Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 5 nejprodávanějších SUV v ČR: Co koupit?

Jaké jsou silné a slbé stránky oblíbených aut? Redakce Auto.cz hodnotí nejprodávanější SUV na českém trhu.
Zpět na článek
12. 9. 2012 18:57
12. 9. 2012 19:17
12. 9. 2012 21:18
12. 9. 2012 21:48
12. 9. 2012 23:21
13. 9. 2012 05:25
12. 9. 2012 19:26
12. 9. 2012 19:52
12. 9. 2012 20:46
12. 9. 2012 21:05
12. 9. 2012 21:11
12. 9. 2012 21:20
12. 9. 2012 21:28
12. 9. 2012 21:30
12. 9. 2012 22:11
12. 9. 2012 21:19
12. 9. 2012 21:20
12. 9. 2012 22:09
12. 9. 2012 22:42
12. 9. 2012 23:58
13. 9. 2012 08:23
13. 9. 2012 15:46
12. 9. 2012 23:55
13. 9. 2012 10:15
13. 9. 2012 11:17
13. 9. 2012 11:36
13. 9. 2012 11:57
12. 9. 2012 19:28
12. 9. 2012 20:33
12. 9. 2012 20:58
12. 9. 2012 22:28
12. 9. 2012 21:38
12. 9. 2012 21:43
12. 9. 2012 23:38
13. 9. 2012 08:20
13. 9. 2012 10:03
13. 9. 2012 00:12
13. 9. 2012 10:20
13. 9. 2012 06:26
13. 9. 2012 18:42
12. 9. 2012 18:57
DSG
Čo viem tak má DSG dve významné znaky .... prvá je pozitívna ..... funguje perfektne .....druhá je negatívna ...pokým funguje ...
Rozbalit vlákno
30
Avatar - abacus
12. 9. 2012 21:18
Re: DSG
Ty s tým DSG máš určite veľké skúsenosti, všakže?
Avatar - JuckiCZ
12. 9. 2012 21:48
Re: DSG
Nemám, tvrdím snad opak? >:D
Jen mě pobavilo, jak to shark11 napsal. Přijde mi to jako vtipný komentář.
Nevymýšlej si pořád něco, člověk dá smajla a Ty z toho dedukuješ kde - co.
12. 9. 2012 23:21
Re: DSG
Problém je asi v tom, že jsi se nejen "smál", ale i souhlasil (= :yes: ). Také jsem se zasmál. :-)
Avatar - JuckiCZ
13. 9. 2012 05:25
Re: DSG
Nesouhlasil.
Palec nahoru znamená souhlas?
Já to beru jako pochvalu, že to napsal, ne jako souhlas.
Prostě to, že to bylo dobrý, že se mu to povedlo.
Avatar - Bristol
12. 9. 2012 19:26
Re: DSG
tato věta se dá ale vztáhnout na koncernové auto jako celek: funguje skvěle dokud funguje...jakmile přestane nejlépe shodit ze skály... ;-) a bohužel jak se zdá tak přestávají fungovat čím dál dříve...
12. 9. 2012 19:52
Re: DSG
Co to jsou zase za kecy? 8-s

Kolik jsi ty měl osobně koncernových aut? Žádné, že?
Avatar - PeterLuk
12. 9. 2012 20:46
Re: DSG
Ujo pred týždňom vymieňal na Oktávke II motor - kľuková hriadeľ, výmena (neautorizovaná u kamaráta, ináč by bola ešte drahšia!) stála 2000 eur. Druhý ujo je s Passatom 6-kou v servise prakticky každý týždeň (a to nevlastní servis >:-[] ), s Oktávkou I tiež. Ja viem, je to možno dané tým, že sa o autá až tak nestarajú, ale otec sa o nášho Citróna tiež veľmi nestará a je obdivuhodné, ako to auto znáša. Tomus hovorí "Francúzska spoľahlivosť" >:D .

