Novinky
lazar33
0
Já s tímto vlastně souhlasím. V některých místech je těch dopravních značek opravdu zbytečně moc. Hlavně pak ve větších městech, tam to občas bývá opravdu pěkný maglajz. Přitom ty dopravní značky také nejsou zrovna dvakrát levné, stačí se podívat například na https😐/www.dopravniznaceni.com/ Kdyby se využívaly s rozmyslem a pouze tam, kde je to opravdu potřeba, tak by se tím určitě dalo něco ušetřit.
Přejít do diskuze
To o čem píšeš je hezké, ale musel by jsi vychovat tak i české řidiče a pamatuj že na ně platí jen bič.
No a o čem asi mluvím. když tam jsou značky tak je to jasné, ale kdyby tam nebyly tak musíš dávat všude na kruháči přednost zprava.
Na to, abych zjistil, jak rychle jedu, nepotřebuju na rychloměr civět, stačí mi na něj kouknout. Cítíš, že je v tom rozdíl, ne?
Ze stránek BESIPu [odkaz] 😒br />
"Z uvedené citace je zřejmé, že i v případě kruhového objezdu platí klasické dopravní značky – Dej přednost v jízdě a Stůj, dej přednost v jízdě. Pokud na příjezdových komunikacích do kruhového objezdu nejsou tyto značky osazeny, platí přednost zprava. Je tak zřejmé, že ono kdysi uznávané pravidlo, které přiznávalo přednost v jízdě vozidlům jedoucím na kruhovém objezdu, již neplatí. Jediné co platí, jsou dopravní značky. Značka „Kruhový objezd“ tedy nijak neupravuje přednost v jízdě a je jen příkazovou značkou, která ukazuje způsob, resp. směr, jízdy křižovatkou. Přednost v jízdě je i na kruhovém objezdu vždy dána značkami upravujícími přednost nebo předností zprava."
"Z uvedené citace je zřejmé, že i v případě kruhového objezdu platí klasické dopravní značky – Dej přednost v jízdě a Stůj, dej přednost v jízdě. Pokud na příjezdových komunikacích do kruhového objezdu nejsou tyto značky osazeny, platí přednost zprava. Je tak zřejmé, že ono kdysi uznávané pravidlo, které přiznávalo přednost v jízdě vozidlům jedoucím na kruhovém objezdu, již neplatí. Jediné co platí, jsou dopravní značky. Značka „Kruhový objezd“ tedy nijak neupravuje přednost v jízdě a je jen příkazovou značkou, která ukazuje způsob, resp. směr, jízdy křižovatkou. Přednost v jízdě je i na kruhovém objezdu vždy dána značkami upravujícími přednost nebo předností zprava."
Ve skutečnosti na kruhovém objezdu v ČR platí přednost zprava. Ke změně došlo v polovině roku 2006. Pokud je bez vyznačené přednosti, vozidla na objezdu musí dávat přednost vozidlům přijíždějícím. Má však výjimku (je to v prováděcí vyhlášce), pokud je vyznačena přednost a přednost dávají přijíždějící, je značena pouze na příjezdu, takže značky hlavní silnice jsou zbytečné tak jako tak.
Mohou je vymáhat, jen musí prokázat, že jsi přestupek spáchal. A na to jim nestačí fotka s udanou rychlostí. Pokud tě změří například při opouštění obce za zástavbou bez chodců, cyklistů atp. okolo, tak mají smolíka. U soudu to neobstojí, ani kdyby se na hlavu stavěli.
Je to šedá oblast, kde záleží jen na tvém úsudku a úsudku soudce/ soudního znalce. Takže si to musíš dobře rozmyslet. Udané rychlosti jsou jen vodítko. Pravda je, že často bys měl správně jet hluboko pod limit.
Je to šedá oblast, kde záleží jen na tvém úsudku a úsudku soudce/ soudního znalce. Takže si to musíš dobře rozmyslet. Udané rychlosti jsou jen vodítko. Pravda je, že často bys měl správně jet hluboko pod limit.
