Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Audi: Od založení automobilky uplynulo právě 100 let. Nebo ne?

43 komentářů

Navtech
Nějaká dobová fotka, by nebyla?
Avatar - white label
white label
Pro tebe jo...

[odkaz]

😉
Sleeper
Ahoj, něco málo, co by se dalo uveřejnit, alespoň k typu A a C jsem našel, řeknu grafikům, ať to ke článku zítra dodají 😄
Navtech
No jo, tak to mohl text v článku být "www" a podpis. 😉
Sleeper
Obávám se, že nikoliv 😄) Článek je plně autorské dílo s využitím několika zdrojů (obzvlášť přesné datace)...😄 A když tak toužíš po fotkách, tak Ti k tomu nějaké dodáme 😄
Navtech
Tak když už si ten článek přečtu, tak přeci nebudu honit gůgla, ne? >😁
Avatar - prekladys
prekladys
a leje jako z konve... jo, mimochodem, jako bych cosi podobného nedávno čet... oder auch nicht? 😉
třesu se toho, až budou mít kulaté jubileum ve wolfsburgu: to bude nejspíš letáček i ve schránce, abych nezapomněl.

yellow coach znáš?
Navtech
Otázka je, jestli letáček od VW nepotěší víc, než letáček od Dacie nas.re.
Sleeper
Kdes co podobného četl?
Avatar - prekladys
prekladys
člověče všude na netu, německé internetové verze kde čeho musí přispěchat svojí troškou do mlýna... (spiegel, autobild, ams, autozeitung) jen se mi vybavilo to: audi 100 jahre...oder auch nicht?
Avatar - Ricardo
Ricardo
Díval jsem se na ten White Labelův odkaz a i tam se přímo píše, že Audi vzniklo v roce 1909 ale to jméno se použilo až o rok později. No je to od nich trochu drzost, když výročí počítají zrovna od založení druhé automobilky jménem Horch. Asi se chystají slavit jubileum Audi i při výročí DKW, Wanderer, Auto Union... >😁
Sleeper
Takových automobilek, které do historie počítají i to, co by neměly, je víc... že 😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
Myslíš (Mercedes-)Benz, který svůj původ odvozuje od Benze? 😄
Sleeper
Nejen. I čeští výrobci toto s oblibou dělají a dělávali. Škodovka například takhle slavila století dvakrát, poprvé v roce 1959, podruhé v roce 1984. Poprvé ta plzeňská (ale na reklamních materiálech byly tehdy nové octavie), podruhé vycházel v SM celý seriál.... taky ovšem o rok dříve, protože Laurin s Klementem založili fabriku až, ehm,v roce 1895 😃 U Mercedesu (DMG a Benzu, Daimler-Benzu, DaimlerChrysleru a dnes Daimleru) je pak ta "nejstarší automobilka na světě" opravdu velmi, velmi sporná.... Škodovka ale na L&K plynule navázala, staré typy po převzetí nesly obě značky - Laurin & Klement-Škoda. P.S. Tatra se hlásí k Schustalovi. Vlastně má na to právo, protože jde pořád o stejnou továrnu, byť už dvakrát přejmenovanou 😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
No nevím z hlavy jestli první auto vyrobil opravdu Benz nebo chvíli před ním Daimler... ale nic spornýho v tom nevidím... nebo je nějkdo předběhl?
Avatar - white label
white label
Benz s Daimlerem ještě nebyli ani na houbách, když se tu dávno před nimi proháněl (ve svém fáru starej), dobrej "Flinstoun"... :-!

[odkaz]

:yes: >😒]

P.S. A k jeho zanedbatelné hodnotě emisí
(trocha metanu po dobrém obědě)
se dnešní japonské hybridy ještě ani zdaleka nepřiblížily... :😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
To jsem nevěděl, že se dochoval až dodnes! >😁 :yes: :yes:
Avatar - white label
white label
To víš, stará, dobrá doba kamenná..., dodnes naprosto bez koroze... :yes: 😉
...a náklady na provoz...naprosto neznámý pojem...
:-!
Sleeper
Jojo, bourák starýho Freda... 😄 Škoda, že je to jen fikce... ale vozy bez koní s pohonem pákami a podobnými mechanismy tu byly v 17. a 18. století. Jeden se překvapivě i dochoval - a navíc v Rusku...😄
Avatar - white label
white label
Jakápak fikce, to si přece už ani ty nemůžeš pamatovat... >😒]

Kde jinde se taky mohl dochovat, než v zemi kde zítra, již znamená včera... 😉
Sleeper
Tady nejde o to, jestli vyrobil první aut Benz nebo Daimler (byl to mimochodem Benz), tady jde o to, že "nejstarší automobilka světa" existuje ve skutečnosti až od roku 1926 😄
Sleeper
Jo a upřímně řečeno, Bolléeho L'Obeissante a její následovnice (všechny měly ženská jména) byly mnohem mnohem modernější než Benzova tříkolka, o Daimlerově, pardon, vlastně Maybachově motorizovaném kočáru nemluvě. Dnes mají jednu smůlu - poháněla je stará dobrá pára...
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ale vznikla sloučením Daimlera a Benze, nebo ne?
Avatar - white label
white label
To ano, ale vznikla AŽ jejich sloučením, nikoli něčím co by se týkalo pouze jednoho z nich...proto by vlastně také (podobně) dnes mohlo slavit Audi za každý kroužek (z AUTO UNION) zvlášť... :-!
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ale Daimler i Benz jsou stejně staří navíc ty dvě značky v tom figurují nepřetržitě dodnes.
Ne jako u Audi, který chvíli vyrábí supersporty, pak změní značku a vyrábí minidvoutakty, pak změní název znovu, mezitím se třikrát přeorientuje na něco jinýho... M-B má jasnou kontinuitu od roku 1886 dodnes bez jediné přestávky 😄
Avatar - white label
white label
To si ale u úplně jiného tématu...řešíme teď tady přece výročí vzniku..., nikoli historii těchto automobilek jako celek... 😉
U vzniku původního Audi byl vlastně jen jeden hlavní člověk
(u MB dva) a to A. Horch...,
...poprvé pod svým vlastním jménem a podruhé pod latinskou verzí svého jména...
Logicky by tedy historie AUDI měla začínat až se vznikem názvu automobilky ve stejnojmenné podobě... a stejně tak u MB...

P.S. BMW vlastně taky vzniklo původně tak, že se v roce 1916 spojily dvě německé firmy, Rapp Motorenwerke a Gustav Otto Flugzeugwerke, z kterých vznikla společnost Bayerische Flugzeugwerke. O rok později se společnost přejmenovala na Bayerische Motoren Werke (Bavorské Motorové Závody), tedy BMW...
Ale proto si přece nemusí "posunovat" počátek vlastní firemní historie...na úroveň vzniku těchto dvou původních firem, jejímž spojením BMW vlastně vzniklo... 😉
prejt
:yes:
Avatar - white label
white label
...a také NSU... 😉
...které mohlo mít další (pátý) kroužek a byla by to konečně opravdu kompletní "olympiáda"... >😒]
...navíc by byl shodný i počet kruhů
s počtem válců v (novodobě) původním, slavném "Quattru" :yes: :-!
Sleeper
Trefná poznámka! 😄 Ale mezi roky 1965-85 byly ty kruhy vlastně jen tři... i když, kdybychom přidali ještě majitele, tak už jsme zase na čtyřech 😄
GTI
😄 :yes:
GTI
Článek výbornej, perličky milé 😉 Všichni jistě vnímáme Mercedes-Benz a BMW jako zcela přirozené prémie, prostě to nejlepší co ve velkosériové výrobě svět má. A jistě ovšem i vnímáme tu neskutečně německou, tedy precizní cestu AUDI vzhůru do nebes, do těch nebes ke svým prémiovým kolegům. Aktivita AUDI je až neuvěřitelná, dokáží vyrobit nejen regulerní prémiovou řadu (A3 až A😄 nýbrž i fantastickou sportovní ikonu v podobě Rakety 8. Tedy již nikoliv "ten v prémiovém závěsu" nýbrž zcela legitimní prémiová značka.

BRAVOOOO :yes:
Sleeper
R8 se mi líbí. A reklama na ni je velmi povedená.... (červená R8 se projíždí po Maranellu.... 😄))
GTI
😄
Sleeper
Ake nebudu Ti říkat, jak dopadne a jak se na ní tváří místní 😄) (pokud jsi jí neviděl, ale určitě bude k dohledání na youtube). Běžela na Eurosportu během přenosů z letošního Le Mans... docela mě pobavila 😄
Avatar - white label
white label
[odkaz]
Humbert
Víš, že jsi první, kdo připustil debatu na téma prémie? (ať už to znamená cokoliv pro kohokoliv)
GTI
No, první asi nejsem, ale debata o čemkoliv je jistě žádoucí...
figurka
Ano, posun Audi je za posledních cca. 10 let velmi výrazný.
Mercedes byl, je a s největší pravděpodobností i dále bude vnímán jako hlavně "ten" pohodlný a "klidnější. Proti tomu BMW jako "ten" "sportovec" a dle mne se už dnes Audi velmi těsně přiblížilo BMW.
Špičkové trio. Ať zvolíš kteréhokoliv, chybu neuděláš.
GTI
Přesně :yes:
prejt
Jenže Mercedes a BMW jsou prostě typické prémiovky, kdežto Audi spíš beru jako sportovně-luxusní odnož Volkswagenu. To je něco jako Toyota-Lexus, Honda-Acura nebo Nissan-Infiniti. Taková umělotina...
Avatar - prekladys
prekladys
no, až bude mít dáčija 1 0 0 let, budu už pod kytkama, tož nemůžu soudit 😄
Avatar - hattori_hanzo
hattori_hanzo
Dacia byla založená 1966 takže se to dá stihnout. 😉
Avatar - white label
white label
U tebe možná ano, ale třeba u mě už je to velmi nereálné...,
to bych totiž to jejich kulaté vyročí oslavoval s nima... :-! 😉