jedné straně za sebou (ideální pro převoz delších nákladů, kol a podobně).
Já vím, co chtít za ty prachy... Ale proč bych měl dělat takové obrovské kompromisy, když už chci rodinné auto.
Jinak tvoje tvrzení, že 4 litry spotřeby jsou dnes běžné, je dosti podivné. Možná u turbodieselů, ty ale mají jiné problémy. Takže jedině možná LPG.
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 22:00
Pokud mám sedadla napevno, tak nějak nechápu, v čem je Dacia multifunkční. To že odvezu svoje tři děcka ve velkém sedanu, tak taky nebudu tvrdit, že je to MPV jen proto, že do auta nižší střední třídy bych je pohodlně nedostal.
Nesmyslnost hybridních aut
| 14. 9. 2012 07:46
:yes:
Avatar - positivemind
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 13:56
Přesně kvůli takovým lidem se nikdy nic nezmění a alternativní pohony a paliva budeme řešit zase za minutu dvanáct.

Tenhle prius je obrovský skok vůči první verzi. A je to jen dobře, že tahle auta vznikají.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 14:46
presne tak, jasne ze ked sa na to clovek pozera racionalne, tak nema vyznam take auto moc kupovat, kupi si dizel s rovnakou spotrebou, lepsou dynamikou a nic neriesi.
Ale vyvoj takychto aut posuva cely automobilovy priemysel dalej, je dobre ze su automobilky ako toyota ktore sa takemuto vyvoju venuju. Ved keby tu bol len vw koncern, tak dodnes sa montuju do aut 40 rokov stare motory. Aj ine automobilky to nuti ist trosku dopredu.
Mozno dnes sa kupa takehoto auta moc nevyplaca, ale s dalsim vyvojom sa aj ekonomicka navratnost bude zlepsovat a taketo auta auta budu lepsie konkurat autam s klasickymi spalovacimi motormi.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 22:49
Tohle auto neřeší vůbec nic, nejedná se o alternativní pohon, pořád se do něj leje benzín. Spotřeba je srovnatelná s mnohem levnější konkurencí - 4 na 100 je dnes běžné a není k tomu potřeba zbytečných 500 kg elektroniky. Lodgy s alternativním pohonem na LPG bude žrát stejně, komfort jízdy bude vyšší díky prostornějšímu interiéru a ještě zbyde 400 tisíc...
Avatar - positivemind
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 21:08
Jenže lodgy, jenže LPG. I kdyby tohle měla být slepá cesta vývoje, je dobré ji zkusit. Nikdy nevíš, co se náhodou objeví (jako třeba hromada léčiv) ;)
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 22:03
Kdo jezdí hodně po městě a má pocit, že potřebuje šetřit palivo a tím životní prostředí, tak je to dobrá volba. Já jezdím po městě se čtyřnásobnou spotřebou, slavné Lodgy s minimálně dvojnásobnou. Je mi to rozhodně příjemnější, než dehtový sráče.
Nesmyslnost hybridních aut
| 14. 9. 2012 07:47
:yes:
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 15:56
Volejte Chocholouška, srovnávat Toyotu a Dacii. Mám 4 děti a starší MPV(space wagon N50). Tak jak bych Priuse + bral, tak do Lodgy by mě nikdo nepřemluvil ani za zlatý prase. Ať jsem na Lodgy koukal, jak jsem koukal, tak to je nouzovka a ne 7-sitz MPV. A představ si, že je mnoho MPV klíďo i za milion, a stejně se najdou hlupáci, co si to koupí, i když mohli spokojeně "hrkat" v Dagmaře >:D
PS: jak zde spousta lidí odsuzuje chybějící výdechy klimy, opravdu nejsou pod sedačkama? To že nejsou udělaný na sloupcích, neznamená, že nemohou být na podlaze, já to tak mám ve všech třech řadách.
Nesmyslnost hybridních aut
| 11. 9. 2012 22:43
Prius + není MPV. Do MPV by se mělo něco vejít, ale Prius má tak nízký kufr, že je to až zarážející. Lodgy rozhodně nouzovka pro 7 lidí není, na 3. řadě sedadel může sedět pohodlně i dospělý člověk. Ve vyšších výbavách je Lodgy bomba, multimediální systém s dotykovým displejem je intuitivní a skvěle se ovládá - v tomto Lodgy předběhla mnohem dražší konkurenci. A ekonomicky je na tom taky líp - Prius žere hrozně moc na to kolik je v něm nacpané nejmodernější technologie. Za ekvivalent 4 na 100 bude jezdit i ta laciná Lodgy - buď s LPG (+30 tisíc) nebi s 1.5 dci. Hybridy nejsou krokem kupředu, ale krokem zpět, takový kočkopes mající nevýhody jak elektromobilu, tak auta se spalovacím motorem. Prius je těžký, uvnitř malý, velmi drahý, se stejnou spotřebou jako má konkurence. Zbytečné auto.
