Fabia třetinu a zbylých (zbitých) 24 konkurentů se přetahuje o desetinky procent (v lepším případě o jednotky procent). Zajímalo by mě, jak vypadají prodeje v zemích, jako se Španělsko nebo Rumunsko, kde mají po jedné domácí značce.
Síla je spíše to, jak Fabia padla z cca 1500 minulý rok na 700. Škoda má problém. Fabia je kanibalizována jak Citigo tak Rapidem. Tady zůstal velmi malý prostor pro jakýkoli marketing. Museli by radikálně zlevnit Citigo aby vytvořili prostor pro zlevnění Fabie, aby ji dostatečně odlišili od Rapida.
problem nie je iba v tom ze prislo citigo s rapidom... problem pre fabiu je aj nove rio , inovovana i20tka , P208 a dalsi konkurenti..... fabia uz nie je najmladsia... prichadzaju nove a nove auta v malej triede... o chvilu tu bude nove clio a dalsi hraci...... clovek si dnes uz vie spocitat a ked ma v hlave kusok rozumu zisti ze za podobnu cenu zakladnej fabie s htp moze mat paradne rio s lepsimi zarukami motormi vybavou a aj priestrannejsim interierom, ale ano aj citigo a rapid zozeru fabiu.... terajsia fabia je totiz uz skutocne nezaujimavym autom v dnesnej dobe a motoricky neprijatelnym pre vacsinu ludi.... takze sa nemozeme cudovat ze i20 je druhym najpredavanejsim malym autom v cechach - staci si pozriet ake motory a vybavu mame v zaklade a je hned jasne ze skoda je v tomto uplne mimo a pozadu oproti takmer kazdemu inemu autu v malej triede... pre mna su naopak tie pocty predanych fabii este stale zahadou... povedal by som ze mali by byt este nizsie
Nepleť se, Toppere, lidi, co kupovali Fabie, Korejci nezajímají. Minimálně 1/3 lidí v ČR nidky nebude uvažovat o jiné značce než Škoda.
Je tady ale nový model a už je tady z čeho vybírat, tak si vybírají. Někteří jdou o něco níže, do Citigo s 5dvířkem, někteří jdou o něco výš na levnější verze Rapida (pár měsíců už čekají).
Korejci jdou mimo ně. Korejci dělají vítr hlavně mezi Francouzskými a italskými vozy a problémy dělají také Fordu a Opelu. Škodovky se to prakticky vůbec nedotýká.
Podívej se, jaké vozy prodávají Korejci a jaké Škodovka a nedělej si iluze. Korejci prodávají 20% v dieselu (to znamená levnější benzínové verze), Škodovka 50% a Volkswagen přes 60% v dieselu (výrazně, ale opravdu výrazně dražší verze).
Dokud nebudou Korejci schopni prodávat dražší verze a výbavy, nestanou se žádnou reálnou konkurencí.
Zatím pro Škodu platí - psi štěkají, ale karavana kráčí dál.
Neviem ako je to u vás, ale v SR sa podľa vyhlásenia Škody SR, predá 80% vozidiel s výkonom menším ako 80kW... Takže by som s tými vrcholovými naftami a výbavami trochu opatrnejší.
Škoda reagovala na príchod korejcov - t.j. znížením cien tak isto ako konkurencia .... takže kórejci sú reálnou konkurenciou ...
Preborníkom vo "vyholených" výbavách a slabučkých motoroch určite nie sú kórejci, ale skôr Škoda ....a určite sa takéto škodovky predávajú vo veľkom ....
I u vás je spousta lidí, která není schopna uvažovat o jiné značce než o Škodě. V ČR je tato skupina lidí obrovská.
A co se týče prodejů, nevím co bys mohl zpochybnit na následujících číslech:
Škoda 1-8/2012 - 46% v dieselu, Hyundai 1-8/2012 20% v dieselu, Kia 1-8/2012 21%, Chevrolet 1-8/2012 27%.
