Novinky
...pozdě,ale přece 😄 :yes: Jen ten počet bych viděl reálně tak trojnásobný...
Mozna jsem zbytecne podeziravej, ale obavam se, ze ted se znacky odstrani s velkou pompou a postupne se opet v tichosti budou instalovat za extra penize. Priklad😒br />
Moje mama bydli ve vsi o asi 30ti obyvatelich. Je tam jedna silnice, ktera ve vsi navic konci. K te silnici smeruje asi 10 ruznych nezpevnenych cest. A na KAZDE je znacke Dej prednost a z OBOU stran na silnici je zlute oznaceni Hlavni silnice. Cili najednou je ve vsi 30 naprosto zbytecnych znacek (misto lezici mimo silnici se IMHO nepovazuje za krizovatku). Ale moudra urednicka hlava to schvalila a M-silnice nebo jinej podobnej spolek si to hezky za obecni/statni penize vyuctoval :no:
Doufám, že zredukují i třicítku přes celé Řeporyje. Takhle omezená rychlost na dovukilometrovém úseku přes celou obec je podle mého názoru naprosto nelegitimní, zbytečně otupuje pozornost a lidé jezdí čtyřicítkou všude i kolem přechodů, kde by jinak třicítka přišla vhod.
To bude salakvarda. Když vidím co se děje na silnici, že lidé neumějí jezdit ani se značkami, no potěš koště. Lituju dopraváky už teď.
u nás nový kruhový objezd Mošnov-Sedlnice-Příbor proč musí být před každým výjezdem značka hlavní silnice >😁
Každej kruháč musí být označen dopravními značkami, protože kdyby ty značky tam nebyly tak musíte dávat na kruháči přednost z prava. Pro kruháč neplatí automaticky že je hlavní komunikací. Ale toto snad ví každý kdo chodil do autoškoly.
WTF??? Si děláš srandu, ne? Když vjížím na kruháč, tak tam je značka kruháč a dej přednost v jízdě. Jízda po kruhovém objezdu pak nezakládá žádnou přednost zprava, protože se nejedná a dílčí křižovatky... Kruhový objezd o 4 výjezdech nejsou 4 křižovatky! Značka hlavní silnice je pro vozidla jedoucí po kruháči naprosto nesmyslná a zžejně se opět jedná o nějaký byrokratický výklad daného úředníka v dané lokalitě.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích stanovuje v § 22, odst. 5😒br /> „Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“, nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“, musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.“
Toto ustanovení upřesňuje také logický předpoklad, že na kruhovém objezdu, je-li označen příslušnými dopravními značkami, má přednost úplně každý!!!!!!!
Zákon o provozu na pozemních komunikacích stanovuje v § 22, odst. 5😒br /> „Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“, nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“, musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.“
Toto ustanovení upřesňuje také logický předpoklad, že na kruhovém objezdu, je-li označen příslušnými dopravními značkami, má přednost úplně každý!!!!!!!
Ve skutečnosti na kruhovém objezdu v ČR platí přednost zprava. Ke změně došlo v polovině roku 2006. Pokud je bez vyznačené přednosti, vozidla na objezdu musí dávat přednost vozidlům přijíždějícím. Má však výjimku (je to v prováděcí vyhlášce), pokud je vyznačena přednost a přednost dávají přijíždějící, je značena pouze na příjezdu, takže značky hlavní silnice jsou zbytečné tak jako tak.
Ze stránek BESIPu [odkaz] 😒br />
"Z uvedené citace je zřejmé, že i v případě kruhového objezdu platí klasické dopravní značky – Dej přednost v jízdě a Stůj, dej přednost v jízdě. Pokud na příjezdových komunikacích do kruhového objezdu nejsou tyto značky osazeny, platí přednost zprava. Je tak zřejmé, že ono kdysi uznávané pravidlo, které přiznávalo přednost v jízdě vozidlům jedoucím na kruhovém objezdu, již neplatí. Jediné co platí, jsou dopravní značky. Značka „Kruhový objezd“ tedy nijak neupravuje přednost v jízdě a je jen příkazovou značkou, která ukazuje způsob, resp. směr, jízdy křižovatkou. Přednost v jízdě je i na kruhovém objezdu vždy dána značkami upravujícími přednost nebo předností zprava."
"Z uvedené citace je zřejmé, že i v případě kruhového objezdu platí klasické dopravní značky – Dej přednost v jízdě a Stůj, dej přednost v jízdě. Pokud na příjezdových komunikacích do kruhového objezdu nejsou tyto značky osazeny, platí přednost zprava. Je tak zřejmé, že ono kdysi uznávané pravidlo, které přiznávalo přednost v jízdě vozidlům jedoucím na kruhovém objezdu, již neplatí. Jediné co platí, jsou dopravní značky. Značka „Kruhový objezd“ tedy nijak neupravuje přednost v jízdě a je jen příkazovou značkou, která ukazuje způsob, resp. směr, jízdy křižovatkou. Přednost v jízdě je i na kruhovém objezdu vždy dána značkami upravujícími přednost nebo předností zprava."