Nesmyslnost hybridních aut
| 12. 9. 2012 06:14
Ty jsi nějakej daciovatej...asi prodejce, nebo sis jí koupil. Každopádně přes horní kritiku je Prius na vesmírný roky vzdálenej Dacii. Dacii kupuješ, že musíš...Prius tak trochu musíš i chtít a to je obr rozdíl.

Dacie je total low cost, což nesráží její majitele...snad jen ty, co jí dali přednost před Toyotou, BMW, Rollsem...
Nesmyslnost hybridních aut
| 12. 9. 2012 08:09
Prius + není MPV-multi purpouse vehicle-víceúčelové vozidlo, zato Dacia, která ani neumí posouvat sedadla jo? Nízký kufr po roletku je sice né uplně fajn, ale stejně ruku na srdce, kdo má v MPV nandanou rolletku, když veze 6-7 lidí? Multimediální systém je fajn, ale pasažéři vzádu ho stejně neocení. U nás to řeší 2x tablet v zadních řadách na pohádky a starší si stejně čtou nebo hrajou na playstationu a s manželkou si pustíme normoš rádio a všichni jsou spokojený-přeci jen těžko se najde 1 společné "médium" zajímavé pro věkový rozptyl 2-36 let >:-[] . MPV na plyn je sice fajn, ale to se tam musí vejít bez nutnosti vyhodit rezervu. Vozit rezervu v kufru u MPV je dost problém, obzváltě když v 7 místné konfiguraci má jen 207 l- to je výsměch. Odmítám jezdit jen s opravnou sadou, neb po zkušenostech s celkem 5 defekty, byla pneu 4x "udělaná" z boku ( pouze 1x moji chybou) Moc pěkná představa, jak někde čekám na asistenci a v autě 4 děti, pes a kočka 8-s Když už chcete konfrontovat Priuse s něcím lacinějším, tak zvolte alespoň auto, které snese označení MPV(144mm na kolena v třetí řadě není ten parametr, který by tam lodgy řadil >:-[] ) a třeba Chevrolete Orlando už není opravdová "nouzovka". Věta o stejné spotřebe jako konkurence je pak již pouze k pousání. No ale když Vám lodgy stačí, tak budtě štastný, protože nenáročných lidí už je dnes opravdu málo ;-)
Nesmyslnost hybridních aut
| 12. 9. 2012 21:09
Proč posouvat zadní řady sedadel? Zbytečná funkce. Vyndání sedadel ven je lepší než sklápění do podlahy - to zabere na výšku ve složeném stavu hrozně prostoru. Popravdě Lodgy jsem vyzkoušel, to auto není ani zdaleka nouzovka. Uživatelsky je úplně v pohodě. Tablet děckám na zadních sedačkách lze dát i v Lodgy. Když tam bude klima, okna v elektrice, centrál, navigace s velkým dotykáčem, já prostě nechápu co víc bych měl v autě chtít? Vyhřívaný sedačky? Jiný znak na kapotě? Proč?
Btw. ideální rodinné MPV byla čtveřice Evasion/Ulysse/806/Zeta. Lepší MPV už potom nikdo nevyrobil. Hlavně ta rovná podlaha v celým autě je super, žádný tunel, dalo se za jízdy chodit po celým autě. Přední sedačky otočné. Dnešní MPV už jsou z praktického hlediska mnohem horší.
Nesmyslnost hybridních aut
| 12. 9. 2012 21:36
Já někdy šoupnu zadní zicnu dopředu, když chcu dát něco většího do kufru a není to zas tak veliké, abych kvůli tomu sklápěl opěradlo a podobně. Nemluvě o tom, že kindoš zas tolik místa na kolena nepotřebuje a větší kufr se někdy hodí. A s tím chozením po autě za jízdy, to snad byla legrace, ne?