Říkám, že ti policie musí dokázat, že jsi spáchal přestupek. Přestupek je nějak definovaný. Úředníci o tom snad ani neví, policisté buď také ne, nebo se tě jen snaží nachytat, nicméně směrodatný je soud a Nejvyšší správní soud takhle už v minulosti rozhodl. Drtivou většinu přestupků by u soudu neobhájili. Většina řidičů platí ze své vlastní vůle, ne protože by ve skutečnosti museli.
Tak tohle slyším poprvý, chceš tím říct, že policie vlastně nemá pravomoc pokutovat tě za překročení rychlosti?
Řidič u nás nemá vlastní rozum. Vždyť u nás si kupuje řidičák kdekdo z Evropy. Když vidím ,co za lopaty u nás řídí, tak rozhodně každý nemá vlastní rozum. Značka sice nic nezachrání, ale lepší něco než nic.
Především na hodně místech omezení zbytečné je pouze ZDÁLNIVĚ. Jenže přehledné místo z pozice řidiře jedoucího po hlavní je kolikrát velmi nebezpečné pro toho přijíždějící po vedlejší.
Jinde je místo nebezpečné při dopravní špičce nebo při východu či západu slunce. Jinde jsou hlukové limity atp.
Neříkám, že všude je značení správně. jen že na hodně místch má snížení rychlosti smysl. Bohužel tam prakticky nikdy policie neměří, protože to není bezpečné místo pro proces měření rychlosti ;-\
Co třeba mě naprosto vytáčí a nedokážu pochopit - místa s rozdílnou rychlostí pro každý směr jízdy... Tohle mi hlava nebere, jak má neznalý řidič či začátečník bezpečně odhadovat rychlost?
Další absurdita jsou přechody na místech se 70 km/h či dokonce na 90 km/h 8-s ... Buď snížit rychlost nebo zřídit místo pro přecházení ale ne přechod!!!
Především na hodně místech omezení zbytečné je pouze ZDÁLNIVĚ. Jenže přehledné místo z pozice řidiře jedoucího po hlavní je kolikrát velmi nebezpečné pro toho přijíždějící po vedlejší.
Jinde je místo nebezpečné při dopravní špičce nebo při východu či západu slunce. Jinde jsou hlukové limity atp.
Neříkám, že všude je značení správně. jen že na hodně místch má snížení rychlosti smysl. Bohužel tam prakticky nikdy policie neměří, protože to není bezpečné místo pro proces měření rychlosti ;-\
Co třeba mě naprosto vytáčí a nedokážu pochopit - místa s rozdílnou rychlostí pro každý směr jízdy... Tohle mi hlava nebere, jak má neznalý řidič či začátečník bezpečně odhadovat rychlost?
Další absurdita jsou přechody na místech se 70 km/h či dokonce na 90 km/h 8-s ... Buď snížit rychlost nebo zřídit místo pro přecházení ale ne přechod!!!
WTF??? Si děláš srandu, ne? Když vjížím na kruháč, tak tam je značka kruháč a dej přednost v jízdě. Jízda po kruhovém objezdu pak nezakládá žádnou přednost zprava, protože se nejedná a dílčí křižovatky... Kruhový objezd o 4 výjezdech nejsou 4 křižovatky! Značka hlavní silnice je pro vozidla jedoucí po kruháči naprosto nesmyslná a zžejně se opět jedná o nějaký byrokratický výklad daného úředníka v dané lokalitě.
Zákon o provozu na pozemních komunikacích stanovuje v § 22, odst. 5😒br /> „Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“, nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“, musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.“
Toto ustanovení upřesňuje také logický předpoklad, že na kruhovém objezdu, je-li označen příslušnými dopravními značkami, má přednost úplně každý!!!!!!!