Jednu takovou situaci zažívám každý den po cestě do práce - prudký kopec, nastrčená "40ka" a radar.. takže každý má sklopené oči a sleduje ručičku tachometru místo toho, aby koukali na cestu. Ironie je, že tam je přechod pro děti.. Až tam někdo někoho přejede, já se divit nebudu. Z druhé strany (tzn. do kopce) samozřejmě toto rychlostní omezení není, tam by se tolik peněz za pokuty nevybralo..
Podle této (ne)logiky musí mít každý ale úplně pořád sklopené oči a sledovat tacháč, protože nějaké rychlostní limity platí všude. Na dálnici hypnotizuješ 130, mimo obce 90, v obci 50... Né všechno, co Clarkson vypustí z pusy (konkrétně tvoje sledování ručky rychloměru při testu Jaguaru xj), je kloudné.
ne všude je radar... a když vidíš auto s bradavicí, tak mi neříkej, že první se nedíváš po rychloměru a příp. dobržďuješ...
Jestli nejste schopnej se věnovat řízení a sledovat provoz před vozidlem tak vraťte řidičák.
ne neaopak má do jisté míry pravdu. Rychlost je víceméně nepodstatná, mnohem důležitější je pozornost řidiče a ne jeslti jedeš 30, 40, 45 km/h... Smysluplná značka na takovém místě je "pozor, děcka". A je na řidiči aby zhodnotil, jeslti bude bezpečné jet 50 nebo tam poskakují uličníci a je záhodno jet třeba 20 km/h...
Ale podmiňovat rychlostí bezpečnost je jako jíst rektálním otvorem - správně pojatá myšlenka pobraná ze špatného konce :-!
Ale podmiňovat rychlostí bezpečnost je jako jíst rektálním otvorem - správně pojatá myšlenka pobraná ze špatného konce :-!
Já s tímto vlastně souhlasím. V některých místech je těch dopravních značek opravdu zbytečně moc. Hlavně pak ve větších městech, tam to občas bývá opravdu pěkný maglajz. Přitom ty dopravní značky také nejsou zrovna dvakrát levné, stačí se podívat například na https😐/www.dopravniznaceni.com/ Kdyby se využívaly s rozmyslem a pouze tam, kde je to opravdu potřeba, tak by se tím určitě dalo něco ušetřit.
Nicméně, zvolte mě do parlamentu a první co udělám, je zrušení rychlostních limitů 😄
Tady bych nechal současný limit. Není přece problém povolenou rychlost značkami v nějakém úseku zvýšit.
popravde cloveka co evidentne nevi o cem pise bych do parlamentu fakt nevolil, paradoxne by takoveho cloveka volila prave ona vetsina ktere je to putna a slisi jen na to zruseni rychlostnich limitu, neboli populizmus, v tomto pripade navic podporen naivitou s potencionalne katastrofalnima dusledkama
Osobne by som zaviedol ODPORUCANU RYCHLOST, ktora by na cestach mohla ostat ako doteraz; pripadne tabule by upravovali jej hodnotu {modre znacky}; v kritickych miestach by ostali existujuce limitujuce tabule.
Na odporucanu r. by som vsak nahodil 2-3x take vysoke pokuty, prepadnutie veci a basu natvrdo, pokial niekto prekroci tuto rychlost a sposobi kvoli tomu akukolvek nehodu, ci skodovu udalost.
Ty sám bys byl stoprocentně mezi prvními, kdo by byli nejhlasitěji proti tomu...
Je to šedá oblast, kde záleží jen na tvém úsudku a úsudku soudce/ soudního znalce. Takže si to musíš dobře rozmyslet. Udané rychlosti jsou jen vodítko. Pravda je, že často bys měl správně jet hluboko pod limit.
Především na hodně místech omezení zbytečné je pouze ZDÁLNIVĚ. Jenže přehledné místo z pozice řidiře jedoucího po hlavní je kolikrát velmi nebezpečné pro toho přijíždějící po vedlejší.
Jinde je místo nebezpečné při dopravní špičce nebo při východu či západu slunce. Jinde jsou hlukové limity atp.
Neříkám, že všude je značení správně. jen že na hodně místch má snížení rychlosti smysl. Bohužel tam prakticky nikdy policie neměří, protože to není bezpečné místo pro proces měření rychlosti ;-\
Co třeba mě naprosto vytáčí a nedokážu pochopit - místa s rozdílnou rychlostí pro každý směr jízdy... Tohle mi hlava nebere, jak má neznalý řidič či začátečník bezpečně odhadovat rychlost?
Další absurdita jsou přechody na místech se 70 km/h či dokonce na 90 km/h 8-s ... Buď snížit rychlost nebo zřídit místo pro přecházení ale ne přechod!!!