Ak sú nemecké autá spoľahlivé, tak sa to týka Passata B3-ky. Dedo si ho opravuje doma, stará sa oňho a auto jazdí ako nové (rozumej ako keby bolo teraz vyrobené, nie ako nové Volkswageny :-) ) . Ináč je to benzínová 1.8 a tento motor má podľa mňa super zvuk, príjemný.
12. 9. 2012 21:05
Re: DSG
No jooo, sestřenice sestry syn.... >:D :no:
Avatar - GM.rja
12. 9. 2012 21:11
Re: DSG
Neumíš moc dobře slovensky, že?
12. 9. 2012 21:30
Re: DSG
Další ubožák. :no:
Když se neorientuješ, tak se do toho nemíchej. Ty reaguj níž.
12. 9. 2012 21:19
Re: DSG
Sestřenice sestry je taky tvoje sestřenice... stačilo napsat pouze sestřenice syn :-)
12. 9. 2012 22:09
Re: DSG
To bylo jenom popíchnutí, myslím, že jsem to pochopil ;-)
12. 9. 2012 22:42
Re: DSG
Mylset, znamená, guvno vědět. :-!
Avatar - Bristol
12. 9. 2012 23:58
Re: DSG
nesouhlas...B3 v 1.6TD 59kW bylo nejhorší auto co jsme kdy doma měli...to nebyl měsíc co otce někde nenechalo...takhle to snášel 2 roky a šlo z domu...poté Vento v 1.9TD 55kW a ta samá písnička až tomu teda nakonec ve 170tkm praskla hlava a šlo také z domu...jediné nesmrtelné koncerny jsou 1.9TDI 66, 74, 77 a 81kW :yes:
13. 9. 2012 08:23
Re: DSG
Co je prosímtě ujo? To je nadávka?
Avatar - jeylkey
13. 9. 2012 15:46
Re: DSG
tipnul bych ze to je stryc na slovensku
Avatar - Bristol
12. 9. 2012 23:55
Re: DSG
možná se budeš divit ale celý život...moje rodina jezdí koncernem, rodina mojí rodiny jezdí koncernem, přátelé jezdí koncernem a já sám služebně jezdím koncernem...jinak řečeno až je toho pokrk...obzvlášť když nastane takovej ten přelom kdy je tomu všecko možné... ;-) a kupovat koncern jako ojetinu? to může v tuzemsku jen magor nebo patriot... :no:
13. 9. 2012 10:15
Re: DSG
A všechny auta se vám kazí, že? 8-s

To musítě být pěkně vyšinutá rodinka, když pořád kupujete dokola bez ponaučení takové střepy.
Avatar - Bristol
13. 9. 2012 11:17
Re: DSG
Vyšinutej si sám....jen se podívej jak hystericky reaguješ na každý přispěvek, který řiká něco jiného než že koncern dělá nejlepší auta na světě...

PS: můžeš být v klidu doma už žadné koncernové auto není a nebude...firemní se ovlivnit moc nedá to víš sám nejlépe
13. 9. 2012 11:57
Re: DSG
Já, že hystericky reaguju, a kde prosímtě?

Akorát kroutím hlavou nad madíkem, kterej skrze tuhletu otřepanou pózu hledá svoje místo pod sluncem. Ale je vás tu docela dost, takže body za originalitu tím nenaženeš. :-!
Avatar - JuckiCZ
12. 9. 2012 19:19
Nissan vs. Dacia
Zajímavé je, že Duster má jako plus "prověřený pohon 4x4 od Nissanu", ale Nissan ne.
A já myslel, že Nissan Qashqai má pohon 4x4 od Nissanu... >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Bristol
12. 9. 2012 19:27
Re: Nissan vs. Dacia
co ty víš třeba ho má od dacie... >:D
12. 9. 2012 19:29
Re: Nissan vs. Dacia
:-) :yes:
12. 9. 2012 19:42
Re: Nissan vs. Dacia
Nebude to třeba tím, že Kvaška se kupuje převážně jako 2kolka? Uplně zapomněli, že pohon 4x4 má >:D
12. 9. 2012 22:33
Re: Nissan vs. Dacia
Ano na první pohled to vypadá divně >:-[] ALE jde o zdůraznění, že Dacia za 260t má plnohodnotnou a prověřenou čtyřkolku, kterou mají auta s dvojnásobnou cenou a to je plus ;-)