Zákon o provozu na pozemních komunikacích stanovuje v § 22, odst. 5😒br /> „Řidič vjíždějící na kruhový objezd označený dopravními značkami „Kruhový objezd“ společně se značkou „Dej přednost v jízdě!“, nebo „Kruhový objezd“ společně se značkou „Stůj, dej přednost v jízdě!“, musí dát přednost v jízdě vozidlům a jezdcům na zvířatech jedoucím po kruhovém objezdu a organizovanému útvaru chodců a průvodci vedených a hnaných zvířat se zvířaty jdoucími po kruhovém objezdu.“
Toto ustanovení upřesňuje také logický předpoklad, že na kruhovém objezdu, je-li označen příslušnými dopravními značkami, má přednost úplně každý!!!!!!!
ne neaopak má do jisté míry pravdu. Rychlost je víceméně nepodstatná, mnohem důležitější je pozornost řidiče a ne jeslti jedeš 30, 40, 45 km/h... Smysluplná značka na takovém místě je "pozor, děcka". A je na řidiči aby zhodnotil, jeslti bude bezpečné jet 50 nebo tam poskakují uličníci a je záhodno jet třeba 20 km/h...
Ale podmiňovat rychlostí bezpečnost je jako jíst rektálním otvorem - správně pojatá myšlenka pobraná ze špatného konce :-!
Ale podmiňovat rychlostí bezpečnost je jako jíst rektálním otvorem - správně pojatá myšlenka pobraná ze špatného konce :-!
ne všude je radar... a když vidíš auto s bradavicí, tak mi neříkej, že první se nedíváš po rychloměru a příp. dobržďuješ...
Až kvůli takovému překročení doporučené rychlosti někoho zabije, jsou veškeré tvrdé pokuty a vězení k ničemu. Navíc, jak je dokázáno i na příkladu trestu smrti v USA, ani sebevětší represe od porušování neodradí, protože porušitel spoléhá na to, že nebude přistižen. Tedy k vymožení takových nesmyslů bychom především potřebovali policejní stát, kde bude hlídka každou chvíli a bude mít pravomoci zavírat, zabavovat a výrazně trestat.
Ty sám bys byl stoprocentně mezi prvními, kdo by byli nejhlasitěji proti tomu...
Ty sám bys byl stoprocentně mezi prvními, kdo by byli nejhlasitěji proti tomu...
oznacit mista ktera nejak vybocuji a ktera by si oznacil, by znamenalo mnohanasobne vice znacek nez kolik jich je dnes pokud je tam i bez znacky dano nejake pravidlo 😉 tedy tvuj navrh by byl presnym opakem toho ce se ted bude dit se znackama, ty bys volil nekoho kdo ma ve volebnim sloganu ze zavede na silnice dalsi desetitisice znacek za sileny penize? dalsi nevyhody takoveho neexistujiciho limitu tu jiz zminili jini, odhaduj si na rovnem useku jestli auto ktere ani nevidis proti tobe jede 100 nebo 250, chtel bych te videt jak bys byl prekvapenej kdys by za slunneho krasneho dne kdy na rovnem 5km useku predjizdis kamion rekneme tvimi "neomezenymi" 160km/h a proti tobe jelo nejake sportovni zihadylko ne prilis velkeho vzrustu "neomezenou" rychlosti rekneme 250km/h >😁
popravde cloveka co evidentne nevi o cem pise bych do parlamentu fakt nevolil, paradoxne by takoveho cloveka volila prave ona vetsina ktere je to putna a slisi jen na to zruseni rychlostnich limitu, neboli populizmus, v tomto pripade navic podporen naivitou s potencionalne katastrofalnima dusledkama
popravde cloveka co evidentne nevi o cem pise bych do parlamentu fakt nevolil, paradoxne by takoveho cloveka volila prave ona vetsina ktere je to putna a slisi jen na to zruseni rychlostnich limitu, neboli populizmus, v tomto pripade navic podporen naivitou s potencionalne katastrofalnima dusledkama
Každej kruháč musí být označen dopravními značkami, protože kdyby ty značky tam nebyly tak musíte dávat na kruháči přednost z prava. Pro kruháč neplatí automaticky že je hlavní komunikací. Ale toto snad ví každý kdo chodil do autoškoly.