Jak známo, ceníky začínají vždy levnými benzíny, diesely mají vždy alespoň 2. nejnižší výbavu a z principu jsou dražší. Je tedy jasné, že Škoda prodá za mnohem víc než Korejci. A je zcela jedno, jestli jsou vozy určeny pro firmy nebo pro domácnosti - všichní mají stejnou šanci.
A jestli Škodovka prodá nějaké levné specifikace? Ano, jistě, a proč ne? Ostatní to také dělají.
Ostatně příchod Citigo a Rapidu na trh není nic jiného než cenové a typové se přiblížení zákazníkům.
Je tady ovšem jeden nebo 2 paradoxy. Citigo a Rapid parazitují příliš na Fabii a Rapid bude parazitovat na Octavii.
Ještě to bude zajímavé.
Mohl jsi rovnou napsat, že korejci dělají vítr v privátních prodejích. Je jasné, že v ČR nemohou ve fleetech domácí koncern ohrozit. Mimo fleet si pak lidi kupují Škodovky v nejnižších výbavách a se základní motorizací.
Jo mohl ale je zbytečné dělit prodeje na fleety a domácí. Je Škoda schopna prodat draho, velmi draho do fleetů? Ano. Potom jí tedy vzniká prostor prodávat levně do rodin. To je naprosto v pořádku.
Pokud chtějí firmy v ČR předražené Octavie tam, kde se v zahraničí prodávají vozy střední třídy (za stejné peníze) je to jejich věc. Pokud chtějí jednotlivci kupovat předražené holobyty od Škodovky (a jinde by mohli dostat za stejnou cenu víc) - je to jen a pouze jejich věc.
Rapid je tu, aby nahradil Octavii ve fleetech - za stejnou cenu jako dříve Octavie půjde nyní Rapid a Škoda vydělá víc. Už se obchoďáci v Octaviích nesvezou ... :-) Octavie budou dostávat šajby a budou si snít svůj sen o Superbu :-)
Ta věta o předražené Octavii namísto střední třídy v zahraničí za stejné peníze je blábol. Pokud tedy jako zahraničí nemyslíš Pobaltí. Doporučuju porovnat ceny u nás, ve Francii, Německu a VB. Takové Hojandé iDreißig v Německu podle jejich vlastního webu začíná v přepočtu na 400 000Kč. To jen tak k těm předraženým..
Rapid bude Octaviu nahrazovat maximálně tam, kde se teď prodávala holá Prima bez tonovaných skel. Pokud už bude muset nějaká firma hodně šetřit, tak kývne na I30 za 260 000Kč. Ostatní zůstanou u Octavie nebo přechází na Superb/Passat.
Stále existuje skupina ľudí, ktorí uprednostnia overenú klasiku v podobe atmosférických benzínov a nie oturbené TSI, preto tie predaje i20. Rio je pre mňa sklamaním, v porovnaní s i20 dosahuje polovičné predaje. Pritom rio je oveľa krajšie, pekný kus auta.
Mne sa viac páči aktuálny dizajnový trend kie ako hyundaiu. Rio, ceed, optima, sportage sú oveľa krajšie ako i20, i30, i40 a ix35.
Fabia padá všude, jen za srpen zaznamenala celkově ztrátu 18,7% a je to tak jediný model Škody, který neroste (dokonce i Roomster, který byl dříve otloukánkem, si připsal nějaká ta procenta k dobru). Holt, cenová válka znamená pro tuhle třídu aut zkázu. Když si člověk vezme, že za nějakých 350 tisíc si člověk může koupit hezky vybavené Hyundai i30/Kiu cee´d nebo odcházející Golf, tak proč dávat podobné peníze za menší auto.
Fabia nezápasí s ostatními Škodovkami. Škodovkáři jsou uzavřený svět sám pro sebe. Je to spousta lidí, kteří nikdy nedají nic než Škodovku.
Opakuji, že Škdovka máv tomto případě problém sama se sebou - probíhá kanibalizace malým modelem Citigo (halasili kolem toho tak dlouho, až jim na to lidi kývli - ti, co by si za normálních okolností koupili Fábii).