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 07:25
Tak, naprostý souhlas s Pargim. Netvrdím, že je "Dagmara" střep, naopak, je fajn, že je konečně 7 sitz za rozumný prachy, ale nejvíc mě na tom těší to, že to srazí ceny bazarovek a raději si za ty prachy koupím FR-V, nebo Streama. Jinak co se polohování sedadel týče, tak je to asi ten největší komfort, co člověk může dětem (i dospělým) vzadu nabídnout. Když jsou vorvaný, tak si skloní opěradlo a můžou pohodlně chrupkat . A za nejlepší opravdový velký MPV považuju Mitsu Space Gear ve vyšších stupních výbavy pokud možno s 4x4 (něco takovýhohle [odkaz] )
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 10:16
Škoda, že jsi třeba nesouhlasil, mohli jsme se teď hádat :-) jinak já taky souhlasím, ale víc se mi líbí poslední space wagon :-)
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 10:38
Toho mám >:-[] v ostružinový metalíze s plnou výbavou a s tovarním "body kitem"(spoilery, prahy, křidílko vzádu a černý okna) v pohodlnější 6 sitz variantě(každej svý křesílko) Moc fajn autíčko. Někde jsem četl v testu, jak moc je GDI motor nesmysl, že s tím stejně nejde jezdit pod 10l/100, přitom uplně v poho pod 8 v extrému i kolem 6 l/100. Ale ruku na srdce, už je to starší kus 1999(235tkm) a tak do 5 let bude asi nutná výměna(i když zatím tomu stav auta nenaznačuje, ale nechci si lhát do kapsy), Grandis už mě neoslovuje, tak to asi bude FR-V.
PS: Přesně takovýho [odkaz] Akorát, že jsem za něj před 2 lety dal cca 2,5k€, škoda jen , že jsem neulovil 4x4, tak 4 měsíce v roce bych to každodenně využil ;-\
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 11:11
Povedené :yes: nechápu, jak mohl někdo říct, že japonci neumí rodinná auta. Space wagon, Previa a z menších se mi hodně líbí předfaceliftová pětková mazda :yes:
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 11:22
Tak Previa je kapitola sama pro sebe :-! , jestli se nepletu, tak mitsu se space wagonem snad předběhlo i espace, o kterým se tvrdí, že byl první. Navíc mitsu umělo většinu MPV i v 4x4. A takovej Stream,FR-V nebo Shutle od hondy, hmm..., natož Odyssey, pětka od mazdy taky fajn. Prostě spousta použitelnejch MPV, bohužel poslední dobou jich je na Evropském trhu čím dál mín ;-\
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 11:40
Pane jo, ty hondí mp-v jsou hodně povedené! :yes: a teď si k nim postav Sharan :-D
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 12:01
To slovo postav je víc než výstižné, protože chtít po tom jezdit je utopie >:-[] Navíc nevím jak poslední generace Sharanu, ale co jsem měl čest, tak jsou vzadu tak titěrný sedáky, že ač mám při 187cm necelých 70kg, tak se mi na nich sedělo krajně nepohodlně, asi jako když si člověk otočí kýbl dnem vzhůru >:D
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 15:15
Praktičnost ani jízdu hodnotit nemůžu, nemám vlastní zkušenosti, ale dizajn těch japonců se mi líbí, na fotkách vypadají v pohodě variabilně a větší důvěru mám taky k technice. Za mě japonská mpv :yes:
Nesmyslnost hybridních aut
| 13. 9. 2012 22:08
Vyndávání sedadel je skvělá věc pro lidi bydlící v menším bytě. Ti to obzvlášť ocení.
Avatar - KANKUNEN
Na dovču
| 11. 9. 2012 07:01
Když to auto nabalím a pojedu tachometrových 140 do Chorvatska nebo s truhlou do Itálie na lyže to bude jak? Baterky vybité, slabý motor s CVT. Navíc na palubku z Lodgy se dívá líp. Naopak tam, kde nemůžou jezdit rychle ani an dálnici vidím skutečnou úsporu.
Na dovču
| 11. 9. 2012 07:41
Zase se národ paštikářů vybral autem do Chorvatska..no jo, kam jinam a jak jinak, že?
Avatar - JirkaVejrazka
Na dovču
| 11. 9. 2012 08:29
To je zvlastni, ja jsem s truhlou na hory jel (do Svycarska, ne Italie). Jel jsem s Priusem [odkaz] tachometrovych 135 a nikdy se mi baterky nevybily. Co jsem delal spatne?
Na dovču
| 11. 9. 2012 11:36
no to je supr argument, ze 135 km/h ujede. To se dalo jet i s Fackem... dokonce i s nalozenym Fackem. U auta za 700k + se jaksi ocekava neco vic, nez ze na dalnici vytahne 135.. spise bych cekal poznamku ze ve 180ti je v kabine klid a ticho a na okresce je zrychleni z 80 na 110 dilem okamziku :p
Na dovču
| 11. 9. 2012 16:01
S "truhlou" na střeše klid ve 180? >:D
Na dovču
| 11. 9. 2012 08:41
Baterky se dobíjej průběžně, každým sundáním nohy z plynu, bržděním...
Na dovču
| 11. 9. 2012 10:03
pak přijedeš z dovolené nebo lyží a budeš raději jezdit po městě v Lodgy nebo kvalitativně o 100% lepším Priusem? Na dovolenou jedu 1x za rok, to samé na lyže do Itálie, nechápu logiku, že kvůli jedné cestě někdo řeší nákup auta a spotřebu. Priuse určitě nekupují lidé, co chtějí Dacii. U Priuse si připlatíš za status vyjímečnosti, to jsou lidé, kterým nevadí připlatit si...