Jestli nejste schopnej se věnovat řízení a sledovat provoz před vozidlem tak vraťte řidičák.
nezvýšilo by to vůbec nic. Protože tenhle tvůj modelový pitomec tak pojede bez ohlednu na omezení, takže ti značka neřeší vůbec nic.
Podle této (ne)logiky musí mít každý ale úplně pořád sklopené oči a sledovat tacháč, protože nějaké rychlostní limity platí všude. Na dálnici hypnotizuješ 130, mimo obce 90, v obci 50... Né všechno, co Clarkson vypustí z pusy (konkrétně tvoje sledování ručky rychloměru při testu Jaguaru xj), je kloudné.
Musíš vycházet z toho, že většina řidičů jsou pitomci co to ale nepoznají. Řešením by bylo nedávat papíry každýmu kdo si je zaplatí, ale selektovat kdo se stane a kdo ne řidičem. Když někdo mentálně není schopen posoudit kolik může po daný silnici v daný okamžik jet tak nemá mít řidičák.
Je hodně modelových situací, kde by vlastní myšlení na škodu bylo. Třeba rovný dlouhý úsek, přede mnou kamion a daleko v protisměru auto a já se rozhodnu předjet na tomto úseku onen kamion. Rychlost protijedoucího auta se odhaduje docela špatně ale když jede kilo, tak kamion suše předjedu. A kdyby jel stošede, což by dle tebe zdánlivě mohlo vypadat bezpečně, tak z nudného předjížděcího manévru je krizovka jako prase. Jinak taky říkám, proč jet na 4proudovce v noci mimo zástavbu pade? Klidně 80 a jít po silnici pade když vedle na chodníku vede učitelka školáčky na vycházku...aji 40 je moc. Já bych tě tedy nevolil 😄
Myslím, že úplné zrušení limitů není dobře. Mnoho lidí prostě nikdy nebude schopné odhadnout své možnosti, stav vozovky atd. zkrátka pojedou zbytečně rychle, zejména pokud někde jedeš poprvé, tak ve výsledku by to byl děs. Frajer co to tam zná by dal kilo, protože ví, že za zatáčkou je to ok, na druhé straně rodinka jedoucí na dovolenou s vyplašeným řidičem v autě naloženým až po střechu plazící se 50 kou. Pak se někde potkaj a je hotovo. Ve finále to bude mít spíš brzdný efekt. Takhle, když tam bude třeba 70, tak ten dovolenkář tam míň nepojede, lidi se rádi spoléhaj na nějakou vodící informaci zvenčí. Ten co jezdí všude výrazně víc pojede stejně vždy víc. Problém je, že k té rychlosti se pak vážou i další přestupky (přejíždění plný atd.)...
My máme třeba značku města a hned pod ní padesátku... Trochu nechápu. Ale jinak docela souhlasím, že omezení rychlosti je někdy fakt stupidní. 90-70-50-90-50 na rovné cestě je fakt dementní. A pak ještě stopky, které jsou na místech s velkým rozhledem, taky otravné.
Naopak, zrusit MPR je vhodne. Da sa na to pozriet presne opacnou logikou - je tam MPR na 70, co tak skusit 110, ci to este prejdem? Frajeri myslia vzdy divny sposobom a vzdy nie tak, ako by si sam chcel.
Osobne by som zaviedol ODPORUCANU RYCHLOST, ktora by na cestach mohla ostat ako doteraz; pripadne tabule by upravovali jej hodnotu {modre znacky}; v kritickych miestach by ostali existujuce limitujuce tabule.
Na odporucanu r. by som vsak nahodil 2-3x take vysoke pokuty, prepadnutie veci a basu natvrdo, pokial niekto prekroci tuto rychlost a sposobi kvoli tomu akukolvek nehodu, ci skodovu udalost.