Prostě musíte se dívat na poměr cena / užitná hodnota, stejně jako u všech Dacií nebo jiných levných aut :-)
12. 9. 2012 21:38
Sbalit vlákno
0
Reagovat
4x2
Má vůbec nějaký smysl kupovat SUV bez pohonu všech kol? Za stejné peníze můžu mít kombi střední třídy, které je mnohdy lehčí, ovladatelnější, má nižší spotřebu, díky nižšímu těžišti i kolikrát pohodlnější podvozek.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - JuckiCZ
12. 9. 2012 21:43
Re: 4x2
Smysl v tom nehledej, člověk si buď něco dokazuje, nebo se mu to prostě jen líbí a autům moc nerozumí a takových zákazníků je víc než dost...
12. 9. 2012 23:38
Re: 4x2
Obligátní odpovědi jsou: Je to vyšší a lépe se do toho nasedá, lépe je z toho vidět, pak něco o obrubnících atd. Vše samozřejmě blbost. Většinou je to jak v té reklamě na Renault - Nepotřebuji ho, ale chci ho !!!! A to, že to nemá 4x4, není vidět, tak proč za to připlácet?
13. 9. 2012 08:20
Re: 4x2
Lépe se nasedá a je z toho lépe vidět je blbost? Trochu nadhledu, sokolíku.
13. 9. 2012 10:03
Re: 4x2
Do sokolíka mám už docela daleko :-) ... Já netvrdim, že se do toho lépe nenasedá, nebo že z toho není lépe vidět ( ikdyž na tento požadavek je dost alternativ ). Já tvrdim, že to není důvod ke koupi SUV (minimálně né ten hlavní důvod). Můžou být vyjímky, ale většinou jde jednoduše a prostě jen o to, že chci SUV. Moc objektivních důvodů v tom není.
Avatar - twistedTSD
13. 9. 2012 00:12
Re: 4x2
Taky mi to přijde zvláštní, kupovat si auto, které si jen hraje na něco čím není. :-)
13. 9. 2012 10:20
Re: 4x2
Nemyslím si, že auto si na něco hraje .... lidi jo, ty si hrajou furt na něco :-) .... třeba stačí důvod, že se to auto člověku prostě líbí a to je podle mě dobrý důvod ... Ze 4 posledních služebáků mám 3x čtyřkolku a moje vlastní auto je taky 4x4, ale možná i díky tomu si myslím, že v normálních podmínkách je tak trochu na nic .....
Avatar - Mrakoplas
13. 9. 2012 06:26
Re: 4x2
Pokud se nepohybuješ v extrémním terénu tak to smysl má. Ve většině případů má větší vliv na průchodnost světlá výška než pohon všech kol. Tam kde kombi s pohonem 4x4 visí na břiše, SUV 4x2 pořád jede. Například Tatra Hanzelky a Zikmunda se kterou projeli Afriku a Jižní Ameriku má jen pohon zadních kol, zato ale světlou výšku 230mm (o takové světlosti se většině dnešních SUV může jen zdát).

