Není ani tak problém v klíčku (zloduši budou mít kodér snad ještě dřív, než servisy), ale v nedůsledném návrhu auta. Diagnostická zásuvka je pod napětím i u zamčeného auta (to je víceméně normální) a co hůř, když se rozbije okénko a sahne do šuplíku ke diagnostice, alarm to kvůli slepému místu nezachytí. A pak už to jde ráz na ráz.
Problém je hlavně u 1er a 3er, jsou toho plná fóra. Rada parkovat auto v garáži je doslova na přeshubu...pochybuju, že majitelé vysolili miliony za to, že si mohou dávat na volant zámek.
Solidní pojištění plus dostatečné zařízení pro snížení sazby. Ono by to šlo udělat pořádně už z výroby, jen by se muselo chtít. Je to stejné jako u platebních karet.
Už mi zloděj za trest rozřezal interiér, protože odešel s prázdnou. A to je ti kvalitní zámek k ničemu.
Hackeri jsou vzdy o krok dal pred vyvojarema a software za nejakou dobu tak jako tak prolomi. Jedina, podle me, spolehliva ochrana je nekdy schovany vypinac od zdroje napajeni. A stoji to par stovek...
Ony se dají dělat bezpečné věci, jen často bezpečnost jde na úkor pohodlí a je hodně drahá. K našim firemním počítačům nepřipojíš ani cizí flash disk a naše flash disky nepřipojíš k cizím počítačům. Všechny FireWire porty mají zakázaný přímý přístup do paměti (stejně tak Thunderbolt a vůbec všechno s RDMA). Nesmíš používat uzamykání, odhlašování ani spánek, alespoň hibernaci, popřípadě vypnutí. Atd., atd. To nám dává solidní bezpečnost. Z hlediska návrhu je to neprůstřelné, implementace je už horší. Ať už jde o chyby, nebo o vestavěná zadní vrátka v jednotlivých produktech. Od toho jsou tu hackeři, aby našli slabá místa a upozornili na ně. Nejsou to padouši, naopak přispívají k bezpečnosti.
Většinou jako první upozorní výrobce. Zveřejnění je pak motivátor. Po zveřejnění pak naštvaní zákazníci. Spousta firem ale lelkuje a nereaguje, problémy ignorují. Pokud jde o profíky, tak tvým největším nepřítelem jsou vestavěná zadní vrátka (v některých státech jsou vyžadována zákonem).
Vem si takové fyzické zámky. Většina lidí ani netuší, že valnou většinu dnes používaných lze otevřít v řádu vteřin. Nejen, že toho zloději moc nevyužívají, oni toho moc nevyužívají ani zámečníci. Přitom existují nástroje i pro netrénované lidi a nejsou nijak zvlášť drahé.
Tahle informace může posloužit zlodějům, zároveň ale může posloužit lidem v tom, aby se lépe ochránili, protože otevřít jdou i drahé zámky firem s dobrou pověstí ("děravé" jsou například i zámky, které si v USA vybrali pro zabezpečení letišť). Musíš opravdu vědět, co chceš. A zároveň to vyvine tlak na výrobce, aby opatřili zámky vhodnou ochranou, a to i ty levné.
V tuhle politiku prostě pevně věřím. I pokud jde o improvizované zbraně a výbušniny.
Jak bych ti pro tento případ vysvětlil rozdíl mezi novou Mazdou a novým BMW..., no podívej se, atraktivnější ženu si taky musíš lépe hlídat... >:-[];-)