Osobne by som zaviedol ODPORUCANU RYCHLOST, ktora by na cestach mohla ostat ako doteraz; pripadne tabule by upravovali jej hodnotu {modre znacky}; v kritickych miestach by ostali existujuce limitujuce tabule.
Na odporucanu r. by som vsak nahodil 2-3x take vysoke pokuty, prepadnutie veci a basu natvrdo, pokial niekto prekroci tuto rychlost a sposobi kvoli tomu akukolvek nehodu, ci skodovu udalost.
MPR v zakone ta predsa nuti dodrzovat rychlostne obmedzenie a z neho plynuca pokuta pri pripadnom prekroceni. Represivne nic neriesiace opatrenie.
To je celkem nejasnost, pokud je to takhle uvedeno a mohlo by to být vyloženo různými způsoby. Počítám, že tam bude ještě nějaký paragraf, protože tímto by nemohli vymáhat jejich dodržování/překračování.
Rychlostní limity existují hlavně kvůli návrhu silnic a lokální značení pak nepřímo slouží k upozornění na nebezpečí, o kterém řidič nemusí vědět. Když si přečteš zákon, nikdo tě nenutí dodržovat rychlostní omezení. Zákon ti ukládá neohrožovat.
Si blázen? Mimo město bez rychlostních limitů?Umíš si představit, jak na normální silnici kdesi v hvozdech to nějakej pitomec, co si právě pořídil bazarové evo, bude kalit 150, protože on to má v ruce a přijde mu to ok? Tohle by dramaticky , zvýšilo úmrtnost zejména na straně nevinných účastníků takových situací. Ty značky mají obecně psychologický efekt, že když je někde třeba 70, tak někdo, kdo tam pojede 100 už bude mít aspoň někde vzadu v hlavě uloženo, že se to nemá a že už je to přes. Jinak proti úpravě a redukci svislého značení nic nemám. K tomto tématu mluvil už asi před týdnem Tržil na ČT.
Jenže ty cesty se dlouhodobě stavěly a přestavovaly na určitou rychlost. Kdybys posunul globální limit, znovu by se musela procházet všechna problematická místa, jako křižovatky a výjezdy, zkoumat a propočítávát rozhledové poměry a pak sázet omezení rychlosti. Ve výsledku by tak omezujících značek naopak přibylo. Třeba před málo viditelným kruháčem po rovném úseku s dnešní max. 90 máš 70 a 50 a teď bys tam musel dát ještě tu 90 (nebo další z maximálky). To mi moc dobré nepřipadá.
Tady bych nechal současný limit. Není přece problém povolenou rychlost značkami v nějakém úseku zvýšit.
Tady bych nechal současný limit. Není přece problém povolenou rychlost značkami v nějakém úseku zvýšit.
Samozřejmě, ale v takových případech přeci není problém vysázet určitá místní omezení, která na takováto úskalí upozorní. Nejde mi o to zrušit značky omezující rychlost, ale přehodnotit globálně nastavené limity, které platí, pokud žádné jiné omezení není.
Pravděpodobně jsi správně nezachytil, co bylo myšleno. O tom, po které konkrétní silnici se dá projet ve které rychlosti bychom mohli vést nekonečné spekulace, koneckonců jsou i zatáčky, ve kterých je 50km/h příliš. Takže toto nejde nijak paušalizovat. A právě o to mi jde. Nepaušalizovat nesmyslné. Řidič jako takový by přece měl rozeznat, jak rychle může v daném úseku jet, tuto rychlost přizpůsobit stavu silnice, počasí a v neposlední řadě také autu, kterým jede. Kolikrát ani tam, kde je povolená devadesátka, tak se 90 jet nedá. Proto bych se rád zasadil za zrušení takovýchto nesmyslných omezení, aby se každý mohl sám řídit vlastním rozumem. Případně se nemusel na pěkné rovince úplně ZBYTEČNĚ bát policejního radaru, jak tomu v mnohých případech bývá...