Že většina zákazníků SUV do žádného terénu nikdy nevjede je věc druhá. Z tohoto pohledu nemá smysl celá tato kategorie jako taková.
12. 9. 2012 21:56
SX4 4x4 Navi
za 400.000 Kc v plne palbe.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - skejpa
12. 9. 2012 22:53
co z toho koupit...
... to je jednoduchy. Mazdu CX-5 >:D
Rozbalit vlákno
3
12. 9. 2012 23:56
Re: co z toho koupit...
Ruster :yes: ale ne v dvojkolce, ten nevyjede ani kopec, kterej dá Seicento na zimácích celkem v pohodě. Žádný sestřenice bratr, osobní zkušenost.
13. 9. 2012 08:27
Re: co z toho koupit...
No jsem na ni zvědavej, instruktor z letiště ji už má objednanou, ale bude až v lednu ;-\
Avatar - Ada je zase tady
12. 9. 2012 23:57
Je to jen mlácení prázdné slávy
a trapný pokus připomínat nekvalitní Dacii a nehezkého Hnissana. Pokud si někdo chce vybrat mezi malými SUV, je Yeti jasnou volbou. U středního SUV je to Tiguan. Bohužel dostupná evropská verze Tiguanu je příliš krátká a nenabízí dostatečný zavazadlový prostor.Optimálně zcela rovnou plochu (jako v Passatu) vzniklou po poklopení zadních sedaček. Problémem koncernových SUV tedy je, že na trhu jim chybí praktický SUV s velikostí mezi Tiguanem a Touaregem. Extravagance vzhledu nových modelů VW tuto mezeru neřeší. :no:

Jinak -pokud SUV, tak zcela samozřejmě 4motion (4x4). Kdo chce dvoukolku, nemá to v hlavě moc srovnané :no: 2.0 TDI je jasnou volbou pro malé a střední SUV. :-!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - JuckiCZ
13. 9. 2012 05:29
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
Ada je zase tady a opět perlí >:D .
Všechno koncernové je úplně nejlepší! (Vzhled, čtyřkolka i motory)
A co ceny, Ado? Tam je to taky v pořádku?
13. 9. 2012 08:17
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
jeste bych doplnil a co kvalita a spolehlivost ta je taky v poradku?
Avatar - Ada je zase tady
13. 9. 2012 09:24
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
Záleží na tom, s čím to srovnáváš. Osobně by se mi víc líbil konzervativnější design a větší spolehlivost = tak, aby zase klasický VW vydržel těch půl milionu km bez větších investic.
V tom již VW udělal výrazný posun, motory 2.0TDI jsou již vychytané a spolehlivé a jen hlupáci si myslí, že jsou stejné, jako před 8 lety, kdy jim praskaly hlavy a odcházel náhon na olejové čerpadlo. Stejně tak se vyřešila nižší živostnost víceprvkovépřední nápravy u Passatu a nepodařený motor 2.5TDI se nahradil spolehlivým 3.0TDI. Horší je to s řidiči, kteří se s dieselem často ještě nenaučili jezdit a točí ho jak nějaký benzínový krám. To má za následek nižší životnost turbodmychadel, které nepřesahují 200 tisíc km. Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. Problém VW (ale nejenom VW - je to celosvětový problém) se jmenuje mladý ***imanagement nagelovaných ekonomů a merkatingových "expertů", kteří tlačí výrobu do nižší kvality (aby si lidé kupovali stále nová auta, musí se životnost těch stávajících nějak omezit), takže oproti kvalitě výroby před 10 lety nastal určitý pokles ("celoživotností" olejové náplně, použití méně kvalitních materiálů, horší protikorozní ochrana, levnější varianty osvědčených technických řešení, nižší kvalita výroby z důvodu použití nekvalifikovaných a levnějších dělníků, atd.) a auta nabývají extravagantního vzhledu, který se rychle okouká. To všechno je negativní.

Nicméně, pokud to srovnáš s tím, co se vyskytuje na trhu, vychází tyhle vozy stále ještě velmi dobře, protože vozy jiných výrobců (čest výjimkám) jsou ještě mnohem horší, obludnější a poruchovější. Nejde o poruchovost během prvních 60 tisíc km (to vydrží i rendlík), ani 100 tis km, ale o to, aby vzhled vozu nezastaral ani po 8 letech a aby se do auta, na kterém je 250 tisíc km, nemusely vrážet desetitisíce za výměnu převodovek, polonáprav, či dokonce motorů. Proto bych uvítal porovnávací testy vozidel a servisnách nákladů (a třeba by se dala nějaká statistika udělat i z dat sdružení automobilových opraven) mezi vozy různých značek, které mají najeto 100 až 200, respektive 200 až 300 tisíc km.