Pro druhou skupinu lidí byla Octavia moc velká a moc drahá, Rapid je ok. Tito kupovali Fabii v kombíku.
Ostatní auta na Fabii kanibalizují minimálně.
Je třeba se na to podívat tímto pohledem: přišla nějaká převratná auta v třídě malých vozů? Ne. Ovšem přišlo Citigo, které v reklamě sama Škoda posouvá na okraj třídy malých aut.
Dále je tady Rapid - 2 důvpdy, aby padla Fabia o polovinu. Nic jiného nemohlo mít na pád Fábie takový vliv. Lidi už čekají na Rapid s HTP.
Fabii už dlouhou dobu drží nad vodou vlastně jen firemní flotily. Malý záchvěv přišel jen s Championy, kdy Škodovka nabídla Fabie s nejlepším poměrem ceny a výbavy od roku 1999 (pamatujete ty doby, kdy kombík s nulovou výbavou stál přes 300 tisíc ?). Ale ten už asi odezněl.
Mám pocit, že škoda sa kupuje zo zvyku a vidinou lacných ND, dostupného servisu, atď.
Na i30 som viezol známeho a bol prekvapený koľko miesta tam je. Aj on chcel kúpiť auto a na otázku aké, odpovedal škodu (fabia) čo iné.
Niektorí ľudia akoby mali zafixované, že existuje "iba" škoda. Pri kúpe vôbec nepozerajú po konkurencii, prídu do showroomu škodovky a konfigurujú, resp. vyberú základný motor v holote (bez výbavy).
Vyhoda skodovky skutecne jsou ty levne nove ND, cokoli se da sehnat za par kacek na vrakovisti a kazdy mechos na vsi "vi kam sahnout". Davam do kupy rozstrelenou O1,takze mluvim z vlastni zkusenosti. Nevyhoda je,ze se tak kradou. Taky mluvim z vlastni zkusenosti... :-/
Vidím to taky tak. Citigo odebítá zákazníky nejlepvnějších verzí "do města" a zájemci o rodinné auto asi čekají na Rapida. Ostatní spolehlivě odradí design. Osobně si myslím, že kdyby teď dali do prodeje Fábku první generace za "championové ceny", že by se prodávala líp.
Koukam, ze Puntu v CR uz nepomuze ani to, ze se da koupit pod 200000 v 5d verzi i s klimou a celkem rozumnou vybavou :-( Coz me mrzi, porad je to hezke auto, ktere ma co nabidnout.
u punta je problém že jednak je to fiat a jednak už je venku moc dlouho víceméně furt stejný punto i když sice po několikátým faceliftu a nová verze 2012 vypadá pěkně tak je to prostě už okoukaný i když je stejně mnohem hezčí než fabie
Punto má úplně jiný problém, kterým je nulová propagace. Nevzpomínám si, že bych kdy viděl reklamu na cokoli od Fiatu v nějakém větším měřítku, zatímco Simply clever hází své šampióny ze všech stran; Peugeot taky ukazuje 208 kde může a i20 jsem za večer viděl v televizi snad čtyřikrát.
se ani nedivim, kdo by tu divnou obludu taky chtěl. Myslím že i dealeři škody už se nemohou dočkat nové generace škody fabia. Myslím, že důvod je naprosto jasný: drtivá většina fabii se prodá v holobitu a HTP(nic jiného na ulici skoro nepotkávám) a tuta verze brousí do cenových vod škody citigo která ji hlavně v 5dv. velmi solidně kanibalizuje, a to tu ještě není rapid a jeho nejlevnější HTP...myslím, že prodej fabie pujde ještě níž protože si myslím, že spousta lidí přihodí pár šupů a veme dospělejší auto ale se stejným nedospělým motorem, ale to už většinu tuzemáků vůbec netrápí...hlavně že to má kufr 500 litrů a ten správný znak na kapotě... :yes:;-)