Ekonomika
Fabia sa stala obeťou vnútrofiremenej "kanibalizácie" zo strany menšieho brúšku a Rapid bude znamenať pre Fabiu II posledný kliniec do rakvy ...
Myslím, že v Škode by mali zvýšiť tempo na Fabii III, tá vyzerá konečne ako normálne auto ...
Myslím, že v Škode by mali zvýšiť tempo na Fabii III, tá vyzerá konečne ako normálne auto ...
presne tak... zospodu zozerie fabiu 5dverove citigo a zhora ju zozerie rapid 😉
ako pozeram i20 je uz celkovo druhe najpredavanejsie male auto v cechach :yes: :yes: :yes😒br />
rio tiez drzi slusne 9 miesto a zaroven je skokanom roka :yes: :yes: :yes😒br />
korejcom to proste slape , len tak dalej :yes😒br />
na konci roka bude paradna zhrnovacka, uz teraz sa tesim :yes:
ako pozeram i20 je uz celkovo druhe najpredavanejsie male auto v cechach :yes: :yes: :yes😒br />
rio tiez drzi slusne 9 miesto a zaroven je skokanom roka :yes: :yes: :yes😒br />
korejcom to proste slape , len tak dalej :yes😒br />
na konci roka bude paradna zhrnovacka, uz teraz sa tesim :yes:
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Koukam, ze Puntu v CR uz nepomuze ani to, ze se da koupit pod 200000 v 5d verzi i s klimou a celkem rozumnou vybavou 😒 Coz me mrzi, porad je to hezke auto, ktere ma co nabidnout.
u punta je problém že jednak je to fiat a jednak už je venku moc dlouho víceméně furt stejný punto i když sice po několikátým faceliftu a nová verze 2012 vypadá pěkně tak je to prostě už okoukaný i když je stejně mnohem hezčí než fabie
Punto má úplně jiný problém, kterým je nulová propagace. Nevzpomínám si, že bych kdy viděl reklamu na cokoli od Fiatu v nějakém větším měřítku, zatímco Simply clever hází své šampióny ze všech stran; Peugeot taky ukazuje 208 kde může a i20 jsem za večer viděl v televizi snad čtyřikrát.
se ani nedivim, kdo by tu divnou obludu taky chtěl. Myslím že i dealeři škody už se nemohou dočkat nové generace škody fabia. Myslím, že důvod je naprosto jasný: drtivá většina fabii se prodá v holobitu a HTP(nic jiného na ulici skoro nepotkávám) a tuta verze brousí do cenových vod škody citigo která ji hlavně v 5dv. velmi solidně kanibalizuje, a to tu ještě není rapid a jeho nejlevnější HTP...myslím, že prodej fabie pujde ještě níž protože si myslím, že spousta lidí přihodí pár šupů a veme dospělejší auto ale se stejným nedospělým motorem, ale to už většinu tuzemáků vůbec netrápí...hlavně že to má kufr 500 litrů a ten správný znak na kapotě... :yes: 😉
😉 Pořád čekám ,kdy RIO bude dýchat na záda Fábií. >😁 >😁 Deváté místo je spíš k ůsměvu. Při tom tá plečka nevypadá špatně.
rumunsko august 2012😒br /> [odkaz]
tabulky su dole pod clankom
Je tady ale nový model a už je tady z čeho vybírat, tak si vybírají. Někteří jdou o něco níže, do Citigo s 5dvířkem, někteří jdou o něco výš na levnější verze Rapida (pár měsíců už čekají).
Korejci jdou mimo ně. Korejci dělají vítr hlavně mezi Francouzskými a italskými vozy a problémy dělají také Fordu a Opelu. Škodovky se to prakticky vůbec nedotýká.
Podívej se, jaké vozy prodávají Korejci a jaké Škodovka a nedělej si iluze. Korejci prodávají 20% v dieselu (to znamená levnější benzínové verze), Škodovka 50% a Volkswagen přes 60% v dieselu (výrazně, ale opravdu výrazně dražší verze).
Dokud nebudou Korejci schopni prodávat dražší verze a výbavy, nestanou se žádnou reálnou konkurencí.
Zatím pro Škodu platí - psi štěkají, ale karavana kráčí dál.
Preborníkom vo "vyholených" výbavách a slabučkých motoroch určite nie sú kórejci, ale skôr Škoda ....a určite sa takéto škodovky predávajú vo veľkom ....
A co se týče prodejů, nevím co bys mohl zpochybnit na následujících číslech😒br /> Škoda 1-8/2012 - 46% v dieselu, Hyundai 1-8/2012 20% v dieselu, Kia 1-8/2012 21%, Chevrolet 1-8/2012 27%.
Jak známo, ceníky začínají vždy levnými benzíny, diesely mají vždy alespoň 2. nejnižší výbavu a z principu jsou dražší. Je tedy jasné, že Škoda prodá za mnohem víc než Korejci. A je zcela jedno, jestli jsou vozy určeny pro firmy nebo pro domácnosti - všichní mají stejnou šanci.
A jestli Škodovka prodá nějaké levné specifikace? Ano, jistě, a proč ne? Ostatní to také dělají.
Ostatně příchod Citigo a Rapidu na trh není nic jiného než cenové a typové se přiblížení zákazníkům.
Je tady ovšem jeden nebo 2 paradoxy. Citigo a Rapid parazitují příliš na Fabii a Rapid bude parazitovat na Octavii.
Ještě to bude zajímavé.
Pokud chtějí firmy v ČR předražené Octavie tam, kde se v zahraničí prodávají vozy střední třídy (za stejné peníze) je to jejich věc. Pokud chtějí jednotlivci kupovat předražené holobyty od Škodovky (a jinde by mohli dostat za stejnou cenu víc) - je to jen a pouze jejich věc.
Rapid je tu, aby nahradil Octavii ve fleetech - za stejnou cenu jako dříve Octavie půjde nyní Rapid a Škoda vydělá víc. Už se obchoďáci v Octaviích nesvezou ... 😄 Octavie budou dostávat šajby a budou si snít svůj sen o Superbu 😄
Rapid bude Octaviu nahrazovat maximálně tam, kde se teď prodávala holá Prima bez tonovaných skel. Pokud už bude muset nějaká firma hodně šetřit, tak kývne na I30 za 260 000Kč. Ostatní zůstanou u Octavie nebo přechází na Superb/Passat.
Mne sa viac páči aktuálny dizajnový trend kie ako hyundaiu. Rio, ceed, optima, sportage sú oveľa krajšie ako i20, i30, i40 a ix35.
Opakuji, že Škdovka máv tomto případě problém sama se sebou - probíhá kanibalizace malým modelem Citigo (halasili kolem toho tak dlouho, až jim na to lidi kývli - ti, co by si za normálních okolností koupili Fábii).
Pro druhou skupinu lidí byla Octavia moc velká a moc drahá, Rapid je ok. Tito kupovali Fabii v kombíku.
Ostatní auta na Fabii kanibalizují minimálně.
Je třeba se na to podívat tímto pohledem: přišla nějaká převratná auta v třídě malých vozů? Ne. Ovšem přišlo Citigo, které v reklamě sama Škoda posouvá na okraj třídy malých aut.
Dále je tady Rapid - 2 důvpdy, aby padla Fabia o polovinu. Nic jiného nemohlo mít na pád Fábie takový vliv. Lidi už čekají na Rapid s HTP.
Na i30 som viezol známeho a bol prekvapený koľko miesta tam je. Aj on chcel kúpiť auto a na otázku aké, odpovedal škodu (fabia) čo iné.
Niektorí ľudia akoby mali zafixované, že existuje "iba" škoda. Pri kúpe vôbec nepozerajú po konkurencii, prídu do showroomu škodovky a konfigurujú, resp. vyberú základný motor v holote (bez výbavy).