S tím souvisí i cena vozu. Určitě mi nevadí, pokud bude takový vůz, do kterého nemusím cpát prachy za servis a za 3 roky kupovat nový, protože opravy jsou již nerentabilní, stát o 50 tisíc více, než nějaká francouzská (rumunská, turecká, marocká), nebo korejská konkurence. (Která je navíc ohyzdná!)

Proto nějaké porovnávání přiblblých pěti nejprodávanějších vozů s blbým benzínovým motorem, je jen mlácením prázdné slámy. Je vidět, že i kvalita webu Auto.cz jde dolů :no:
13. 9. 2012 09:29
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
Tady se musím Ády trochu zastat, mám jako druhé auto OII FL s motorem 2.0TDi ještě PD z roku 2009 a najeto za 3 roky 110tis km bez poruchy, jen papá trošku olej, každých 15 tis cca 0,5-0,8l ;-)

Dokonce subjektivně táhne lépe po 100tis km :yes:
Avatar - Hotwire
13. 9. 2012 10:01
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
sorry neda mi ale [odkaz] >:-[]
13. 9. 2012 11:27
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
Ádo, moc sis čichnul sazí.
Avatar - CommonUser
13. 9. 2012 13:26
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
Ada si kadi pred vlastne dvere:
"V tom již VW udělal výrazný posun, motory 2.0TDI jsou již vychytané a spolehlivé a jen hlupáci si myslí, že jsou stejné, jako před 8 lety, kdy jim praskaly hlavy a odcházel náhon na olejové čerpadlo .... "
vs
"Bohužel turba jsou výrobkem externích (neněmeckých) dodavatelů a jejich životnost tomu odpovídá. "

Tak sa rozhodni ako je to s tymi motormi. Suhlasim so ***izmom, ale za to si moze sam VW. TAkisto za vyber dodavatelov a ich kontrolu.
Ako chces zmenit tuto naprd situaciu inak, ako nekupovat VW ??? :-O
Avatar - JuckiCZ
13. 9. 2012 15:58
Re: Je to jen mlácení prázdné slávy
Myslel jsem to jinak.
Píšeš, že mezi malými vozy SUV jedině Yeti u středních Tiguan. Podle mě zapomínáš na mnoho kvalitních jiných SUV, jako například od Land Roveru, Suzuki, Hondy, Toyoty, Mitsubishi, Subaru, Mercedesu,... Nelíbil se mi ten článek právě pro tu vyhraněnost "kupovot jedině koncern!"
Dalším problémem je to tvrzení, že pokud SUV, tak samozřejmě 4motion - naprosto nesouhlasím, například Subaru nebo Ladn Rover má podle mě (i mnoha jiných) lepší pohon čtyř kol a pak jsou i jiní, jako například Suzuki, či Mercedes, kteří to mají také zvládnuté skvěle.
No a poslední věc byla hláška, že do SUV jedině TDI. Zase musím tvrdit, že jsou i srovnatelné, ne-li lepší dieselové motory - Subaru, Honda, Mercedes,...
No a cenu jsem zmínil proto, protože i přes to, že jsou koncernová auta do určité míry kvalitní (jak jsi sám přiznal, není to ideání), cena bývá často zmiňována jako vysoká snad v každém testu (vyšší cena vozu, vyšší cena příplatků,...)
Prostě a jednoduše ten příspěvek vypadal příliš jednostranně a jak sám určitě víš, nic není dokonalé a navíc v automobilovém průmyslu stále ještě funguje konkurence (naštěstí) a vždy několik variant v daném segmentu, které dávají smysl.
13. 9. 2012 06:14
Informační hodnota článku?
Nechápu vytváření podobnejch článků...co má za smysl vybrat 5 nejprodávanějších modelů???

Sakra, to už je redakce z inzerce tak zblblá, že má za potřebí vytvářet záplavu článků s nulovou vypovídací hodnotou? To se radši páni redaktóři znovu uchylte k vypisování bychařů, tedy co byste...koupili.

Tohle je okurkovej pleps, naprosto nehodnej webu ACZ! :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Mrakoplas
13. 9. 2012 06:33
Re: Informační hodnota článku?
Docela zajímavá by mohla být pětka dobrých a neprávem opomíjených SUV, ale tohle je opravdu jen blábolení o ničem.
13. 9. 2012 07:26
Re: Informační hodnota článku?
Ano, to by byl článek o něčem...tohle je 100x vymlácený a nikdy nerodící žito...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 9. 2012 08:49
Re: Informační hodnota článku?
Nečtou nás jen odborníci, občas je fajn zrekapitluovat základní fakta ;-)
13. 9. 2012 10:58
Re: Informační hodnota článku?
...takže to b ude asi pro babičky, co sem zabloudily kvůli štrykování...

...jsem taky inzerent, nehrajme schovávanou.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 9. 2012 12:51
Re: Informační hodnota článku?
Toto je čistě redakční materiál (ano, nápad je odvozený částečně ze statistik čtenosti dalších článků), inzertní záležitosti jsou zřetelně označené jako PR články.
13. 9. 2012 12:53
Re: Informační hodnota článku?
Lukáši, to, že je to váš materiál nezpochybňuju...tak tedy schovávaná.

Představení RR a první dojmy budou hned zítra nebo až v pondělí? ;-)
13. 9. 2012 06:23
Atmosferické benzionové motory u iX35
V článku je uváděno, že atmosferické motory jsou prostě něco horšího než ( ostatně jak je v CZ motoristické žurnalistice prakticky povinné ! ) super vychvalované TSI od Das Konzern ...

Viděl jsem už pár TSI-ček kterým se protočil řetěz, už i s roztrženým oběžným kolem turba ...

Myslím, že dobře udělaný atmosferický benzinový motor má svoje místo, speciálně u pseudo-SUV této kategorie - už jen kinetika jeho hmoty dává úplně jiný kroutící moment a to v mých očích je více než upištěné piditurbo u 1,2TSI u Yettiho ... ( nemluvě o snazší a levnější konverzi na LPG/CNG atd ... )
Rozbalit vlákno
3
13. 9. 2012 07:25
Re: Atmosferické benzionové motory u iX35
TSI není jen základní motor 1,2, ale taky 1,4 a 1,8, příp 2,0...takže to chce nahlížet objektivně. Zcela objektivně třeba říkám, že do nějakých 120km/h (tedy jakejkoliv měststkej a běžnej provoz) je třeba 1,2TSI 105k, uživatelsky příjemnější motor než Toyota 1,6 atmo 133k.
Avatar - KANKUNEN
13. 9. 2012 08:00
Re: Atmosferické benzionové motory u iX35
Jedinou konkurencí malých turbobenzínů je 2,0 sky a tech větších bude 2,5 sky. Každá 1,6ka je v normálním autě je na 6ku mrtvá. Ano dá se podřadit, ale podřazuješ protože se tomu nechce.
13. 9. 2012 08:36
Re: Atmosferické benzionové motory u iX35
Mě se přiznám v CX5 neohromil ani ten. Je pravda, že na foukanejch motorech jezdím většinu cest už nějakých 10let...ale atmosferu jezdím občas taky...
13. 9. 2012 18:42
Fiat Freemont
Bez diskuzí nejlepší poměr cena/užitná hodnota. Doporučuji benzín (LPG).
Rozbalit vlákno
1
13. 9. 2012 19:04
Re: Fiat Freemont
LPG ani není potřeba, motor V6 ve Freemontu "papá" E85, který stojí kolem 25 Kč za litr. :yes: