Ekonomika
Sleeper
0
Správný výklad názvu F.I.A.T. (tak se původně psal) zní: Fabbrica Italiana Automobili Torino. "Fabbrica" se tedy píše se dvěma b a nikoli s c. Stačí se podívat do slovníku, "fabricca" v italštině nic neznamená 😄
Přejít do diskuze
Kindlův prototyp (původně Škoda 780, další vzorek nesl už označení 781 jako poté Bertoneho Favority) se mi nelíbil už, když jsem viděl první fotky (po představení výsledného Favorita v roce 87 je někde ukázali). BX byla původně Bertoneho studie někdy z roku 79, ale byla jen třídveřová. Ale Favorit kupé jí byl z boku velmi podobný. Určitá podobnost 5d verze, obzvláště z boku a celkovými proporcemi by se dala najít i s Fiatem Ritmo... Bertone musel zkrátka zvolit kompromisy, protože to u nás jinak nešlo. Bohužel. Sedan byl fajn, absolvoval stejné zkoušky jako hatche, nakonec se nevyráběl... a kde ty údajně dva kusy jsou, nikdo neví. Ptal jsem se dokonce kdysi v muzeu, ale pán netušil, že sedan vůbec existoval... Jediné kupátko tam naštěstí mají.
cože??? Já jsem to napsal správně a pokud ne, tak maj chybu i v odborný literatuře, kam jsem se pro jistotu podíval, jestli se ve slově "fabricca" píšou dvě "c"... když jsi tak chytrej, tak mi napiš, jak je to podle Tebe správně, ale podle mě i literatury je to správně takto 😉
Moja obľúbená adresa auta5p.... 😉
Mrkni ešte toto😒br /> [odkaz]
Škoda, ale, že si nevzal inšpiráciu napríklad z tohto😒br /> [odkaz]
>😁
Mrkni ešte toto😒br /> [odkaz]
Škoda, ale, že si nevzal inšpiráciu napríklad z tohto😒br /> [odkaz]
>😁
Ono italsky je auto macchina, tak se to hold někomu tam furt musi matlat... Se stane, no 😄
Mimoto on se ten název pokud vím ofiko taky párkrát opravoval... A že tam má dvě c, to ybch mu odpustil...
Mimoto on se ten název pokud vím ofiko taky párkrát opravoval... A že tam má dvě c, to ybch mu odpustil...
asi myslíš tohle ne?[odkaz] mě teda z těch pozdějších zaujal Favorit sedan :-! [odkaz] jinak všechno je tady celkem zajimavé fotky
jj přesně tak taková zlatavá, ale ještě před bertonem se Škodovka pokoušela sama, tuším pracovní název byl 748... předek jak Corsa A a zadek jako Golf I a taky to nevypadalo zle.
>😁 jo ten původní návrh vypadal hodne k světu.byl v takové zlaté nebo světle hnědé metle pokud si vzpomínám dobře :yes: co z toho nakonec zbylo...no v rámci možností :-!
však taky původní návrh Favorita hlavně ten třídvéřák byl BX hodně podobný. Ale když designerovi řekněš, že tam musí být tyto světla z autopalu nový Jíčín... >😁 smůla no
S obsahem souhlasím, ale příště raději použij zkratku FIAT, když ten název neumíš napsat správně.
Mrskat jazyky, na to tu stále někteří zapomínají.
Mrskat jazyky, na to tu stále někteří zapomínají.
... co mohlo Bertone potkat. Slavná karosárna se zachraní a navíc zůstane v italských rukách ještě slavnější značky Fabricca Italiana Automobili di Torino 😉 :yes:
Keby si videl pôvodný Bertoneho návrh Favorita, *** by si sa. A nezabudni, že posledný sériový model pred Favoritom čo Bertone robil, bol Citroen BX a boli to roky osemdesiate. Bol si už vtedy na svete? >😁
>😁 Bertoňák mi tu křičí přes rameno, že Jarda prej taky nahodil udičku, ale, že neví co je udička, tak že nehodnotí, jeho zásada... 😉 :yes: