Ekonomika
Zajímavé je, že Duster má jako plus "prověřený pohon 4x4 od Nissanu", ale Nissan ne.
A já myslel, že Nissan Qashqai má pohon 4x4 od Nissanu... >😁
A já myslel, že Nissan Qashqai má pohon 4x4 od Nissanu... >😁
Nebude to třeba tím, že Kvaška se kupuje převážně jako 2kolka? Uplně zapomněli, že pohon 4x4 má >😁
Má vůbec nějaký smysl kupovat SUV bez pohonu všech kol? Za stejné peníze můžu mít kombi střední třídy, které je mnohdy lehčí, ovladatelnější, má nižší spotřebu, díky nižšímu těžišti i kolikrát pohodlnější podvozek.
Smysl v tom nehledej, člověk si buď něco dokazuje, nebo se mu to prostě jen líbí a autům moc nerozumí a takových zákazníků je víc než dost...
Obligátní odpovědi jsou: Je to vyšší a lépe se do toho nasedá, lépe je z toho vidět, pak něco o obrubnících atd. Vše samozřejmě blbost. Většinou je to jak v té reklamě na Renault - Nepotřebuji ho, ale chci ho !!!! A to, že to nemá 4x4, není vidět, tak proč za to připlácet?
Lépe se nasedá a je z toho lépe vidět je blbost? Trochu nadhledu, sokolíku.
Do sokolíka mám už docela daleko 😄 ... Já netvrdim, že se do toho lépe nenasedá, nebo že z toho není lépe vidět ( ikdyž na tento požadavek je dost alternativ ). Já tvrdim, že to není důvod ke koupi SUV (minimálně né ten hlavní důvod). Můžou být vyjímky, ale většinou jde jednoduše a prostě jen o to, že chci SUV. Moc objektivních důvodů v tom není.
Taky mi to přijde zvláštní, kupovat si auto, které si jen hraje na něco čím není. 😄
Nemyslím si, že auto si na něco hraje .... lidi jo, ty si hrajou furt na něco 😄 .... třeba stačí důvod, že se to auto člověku prostě líbí a to je podle mě dobrý důvod ... Ze 4 posledních služebáků mám 3x čtyřkolku a moje vlastní auto je taky 4x4, ale možná i díky tomu si myslím, že v normálních podmínkách je tak trochu na nic .....
Pokud se nepohybuješ v extrémním terénu tak to smysl má. Ve většině případů má větší vliv na průchodnost světlá výška než pohon všech kol. Tam kde kombi s pohonem 4x4 visí na břiše, SUV 4x2 pořád jede. Například Tatra Hanzelky a Zikmunda se kterou projeli Afriku a Jižní Ameriku má jen pohon zadních kol, zato ale světlou výšku 230mm (o takové světlosti se většině dnešních SUV může jen zdát).
Že většina zákazníků SUV do žádného terénu nikdy nevjede je věc druhá. Z tohoto pohledu nemá smysl celá tato kategorie jako taková.
Že většina zákazníků SUV do žádného terénu nikdy nevjede je věc druhá. Z tohoto pohledu nemá smysl celá tato kategorie jako taková.
... to je jednoduchy. Mazdu CX-5 >😁
a trapný pokus připomínat nekvalitní Dacii a nehezkého Hnissana. Pokud si někdo chce vybrat mezi malými SUV, je Yeti jasnou volbou. U středního SUV je to Tiguan. Bohužel dostupná evropská verze Tiguanu je příliš krátká a nenabízí dostatečný zavazadlový prostor.Optimálně zcela rovnou plochu (jako v Passatu) vzniklou po poklopení zadních sedaček. Problémem koncernových SUV tedy je, že na trhu jim chybí praktický SUV s velikostí mezi Tiguanem a Touaregem. Extravagance vzhledu nových modelů VW tuto mezeru neřeší. :no😒br />
Jinak -pokud SUV, tak zcela samozřejmě 4motion (4x4). Kdo chce dvoukolku, nemá to v hlavě moc srovnané :no: 2.0 TDI je jasnou volbou pro malé a střední SUV. :-!
Jinak -pokud SUV, tak zcela samozřejmě 4motion (4x4). Kdo chce dvoukolku, nemá to v hlavě moc srovnané :no: 2.0 TDI je jasnou volbou pro malé a střední SUV. :-!
Ada je zase tady a opět perlí >😁 .
Všechno koncernové je úplně nejlepší! (Vzhled, čtyřkolka i motory)
A co ceny, Ado? Tam je to taky v pořádku?
Všechno koncernové je úplně nejlepší! (Vzhled, čtyřkolka i motory)
A co ceny, Ado? Tam je to taky v pořádku?
jeste bych doplnil a co kvalita a spolehlivost ta je taky v poradku?
Záleží na tom, s čím to srovnáváš. Osobně by se mi víc líbil konzervativnější design a větší spolehlivost = tak, aby zase klasický VW vydržel těch půl milionu km bez větších investic.
V tom již VW udělal výrazný posun, motory 2.0TDI jsou již vychytané a spolehlivé a jen hlupáci si myslí, že jsou stejné, jako před 8 lety, kdy jim praskaly hlavy a odcházel náhon na olejové čerpadlo. Stejně tak se vyřešila nižší živostnost víceprvkovépřední nápravy u Passatu a nepodařený motor 2.5TDI se nahradil spolehlivým 3.0TDI. Horší je to s řidiči, kteří se s dieselem často ještě nenaučili jezdit a točí ho jak nějaký benzínový krám. To má za následek nižší životnost turbodmychadel, které nepřesahují 200 tisíc km. Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. Problém VW (ale nejenom VW - je to celosvětový problém) se jmenuje mladý ***imanagement nagelovaných ekonomů a merkatingových "e😜ertů", kteří tlačí výrobu do nižší kvality (aby si lidé kupovali stále nová auta, musí se životnost těch stávajících nějak omezit), takže oproti kvalitě výroby před 10 lety nastal určitý pokles ("celoživotností" olejové náplně, použití méně kvalitních materiálů, horší protikorozní ochrana, levnější varianty osvědčených technických řešení, nižší kvalita výroby z důvodu použití nekvalifikovaných a levnějších dělníků, atd.) a auta nabývají extravagantního vzhledu, který se rychle okouká. To všechno je negativní.
Nicméně, pokud to srovnáš s tím, co se vyskytuje na trhu, vychází tyhle vozy stále ještě velmi dobře, protože vozy jiných výrobců (čest výjimkám) jsou ještě mnohem horší, obludnější a poruchovější. Nejde o poruchovost během prvních 60 tisíc km (to vydrží i rendlík), ani 100 tis km, ale o to, aby vzhled vozu nezastaral ani po 8 letech a aby se do auta, na kterém je 250 tisíc km, nemusely vrážet desetitisíce za výměnu převodovek, polonáprav, či dokonce motorů. Proto bych uvítal porovnávací testy vozidel a servisnách nákladů (a třeba by se dala nějaká statistika udělat i z dat sdružení automobilových opraven) mezi vozy různých značek, které mají najeto 100 až 200, respektive 200 až 300 tisíc km.
S tím souvisí i cena vozu. Určitě mi nevadí, pokud bude takový vůz, do kterého nemusím cpát prachy za servis a za 3 roky kupovat nový, protože opravy jsou již nerentabilní, stát o 50 tisíc více, než nějaká francouzská (rumunská, turecká, marocká), nebo korejská konkurence. (Která je navíc ohyzdná!)
Proto nějaké porovnávání přiblblých pěti nejprodávanějších vozů s blbým benzínovým motorem, je jen mlácením prázdné slámy. Je vidět, že i kvalita webu Auto.cz jde dolů :no:
V tom již VW udělal výrazný posun, motory 2.0TDI jsou již vychytané a spolehlivé a jen hlupáci si myslí, že jsou stejné, jako před 8 lety, kdy jim praskaly hlavy a odcházel náhon na olejové čerpadlo. Stejně tak se vyřešila nižší živostnost víceprvkovépřední nápravy u Passatu a nepodařený motor 2.5TDI se nahradil spolehlivým 3.0TDI. Horší je to s řidiči, kteří se s dieselem často ještě nenaučili jezdit a točí ho jak nějaký benzínový krám. To má za následek nižší životnost turbodmychadel, které nepřesahují 200 tisíc km. Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. Problém VW (ale nejenom VW - je to celosvětový problém) se jmenuje mladý ***imanagement nagelovaných ekonomů a merkatingových "e😜ertů", kteří tlačí výrobu do nižší kvality (aby si lidé kupovali stále nová auta, musí se životnost těch stávajících nějak omezit), takže oproti kvalitě výroby před 10 lety nastal určitý pokles ("celoživotností" olejové náplně, použití méně kvalitních materiálů, horší protikorozní ochrana, levnější varianty osvědčených technických řešení, nižší kvalita výroby z důvodu použití nekvalifikovaných a levnějších dělníků, atd.) a auta nabývají extravagantního vzhledu, který se rychle okouká. To všechno je negativní.
Nicméně, pokud to srovnáš s tím, co se vyskytuje na trhu, vychází tyhle vozy stále ještě velmi dobře, protože vozy jiných výrobců (čest výjimkám) jsou ještě mnohem horší, obludnější a poruchovější. Nejde o poruchovost během prvních 60 tisíc km (to vydrží i rendlík), ani 100 tis km, ale o to, aby vzhled vozu nezastaral ani po 8 letech a aby se do auta, na kterém je 250 tisíc km, nemusely vrážet desetitisíce za výměnu převodovek, polonáprav, či dokonce motorů. Proto bych uvítal porovnávací testy vozidel a servisnách nákladů (a třeba by se dala nějaká statistika udělat i z dat sdružení automobilových opraven) mezi vozy různých značek, které mají najeto 100 až 200, respektive 200 až 300 tisíc km.
S tím souvisí i cena vozu. Určitě mi nevadí, pokud bude takový vůz, do kterého nemusím cpát prachy za servis a za 3 roky kupovat nový, protože opravy jsou již nerentabilní, stát o 50 tisíc více, než nějaká francouzská (rumunská, turecká, marocká), nebo korejská konkurence. (Která je navíc ohyzdná!)
Proto nějaké porovnávání přiblblých pěti nejprodávanějších vozů s blbým benzínovým motorem, je jen mlácením prázdné slámy. Je vidět, že i kvalita webu Auto.cz jde dolů :no:
Tady se musím Ády trochu zastat, mám jako druhé auto OII FL s motorem 2.0TDi ještě PD z roku 2009 a najeto za 3 roky 110tis km bez poruchy, jen papá trošku olej, každých 15 tis cca 0,5-0,8l 😉
Dokonce subjektivně táhne lépe po 100tis km :yes:
Dokonce subjektivně táhne lépe po 100tis km :yes:
Ada si kadi pred vlastne dvere😒br />
"V tom již VW udělal výrazný posun, motory 2.0TDI jsou již vychytané a spolehlivé a jen hlupáci si myslí, že jsou stejné, jako před 8 lety, kdy jim praskaly hlavy a odcházel náhon na olejové čerpadlo .... "
vs
"Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. "
Tak sa rozhodni ako je to s tymi motormi. Suhlasim so ***izmom, ale za to si moze sam VW. TAkisto za vyber dodavatelov a ich kontrolu.
Ako chces zmenit tuto naprd situaciu inak, ako nekupovat VW ??? 😲
vs
"Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. "
Tak sa rozhodni ako je to s tymi motormi. Suhlasim so ***izmom, ale za to si moze sam VW. TAkisto za vyber dodavatelov a ich kontrolu.
Ako chces zmenit tuto naprd situaciu inak, ako nekupovat VW ??? 😲
Myslel jsem to jinak.
Píšeš, že mezi malými vozy SUV jedině Yeti u středních Tiguan. Podle mě zapomínáš na mnoho kvalitních jiných SUV, jako například od Land Roveru, Suzuki, Hondy, Toyoty, Mitsubishi, Subaru, Mercedesu,... Nelíbil se mi ten článek právě pro tu vyhraněnost "kupovot jedině koncern!"
Dalším problémem je to tvrzení, že pokud SUV, tak samozřejmě 4motion - naprosto nesouhlasím, například Subaru nebo Ladn Rover má podle mě (i mnoha jiných) lepší pohon čtyř kol a pak jsou i jiní, jako například Suzuki, či Mercedes, kteří to mají také zvládnuté skvěle.
No a poslední věc byla hláška, že do SUV jedině TDI. Zase musím tvrdit, že jsou i srovnatelné, ne-li lepší dieselové motory - Subaru, Honda, Mercedes,...
No a cenu jsem zmínil proto, protože i přes to, že jsou koncernová auta do určité míry kvalitní (jak jsi sám přiznal, není to ideání), cena bývá často zmiňována jako vysoká snad v každém testu (vyšší cena vozu, vyšší cena příplatků,...)
Prostě a jednoduše ten příspěvek vypadal příliš jednostranně a jak sám určitě víš, nic není dokonalé a navíc v automobilovém průmyslu stále ještě funguje konkurence (naštěstí) a vždy několik variant v daném segmentu, které dávají smysl.
Píšeš, že mezi malými vozy SUV jedině Yeti u středních Tiguan. Podle mě zapomínáš na mnoho kvalitních jiných SUV, jako například od Land Roveru, Suzuki, Hondy, Toyoty, Mitsubishi, Subaru, Mercedesu,... Nelíbil se mi ten článek právě pro tu vyhraněnost "kupovot jedině koncern!"
Dalším problémem je to tvrzení, že pokud SUV, tak samozřejmě 4motion - naprosto nesouhlasím, například Subaru nebo Ladn Rover má podle mě (i mnoha jiných) lepší pohon čtyř kol a pak jsou i jiní, jako například Suzuki, či Mercedes, kteří to mají také zvládnuté skvěle.
No a poslední věc byla hláška, že do SUV jedině TDI. Zase musím tvrdit, že jsou i srovnatelné, ne-li lepší dieselové motory - Subaru, Honda, Mercedes,...
No a cenu jsem zmínil proto, protože i přes to, že jsou koncernová auta do určité míry kvalitní (jak jsi sám přiznal, není to ideání), cena bývá často zmiňována jako vysoká snad v každém testu (vyšší cena vozu, vyšší cena příplatků,...)
Prostě a jednoduše ten příspěvek vypadal příliš jednostranně a jak sám určitě víš, nic není dokonalé a navíc v automobilovém průmyslu stále ještě funguje konkurence (naštěstí) a vždy několik variant v daném segmentu, které dávají smysl.
Nechápu vytváření podobnejch článků...co má za smysl vybrat 5 nejprodávanějších modelů???
Sakra, to už je redakce z inzerce tak zblblá, že má za potřebí vytvářet záplavu článků s nulovou vypovídací hodnotou? To se radši páni redaktóři znovu uchylte k vypisování bychařů, tedy co byste...koupili.
Tohle je okurkovej pleps, naprosto nehodnej webu ACZ! :no:
Sakra, to už je redakce z inzerce tak zblblá, že má za potřebí vytvářet záplavu článků s nulovou vypovídací hodnotou? To se radši páni redaktóři znovu uchylte k vypisování bychařů, tedy co byste...koupili.
Tohle je okurkovej pleps, naprosto nehodnej webu ACZ! :no:
Docela zajímavá by mohla být pětka dobrých a neprávem opomíjených SUV, ale tohle je opravdu jen blábolení o ničem.
Nečtou nás jen odborníci, občas je fajn zrekapitluovat základní fakta 😉
...takže to b ude asi pro babičky, co sem zabloudily kvůli štrykování...
...jsem taky inzerent, nehrajme schovávanou.
...jsem taky inzerent, nehrajme schovávanou.
Toto je čistě redakční materiál (ano, nápad je odvozený částečně ze statistik čtenosti dalších článků), inzertní záležitosti jsou zřetelně označené jako PR články.
V článku je uváděno, že atmosferické motory jsou prostě něco horšího než ( ostatně jak je v CZ motoristické žurnalistice prakticky povinné ! ) super vychvalované TSI od Das Konzern ...
Viděl jsem už pár TSI-ček kterým se protočil řetěz, už i s roztrženým oběžným kolem turba ...
Myslím, že dobře udělaný atmosferický benzinový motor má svoje místo, speciálně u pseudo-SUV této kategorie - už jen kinetika jeho hmoty dává úplně jiný kroutící moment a to v mých očích je více než upištěné piditurbo u 1,2TSI u Yettiho ... ( nemluvě o snazší a levnější konverzi na LPG/CNG atd ... )
Viděl jsem už pár TSI-ček kterým se protočil řetěz, už i s roztrženým oběžným kolem turba ...
Myslím, že dobře udělaný atmosferický benzinový motor má svoje místo, speciálně u pseudo-SUV této kategorie - už jen kinetika jeho hmoty dává úplně jiný kroutící moment a to v mých očích je více než upištěné piditurbo u 1,2TSI u Yettiho ... ( nemluvě o snazší a levnější konverzi na LPG/CNG atd ... )
TSI není jen základní motor 1,2, ale taky 1,4 a 1,8, příp 2,0...takže to chce nahlížet objektivně. Zcela objektivně třeba říkám, že do nějakých 120km/h (tedy jakejkoliv měststkej a běžnej provoz) je třeba 1,2TSI 105k, uživatelsky příjemnější motor než Toyota 1,6 atmo 133k.
Jedinou konkurencí malých turbobenzínů je 2,0 sky a tech větších bude 2,5 sky. Každá 1,6ka je v normálním autě je na 6ku mrtvá. Ano dá se podřadit, ale podřazuješ protože se tomu nechce.
Bez diskuzí nejlepší poměr cena/užitná hodnota. Doporučuji benzín (LPG).
Jen mě pobavilo, jak to shark11 napsal. Přijde mi to jako vtipný komentář.
Nevymýšlej si pořád něco, člověk dá smajla a Ty z toho dedukuješ kde - co.
Palec nahoru znamená souhlas?
Já to beru jako pochvalu, že to napsal, ne jako souhlas.
Prostě to, že to bylo dobrý, že se mu to povedlo.
Kolik jsi ty měl osobně koncernových aut? Žádné, že?
Ak sú nemecké autá spoľahlivé, tak sa to týka Passata B3-ky. Dedo si ho opravuje doma, stará sa oňho a auto jazdí ako nové (rozumej ako keby bolo teraz vyrobené, nie ako nové Volkswageny 😄 ) . Ináč je to benzínová 1.8 a tento motor má podľa mňa super zvuk, príjemný.
To musítě být pěkně vyšinutá rodinka, když pořád kupujete dokola bez ponaučení takové střepy.
PS: můžeš být v klidu doma už žadné koncernové auto není a nebude...firemní se ovlivnit moc nedá to víš sám nejlépe
Akorát kroutím hlavou nad madíkem, kterej skrze tuhletu otřepanou pózu hledá svoje místo pod sluncem. Ale je vás tu docela dost, takže body za originalitu tím nenaženeš. :-!