Ne tak úplně. Jistě, je mnoho zbytečného omezení rychlosti, ale občas je to potřeba. Člověk sice má vlastní rozum, ale kolikrát netuší, že zatáčka je za horizontem utažená. Takže v takových případech bych snížení rychlosti ponechal.
Jednu takovou situaci zažívám každý den po cestě do práce - prudký kopec, nastrčená "40ka" a radar.. takže každý má sklopené oči a sleduje ručičku tachometru místo toho, aby koukali na cestu. Ironie je, že tam je přechod pro děti.. Až tam někdo někoho přejede, já se divit nebudu. Z druhé strany (tzn. do kopce) samozřejmě toto rychlostní omezení není, tam by se tolik peněz za pokuty nevybralo..
u nás nový kruhový objezd Mošnov-Sedlnice-Příbor proč musí být před každým výjezdem značka hlavní silnice >😁
To bude salakvarda. Když vidím co se děje na silnici, že lidé neumějí jezdit ani se značkami, no potěš koště. Lituju dopraváky už teď.
Stopky jsou kapitola sama pro sebe, tam kde by meli byt tak nejsou a kde jsou tak by vesmes nemuseli byt.
Hloupy nazor.Rychlostni limity tam jsou proto ze cesta mimo obec,nepocitam ted dalnice rychlostni a budouci 110, neni rozhodne z bezpectnostnich a technickych duvodu stavena pro rychlou jizdu ala dalnice a ta 90 je i na nekterych usecich co znam na hrane.
Mozna jsem zbytecne podeziravej, ale obavam se, ze ted se znacky odstrani s velkou pompou a postupne se opet v tichosti budou instalovat za extra penize. Priklad😒br />
Moje mama bydli ve vsi o asi 30ti obyvatelich. Je tam jedna silnice, ktera ve vsi navic konci. K te silnici smeruje asi 10 ruznych nezpevnenych cest. A na KAZDE je znacke Dej prednost a z OBOU stran na silnici je zlute oznaceni Hlavni silnice. Cili najednou je ve vsi 30 naprosto zbytecnych znacek (misto lezici mimo silnici se IMHO nepovazuje za krizovatku). Ale moudra urednicka hlava to schvalila a M-silnice nebo jinej podobnej spolek si to hezky za obecni/statni penize vyuctoval :no:
Doufám, že zredukují i třicítku přes celé Řeporyje. Takhle omezená rychlost na dovukilometrovém úseku přes celou obec je podle mého názoru naprosto nelegitimní, zbytečně otupuje pozornost a lidé jezdí čtyřicítkou všude i kolem přechodů, kde by jinak třicítka přišla vhod.
na slovensku je to podobne.... same nezmyselne obmadzenia 70tka zrazu par metrov 50tka a potom znova 70tka..... jak u debilov----- pritom rovny usek..... takych a podobnych obmedzeni mimo obydli a zaludnenych casti je kopec,,, alebo zbytocne stopky pri vychadzani z parkoviska od nakupnych centier kde clovek vidi do stran.... tam by stacila znacka daj prednost v jazde..... polovica doprevnych znaciek na slovensku je zbytocnych alebo nevhodnych.... ale v nasom bananistane je to realita ze je vsetko na hlavu
Především bych odstranil přebytečná omezení. Mimo město bez rychlostních limitů. Člověk by přece měl mít vlastní rozum a uznat, jestli v daném místě může jet 70 nebo 120. Omezení, která jsou nezřídkakdy absurdní, tento rozum potlačují a vytvářejí ovci ve stádu, která nemusí, ba ani nesmí přemýšlet.
Nicméně, zvolte mě do parlamentu a první co udělám, je zrušení rychlostních limitů 😄
Nicméně, zvolte mě do parlamentu a první co udělám, je zrušení rychlostních limitů 😄