Na dovču
| 11. 9. 2012 11:13
Baterie dobíjíš i na dálnici a elektromotor ti tam také pomůže. Jo, není to nic extra na předjíždění, ale dálnice zvládne.
Avatar - KANKUNEN
Na dovču
| 11. 9. 2012 12:54
Na dálnici je tak velký aerodynamický odpor, že i z kopce jedeš pod plynem. Dávat nohu z plynu tě přinutí jen někdo pomalejší nebo místa kde by se mělo pracovat.
Na dovču
| 11. 9. 2012 17:19
Možná tě to překvapí, ale baterie se mohou dobíjet i se sešlápnutým plynem. Při jízdě (vyšší) konstantní rychlostí má spalovací motor slušnou účinnost, v tomhle režimu nemá smysl pomáhat.
Avatar - Jetty
Na dovču
| 11. 9. 2012 17:51
No zrovna na cestě do Chorvatska je několik přejezdů hor, kde při sjezdu může Hybrid parádně dobíjet baterky, což následně využije ve stoupání - viz Rakousko i Chorvatsko. Zvlášť s plně naloženým autem musí člověk brzdit nejen motorem, ale i brzdama... Pravda, na D1 si to člověk tolik neužije, ale když už se tu řeší ta cesta k moři ;-)
Ne že bych byl nějaký zastánce Toyoty, ale prostě je to tak ;-)
Avatar - Mrakoplas
Jizdní vlastnosti
| 11. 9. 2012 11:50
Tohle je v poměrně krátké době třetí recenze kterou čtu na Prius+ a první v níž recenzent chválí jízdní vlastnosti. Možná by nebylo na škodu uvádět co pan redaktor testoval před daným vozem. Z vlastní zkušenosti vím, že dynamiku i chuť zatáčet u svého auta vnímám jinak, pokud přesedám z dodávky nebo třeba z Volva V70.
Nedá mi spát
| 11. 9. 2012 12:16
Tohle auto se mi opravdu líbí a vážně o něm uvažuju jako o svém budoucím vozu. Když si kupuju auto chci aby bylo pro mě něčím zajímavý. Teď jezdím s dieselovou Lagunou v automatu, žere 7,5 l/100, stála 736 tis. auto je to opravdu dobrý ale koupit si dvakrát stejný? Prius by mě vyšel na podobný peníze a bude žrát míň a je pro mě určitě zajímavější. No za Lagunu bych teď dal asi 600 tis. takže rozhodování nebude jednoduchý :).

Jo a do Lodgyho bych určitě nešel. Připomíná mi to jak jsem si v Tescu koupil boty. Nejdříve nadšení, že stály jen 200 Kč, to mě ale postupně opustilo. Nakonec skončily v koši protože mi čím dál tím víc připomínaly střeověký hadry na nohou :), Lodgy tak tragickej asi nebude ale za 300 papírů to zkoušet nebudu.
Spotřeba při zatížení
| 11. 9. 2012 12:20
V testu se mluví o spotřebě předpokládám při obsazení jednou max. dvěma osobami. Co když ale naložím sedm lidí? Jsem sice fandou hybridů, ale teprve pak by mě zajímala reálné srovnání spotřeby s podobně velkým turbodieselem.. ;-)
Spotřeba při zatížení
| 22. 9. 2012 09:17
Tady je test s odpovídající zátěží: www.autorevue.cz /test-toyota-prius---sedm-hybridnich
Výdechy klimatizace
| 13. 9. 2012 22:34
pro zadní řady sedadel Prius+ nemá, ale Dacia Lodgy ano, dokonce pro 2. i 3. řadu. Dacie neprodávám, akorát musím narovinu říct, že to auto se ve všech směrech povedlo. Není to sice prémie, ale jezdí se v ní příjemně. Doporučuju všem jen tak ze srandy zajít k dealerovi a zkusit si ji projet. Nezkusit se v autě projet a vést tady zaujaté řeči o šmejdu z Maroka, to je fakt o ničem. Jak říkali v jednom seriálu: nevynášej soudy, dokud neznáš všechna fakta :-)
Výdechy klimatizace
| 14. 9. 2012 07:51
My zase máme doma 2 Toyoty, žádná nemá výdechy klimy vzadu. A to je špatné řešení? Protože fauvé a dacia to tak dělá? Obě auta se dají pohodlně vychladit aji vzadu, akorát zadním pasažérům nefouká chladný vzduch přímo do tváře, nebo na kolena a pod. jako to máme ve služební oktávce, kde mi to v létě při sezení vzadu opravdu vadí, a tak jsou výdechy permanentně uzavřené.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku